Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Dier, wanneer het weer mag? Nou we zijn er soms nog niet 100% uit hoor. Het wisselt nogal, alhoewel het wel steeds meer richting de ja gaat. Als Saba dan eens een verschrikkelijke nacht heeft door kiezen (ja ja) dan denk ik: "Oei, dit keer 2?"

Hebben jullie nu nog wel eens dat de één de ander afwisselt? En wordt/werd de oudste wakker van de jongste? Spelen ze al veel samen met elkaar? Hoe gaat de omgang? Gaan jullie nog veel op pad of was dat met 1 makkelijker?

Maar als we ervoor gaan dan liefst rond de 3 jaar ertussen.
Aaah dit klinken als "wij willen een tweede" vragen

Maarre leuk als jullie misschien ooit voor een tweede gaan! Ik heb misschien 2 nachten gehad dat ze elkaar afwisselen, dat is te overzien. Het scheelt dat Nesta een enorme slaapkop is en niet snel wakker te krijgen is als hij in een diepe slaap is. Sochtends gebeurd het nog weleens dat als Cesar wakker wordt, Nesta ook vroeg wakker is. Nesta en Cesar spelen wel met elkaar, erg leuk om te zien maar als er grotere kinderen zijn speelt Nesta niet met Cesar. Het is soms wel ideaal, rond kooktijd kruipen ze vaak achter elkaar aan en als Nesta, Cesar te pakken heeft gaat Cesar met Nesta knuffelen en hebben ze dikke lol. Heel schattig om te zien!!! Dus het is wel leuk hoor 2 kids maar ook veeeeeeeeel drukker. Al moet ik zeggen dat het vanaf nu ook weer makkelijker gaat en het ook heel gezellig is.

Ik vind het wel prettig dat Nesta wat ouder is en veel meer zelf kan, makkerlijk beneden kan blijven als ik Cesar verschoon. Zelf naar de wc kan etc etc. Maar ook dat is persoonlijk! Dusse gaat ooit maar voor die tweede
Ja, Aruba, leuk nog eentje erbij! Ik heb ook een beetje last van gerammel, maar ik wil pas weer als ik studie af heb en dat duurt nog twee jaar. Dus als jij nu alvast toegeeft, dan kan ik lekker meegenieten van jouw verhalen . Alhoewel ik vanmorgen nog dacht: Ik wil er echt niet meer dan twee. Maar dat kwam naar boven terwijl ik weer eens aan het schoonmaken was. Ik vind het huishouden echt niks aan en dat is gewoon veel meer met een dreumes die overal zijn sporen achterlaat en een peuter die alles zelf wil doen. Als ik er geld voor over zou hebben, zou ik een poetsvrouw inhuren. Maar dat zou nu betekenen dat een van ons dan meer zou moeten werken en ik vind het juist zo ideaal dat we beiden veel thuis zijn.

Ik vind twee kinderen wel drukker, maar niet in de gewone dagelijkse dingen eigenlijk. Ik kan me niet herinneren dat ze elkaar 's nachts afwisselden, Bekkie slaapt 's nachts altijd prima en wordt nooit wakker van haar broertje die direct naast haar ligt. En Mattie wordt eigenlijk ook nooit wakker 's nachts.

Ik denk dat voor ons zo goed werkt, omdat we beide werken en ook beide thuis zijn met de kinderen. Daardoor weet je gewoon hoe vermoeid je uit je werk kunt komen en dan soms even over die drempel heen moet als je in een druk huis thuis komt. En andersom dat je ook af en toe heel moe kunt zijn van een dagje thuis. Ik probeer gewoon zo veel mogelijk me aan de kinderen aan te passen en zelf niet te veel te willen op een dag dat ik thuis ben. Dat geeft mij meer rust in m'n hoofd. Anders ben ik steeds bezig met m'n eigen ding en dwarsbomen die kinderen mijn plannen natuurlijk continu. Als ik samen met de kinderen dingen onderneem gaat het wel goed. En dan heb ik ook genoeg energie om samen boodschappen te doen en samen te koken bijvoorbeeld (met B dan). Nou ja, zo werkt het voor mij fijn. Ik weet neit hoeveel jouw man werkt, Aruub, maar als je veel alleen moet doen met twee kinderen is het misschien wel heel anders.

Wat ik wel meer gedoe vindt met twee kinderen is weg gaan. Maar dat heeft gewoon vooral met plannen te maken. Dat is voor mij nog steeds wennen, omdat ik het liefst zo weinig mogelijk plan. Toch gaan we juist wel veel met elkaar eropuit, omdat het dan wel makkelijker wordt. En kinderen zijn er gewoon heel makkelijk in, die vinden het altijd leuk.

Goed, dat was mijn spreekbeurt. Ga zo onze uk maar eens uit zijn bedje plukken en in de bakfiets planten, want we gaan lekker buiten de deur lunchen en de bieb bezoeken.
Wat een gerammel!! Ik vond van 1 naar 2 kinderen pittiger dan van 2 naar 3. Moppie draait eigenlijk gewoon mee in het toch al drukke leventje. Ik denk ook dat je steeds makkelijker wordt.

Van 3 naar 4 lijkt me helemaal een eitje, maar ik moet nog steeds mijn lieve man overtuigen en nog even verhuizen.....
Rebbel Jij zou volgens mij wel 5 kinderen aan kunnen, oermoeder.

Wat jij zegt Rebbel, Joop is bij jullie natuurlijk vaak (altijd?) thuis. Je hebt een back-up. Nog steeds, lekker geregeld zeg!

Maar ik ben om de week 's avonds alleen thuis met Saba en 's ochtends wanneer ik moet werken en hij naar oma of kdv sowieso altijd. Dat gaat nu prima maar met 2 misschien soms wel stressen. Maar de basischool én kdv zitten in onze achtertuin dus dat helpt weer mee.

Dier, wat maakt het veel drukker? Is dat omdat er gewoon nóg een persoontje in huis is of is dat voor jou omdat je dubbel zoveel handelingen moet doen? Zou jij nog een derde willen?

Pauwie, 4! Waarom zou je graag nog een 4e willen? Voelt dat completer?
Vis, nog van harte met je kleine meid!!! Leuke dag gehad?

Aruba, heb nog geen sojamelk geprobeerd. Kijk het gewoon nog ff aan. Ze heeft er gelukkig geen last van.

Dat park waar jij het over had, is volgens mij Plaswijckpark.

Hier echt nog geen klapperende eierstokken. Ik vind het ten eerste allemaal al pittig genoeg en wil genieten van Essie. Ten tweede weet ik niet of ik nog wel een keer zwanger kan raken en hoe. Heb nog niet de fut om weer de MMM in te gaan...

Pauwie, hier wordt tandenpoetsen een steeds groter drama. Essie duwt d'r tong gewoon naar buiten. Dan wordt het ook lastig.

Fijn dat het klussen allemaal voorspoedig gaat.

Met mij gaat alles goed. Mijn rugpijn is echt helemaal weg, heerlijk!

Essie heeft alleen een beetje miepdagen. Maar er komen ook weer 2 tandjes door.

Het lopen gaat wel steeds beter. Ze loopt steeds vaker uit zichzelf een stukje.

Gister de asverstrooiing van mijn opa.

Echt al mijn ooms, tantes, neven en nichten waren er, dus was fijn om te doen.

Daarna nog eventjes met mijn ouders en oom wezen winkelen.

Eind van de middag heerlijk met Vent en Essie stuk wezen fietsen. Was echt leuk. En 's avonds eindelijk eens niets gedaan.

Vanmiddag op visite bij kennissen, maar verder ook een rustig dagje.

Nog 2 dagen, dan is mijn kleine meid jarig!
tja , waarom een vierde? Ik wilde altijd al een groot gezin. Kaatje en Wimpie kunnen heel vaak zo leuk met elkaar spelen en zijn soms echt een twee-eenheid. Ik denk dat ik dat een beetje sneu vind voor Moppie
Aruba, heb je taart gezien. zag er eel feestelijk uit.

Oehhh wat een rammelende eierstokken hier. Ja Aruba, als niemand opschiet met snel zwanger worden moet jij het gewoon maar doen

Nala, nu nog maar 1 nachtje slapen. Vier je het morgen ook? Prinsje is woensdag jarig, maar ik moet gewoon werken. Wij vieren het komend weekend.

Prinsje heeft iniddels zijn troffee (de afstandsbediening) te pakken en zet net de tv aan. Ik zeg net dat hij ergens niet aan mag zitten en hij zet het op een brullen. Doen die van jullie dat ook? (duurt meestal maar even). Maar goed het wordt tijd dat ik me even met hem ga bezig houden.
quote:pipi28 schreef op 13 september 2010 @ 09:29:

Oehhh wat een rammelende eierstokken hier. Ja Aruba, als niemand opschiet met snel zwanger worden moet jij het gewoon

Ik voel geen druk hoor Niks voor jou?

Vwb afstandsbedieningen... hoevaak ik al wel niet op mijn knietjes op zoek ben gegaan naar de batterijen onder de bank! Brullen doet Saba niet wanneer ik zeg dat hij iets niet mag, eerder lachen. Ja het is echt nu al een draak, hij denkt dat het een spelletje is.

Wat wel grappig is dat hij de laatste tijd veel in zichzelf zit te lachen. Hij hinnikt nogal, hihiiiiihihiiiiii, prachtig. Zo gezellig.

Pauwie, dus het contact tussen Kaatje en Wimpie is anders dan tussen Kaatje en Moppie? Maar Moppie zal zich nooit alleen voelen toch? Of betrekken ze haar toch niet zo in hun spel? Dat is ook lastig natuurlijk qua leeftijd ja, dat is wel te begrijpen.
Aruub; Ik hoor ook inderdaad klepperende eierstokken.

Op jouw vragen;

Ik vind een tweede echt wel drukker, maar met name met huishouden eigenlijk (nog meer was...blegh...). De nachten wisselen ze elkaar weleens af, maar niet dramatisch, dat vinden wij wel te doen. En het ochtendgebeuren moet ik ook altijd alleen doen, ik vind dat niet bijzonder druk meer, het is denk ik ook een kwestie van wennen daarin.

Het weggaan om iets leuks te gaan doen vind ik wel wat lastiger. Het liefst wil Elfje rond 10 uur naar bed, als ik dat doe kom ik helemaal nergens meer, dus ze mag in de buggy/wandelwagen of auto slapen. Zo niet dan moet ze wachten tot 12 uur en mag ze tegelijk met haar zus naar bed. Bij Alissa had ik me niet voor kunnen stellen zo met een kind om te gaan (toen bleven wij veel slaapjes thuis), maar dat gaat nu echt niet meer, dan kom ik nergens.

De eerste 3 maanden vond ik met een tweede wel echt zwaar. Alissa was 1 jaar en 9 mnd en wilde nog veel aandacht en kon nog weinig zelf. Nu ben ik blij met dat verschil, ze zijn echt leuk met elkaar aan het spelen en kletsen, en Alissa helpt me ook door bijvoorbeeld dingetjes te pakken als dat nodig is voor Elfje.

Ik merk wel dat Elfje minder aandacht nodig heeft. Met Alissa waren we echt altijd super druk met entertainen, dat hoeft voor Elfje niet, daar zorgt Alissa al voor.
Pipi van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Prinsje en natuurlijk ook Nala nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Essie.
Thx Gympy!

Het was een erg leuke verjaardag.

Essie merkte er nog weinig van, maar vermaakte zich prima.

De taart en patatjes smaakten prima.

Wij hebben haar Duplo gegeven en een tasje met haar naam erop. Die gaan we gebruiken ipv de luiertas.

Verder heeft ze nog Hello Kitty Duplo gehad en ander Duplo.

Ook nog een Woezel en Pip puzzel en natuurlijk de gaatjes in d'r oren, maar die had ze al.

Gister getrakteerd op het kdv. Was ook geslaagd! (alle foto's staan op mijn Hyves)

Gister had ze op het kdv opeens rode bulten op d'r rechterhand. Maar eind van de middag was het alweer weg...

Vandaag was ze ook alleen maar aan het huilen, blijkt dat ze 39,5 graden koorts heeft. Tja, dan snap ik wel dat je je niet lekker voelt...

Dus ze ligt veel op bed te slapen.

Pipi, jij ook nog gefeliciteerd met Prinsje zijn verjaardag!

Hier ook een kind dat het op een blèren zet als ze iets niet mag.

Erg frustrerend af en toe...

Ik ben gister weer bij de osteo geweest. Hij had nog steeds genoeg werk aan mij , vooral in mijn maaggebied.

Ik moet echt meer rust nemen van hem. (goh, waar heb ik dat eerder gehoord )

Moet nu over 4 weken weer trug.

Ben benieuwd of de vermoeidheid nu ook minder gaat worden.

Ruggetje is echt helemaal over!
Gefeliciteerd met Prinsje en Essie!!

Haha Aruba, Saba klinkt als Cesar. Kan ook schaterlachen als ik zeg dat iets niet mag. Hij gaat dan al nee-schuddend en vervolgens met wijsvinger schuddend voor de tv staan om hem vervolgens weer uit of aan te doen. Wel grappig maar soms blijf je bezig.

Ik vind een tweede drukker in de praktische zin. Sochtends aankleden bijvoorbeeld. Ik douche graag sochtends en neem dan Nesta dan vaak mee onder de douche maar als Cesar wakker is weet ik niet waar ik hem moet laten . Je bent gewoon drukker met weggaan (inpakken), kinderen aankleden om bijvoorbeeld naar kdv te gaan etc etc. Je hebt met 2 kinderen gewoon minder handen vrij. Maar dit is echt geen klaagzang want met 2 is inderdaad leuker omdat ze elkaar bezig houden, de interactie is echt heel grappig etc etc. De drukte neemt nu al af en is straks helemaal een stuk minder. Ik wil graag een derde maar of het verstandig is weet ik niet gezien zwangerschappen....we zeggen nu tegen elkaar "de tijd zal het leren"en "tel je zegeningen" maar als ik heel eerlijk ben, zie ik drie kinderen wel voor me!

Pauwie snap je gevoel van groot gezin wel! Het is zo gezellig...lukt het allemaal nog in huis?

Opleiding is trouwens gestart deze week. Was erg leuk en leerzaam, nu een beetje gaar..

Rebbel is jouw opleiding nu ook begonnen of heb ik daarover heen gelezen?

Nala rustig aan doen, denk dat jij gewoon verplicht op vriendenbezoekjes ratsoen moet . Succes met Essie, klinkt sneu.
Prinsje en Essie ook al weer een jaar ouder!!!

De twee groten letten hier af en toe heel even op de kleine , zodat mams zich kan optutten ,even naar de wc , douchen etc. Toch wel

handig , die grotere kids!

Ben vanochtend even naar de ha geweest , voelde me wat energieloos en ik ben erg snel duizelig. Wat blijkt : Heb de bloeddruk van een topsporter (100/68), drie kinderen heeft dus zo zijn voordelen..... Hier is niets aan te doen en ik moet er dus gewoon rekening mee houden dat ik niet ondersteboven ga klussen en niet te snel opsta.

Het huis gaat nog steeds voorspoedig , alleen het weekend dat we willen verhuizen komt echt niet lekker uit. Ik heb de twee dagen ervoor een studietweedaagse, de kids zijn op vrijdag vrij ivm studiedag van de leraren op hun school, man heeft nog een vergadering op vrijdagavond en mijn neefje viert zijn verjaardag op zondag. We gaan dus ons best doen om het weekend ervoor te verhuizen, dat wordt nog flink aanpoten.
Hier gaat het zozo. Essie heeft de 6e ziekte...

Ze heeft van do t/m zat hoge koorts gehad (helaas dus ook met haar verjaardag van het weekend en gister kwamen de rode vlekjes opzetten.

Ik was ook bang voor een oorontsteking, maar de ha vond d'r oortjes er goed uitzien.

Maar ze blijft 's avonds en 's nachts maar gillen. Vannacht was het zo erg dat we tot 4 uur, half 5 bezig waren met d'r.

Dus ben het wel een ietsiepietsie zat...

Verder wel errug heppie, want we krijgen vanaf dit weekend een hulp in de huishouding!!! Ze komt 2 keer per maand en dan vooral voor de extra klusjes in huis, zoals ramen zemen en zo.

Men, wat ben ik blij met die extra hulp. (dus ja Dier , zo krijg ik al een beetje meer rust, vooral in mijn kop )

Pauwie, ik ben al maanden erg moe, dus heb een formulier meegekregen van de ha om mijn bloed te laten checken, dus ben benieuwd... Wel goed zeg, zo'n bloeddruk. Dit is toch iets onder het gemiddelde?

Suc6 met het verder klussen.
Upperdeup!!!

Hoe gaat het met iedereen???

Hier gaat alles weer ok. Essie lijkt weer helemaal te zijn opgeknapt.

Ze huilt iig niet meer zo snel en vermaakt zichzelf weer goed.

Heerlijk!!!
He Nala ,

Ben vanavond weer in de buurt. Het is ladiesnight in de Naald! Daar gaan we met een paar vriendinnen heen.

Hoe staat het met de stapjes van alle kids en het gebrabbel?

Moppie loopt als een kiviet, maar verstaanbare woordjes zijn niet aanwezig.

13 maanden is ze nu al weer, en nog steeds is ze maar een klein droppie, die iedereen inpakt.

Ze krijgt 's ochtends nog steeds bv, dat is echt wel heel handig. Zodra ze wakker wordt (ze ligt nu nog bij ons op de kamer) mag ze even drinken en dan slaapt ze daarna gewoon weer verder.

Ze is een keer uit logeren geweest en toen heb ik een ochtend gemist, maar dat heeft de productie nog niet beinvloed.

Wimpie heeft een concentratieprobleempje op school. we moeten thuis even extra oefenen met de woordjes, zodat hij geen klanken gaat missen in het leesproces. ik had dit wel al verwacht, alleen komt het op dit moment niet zo lekker uit , omdat we niet zoveel tijd hebben om rustig met hem te oefenen
Rustig hier!

Lopen doet Saba nu ook een paar weken. Voor zijn verjaardag alleen wat losse stapjes en nu het hele huis door. Hij is nog wel snel uit balans door iets wat er op de grond ligt ofzo.

Praten doet meneer heel de dag maar nog niet veel herkenbaars. Papa, mama, Bibi = baby en de naam van de hond. Bibi zegt hij overigens niet omdat ik zwanger ben

Voor de rest gaat hij uit zijn dak wanneer hij dieren ziet, zo leuk. Helemaal wildenthousiast brabbelen en gebaren.

Hoe gaat het met Kabouter en Gympy, ook al een tijd niet gehoord.

Aapje, hoe gaat het met jouw mama?

Hebben jullie kindjes ook al kiezen? Saba had er erg veel last van... grote dingen.

Vis, hoe gaat het met Mima op het nieuwe KDV? En drinkt ze al een beetje uit wat anders?
Pauwie, hoe was Ladiesnight?

Idd lastig om nu even goed te tijd te hebben om met Wimpie te oefenen.

Hoe gaat het klussen?

Aruba, Essie heeft nog geen kiezen. Zijn nu 7 tanden door. (denk 5 stuks in 2 maanden tijd)

Essie gaat in veel dingen Saba achterna. Hihi. Ze liep ook voor d'r verjaardag al hele kleine stukjes, maar dat gaat nu ook steeds beter. Ze loopt hele stukken door het huis en ook steeds minder krampachtig.

Ze lult echt de oren van je kop af, maar weinig verstaanbaar nog.

Wel zegt ze sinds een weekje "papa" heel duidelijk. Zo lief...

Verder gaat hier alles goed. Hebben een rustig weekend, heerlijk!
Elfje heeft al 1 kies helemaal, 1 half en de rest staat op doorbreken. Stomme ellendelingen doen haar volgens mij veel pijn.

Knap hoor, kindjes die op deze leeftijd al het hele huis rond lopen Dat zie ik hier nog lang niet gebeuren.

Ik merk wel dat Elfje wat rustiger aan het worden is. Ze was altijd zo enorm druk, kon geen seconde stil zitten. Maar tegenwoordig haalt ze het al om 1/2 verhaaltjes van Bumba bij je te blijven zitten (wel vlak voor het naar bed gaan, dus ze is wel moe dan :-) ) Verder vind ze het tegenwoordig heel leuk als je haar gaat pakken. Ze kruipt dan voorop en ik erachteraan, dik geschater. Alissa wil hetzelfde met haar doen, maar dat snapt ze nog niet.
Wat een kiezen en tanden!!!

Moppie is in het trotse bezit van vier tandjes..

Klussen gaat lekker. Ik heb warempel vandaag zelf ook wat gedaan. Mijn schoonzusje en een vriendin hebben de kids meegenomen naar de dierentuin. Heerlijk.

Ladiesnight was erg grappig . Allemaal foute eighties-hits..
Lala, Essie vindt dat ook geweldig, achter d'r aan lopen/rennen. Ze ligt dan helemaal in een pisdeuk.
Hier alles prima hoor. Kabouter heeft vlak voor zijn eerste verjaardag zijn eerste tand gekregen en was daarmee dus vlotter dan zijn moeder . Vorige week is zijn tweede tandje doorgekomen dus daar zit nu een klein puntje. Van het doorkomen van zijn eerste tandje had hij totaal geen last, dus ik dacht er makkelijk vanaf te komen, maar het tweede tandje was dus een heel ander verhaal: daar is hij echt een paar dagen ziek van geweest en zelfs een dag zo erg dat ik hem op moest halen van het KDV.

Lopen doet Kabouter nog niet los. Wel langs de tafel en dat kan hij heel hard, maar nog niet los dus. Wel staat hij af en toe los om zich vervolgens hard op zijn kont te laten vallen. Brabbelen doet Kabouter ook, maar op dit moment is hij zijn stem kwijt, omdat hij zo verkouden is.

Deze week lekker nog een weekje vakantie.....
Lekker Gympy, vakantie. Ik heb een drukke werkweek.

Essie is lekker aanwezig hier. Vaak helaas in negatieve zin. Ze probeert met huilen en miepen erg vaak de aandacht te krijgen. Das iets minder...

Verder ontwikkelt ze zo snel, is niet normaal. Dus daar geniet ik dan wel weer van.

Gister bloed laten prikken, ivm de vermoeidheid.

Ben benieuwd wat de uitslag is.
Over tanden en kiezen gesproken. Saba eet graag koude wortels tegen de tandenpijn.

Nala, dat miepen is herkenbaar bij tijd en wijle. Saba kan soms heel erg aan ons hangen. Al uitslag van je bloed>

Fijn om te horen dat het met jou en kabouter gaan Gympy.

Grappig Lala dat Elfje niet zo goed stil kon zitten en nu beter. Saba is helemaal fan van zijn boeken en gaat huilen wanneer ik ze wegleg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven