Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Chryssa, heb zo met je (en met je meisje uiteraard) te doen! Ik wou dat ik iets kon doen voor jullie!!! Zijn ze nu weer onderzoeken aan het doen?
Ach chryssa, wat een gedoe nou weer! Kan me je wanhoop goed voorstellen. Houden ze haar gewicht ook in de gaten?

@ rammel, wat zat er in die beker dan? En minimaatje zat vanmiddag ook te sompen met een broodkorst.

@ Nico, als je het zo omschrijft lijkt het een beetje alsof ik geen leven heb en een saaie huismuts ben.

Wat ik voordat ik Minimaatje had deed? Werken, sauna, terrasjes, winkelen, shoppen studeren, stappen...

Ik zie het nut er gewoon niet zo van in om Minimaatje weg te brengen als het niet echt nodig is (als ik bijvoorbeeld een belangrijke afspraak heb of iets). Daarbij komt dat ik natuurlijk bv geef en ook geen vriezer vol melk heb om er zo maar regelmatig op uit te gaan.

Je zet me gerust aan het denken hoor met je woorden. Ik vind het lastig.

Vanmiddag waren mijn buren hier en ze vroegen me of ik mijn dagen wel een beetje doorkwam. My god... hoe zien mensen mij? Hoe denken ze over mij?

Weet dat ik daar schijt aan moet hebben maar zette me toch wat aan het denken.

Wat een raar gedoe trouwens op jouw cb. Ik kom over anderhalve maand al weer terug, dan is minimaatje 7.5 mnd.

En ik zou gewoon rustig aan het eten opbouwen hoor en deflessen afbouwen. Vertrouw op je eigen gevoel in deze.

Laatste nieuws over baby van Nichtje. Het heeft sowieso een hartafwijking alleen hoe ernstig is nog onduidelijk.

Baby heeft een vergrootte boezemkamer en de 2 aderen waar aan het hart vast zit zijn te kort. Verder een gaatje in het middenrig en waarschijnlijk mist het ook een long. Maar het kan ook zijn dat die long diep in de borstholte zit en niet goed zichtbaar is.

Ook leek er nog iets met de lever.

Dinsdag gaan ze naar de kindercardioloog om het plan te bespreken.

Ik vind het zo erg! Ben er helemaal naar van. Mn lieve nichtje!

De kaarsen vliegen er hier door heen!
Ladies Ladies, niet teveel schrijven hoor!

Chryssa, wat naar om te horen dat het weer minder gaat. Net nu je dacht dat het wat beter ging. Is er al een nieuw onderzoek gedaan zodat ze weten of de verstopping nu helemaal weg is?

Voeding 2

Ik dacht echt dat je gewoon meteen over moest stappen bij een half jaar. Dat heb ik deze week dus al gedaan. Mini krijgt wel in de avond een potje voor 6 maanden, die eet hij voor de helft op. In de ochtend krijgt hij fruit. Brood is nog niet zo'n succes. Mini is qua eten zelf vasthouden erg lui denk ik. Hij heeft liever dat mama dat doet. Wat voor vaste voeding moet ik nog meer geven?

KMA

Morgen wil ik een dagje proberen of mini ook tegen de standaard melk kan ipv de pepti. Dat heeft de kinderarts aangeraden. Ben benieuwd of ik een huilende mini met krampjes heb morgen, of dat er nix aan de hand is en hij er weer tegen kan. Mijn man is iig ziek, dus ik hoop niet met twee zieke babies te zitten

Werk bevalt me prima! Lief dat jullie er naar vragen. Het is lekker druk, een leuke branche en leuke collega's.

Carnaval

Ja Kwimmie, alles is in huis om mijn outfit in elkaar te knutselen. Ik word dit jaar niet iemand, maar iets. Ik denk niet dat andere mensen in lampegat
Poeh, heftig zeg Maatje, dat klinkt niet best. Wat erg om zoiets te horen!

Ik vind je trouwens helemaal geen saaie huismuts hoor! (nou ja, in bepaalde mate zijn we hier allemaal iets meer een saaie huismuts geworden, maar dat is ook logisch met een baby!) Maar ik denk wel dat je jezelf wel heel erg opoffert en wegcijfert voor Minimaat, meer dan goed voor je is! En voor Minimaat is het denk ik niet slecht om niet 24 uur per dag bij z'n moeder te zijn, misschien juist zelfs wel goed. Zo voelt het in eerste instantie niet (ik was ook in tranen toen ik Minico de eerste keer bij het kdv had gebracht), maar op langere termijn wel. En het is vooral ook goed voor Minimaat als jij lekkerder in je vel gaat zitten doordat je leuke dingen doet of kunt relaxen. Voor mij persoonlijk werkt dat in ieder geval wel zo. Ik denk dat ik nu ik werk meer en intensiever met Minico aan het spelen ben dan toen ik verlof had, omdat ik het nu erg leuk vind en er energie voor heb, terwijl ik tijdens m'n verlof niet zo'n zin had om hem steeds te vermaken.
... Was nog niet klaar!

Carnaval dus, denk niet dat iemand anders in lampegat dit ook wordt, dus ik zeg hier nog even niets ivm herkenbaarheid. Haha! Ga jij? Op zaterdag? Misschien anders even een biertje doen?

Maatje

Ik vind je geen saaie huismuts hoor. Maar ik kan wel begrijpen dat ze je aanraden om mini een keertje weg te brengen. Ik zit zelf ook zo in elkaar dat ik dat niet nodig vind. Tijdens mijn verlof deed ik dat ook nooit. Maar nu ik weer werk zie ik wel dat het ook wel lekker is om even zonder mini te zijn. Maar je geeft idd ook borstvoeding en dat maakt het wel anders. Zie het niet als een aanval, maar juist dat mensen om je geven.

Wat zielig voor je nichtje zeg! Sterkte! Heel akelig allemaal. Ik vind het nog steeds een opluchting en wonder dat wij hier allemaal een gezonde mini ter wereld hebben gebracht.

Pake Beppe

Tis wa met al die noorderlingen hier . Bij ons is het gewoon ons oma en ons opa.

Beppe

Knuffel voor je winterdip! Ik heb dat juist in de herfst. I love winter! Behalve regen... Hoe voel je je nu, nog veel last van lichamelijke pijntjes?

Ziva, whoehoe, goed van de kilo's! Je moet nu wel echt naa de meet komen hoor! Ik wil onze kluskabouter nu wel zien!

Rammel, i love dierentuinen! Count me in! Maar dan de keer daarna met z'n allen naar de Efteling! En over 8 jaar naar Walibi... En over 10 jaar naar Disney! Oh sorry, ik draaf door

Bub, gefeliciteerd met je moeder! Ik heb het even gemist, maar hebben jullie nog iets speciaals voor haar geregeld op deze bijzondere dag?
Breekt in:

Chryssa: Heb alles bijgelezen en wil je echt heel veel sterkte wensen. Vind het verschrikkelijk !!! Je hoeft jezelf niets kwalijk te nemen ( mocht je dat doen) en ik heb super veel respect voor je doorzettingsvermogen, je kracht en je aanpassingsvermogen. Meid, wat heb jij veel meegemaakt !

Hoop echt dat het de goede kant op gaat ! Ben je 's avonds alleen ? Is je man bij je ? Hoe gaat het met je jongetje ?

Liefs Matan xx

Breekt uit
Nah... Ik snap wel wat maat zegt. Hier vragen mensen dat ook en owww ze hebben zo met me te doen want ze slaapt alleen in de doek en och och die BV nee het is met de kleine heks niet altijd makkelijk maar wel mn eigen keuze. Dan denk ik ook wel eens, hoe zien ze me in vredesnaam hahahaha

Ik kan rammeltje niet eens wegbrengen, en ik denk daarnaast dat ze daar ook helemaal niet gelukkiger van wordt en daardoor ik ook niet. Maar rammeltje is in deze een apart verhaal want echt heel erg eenkennig en fles weigeren en en en...

Liz, spannend de provocatie!! Ik hoop voor je dat het lukt!
Lieve Chrys heb zo ontzettend met jullie te doen heel heel veel sterkte!

Cb: wat een verhalen weer! Vreemd hoor Nico die tegenstrijdige adviezen. Goed dat je je gevoel hierin voelt.

Maatje fijn dat mini goed op lijn zit en dat de arts tevreden was!

Maatje wat ontzettend verdrietig voor je nichtje en jullie als familie! Krijg er tranen van in mn ogen. Sterkte met alles

wbt mini en oppas: ik herken je gevoel. Doe wat voor jou goed voelt. In die zin lijken wij erg op elkaar: jezelf wegcijferen tot je niet meer kunt... Laat het daar niet op aan komen meid maar wees dat punt voor door af en toe me-time in te plannen. En voor de rest lekker je mini meenemen, playdaten met minibub en de rest in t noorden

Liz fijn dat het zo goed gaat! Ben benieuwd hoe mini reageert op de andere melk. Qua bijvoeden zijn er volgens mij niet meer opties dan die je nu al doet

Mini heeft vanavond een half schaaltje broccoli opgegeten! Lijkt nergens last van te hebben.

Ze is wel erg hyper en wil niet slapen... Vind het huis van opa&oma zo interessant dat ze niks wil missen...
Whahhhahaa! Liz count me in voor de efteling!! En voor walibi en disney
Och maatje hoe sneu voor je nichtje bah!!
@ liz & nico.

Wat ook mee speelt denk ik is dat ik me vaak bezwaard voel om oppas te vragen. Het zou een stuk makkelijker zijn als Maximaat gewoon vaker thuis was.

En een gastouder of kdv wil ik nu gewoon niet gaan doen omdat ik niet zeker ben wat mijn salaris / uitkering gaat worden.

@ lizz, ik ga duimen dat Minilizz goed gaat reageren en geen krampen krijgt.

Je zet straks op het sub toch wel even een foto van je outfit? Ben erg benieuwd. Ik heb echt nog nooit wat aan carnaval gedaan, maar word helemaal blij van jouw voorpret!

En wat je nog meer moet geven qua vast voeding? Lijkt me van niets? Je doet het goed zo toch?
@ bubb, ja, mezelf wegcijferen ben ik erg goed in

Wat goed dat de broccoli goed ging!

@ rammel, yep rammeltje is helemaal een verhaal apart!

Update nichtje deel 2; ze krijgt dinsdag ook een vruchtwater punctie om te kijken of de chromosomen 13 en ? aan (of af) wezig zijn.

Of de baby dus überhaupt wel levensvatbaar is.

Het heeft een ernstige tot zeer ernstige hartafwijking. Het zal dan hoe dan ook een zorgenkindje zijn.

Is het heel hard om te zeggen dat het dan misschien maar beter is als de baby niet levensvatbaar is?

Ik vind het zo verschrikkelijk! Wat moet er nu allemaal door het hoofd van mijn nicht heen gaan?
Ooh Maat wat zal je nichtje het moeilijk hebben heeft ze wel steun aan haar man en familie? Ik word er stil van... Wat kan het leven onmogelijk hard en oneerlijk zijn.
Ja ze heeft gelukkig een goede kring om zich heen. En ik baal dat ik twee uur weg woon. Wil haar zo graag een knuffel geven. Maar om nou met mijn vrolijke baby aan te komen........
Ja moeilijk is dat he Maat. Sterkte meid
Maat wat enorm heftig zeg. Sterkte ook voor je nichtje.

Liz nee ga niet helaas mijn carnavals maatje kan ieder moment bevallen van een tweeling maar anders hadden we zeker fff een biertje gedaan

Onrustige mini vanavond. Heb er net maar wat chamodent in gegooid just in case.
Chryssa knuffel wat klote dat het nu weer achteruit gaat! Hoop echt dat het snel beter gaat! Ik duim duim duim me suf!

Nico hier doen ze de controle van 7,5 en 9 mnd ook niet hoor! Pas met 11 mnd weer.

Ik vind dat ook meer dan prima. Hmm vorige x zeiden ze dat mini haar schiuders erg sterk waren! Maar nu jij schrijft dat van dat hoofdje laten vallen (wat mini dus ook doet) twijfel ik aan dat oordeel van de arts!

Ik heb de opvolg 2 al klaar staan! Nog 2 pakken nr 1 en dan stap ik over. Volgens her cb is dat prima.

Maat heb je echt niet de behoefte om mini eens weg te brengen? En eens wat te gaan ondernemen? Eerlijk gezegd snap ik die vragen van anderen ook wel. Je zit toch veelal alleen, lichamelijk heb je niet makkelijk mensen maken zich zorgdn.

liz have fun! Wij zijn 3 jaar geleden wezen carnavalen in lampegat! Super leuk

Kwim jij ook n fijn weekend!

Rammel lekkerding heb je! Wat dronk ze uit de beker?

Nu weer ff geellig doen hier
Maat moeilijk meid! Oneerlijkmis het, maar wat jij denkt zou ik ook denken hoor! Sterkte voor je nichtje!
Ziva zullen we iig samen reizen??!!
Maat, moeilijk ja dat je ver weg woont en dat je zelf een vrolijke gezonde baby hebt. Daar zou je je dan bijna schuldig over voelen, terwijl dat natuurlijk onzin is! En ik snap je ook wel weer dat het moeilijk is om oppas te vragen als je 'alleen maar' iets leuks voor jezelf gaat doen. Wij hebben al een tijdje het voornemen om een keer 's avonds gezellig samen naar de film te gaan en we weten dat er diverse mensen prima op willen passen dan, maar toch is er een hogere drempel dan wanneer het echt voor iets heel belangrijks is. Je wilt mensen ook niet teveel tot last zijn en geen oppastijd 'verspillen' als het misschien een andere keer harder nodig is. Maar ik denk dat je je in ieder geval niet schuldig of raar hoeft te voelen als je wel een keer lekker iets voor jezelf gaat doen. Het is niet alleen luxe, maar ook goed voor je gezondheid.

Anne, je kunt het testen door mini als ze op haar rug ligt aan haar handjes op te trekken. Dat gaat bij Minico heel moeilijk, z'n hoofd gaat wel mee maar hij verkrampt helemaal. Volgens de arts zou hij als z'n schouders sterker waren zich in een veel relaxtere houding laten optrekken. En er zijn ook baby's van 6 maanden die als je je vingers aanbiedt zichzelf al op kunnen trekken. Dat zie ik Minico voorlopig nog niet doen!

Goed om te horen dat ik niet de enige ben die niet hoeft te komen met 7,5 en 9 maanden. Anders heb ik toch het gevoel dat ik wat mis ofzo, dat Minico's ontwikkeling minder in de gaten gehouden wordt dan die van andere baby's. Ik denk dat ik het ook wel best vind, ik had er nou niet echt veel aan vandaag. En ik kan altijd bellen om nog een extra afspraak tussendoor te maken als ik daar toch behoefte aan heb.

En ik ben benieuwd naar je bevindingen met die oefenbeker. Als Minico hem snapt dan lijkt het me ook wel wat. Wel wil ik hem vanaf het begin graag aanleren dat hij rustig gaat zitten als hij wil drinken. Het is nergens voor nodig dat hij met drinken en al door de kamer rent, dat doen wij ook niet, en als ze dat eenmaal wel gewend zijn dan lijkt het me heel vervelend als je overstapt naar een gewone beker!
@liz ik loop volgende week ook in lampegat rond!

Zal op het sub wel even zetten hoe ik te herkennen ben!
Ja, carnavalsoutfits op sub! Ook die van jou Liz, je hebt me wel heel nieuwsgierig gemaakt!
@ anne,.natuurlijk heb ik die behoefte wel. Dagje sauna, en dat avondje stappen heeft me ook goed gedaan. Maar om Minimaatje gewoon weg te brengen zodat ik wat tijd voor me zelf heb, dat voegt me niet zo.

Merk dat sinds ik moeder ben mijn sociale kring wel wat kleiner is (heb hier geloof ik wel eens verteld overde"vriendinnen" waar ik mee gebroken heb), ik ben natuurlijk nu niet de maatje die gelijk mee gaat om wijntjes te drinken, zo spontaan gaat het nu niet meer. Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet voor in ben!

Maar misschien moet ik mezelf ook wat meer "opdringen" hoor.

Anyway, genoeg stof tot nadenken weer!

Heb jij het gezellig bij je vriendin??

@ kwimmi, heeft.mini al tandjes? Of komen ze er aan?

De cb arts had vandaag nog even gevoeld bij Minimaatje, het zou haar niets verbazenals ik volgende week een wit randje zie.

Wat gaat het hard dan in ene he?! Rollen, tandjes, mama zeggen!! Alle cliches zijn gewoon waar! De tijd vliegt! Morgen is Minimaatje al weer een half jaar.

Bluh, even mn tranen drogen, snotneus snuiten en lekker slapen!

@ nico, je slaat de spijker op zn kop! Liever oppastijd bewaren voor als het echt nodig is!

En ik zou het heel vreemd vinden om nu pas met 11 maanden naar het cb te hoeven. Maar dat komt dan waarschijnlijk weer door het goede gesprek vandaag bij de arts.

En je kan je vragen blijkbaar beter hier stellen!

Vanaf wanneer kan je je mini wat anders te drinken aanbieden eigenlijk? Diksap of roosvisee?
Lieve meiden slaap lekker!

Speciale goedenachtswens voor Chrys en je dappere, lieve mini!

Ik hoop dat jullie rustig kunnen slapen en dat morgen goed nieuws en resultaten brengt!

Je mini kan zich geen betere moeder wensen, take care

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven