Baby 5 maanden slaapt slecht, tips?

16-05-2019 22:01 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Inmiddels maak ik er toch maar een topic voor aan, wie weet heeft iemand wel de gouden tip.

Ons zoontje is bijna 5 maanden, en het is een fantastisch en vrolijk mannetje. Hij krijgt borstvoeding (wil vaak eten, en dit is prima: ik voed op verzoek vanaf het begin). Zoals de huidige richtlijnen aangeven zijn we sinds iets minder dan een maand geleden begonnen met kleine oefenhapjes. Hij komt aan in gewicht (hoewel de afgelopen maand iets minder dan daarvoor), en lijkt over het algemeen een tevreden en blije baby, behalve met slapen. Het slapen is nooit heel goed gegaan, maar de afgelopen weken is het echt extreem slecht. Met name 's nachts doet hij eigenlijk geen oog dicht in zijn bedje, en wij dus ook niet. Hij slaapt bij ons op de kamer trouwens, zijn bed staat naast mijn kant van het bed. Tot een paar weken geleden waren we zo ver dat hij nog wel meerdere keren per nacht wakker werd, maar zodra ik hem drinken had gegeven legde ik hem terug in bed en sliepen we allemaal weer verder tot de volgende voeding. Dit is nu nagenoeg onmogelijk: als ik dit doe dan wordt hij of direct, of na een minuut of 5 wakker en krijst hij alles bij elkaar. Zodra een van ons hem oppakt valt hij echt direct weer in slaap (bijna letterlijk). Om het hele gebeuren weer te herhalen zodra hij weer wordt neergelegd.

Ik heb hem nachten op mij laten slapen, afwisselend met mijn vriend (waarbij ik dus zelf niet sliep, aangezien dit niet veilig is). Dit is alleen natuurlijk geen oplossing voor de lange termijn. Op het consultatiebureau zeggen ze dat we hem niet op ons moeten laten slapen, maar een concrete suggestie hebben ze ook niet helaas.

Elke nacht hopen we dat het vanaf nu weer iets beter zal gaan qua slaap, maar helaas. Mijn vraag aan jullie is dus of iemand tips heeft of dit herkent? Ik som hieronder even kort op wat we al hebben geprobeerd:

-Wakker in bed leggen, dit lukt 's nachts niet omdat hij direct na het voeden of bij het oppakken in slaap valt. Als je hem verschoont wordt hij half wakker maar krijst hij het uit, raakt overstuur, en valt weer in slaap bij het oppakken. De zeldzame keren dat het ons lukt hem redelijk wakker te maken, is het meteen weer huilen geblazen zodra hij wordt neergelegd.

-Ernaast zitten, hand op het buikje of hoofdje (of niks) en ssshh zeggen. Dit lijkt overdag te werken, maar snachts heeft dit nog nooit gewerkt.

-Liedjes zingen, ernaast zitten.

-Over zijn wangetje of buikje aaien

-Even laten jengelen terwijl we ernaast zitten, dit gaat al snel over in overstuur huilen.

-Op zijn zij 'vervoeren' naar bed en dan daar pas op zijn ruggetje leggen om valreflex te voorkomen

-Lampje aanlaten

-Lampje uitdoen

-Babynoise-geluiden van app op telefoon

Het slapen gaat overdag ook niet heel goed, maar na lang proberen laat hij zich dan soms wakker weg leggen waarna hij een of twee slaapjes (45 min of 1.5u) in bed of in de wagen maakt. Dit werkt 's nachts alleen totaal niet. Waar ik bang voor ben is dat hij op de een of andere manier toch pijn heeft ofzo bij het liggen? Hoewel je zou denken dat dat dan ook overdag zou spelen..

Kortom we zijn het spoor een beetje bijster, en ik vind het zo sneu voor hem dat hij zo slecht slaapt! Los van voor onszelf natuurlijk haha, de baby is het belangrijkste. Alleen laten huilen zie ik dus ook echt niet als optie, en het liefst blijf ik gewoon borstvoeding geven. We wisselen nu af qua hem op ons laten slapen, maar dat is voor niemand zaligmakend. Heeft iemand de ultieme tip? Inmiddels zien we behoorlijk op tegen de nachten, maar als hij je dan 's ochtends toelacht met zijn lieve tandenloze mond is alles al snel goed.
bruschetta_ wijzigde dit bericht op 16-05-2019 22:07
0.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
16-05-2019 22:51
Ja dit dacht ik ook nog, hij slaapt in de newborn bag van Puck a baby en die richtlijnen houden we aan qua kleding. Nu is het bv 20.6 graden op onze slaapkamer en slaapt hij in een romper, truitje met lange mouwen, broekje, sokjes en dan de slaapzak zonder mouwen. Je zou haast denken dat dit echt niet te koud kan zijn toch? Z'n nek voelt ook goed aan qua warmte volgens mij..
Ik ben pas tot hier met lezen maar dat is voor mijn stapeltje kinderen niet warm genoeg. Die slapen dan standaard ruk.
Onze kleinste is iets ouder dan die van jou en slaapt nu (22 graden in t kamertje) in een romper een pyjama met voetjes en lange mouwen, de herfst fleece versie van de puckababy 4-seizoenen (met lange mouwen), dan met een lakentje en een dekentje.. best veel he.
De meeste kinderen koken daar in maar alle 3 mijn kinderen koelen erg af als ze liggen te slapen. Dus bij nummer 3 een paar keer geprobeerd “normaal” te doen maar dat was dan nachten lang gepiep. Net als bij 2 en 1.

Ok en ik ben nu bij....
Je kindje slaapt nog steeds slecht, wat rot! Kan ie al zelf op zn buik? Want dat hielp bij kan ook, naast goed warm aankleden en op de eigen kamer
jamaarhoe wijzigde dit bericht op 14-09-2019 23:29
Reden: Bijgelezen
7.56% gewijzigd
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Rhododendron schreef:
07-07-2019 21:05
Ik hoop het ook!
Mijn baby ging trouwens ook beter slapen toen we hem op z'n eigen kamer legden...
Wij praten allebei enorm in onze slaap. Ik wilde enorm graag de baby laaaang bij ons op de kamer maar dat werd niets. Als we moeier zijn praten we meer in ons slaap. Ik word soms wel eens wakker van mijn eigen gepraat!! Daar schrok de baby van dus wakker dus wij moe dus meer praten dus baby wakker etc etc.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips Jamaarhoe!

Hoe kwam jij erachter dat ze het te koud hadden? Z'n nek/voeten voelen gewoon warm aan namelijk, en ik wil hem natuurlijk niet te warm aankleden..
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
14-09-2019 23:54
Dank voor de tips Jamaarhoe!

Hoe kwam jij erachter dat ze het te koud hadden? Z'n nek/voeten voelen gewoon warm aan namelijk, en ik wil hem natuurlijk niet te warm aankleden..
Bij de eerste viel het op dat die zo lekker sliep zolang ie aan de borst lag of de fles kreeg. En ik las destijds een moeder op t forum die haar kindje in een slaapzakje voedde. Zodat ie warm in bedje ging. Dus toen gewoon geprobeerd om een laagje extra te doen en te temperaturen omdat ie toen pas 7 weken was. Daarna telkens geprobeerd “normaal” te kleden volgens de schemaatjes die je overal vindt maar dat werkte telkens niet. We moeten gewoon een laagje extra, dan slapen ze wel door.
In ons vorige huis werd t snachts 17 graden in de winter dus ik heb zelfs ooit overwogen een donzen baby-slaapzak te kopen ;) (ja die bestaan!).

Je kindje is al 9 maanden toch? Dan zou ik er op vertrouwen dat als ie het te warm heeft hij wel omhoog kruipt onder t dekentje vandaan.
Net even gekeken, nu 23 graden in t kamertje en de kleertjes aan wat ik daarboven schreef, baby zweet niet en ligt heerlijk te tukken.

Dat van dat nekje warm werkte bij ons na de tweede maand trouwens echt niet meer als hulp of ze t warm hadden. Koude handjes en voeten bij onze kinderen = ziek en koortsig boven de 37 graden met temperaturen). Zegt dus bij ons weinig of ze t lekker behaaglijk hebben...
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Ok misschien is dat dan toch nog iets om te proberen.. Ik gebruik geen lakentjes/dekentjes meer omdat hij die telkens aftrapte. Heb een slaapzak, en z'n kleding pas ik aan op wat voor temperatuur het is. Misschien eens proberen om iets warmer te doen dan ze aanraden dan..
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet een week koemelkvrij proberen. Is niet zo ingewikkeld en na een week zie je verbetering (of niet). Best veel baby's die hier last van hebben.
Alle reacties Link kopieren
deijscoboer schreef:
15-09-2019 00:21
Waarom niet een week koemelkvrij proberen. Is niet zo ingewikkeld en na een week zie je verbetering (of niet). Best veel baby's die hier last van hebben.
Ik wist niet dat je na een week al effect kon merken! Overal las ik dat je dit minstens een maand moet volhouden, en dan elk spoor van koemelk moet uitbannen. Dit lijkt me zo'n gedoe voor iets wat het waarschijnlijk toch niet is (aangezien hij alleen snachts last heeft, en het probleem alleen slapen betreft). Een week is echter te overzien, dus misschien is dat dan toch het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat moet jij moe zijn!
Lukt het je om overdag ook een beetje te gaan slapen als baby ook slaapt?

Het zou heel goed kunnen dat het gewenning is. Maar ik snap dat het lastig is om het het te doorbreken, omdat je daar denk ik bijna geen lracht voor hebt.
Misschien is het toch goed om er hulp bij te gaan zoeken. Je hebt volgens mij ook fysiotherapeuten die hierbij kunnen helpen. Moet je maar een googelen op ' fysio baby slecht slapen'. En dit wordt volledig vergoed door de ziektekostenverzekeraar.

Om toch wat slaap te krijgen; misschien kun je als de baby weer in slaap is gevallen de baby naast je leggen in bed? Misschien dat samen slapen helpt. Maar dat moet je wel durven natuurlijk. Ik doe dat hier meestal als baby snachts wakker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Je lijkt je heel erg vast te houden aan richtlijnen. Dat is begrijpelijk, want je weet niet wat zo’n baby wil, maar helaas hebben babies die richtlijnen niet gelezen. En willen dus wel eens heel wat anders.
Mijn kind slaapt ook met veel warmere kleren dan in de boekjes staat, anders wordt ze gewoon wakker van de kou. Ze heeft alleen met die echte hitte van >28 graden in een zomerslaapzak geslapen, verder eigenlijk altijd in een winterversie (wel zonder mouwen). En slaapkamer ‘lekker’ op 16-18 graden werd hem ook niet, dus die hou ik gewoon op minimaal 20. Kind slaapt prima, wordt vrolijk en alert wakker, dus ik ga daar niks aan veranderen.

De belangrijkste richtlijn bij babies is toch wel ‘als het werkt, werkt het’.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt nausicaa daar heb je gelijk in. Ik moet zeggen dat ik ook wel heel angstig ben aangelegd, ik ben dus al snel bang dat ik iets 'fout' doe en dat hij dan doodgaat of ziek wordt. Ik zal hem vannacht eens in een warmere slaapzak leggen, hoewel hij dus echt warm aanvoelt. Maar misschien zegt dat niks natuurlijk, ik ga het gewoon proberen.

Van een fysio die helpt met slapen heb ik nog nooit gehoord, dank je wel! Ik ga er meteen eens naar kijken. Heb tot nu toe alleen 'hulp' gehad van een slaapconsulente van het CB en de huisarts, maar die weten het beide ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Babies kunnen best wat hebben hoor, en hij is ook geen 3 weken meer of zo. Natuurlijk moet je echt gevaarlijke dingen niet doen, maar van een keer een dikkere slaapzak krijgen ze niks.

Zolang je gewoon een beetje logisch nadenkt (en dat doe je volgens mij), doe je ook weer niet zo snel iets ernstig verkeerd. Mijn moeder heeft dochter al een keer haar pakje achterstevoren aan getrokken, en zelfs van de crèche kreeg ik haar een keer terug met een romper achterstevoren. Luier wel eens verkeerd aangedaan. Een keer met 9 weken op pad met een fles zonder speen er op (blijken hele kleine kinderen ook uit een bekertje te kunnen slobberen, haha). En ze leeft nog steeds :-D .

Ik ben trouwens even kwijt of jouw zoon naar een opvang gaat? En zo ja, hoe slaapt hij daar?
Hoe was de nacht Bruschetta?
Vrouw, dit is toch niet vol te houden?

Is een externe slaapcoach een idee?
Ik ken er eentje via twitter die goed schijnt te zijn?

Als je hem aanlegt 's nachts (elke keer als hij wakker wordt dus 6/7 keer per nacht?)Drinkt hij dan ook? Of is je borst troostend, want alles goed en wel, maar hij is negen maanden hè en zou minimaal een x aantal uren zonder voeding moeten kunnen. Ik zou heel snel dat telkens aanleggen stoppen en proberen aan te leren dat papa (zonder borst) ook kan troosten.

Sterker nog. Ga jij eens heel snel een paar nachten ergens alleen slapen. Ouders? Vrienden? Hotel! Of stuur de kleine uit logeren bij je ouders, goede vrienden. Denk om jezelf, nogmaals, hij is negen maanden, geen newborn meer! Héél veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
https://www.kinderfysiovolendam.nl/slaa ... -je-ermee/

Misschien kun je hier iets mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon beginnen bij een warmere slaapzak. Dat is t makkelijkst. Zolang je je kindje niet begraaft onder een dikke (zware) laag wollen dekens kunnen ze veel hebben hoor! Zeker als ze al wat ouder zijn. Ik denk echt dat een dikkere slaapzak een baat t niet dan schaadt t niet probeersel is :)
Onze jongste draagt vannacht weer een romper een pyjama met lange mouwen en voetjes, een fleece slaapzak en ligt onder een lakentje en dekentje. Net nog even voor je gekeken, het is 22 graden op de slaapkamer.
Als ik dit zo lees dan denk ik: wát is die baby dik aangekleed. Maar ik weet (bijna) 100% zeker dat als ik een laag weg laat het gedonder vannacht weer begint en de baby alleen maar bij ons en op mij wil slapen.
Dan maar een stoof-baby, maar we hebben allemaal onze slaap nodig, ook die kleine wordt niet gezellig van ene nacht zo rommelig slapen.
Hoop dat t bij jou ook snel beter gaat :hug:
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Hier ook team warm aankleden! Verder zou ik een dikke fles geven ‘s avonds ipv bv of naast bv en proberen het patroon te doorbreken door niet steeds te voeden als hij wakker wordt. Wat zul jij moe zijn!! Wat doet je man als hij de nachtdienst doet? Of doe jij alle nachten? Ik wil graag tips geven, maar heb eigenlijk geen idee wat je kunt doen. Dit zou voor mij het moment zijn om een slaapcoach te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle tips weer! Vannacht heb ik hem in de dikke herfstslaapzak gelegd van Puck a baby, ipv de zomervariant. Hij had toch een temp van 36.1 toen ik hem opmeette namelijk, terwijl hij niet koud aanvoelde. Wellicht had hij het toch koud dus?

Helaas geen wondermiddel, maar hij sliep er in ieder geval ook niet slechter van! Vannacht heeft hij 2 shifts van 2 uur gemaakt, dat was toch al weer een paar weken geleden. Rest van de tijd nog steeds heel veel wakker, maar toch. Vannacht doe ik hem weer in de warme slaapzak.

Ik hoop dat ik geen vragen vergeet:

Bij de gastouder slaapt hij redelijk, in ieder geval beter dan thuis. Overdag slaapt hij bij ons vaak ook redelijk (beter dan 's nachts).

Als hij 's nachts drinkt dan drinkt hij gemiddeld een keer 'echt', de rest is meer een paar slokjes als troost/slaapmiddel.

Ik doe de nachten omdat hij tot nu toe alleen snel in slaap komt met borstvoeding, eigen belang dus ook. Anders worden we allemaal klaarwakker (incl baby) en ben je uren verder.

Flesvoeding pakt hij tot nu toe niet helaas, dus een grotere fles geven lukt tot nu toe nog niet. Pap wil hij ook niet. Verder eet hij overdag wel veel/goed: boterham als ontbijt, fruit, boterham als lunch, soepstengel oid tussendoor, avondeten (meestal aardappel met een groente).
Alle reacties Link kopieren
Als team warm aankleden:
Niet vergeten dat bv geven en warm van binnen is en ook warm is lekker tegen je aan ;)
Misschien nog een laagje er bij? Wie weet rekt dat de stukjes van 2 nog een uurtje, dat zou al zo veel schelen :hug:
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
16-09-2019 18:48
Dank voor alle tips weer! Vannacht heb ik hem in de dikke herfstslaapzak gelegd van Puck a baby, ipv de zomervariant. Hij had toch een temp van 36.1 toen ik hem opmeette namelijk, terwijl hij niet koud aanvoelde. Wellicht had hij het toch koud dus?

Helaas geen wondermiddel, maar hij sliep er in ieder geval ook niet slechter van! Vannacht heeft hij 2 shifts van 2 uur gemaakt, dat was toch al weer een paar weken geleden. Rest van de tijd nog steeds heel veel wakker, maar toch. Vannacht doe ik hem weer in de warme slaapzak.

Ik hoop dat ik geen vragen vergeet:

Bij de gastouder slaapt hij redelijk, in ieder geval beter dan thuis. Overdag slaapt hij bij ons vaak ook redelijk (beter dan 's nachts).

Als hij 's nachts drinkt dan drinkt hij gemiddeld een keer 'echt', de rest is meer een paar slokjes als troost/slaapmiddel.

Ik doe de nachten omdat hij tot nu toe alleen snel in slaap komt met borstvoeding, eigen belang dus ook. Anders worden we allemaal klaarwakker (incl baby) en ben je uren verder.

Flesvoeding pakt hij tot nu toe niet helaas, dus een grotere fles geven lukt tot nu toe nog niet. Pap wil hij ook niet. Verder eet hij overdag wel veel/goed: boterham als ontbijt, fruit, boterham als lunch, soepstengel oid tussendoor, avondeten (meestal aardappel met een groente).
Heb je een speciale borstvoedingsspeen geprobeerd of een normale? En gaf jij de fles of je vriend? Hier dronk dochter uit zo’n speciale (we hebben een maand na de geboorte de laatste borstvoeding vervangen voor een fles en ik kolfde dan).

Vervelend dat het slapen nog steeds niet goed gaat. Dat is echt zwaar! Ik zou hem misschien een keer proberen op z’n eigen kamer laten slapen. Bij ons zelf dacht ik ook dat ze niet wakker werd van ons maar dat bleek wel zo te zijn. Ik was zelf ook huiverig dat ik er dan vaak uit moest, dus had het ook uitgesteld. Maar op haar kamer sliep ze na 7 maanden ineens een stuk beter door. Verder zou ik denk ik ook een slaapconsulent(e) voor baby’s inschakelen. Slaap is te belangrijk voor iedereen en als het een gewoonte geworden is dan kan diegene daar waarschijnlijk ook mee helpen :-)

Ik weet niet of hij op z’n buik slaapt? Wij hebben het haar wel laten doen toen ze steeds na 2 seconden op haar buik omrolde. Was wel spannend, maar was gewoon geen doen meer. Ze viel er een stuk beter door in slaap (en daar hebben we veel frustraties mee gehad ervoor :bonk: )
anoniem_330723 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 23:47
Reden: Toevoeging
6.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ga eens kijken hoe het vannacht loopt met die dikkere slaapzak, en anders morgen misschien ook een broekje aan. Het is wel vrij warm op onze slaapkamer.

Onduidelijk omschreven misschien, maar fles met gekolfde melk pakt hij gelukkig wel. Was in het begin ook moeizaam, maar we hebben een breastflow fles en die werkt! Het is puur de flesvoeding die hij niet drinkt. Nu heb ik het ook pas 3 keer geprobeerd omdat het niet echt nodig is verder, wilde op die manier checken of het geen honger was.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eigen kamertje ook overwegen. Ik merkte dat ik heel krampachtig sliep met dochter er bij, omdat die wel degelijk wakker werd als ik bewoog als ze net wat minder diep in slaap was. Op haar eigen kamertje sliep ze prima, en ik ook beter omdat ik niet zo krampachtig stil bleef liggen.

Fijn dat hij gekolfde melk wel pakt, dan kan man (of iemand anders) het in elk geval af en toe overnemen. Maak daar ook gebruik van hè, maandenlang nooit meer dan een uur slapen is niet gezond voor je. En zo goed mogelijk voor jezelf zorgen is ook belangrijk voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
16-09-2019 23:40
Ja ik ga eens kijken hoe het vannacht loopt met die dikkere slaapzak, en anders morgen misschien ook een broekje aan. Het is wel vrij warm op onze slaapkamer.

Onduidelijk omschreven misschien, maar fles met gekolfde melk pakt hij gelukkig wel. Was in het begin ook moeizaam, maar we hebben een breastflow fles en die werkt! Het is puur de flesvoeding die hij niet drinkt. Nu heb ik het ook pas 3 keer geprobeerd omdat het niet echt nodig is verder, wilde op die manier checken of het geen honger was.
Succes! Ik hoop echt dat het snel beter gaat. Fijn dat de breastflow werkt! Heb je het idee dat het vooral genegenheid is? Dan zou je ook je vriend een keer ‘s nachts een gekolfd flesje kunnen geven om de gewoonte eruit te halen? Geen idee of het werkt, misschien eerst de slaapzak.
Alle reacties Link kopieren
Hier een wakkerliggende moeder van een verkouden peuter....
Mocht je over willen gaan stappen op kunstveiling, dan zou ik dat stapsgewijs introduceren, niet ineens zo overgaan, die smaak is heel anders. Dus eerst negen delen bv, een deel kV bijvoorbeeld en dan steeds ophogen tot je kindje helemaal over is. Dan kun jij ook gaan afbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je peuter verkouden is Naatje! Uiteindelijk nog wat kunnen slapen?

Dank voor de tip wat betreft kv. Ik ben niet van plan te stoppen/af te bouwen, maar mocht ik dat willen dan zal ik je advies ter harte nemen!

Helaas was de 2x 2u slaap een toevalstreffer denk ik, vannacht is het meeste wat hij heeft geslapen 1u per keer (maar wel 3 keer). Hij had zichzelf ook een keer ondergeplast dus dat helpt natuurlijk niet mee.. Vannacht ga ik het eens proberen met nog warmere kleding, en anders dit weekend misschien een nacht in z'n eigen bed inderdaad..

Wat wel zo is is dat hij bizar veel tanden heeft/krijgt, misschien heeft hij daar ook wel last van? Hij krijgt er nu weer 2 snijtanden boven bij, dat zijn z'n 7de tanden (in nog geen 3 maanden tijd)
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta bij onze kleine meid ( die gelukkig rond 02.30 ging slapen eindelijk) kwamen ook alle tanden steeds tegelijk door. Of het maar niet ophield!
Lekker veel smeren met dentinox en voor het slapen gaan wat Chamodent ( want daar wordt ze bij ons erg suf van dus dan slaapt ze beter in). Toevallig nu ook weer mee bezig want nu komen haar laatste kiezen door, met zn allen tegelijk o_o

Het is heel rottig die tandjes, maar je bent er wel sneller van af, dat is de enige troost kan ik je dus vertellen uit ervaring. Ergens op bijten vond onze kleine ook lekker, bijtringen bijvoorbeeld en van die knuffeldoekjes met zo’n plat bijt “stuk” eraan ( weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven) waren hier favoriet. En kwijlen dat ze deed! Ik hing meestal een hydrofiele doek om haar nekje als slab, die vind ik beter absorberen en dan kun je af en toe ook makkelijk even met het uiteinde van de doek haar mondje afvegen.

Paracetamol gaven we voor we de nacht in gingen en overdag eigenlijk niet.
Sterkte! Tandjes is heel pittig, ook voor die kleine want die snapt er helemaal niets van. Met twee jaar kan ik het nu gelukkig uitleggen wat er gebeurt in haar mondje.
Alle reacties Link kopieren
Hier werkte juist het apart leggen heel goed. Als onze dochter bij ons sliep dan werd ze wakker en wilde ze wakker blijven, terwijl ze op haar eigen kamer wel goed sliep. Hadden wij ook niet verwacht na maar een korte tijd op onze kamer, maar het werkte wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven