Baby twee is veeeel sneller! Wat nu?

25-05-2020 15:39 149 berichten
Waar nummer 1 op deze leeftijd nog rustig onder de mobiel kon liggen op de hoge stand in de box. Rolde alleen een beetje om, gaat nummer 2 al staan, kruipt rond en doet al pogingen de trap op te klimmen.

Met andere woorden, het gaat gewoon goed, maar zooooo snel! Ze wil niet meer in de wipstoel als ik ga douchen, ze wil meer! Maar eigenlijk wil ze dat altijd! De maxicosi is vervelend, slapen is niet nodig, de borst ook niet, eten is prima, spelen ook leuk etc etc.
Alleen ik tik heel anders. Onze oudste was een lekkere kroelbaby, deze niet. Hoe pas ik mezelf aan? Ik merk dat ik niet zo snel ga als baby twee. Jullie tips?
Nu snel, maar na een tijdje lopen, fietsen en lezen ze allemaal. Sommige zijn drukker dan anderen en dat gaat nooit meer over!
Gewoon even wat beter in de gaten houden, gebruik de gevangenis (zo noemden wij de box) wat meer.
Alle reacties Link kopieren
Baby_twee schreef:
25-05-2020 15:52
Dat is vast ook een rare gewaarwording!

Heb je tips voor een snelle baby?
Welke tips zou je dan willen hebben?
Ik had geen andere baby, dus ken de situatie van een kroelbaby niet, maar ik denk dat je je mindset moet veranderen? Dus geen verwachtingen dat je lekker kunt kroelen, of rustig kan douchen met je kind.

Zoiets?
Maar hoe oud is kind dan? Dan kan er misschien gerichter antwoord gegeven worden.
Haha bij ons was het andersom. Baby 1 was altijd wakker, en sliep met 1,5 jaar helemaal niet meer overdag. Altijd bezig. Maar het was niet echt een verrassing, want het was ook een mega actieve buikbaby. Heb ik nog een topic voor geopend of dat normaal was.

Wij hadden met een hek van de zijkant van een kast een deel van de kamer afghermd, en die baby1-proof gemaakt. Een soort grote bench in de kamer dus eigenlijk, anders was koken ook niet mogelijk.

Baby 2 heb ik toen ik nog zwanger was een paar keer serieus van gedacht dat ze in mijn buik overleden was, want die bewoog soms zomaar een of twee uur helemaal niet. En sliep 20 uur per dag toen ze geboren was, toen ging ik ook steeds kijken of ze het nog wel deed. Deze wordt in september 3 en slaapt nog steeds tussen de middag.

Ik snap je verandering van snelheid dus wel, maar dan de andere kant op. Ik denk wel dat dat makkeijker is trouwens :P
Mooie les dat kinderen heel verschillend kunnen zijn. Het enige wat je kunt doen is meebewegen met je kind. Het ene kind kost nu eenmaal 10x meer energie dan het andere.
Was de eerste een jongen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Lekker laten gaan en laten ontdekken en daarvan genieten!
Mevrouw75 schreef:
25-05-2020 16:45
Welke tips zou je dan willen hebben?
Ik had geen andere baby, dus ken de situatie van een kroelbaby niet, maar ik denk dat je je mindset moet veranderen? Dus geen verwachtingen dat je lekker kunt kroelen, of rustig kan douchen met je kind.

Zoiets?
Dat zeg ik idd ook in mijn OP😉, maar wat zijn wel slimme dingen om te doen? Dus hoe verander ik mijn mindset praktisch gezien (los van het niet denken: had ik maar een luie kroelbaby🤪). Hoe ga ik mee met haar flow en zorg ik dat ik het voor haar en mij relaxter maak? Dus bijv door haar in de draagzak te stoppen, puzzels te maken en mee te laten doen. Gewoon heel simpel dingen om te doen en te laten, handvatten
Quincy2 schreef:
25-05-2020 16:02
Ik zette ze voor het raam zodra ze een beetje op die beentjes konden blijven staan. Dan ging het veel sneller met dat luierverschonen en aankleden.
Dat proberen we ook, maar zelfs de spiegel ‘mot’ ze op zo’n moment niet. 😬
Baby_twee schreef:
25-05-2020 20:37
Dat zeg ik idd ook in mijn OP😉, maar wat zijn wel slimme dingen om te doen? Dus hoe verander ik mijn mindset praktisch gezien (los van het niet denken: had ik maar een luie kroelbaby🤪). Hoe ga ik mee met haar flow en zorg ik dat ik het voor haar en mij relaxter maak? Dus bijv door haar in de draagzak te stoppen, puzzels te maken en mee te laten doen. Gewoon heel simpel dingen om te doen en te laten, handvatten
Door te bedenken dat je kinderen er niet zijn om jou gelukkig te maken. Het zijn echte mensen met een heel eigen karakter en temperament. Alles wat je kind bij je opwekt kan je iets leren over jezelf.

Hoe is je man met zijn tweede kind? Kun je iets leren van hoe hij het aanpakt? Kan hij vaker iets actiefs gaan doen met jullie tweede, terwijl jij iets rustiger doet met nummer een?
Ik zit veel op de grond. Gewoon zitten en dan komt de jongste die ook met alles lekker snel is met van alles aangesleept en dan kijken we daar naar. Dan ruik ik aan t haar en aai en knuffel ik stiekem toch. Zonder dat de baby denkt dat t kroelen is wat dat wil ie niet, daar is ie te groot voor ;)
Veel wandelen, in de drager.
En veel samen in bad. Kan de jongste om me hee kliederen met water en dan kan ik toch stiekem knuffelen.
Verschonen is ook een ding ja. Ik blaas op de buik, op de billen, kietel onder de voetjes geef allerlei speelgoed, vraag of ie creme wil, vooral snel snel snel. Want anders gaat de kleinste staan
Een zebra is geen paard met strepen
Ik probeer het nog 1x hoe oud is kind?
Baby_twee schreef:
25-05-2020 20:37
Wij hebben op een gegeven moment de box weggedaan en een baby hekwerk met matten op de grond gekocht. Was ideaal want ze had meer ruimte en kon van speelgoed naar speelgoed kruipen. Ze kon zichzelf daarin makkelijk een half uur vermaken. Later hebben we een kamer speciaal als speelkamer gedaan (wonen in een appartement dus dat scheelt). En nu speelt ze overal, ze is 1.5. Hier zat uitdaging hem vooral in dingen zelf ontdekken, haar haar gang laten gaan :-)
elein schreef:
25-05-2020 16:58
Haha bij ons was het andersom. Baby 1 was altijd wakker, en sliep met 1,5 jaar helemaal niet meer overdag. Altijd bezig. Maar het was niet echt een verrassing, want het was ook een mega actieve buikbaby. Heb ik nog een topic voor geopend of dat normaal was.

Wij hadden met een hek van de zijkant van een kast een deel van de kamer afghermd, en die baby1-proof gemaakt. Een soort grote bench in de kamer dus eigenlijk, anders was koken ook niet mogelijk.

Baby 2 heb ik toen ik nog zwanger was een paar keer serieus van gedacht dat ze in mijn buik overleden was, want die bewoog soms zomaar een of twee uur helemaal niet. En sliep 20 uur per dag toen ze geboren was, toen ging ik ook steeds kijken of ze het nog wel deed. Deze wordt in september 3 en slaapt nog steeds tussen de middag.

Ik snap je verandering van snelheid dus wel, maar dan de andere kant op. Ik denk wel dat dat makkeijker is trouwens :P
Dat denk ik ook, hoewel ik me ook wel iets kan indenken bij de (doods)angsten die je hebt moeten doorstaan omdat je je afvroeg of baby 2 het nog wel deed..
Tickel schreef:
25-05-2020 17:20
Was de eerste een jongen?
Maakt dat uit dan?? Geen idee nl. Ik heb wel dat boek ‘De tweede’ gelezen over ‘de lokbaby’ ook, ik had niet gedacht dat onze baby 1 een lokbaby was, maar achteraf gezien. Is veel meer low-maintainance

Maar nee geen jongen.
Jamaarhoe schreef:
25-05-2020 20:52
Ik zit veel op de grond. Gewoon zitten en dan komt de jongste die ook met alles lekker snel is met van alles aangesleept en dan kijken we daar naar. Dan ruik ik aan t haar en aai en knuffel ik stiekem toch. Zonder dat de baby denkt dat t kroelen is wat dat wil ie niet, daar is ie te groot voor ;)
Veel wandelen, in de drager.
En veel samen in bad. Kan de jongste om me hee kliederen met water en dan kan ik toch stiekem knuffelen.
Verschonen is ook een ding ja. Ik blaas op de buik, op de billen, kietel onder de voetjes geef allerlei speelgoed, vraag of ie creme wil, vooral snel snel snel. Want anders gaat de kleinste staan
Dank je wel!! Hier kan ik zeker wat mee😃
TanteOlivia schreef:
25-05-2020 20:43
Door te bedenken dat je kinderen er niet zijn om jou gelukkig te maken. Het zijn echte mensen met een heel eigen karakter en temperament. Alles wat je kind bij je opwekt kan je iets leren over jezelf.

Hoe is je man met zijn tweede kind? Kun je iets leren van hoe hij het aanpakt? Kan hij vaker iets actiefs gaan doen met jullie tweede, terwijl jij iets rustiger doet met nummer een?

Ook goede info en vragen. Mijn man is dol op nr 2 in ieder geval, ook op nr 1 hoor, maar ik ga eens observeren wat hij ‘anders’ doet dan ik. En het m desnoods vragen.
Dat laatste doet ie trouwens al een beetje, nu met het thuiswerken gaat dat sowieso makkelijker.
snowgirl1 schreef:
25-05-2020 20:57
Ik probeer het nog 1x hoe oud is kind?
Hi Snowgirl,
Het lijkt me minder relevant, want baby1 lag op de exact zelfde leeftijd nog plat op haar rug en baby 2 ligt het liefst helemaal niet maar iig niet op haar rug. De trap opklimmen is wel een nieuwe hobby, bij nummer 1 gebeurde dat pas toen het een dreumes was. Maar je kunt ervan uitgaan dat ik niet praat over een pasgeborene😉

Mocht je haar geboorte tot op de minuut nauwkeurig willen weten, dan staat het je altijd vrij om te vragen ;-D
Baby_twee schreef:
25-05-2020 21:32
Maakt dat uit dan?? Geen idee nl. Ik heb wel dat boek ‘De tweede’ gelezen over ‘de lokbaby’ ook, ik had niet gedacht dat onze baby 1 een lokbaby was, maar achteraf gezien. Is veel meer low-maintainance

Maar nee geen jongen.
ja.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ga nadenken over de box...wat je vroeg... weet het echt niet meer.

Nog wel een verschoontip..we hebben de commode verlengd.
Ik leg een dubbel gevouwen wegwerpmatje neer op het kussen. Tot de helft van het kussen .
Daarop een paar billendoekjes in een vierkantje.
Luierzakje klaar liggen.
Handschoenen aan.
Kind erop. Met kont op de billendoekjes.

Bij wiebelen zit zo niet alles onder.
Als ik geluk heb alleen de doekjes en kan ik het matje hergebruiken. Meestal wel hoor :-)
En als hij te erg wiebelt / omdraait dan klap ik alles in het matje en zo het zakje in.
Handschoenen uit en dan heb ik geen onder gesmeerd kind....
box op wielen zetten voor het raam en kijken naar de buurkinderen, blaadjes die waaien aan de bomen, auto's en fietsers (vooral tegen etenstijd als iedereen weer terug kwam voor corona).

Grote grondbox in de kamer.

Oball auto met balletjes in de wielen was een hit. Lag met 6 maanden broem broem te doen. Ook makkelijk vast te pakken. Evenals de bal van die serie. Kijk wel uit met 2de hands, van de bal met balletjes is een terugroep actie geweest.

Grimms? Poppetjes in de bakjes had ik wil hebben.

Ik begrijp je vragen trouwens helemaal!
Wij hebben zo’n verschoonmat wat hier erg goed werkt. Misschien hebben ze zo iets ook in Nederland? We moeten wel altijd iets te spelen geven, blokje of iets.

https://m.kohls.com/product/prd-3428183 ... lsrc=aw.ds
Bij mij waren ze beide snelle baby’s dus herken dit niet echt. Wipstoel was met nummer 2 na 4 maanden al geen doen meer, ze wipte zich met stoel en al om. Bij t kdv hebben ze verbaasd gekeken en haar er nooit meer ingezet.

Bij verschonen wat in de handen geven (bij dochter werkte zo’n irritant herriespeeltje van v-tech t beste). Verder veel op de grond laten spelen en er inderdaad zelf lekker bij gaan zitten/liggen. Misschien wil baby niet knuffelen, maar mama als klimtoestel is vaak wel interessant.

Oh en ze waren bij mij beide dol op blokkentorens bouwen en op zo’n loopkar om achter te stappen.
sprietgras wijzigde dit bericht op 25-05-2020 22:46
8.99% gewijzigd
Baby_twee schreef:
25-05-2020 21:41
Hi Snowgirl,
Het lijkt me minder relevant, want baby1 lag op de exact zelfde leeftijd nog plat op haar rug en baby 2 ligt het liefst helemaal niet maar iig niet op haar rug. De trap opklimmen is wel een nieuwe hobby, bij nummer 1 gebeurde dat pas toen het een dreumes was. Maar je kunt ervan uitgaan dat ik niet praat over een pasgeborene😉

Mocht je haar geboorte tot op de minuut nauwkeurig willen weten, dan staat het je altijd vrij om te vragen ;-D
Pfffft wat een vreemde reactie. Het is toch handig om ongeveer te weten hoe oud een kind is om tips te kunnen geven? Behalve hoe ze wel of niet bewegen zal je kind als het ouder is namelijk meer snappen van uitleg dat het even stil moet liggen tijdens de luier dan als het jonger is, bijvoorbeeld.
Ik zou het aantal maanden ook wel makkelijk vinden om te weten om een indicatie van het speelgoed te geven. De motorische ontwikkeling hoeft niet gelijk te lopen met de cognitieve ontwikkeling. Oftewel of je kind wat met bepaald speelgoed kan hangt ook af van of die het snapt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven