Baby twee is veeeel sneller! Wat nu?

maandag 25 mei 2020 om 15:39
Waar nummer 1 op deze leeftijd nog rustig onder de mobiel kon liggen op de hoge stand in de box. Rolde alleen een beetje om, gaat nummer 2 al staan, kruipt rond en doet al pogingen de trap op te klimmen.
Met andere woorden, het gaat gewoon goed, maar zooooo snel! Ze wil niet meer in de wipstoel als ik ga douchen, ze wil meer! Maar eigenlijk wil ze dat altijd! De maxicosi is vervelend, slapen is niet nodig, de borst ook niet, eten is prima, spelen ook leuk etc etc.
Alleen ik tik heel anders. Onze oudste was een lekkere kroelbaby, deze niet. Hoe pas ik mezelf aan? Ik merk dat ik niet zo snel ga als baby twee. Jullie tips?
Met andere woorden, het gaat gewoon goed, maar zooooo snel! Ze wil niet meer in de wipstoel als ik ga douchen, ze wil meer! Maar eigenlijk wil ze dat altijd! De maxicosi is vervelend, slapen is niet nodig, de borst ook niet, eten is prima, spelen ook leuk etc etc.
Alleen ik tik heel anders. Onze oudste was een lekkere kroelbaby, deze niet. Hoe pas ik mezelf aan? Ik merk dat ik niet zo snel ga als baby twee. Jullie tips?

maandag 25 mei 2020 om 15:46

maandag 25 mei 2020 om 15:50
Lees wat Captain Hindsight schrijft:
Dit dus, met andere woorden een snelle baby, die denkt dat je in een jaar ook twee jaar kunt afwerken of iig anderhalfcaptain_hindsight schreef: ↑25-05-2020 15:41Volg je kind. Onze tweede is ook zo. Is ff schakelen als ouder. Ik heb er vier jaar later nog steeds moeite mee

maandag 25 mei 2020 om 15:51
En hoe doe je dat????captain_hindsight schreef: ↑25-05-2020 15:41Volg je kind. Onze tweede is ook zo. Is ff schakelen als ouder. Ik heb er vier jaar later nog steeds moeite mee
Afmatten en uitdagen.

maandag 25 mei 2020 om 15:51

maandag 25 mei 2020 om 15:52
cowandchicken schreef: ↑25-05-2020 15:46Bij mij was het andersom, dus ik dacht juist dat de 2e heel laat was met alles.
Want de eerste was supervroeg, liep al met 7 mnd etc.
Dat was andersom schakelen. Want de 2e liep gewoon op schema, maar voor mijn gevoel heel langzaam dus.
Dat is vast ook een rare gewaarwording!
Heb je tips voor een snelle baby?

maandag 25 mei 2020 om 15:54
Gewoon doen alsof het een ouder kind is. En proberen dingen aan te bieden.
Niet te ver vooruit lopen overigens

Onze jongste fietste met 3.5 jaar al 10 km bijvoorbeeld... dat heb ik met oudste niet zo vroeg gedaan.
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 25-05-2020 15:58
15.11% gewijzigd

maandag 25 mei 2020 om 15:56
Inderdaad!!! In de gevangenis (lees:box) hebben we er ook geen rust van, want dan wordt ze booscaptain_hindsight schreef: ↑25-05-2020 15:51Die van mij vond het nodig met zes maanden te gaan kruipen en zelf te gaan zitten. Daar gaat je rust![]()

Maar hoe kan ik gaan koken, de was doen etc.?
En o ja, luiers verschonen is ook zo’n ramp! Nr 1 bleef braaf liggen, nr 2 vindt het nodig continu op haar buik te draaien en moord en brand te schreeuwen als ze op haar rug moet liggen voor de duur van de verschoning (waardoor het nog langer duurt). Gelukkig zijn we nu samen thuis, dus manlief of ik houd haar in de houdgreep en de ander verschoont op hoog tempo.

maandag 25 mei 2020 om 15:58
Oh wauw!!!captain_hindsight schreef: ↑25-05-2020 15:54Gewoon doen alsof het een ouder kind is. En proberen dingen aan te bieden.
Onze jongste fietste met 3.5 jaar al 10 km bijvoorbeeld...
We zitten nu een puzzel voor driejarigen te maken. Ze vermaakt zich kostelijk, gelukkig. Maar ik vind het toch bijzonder...

maandag 25 mei 2020 om 16:02
Ik zette ze voor het raam zodra ze een beetje op die beentjes konden blijven staan. Dan ging het veel sneller met dat luierverschonen en aankleden.Baby_twee schreef: ↑25-05-2020 15:56Inderdaad!!! In de gevangenis (lees:box) hebben we er ook geen rust van, want dan wordt ze boos![]()
Maar hoe kan ik gaan koken, de was doen etc.?
En o ja, luiers verschonen is ook zo’n ramp! Nr 1 bleef braaf liggen, nr 2 vindt het nodig continu op haar buik te draaien en moord en brand te schreeuwen als ze op haar rug moet liggen voor de duur van de verschoning (waardoor het nog langer duurt). Gelukkig zijn we nu samen thuis, dus manlief of ik houd haar in de houdgreep en de ander verschoont op hoog tempo.
maandag 25 mei 2020 om 16:03
captain_hindsight schreef: ↑25-05-2020 15:54Onze jongste fietste met 3.5 jaar al 10 km bijvoorbeeld... dat heb ik met oudste niet zo vroeg gedaan.

maandag 25 mei 2020 om 16:12
Dan trekt ze aan mijn haarcaptain_hindsight schreef: ↑25-05-2020 16:00Koken dus met kind op je rug.
Babygebaren leren (onze jongste kon dus ook al echt volzinnen met twee jaar...)
In de zak slaapt ze idd het beste, naast ‘s nachts dan in bed. Dan slaapt ze ook best prima’s
Met babygebaren ben ik ook al bezig. Ze kent er nu drie (dag, lekker, meer), ik moet alleen mijn kennis een beetje opfrissen

maandag 25 mei 2020 om 16:13
In de box legden we steeds interessante speeltjes.. helaas soms ook met lawaai. Boekjes om naar te kijken. We reikten bewust dingen aan, gaven aan wat kind mocht gaan doen en wat wij zouden gaan doen. Tijd steeds wat verder opgerekt.
Verschonen met een oude iphone 4 in een fisher price case met tiktak... loedermoeder..
Verschonen met een oude iphone 4 in een fisher price case met tiktak... loedermoeder..

maandag 25 mei 2020 om 16:13
Dat herken ik idd wel!captain_hindsight schreef: ↑25-05-2020 15:59Onze baby reageerde wel altijd heel relaxt op draagzak en fietszitje. Was ie eindelijk rustig

maandag 25 mei 2020 om 16:17
Heb je nog speeltjes tips voor de box? Naast de telefoon met het verschonenRilena schreef: ↑25-05-2020 16:13In de box legden we steeds interessante speeltjes.. helaas soms ook met lawaai. Boekjes om naar te kijken. We reikten bewust dingen aan, gaven aan wat kind mocht gaan doen en wat wij zouden gaan doen. Tijd steeds wat verder opgerekt.
En hoe gaven jullie aan wat je kind mocht en wat jullie gingen doen? Even op zoek naar voorbeelden

maandag 25 mei 2020 om 16:18
Hij ging met de oudste, jongste wilde mee. Tja

En nu wil ie elke dag rondje fietsen haha. Hij gaat ook echt hard, harder dan de oudste. En zonder zijwieltjes. Wel op 16 inch fiets, anders is t niet te doen met die kleine wieltjes.