Basisschool en foute woorden
donderdag 8 februari 2018 om 23:34
Hi allemaal.
Onze dochter gaat sinds een maand naar de basisschool.
Sindsdien vallen hier thuis vaak de volgende woorden: stom, dom, dood en billen.
Dat is stom! Mama is dom! De regenworm is dood gemaakt! Hier zijn mijn billen!
Wij hebben zo hard ons best gedaan dit te voorkomen, maar het is onvermijdelijk.
Hoe leg je aan je jonge kindje uit wat wel en niet gezegd kan worden? Wanneer bespreek je het met de leerkracht?
Ze is ook al eens gepest door een jongen. Ik merk dat ze zo beïnvloedbaar is. Hoe wapen je je kindje hier tegen?
Onze dochter gaat sinds een maand naar de basisschool.
Sindsdien vallen hier thuis vaak de volgende woorden: stom, dom, dood en billen.
Dat is stom! Mama is dom! De regenworm is dood gemaakt! Hier zijn mijn billen!
Wij hebben zo hard ons best gedaan dit te voorkomen, maar het is onvermijdelijk.
Hoe leg je aan je jonge kindje uit wat wel en niet gezegd kan worden? Wanneer bespreek je het met de leerkracht?
Ze is ook al eens gepest door een jongen. Ik merk dat ze zo beïnvloedbaar is. Hoe wapen je je kindje hier tegen?

vrijdag 9 februari 2018 om 00:04

vrijdag 9 februari 2018 om 00:12
vrijdag 9 februari 2018 om 00:56
Ik vind je reactie ook wel een beetje overdreven TO, je kind zegt niet veel verkeerd in mijn ogen. Wat is er mis met het woord 'billen' of 'dood'? Iemand dom noemen is misschien niet zo netjes, maar ook dat is niet zo'n ramp toch. Als je dit al erg vind vraag ik me af hoe je het gaat doen als ze ouder word....

vrijdag 9 februari 2018 om 01:01
Hier deden we het in de poep kont stront periodes zo;
Tijdens het avondeten mocht iedereen omstebeurt een vies woord zeggen. Mama en papa deden vrolijk mee. POEP riep de een, iedereen dubbel. STRONT! riep de tweede, lachsalvo. KONT! riep pa, whahahaha. Toen bij de derde ronde de eerste weer aan de beurt was waren er geen vieze woorden meer over, de lol eraf en wilde iedereen liever eten.
Tijdens het avondeten mocht iedereen omstebeurt een vies woord zeggen. Mama en papa deden vrolijk mee. POEP riep de een, iedereen dubbel. STRONT! riep de tweede, lachsalvo. KONT! riep pa, whahahaha. Toen bij de derde ronde de eerste weer aan de beurt was waren er geen vieze woorden meer over, de lol eraf en wilde iedereen liever eten.
vrijdag 9 februari 2018 om 05:30
Hier kwam 'oh my goddd' ook voorbij.
Ook viezere woorden dan wat jij noemt.
Ze weten vaak niet wat het betekent of inhoudt, wel dat iets eigenlijk niet gezegd mag worden. Als dochter van vriend iets geks zegt vragen wij vaak eerst of zij wil uitleggen wat het betekent. Daarna leggen wij uit hoe het zit, dat het evt. niet netjes is en geven een alternatief om te zeggen.
Billen is toch een normaal woord trouwens?

Ook viezere woorden dan wat jij noemt.
Ze weten vaak niet wat het betekent of inhoudt, wel dat iets eigenlijk niet gezegd mag worden. Als dochter van vriend iets geks zegt vragen wij vaak eerst of zij wil uitleggen wat het betekent. Daarna leggen wij uit hoe het zit, dat het evt. niet netjes is en geven een alternatief om te zeggen.
Billen is toch een normaal woord trouwens?
vrijdag 9 februari 2018 om 06:36
Was het lievelingsliedje van zoon en vriendjes. 5 jaar.stripverhaal schreef: ↑09-02-2018 06:31De kleuterklas van mijn zoon zingt het liedje kind van de duivel (een van zijn klasgenoten heeft een oudere broer van 14 en dat kindje leert het liedje nu weer aan zijn klasgenoten...). Nou dan heb ik liever stom, dom, dood en billen.

vrijdag 9 februari 2018 om 06:54
Bel de bond tegen vloeken! Bestaan die nog?? Anders is het tijd voor een nieuwe bond, als kleuters "billen" gaan zeggen is het echt mis!
Ik verwachte dat ze op zijn minst een gvd eruit gegooid had of je uitgescholden voor kutwijf, in dit geval is het een prima observatie, mama komt inderdaad best dom over met haar hysterie.
Ik verwachte dat ze op zijn minst een gvd eruit gegooid had of je uitgescholden voor kutwijf, in dit geval is het een prima observatie, mama komt inderdaad best dom over met haar hysterie.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
vrijdag 9 februari 2018 om 07:09
Ohmygoddd ja die is hier ook favoriet ja.stripverhaal schreef: ↑09-02-2018 06:31De kleuterklas van mijn zoon zingt het liedje kind van de duivel (een van zijn klasgenoten heeft een oudere broer van 14 en dat kindje leert het liedje nu weer aan zijn klasgenoten...). Nou dan heb ik liever stom, dom, dood en billen.

vrijdag 9 februari 2018 om 07:14
Dat wordt nog veel erger.... kleuterdochter is een tijd lang heel erg in de poep- en pies- en kontfase geweest. Af en toe heel overdreven met z’n allen al die woorden zeggen en dan is de lol er wel weer eventjes vanaf. Als ik hoor waar zoon van 8 soms mee thuis komt.... oei. Maar hij weet inmiddels dat hij die woorden lekker voor zich moet houden, alleen als hij heel erg boos is floept er van alles uit. Dan leg ik hem uit dat ik die woorden niet wil horen. Tja, ook dat hoort erbij denk ik dan maar.
vrijdag 9 februari 2018 om 07:35
vrijdag 9 februari 2018 om 07:39
Ter inspiratie: https://youtu.be/4vuW6tQ0218
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)