Bedtijd baby

27-03-2020 08:40 105 berichten
Hallo allemaal

Vanaf wanneer hielden jullie een vaste bedtijd aan voor jullie baby?
Wij zijn nog erg aan het zoeken met de flessen en het slapen
Alle reacties Link kopieren
Hier toch wel rond een maand of 3.
Om 2000 uur in eigen kamer, in eigen bedje.
Kamertje donker. Lekker slaapzakje. Slapen maar.
Uiteraard wel even wakker voor een voeding.

Voordat ze 3 maanden waren, lagen ze in de avond vaak nog op mama of papa en dan om 2300 uur in eigen bed.
(Dit is nu 6/8 jaar geleden.)

Ze sliepen/slapen altijd erg goed in hun bed.

Wel sliepen ze vanaf toen niet meer vaak in de auto, de wandelwagen of gewoon op schoot. Alleen nog in een bedje in het donker.

Achteraf had ik zelf wel een co slaper willen hebben. Maar dat was mijn eigen emotie.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
27-03-2020 16:09
Dus van 19.00 tot 2.00 niets bij zo'n jonge baby?? Dat lijkt me niet echt gezond.
Niks mis mee hoor, bij kinderen die verder gezond zijn en goed groeien.

https://assets.ncj.nl/docs/32ba70db-de1 ... 290079.pdf
Alle reacties Link kopieren
Adaline schreef:
27-03-2020 16:23
Niks mis mee hoor, bij kinderen die verder gezond zijn en goed groeien.

https://assets.ncj.nl/docs/32ba70db-de1 ... 290079.pdf
Thanks, hoef ik niet meer te reageren ;-)
Alle reacties Link kopieren
jantientje1 schreef:
27-03-2020 13:24
Zoontje is hier 5 weken en vanaf begin ligt hij 7 uur op bed (gelijk met zijn oudere broer). Slaapt dan tot half 7 met rond 2 uur een fles. Half 7 er uit om alvast het werkschema er in te krijgen.

Hier wel echt vanaf het begin een schema er in proberen e krijgen en nu sinds 2/3 weken gaat dat ook overdag goed. Krijgt om de 4 uur een fles en slaapt tussen de flessen ongeveer 3 uur.
Maar jij bent van het "leren slapen" en bijhorend huilen, dat vinden veel.mensen tegenwoordig niet oke
lilalinda schreef:
27-03-2020 21:33
Maar jij bent van het "leren slapen" en bijhorend huilen, dat vinden veel.mensen tegenwoordig niet oke
Ik laat mijn zoontje nooit alleen huilen als het niet nodig is. Dat voelt voor mij niet goed
Uitzondering is eigelijk alleen als ik zijn fles maak of op het toilet zit of zoiets
Arcticfox1 schreef:
27-03-2020 22:01
Ik laat mijn zoontje nooit alleen huilen als het niet nodig is. Dat voelt voor mij niet goed
Uitzondering is eigelijk alleen als ik zijn fles maak of op het toilet zit of zoiets
Helemaal eens. Ik heb nog een zoon van 4 en als ik alleen ben ontkom ik er echt niet aan dat dochter soms ligt te huilen, bijvoorbeeld als ik hem naar bed breng (wat ik ook rustig wil doen ipv gestresst afraffelen). Dat vind ik al heel rot.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-03-2020 21:33
Maar jij bent van het "leren slapen" en bijhorend huilen, dat vinden veel.mensen tegenwoordig niet oke
Onzin, hier wordt niet gehuild als ik hem s avonds op bed leg en is ook niet eerder gebeurd.

Jammer dat mensen toch weten te vertellen hoe het er bij een ander aan toe gaat, terwijl ze er niet bij zijn en ook conclusies trekken uit hetgeen ik heb geschreven. Hoezo ben ik van het laten huilen? Staat nergens. Geen dingen roepen die nergens op gebaseerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hi to,

Mijn baby is nu ook negen weken en zij heeft wel wat ritme die ik volg. Ze drinkt ong elke drie uur een fles. Overdag slaapt ze in de wandelwagen of draagdoek of op mij of in de wipstoel. S avonds hou ik haar bij me en als ik naar bed ga gaat zij in de cosleeper.

Die flessen plus minus om de drie uur is t enige ritme slapen gaat gewoon wanneer ze in slaap valt en dat is prima.
Mijn oudste ben ik met vier en half maand naar bed gaan brengen s avonds met vast ritueel. Dat omdat ze wakker van mij werd op onze kamer.

Baby in een droomritme zou ik pas lezen als je baby twaalf weken is tot dan lekker bij je houden en niet druk makdn
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
jantientje1 schreef:
28-03-2020 04:57
Onzin, hier wordt niet gehuild als ik hem s avonds op bed leg en is ook niet eerder gebeurd.

Jammer dat mensen toch weten te vertellen hoe het er bij een ander aan toe gaat, terwijl ze er niet bij zijn en ook conclusies trekken uit hetgeen ik heb geschreven. Hoezo ben ik van het laten huilen? Staat nergens. Geen dingen roepen die nergens op gebaseerd zijn.
In andere topics zeg je dat je dan nog vaak even naar hem moet, als je hem weglegt
Wat doet baby dan ipv huilen? Hij drukt op een belletje ofzo?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-03-2020 06:51
In andere topics zeg je dat je dan nog vaak even naar hem moet, als je hem weglegt
Wat doet baby dan ipv huilen? Hij drukt op een belletje ofzo? lastig om aardig te doen. Niet elke baby zet het op een huilen. En er zit een middenweg tussen constant op je laten liggen en laten huilen. Gelukkig is niet elke baby het zelfde. Alles over 1 kam scheren lijkt me dan ook niet gewenst. Iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Of dat nu hele dagen dragen is of laten huilen of iets er tussenin. Leven en laten leven. Snap sowieso de discussie niet want daar ging het niet om. Het gaat over ritme. En ja dat zit er hier dus al lekker in.
Dat ging over slaapjes overdag. Dat vond hij id lastiger. Maar als je leest dat ik er dan een keer naartoe moet, kun je concluderen dat ik hem juist niet laat huilen ;-) .

En hij huilt dan dus niet. Soms een beetje zeuren. En dan ga ik er dus even naartoe. Aai over de bol en hij gaat slapen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu 11 weken. Ik verbaasde me erover dat ze al heel snel zelf een soort van ritme kreeg. Na twee weken had ze echt al een dag- en nachtritme en besloten we haar 's nachts niet meer wakker te maken voor een voeding. Toen ze 4 weken was, sliep ze van 23-5u achter elkaar, vanaf 6 weken van 23-7u. En doet ze nu nog steeds. Ik lees geregeld dat het voor de ontwikkeling nacht voedingen juist goed zijn. Maar ze vraagt er zelf niet om en ga haar er ook niet wakker voor maken. Dochter slaapt eigenlijk de hele dag en nacht, maar van 17-23 is ze rond wakker. In totaal ook maar 5 voedingen per dag. Vind ik zelf ook erg weinig voor een baby die bv krijgt, maar ik volg haar. Dus dit zal wel bij haar passen! Ze is heel blij, tevreden en groeit als kool!
Alle reacties Link kopieren
marielle8484 schreef:
28-03-2020 23:42
Mijn dochter is nu 11 weken. Ik verbaasde me erover dat ze al heel snel zelf een soort van ritme kreeg. Na twee weken had ze echt al een dag- en nachtritme en besloten we haar 's nachts niet meer wakker te maken voor een voeding. Toen ze 4 weken was, sliep ze van 23-5u achter elkaar, vanaf 6 weken van 23-7u. En doet ze nu nog steeds. Ik lees geregeld dat het voor de ontwikkeling nacht voedingen juist goed zijn. Maar ze vraagt er zelf niet om en ga haar er ook niet wakker voor maken. Dochter slaapt eigenlijk de hele dag en nacht, maar van 17-23 is ze rond wakker. In totaal ook maar 5 voedingen per dag. Vind ik zelf ook erg weinig voor een baby die bv krijgt, maar ik volg haar. Dus dit zal wel bij haar passen! Ze is heel blij, tevreden en groeit als kool!
Wellicht ter geruststelling: het onderzoek waar altijd naar verwezen wordt om aan te geven dat die nachtvoeding belangrijk is voor de ontwikkeling, laat dat helemaal niet zien. Dat onderzoek was er juist op gericht om te kijken of kinderen die nachtvoeding en kregen (en dus vaker wakker waren) een slechtere ontwikkeling hadden. Dat was niet zo, dus ze concludeerden dat nachtvoedingen geen enkel probleem zijn voor de ontwikkeling. Op de een of andere manier is dat verworden tot ‘het is belangrijk voor de ontwikkeling’. Maar dat is dus helemaal niet aangetoond.
Adaline schreef:
27-03-2020 16:23
Niks mis mee hoor, bij kinderen die verder gezond zijn en goed groeien.

https://assets.ncj.nl/docs/32ba70db-de1 ... 290079.pdf
En, ook in deze link genoemd, eten krijgen als ze honger hebben.
Nooit gedaan, haar ritme was elke dag gelijk en eens in de zoveel maanden had ze een fase dat ze dit omgooide. Ik zag geen enkele reden om dit te wijzigen.
Alle reacties Link kopieren
Rond 4 maanden vielen mijn dochters na de fles van 19.00 of 20.00 uur als een blok in slaap. Daarvoor waren ze onrustig op de avond en bleven ze beneden.
Alle reacties Link kopieren
Na mijn verlof (dus met 3 mnd) sliep ze van 19-7 met 1 of 2 voedingen tussendoor. Toen kreeg ze een fase dat ze een uurtje sliep en vervolgens klaarwakker was. Toen hielden we haar beneden tot we zelf naar bed gingen. En sinds ze 10 mnd is slaapt ze weer klokje rond, zonder nachtvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf een maand of 4/5 lag ze plots eens rond 20.00u in bed en sliep tot een uur of 3. Dan nog een voeding en slapen tot een uur of 7. Ik denk toen ze 7/8 maanden was, werd ze echt jengelig, oogjes wrijven, huilerig rond een uur of 19.00u, dus verschoof bedtijd vd een op de andere dag. Vanaf dat moment ging ze snachts veel beter slapen en werd ze pas rond 5uur wakker voor een voeding en sliep weer tot 8. Na 8 maanden sliep ze door zonder zich te melden van 19.00-7.00🙏🏼
Het valt of staat altijd met de slaapjes overdag. Minimaal slapen overdag betekent vroeg wakker de volgende ochtend en goed slapen (smorgens een uurtje en smiddags 2uur) is ze mega vrolijk en slaapt klokje rond😌
Alle reacties Link kopieren
Ik geef alleen even antwoord op je vraag zonder eerst de reacties te hebben gelezen.
Onze dochter kreeg een vaste bedtijd toen ze nog 2 slaapjes op een dag deed.
Dat was denk vanaf 8 mnd ongeveer maar dat weet ik niet precies.

Toen ze nog meer sliep (ze sliep kort dus ze had makkelijk 4 slaapjes overdag) hield ik me aan de wakkertijden (hoelang ze wakker kon zijn tussen de slaapjes). Hierdoor varieerde haar bedtijd.
Alle reacties Link kopieren
Ps nu zijn wij misschien niet het beste voorbeeld (als je me loopt zie je dat ons kind slaapproblemen heeft). Ze heeft echter geen probleem met inslapen.
Bedritueel doen we sinds ze 6 weken is en met wakkertijden hielden we de adviezen uit het boek "droomritme" aan.
Dat droomritme boek werkt hier alleen maar extra huilen in de hand naar mijn beleving
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
08-04-2020 10:07
Dat droomritme boek werkt hier alleen maar extra huilen in de hand naar mijn beleving
Volgens echt ieder schema dat er bestaat doe ik het hartstikke fout. Dan zou ze echt naar bed moeten, maar is ze overduidelijk nog niet moe. Dan hoeft ze van mij dus nog niet naar bed. Want een echt klaarwakker kind in bed leggen is een recept voor ellende.
Of ze slaapt ineens een keer veel langer.

Bed ritueel is maar heel kort hier, ze heeft helemaal geen behoefte aan een lang gebeuren. We gaan naar boven, slaapzak aan, tandjes poetsen op commode, we zeggen de diertjes op haar poster welterusten en in bed. Ik zing wel eens een liedje met uitkleden, maar van voorlezen wordt ze s avonds alleen maar onrustig. En in bad is nooit een succes geweest voor het slapen. Dan is het een en al gegil en overstuur kind, lekker rozig en slaperig is ze daar nog nooit van geworden. Dus dat doe ik zeker niet voor bedtijd.

Maar met alles dat ik fout doe, heb ik een vrolijk, ondernemend en goed slapend kind. Dus het zal wel.
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
08-04-2020 10:07
Dat droomritme boek werkt hier alleen maar extra huilen in de hand naar mijn beleving
Ah ok. Hier werkte het ok :-)
Met name winst in dr slaapjes overdag
nausicaa schreef:
08-04-2020 13:43
Volgens echt ieder schema dat er bestaat doe ik het hartstikke fout. Dan zou ze echt naar bed moeten, maar is ze overduidelijk nog niet moe. Dan hoeft ze van mij dus nog niet naar bed. Want een echt klaarwakker kind in bed leggen is een recept voor ellende.
Of ze slaapt ineens een keer veel langer.

Bed ritueel is maar heel kort hier, ze heeft helemaal geen behoefte aan een lang gebeuren. We gaan naar boven, slaapzak aan, tandjes poetsen op commode, we zeggen de diertjes op haar poster welterusten en in bed. Ik zing wel eens een liedje met uitkleden, maar van voorlezen wordt ze s avonds alleen maar onrustig. En in bad is nooit een succes geweest voor het slapen. Dan is het een en al gegil en overstuur kind, lekker rozig en slaperig is ze daar nog nooit van geworden. Dus dat doe ik zeker niet voor bedtijd.

Maar met alles dat ik fout doe, heb ik een vrolijk, ondernemend en goed slapend kind. Dus het zal wel.
Deze post is heel fijn voor mij

Is dat bij jou kindje altijd al zo geweest? Als ik het zo lees is jou dochter ouder dna mijn zoontje (11 weken)
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
28-03-2020 23:47
Wellicht ter geruststelling: het onderzoek waar altijd naar verwezen wordt om aan te geven dat die nachtvoeding belangrijk is voor de ontwikkeling, laat dat helemaal niet zien. Dat onderzoek was er juist op gericht om te kijken of kinderen die nachtvoeding en kregen (en dus vaker wakker waren) een slechtere ontwikkeling hadden. Dat was niet zo, dus ze concludeerden dat nachtvoedingen geen enkel probleem zijn voor de ontwikkeling. Op de een of andere manier is dat verworden tot ‘het is belangrijk voor de ontwikkeling’. Maar dat is dus helemaal niet aangetoond.
Wat interessant! Heb je een een link naar dit onderzoek? :-) Ben oprecht benieuwd.
Onze baby gaat vanaf dat ie 3,5 maand is rond 18.30/19.00 naar bed. Dan is ie gewoon op. Zijn dutjes overdag doet hij nav zijn wakkertijd. Of ie nu 45 minuten of 3 your slaapt, hij is meestal 2 uur wakker en gaat daarna weer naar bed.

Hij viel altijd aan de borst in slaap en daarna kon ik hem in zijn bedje leggen zonder problemen.

Vanaf drie maanden werkte dit niet meer en werd slapen een drama! Omdat niks meer hielp, en ik radeloos werd, ben ik de Ferber methode gaan toepassen (dan laat je hem op dag 1 eerst 3 minuten huilen, daarna 5, dan 10, etc. En je gaat steeds weer even checken bij hem om hem te troosten voordat ie uiteindelijk zelf gaat slapen). Ik vond dat heel moeilijk in het begin, maar het werkte als een trein!

Hij kan nu zelf in slaap vallen, heeft daarvoor de borst niet nodig en slaapt ook weer langer door overdag. Echt een verademing. Een vast ritme behalve bedtijd ‘s avonds hebben we nog niet, en hij voedt ook nog twee keer ‘s nachts, maar verder slaapt hij heel goed. Voor onze baby was dit het antwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven