Borstvoedingsvragen

17-02-2010 14:17 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het algemene borstvoedingsvragen-topic. Hier kun je al je vragen over borstvoeding kwijt. Ervaren borstvoedingsmoeders zullen zo goed mogelijk je vragen proberen te beantwoorden. Let erop dat het gaat om moeders die geen opleiding hebben gehad op gebied van borstvoeding. Hun antwoord vervangt dus niet het consult bij een lactatiekundige of de ondersteuning door een vrijwilliger bij een borstvoedingsorganisatie.

Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.

Voor discussie is op dit topic geen plaats.

Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:

Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes

Handboek borstvoeding van La Leche League

Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede

Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:

Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com

Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl

La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl

Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl

Voor mensen die full time kolven een link naar een oud topic met veel tips:

Tips voor fulltime kolven
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik heb zo'n geavanceerde avent warmer gekregen met aller lei standen voor koelkast en vriezer melk. Alleen nog koelkast melk geprobeerd maar daar komt de melk niet bijster warm uit moet ik zeggen. Maar ja misschien voelt 37 graden niet zo warm voor mij.
Wen, kan je dat overzicht mailen? If yes zou je het mij misschien willen sturen op suzeatviva@hotmail.com?
37 graden was meer als voorbeeld omdat verse melk natuurlijk die temperatuur heeft. Of beter gezegd 36.8

Als je het lastig vindt in te schatten neem je een flessenwarmer, maar ik vind dat ook ondingen. Het moet gewoon lekker warm aanvoelen, maar niet heet zijn. Kwestie van even oefenen, geloof nooit dat ouders met babies die flesvoeding krijgen ook 6 keer per dag een flessenwarmer gebruiken.
Wat grappig dat je 't ondingen vindt. Ik vind de mijne juist heel handig.
Uh, ik gebruik dus wel gewoon 6x per dag de flessenwarmer, ik vind het echt echt niet veel werk en vind het vooral handig.
Suze, ik heb hem net even voor je uitgetypt in een Excelletje, ik mail je hem zo.

Wij hebben ook een flessenwarmer, vond het wel handig eigenlijk. Het duurt wel even, maar het verwarmt wel fijn.
Wen, je bent zo lief! Tnx!

Ik ga ook maar een flessenwarmer kopen van de week, denk dat ik dat ook wel handig(er) vind..
DTEEZ!
quote:Lika schreef op 10 maart 2010 @ 10:47:

peanutje, gewoon voeden op verzoek, dan komt het echt goed doordat je lijf aanmaakt wat er gevraagd wordt.Oh die had ik even gemist. Thanks Lika!
Suze, ik had het aan mijn tandarts gevraagd, en hij zei dat iedere dag een tandenborstel erlangs zodat je de plaque verwijderd genoeg is. Na het poetsen mag je nog gewoon borstvoeding geven.

Het schijnt zo te zijn dat jonge kinderen in de lactatieperiode als ze de borst krijgen door hun drinktechniek minder last hebben van caries dan kinderen die de fles krijgen.
Melk ontdooien deden wij hier gewoon in een bakje kraanwater uit de koude kraan. Als ik 's morgens van huis ging haalde Smolman uit de vriezer wat hij dacht nodig te hebben en dat dan in een bakje water en tegen de tijd dat hij het nodig had was het op de juiste temperatuur. Hij warmde wel au bain marie maar toen hadden we nog geen magnetron.

Overigens vind ik invriezen in ijsblokzakjes een drama. Nou ja, het invriezen niet, maar het ontdooien. Smolman klaagde al de hele tijd, ik snapte niet waarom, en toen liet hij het me zelf doen en toen begreep ik het. De blokjes smelten al als je ze eruit wilt halen en als je niet uitkijkt vliegen ze de hele keuken door. Nee, niet aan ons besteed.

Bloempje, ik ken iemand die bij haar laatste na 2 jaar ook helemaal klaar ermee was en pleisters op haar tepels plakte en zei dat er niet gedronken kon worden omdat het haar pijn deed. Na een paar dagen werd er niet meer om gevraagd.
dus jij doet het ook in de magnetron Smol?
DTEEZ!
Wij hebben de magnetron pas sinds eind december, toen viel er geen bv meer te verwarmen. En ik weet niet wat Smolman gaat doen straks als Smolmanni er is. Op het kdv doen ze het met de fleswarmer. Ik zelf warm niets, want ik geef de fles niet.
Dames, weer een vraag.

Pap is bijvoeding toch?
Ja

Hoezo?

(ik kan het ook kort! )
quote:wen schreef op 10 maart 2010 @ 11:39:

Suze, ik heb hem net even voor je uitgetypt in een Excelletje, ik mail je hem zo.

Wij hebben ook een flessenwarmer, vond het wel handig eigenlijk. Het duurt wel even, maar het verwarmt wel fijn.Ik heb hem binnen, super bedankt voor de moeite!
quote:Katherina schreef op 10 maart 2010 @ 12:35:

Suze, ik had het aan mijn tandarts gevraagd, en hij zei dat iedere dag een tandenborstel erlangs zodat je de plaque verwijderd genoeg is. Na het poetsen mag je nog gewoon borstvoeding geven.

Het schijnt zo te zijn dat jonge kinderen in de lactatieperiode als ze de borst krijgen door hun drinktechniek minder last hebben van caries dan kinderen die de fles krijgen.Dan moet ik morgen een borstel gaan kopen. Het kind is net 5 maanden....
Dan weet ik genoeg.

Ik dacht dat ik gek was, maar dat ben ik dus niet.

Ben vandaag bij het CB geweest en Mw de Muts vond dat vriend haar maar pap moest geven van een lepeltje. (Toet is net 3,5 maand oud)

Ze vond namelijk dat ik nodig wat voor mezelf moest gaan doen, en omdat Toet de fles niet wilde deed ik dat niet veel. (maakt mij niets uit hoor, ik ben graag bij Toet)

Maar het is al opgelost, de mooie Breastflow kwam vandaag met de post en daar drinkt ze goed uit.

Ik was echt niet van plan om haar nu al pap te geven.
Dat met die ijsklontjeszakjes is ook beroerd. Ik laat nu in zak ontdooien en prik daar dan gaten in terwijl ik zak in trechter stop die in fles hangt. Maar wie heeft er een betere oplossing? Flessen invriezen is een beetje een dure grap. Echt, de vrouw die ijsblokjeszakken in staafjes gaat maken (waarvan er dus meerdere in een fles passen) heeft aan mij een klant .
Whiskers, ik vind je verhaal om te janken. Hoe bestaat het toch dat een instituut als het CB dit soort adviezen geeft? Als het mijn CB was zetten ik de gebeurtenissen op papier en diende ik een klacht in. Achterlijk advies.
Ik vermoed dat ijsblokjeszakjes gemaakt worden door mannen. Kunnen we lang wachten....
Whiskers, daar valt me de mond echt ver van open. Ze gaat imo ver buiten haar boekje daarmee, ten eerste om pap te adviseren op die leeftijd en ten tweede om voor jou te beslissen dat je iets voor jezelf moet gaan doen. Heb je er wat van gezegd?

Fijn dat de Breastflow fles werkt voor jullie!

Suze, wat ik al zei vandaag, die ijsblokbakjes van de Hema met siliconen-onderkant zijn ideaal. Ik doe er wat folie omheen voor de hygiëne. Ik heb trouwens ook ijsblokbakjes die helemaal flexibel zijn, in staafjesvorm
Djoels, als je gaat oefenen, wel speen met klein gaatje nemen, anders loop je het risico dat ze een flesje gemakkelijker vind dan drinken uit de borst en daar de voorkeur aan geeft.
Ik zeg het beste idee van Nederland!

En zo bedacht ik ook nog dat het handig zou zijn als ik een soort hengel met klem zou hebben die ik aan heel veel dingen vast zou kunnen maken om er een speeltje aan te hangen. Haak waar mobiel aan hangt maar dan met systeem van parasol voor op de kinderwagen (of haarklem ).

Goh, bestaat dat eigenlijk niet? Zou namelijk echt handig zijn voor onderweg enzo...
Joh, dat was nog niet eens het enige!

Mijn kind is al gruwelijk verpest, ze wordt een Tokkie, en ik heb de vragenlijst niet naar waarheid ingevuld volgens haar omdat ik eerlijk zei dat het soms best pittig is.

Maar ik had al besloten dat ik niet meer ga.

Alles gaat hier goed.

Ik ging daar relax naar toe en kwam zwaar pissig weer terug.

Ik ben maar wezen winkelen, heb ik meteen weer wat voor mezelf gedaan.
quote:wen schreef op 10 maart 2010 @ 22:06:

Whiskers, daar valt me de mond echt ver van open. Ze gaat imo ver buiten haar boekje daarmee, ten eerste om pap te adviseren op die leeftijd en ten tweede om voor jou te beslissen dat je iets voor jezelf moet gaan doen. Heb je er wat van gezegd?

Fijn dat de Breastflow fles werkt voor jullie!

Suze, wat ik al zei vandaag, die ijsblokbakjes van de Hema met siliconen-onderkant zijn ideaal. Ik doe er wat folie omheen voor de hygiëne. Ik heb trouwens ook ijsblokbakjes die helemaal flexibel zijn, in staafjesvorm

En doe jij dan de klontjes als ze bevroren zijn in zakjes ofzo? Anders heb ik toch heel veel van die dingen nodig?

Waar heb je die staafjesbakjes vandaan? Ook Hema?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven