Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Hoezo jus in een kuiltje? Daar leg je toch die babysokjes?

Zeg Mims, stond jij nou met een lege accu laatst? Hoe kán dat nou? (ik zocht eigenlijk die lightbulb, maar die is kennelijk weggemikt met de sitevernieuwing alhier. Wie bepaalde eigenlijk welke smiley's mochten blijven en welke oneervol zijn afgevoerd? En waarom? Welke criteria zijn hier toegepast en waarom ben ík daar niet in gekend?!)

Nou ja. Bijna einde van de werkdag. Rustig-doch-gestaag doorgewerkt hier, slechts onderbroken door een kort gesprekje op school van Zoon. Juf vindt hem zo moe. Kijken of ik Ex ertoe kan bewegen met hem naar de huisarts te gaan, er moet maar eens een buisje bloed getapt worden (jij zei het ook al Bloes...). Want als opperst verantwoorde Hoofdouder zijn dit soort zaken met ingang van mijn verhuizing en op last van de rechter Ex' pakkie an. Niet dat Ex bij het gesprek aanwezig was, hoewel het specifiek zo afgesproken was dat hij er wél bij kon zijn. Afijn, zo blijven er van die kleine ergernisjes over.

Nu nog even wat laatste zaken afronden en dan vanavond tijd doorbrengen met mijn geliefde tevens vader van mijn jongste kind, voordat hij weer voor een dag of 5 gezin, huis en land moet verlaten om wereldreddend goed bezig te zijn.
Ik wil trouwens ook érg graag weten hoe het met Aso-mediation (leuke nieuwe vorm) is gegaan... Bloes, doe vertellen!
Heb een mooi jusje gemaakt van boter en bouillon

Vind je dat ook moeilijk Lil, dit soort (gezondheids-)zaken aan ex overlaten? Ik wil er namelijk altijd érg graag bijzijn. Elvis ook, en dus zitten (zaten) wij met LD dus regelmatig sámen in het ziekenhuis (totdat mijn verlofuren op zijn, zoals nu zo ongeveer)

volgens mij zijn alle smileys die van oorsprong van Max waren achtergebleven bij Max. Is met sommige inderdaad wel zonde, ze gaven zo heerlijk weer wat je bedoelde. Voor andere zijn er natuurlijk meer uitgebreide varianten gekomen...

Bloes, kun je het verhaal al kwijt, of is het nog aan 't bezinken?

Portje bij het verdrinken?

Later is nu
Heb jij 10 dagen zorgverlof opgemaakt aan LD?
quote:dreamer schreef op 31 oktober 2007 @ 16:48:

Vind je dat ook moeilijk Lil, dit soort (gezondheids-)zaken aan ex overlaten? Ik wil er namelijk altijd érg graag bijzijn. Elvis ook, en dus zitten (zaten) wij met LD dus regelmatig sámen in het ziekenhuis (totdat mijn verlofuren op zijn, zoals nu zo ongeveer)

Moeilijk, hm. Even kijken of ik dit goed kan omschrijven. Ik vind het hemelschreiend ramen ingooiend schreeuwend van woede belachelijk totaal oneerlijk dat de ouder die 4 jaar lang altijd en nagenoeg alleen (Ex is 1x meegeweest naar huisarts ooit, en 1x naar consultatieburo ever) over niet alleen gezondheidskwesties maar eigenlijk alle welzijn, opvoeding en andere wezenlijke zaken Zoon betreffende gezorgd heeft, nu geparkeerd is in de rol van tweede viool ouder, als het op dit soort zaken aankomt. Aan de andere kant vind ik wel: Ex heeft het gewild, kom nu maar op. Regel de tandarts, neem maar vrij voor huisarts, bel achter dossier cb / schoolarts aan (soort van kwijt omdat lang onbekend was naar welke school Zoon zou gaan, door die rechtzaak), etc. Maar het blijft een kwestie van knarsetandend op mijn handen ziten en nachtelijke woedehuilsessies.

(Er ilgt nog een klein tikje restje frustratie, sorry).
quote:kjong schreef op 31 oktober 2007 @ 17:02:

Heb jij 10 dagen zorgverlof opgemaakt aan LD?

Nee, bij mij op het werk doen ze érg moeilijk met/over zorgverlof. Heb ik al eens over gehad. Ook als de kinderen ziek zijn, moet ik verlof opnemen, terwijl een collega wel vrij kreeg voor z'n vrouw, die geopereerd was aan haar teen en niet kon lopen. 't Lijkt me dat een ziek kind ook zorgverlof behoeft, maar goed. Zolang ik het nog red met verlof, doe ik het daarmee, maar ik ga het nog wel een keertje aankaarten hoor, want met al dat artsen en ziekenhuisbezoek, heb ik wel vaak verlof opgenomen. En dan ga ik nog naar de dokter/tandarts op m'n vrije dagen. (wat ze ook van me verwachten en wat ik ook niet meer dan logisch vind)

Ik kan me voorstellen Lil, dat dit behoorlijk frustrerend is.
Later is nu
quote:meave schreef op 31 oktober 2007 @ 07:35:

Meisje, als jij valt, vangen wij. Kus.Zo is dat!
Dream, het wordt zelfs letterlijk benoemd.

Zie hiero. link naar zorgverlofregels door min.szw

Kort (kind griepje bijv) en lang zorgverlof (terminale partner of anders vreselijks). Info voor werkenemer, én werkgever.

Let vooral ook eens op calamiteitenverlof. Daar staat dat de werkgever alleen met jouw toestemming vakantiedagen voor calamiteiten (ook kind ziek) mag afschrijven.

(En check je CAO natuurlijk, want dit is wet, CAO is specifieker.)

Lil, gil!

Ik gil lekker met je mee. Ik vind het nog steeds te stom voor woorden.

Houdt hij zich er ondertussen wel aan? Of ben jij de zijspoor-aansporende-ouder? (Oftewel, hem ook nog als kind erbij)
anoniem_6508c736c41ff wijzigde dit bericht op 31-10-2007 20:46
Reden: calamiteitje
% gewijzigd
Mijn CAO is hierin anders. We hebben 72 uur zorgverlof per jaar, maar als je een dag opneemt, is de helft voor jou en de helft voor de werkgever, ofzo.

Eerder was het anders, toen moest je voor zorgverlof eerst zoveel verlof opnemen (zoveel procent) en als dat opwas, kreeg je automatisch zorgverlof. Met mijn toemalige leidinggevende had ik toen afgesproken alle opnamen voor ziektes op te schrijven, en bij zoveel dagen opnemen wegens ziek kind, zou ik dan over mogen gaan op zorgverlof. Toen kwam ik er dus achter, dat ik nooit boven die zoveel % zat. Ik houd het nog wél bij, op m'n verlofkaart, wanneer ik vrij nam wegens ziekenhuisbezoek en/of ziekte. Over afgelopen 5 jaar, ofzo. En steeds viel het uiteindelijk wel mee, omdat Elvis ook veel dagen voor z'n rekening neemt/nam. Hij kan makkelijker thuiswerken, kind op bed of voor tv en hij kan gewoon werken.

Is het bij jou ook al zo Kjong, als bij Lil? Frustrerend!

Iemand dwingen tot een soort van zorg, waar hij misschien niet eens toe bereidt is, ofzo. Blegh.
Later is nu
Nee. Ik heb het geheel anders geregeld dan bij Lil.

In principe is alles mijn zorg. Op wat kleine vastgelegde regeltjes voor de andere kant na, die men volgaarne wil vergeten als daar ineens door mij op geattendeerd wordt, waar ik dan gefrustreerd van kan worden.

Mijn zorg, en mijn regels, en bij mij mag en kan een hoop. Ik sta dan ook niet een bezoek in de weg. Maar of de andere kant het extra wil...

Affijn. Kort gezegd: nee, ik heb het anders.

Ik ga me eens voorbereiden op een gesprek morgen.

Gutenacht freunden
'allo.

Erg hectisch momenteel in Casa Alex. Heb een boel uitzoek- en nadenkwerk moeten verrichten en zoals het er nu uitziet, gaat dat nog wel even duren. Heb voorlopig weinig tijd om mee te schrijven, denk ik. Weet niet zeker, maar maken jullie je geen zorgen ofzo als dat het geval is.

Ik weet dat ik cryptisch lul nu, maar dat moet maar even - is niet forumgeschikt. Misschien dat ik nog wel wat in de AK post.

Laterrrrrrrrrr
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
brrrr, heb angina met hoge koorts. Ben erg moe maar kan niet slapen omdat er iedere keer als ik haast slaap een soort snurkgeluidje uit die dikke en opgezwollen en pijnlijke keel komt waardoor ik wakker wordt. Scoort hoog op deirritatielijst kan ik je zegge. Oeps paracetamol raakt weer uitgewerkt: ik krijg het weer koud,. Trusten.
Sjemig, wat een arme zieken hebben we hier. zelfs onze eigen nachtzuster is ziek?

~stress slaat toe~

Sjit, wie verzorgt ons nu dan? Wie legt er nu koude washandjes op onze verhitte voorhoofdjes? Stopt onze klamme lakens in? En houdt een bakje op in geval van dat-wat-van-Pim-niet-genoemd-mag-worden?

Puur uit eigenbelang dus; arme Bent, word maar snel weer beter!

Alex, geen idee wat er gaande is, en als jij zegt dat we ons geen zorgen moeten maken zal ik dat niet doen, maar hoop dat het snel weer rustig word bij je, lieverd. Bent hier welkom voor koffie/alcohol/onzin/zinnigs...whatever. Je weet me te vinden, ik woon in die flat met die prachtig witgrijze muur!

Bloes, wo bist du?
Wat wilde ik nou toch typen?
Bloes moest gisteren uitzweten in bed en vanavond zweten op de bank.

Even vluggertje dan:

Alex: doe wat goed voelt en als je wat wilt delen met andere vrouwmensen, weet je de weg. (naar de tap )

De Mediation was wel aardig gelukt. We moesten een onderwerp kiezen waar we makkelijk overeenstemming dachten te bereiken. Zodat je alle andere, moeilijke punten later kon aanpakken met in je achterhoofd dat het al een keer gelukt was een Succesje Te Behalen. ~pakt teiltje~(ik kan die hulpverleningsshit zo dromen. Verdenk mezelf ervan soms ook zo te praten op mijn werk)

"Meneer, welk onderwerp denkt u dat geschikt is?"

"Nou, ik wil het graag als eerste hebben over de dreigementen die Mevrouw uit. Daar ben ik niet van gediend en ik zou dat ook nooit doen en het moet maar eens afgelopen zijn met dat gedreig. Of ze moet ze maar eens uitvoeren en dat de verantwoordelijkheid ervoor dragen"

* ik zit aan het plafond maar blijf ogenschijnlijk Kalm. Met rug tegen de leuning van de stoel, voeten op de grond, in en uit ademen, hij-is-niet-wijs-hij-is-niet-wijs herhalend voor mezelf tot mijn bloeddruk zakt *

Om zoveel onzin en Boter Op Hoofd kún je niet heen. Wel een beetje en met mijn laatste restje Tact, breng ik een onderwerp in dat wél concreet te maken is en waar ik best water voor bij de wijn wil doen. het Halen en Brengen. Na een hoop gelul (zijnerzijds) en een beetje veel irritatie (mijnerzijds) worden we het eens en pakken we dat onderwerp Bij De Kop (Bullshitbingo-woord)

En de rest van de rijd hebben we besteed aan tot in detail afspreken hóe die kinderen dan van mij naar de vaderfiguur komen. Vanaf het aanbellen ("daar heb ik helemaal geen zin in, ik stuur wel een sms-je als ik voor de deur sta") tot aan het uitzwaaien. Ik heb niet alleen op mijn werk een werkproces dat tot in detail beschreven staat.....

Nu is er over twee weken weer een gesprek en dan moeten we de kerstvakantie samen afspreken. We moeten een voorstel op de mail zetten "Dat heb ik allang gedaan maar daar reageert zij niet op. En ik heb het heel druk en veel te regelen want ik heb ook een vrouw en die heeft ook een ex (GOH!?) en dus wil ik dat NU afspreken dat we het zo gaan doen" Daar trapten ze goddank niet in: ik moet ook een voorstel mailen en dan mogen we NIET naar elkaar reageren voor het volgende gesprek. Pfoei. Dat wordt nl een moeilijke ivm kerst (hij wil dat ze beide dagen bij hem zijn en ik weiger een kerst zonder mijn kinderen) en mijn nieuwe baan, die ik niet wil beginnen met een week vakantie.

Ik ben dus wel erg tevreden en verdenk de mediators ervan wel door te hebben wat voor types ze voor zich hebben. Nu maar hopen dat hij dat niet door heeft en zich braaf aan het Werkproces houdt!

Trusten!

* dept voorhoofden en stopt onder, kan dat ook nog vanuit Ver Zorgzaam-Verleden *
Well done, my dear.

(zowel de mediation als het uitzweten op evrschillende locaties).

Ik heb zojuist een klap voor mijn gezicht gekregen.

Mijn Oudehuis, mijn Herohuis, staat op Funda. Mét foto's.
Eigenlijk doet dit best pijn...

Foto's van een leeg huis, waar zo'n vol leven heeft afgespeeld.

Foto's van mijn slaapkamer, de slaapkamer van Hero en mij...op het internet.

Foto's genomen vanaf het balkon, het uitzicht vanwaar we de regenbogen zagen.

En foto's van het toilet, for crying out loud. Waarom foto's van een toilet? Dat verkoopt toch geen huis? Het is nota bene een toilet waarop ene prachtige man kromgebogen van de pijn ziek zat te zijn!

Het voelt verdomme alsof ze Hero en mijn privacy schenden. Dat is onze plek. Daar horen geen foto's van gepubliceert te worden. Dat is intiem en privé. Dat is Eigen. Dat was onze schuilplaats, onze bunker tegen de buitenwereld, een safehouse. Daar verscholen we ons tegen de wereld, en nu kijkt de wereld daar naar binnen. Gatver...
Och, Mims

Kon je er maar je eigen Hero-tempel van maken he? Maar dat kan helaas niet.

(wat doe jij trouwens, koud verhuisd, middenin de nacht op Funda te kijken? )

Ja, Bloes, wil je niet meer zo dreigen naar die arme Aso-ex? Die arme man raakt helemaal in de stress van jou man! ben benieuwd hoe het vanaf nu met halen en brengen gaat dan..

Alex.. succes met opruimen en uitzoeken enz.

sterkte voor alle zieken.

sterkte voor alle ex-problemen voor iedereen

Enneh.. ik heb verder eigenlijk niets bijzonders.

Toedels
Later is nu
Oeh.... veeeel beterschap voor alle zieken! Sjonge, iedereen lijkt te snotteren en griep te hebben. En Bent angina; ook al brrrr....

Mims. Ach heden, ik kan me je gevoel erg goed voorstellen. Meid, hou jullie plekje in je hoofd in ere en van jezelf, en kijk vooral niet meer op Funda!

Bloes; Hulde!

Dream; recept en planning van mijn moeder;

Men make op zondag ofzo (want veel tijd) lekkere runderlapjes

En dan op dinsdag ofzo, als het vlees op is, maak je boerenkool met worst. En gebruik je de zalige rundvleesjus voor in het kuiltje! Hmmmmmmmmm

Waardeloos zeg, dat ze zo met je zorgverlofdagen omgaan. Maffe CAO en maffe leidinggevende.... (Hier is het echt geen probleem. Ik wist niet eens dat het bestond, zorgverlof. Tot ik eens 's ochtends belde met de woorden; "Zou je me een vrije dag willen opschrijven? Lieke is ziek, nl.". Waarna de secretaresse me vertelde dat ze er een zorgverlofdag van zal maken, en dat ik dus 10 van die dingen heb! Aardig, he?)
Hee hallo hier . Mensen, wat een zieken overal ! Wordt maar snel beter lieve meiden, en doe tot die tijd zo rustig mogelijk (tenzij je net een nieuwe vrijer hebt , dan ligt dat anders).

Exfrustratie steekt zo nu en dan de kop nog op. Op zich doet hij het aardig, veel beter dan vroeger. Maar voor mij is het nooit meer écht goed genoeg, al is het dat voor Zoon op dit moment wel, voor zover ik kan zien. En dat is natuurlijk belangrijkste. Tegenwoordig lukt het me aardig om ook te zien wat er wel goed gaat, en dat we beter kunnen overleggen dan ooit (nou is beter dan helemaal bagger al snel bereikt, maar toch). Maar soms bijt ik 's nachts nog een kussen stuk, en wens ik met heel mijn hart dat Ex besluit tot spoedige emigratie. Wat voor Zoon heel naar zou zijn, dus dat doe ik alleen stiekem 's nachts, dat wensen. En nu even hier.

Mims, shit, dat is heel, heel pijnlijk en naar. Dat het leven doorgaat is 1 ding, maar om het open en bloot op funda geetaleerd te krijgen hoeft nou ook weer niet... Arme Mims, wat doe je ook op funda midden in de nacht (wat Dreamer ook al zei geloof ik?)? Bel dan een van ons alsjeblieft, en dan bijten we gewoon gezellig sámen in zo'n kussen, ieder aan eigen kant van de telefoonlijn. Lieve Mims .

Bloes, die Aso bijt zichzelf zo in eigen staart. Hij zit gewoon aan tafel bij de mediation met een levensgroot zelf opgehangen spandoek boven zijn hoofd: Ik Ben Dom. Wel handig voor jou, dat hij het zo onomwonden duidelijk maakt. En erg prettig dat de kerst, juist omdat het zo moeilijk is, nu onderwerp van mediation is; hoef je dat dus niet alleen met hem (of: tegen hem) op te lossen. Je doet het goed meid, vergeet dat niet!

Alex . Met al wat er is, wat ik allemaal niet weet, maar maakt niet uit. Knuffel+kus.

En evrder weet ik even niet meer.... Ik moet eigenlijk ook weer dringend aan de slag.

Later!
Mimsemeis, ik sluit me aan bij Lil. Arme schat wat is het toch heftig. Al die confrontaties.

Heel druk dus eigenlijk geen tijd om te buurten hier maar wil Bentetje ook beterschap wensen, dat klinkt niet lekker allemaal. Sterkte!

En hoe gaat het nou met onze Toet?
Zo, internet troubles hier voorbij. Was even bang dat het te maken had met het wijzigen van mijn wachtwoorden waar ik momenteel druk mee bezig ben (reden: zie AK), maar bleek achteraf gewoon provider onderhoud te zijn. Phew.

Mimsey, meisje. Het lijkt me zo confronterend..

(en ik schaam me nog steeds diep dat ik je vanmiddag niet goed herkende )

Verder een dikke knuffel aan alle zieken, alsmede een paracetamolletje en wat verse jus.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Ach, Alex, ik las je AK verhaal. Wat vervelend en wat een schrik zeg!

Sterkte daarmee. (maar hip ben je wel )

Hoe is het met de bont en blauwe Pimpel, eigenlijk? En heeft ze al wat aan haar kies laten doen? (of heb ik dat heel erg gemist of is die er bij het ongeluk ook uitgegaan?)

En nu ga ik lekker koken, vis, dus ik krijg ook lekker commentaar, vanavond, dat ik van dat stinkende eten durfde te maken. Maar ik heb er zín in

(in die vis dus)
Later is nu
Waarom ik op Funda keek; ik hoorde viavia dat er een bord aan "ons" balkon hing, en dacht nog heel naief; "het zal toch niet zo snel...". Maar wel dus.

Flatje schijnt ook nog in de krant hebben gestaan, met de vermelding ; "ruime living met openslaande deuren naar het terras". Ik hou me er maar aan vast dat Hero daar smakelijk om had kunnen lachen!

Alex, je weet nu in ieder geval dat ik de deuken in mijn auto rij voor jou, die man zat echt bijna in mijn portier! Kon er wel om lachen, ik wanhopig zwaaiend en dan twee vrouwen die allebei met een groot vraagteken boven hun hoofd heel voorzichtig een handje opsteken...

Het is je in ieder geval vergeven.

Vanavond ga ik naar "de neiuwste show" van BNN, heb kaartjes gekregen om de opnames bij te wonen. Ben benieuwd, want ondanks Lama-bezetting vond ik het de ene keer dat ik het zag errug flauw!
ben ik ook wel benieuwd naar, heb het 1 keer een stukje gezien en vond het helemaal niets, maar wie weet.

dank voor de beterschapswensen, ben nu voor het eerst up and running, moest wel met bentos aan het werk en 2 kinderen thuis. dus een tv/computermiddag en eten gekookt wat ze lekker vinden, nu gauw naar bed brengen en dan kan ik er ook weer in. Met de antibiotica schommelt de koorts nu tussen de 37.5 en 39.5 ipv 38.5 en 40.5, scheelt al een stuk.

wie weet lees ik straksnog even in de AK, maar in elk geval sterkte alex....met wat je ook bezighoudt!

extra dikke kus voor mims, het was dus niet zomaar een woensdag, maar ook nog eens een woensdag met een ellendig staartje!
Bent, je gaatniet weer raar met koorts enzo doen hoor aan het eind van dit jaar.

ALex, tikje hip, tikje spannend, maar vooral erg vervelend lijkt me.

Bloes, een redelijk rustige kerstvakantie is een mooi streven.

Ik ben er niet.

Volgens mij was het verhaal van de komkommer in plastic nl. een klein pmsje.

Ik ben nog nooit zó blij geweest met een week maandverband, mocht het doorzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven