Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Hee Bloes, gefeliciteerd met je meisje en met de verjaardag van een Prachtmoeder!
Bloes, hartstikke gefeliciteerd! Je hebt er qua weer sowieso een mooie dag van. Zaaaaalig, dit zonnetje en zo'n beetje windstil. Ben al in de tuin geweest, heb al gefietst, kids spelen buiten enz. Kan niet beter!
Gefeliciteerd, Bloesebabe!

Met Zoon gaat het eindelijk sinds vandaag wat beter, maar dat heeft ongetwijfeld alles te maken met de antibiotica die we gistermiddag van de dokter gekregen hebben - hij had (heeft) een dubbele oorontsteking, waarvan eentje best wel erg. Arm menneke. Hij moest zowel woensdag als donderdag huilen van de pijn en toen zijn neus gisteren ook nog eens begon op te zwellen, kon ik het niet meer aanzien en heb de dokter gebeld.

Vanmorgen was meneer gelukkig een stuk vrolijker en energieker en meldde hij dat hij wel weer naar school kon. Helaas voor mij was hij direct ook een stuk klieriger en dat uit zich tegenwoordig niet alleen in jengelig gedrag, maar ook in slinkse manieren om je zin te krijgen. Na de vraag of hij naar buiten mocht (nee) kwam de vraag of hij alsjeblieft naar buiten mocht (nee), wat werd gevolgd door zielig tegen zijn auto lopen te piepen dat hij zo graag naar buiten wilde (nee) en werd besloten met de vraag of hij nul minuutjes naar buiten mocht (nee). Ha! Ingestonken! "Jij zei dat ik niet nul minuutjes naar buiten mocht, dus mag ik wel HONDERD minuutjes naar buiten". Nog boos en verontwaardigd doen ook dat hij zelfs daarna niet naar buiten mocht - werd nog bijna een driftbui ook.

Gelukkig begreep hij de uitleg wel; dat ik eerst wil dat zijn oren 1 dag écht geen pijn meer doen en als het vandaag goed gaat, dat we dan morgen buiten wat leuks gaan doen. Slinkse Sjakie
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Arm kereltje Alex...

Vanmiddag met de jongens op stap geweest naar een klein natuurachtig gebiedje hier in de buurt. Jootje op zijn eigen fiets, hij heeft een spanwijdte van zo'n drie meter zonder zijwieltjes. Levensgevaarlijk. Hij vond het wel stoer op zijn eigen fietjes, maar ook wel ver met die kleine 12'' wieltjes.

Toen ruim een uur gelopen met ze. Ik had geen buggy mee dus Vietje heeft ook gelopen. En geklommen en geklauterd. We moesten een grote plas omzeilen en belandden ineens op een soort natuurlijk geluidswal tussen snelweg en waterplas/meertje. Richeltje/wandelpad van een halve meter breed en aan weerszijden steil naar beneden. De jongens vonden het prachtig, zelfs Vietje. Na de wandeling nog even warme chocomelk met slagroom gedronken; iedereen blij. Tot we weer op de fiets terug moesten...
Slimme Zoon, Alex!

~ komt Mimsey even een dikke knuffel geven voor lieve en dubbele reddingsactie ~

En voor de rest een hele dikke knuffel voor Pim, wat een ellende en zó oneerlijk. Bah....

Bloesjes, meisjes gefeliciteerd! (op z'n Cheers ook al ben je minderjarig, virtueel mag alles)

En de rest ook een dikke groet!
Hier (of eigenlijk nu bij devadervan) zit Kjongen aan een prednison-kuur-via-astma-inhaleerapparaat vanwege te lage ruis in zijn longen en te langdradige verhoging/koorts.

En Chipita doet gelukkig nog steeds net verschoonde bedden onderschijtsprietzen.

Gottegot wat moet ik snel in een delirium duiken, om me met vette watten, doordrenkt van alcoholalcoholalcohol van alle percentages, van de moedersmet die mijn ziel bevlekt te ontdoen.

Al dan niet tijdelijk.

Anders ga ik een stripje instantly-happy-pillen halen bij een willekeurige arts.

Al dan niet geregistreerd.
Kjong,

En ook eentje voor Kjongen,

En ook nog eentje voor Pim,

Het is weer zondagggg.... Misschien vanmiddag nog lekker naar buiten met de jongens (anders gaan ze zelf maar buiten spelen), maar ik moet ook nog wat voor werk en liefst ook cursus doen... en eigenlijk in huis ook nog wat. Maar ja...
~gaap!~

Aloha!

Feest was leuk! Oudste is verblijd met een robothond (je moet wát als je allergisch bent!) en veel visite en kado's. We konden lekker in de zon zitten met visite en hebben de hele middag gezellige mensen in huis gehad. Om 8 uur heb ik alle ouders het huis uitgezet en zijn we met de speurtocht begonnen. Dikke pret, hoop gegiechel en rennen en spannend gedoe met zaklantaarns. (jammer wel dat Oudste onze maglite (huge ding) stuk liet vallen. maar was per ongeluk natuurlijk dus ook wel sneu) en met een hoop herrie de schat gezocht in de tuin van de Onmisbare Buren. Heel heel leuk, werd er blij van, al die blije grieten. Jongste was uit logeren bij vriendinnetje en is net weer thuis. De meiden hebben hier een film gekeken en het licht ging om 12 uur uit. Ik was geloof ik vermoeider dan die meiden En vanmorgen ging het licht om half 7 weer aan. ~gaap again~

Weer broodjes gebakken en weer film aangezet want natuurlijk waren die monsters ook groggy. Konden de ouders nog even koffie drinken en bijkleppen. Gezellig!

Alleen ben ik nu, ubermoeti of niet, strontsjagerijnig. Beetje sneu voor de Bloesjes maar eh, dat heb ik nou eenmaal After-the-Party. Nja, zo meteen maar eens naar het buitenhuis van de Onmisbare Buren. Ook niet verkeerd.

Er was trouwens één meisje ziek: buikpijn en flinke diarree. Stinken! Juk, de andere kinderen gruwelden er van en zelfs ik (kan wel wat hebben, denk ik toch) werd er niet lekker van. Dus gisterenavond om 23 u haar ouders gebeld want ze was helemaal wit en stil maar die dachten dat het wel zou gaan. Sja. Vannacht is ze gelukkig niet zieker geworden maar na het ontbijt poepte ze in haar broek en zat de w.c. onder de diarree. Zielig! (ook voor mij, indeed) Ze had het wel leuk gehad, zei ze. Maar ik denk toch dat ik mijn dochter op had gehaald. Wat zouden jullie gedaan hebben?

Ga nog even kijken hoe het met Iris is (oh laat het goed aflopen met haar!) en dan weer naar buiten, anders val ik naast Kjong neer.

Kjong: Ai ai, hoop dat je geen kater heb nu.
Ik zou het stinkkind ophalen, al is het alleen al omdat ik andere ouders niet wil opzadelen met mijn stinkkind. Verder klinkt het erg geslaagd allemaal Bloes!

Zo. In 'huis wat doen' heb ik gedaan. De eettafel opgeruimd en een was in de machine en een was in de droger. Werk en studie... ehm... blegh. Eigenlijk moet ik nog veel meer in huis doen. Da's blijkbaar minder erg dus werk en studie.

Vanmiddag nog even een rondje fietsen met mijn vader en de kinderen denk ik... Als ik Mootje nog terug kan vinden tenminste. Hij speelt hier ergens in de wijk buiten, maar ik heb hem al een tijdje niet gezien.
Wel lekker rustig zo Meave Maar kan me voorstellen dat je hem toch graag af en toe in je vizier hebt.

Bloes, feestje klinkt geslaagd. Ik zou haar ook op zijn komen halen. Als je kind niet lekker is wil je er zelf bij zijn lijkt me. Bovendien zou ik net als Meave een ander er niet mee op willen zadelen.

Lil, wat goed dat de knoop is doorgehakt. Hopelijk kom je er verder organisatorisch een beetje uit met de nieuwe baas.

Och, wat een hoop zieke kinderen zeg. En ze hebben het gelijk ook flink te pakken. Sterkte met alle ziekenboegen en voor Kjong gewoon nog eentje extra
Hee lieve meiden . Ook hier ziekenboeg: 2 hele pipse gloeikindjes op de bank, snif. Dat wordt estafettegriep. Overigens ben ik zelf nog niet beter, met koorts en blafhoest en algeheel blegh, maar blegh vooral van dat het zo lang duurt! Man, ben ik een zeikzieke. Ik hang en zeur en klaag. GG is huis ontvlucht en rent nu in het bos.

Wel lekker weekend met al die zon, gisteren even in dierentuin geweest en vanmorgen in bos (totdat oudste 2 helemaal instortten, arme schapen). Bij GG kom de bronchitis weer opzetten, eigenlijk is Dot de enige die hier nog fier overeind staat. Wel met een snotneus, maar ik ken haar eigenlijk sinds geboorte niet anders.

Bloes, ik had ook op zeker kind opgehaald. Vind het voor kindje ook zielig om niet lekker te zijn in ander huis (hoe lief jij natuurlijk ook bent!) en ja, sowieso eigenlijk, als het 's nachts nou nog erger wordt, vind het ook tikje asociaal voor jou als ik zo vrij mag zijn...

~schenkt Bloes een portje in voor de afterparty-dip~. Ga morgen je baas eens bellen, trouwens, voor wat laatste-puntjes-overleg.

~schenkt de rest van de portfles leeg in Kjongkeel~
Goei'navond.

zo, dat kan ik wel gebruiken

heb heerlijk weekendje bij m'n zus gehad, maar bleef wel steeds met Iris in het achterhoofd gezellig hebben. Ben nu moe, maar het was wel heel leuk. Gisteren Pictionary gedaan en waar m'n zus en ik van onze mannen winnen, moesten we onze dochters voor laten gaan. LE deed met ons mee. Die is zó hieperdepieper bij spelletjes, zat te trillen van spanning, als het zijn beurt was te tekenen, maar was erg goed in raden.

Tot half 2 met zus zitten jokeren. Vanmorgen om 10 uur alweer op een stenen/fossielen/mineralenbeurs, waar zij wegens secretariaat van haar vereniging even aanwezig moest zijn. Kinderen hebben hun rapportgeld stukgeslagen daar en wilden nog wel veeeel meer kopen. (ik ook wel, maar had gewoon niet meer geld bij me )

Daarna in de tuin gesnackt en vanavond bij McD met de kinderen, dat zouden we nog een keertje doen, ben ik weer tijdje van dat gezeur af.

Nu crashen op de bank

toedels
Later is nu
Ik zou ziek kind opgehaald hebben, maar dikke kans dat m'n zieke kinderen niet opgehaald hadden willen worden.
Later is nu
Feest klinkt goed Bloes. Gefeliciteerd nog!

Ik had kind ook opgehaald. We zijn nogal unaniem hier geloof ik

Sneu voor alle zieken. Zeker met dit weer!

Denk aan jullie en de jullies

Liefs van Toet
De moeder van dat meisje voelde zich ook met terugwerkende kracht erg schuldig en zei ook dat ze beter naar mij had moeten luisteren toen ik belde. Maar toch fijn dat jullie het zo met me eens zijn.

Ben je weer beter, Toet?
anoniem_3050 wijzigde dit bericht op 10-02-2008 19:25
Reden: komma-neukerij
% gewijzigd
Jep, geloof het wel.
mosterd: maar ik had het wurm ook opgehaald.

Vreelijk pim, ik denk aan jullie!

Arme lil, wat een gedoe met die auto, hoe is het afgelopen? Spannend over die puntjes, hou je ons op de hoogte? Meave, ik weet nog wel ander werk voor je .

Bloesem, klinkt als ene heerlijk feestje, helemaal leuk zoals jij dat toch iedere keer weer weet te verzinnen!

even in de serie klein leed:Ik was vandaag jaloers op iedereen die vrij was, het weer zag er zo vreselijk lekker uit dat ik gewoon thuis wilde zijn, spelen met mijn koters en gezellig samen met mijn vent, maar nee. Ik moest werken . Hopelijk wordt het morgen ook weer mooi? Mijn tuin schreeuwt om aandacht en actie. Maar ja, teglijk moet ik nog 100 andere dingen doen en alles op 1 dag gaat vast niet lukken.

Het boksersgelaat van GG is volledig bijgetrokken, zal een dezer dagen eens een voor en na foto plaatsen in AK. Ongelovelijk hoe snel kinderen genezen: de hele korst is eraf, wel (nu nog) een litteken, hopelijk trekt dat nog wat bij, maar dat verwacht ik wel.

KK klaagt nog steeds meerdere malen per dag over hoofdpijn, bloed was goed, alleen Pfeiffertest was nog niet bekend.
Hmmm, half kotsend boven de w.c. hangen is misschien toch nog niet helemaal beter zijn he? Bummer..... :(

Morgen is het ook nog mooi weer Bentetje. Al die 100 dingen laten liggen en genieten van het zonnetje is mijn advies!
Wat is halfkotsend?

Klinkt niet fijn in elk geval, beterschap Toetje!

Lief jullie allemaal voor wensen enzo. Sms-jes, digitale kaartjes, mailtjes. Erg lief. Het voelt wat gek, want óns is niets overkomen. Ben nog steeds wel erg verdrietig, maar valt ongetwijfeld in het niets bij verdriet vrienden. We hadden ze straks even aan de telefoon, zijn erg druk met voorbereidingen voor afscheid dinsdag (wat ze alleen met familie doen, logisch, want verder heeft niemand het meiske nog gezien)

In dezelfde nacht dat zij is gestorven, is ook de moeder van mijn tante gestorven, veel te jong en ook daar dus groot verdriet, zij wordt ook dinsdag begraven.

Ik vind het superheftig zoveel mensen zo dichtbij met zoveel verdriet. Zo oneerlijk.

Hier verder een heel rustig weekend gehad, ook wel eens lekker. We zijn heel veel buiten geweest, wandelen, fietsen, speeltuin, picknicken etc. Koesteren wat we hebben. Was heerlijk.
Nee toetekindje, dat is niet helemaal beter.

In het kader van je zieke kinderen ophalen.

Ik haalde vanavond Kjongen op bij devadervan.

Dinsdag heb ik hem met Kjongen naar de nachthuisarts gestuurd vanwege allergie-reactie, paarse verdikte huid met bultjes, waar Kjongen volgens eigen zeggen 'compleet gestoord van werd en zo écht ;echt ;echt niet kon slapen'. Maar toen devadervan eindelijk hem op kon komen halen voor een afspraak van 3 uur later, was het meeste paars tot knalroze getemperd. Ik werd bestempeld als Panikerende Moeder.

Vrijdag had hij duidelijke instructies gekregen wb inhaler, maar volgens zijn gezichtsuitdrukking bij de herhaling iets té duidelijk, wat volgens mij wel moest want Kjongen snapte het maar niet. Ik werd bestempeld als Paniekerige Mama.

Ook heb ik gezegd dat hij maar beter niet op zaterdag naar volleybal kon en hij het Rustig Aan moest doen. Dat werd geaccepteerd...

Totdat...

Ik vanavond dus Kjongen ophaalde.

Knul bleek gewoon te zijn gaan volleyballen, heeft hele dagen buitengespeeld, bij andere mensen gespeeld, een verjaardag gehad, en er was Niks aan de Hand. Ook kon hij morgen gewoon naar school, aldus de mening van devadervan.

Heeft knul geen verhoging meer dan?

Dat wist hij niet, niks opgemeten. En hij kon echt gewoon morgen naar school, want... jaja... sommige ziekzijn zit gewoon in iemands hoofd...

Halverwege mijn ja-maar heb ik het ingeslikt.

Dat ik hem 2 weken geleden met hoge koorts thuis kreeg na een zwemfestijn terwijl hij zich al niet lekker voelde.

Dat ik zelf persoonlijk en niemand anders 2 weken voor hem gezorgd en verzorgd heb.

Dat ik alleen maar vroeg of het Rustig Aan kon dit weekend, omdat hij niet voor niks aan de prednison zit.

Dat

dat

nou dat dus.

Maar nee.

Hans Über-worst meldt dat het tussen de oren zit.

En nu?

Nu heeft Kjongen 38.1 verhoging en is met hoofdpijn naar bed gegaan.

LUL!
Godver, wat een lul zeg!!!
Jemig Kjong, wat kloten! Arme jij en arme Kjongen.

Paniekerige moeder my ass.

Prednison al heftig genoeg.

Je zou die vadervan toch een knal tussen zijn eigen oren geven.....
Goedenmorgen

hoop ik

heftige verhalen hier..

Ik heb besloten vandaag vrij te nemen. Zie even niet meer wanneer ik huiswerk anders kan maken, de was weg kan werken en zo nog wat dingetjes. En na afgelopen weekend is een dagje vrij sowieso wel lekker.

Even dagje voor mezelf.. heerlijk!

Dus

tot later

sterkte voor de zieken

Dat moet toch ook een keertje over zijn!

(f)
Later is nu

Op maandag kunnen we ook wel eens een lekker ontbijtje gebruiken

koffie en thee staat op de tafel ernaast
Later is nu
Morguh!

Sjonge, Kjong, wat een uberlul zeg, ongelofelijk.

Met terugwerkende kracht, Noah was gisteren jarig dus als iemand nog een stukkie lust:

Gisteren gesjellige dagje geweest, Noah erg verwend met veel mooie kado's dus dat hebben we weer gehad. Nu nog kinderfeestje (in Blijdorp) over 2 weken. Issie alweer 7 jaar, ik vind het wel groot, hoor..

Hahaha, Kjong, Bambi-man vond Chipita zó leuk dat-ie doodserieus begon over een vierde.. schrok me rot! Bleek gelukkig poging te zijn om mij op de kast te krijgen. Missie geslaagd.

Goed, ik ga wat doen hiero. Later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven