Cheers!
dinsdag 1 april 2008 om 08:24
Goedenmorgen!
Ach, zolang de kinderen nog op hun melktanden vallen... die worden tenminste nog vervangen. Volgens mij krijgen ze evolutionair te vroeg hun 'grotemensentanden', aangezien ze dan nog steeds zo vallerig zijn, met gevaar voor eigen tanden, zeg maar.
Hier trouwens geen ervaring in die dingen.
Lekker, zo verwend door je vriendin, Pimpel!
Hier op het werk is al een 1 aprilgrap, volgens mij. In ons personeelsblad stond, dat je een espresso-apparaat kon winnen, als je vandaag een email stuurde.. uhuh.. vást!
Aangezien ik zelf nogal van het eczeem ben, lijkt het me prettig als via de arts een aantal allergiën uitgesloten kunnen worden, waardoor KK daarvan gewoon geen last meer heeft. Maar ik vind mezelf eigenlijk ook nogal laks in dingen. Vooral het smeren bijhouden bij LE gaat me niet zo goed af.
Ze zijn trouwens gisterenavond nog weer alleen thuis geweest (wij hadden een informatie-iets op school van een uurtje) en zijn ook alleen naar bed gegaan. Is helemaal goed gegaan. Ze zijn écht groot!
Mooi weer is het he?
Hopelijk blijft het zo, want m'n regencape is gejat uit m'n fietstas. Zat er toch al jaaaaren in, en ineens is ie weg..
toedels
Ach, zolang de kinderen nog op hun melktanden vallen... die worden tenminste nog vervangen. Volgens mij krijgen ze evolutionair te vroeg hun 'grotemensentanden', aangezien ze dan nog steeds zo vallerig zijn, met gevaar voor eigen tanden, zeg maar.
Hier trouwens geen ervaring in die dingen.
Lekker, zo verwend door je vriendin, Pimpel!
Hier op het werk is al een 1 aprilgrap, volgens mij. In ons personeelsblad stond, dat je een espresso-apparaat kon winnen, als je vandaag een email stuurde.. uhuh.. vást!
Aangezien ik zelf nogal van het eczeem ben, lijkt het me prettig als via de arts een aantal allergiën uitgesloten kunnen worden, waardoor KK daarvan gewoon geen last meer heeft. Maar ik vind mezelf eigenlijk ook nogal laks in dingen. Vooral het smeren bijhouden bij LE gaat me niet zo goed af.
Ze zijn trouwens gisterenavond nog weer alleen thuis geweest (wij hadden een informatie-iets op school van een uurtje) en zijn ook alleen naar bed gegaan. Is helemaal goed gegaan. Ze zijn écht groot!
Mooi weer is het he?
Hopelijk blijft het zo, want m'n regencape is gejat uit m'n fietstas. Zat er toch al jaaaaren in, en ineens is ie weg..
toedels
Later is nu
dinsdag 1 april 2008 om 08:33
Goeiemorgen!
Bent, Lieke heeft iets soortgelijks. Voor het merendeel weet ik wel waar ze allergisch voor is, en dat krijgt ze niet. Soms blijkt ze allergisch voor iets "nieuws". Dan dus jeuk en veel uitslag enzo. Maar die uitslag (eczeem) in haar gezicht blijft heel lang zitten, en wordt ook gewoon eerst erger, ook al krijgt ze het betreffende eten of wat dan ook al lang niet meer. Heel gek en heel lastig omdat je op den duur niet meer snapt waar ze nu overgevoelig voor is). Ik ga er al lang niet meer mee naar de huisarts. 'k Heb een keer een hormoonzalf gekregen (lichte versie), en die gebruik ik nu wel eens om eczeem in gezichtje te laten verdwijnen; dat lukt nl. op geen enkele andere manier.
En zo rommelen we wat aan.....
By the way; Lieke is allergisch voor Balneum badolie en creme enzo!! En dat wordt juist aangeraden bij jeuk/droge huid. Ze kan alleen Neutral produkten verdragen, en voor droge plekjes heb ik gewone vaseline. Ook Purol enzo levert ellende op.
Bent, Lieke heeft iets soortgelijks. Voor het merendeel weet ik wel waar ze allergisch voor is, en dat krijgt ze niet. Soms blijkt ze allergisch voor iets "nieuws". Dan dus jeuk en veel uitslag enzo. Maar die uitslag (eczeem) in haar gezicht blijft heel lang zitten, en wordt ook gewoon eerst erger, ook al krijgt ze het betreffende eten of wat dan ook al lang niet meer. Heel gek en heel lastig omdat je op den duur niet meer snapt waar ze nu overgevoelig voor is). Ik ga er al lang niet meer mee naar de huisarts. 'k Heb een keer een hormoonzalf gekregen (lichte versie), en die gebruik ik nu wel eens om eczeem in gezichtje te laten verdwijnen; dat lukt nl. op geen enkele andere manier.
En zo rommelen we wat aan.....
By the way; Lieke is allergisch voor Balneum badolie en creme enzo!! En dat wordt juist aangeraden bij jeuk/droge huid. Ze kan alleen Neutral produkten verdragen, en voor droge plekjes heb ik gewone vaseline. Ook Purol enzo levert ellende op.
dinsdag 1 april 2008 om 08:35
dinsdag 1 april 2008 om 08:48
Jeetje, allergisch voor Balneum... ik ben allergisch voor ROC producten en nivea komt er al helemaal niet meer in 
Ook hier alleen sanex, meestal. Met vakantie en mooi weer kan ik op den duur meer hebben, zelfs dove! (als ik geen sanex kan vinden, koop ik dat)
Maar het blijft een ellende
Ik bedacht me van de week dat als ze me zouden aanbieden iets te hebben tegen m'n eczeem, maar dat ik daar 100 kg mee zou worden, ik er gelijk voor zou gaan. Ik heb altijd meer last van het eczeem gehad dan van m'n gewicht.
Ook hier alleen sanex, meestal. Met vakantie en mooi weer kan ik op den duur meer hebben, zelfs dove! (als ik geen sanex kan vinden, koop ik dat)
Maar het blijft een ellende
Ik bedacht me van de week dat als ze me zouden aanbieden iets te hebben tegen m'n eczeem, maar dat ik daar 100 kg mee zou worden, ik er gelijk voor zou gaan. Ik heb altijd meer last van het eczeem gehad dan van m'n gewicht.
Later is nu
dinsdag 1 april 2008 om 09:18
Kan me dat helemaal voorstellen, Dream! Eczeem en bijbehorende allegieen (of eigenlijk andersom) zijn ook knap klote. Ik vind ook vooral die jeuk zo ontzettend sneu voor Lieke...
Op vakantie zat ze met kort jurkje op een stoel in een restaurant. Begint ze toch te wiebelen en te schuiven... WIj kijken; enorme rode brandnetelbultjes over haar hele beentjes, aan de achterkant. Bleken die stoelen net schoongemaakt te zijn met een of ander goedje.... Pfff. Maar goed, gelukkig heeft wijffie eigenlijk hoofdzakelijk last van zepen/smeerseltjes enzo. Eten valt gelukkig mee, op aardbei/tomaat en kiwi na. Hoe's dat bij jou, Dream?
Op vakantie zat ze met kort jurkje op een stoel in een restaurant. Begint ze toch te wiebelen en te schuiven... WIj kijken; enorme rode brandnetelbultjes over haar hele beentjes, aan de achterkant. Bleken die stoelen net schoongemaakt te zijn met een of ander goedje.... Pfff. Maar goed, gelukkig heeft wijffie eigenlijk hoofdzakelijk last van zepen/smeerseltjes enzo. Eten valt gelukkig mee, op aardbei/tomaat en kiwi na. Hoe's dat bij jou, Dream?
dinsdag 1 april 2008 om 09:21
als baby was KK enorm allergisch, dat uitte zich in eczeem en buikpijn. Krijsen dus. Ze is daar wonder boven wonder helemaal overheen gegroeid en at alles. Tot nu dus, helaas. Vandaag lijkt het eczeem alweer een stuk minder ernstig. Ik wacht het maar weer even af en de aarbeien zullen vast nog wel eens getest worden, want het grietje vindt ze zo zalig..
Op naar de oogarts met madame, al verwacht ik niet dat ze wat zullen vinden, de hoofdpijn is bijna weg zegt ze.
Op naar de oogarts met madame, al verwacht ik niet dat ze wat zullen vinden, de hoofdpijn is bijna weg zegt ze.
dinsdag 1 april 2008 om 09:32
ik ben meerdere keren onderzocht op voedselallergie, maar dat heb ik écht niet, zeggen ze. Ik heb geen idee. Verder voornamelijk zeep, idd, shampoo's enzo. Maar ook die toiletbrilreiniger... brr.. heb je rode strepen op je billen
Daarnaast huisstofmijt. Ik móet m'n bed elke week verschonen, doe ik dat niet, dan voel ik het kriebelen, 's avonds. Ga ik ook met steeds meer tegenzin. We hebben een waterbed en 1x per 1,5 maand was ik álles, molton, tijk, enz. op heet. Het bed neem ik dan af. Heerlijk, even geen jeuk in bed
Huisstofmijt is ook het moeilijkst te weren. Zeker als je niet zo'n goede huisvrouw bent
Daarnaast huisstofmijt. Ik móet m'n bed elke week verschonen, doe ik dat niet, dan voel ik het kriebelen, 's avonds. Ga ik ook met steeds meer tegenzin. We hebben een waterbed en 1x per 1,5 maand was ik álles, molton, tijk, enz. op heet. Het bed neem ik dan af. Heerlijk, even geen jeuk in bed
Huisstofmijt is ook het moeilijkst te weren. Zeker als je niet zo'n goede huisvrouw bent
Later is nu
dinsdag 1 april 2008 om 09:33
Mims' computer doet raar, daarom is ze weinig hier. Ze kan soms even lezen en posten en dan slaat dat ding weer af. Heel nie handig!
Heb haar gisteren wel op het werk gezien en vandaag werken zij en Lil de hele dag op kantoor. Gsellig!
Pim; ik proost met je mee! Op Vriendschap! (en schijt aan het tijdstip)
Xop; dus jouw dochter kan niet tegen xopjes? Wel lastig, lijkt me.
Ik denk dat ik wel liever jeuk heb dan 100 kilo weeg. Alhoewel ik misschien wel wat anders zeg als ik mezelf doormidden krab.
~gaat aan de slag~
Heb haar gisteren wel op het werk gezien en vandaag werken zij en Lil de hele dag op kantoor. Gsellig!
Pim; ik proost met je mee! Op Vriendschap! (en schijt aan het tijdstip)
Xop; dus jouw dochter kan niet tegen xopjes? Wel lastig, lijkt me.
Ik denk dat ik wel liever jeuk heb dan 100 kilo weeg. Alhoewel ik misschien wel wat anders zeg als ik mezelf doormidden krab.
~gaat aan de slag~
dinsdag 1 april 2008 om 10:00
eczeem is niet alleen jeuk, ook pijn en last hebben met kleren aantrekken enz. Wakker worden én blijven, gék worden, anderen gek maken met je gekrab... overal bloed in (dus nooit witte kleren dragen!) Stel jezelf voor met een verbrande huid vol muggenbeten.
Daarnaast ziet het er natuurlijk niet uit, ook nog. Gelukkig ben ik niet zo heel erg bezig met hoe ik eruit zie, maar opmaken zit er voor mij dus meestal niet in en ik loop 75% van de tijd met rode uitslag in het gezicht.
Ik heb ook 86 kg gewogen, daar had ik écht minder last van!
Daarnaast ziet het er natuurlijk niet uit, ook nog. Gelukkig ben ik niet zo heel erg bezig met hoe ik eruit zie, maar opmaken zit er voor mij dus meestal niet in en ik loop 75% van de tijd met rode uitslag in het gezicht.
Ik heb ook 86 kg gewogen, daar had ik écht minder last van!
Later is nu
dinsdag 1 april 2008 om 10:49
(en dan heb ik het nog niet over nooit warme kleren kunnen dragen, omdat ik alleen tegen katoen kan, en het dus 's winters koud hebben, vervolgens wel eczeem krijgen, omdat m'n familieleden wél tegen fleece kunnen en dat dus ook lekker warm dragen, nooit ongestraft een kat kunnen knuffelen, enz)
Later is nu
dinsdag 1 april 2008 om 13:37
au indeed. Nee hoor, geen werk, ben je mal! Ik was met KK naar de oogarts, sodeju zeg, heb maar toch een tijd zitten wachten. Uiteindelijk 2 1/2 uur bezig geweest! In elk geval was alles goed, beetje bijziend maar schijnt normaal te zijn voor de leeftijd. Net op tijd haar op school afgeleverd voor ik GG eerder uit de klas trek. Wat een dagje!
Ik zou ook liever 100 kilo wegen dan de hele dag jeuk. Jeuk wordt je knettergek van volgens mij, laat staan alle andere irritaties die dreamer beschrijft.
Geen idee bloes, heb het ook niet meer met je baas afgesproken. Ik sms haar wel een straks.
Die lil, aan het werk op haar eerste dag en dan ook nog samen met mimsey, leuk man!
Ik zou ook liever 100 kilo wegen dan de hele dag jeuk. Jeuk wordt je knettergek van volgens mij, laat staan alle andere irritaties die dreamer beschrijft.
Geen idee bloes, heb het ook niet meer met je baas afgesproken. Ik sms haar wel een straks.
Die lil, aan het werk op haar eerste dag en dan ook nog samen met mimsey, leuk man!
dinsdag 1 april 2008 om 14:24
Zo, medisch dagje indeed, Bentetje... Net als Madootje vorige week. Doen jullie het erom?
Ja, leuk lijkt me dat, eerste werkdag en dan met Mims Jammer dat Kjong dat geluk niet had.
Ik had trouwens al even het eten klaar (efficiént, ikke.. als ik wil) maar dacht 'ik ga nog éventjes internetten, voor ik het wegbreng' en daar heb ik nu erge spijt van. Het régent.. oh wat regent het... en m'n regencape is gejat, vorige week in de stad (kwam ik gisteren achter, ik dacht dat Elvis 'm geleend had)
En Elvis heeft de auto mee.
Dus ik wacht nog maar eventjes, denk ik zo.
Ja, leuk lijkt me dat, eerste werkdag en dan met Mims Jammer dat Kjong dat geluk niet had.
Ik had trouwens al even het eten klaar (efficiént, ikke.. als ik wil) maar dacht 'ik ga nog éventjes internetten, voor ik het wegbreng' en daar heb ik nu erge spijt van. Het régent.. oh wat regent het... en m'n regencape is gejat, vorige week in de stad (kwam ik gisteren achter, ik dacht dat Elvis 'm geleend had)
En Elvis heeft de auto mee.
Dus ik wacht nog maar eventjes, denk ik zo.
Later is nu
dinsdag 1 april 2008 om 17:36
Ik was ook niet aan het werk. Ik was met een vriendin en de kleine mannen naar het zwembad. Het was erg gezellig. Ik was zo trots op Bikkel. Hij is de laatste tijd wat bang in het water. Hij klampt zich dan als een soort aapje aan je vast en laat je niet meer los. Vanmiddag na een tijdje eens geprobeerd of hij me even los durfde te laten zodat hij het even zelluf kon doen. Het was zo'n succes dat hij het daarna telkens weer even alleen wilde zwemmen!
Bentetje, goed nieuws bij de oogarts dus. Fijn! Hopelijk ging de afspraak van vanmiddag ook goed.
En Dream. Alweer een beetje opgedroogd?
Bentetje, goed nieuws bij de oogarts dus. Fijn! Hopelijk ging de afspraak van vanmiddag ook goed.
En Dream. Alweer een beetje opgedroogd?
dinsdag 1 april 2008 om 18:10
O mensen, niet zo veel schrijven (maar ook wel egzellig!)... Ik weet niet of ik alles goed onthoud & naar behoren reageer, maar ik vind jullie allemaal lief en wil grag een paar flessen knallend laten ontkurken om mijn eerste nieuwe werkdag te vieren, hoera!
Ben er uiteindelijk slechts paar uur geweest, maar beladen met leesvoer, goeie tips en bloemen (! zoooo leuk vind ik dat!) weer thuis gekomen, waar GG en Dot blij zaten te zijn op de bank. En wat is de nieuwe baas leuk! En ook iemand die vervolgens haar kinderen van school gaat halen, wat een verademing (na een baas die er weliswaar ook 3 heeft, maar je iedere keer aankeek alsof je het over een setje aliens had als je zei dat je iets met je kindjes wilde/moest doen, en dus niet tot middernacht op kantoor kon blijven). Bovendien mogelijk klant ebij hier letterlijk 3 straten verderop: Lil is blij En dan heb ik het nog niet eens gehad oer hoe heerlijk het is als Mims je verwelkomt!!!)
Nou ja, nog evel meer maar moet eten geloof ik, althans GG heeft gekookt (en ik heb berehonger). Later!
Ben er uiteindelijk slechts paar uur geweest, maar beladen met leesvoer, goeie tips en bloemen (! zoooo leuk vind ik dat!) weer thuis gekomen, waar GG en Dot blij zaten te zijn op de bank. En wat is de nieuwe baas leuk! En ook iemand die vervolgens haar kinderen van school gaat halen, wat een verademing (na een baas die er weliswaar ook 3 heeft, maar je iedere keer aankeek alsof je het over een setje aliens had als je zei dat je iets met je kindjes wilde/moest doen, en dus niet tot middernacht op kantoor kon blijven). Bovendien mogelijk klant ebij hier letterlijk 3 straten verderop: Lil is blij En dan heb ik het nog niet eens gehad oer hoe heerlijk het is als Mims je verwelkomt!!!)
Nou ja, nog evel meer maar moet eten geloof ik, althans GG heeft gekookt (en ik heb berehonger). Later!
dinsdag 1 april 2008 om 18:59
ik zal je wat vertellen: ze haalt ze niet alleen op maar doet ook onwijs veel op en voor school. Dus ik geloof nooit dat zij je zal aankijken of je aliens in huis hebt. Fijn lil, dat het zo fijn was, een goeie eerste dag is een hoop waaard! Vnawaar die bloemen: als welkom? wauw ik wou dat mijn baas dat deed!
Goed van bikkel zeg, GG heeft inderdaad ook als zo`n aapje om mijn nek gehangen, dat ging echter pas over toen hij op zwemles zat. Goed hoor van die bikkel.
Vanmiddag ging prima! Nog geen inhoudelijke info gekregen, maar GG heeft heerlijk spelletjes gedaan en was tevreden troen hij terug kwam. FIjn!
Goed van bikkel zeg, GG heeft inderdaad ook als zo`n aapje om mijn nek gehangen, dat ging echter pas over toen hij op zwemles zat. Goed hoor van die bikkel.
Vanmiddag ging prima! Nog geen inhoudelijke info gekregen, maar GG heeft heerlijk spelletjes gedaan en was tevreden troen hij terug kwam. FIjn!
dinsdag 1 april 2008 om 22:43
Mooi Bent.
Heerlijk Lil.
Met recht trots zijn Mado.
Regencape, 3m?
Enzo.
Ik heb vandaag gelanterfanterdantersanterpanterd.
Ben bij oma chinees gaan eten. Twee uur tevoren gebeld. Bij aankomst had ze al gegeten. Vergeten dat we kwamen. En aan tafel vergeten dat ze al gegeten had.
Kind wat zoek ik nou?
Kjong wat ging ik nou doen?
He, waar loop ik nou naartoe?
Dat soort.
En dan elke zoveel tijd hetzelfde verhaal. Dat je ook al alle keren ervoor heeft verteld. Met enige afwisseling erin door de emotie war ze die dag in leeft. Bij kuthumeur een de slechte versie dat iedereen tegen haar is. Bij blije dag een opgewekt verhaal en dat iedereen van haar houdt. En dan hoop je maar dat ze nog veel bije dagen heeft, anders slaat de eenzaamheid zo toe.
Ook elke keer:
"Het leven is een pijpkaneel,
ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel."
Die wilde ik jullie niet onthouden
Heerlijk Lil.
Met recht trots zijn Mado.
Regencape, 3m?
Enzo.
Ik heb vandaag gelanterfanterdantersanterpanterd.
Ben bij oma chinees gaan eten. Twee uur tevoren gebeld. Bij aankomst had ze al gegeten. Vergeten dat we kwamen. En aan tafel vergeten dat ze al gegeten had.
Kind wat zoek ik nou?
Kjong wat ging ik nou doen?
He, waar loop ik nou naartoe?
Dat soort.
En dan elke zoveel tijd hetzelfde verhaal. Dat je ook al alle keren ervoor heeft verteld. Met enige afwisseling erin door de emotie war ze die dag in leeft. Bij kuthumeur een de slechte versie dat iedereen tegen haar is. Bij blije dag een opgewekt verhaal en dat iedereen van haar houdt. En dan hoop je maar dat ze nog veel bije dagen heeft, anders slaat de eenzaamheid zo toe.
Ook elke keer:
"Het leven is een pijpkaneel,
ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel."
Die wilde ik jullie niet onthouden