Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
Even snel een meld hoor, nog niets aan de hand.

Heb wel lekker geslapen, maar lag door jeuk (what else is new ) pas om 4 uur in bed, maar heb vanochtend wel aardig geslapen. En Nurse, ook ik wordt dan redelijk vaak wakker gebeld . Want mensen denken dan van, ze slaapt uit dus kan ik wel bellen om 13uur, niet dus! Gewoon lekker 's avonds rond 19uur bellen, dan ben ik eigenlijk altijd wel wakker. Enne, jij kan het de volgende nacht weer inhalen, bij mij is het maar afwachten of dat lukt... Beeb groeit trouwens als het goed is haast niet meer, is zich alleen maar aan het vetmesten op dit moment als ik de boekjes moet geloven. Betekent wel dat hij/zij zich straks waarschijnlijk goed op temperatuur kan houden en papa en mama daardoor wat geruster zijn denk ik.

Later meer, vriend komt net thuis en we gaan wat leuks doen (Ikea enzo )

Liefs,

Snoopy
nurse, cyclus? welke cyclus??

nee, ik had n opgewekte menstruatie een week of ehh 7 geleden?? weet t niet eens. Maar ben niet zwanger hoor. Heb getest, dat doe ik elke maand, voor de zekerheid, zodat ik niet zwaar aan de drank ga terwijl ik niet door heb dat ik zwanger ben :-)

wat ja, aan een uitblijvende menstruatie kan ik t niet merken...

snoopy had je die annanas nou eigenlijk nog gegeten? bitterlemmon had iig niet gewerkt... ik denk ook dat t alleen werkt als je lijf er toch al zon beetje klaar voor was, als laatste druppel zeg maar.
Snoop waar ben je? Morgen is D day of ben je stieken vandaag al begonnen? Een dagje er tussen uit wippen is wel weer verdacht he! Maar goed misschien kom je straks weer net als de vorige keer iets later om de hoek kijken. Al hoop ik natuurlijk dat we binnenkort te horen krijgen dat je een lieve beeb in je armen hebt! En voor als je bezig bent: GO GIRL!! haha.

Twinkel, ik wist dus niet meer wanneer je laatste ongi was. Vandaar mijn vraag. En een testje iedere maand lijkt me inderdaad wel verstandig. Je weet immers maar nooit!

Nou meiden ik ga naar bed. Heb nachtdienst gehad, daarna nog boodschappen en kerstkadootjes gezocht in de stad. En daarna dus pas een paar uurtjes geslapen. Ben helemaal op! Vrienden waren nog even langs geweest, was gezellig, maar gelukkig hebben zij het niet te laat gemaakt. Lekker filmpje kijken en van de misselijkheid genieten! Heb daar vandaag toch wat meer last van.

Truste!!
He meiden!

Nog niets aan het handje hoor! Beetje rare dag vandaag, na 2 uur slaap maar opgestaan, vriendlief heeft nog anderhalf doorgeslapen, ben ik niet gewend van hem, meestal is hij als eerste op. Dus alsnog laat op gang, boodschappen gedaan (waarbij ik op het eind nauwelijks meer kon lopen) en toen belde de verloskundige of ik naar de praktijk kon komen voor mijn bloeddruk en urine. Daar met z'n 2-en naartoe gegaan, wel apart, want mijn vriend is 2x in het begin mee geweest en daarna niet meer. Ze had lekker de tijd voor ons, toch wel fijn, kan ik ook mijn verhaal weer kwijt. Bloeddruk was nog hetzelfde en urine was ook goed. Ik moet wel op de bekende zwangerschapsvergiftiging klachten letten, maar heb die gelukkig niet. Wel wat hoofdpijn, maar ik voelde dat het door mijn slaapgebrek kwam. Het vermoeden is ook heel groot dat mijn hoge bloeddruk komt door de jeuk en slaapgebrek, want we keken het even na en sinds ik erg last heb van de jeuk, is mijn bloeddruk omhoog gegaan. Dus ik moet blijven proberen genoeg te rusten en genoeg te drinken en ze houden het dus in de gaten.

Ze heeft ook weer geprobeerd te strippen, dat gaan ze nu elke controle proberen te doen (joepie, om de dag dat gepiel daarbinnen ). Maar had nog geen ontsluiting, maar ze zat wel wat te friemelen, volgens mij om het toch proberen op gang te brengen. Heb de hele dag wat bloedverlies gehad (klein beetje maar hoor, maar wat zou ik me daar een paar maanden terug druk om hebben gemaakt!!!) en vanavond de (of een gedeelte van) de slijmprop gezien. Hoeft nog niets te betekenen, maar ik hoop dat het komt doordat ik nu toch wat ontsluiting begin te krijgen. Kunnen ze het maandag weer proberen, ik vind de 24e een mooie datum om te bevallen .

Vanmiddag is een collega even langsgeweest om het kerstpakket te brengen, echt heel lief. Daarna heb ik een uurtje op de bank geslapen en begin van de avond nog ongeveer 2 uurtjes op bed. Ik doe het maar zo, want zodra ik wakker word heb ik jeuk en dan zorg ik dat ik wat te doen heb. En vannacht zien we wel weer... Ik heb nu trouwens die homeopathische pilletjes (ik dacht eerst dat het een creme zou zijn), ben benieuwd of het gaat werken, dat idee heb ik nog niet echt. Maar even afwachten nog, het zou wel heel erg fijn zijn!

Ik zie trouwens net dat het nu al de uitgerekende datum is! Wel een magische datum hoor, maar ik zie het nog niet gebeuren vandaag.

Centerparcs weet ik ook nog niet of we gaan, alleen als het niet vriest, ook 's nachts niet. Zie mezelf niet met gebroken vliezen of weeen met ijzel de weg op gaan. Mijn familie zou ons er graag bij willen hebben en dat snap ik ook wel, maar ik hoop dat ze ons ook snappen. Mijn vader is wel zo iemand die ons dan over wil halen en een beetje schuldig laten voelen (oma enzo), maar daar ga ik echt niet naar luisteren. Maar het schijnt dat het weer wat minder koud wordt vanaf 1e kerstdag, dan gaan we misschien wel 's middags er naartoe en de volgende middag weer weg.

Ik heb trouwens de afgelopen dagen die ananas op, hij was echt heerlijk! Maar behalve dat heeft het nog weinig nut gehad... maar ik heb er nog 1 die er van de week ook aan moet geloven. Nadeel is wel en dat is eigenlijk bij alle fruit, dat het nogal wat maagzuur opwekt. Zodra ik een hap neem komt het al omhoog, dus telkens maar kleine beetjes van eten.

Liefs,

Snoopy
Lieve Snoop, het is de 23ste! Dus inderdaad laat maar lekker komen voor de kerst, ben je ook meteen van alle jeuk af! Ik duim voor je en nu die slijmprop ook al een beetje los is gekomen, ga ik alvast in mijn thermopak op de tribune zitten om je aan te moedigen. Go Snoop, go Snoop!
Snoop let maar op, morgen ga je beginnen!! Ik voel het! HAHA.

Ik vind het toch echt knap van je dat je het toch zo goed doet met zo weinig slaap. Een ander had het misschien helemaal niet zo goed vol gehouden. Vind dat je het echt top doet! Misschien soort van overlevingsinstinct, maar toch. Hartstikke goed!!

Het weer zou inderdaad beter gaan worden aankomende dagen. En je familie zal het echt begrijpen hoor als je toch niet kan komen. Als je het niet vertrouwd gewoon niet doen. Jij zit straks met weeen in de auto als het eenmaal losbarst Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft.

En hopelijk is het de sljimprop die los gekomen is. Misschien breken je vliezen ook wel ieder moment!!

Ik heb vandaag ook leker uitgeslapen. De uren die ik gemist heb afgelopen dagen ff ingehaald. Morgen gaan we het al vertellen tegen mijn schoonfamilie. Ben zo benieuwd hoe ze gaan reageren!! Denk dat ze het wel leuk vinden. Maar dat er ook een hoop vragen op ons afgevuurd gaan worden over hoe we dat allemaal in de toekomst willen gaan aanpakken. Die moeten alles precies weten en helemaal volgens het boekje gedaan hebben. Ach laat maar komen.

liefs
He meiden!

Bedankt voor de aanmoedigingen! Ik merk wel dat iedereen het om mijn heen spannender vind dan ik, wel grappig. Komt natuurlijk ook omdat als het begint, wij het weten en de rest moet maar afwachten wanneer ik bel (of hier schrijf) dat de baby geboren is.

Vannacht weer helemaal niet geslapen, maar vanochtend rond 9 uur geslapen tot 13 uur! Wow! Heb zelfs door een telefoontje heen geslapen (telefoon ligt naast mijn bed en maakt best veel lawaai, vriendlief werd wel wakker ), dus ik heb echt wel goed vast geslapen. Toen ik net half wakker beneden was kwamen mijn ouders langs. Ze hebben zoiets van, we zien wel of en wanneer jullie komen van de week. Mijn oom en tante hebben naar het park gebeld om te vragen hoe of wat mocht ik weeen krijgen. De receptie is 24 uur per dag open en mocht ik weeen krijgen, dan moet mijn vriend het even melden en mag hij met de auto het park op om mij te halen . Dus er wordt aan ons gedacht! Het is trouwens de Kempervennen, dus dicht bij Gemini! Maar wel ruim een uur rijden vanaf hier. We zien wel, heb nu het idee 1e kerstdag heen en 2e kerstdag terug. Dan kunnen we in ieder geval rijden als het licht is, morgen moet mijn vriend gewoon werken en dan nog daar naartoe is eigenlijk ook niet zo handig. Maar ik heb al wel met vriendlief afgesproken dat ik rond 11 uur bel om te zeggen dat de bevalling begonnen is .

Verder gaat het hier wel redelijk, ook al slaap ik haast niet, ik probeer me er maar niet te druk over te maken. Ik kijk nu echt uit naar de bevalling, dat is wel weer een voordeel. Nog steeds veel slijmverlies, dat had ik voor het bezoek aan de verloskundige nog niet, dus denk dat de slijmprop zo langzaamaan aan het verdwijnen is (gister was het ook echt een slijmpropje). Morgen weer ernaartoe, ben benieuwd...

Nurse, spannend hoor, morgen al vertellen! Bij ons verwachtte mijn schoonfamilie het helemaal niet, was wel grappig. Mijn vriend is de jongste van 4 dus het is toch het kleine broertje dat papa gaat worden.

Nou, voor op de tribune alvast wat warme chocomel , hopelijk hoeven jullie er niet al te lang te zitten!
Thanks voor de chocomel, dat is wel handig met die kou! Heb de oorwarmers en wollen handschoenen ook maar tevoorschijn getoverd!

De kempervennen is idd dichtbij mij. En dichtbij goede ziekenhuizen, als je dat geruststeld! Tuurlijk wil je gewoon naar je eigenste, maar er zijn bij mij 2 ziekenhuizen met verloskamers (ik zit in de derde, daar kun je niet meer bevallen) dicht in de buurt, dus dat komt helemaal goed!

Nurse, superspannend zeg, ik zou al helemaal hyper zijn bij het idee het te gaan vertellen! veel plezier daarmee!
He meiden,

Bloeddruk was 90 en 85, dus gelukkig nog netjes, urine ook. En dat terwijl ik vannacht helemaal niet geslapen heb . Baarmoedermond was wel wat weker en het slijmverlies was in ieder geval goed, vrijdag weer controle en dan gaan ze het weer proberen. Er wordt nu telkens ook bij gezegd dat ze hopen dat het dan niet meer nodig is. Ik hoop het ook!

Gemini, fijn dat er in ieder geval een goed ziekenhuis in de buurt is, al denk ik dat het toch wel moet lukken om op tijd thuis te zijn. En mijn moeder werkt in de gezondheidszorg en weet ook een hoop, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen. Lijkt me alleen niet fijn dat als de weeen eerst beginnen, om de 10 minuten ofzo, dat ik die dan dus zo'n 7x weg moet puffen in de auto. Maar dat zien we dan wel en dat overleef ik dan ook wel weer. Ik heb eigenlijk ook helemaal geen zin om maar thuis te blijven en te zitten wachten. Misschien dat als het inderdaad daar begint dat ik er anders over denk, maar hoe groot is die kans nou? We gaan morgen rond een uur of 3 die kant op en de volgende dag rond het middaguur weer terug denk ik.

Hebben jullie verder nog plannen voor de kerst trouwens?

Liefs,

Snoopy
Ben ontzettend druk geweest nu met de kerstdagen en wou ff weten of er bij Snoopy al veranderingen zijn. Tot nu toe nog niks dus. Ik schrijf morgen meer maar duik nu lekker mijn bedje in. Zijn net pas thuis na twee dagen vroeg op werken en tot laat bij de familie zijn.

liefs
Ben ook erg benieuwd of je nu toch naar het vakantiehuis bent geweest Snoop! En of de beeb nog steeds in je buik zit!

Nurse, ik ben erg benieuwd hoe de familie reageerde!!!!
He meiden!

Nog niets hier hoor, maar wel lekker even er tussenuit geweest, lijkt wel of we een paar dagen zijn weggeweest! Maar gister rond 14uur vertrokken en vanavond om 18uur weer thuis. Was wel even lekker wat afleiding en erg gezellig. Ik vond het ook wel een beetje eng, maar ben dus erg blij dat we geweest zijn.

Morgen een rustdagje, wat wassen en was opvouwen. En dan vrijdag weer naar de verloskundige, ik hoop zo dat er wat schot in de zaak zit. Heb wel redelijk vaak harde buiken, vooral 's nachts, maar ik weet ook dat dat niet zoveel hoeft te zeggen.

Ik had een keer ergens gelezen dat vrouwen die overtijd liepen het zich op een gegeven moment niet meer konden voorstellen dat de baby ooit nog geboren zou worden. Dat heb ik nu ook een beetje, hoe langer het duurt, hoe onwerkelijker het wordt. Maar ik weet ook dat het toch in 1 keer kan gaan beginnen. Gelukkig beweegt de baby over het algemeen heel goed, daar ben ik echt heel blij mee. Oma heeft het ook gezien en gevoeld . Wat minder leuk is dat ik nu elke dag meerdere telefoontjes krijg of het al aan de gang is. Ik geloof dat als het dan daadwerkelijk begonnen is, we dat niet gaan zeggen . Mijn vriend zegt altijd maar dat we wel bellen als het geboren is (sommige mensen bellen dus echt elke dag ), ik ben vaak te moe om er tegen in te gaan en laat het maar over me heen komen.

Liefs,

Snoopy
Hey Snoop..... nog geen (kerst)kindje voor jullie. Erg vervelend steeds die telefoontjes. Gewoon pas iets gaan vertellen als het kindje er is. Straks lig je daar te puffen en blijven de telefoontjes nog komen als het al iets langer zou duren. Mag je trouwens wel gewoon thuis bevallen als je overtijd bent? Of houdt dat op een bepaald moment ook op? Toch heb ik nog steeds het gevoel dat er morgen heel wat gaat gebeuren!

Zal oma wel leuk hebben gevonden he om te voelen. Ik kan me daar nu nog helemaal niks bij voorstellen. Ben zo benieuwd hoe dat aanvoelt!

Fijn dat alles goed gegaan was bij jullie dagje uit. Is misschien maar 1 nachtje, maar zo ver weg als je zo ver in de zwangerschap bent is denk ik ook wel lang genoeg. Is toch moeilijker je draai te vinden ergens anders.

Wij hebben de familie dan dit weekend de grote verrassing verteld! Was heel erg leuk!!! De fotolijstjes waren een succes! Alle reacties waren erg lief! Ook die van mijn schoonouders. Had gedacht dat ze met een hoop vragen zouden komen, maar helemal niet. Alleen of ik me goed voel enzo die dingen. Dus helemaal top. Mijn zusje begon meteen te huilen...

En mijn oma had het direct in de gaten. Al met al dus geweldig!

De misselijkheid kickt ook in. Ben nu toch steeds meer overdag ook misselijk. Afgelopen dagen weinig slaap gehad en daardoor natuurlijk ook meer last. Maar het beperkt zich niet alleen meer tot de avond en nachten. Ben steeds meer kleine beetjes en vaker aan het eten. Helpt wel. Nadeel is dat ik echt niet veel op krijg en daardoor ook weer snel misselijk ben.

En heb de afgelopen paar dagen ook meer last van mijn buik. Wat krampen, steekjes enz enz. Die steekjes vind ik niet zo'n ramp. Maar soms vervelende krampen en dan maak ik me wel wat druk. Maar heb nog helemaal niet gevloeid, dus dat zal goed zitten daarbinnen toch? Ben wel erg blij dat we over een paar dagen hartje kunnen horen! Toch een bevestiging dat alles goed gaat.

Meiden hoe zijn jullie feestdagen verlopen?

liefs
He Nurse,

Leuk dat iedereen zo leuk reageerde! Is toch altijd spannend, maar gelukkig viel het mee! Over die krampjes, hoort er allemaal bij, dus probeer je niet te druk te maken. Hopelijk heb je maandag een supermooie echo en is het allemaal een stuk minder onzeker! Ik vond het ook maar raar hoor die eerste weken, het wordt toch pas echter als je je kindje hebt gezien.

Die misselijkheid is even kijken wat voor jou het beste werkt, maar ik denk dat je blij mag zijn zolang je niet hoeft over te geven. Ik was dus ook wel wat misselijk, maar had een collega die helemaal niets binnenhield en 9 kilo afviel, dat relativeert wel. Net als bij mij nu, ik heb liever die jeuk en dat de baby goed beweegt, dan geen jeuk en een hele rustige baby waardoor je constant naar het ziekenhuis moet voor een ctg omdat je twijfelt of de baby nog wel leeft. Daar zou ik pas echt helemaal naar van worden. Ik kan gelukkig echt nog wel genieten van mijn zwangerschap en dat is denk ik het belangrijkste.

Ik hoop dat je voorgevoel wat bevallen klopt, ik kijk er zo naar uit! Zit ook telkens te denken hoe het uitkomt, mijn vriend moet morgen en overmorgen werken en dan pas 2 januari weer. Dus als het morgen begint, is hij in het begin in ieder lekker lang thuis, dat is toch ook wel leuk. Maar ik denk nu maar zo: volgende week zondag zal het er toch in ieder geval wel zijn. Valt best wel mee dan, de afgelopen 2,5 week met jeuk ben ik ook doorgekomen en dan lukt dit kleine stukje ook wel. Ik heb nog wel m'n wanhopige momentjes 's nachts maar probeer het dan meteen maar weer los te laten. Iedereen vond trouwens dat ik er goed uitzag!!! En dat met de afgelopen week maar zo'n 2 uur slaap per nacht. Ik vind het eigenlijk ook verbazingwekkend hoe ik het volhou. Wat kan een mens dan eigenlijk veel aan.

Met overtijd mag je nog gewoon thuis bevallen als alles verder in orde is. Maar mocht het er met (bijna) 42 weken nog niet zijn, dan ga je naar het ziekenhuis om van alles te controleren en om in te leiden. Maar mocht het voor die tijd nog uit zichzelf beginnen, mag je gewoon thuis bevallen. Dus ik hoop dat dat lukt, ik heb nog even. Aan de andere kant, ik denk dat ik volgende zondag dolbij zal zijn als ze me willen inleiden . En het heeft ook wel weer wat, met zo'n vers babietje in de maxicosi terug naar huis.

Op zich lukte het wel om mijn draai te vinden, ben niet zo moeilijk, zelfs nu niet, zelf een nachtje of 2 langer was geen probleem geweest (maar vriendlief moet morgen dus werken). Maar was wel een beetje bang dat mijn vliezen zouden breken en dat de baby in het vruchtwater zou hebben gepoept (oke, worst case scenario). Dan had de verloskundige waarschijnlijk gezegd dat ik naar het ziekenhuis in Eindhoven moest. Maar ja, als dat nou het ergste is. Maar nu vind ik het toch wel fijn dat ik weet dat ik thuis (of in de supermarkt of stad ) ben als de bevalling begint.

We hadden van het weekend voor de zekerheid ook de ziekenhuistas en maxicosi mee. Zou wel vervelend zijn als je toch gaat bevallen daar en je kan bv. geen foto's maken en je baby dan niet vervoeren... Wel raar hoor, met dikke buik voorin en lege maxicosi achterin.

Ik heb eigenlijk wel zin om te gaan slapen, maar ik weet ook dat ik dan de halve nacht weer wakker lig, dus ik probeer het maar weer eens 1 a 2 uurtjes te rekken. Ik vind het minder erg om overdag wakker te liggen, 's nachts voelt zo eenzaam. En 's ochtends slaap ik gek genoeg vaak toch beter.

Liefs,

Snoopy
he meiden! Heb vandaag de intake gehad bij de kliniek en dat ging prima. IVF kan doorgaan na de IUI die manlief en ik ingelast hebben. dus dat is mooi!

Nurse, wat heerlijk dat iedereen zo enthousiast was!

Snoop, hoe vol die laatste loodjes he! Fijn dat je even wat afleiding hebt gehad!
hoi, ben weer thuis na al t familiebezoek. Log ik vol spanning in in de volle overtuiging dat snoopy al is bevallen, maar nee, nog niet...

pffff maar nu kan t écht niet lang meer gaan duren he meid!

gemini, fijn zeg, weer n hobbel genoen, op naar n hele succesvlle ivf!!

nurse, fijn die leuke reacties allemaal, lekker geen geheidmen meer. Tsja, misselijk...is maar tijdelijk hoor...

hier weinig te melden natuurlijk...woensdagochtend naar de gyn, dan weet ik hoe ik behandeld ga worden.
He meiden!

Gemini, had er helemaal niet aan gedacht dat je vandaag die intake had! Mooi dat je daar terecht kan! Dat is dan ook weer geregeld!

Twinkel, jij ook weer aan de slag vanaf woensdag. Misschien krijg je al meteen receptjes mee voor metformine en clomid? Of zou je zelf nog even willen wachten?

Hier weinig te melden, de dagen gaan wel snel vind ik, gelukkig maar! Morgen naar de verloskundige, ben wel heel benieuwd. Vandaag wat 'rare' harde buiken gehad en veel slijmverlies/afscheiding en de baby was vannacht echt heel erg beweeglijk, ik heb het met mijn telefoon gefilmd, ik ga even kijken of het lukt om het op de site te zetten. Heel fijn dat de baby zoveel beweegt, maar ik maakte me toch een beetje zorgen, want het was wel heel erg extreem. Maar vandaag weer als normaal. Ik hoop toch zo dat ze morgen kunnen strippen en dat ik lekker morgenavond ga bevallen! Maar ik hou steeds meer in mijn achterhoofd ongeveer volgende week zondag, alles wat eerder is, is mooi meegenomen!

Vandaag nog wat netonderbroeken gehaald en wat 'tenten', want had wel andere tenten maar die zitten niet lekker meer, ook doordat mijn huid nu zo gevoelig is door de jeuk. Ik zat er echt een beetje over in dat ik geen lekker ondergoed zou hebben na de bevalling, had alleen de 2 netonderbroeken van het kraampakket, beetje weinig. Maar nu ben ik er toch echt helemaal klaar voor! (denk ik )

Vandaag maar 2 telefoontjes gehad, valt mee toch? :-)

Vanochtend ook heerlijk geslapen, was weer helemaal uitgerust, echt heerlijk. Baby snapt alleen nog niet dat ie dan dus mag komen .

Liefs,

Snoopy
Apk weer goed, baarmoedermond nog hetzelfde, dus niet te strippen. Maar ze hopen dat ik het weekend bel, ik ook .

Maandag weer controle en dan een afspraak maken voor ctg enzo in het ziekenhuis voor woensdag. Mocht het ingeleid moeten worden dan zal dat denk ik tussen volgende week zaterdag en maandag zijn, maar daar gaan we nog niet vanuit. Het rommelt nog steeds een beetje dus ik heb wel goede hoop dat de baby er binnen een week is.

Verder zit ik er weer even een beetje doorheen, heb weer een baggernacht achter de rug. Maar verder ben ik vooral blij dat het met mij en de baby verder goed gaat.

Liefs,

Snoopy
Snoop, ik hoop toch wel echt dat als ik hier weer kijk over een weekje (ik ga zo weg een weekje op vakantie!) dat ik hier dan erg goed nieuws lees! Dus heel erg veel succes!!!!!!

Voor iedereen hele fijne oud en nieuw!
Fijne vakantie Gemini! En ik hoop met je mee, zal wel een tegemvaller zijn mocht ik dan nog niet bevallen zijn...

Ga je naar het buitenland of blijf je in NL?
Hai,

Goh snoop, ik hoop echt heel hard voor je dat je vanacht weeen krijgt. Echte, die goed doorzetten... t heeft nu wel lang genoeg geduurd voor je! Ik heb daarom zojuist d weeendans voor je gedaan, werkt altijd!

gemini, fijna vakantie! ik denk idd dat ik woensdag metformine en clomid mee krijg, en provera helaas (daar voel ik me altijd heel slecht door....)

voor mijn gevoel zou ik t liefst nog wat langer wachten. Ik geniet zo enorm van ons ventje, en zou t liefst nog een jaartje langer exclusief van hem genieten. Het hoeft nog niet zo nodig zeg maar. Maar aan de andere kant weet ik wel zeker dat ik nog n kindje wil, t liefs zelfs nog twee... dus ik vind dat ik t me niet kan permiteren om nog langer te wachten. stel dat t weer 1.5 jaar duurt... en ik word er ook niet jonger op....

Bovendien heeft mijn zoontje graag veel leven om zich heen, ik denk dat een broertje of zusje voor hem echt heel erg leuk zou zijn.
He Twinkel,

Heb de hele avond wat harde en soms ook pijnlijke harde buiken gehad, maar het zwakt nu weer af. Ach, we zien wel, ik reken maar nergens op, maar hoop het natuurlijk wel. Zometeen de 2e ananas maar verorberen , heb echt zo'n 'zin in fruit' dagje.

Wat je zegt over dat je het liefst nog een jaartje zou willen wachten, als je nu meteen zwanger zou raken ben je toch pas in september uitgerekend, dus dat is ook al bijna een jaar (alleen zal het vooral de laatste maanden wel erg zwaar zijn). Blijf lekker van je zoontje genieten en probeer relaxed in de behandelingen te staan, maar volgens mij moet dat wel lukken met jouw instelling. En het maakt het toch wel een stuk makkelijk als je al een kindje hebt.

Ik had het er ook al met mijn vriend over gehad, dat ik het liefst zo snel mogelijk weer wil proberen zwanger te raken, mocht het medisch gezien geen probleem zijn (keizersnede e.d.). Maar dan eerst een tijdje zelf proberen en hopen op een toevallig ei, je weet nooit zo net na een bevalling. Maar dat is wat ik nu denk en daar moeten we het na de bevalling nog maar eens over hebben. Maar hij zei vandaag wel: als het aan jou ligt wordt de volgende geboren als deze nog kruipt. Terwijl ik eigenlijk dacht dat het bij hem het ene oor in en het ander oor uitging. Mijn vriend wil eigenlijk wel heel erg graag meer dan 1 kind en het liefst niet teveel leeftijdsverschil, maar of dat gaat lukken is natuurlijk nog maar de vraag. Voor nu ben ik heel erg blij dat ik nu zwanger ben en hopelijk straks een gezond kindje op de wereld mag zetten. En alles wat daarna komt zou heel erg leuk zijn, maar zo niet, dan zij dat zo. En dit vind ik altijd zo lullig klinken voor degenen die nog niet eens zwanger zijn van de eerste... nu al lopen denken over een tweede terwijl je blij moet zijn (en bent!) dat je zwanger bent van sowieso een kindje. Maar ja, als het eenmaal zover is ga je toch verder denken. Dat maakt trouwens wel het verschil tussen mijn vriend en ik, hij komt uit een gezin van 4 en ik ben enig kind. En allebei vinden we dat we wat dat betreft niets te kort gekomen zijn. Ik vind het ook wel best als het bij 1 kind blijft denk ik, mijn vriend zou het denk ik echt wel erg jammer vinden.

Liefs,

Snoopy
He meiden,

Even een update: nog steeds zo af en toe regelmatig harde buiken die soms wat pijnlijk zijn, maar nu bv. al een tijdje rustig. Vanmiddag plonste er wel wat in de wc, ik kijken, maar zag niets, zal dus wel een groot stuk slijmprop zijn geweest (er lag al wc papier in en ik kon het dus niet goed bekijken). Verder de hele tijd veel slijmverlies, als ik wat pers komt er ook wat meer. Zegt niets, maar voor mijn gevoel wel fijn dat het lijkt of er wat gaande is. Ik hoop maandag (als ik nog niet bevallen ben ) dat er eindelijk wat schot in de zaak lijkt te zitten. Misschien kunnen ze dan wel strippen (maar ik ga er maar niet vanuit). Ik vind 1 januari ook wel een hele mooie datum! Hoe bedoel je grenzen verleggen.... ik ben ooit begonnen met 16 december .

Vannacht best redelijk geslapen, nog niet veel, maar had weinig last van jeuk en eigenlijk geen jeuk aan mijn armen en echt, dat scheelt al zoveel! Ook niet zo'n last van jeuk aan mijn rug, want dat is helemaal knap vervelend als je er niet bij kan, moet wel zeggen dat ik de afgelopen weken een stuk leniger ben geworden :-). Maar ik vraag me af of de afname van de jeuk misschien ook wel iets zegt, dat mijn hormonen nu wat veranderen omdat de bevalling eraan zit te komen ofzo? We gingen om 1 uur slapen en om 8 uur was ik fit en wel alweer op, echt heerlijk! En vanmiddag nog even een uurtje geslapen.

Mijn tante is vandaag jarig en ik heb haar net gebeld dat het waarschijnlijk geen dubbele verjaardag gaat worden, maar goed, je weet het nooit. Ze zei ook dat het fijn is dat ze je tegenwoordig niet meer zo lang overtijd laten lopen, zij is van mijn nichtje bevallen met 43,5 week! Dat zou voor mij nog 2,5 week zijn, nou echt niet! Mijn nichtje is trouwens ook nog gehaald, dus die wou echt niet .

Hoe is het verder met iedereen? Carpe Diem, VrouwvanM, Missfine en Gansje zijn hier al een tijdje niet geweest... En Nurse inmiddels ook een paar dagen niet meer toch?

Liefs,

Snoopy
He meiden!

Vanochtend om 5:42 uur zijn mijn vliezen gebroken! Vriend wakker gemaakt (ik sliep ook maar was meteen wakker toen ik de nattigheid voelde lopen) en die heeft slaapdronken een handdoek gegeven, want het was toch aardig wat.Ik dacht eerst nog even lekker te slapen, maar was helemaal hyper (en dat terwijl ik pas om 4 uur in bed lag ). Dus beneden opgeruimd, caviakooi verschoond (stond ook in de planning voor vandaag) en nog even gezeten. Had wel af en toe wat krampjes, maar stelde niet veel voor. Net op bed gezeten en me erop gaan concentreren en een kwartier lang om de 3 minuten weeen, maar echt heftig vind ik het niet en als ik bezig ben merk ik er al bijna helemaal niets van. Over een uurtje de verloskundige maar eens bellen. Maar onze baby komt dus in ieder geval dit jaar nog!

Gister waren we nog de stickers van de kruiken aan het afhalen (rotstickers) en ik zei nog, we moeten het nu doen, want morgen gaat het gebeuren! Ik hoop dat het nu inderdaad goed door gaat zetten en we vanavond onze baby in onze armen kunnen houden! Als het goed is zet mijn vriend (of ik als het meezit) hier een berichtje neer.

Liefs,

Snoopy
**inbreek**

Snoopy, heel veel succes en sterkte vandaag (hopelijk duurt het niet langer dan dat)!!!

**uitbreek**

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven