Coronavirus en school

08-03-2020 20:45 109 berichten
Nav maatregelen coronavirus is er bij de school nu 1 klas die thuis moet blijven omdat er geen leerkracht is vanwege het coronavirus. Ik denk dat dit vaker gaat gebeuren.

Kind mag nu niet naar school ivm verkouden. Stel dit is pas over 3 weken over dan zit kind 3 weken thuis. Als tussendoor de leerkracht ziek is kan een kind best lang thuiszitten.

Hoe ga ik dit doen mbt oppas/opvang kind? Er zijn geen opa's of oma's die kunnen oppassen. Man en ik moeten het samen regelen. Maar ik zou niet weten hoe. Af en toe een dagje is goed te regelen maar weken thuis zitten niet.

Weet iemand een oplossing? Ik ben hierin een beetje ten einde raad.
Alle reacties Link kopieren
83angel schreef:
11-03-2020 18:54
Hier 2 kids thuis. Ze hebben 2 snottebellen per dag. Wat ze altijd hebben. Zo lang als deze maatregel blijft kunnen ze niet gaan. Deze week beide 1 dag thuis werken. Wat in de praktijk in houd: hopen dat ze tegelijkertijd gaan slapen en in de avonduren. Huishouden blijft liggen.

Volgende week hebben we voor 3 dagen opvang nodig. Mijn (niet bejaarde) moeder komt oppassen. En dan beide weer 1 dag thuis werken. Het is behoorlijk intensief.
Huishouden blijft liggen.
Nee dat is niet best natuurlijk.
Het begint er nu wel in te hakken ja, die corona.
Lente19251003 schreef:
11-03-2020 18:21
Ik vind het dus wel ‘zwaar kut’ want als mijn kinderen thuis komen te zitten dan zegt mijn werkgever dat ik maar vakantie moet opnemen. Ik heb 4,5 week vakantie per jaar. Verplicht 1 week vrij met kerst. Dus dan nog 3,5 week om zo’n 13 weken vakantie-/studie-/stakingsdagen op te vangen. Man idem. Als daarvan al 1 week of meer opgaat aan ‘Corona-opvang’ is dat nogal tamelijk lastig. We zouden namelijk toch ook wel echt heel graag 2 weken op zomervakantie willen als gezin.

Hoogbejaarde schoonouders op vader met COPD laten oppassen is geen optie. Toppie!
Niet op zomervakantie kunnen zou niet mijn eerste zorg zijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
Rooss4.0 schreef:
09-03-2020 08:33
Als dat het doel is (op zich nobel) dan zou de druk vanuit de overheid nog veel verder moeten gaan. Dan zouden ze werkgevers moeten verplichten ouders thuis te houden en daar een regeling voor moeten treffen. Het is natuurlijk volslagen onzinnig om kinderen thuis te houden en ouders daarmee in de problemen te brengen terwijl die zgn besmette kindertjes hun ouders besmetten die vervolgens aan het werk gaan.

Je doet het goed of je doet het niet.

Maar voor de ouders is dit zwaar kut natuurlijk, dat snap ik ook.
Oud bericht, maar mijn hemel. De adviezen zijn heel duidelijk hoor. Die kun je alleen níet snappen als je het expres doet.
calvijn1 schreef:
11-03-2020 19:34
Nou die 2 weken in een heel jaar dat we even als gezin samen kunnen zijn, zijn me behoorlijk heilig. Of we dan thuis blijven of op vakantie gaan is niet belangrijk, maar de tijd samen (zonder verplichtingen als school, werk, sport etc) wel!

Plus waar laat ik de kinderen al die weken dat ik geen vakantiedagen meer heb? Opa’s en oma en familie/vrienden kan je ook niet onbeperkt inschakelen.
calvijn1 schreef:
11-03-2020 19:34
Dit dus. Als je beiden werkt, weet je dat de opvang of de school van je kinderen soms niet werkt. Gewoon, omdat er een juf of meester ziek is, en zoals nu, ook omdat er een onvoorziene situatie is. Dat is niet het probleem van je school of van de opvang of van de overheid, dan ben je als ouders gewoon zelf verantwoordelijk voor de opvang van je kinderen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Rooss4.0 schreef:
09-03-2020 07:55
De situatie in Brabant ís niet anders dan in de rest van het land. Een besmettelijk virus van een vervelende ziekte (die nauwelijks dodelijk is en áls ie al dodelijk is pakt ie preciés de goede doelgroep!) waart rond, in de hele wereld. Het is een utopie te denken dat je kunt voorkomen dat iedereen ziek wordt.

Bij hoesten én koorts thuishouden snap ik. Bij enkel snotterig is het waarlijk onzin!
Pardon?? Wat voor kuttige opmerking is dat nou.
Dus mensen met copd moeten maar dood van jou. Ik hoop op karma hier.
pejeka schreef:
11-03-2020 19:51
Dit dus. Als je beiden werkt, weet je dat de opvang of de school van je kinderen soms niet werkt. Gewoon, omdat er een juf of meester ziek is, en zoals nu, ook omdat er een onvoorziene situatie is. Dat is niet het probleem van je school of van de opvang of van de overheid, dan ben je als ouders gewoon zelf verantwoordelijk voor de opvang van je kinderen.
Deze situatie kan nog wel weken duren. Het kan zelfs zijn dat scholen weken dicht gaan. Dat heb ik niet ingecalculeerd.
Ik heb ook 4.5 week vakantie per jaar. Als die weken aan coronavirus opgaan heb ik toch echt een probleem de rest van het jaar. Niemand om het op te vangen. Zou niet weten wie.
bitterkoekjespudding schreef:
11-03-2020 20:15
Deze situatie kan nog wel weken duren. Het kan zelfs zijn dat scholen weken dicht gaan. Dat heb ik niet ingecalculeerd.
Ik heb ook 4.5 week vakantie per jaar. Als die weken aan coronavirus opgaan heb ik toch echt een probleem de rest van het jaar. Niemand om het op te vangen. Zou niet weten wie.
Tuurlijk. Maar weet je, dat probleem hebben we allemaal. ik weet niet of daar een oplossing van komt van de overheid of van een gulle werkgever of dat je zelf schulden krijgt of je baan kwijtraakt. Tis allemaal kut. Maar tis even niet anders. Meer dan je best kan je niet doen.
bitterkoekjespudding schreef:
11-03-2020 20:15
Soms gebeuren er dingen in het leven die je niet in hebt kunnen calculeren. Maar stel dat deze situatie nog weken en weken gaat duren (wat ik niet verwacht of hoop), dan heb je wel grotere problemen aan je hoofd dan je verlofdagen, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven