December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Zoheey, trapte er met beide ogen in geloof ik maar dat komt ook door Joni op HM :-)

Ik hol naar de pufclub................
HAHAHAHA, ik heb zooooo gelachen op HM, dank jullie wel, want ik was erg chagrijnig.

Was Joni nou zo droog of zo onnozel? Ik trap er altijd in als mensen me wat wijsmaken, dus mag nu eindelijk eens om iemand anders lachen.

M sliep gisteraond vrij makkelijk in op het grote bed en ik heb hem weer overgeheveld. Vandaag op het kdv gezegd dat hij maar een uurtje mag slapen tussen de middag. Resultaat: een keichagrijnige M net bij het naar bed brengen.. hij was doodop. Maar: het werkt, hij is nu stil!

Loewyz, jeetje wat een rotdag, wat een stress even. Morgen hopelijk weer lekker rustig. Is Merijn al opgeknapt, heeft hij er nog last van? Behalve dan dat ze zoiets de hele dag herhalen, haha (tenminste hier wel: 'M huilen! M auw! Auw hoofd!')

Mette, beterschap en sterkte voor de zorgen/zorgjes. Hoe ging het in Leiden?

Tinus, te mooie boom om waar te zijn, hihi.

Weer werkuh...

bye!
Hahaha! Is echt té grappig op HM, Thanks Joni, heb erg moeten lachen!

Enne Falcon, ben bang dat ze het echt niet doorhad/heeft

Waarom was je chaggie? vertel...

Aaaaaah dat is dus de bedoeling Flodder! Je holt naar de club om daar uit te puffen

Joni:

Lekkerrrrrr dat doorslapen hè?! fijn dat t nu dus beter gaat!

Fijne avond iedereen!!!

Xx
Hai.

Nou ik ben een supertrotse mama! Want Dylan heeft het super goed gedaan. Hij had een hele grote woordenschat, alles wat ze hem vroeg dat wist hij. Blokjes met rechts en links stapelen, dus goede motoriek. Hij heeft gevoetbalt, waardoor ze erg moest lachen omdat hij zo hard penalty's ging maken.

Wist alle lichaamsdelen op een pop aan te wijzen. En ze vond het zo vlot dat hij met twee woorden spreekt, dank je mama (3woorden) ablief mama.

Hij was wel boven gemiddeld met zijn gewicht 14,5 kilo en 89 cm maar doordat hij zo gespierd is, is dat niet erg.

En ze vond het een heerlijk ventje, nou ik ben helemaal blij.

Ik hoorde altijd zulke rot verhalen over het CB maar het was echt leuk en hele lieve mensen allemaal.

Loewyz, jeetje meid wat zul je geschrokken zijn. Hoe gaat het nu met m?

Ik werd helemaal naar toen ik je berichtje las... Hopelijk valt het nog een beetje mee.

Sterkte in ieder geval, dikke knuf....

Mette, Meis doe je rustig aan? En bij twijfel ook gewoon bellen he? Voel je je goed verders? Dikke kus voor jou..

Falcon, Hahahahhaha ik moest ook zooooo lachen, ik denk dat ze m echt niet vatte. Maar dat horen we snel genoeg. Werk ze nog vanavond.

Marloes, hey spannend, ik hoop dat je mag blijven.

Ja leuk he die vriendjes, vind ik ook echt leuk hoor!

Dat park is echt leuk, daarom dacht ik misschien een leuke plek voor een meeting??

Ainne op dit moment ben je waarschijnlijk lekker aan het feesten, maar wilde je nog veel plezier wensen. Dus bij deze!

Nu ga ik nog even hangen ben moe.

Dikke zoen!
quote:TheNurse schreef op 17 maart 2009 @ 21:00:

Waarom was je chaggie? vertel...

Xx

nou, omdat M brulde bij het naar bed brengen, niet wilde tandenpoetsen, geen pyjama aan wilde, geen luier om wilde, in het grote bed wilde, etcetera Maar heerlijk dat M er nu lekker in ligt en slaaaaaaapt..

maar van jou word ik ook altijd vrolijk!
Ha Kidon, kennis gemaakt met het CB. Ik vind ze ook niet erg ofzo, alleen na een paar keer weet je het wel..

M is ook 14 kilo (was op het CB 13,5 kilo) en ongeveer net zo lang, schat ik. Maar ze zeiden niet dat hij gespierd was, haha.

Alle kinderen zullen nu toch wel naar het CB geweest zijn toch? Dat 'moest' toch met 2 jaar? M ging precies in die week van zijn verjaardag, haha. We zijn er lekker heel lang vanaf.
Even 2 kiekjes van onze meiden.

Yasmine op onderzoek in en rondom de stal van Fien

De twee dames op Fien dr rug

xx
quote:Falcon schreef op 17 maart 2009 @ 21:21:

[...]

nou, omdat M brulde bij het naar bed brengen, niet wilde tandenpoetsen, geen pyjama aan wilde, geen luier om wilde, in het grote bed wilde, etcetera Maar heerlijk dat M er nu lekker in ligt en slaaaaaaapt..

maar van jou word ik ook altijd vrolijk!Ohzo... wat kunnen ze soms stierig zijn he?

Is het nog steeds stil bij jullie? hopelijk ga je een goede nacht tegemoed!

Fijn dat je trouwens vrolijk van me word, daar word ik weer vrolijk van

Kidon:

Geweldig dat jullie mannetje het zo goed doet/deed en dat ze op het CB zo tevreden waren!

Ga zo maar eens naar bed
Ik ga morgen maar eens bellen naar het consultatiebureau... want Neeee nog geen oproepje gehad... zal haar eerst eens even flink aftrainen.... ze moet natuurlijk wel spieren hebben daar...

Joeehoeeee Joni

aangenaam kennis te maken

Wat komt daar nou zomaar uit de lucht gevallen?

Lieve lieve lieve schat van een Nurse...

WANNEEER leer je nou eens dat je niet kan linken vanuit je hotmeeeeel?
Oh?

zien jullie ze dus niet....damn.

ff iets anders proberen heur
Grmbl.

Nope lukt me niet op een andere manier

Maar goed, 1 van de foto´s is ook mn hyves-profiel-foto dus de meeste van jullie zien hem toch wel een keertje

Ga nu maar eens naar bed.

Trusten!

xx
Loewyz wat sneu voor Merijn! Hoe gaat t nu? En hoe is t met jouw gezondheid?

Mette oh jeetje. Nou gelukkig was het hartfilmpje goed maar onbezorgd zwanger zijn is er nu wel vanaf denk ik? Ik hoop dat je snel opknapt en dat mopsie ook weer wat drukker wordt.

Hoe was het in leiden?

Marloes en en mocht je meteen je spullen pakken?

Ja het is nog bol te werken met 3 kleintjes. Maar zonder hulp zou het me echt niet lukken hoor. Ik denk dat Brian dan ondertussen was veranderd in een heeel driftige peuter en dat ik ook niet meer zo vrolijk zou zijn.

maar gelukkig is dat niet aan de orde. Ik heb voorlopig iedere dag hulp.

Kidon ik heb ook niet een hekel aan het cb hoor. In mn vorige woonplaats zat er wel een arts die ik vreselijk vond maar hier heb ik alleen maar goede ervaringen.

Kletsmajoor kun je even samenvatten wat nu nog wel en niet genoemd mag worden want ik ben de draad ff kwijt?

Hier gaat het best lekker, wel heel druk maar dat kan ik de komende 4 jaar nog wel zeggen denk ik. Wel vandaag ontdekt dat een tweelingwagen dus niet het speeltuintje hier inkan door die zig-zag hekjes. Toch wel jammer.

Sinds gisteren zitten David en Rosanne op een verschillend schema dat is wel een beetje ingewikkeld. Rosanne zit om de 3 uur en 8 voedingen, David nu om de 4 uur en heeft afgelopen nacht doorgeslapen van 1 tot 7. Dus dat waren dan 6 of 7 voedingen? Ik ben de tel een beetje kwijt geraakt.

Dus vandaag hebben we gevoed om 6.30 (2x), 9.30, 10.30, 12.30, 14.30, 17.30, 18.30 en 20.00. En dan nog om 23.30(2x) en om 3.00 (1x hoop ik).

En dan Brian nog natuurlijk. En tussen door naar t speeltuintje geweest en boodschappen gedaan. Zoo dan hebben jullie een idee wat ik zo'n beetje doe op een dag en waarom ik niet altijd bijgelezen raak hier.

Even voor de duidelijkheid dat doe ik dus niet allemaal alleen he. dat trek ik niet hoor.

Met Brian gaat het heel goed. Hij gaat steeds vaker op de WC poepen en plassen maar alleen als hij zin heeft. Hij loopt net zo makkelijk met een poepluier rond maakt m niks uit.

groep

wat me op dit moment niet goed lukt is om Brian 'straf' te geven. Hij lijkt echt niet te begrijpen als ik boos ben en ziet alles als een spelletje. Ik had 'in de hoek staan' geintroduceerd maar dat lijkt ook helemaal niet het juiste effect te hebben.

Hij gaat nu gewoon wat stouts doen en loopt dan naar de hoek waar hij moet staan. En vraagt dan 'mamma klaar?' en wacht dan gewoon tot ik zeg 'klaar'. DUssss iemand nog tips hiervoor?

heee er gaat een fles alarm te vroeg....

doei!
Ik weet niet of jullie deze al kennen? Wel makkelijk

http://www.youngtube.nl/
Nurse, foto gezien, erg leuk!! Ik vind het zo leuk dat de meiden zo verschillende ogen hebben, verder lijken ze best op elkaar maar ze hebben een heel eigen blik, zeg maar. Ben benieuwd hoe de derde meid eruit ziet

Oef, hee, te gek dat je even tijd hebt genomen om zo uitgebreid te schrijven, of doe je dat tijdens een flesje geven?

Poepoe, wat een schema... even doorbuffelen, er komen vast makkelijker tijden aan! Fijn dat je zoveel hulp hebt, hopelijk blijft dat ook nog wel even zo (zus?).

Over Brian/straf: M is ook niet altijd zo onder de indruk van straf. Soms wel, maar als het over de poezen plagen gaat... pff hij blijft er maar achteraan gaan. Ik denk dat hij het vanzelf een keer oppikt, wie weet geldt dat ook voor Brian. Dus wel consequent streng blijven praten/strafplekjes geven, maar ik zou geen zwaardere middelen gaan inzetten.. Hij weet vast wel dat het straf is, maar het gaat er nog niet zo in, lijkt het. Misschien komt het door de komst van de baby's dat het een paar weken zo gaat, wie weet daarna anders. Maar ik ken Brian natuurlijk niet.

Hopelijk heeft onze opvoedgoeroe Mette nog tips!

Welterusten, tussen de voedingen door!
He meiden,

Ik ben helemaal niet lekker, slecht geslapen, moest vanmorgen huilen onder de douche Ik heb me in jaren niet zo beroerd gevoeld en ik heb gewoon geen enkele mogelijkheid om Nova ergens onder te brengen, dus ik had last van flink wat zelfmedelijden

Inmiddels met paracetamol gaat het weer een beetje, ga zo naar m'n moeder toe, heb beloofd haar weg te brengen naar het ziekenhuis waar m'n oudtante vandaag een onderbeenamputatie krijgt En m'n moeder kan dat stuk naar het ziekenhuis nog niet fietsen, dat is te ver.

Gister gewoon te druk geweest met de ziekenhuisbezoeken denk ik, vannacht heel erg slecht geslapen.

We moeten over 9 maanden terug naar Leiden, dan worden we gezien door het hele plexusteam, om te kijken of ze dan geopereerd kan worden. De neurochirurg zei gister dat we er vanuit kunnen gaan dat het wel nodig is, maar dat er eerst 2,5 tussen de vorige operatie moet zitten ivm het aangroeien van de zenuwen. Ik vind het wel fijn dat het niet nog dit jaar moet gaan gebeuren.

Ik hou het hier even bij, sorry voor m'n egopost

Liefs!
Loewyz, had op hyves al gereageerd, maar je zal je wel de tandjes geschrokken zijn! Ik hoop maar dat hij er niet te veel last van heeft...

Nurse, die eenkennigheid is een fase, maar wel een lastige...

Ben wel benieuwd naar je foto's! Heb die ene inderdaad wel gezien op hyves!

Joni, lekker dat jullie een paar goede nachten hebben gehad!

Hoe is het nu met Eize?

Gewelig, heb toch ook wel even gelachen om je HM actie!

Falcon, lstig is dat he als ze zo lopen te rommelen met de slaaptijden...

Kidon, leuk dat hij het zo goed deed bij het CB! Ik heb er ook nooit een hekel aan.

Ja ik weet alleen niet of je een beetje aan kletsen toe komt daar...

Oef, jeetje wat een schema, daar kan je inderdaad wel wat hulp bij gebruiken!

Amber doet dat ook, die gaat ook zelf naar de gang, ik zeg daar dan nog we even duidelijk wat er nou fout ging en wat ze dus niet meer mag doen. Als ze dan terug komt dan zeg ik en Amber wat mag jij nu niet meer doen, dan zegt ze het zelf en meestal gaat het dan wel weer (even) goed.

Ik had inderdaad wel eens van Youngtube gehoort, maar nog nooit gekeken, zal ik zo eens doen.

Nou, ik mag blijven hoor! Dat is het voo, rdeel van werken in de zorg je hoeft je geen zorgen te maken of er nog wel werk voor je is!

Had er dus ook echt niet wakker van gelegen hoor!

Amber heeft een ontstoken oog is echt helemaal dik en rood, maar er komt nauwelijks troep uit.

Gisteren helemaal niet, dus heb haar gewoon naar het kdv gebracht, daar schijnt er dus wel iets uitgekomen te zijn en gister avond ook volgens H, maar vanmorgen weer niet.

Ik moest van het kdv even contact op nemen met de ha, dus die heb ik net gebeld, de assistente wou even met de arst overleggen, dus ik moet 11:30 terug bellen.

Hahaha die Joni!!!! Had je het echt niet in de gaten? Je bent meteen betrapt dat je niet altijd bijleest, hihihi....

Oef: Wow wat een dag heb je dan zeg. Eigenlijk zou je 's avonds als een blok in slaap willen vallen lijkt me, maar ja, dan moet je ook weer voeden. Zou jij even blij zijn als iedereen doorslaapt!

over straf: Tja, op het moment is Manuel behoorlijk behangplakmateriaal. Hij zit zichzelf behoorlijk in de weg, weet absoluut niet wat hij wil, moet brullen om niks, wil vanalles (en dat zijn dan vooral dingen die niet mogen of dingen die mama niet wil) Best zielig ook... Hij wil zo graag groot zijn en dingen doen waar hij te klein voor is. Ik wil niet de hele dag nee verkopen dus ik probeer te schipperen tussen duidelijk nee zeggen, eventueel straffen als hij echt te ver gaat, en ook af en toe toegeven aan wat hij wil. Zo heeft hij gisteren ongeveer 3 minuten in de tuin gespeeld. Hij wilde graag zand scheppen maar dat gooide hij met een zwieper door de lucht. 3x gewaarschuwd en toen hup naar binnen. Pech gehad, dan. Hij weer brullen natuurlijk... Het volgende moment kan hij weer poeslief zijn.

Oh ja, ik had het over straffen... (dwaal een beetje af, hihi)

Maar goed, soms merk ik dat op de gang zetten wel werkt om aan te geven dat hij te ver gaat. Maar soms wordt hij er alleen maar bozer om en bereik ik juist dat zijn driftbui zo heftig wordt dat ie vervolgens weer heel zielig om zijn speen vraagt, die hij dan weer niet krijgt, waarna hij weer hard moet huilen... blabla... en zo moddert mama Tinus een beetje door.

Lachen trouwens, Manu noemt me nu ineens mama Tine. Is niet echt de bedoeling, maar stiekem vind ik het wel geinig.

Falcon: Haha, jij denkt ook dat Nurse nog een meid erbij krijgt? Ik ook hoor, weet het bijna zeker...

Kidon: Ik vind een bezoekje aan het cb altijd wel leuk. In mijn nieuwe woonplaats wel minder leuk, maar dat komt omdat daar minder speelgoed is dan bij de oude. Manu hoefde niet al die testjes te doen trouwens.
Mette, ik heb echt met je te doen...

Jeetje dat je oudtante nou ook nog een amputatie moet ondergaan...

Kan me voorstellen dat het wel wat lucht geeft dat Noof dit jaar nog niet geopereerd hoeft te worden
Mette, ach meid wat vervelend voor je dat je zo beroerd bent!!! Hoe is het Mops? Schopt ze je wel lekker lens? Kan Tris misschien een dagje vrij nemen zodat je een beetje kan bijkomen?

En wel fijn dat Nova nog even niet geopereerd hoeft te worden, dan heb je die zorg nog eventjes niet.

Marloes: Vervelend van Ambers oogje. Misschien ook een ab-zafje?
thanks voor jullie lieve berichtjes.

Merijn is vandaag gelukkig weer naar de creche. (Weer s ochtends gewandeld want meneer had aan de lichten van mijn auto gezeten, start dus niet meer haha).

Falcon dat herhalen doet Merijn ook. Alleen dan heeft ie echt de hele dag herhaald dat ie van de glijbaan is gevallen en naar de dokter is geweest. En dat ie bloes (=bloed) op zn hoofd had.

De dokter heeft het gelukkig kunnen lijmen. Morgen mag hij weer douchen en zn haren wassen. Dan ziet het er gelijk een stuk minder erg uit.

Oef; respect hoor 2 kleintjes met 8 voedingen en nog een rondbajerende peuter! Yenthe slaapt niet altijd door hoor. Zo nu en dan geniet ik van een nachtje door. Maar afgelopen nacht ben ik er zo'n beetje om de 2 uur uitgeweest (ook om elke keer even bij Merijn te kijken).

Met mij gaat het oke. De gyn heeft niks kunnen vinden tijdens de kijkoperatie, wat op zich natuurlijk positief is. Maar ja eigenlijk geen stap verder. Volgende week donderdag heb ik een MRI van mijn buik en kijken ze verder. Pijn gaat goed dus heb goeie hoop dat het daarna gewoon klaar is. Ook al zouden we dan nooit weten wat nou de veroorzaker is geweest. We wachten af.

Ben mn tel kwijt! En ben heeeeeeeeeeeeeeel bang dat ik die zojuist in de wasmachine heb gestopt dus heb de was ff uitgezet en duik dus even tussen de natte spullen.... in de hoop deze daar eigenlijk niet aan te treffen hahaha.
Mette: Kan me je tranen wel voorstellen hoor, ziek, mopsie die ook even van de leg is en dan ook nog er alleen voor staan met Nova. Combineert lekker met de hormonen denk ik zo. Misschien idd T. vragen om (eerder) naar huis te komen? Is voor Mops ook beter als jij even kan bijtanken.

Loewyz en Marloes: Je schrikt je vast helemaal lens als ze zo'n smakkerd maken. Wel fijn dat het gelijmd kon worden, is een minder traumatische ervaring voor zo'n kleintje als hechten lijkt me. Marloes: was nog helemaal niet toegekomen om te reageren om de val van Amber. Gatver wat lijkt me dat eng... Ik probeer Kaya ook goed aan te leren de trap op en af te gaan, maar het lijkt net of die kleintjes geen gevaar zien! Ze kan het wel zelf, omhoog en omlaag maar ik loop altijd "onder" haar mee. Ze gaat ook sinds een paar dagen zelf van de glijbaan (en die is best hoog!).

Doet me er trouwens aan denken Joni: is Boyd nog steeds bang van de glijbaan? Kaya is de eerste keer ook van de glijbaan afgevlogen (toen zat ie nog niet vastgeschroefd en hield mijn zwager de glijbaan iets te schuin vast) en toen ze neerkwam beet ze 2 gaatjes in haar tong. Ze is toen even een beetje angstig geweest voor de glijbaan, maar een paar dagen later ging het al weer en nu gaat ze dus al zelfstandig er af...

Oef: Als ik jouw voedingsschema's zie, denk ik alleen maar "Oef"... Het is echt wel enorm druk in jullie huis zeg! Is het niet handiger om David nog even in Rosanne's schema te laten meedraaien? Ik weet niet of dat kan hoor, maar ik zou, als het enigszins mogelijk is de ene in het schema van de ander mee laten gaan. Doe ik nu ook met Yahnoa. Die was nogal aan het rommelen met slaapjes, vandaag heb ik hem na de ochtendvoeding nog even terug gelegd (normaal is ie dan echt wakker) en daardoor viel zijn middagslaapje gelijk met die van Kaya, heb ik tenminste even tijd voor jullie haha!

Kidon Haha... heeft Dylan nu al zulke oude vriendjes! Stoer ventje hoor! Yahnoa is trouwens een eigen verzinsel... Kwam er later wel achter dat er varianten op zijn naam al wel bestaan, maar toen had ik m al zelf bedacht...

Tinus Ahhh... mama tine... dan smelt je toch helemaal weg!

Grappige woordjes/uitspraken

Kaya had gisteren toch een fantastisch bedenksel!

"Mama!"

"Wat is er?"

"Kijk! Maankekker!" (kekker= kerk)

(Reden we langs een moskee)

Zeg de rest even gedag, moet echt mijn huis even aan kant brengen, ook al heb ik er helemáál geen zin in...
Hahahaha Loewyz ik hoop het ook niet dat je telefoon in de wasmachine zit... maar ik heb het dus wel een keer gehad... meteen mooi excuus om een nieuwe telefoon uit te gaan zoeken... maar hoop dat ie er niet in zat... Kun je jezelf niet bellen??

Ik ben helemaal blij straks dat ik een vaste telefoon heb... al is het alleen maar omdat ik dan mijn mobiel makkelijker terug kan vinden

Ik was trouwens helemaal vergeten te reageren op de valpartij van Merijn... fijn dat hij morgen weer mag douchen... Y. dr pink heet hier nog steeds bloef.. ondertussen maanden geleden een keer een snee in gehad..

Wel fijn dat ze het zo serieus nemen allemaal die pijn in je buik... gelukkig met echo niet echt iets bijzonders te zien.

Mette: Wat een toestand met Mops minder voelen bewegen... ik hoorde dat ook als je veel last van stress hebt dat het kindje in je buik dan stiller kan zijn... zou het zoiets niet kunnen zijn bij je? Wel goed op Mops en op jezelf passen...

Hoe is het nu met Tess? Vervelend voor je moeder ook dat ze zo weinig kan en dat er nu al weer zoveel aan de hand is met je oudtante...

A1mee Hoe is het trouwens met je tiet?

Oef: Ik probeer er hier heel erg voor te zorgen dat ik Y. niet over mijn grenzen laat gaan waardoor ik echt heel boos op haar ga worden dus ik ben een stuk consequenter geworden... 2x waarschuwen en dan zeg ik dat als ze dan nog niet komt/luistert ze even in de gang moet staan. In een hoek lijkt me niks met Y. dat zou veel te leuk zijn om elke keer weer uit die hoek te komen denk ik...

Soms helpt voor straf juist niet maar dan zit ze stiekem gewoon om een dikke knuffel te vragen door negatief te gaan doen... dan krijgt ze wel die knuffel maar vertel ik haar wel dat ik het niet leuk vind en dat ik daar boos van word etc. etc. maar dat is meestal wel duidelijk door die momenten zoals Tinus ze omschrijft met dat brullen, juist erger wordende driftbui... begrijpen waarom ze boos is en dat benoemen helpt ook heel erg.

Lijkt me echt best een zware tijd met 2 kleine baby's en een peutertje...
Wel grappig trouwens Oef dat je dat youngtube noemt... dat vertelde Tinus ook tijdens de meeting... had er daarvoor echt nog nooooit van gehoord...
A1mee: Leuk trouwens ook van Kaya dat ze een eigen woordje heeft verzonnen voor een moskee... vind ik toch ook best knap van haar!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven