Die eeuwige brutale mond!

17-06-2010 19:14 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet meer tegen de eeuwige brutale mond van mijn dochter! Ik ben geneigd om haar iets aan te doen, maar laat me niet meesleuren in haar drijfzand.

Wat is een goede "korte termijn oplossing"? Negeren? Straffen? Sancties? Het helpt misschien even, maar het is allemaal zo van korte duur!

Zucht.... PUBERS?

(ik moest het ff kwijt)
Handig, zo'n niet bestaande scheiding in je schoenen geschoven krijgen.
Geef dat kind een piercing, maak je haar helemaal happy.

Jij vind het ordinair maar zij moet er mee lopen!
quote:mika65 schreef op 17 juni 2010 @ 19:32:

[...]

Bij mij niet hoor, ik kan lezen en schrijven met mijn dochter. Ze mag veel van mij en weet ook wanneer ik een grens trek. Nooit geen ruzie met haarNooit geen= altijd!
quote:Bergje65 schreef op 17 juni 2010 @ 20:42:

[...]

Ik lig in scheiding? Niet dat ik weet!

Ik verwarde je met een ander. Maar van jou was wel dat topic over je ex die nogal losjes omging met zijn sexleven?

( zo ja; hoe is dat afgelopen? )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Nammma schreef op 17 juni 2010 @ 20:44:

[...]

Nooit geen= altijd! Problemen mee?
quote:Zwup schreef op 17 juni 2010 @ 20:08:

[...]

Het is gewoon naar als je je dochter met zichzelf in de knoop ziet zitten. Kunnen jullie ook

goede gesprekken met elkaar hebben?We zijn heel close met elkaar en hebben het vaak (meestal) erg gezellig. Tis echter zo dat als ze een brutale periode heeft, ik de leuke dagen neig te vergeten. Jammer eigenlijk... en heel fout.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 juni 2010 @ 20:44:

[...]

Ik verwarde je met een ander. Maar van jou was wel dat topic over je ex die nogal losjes omging met zijn sexleven?

( zo ja; hoe is dat afgelopen? )Juist BBG. dat is goed afgelopen. Ik heb ook al aan Wuiles beloofd dat ik dit topic even zal afsluiten. Mijn ex is tot inkeer gekomen.
quote:Zwup schreef op 17 juni 2010 @ 20:44:

Handig, zo'n niet bestaande scheiding in je schoenen geschoven krijgen.Waar zo'n forum al niet goed voor is.....
quote:mika65 schreef op 17 juni 2010 @ 20:45:

[...]

Problemen mee?Nee hoor, maar het is een fout die veel Nederlanders maken...
Probeer haar over te halen voor een ringetje door haar onderlip en een door haar bovenlip, kun je er een slotje opdoen

Of laat haar even googelen op tongpiercing ontstekingen.
ze ging toch zo goed op school? Is het dan geen goede beloning voor als ze overgaat? Al is het niet het niveau dat jullie dachten. Zal haar ook niet in de koude kleren zijn gaan zitten!

Wat heb ik een makkelijke puber jongen van bijna 16, (en een wat gecompliceerdere van net 14 die 2 maanden geleden bij zijn vader is gaan wonen, snik)

De oudste wilde een oorbel, ik heb gezegd: ik heb je heel gekregen, ik lever je op je 18-de heel weer af, daarna zie je maar wat je doet.

hormonen worden wel hormonsters als je een meid van 15 bent. Ik raad je ook zeker aan in gesprek te blijven en de teugels wat te laten vieren.
quote:Whiskers schreef op 17 juni 2010 @ 20:23:

Mijn ouders hadden er ook een handje van om alles te verbieden.

Ik vroeg iets, zij zeiden nee, en het gevolg was dat ik het toch stiekem deed.

Inderdaad. Ik had een vriend die niets mocht en als zijn ouders dan een weekendje weg waren dan gaf hij feesten waar heel de straat schande van sprak. Nooit behoefte aan gehad.

Meest schandalige was wel die keer dat zijn ouders naar de camping waren en wij pannenkoeken bakten. Toen we na de afwas de keuken keurig aan kant hadden en de laatste bordjes stonden af te drogen kwamen zijn ouders plotseling thuis, die COMPLEET uit hun dak gingen. Werkelijk niet normaal meer...
Hier zit ik met een pre-puber die al aan het ontwikkelen is, de eerste menstruatie is niet ver weg meer vrees ik. En inderdaad een grote mond dat ze af en toe heeft! Vooral als er vriendinnetjes zijn, zo ontzettend irritant.
Wordt alleen nog maar erger, Minny.

Sterkte!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:minny schreef op 17 juni 2010 @ 21:16:

Hier zit ik met een pre-puber die al aan het ontwikkelen is, de eerste menstruatie is niet ver weg meer vrees ik. En inderdaad een grote mond dat ze af en toe heeft! Vooral als er vriendinnetjes zijn, zo ontzettend irritant.

Ik verheug me nu al op die tijd

1 grote mond en mevrouwtje gaat naar haar kamer. vriendinnetjes naar buiten. voor goeie ideeën alle vrijheid, maar lomp gedrag wordt lomp beantwoord...
Het is een fase Bergje, en.......het gaat voorbij.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 juni 2010 @ 21:17:

Wordt alleen nog maar erger, Minny.

Sterkte!

Wat ik nog het ergst vind, als ik iets leuks voor dr doe dan reageert ze vaak zo lauw. Vroeger was ze helemaal blij en kreeg ik een flinke knuffel. Nu is het "Ja...leuk..."
Laat haar googelen op foto's van gebitsbeschadiging door tongpiercing want dat gebeurd gegarandeerd. En laat haar vanaf nu zelf de tandartskosten betalen.
Oh Minny, die lauwe reacties daar kan ik ook heul slecht tegen. Bleh. Ik heb hier 2 zgn volwassen kids (20 en 21) en 2 pubers (15 en 17). Moet zeggen dat humor het meest helpt hier. Als ze beginnen over een tattoo dan probeer ik ze ietsjes verder te laten kijken in de trant van: "stel je nu dat lieve kleine hartje is voor op een uitgezakte tiet", dit soort humor helpt vaak wel. Verder heeft het idee "pick your fight" mij ook altijd geholpen. Ga niet overal over in discussie want dan maak je jezelf he-le-maal gek. Ik stuur ze teneinde raad liever effe naar hun kamer zodat het gedrag van 1 niet alle zes beinvloedt. Moet zeggen dat ik wel mazzel heb met mijn stel, ze zijn eigenlijk hartstikke makkelijk.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven