Die eeuwige brutale mond!

17-06-2010 19:14 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet meer tegen de eeuwige brutale mond van mijn dochter! Ik ben geneigd om haar iets aan te doen, maar laat me niet meesleuren in haar drijfzand.

Wat is een goede "korte termijn oplossing"? Negeren? Straffen? Sancties? Het helpt misschien even, maar het is allemaal zo van korte duur!

Zucht.... PUBERS?

(ik moest het ff kwijt)
Hoe oud is ze bergje?
15
Tja als ze graag achter de pc mag zitten zou ik haar daar op pakken. Dat werkte bij mij altijd goed.
quote:Jorina schreef op 17 juni 2010 @ 19:17:

[afbeelding]

Bij haar of bij mij!

Hoe moeilijk het ook is. Even pas op de plaats maken.

Wachten tot de emoties gekalmeerd zijn.
Op alles "Ja Lieverd" zeggen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 17 juni 2010 @ 19:22:

Op alles "Ja Lieverd" zeggen.Haha, dat helpt?
't valt te proberen toch? Hier werkt het wel eens, moet ze op een gegeven moment toch weer lachen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Bergje65 schreef op 17 juni 2010 @ 19:24:

[...]

Haha, dat helpt?Het werkt in ieder geval de puberirritatiegrens tot een heel erg hoog niveau.
MILF in the making ;-)
Heb je enig idee waar het brutale vandaan komt? Misschien handig om de oorzaak aan te pakken in plaats van voor een korte termijn oplossing te kiezen.
quote:Bergje65 schreef op 17 juni 2010 @ 19:18:

[...]

Bij haar of bij mij!

Beide, da's het meest effectief
quote:Fame schreef op 17 juni 2010 @ 19:25:

't valt te proberen toch? Hier werkt het wel eens, moet ze op een gegeven moment toch weer lachen.

Tja, daar zit iets in.... maar weet je? Ik wil haar niet het gevoel geven dat ik zomaar over alles heen stap! Als je toch eens zou kunnen horen wat er net door mevrouw werd uitgekraamd.... en alles omdat ze een tongpiercing wil, en ik vind dat niet goed!

Dat is een hot issue de laatste maanden
En als ouder een puber wat ruimte geven
quote:Zwup schreef op 17 juni 2010 @ 19:26:

Heb je enig idee waar het brutale vandaan komt? Misschien handig om de oorzaak aan te pakken in plaats van voor een korte termijn oplossing te kiezen.Waar het vandaan komt... ... ALLE pubers hebben een brutale mond. Als ik om mij heen kijk is het in de meeste gezinnen raak.
quote:mika65 schreef op 17 juni 2010 @ 19:27:

En als ouder een puber wat ruimte gevenDie krijgt ze zat maar het is altijd te weinig.
quote:Bergje65 schreef op 17 juni 2010 @ 19:28:

[...]

Waar het vandaan komt... ... ALLE pubers hebben een brutale mond. Als ik om mij heen kijk is het in de meeste gezinnen raak.Tuurlijk hebben alle pubers weleens een brutale mond. Maar je geeft aan dat het de spuigaten uitloopt. Vandaar dat ik me afvroeg of er misschien iets meer achter zit.
Goed praten, dat deden wij thuis nooit...
quote:Bergje65 schreef op 17 juni 2010 @ 19:28:

[...]

Waar het vandaan komt... ... ALLE pubers hebben een brutale mond. Als ik om mij heen kijk is het in de meeste gezinnen raak.Bij mij niet hoor, ik kan lezen en schrijven met mijn dochter. Ze mag veel van mij en weet ook wanneer ik een grens trek. Nooit geen ruzie met haar
quote:Zwup schreef op 17 juni 2010 @ 19:31:

[...]

Tuurlijk hebben alle pubers weleens een brutale mond. Maar je geeft aan dat het de spuigaten uitloopt. Vandaar dat ik me afvroeg of er misschien iets meer achter zit.Ja dat klopt eigenlijk wel... ze zit niet lekker in haar vel (er loopt een ander topic over haar en haar school). Maar vrijwaart haar dat van goed gedrag?
quote:mika65 schreef op 17 juni 2010 @ 19:32:

[...]

Bij mij niet hoor, ik kan lezen en schrijven met mijn dochter. Ze mag veel van mij en weet ook wanneer ik een grens trek. Nooit geen ruzie met haar

Ik benijd je.

Hoe oud is je dochter Mika?
quote:mika65 schreef op 17 juni 2010 @ 19:32:

[...]

Bij mij niet hoor, ik kan lezen en schrijven met mijn dochter. Ze mag veel van mij en weet ook wanneer ik een grens trek. Nooit geen ruzie met haarPrecies, dat bedoel ik. Dat had ik vroeger met mijn vader ook. Met mijn moeder wat minder, maar daar lagen andere dingen aan ten grondslag. Hoe vaak praat je echt goed met je dochter?
Te groot voor een beloningssysteem zeker

Probeer How2talk2teens eens. Lees je in een avond uit. Mss dat je daarin tips vindt om het tij te keren *ik mag zelf wel weer eens opnieuw beginnen*

Verder razend benieuwd naar andere tips.
quote:Bergje65 schreef op 17 juni 2010 @ 19:33:

[...]

Ja dat klopt eigenlijk wel... ze zit niet lekker in haar vel (er loopt een ander topic over haar en haar school). Maar vrijwaart haar dat van goed gedrag?Nee, tuurlijk niet. Maar het verklaart misschien wel waar het vandaan komt. Ik denk dat het dan meer zin heeft om het echte probleem aan te pakken, dan verdwijnt de grote mond vanzelf weer. Lukt het een beetje met dit probleem om te gaan of loopt het stroef? Dan bedoel ik tussen jullie....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven