Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hmm hier juist een slechte eter qua avondeten, vaak al voordat hij een hap heeft geproefd duwt hij zijn bord weg en zegt "Niet lekker". Ook bij eten wat hij voorheen heel lekker vond. Ik probeer er relaxt onder te blijven, maar vind het toch wel lastig hoor.

Vaak heeft hij dan gewoon weinig honger, want eet zijn toetje ook niet op, maar die enkele keer dat hij dan om een boterham of fruit vraagt, krijgt hij dat ook gewoon.
CHL schreef:
08-01-2019 12:01
Hmm hier juist een slechte eter qua avondeten, vaak al voordat hij een hap heeft geproefd duwt hij zijn bord weg en zegt "Niet lekker". Ook bij eten wat hij voorheen heel lekker vond. Ik probeer er relaxt onder te blijven, maar vind het toch wel lastig hoor.

Vaak heeft hij dan gewoon weinig honger, want eet zijn toetje ook niet op, maar die enkele keer dat hij dan om een boterham of fruit vraagt, krijgt hij dat ook gewoon.
Lunch en ontbijt hier ook veel beter, altijd al.
Brood en fruit gaat er altijd wel heel goed in (eigenlijk ook altijd al zo geweest), en hij drinkt ook nog bij mij, dus maak me ook nog niet heel bezorgd qua voedingsstoffen.
Hier gaat brood dan maar mondjesmaat. Hij eet ook slecht korsten. Het beste werkt met brood eten van mijn bord geven. Ook al ligt er op zijn bord hetzelfde. Onbegrijpelijk.
Teckeltje88 schreef:
08-01-2019 12:21
Hier gaat brood dan maar mondjesmaat. Hij eet ook slecht korsten. Het beste werkt met brood eten van mijn bord geven. Ook al ligt er op zijn bord hetzelfde. Onbegrijpelijk.
Mijn identieke eten is ook altijd lekkerder dan haar eigen...

Hoe vaak moet een dreumes zelf de trap op zijn gegaan voor je kan stoppen met er achteraan helikopteren?
Oh ja, wat wij op ons bord hebben liggen is per definitie beter. Daarom schep ik voor dreumes eerst op en voor ons pas als hij ruim op de helft is.

Momenteel betalen we de prijs voor een dreumes die van 19.00 tot 9.15 sliep, die wil nu uiteraard geen middagslaapje doen. Kan nog gezellig worden als ie (hoogstwaarschijnlijk) instort tussen 16.00 en 17.00. Is voor het eerst dat hij ‘s middags niet wil slapen. Maar lekker op tijd naar bed vanavond.
rosings schreef:
08-01-2019 13:51
Mijn identieke eten is ook altijd lekkerder dan haar eigen...

Hoe vaak moet een dreumes zelf de trap op zijn gegaan voor je kan stoppen met er achteraan helikopteren?
Zelf het antwoord al bedacht, zodra ik er op vertrouw dat ze ook veilig naar beneden kan, en dat is nu nog niet. Ze wil te snel en glijdt daardoor af en toe.
Zoon wil op het moment geen boterhammen smiddags meer eten. We geven hem iets anders nu: crackers, eierkoek, peperkoek etc. Dat eet hij meteen met smaak op. Op de opvang eet hij wel gewoon boterhammen, zal wel groeps'druk' zijn ;)
Ik vertrouw onze dreumes voor geen meter op de trap. Hij laat zich door elk stofje of zandje afleiden en risico op naar beneden denderen is mij te hoog. Dus ik loop er altijd achter. En verder is de deur naar de gang dicht zodat hij er niet bij kan.
Aardbei-banaan schreef:
08-01-2019 14:31
Zoon wil op het moment geen boterhammen smiddags meer eten. We geven hem iets anders nu: crackers, eierkoek, peperkoek etc. Dat eet hij meteen met smaak op. Op de opvang eet hij wel gewoon boterhammen, zal wel groeps'druk' zijn ;)
Ja anders eet de rest zijn brood op. Heeft zoon hier ook door dus de korsten worden naar buurvrouw/buurman geschoven op kdv.
Teckeltje88 schreef:
08-01-2019 14:44
Ja anders eet de rest zijn brood op. Heeft zoon hier ook door dus de korsten worden naar buurvrouw/buurman geschoven op kdv.
Dat doet de mijne ook op het kdv!
Hier een zieke dreumes,10x diarree per dag, loopoor, hoesten en 39.5 koorts.
Zoon vindt zijn eigen bord prima, maar wil wel zelf smeren en zelf eten snijden met hetzelfde bestek als wij. Dus daar helpen we hem dan maar gewoon bij want die strijd heb ik geen zin in. En als ik geen zin heb in strijd of knoeiboel smeer ik het snel in de keuken.
funnymiss schreef:
08-01-2019 14:57
Dat doet de mijne ook op het kdv!
Hier een zieke dreumes,10x diarree per dag, loopoor, hoesten en 39.5 koorts.
Beterschap! Wij nu dag 3 met koorts. Vriend appt net dat hij ook koorts heeft. Hopelijk kom ik ongeschonden uit deze strijd...
@traplopen: wanneer je er zelf vertrouwen in hebt ;-)
Hier heb ik toevallig vorige week het traphekje voor het eerst open laten staan omdat zoon (2,4) van mij alleen naar boven en beneden mocht. Dat heeft een halve dag geduurd en toen zat dochter (10mnd) opeens 4 treden hoog, dus nu is het hekje weer voor een poos gesloten.

@ eten: zoon eet hier ook nooit korstjes (of schillen, of 'denkbeeldige' randjes), maar de rest gaat er wel in. Hij heeft nu een groeispurt ofzo, want er gaat een halfje bruin van het ontbijt tot de lunch in o_o
Avondeten gaat aardig, vlees en aardappels/rijst/pasta gaat er prima in, groenten selectief. Toetje wordt altijd aangeboden, maar hoeft hij meestal niet.
Haha maartje je dochter ineens halverwege de trap terwijl je de hekjes hebt voor je zoon. Grappig :lol:

Ik probeer nog wel te foppen met korsten maar meestal spuugt ie ze uit (ook als er veel beleg op zit, zuigt ie 't beleg er af en spuugt korstje uit. Ooit zal hij ze wel gaan eten toch...

Ben net thuis van werk. Zoon ondanks pcm nog koorts. Wel z'n avondeten als een dijker op net. Bijzonder vind ik dat. Hij is verder ook echt wel goed gemutst behalve die koorts en wat knuffeliger en hangeriger dan normaal. Geen manflu deze jongen!
Morgen nog een dagje om uit te zieken en dan fingers crossed dat hij donderdagochtend geen koorts heeft. Moet iig tot 1400 werken, daarna kan ik hem halen. Duimen jullie met me mee? Meestal kan ik m'n afspraken wel afzeggen maar deze kan echt niet, ook omdat ik bijna met verlof ga en m'n vriend kan vanwege werk in zkhs al helemaal moeilijk niet gaan werken.
Hier heb ik nog nooit wat anders dan het warme eten aangeboden. Dat kan ze eten, ze krijgt wel altijd het toetje en dan misschien wat extra als ze niet goed van het warme eten heeft gegeten.
Ze slaapt er eigenlijk nooit minder om.
De laatste tijd eet ze eigenlijk wel weer goed met het avondeten. Ik geef meestal ook eerst aardappels en groentes, want zodra het vlees op bord ligt is daar alleen nog aandacht voor.

Beterschap voor al die kleintjes!
Hier ook nog nooit iets anders aangeboden... Ik geef wel extra kwark als ze weinig eet. Tijdens haar ziek zijn at ze niks, nu mondjesmaat.. Roept wel heel de dag om koek en 'sjola' (chocola) maar dikke doei ;-) brood eet ze heel slecht.. Geen beste eter (oudste at echt álles tot 2,5 ongeveer, ging daarna moeilijk doen en eet nu pas zonder gemier met de pot mee, ze is net 6)
Altijd gedoe met dat eten :P
Ik probeer me er niet druk over te maken..
Hier gelukkig ook een goede eter, al zijn er wel eens avonden dat hij helemaal niks eet. Maar hij slaapt er inderdaad niet minder om, en dat vind ik het belangrijkst (loedermoeder-alert :P)

Wat hij wel steevast elke avond doet, is zijn bord proberen om te keren en eten op de grond gooien. Kan daar zo boos on worden maar hij is niet in het minst onder de indruk. Hij wacht zelfs tot we kijken als hij dat trucje uithaalt, en kijkt me dan recht in de ogen. Echt een duivelskind, haha.
Hier een ontzettende slechte eter. Vooral s avonds dan. Ze wil het vaak niet eens proberen ook al weet ik dat ze het best lust. Ze krijgt ook niks anders dan en dat weet ze ook. Blijkbaar vindt ze dat prima. Is dus ook een tenger ding, ik maak me er maar niet te druk om. Verder ontwikkelt ze zich prima en als ze honger heeft eet ze echt wel.

Traplopen. Echt nog niet alleen hier. Wordt ook afgeleid door ieder stofje. En van de trap af al helemaal niet. Ik til haar niet meer nu ik zwanger ben maar ze kan t ook nog niet alleen.
Herfstblaadje89 schreef:
08-01-2019 19:39
Hier gelukkig ook een goede eter, al zijn er wel eens avonden dat hij helemaal niks eet. Maar hij slaapt er inderdaad niet minder om, en dat vind ik het belangrijkst (loedermoeder-alert :P)

Wat hij wel steevast elke avond doet, is zijn bord proberen om te keren en eten op de grond gooien. Kan daar zo boos on worden maar hij is niet in het minst onder de indruk. Hij wacht zelfs tot we kijken als hij dat trucje uithaalt, en kijkt me dan recht in de ogen. Echt een duivelskind, haha.
Dat van dat bord heeft hij hier ook een korte tijd gedaan. We hebben er nooit op gereageerd (en ja, dat kost best moeite), uiteindelijk was het met een week of 2 niet meer leuk voor hem.

Wij deden er dan ook echt niets mee trouwens, liepen eromheen als we toetje gingen halen en ruimden het pas op als hij op bed lag (zoon gaat meestal gelijk na het eten naar boven), zodat hij niks van onze acties mee kreeg.
Maartje2016 schreef:
08-01-2019 19:46
Dat van dat bord heeft hij hier ook een korte tijd gedaan. We hebben er nooit op gereageerd (en ja, dat kost best moeite), uiteindelijk was het met een week of 2 niet meer leuk voor hem.

Wij deden er dan ook echt niets mee trouwens, liepen eromheen als we toetje gingen halen en ruimden het pas op als hij aop bed lag (zoon gaat meestal gelijk na het eten naar boven), zodat hij niks van onze acties mee kreeg.
Maar kreeg hij na het gooien van dat bord dan ook geen eten meer? Want zoontje eet gerust nog verder na zulke acties. Hij doet het ook bij elke maaltijd, dus dan zou hij niks meer binnen krijgen. Maar het is inderdaad wel zo dat hij volgend mij vooral kickt op onze (boze) reacties, dus misschien toch het proberen waard...
@naniene hoever ben je? En hoe gaat jouw dreumes de trap af? Die van mij snapt het niet en zou zich nog naar beneden laten donderen dus naar beneden til ik hem. Naar boven ook nog wel eens, nu hij ziek is weigert hij sowieso de trap op te gaan en lijkt z'n motoriek in alle opzichten te verslechteren. Zal er wel bij horen?

@herfstblaadje ja dat wil zoon hier ook. Daarom heeft hij een eigen bakje met weinig er in (wat ik dan steeds aanvul) en een bord/bakje van waaruit ik hem happen voer bij eten wat dat toelaat zoals soep of stamppot. Anders vul ik zijn bord steeds bij. Als hij dreigt te gooien met z'n bord pak ik het af en krijgt hij stukjes los op tafel. Die worden dan niet op de grond gegooid. En we reageren niet op dat gooien buiten bord afpakken en in de keuken zetten.
Herfstblaadje89 schreef:
08-01-2019 19:54
Maar kreeg hij na het gooien van dat bord dan ook geen eten meer? Want zoontje eet gerust nog verder na zulke acties. Hij doet het ook bij elke maaltijd, dus dan zou hij niks meer binnen krijgen. Maar het is inderdaad wel zo dat hij volgend mij vooral kickt op onze (boze) reacties, dus misschien toch het proberen waard...
Het is vast niet geheel pedagogisch verantwoord, maar hij had na een paar maaltijden door dat hij beter eerst kon eten en dan pas zijn bord op de grond kon gooien :facepalm: (scheelt zooi op de grond, dus het is wel praktischer)

Hij kreeg bij ons wel nog wat binnen, omdat tussendoortjes als fruit en crackers niet aan tafel gegeten worden, dat scheelde misschien ook wat.
En hij was toen als een uitdagende (lees: slechte) eter.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 20:08
0.24% gewijzigd
@traplopen: wij hebben hier trouwens wel een kindertrapleuning onder onze eigen leuning hangen, zodat zoon zich niet hoeft te rekken om bij een leuning te komen:
https://www.bol.com/nl/p/mippaa-stair-t ... hSEALw_wcB
@teckeltje: 11 weken pas hoor maar vanwege rugklachten de vorige zwangerschap doe ik maar rustig aan met tillen. Jij bent ook zwanger toch? Wel een stuk verder of niet? Ze gaat achteruit de trap af, begreep ze best wel snel eigenlijk. Gewoon met de knietjes een voor een naar beneden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven