Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

dinsdag 8 januari 2019 om 20:20
De trap op kan zoon heel snel, alleen hij heeft ook het concentratie vermogen van een visstick dus is om ieder geluidje, stofje op de trap etc afgeleid. Die durf ik voorlopig de trap nog niet op te laten lopen als ik niet achter hem loop. De trap af snapt hij nog niet zo, meestal til ik hem.
Beterschap voor de zieken! Zelf ben ik ook niet fit, enorme buikpijn en het gevoel alsof ieder moment kan gaan overgeven
hopelijk zet het niet door en gaat het morgen weer wat beter.
Beterschap voor de zieken! Zelf ben ik ook niet fit, enorme buikpijn en het gevoel alsof ieder moment kan gaan overgeven

dinsdag 8 januari 2019 om 20:21
Hier is met eten gooien, bord weg en eten in de prullenbak. Dat had ie als dreumes al snel door en als ie nu (peuter) iets van zijn bord gooit dan gaat ie het zelf pakken.
Ik ben heel streng als het op eten en boeken aankomt. Eten heb je respect voor en boeken zijn je vriendjes. Daar gooi je niet mee en je mag er niet op staan / kapot maken.
Ik ben heel streng als het op eten en boeken aankomt. Eten heb je respect voor en boeken zijn je vriendjes. Daar gooi je niet mee en je mag er niet op staan / kapot maken.

dinsdag 8 januari 2019 om 20:34
@naniene ja ben alweer 32 weken, niet normaal hoe snel dat gaat. Ga vriend opdracht geven om dreumes de trap af te leren gaan. Mooi papa klusje. De bank af kan hij inmiddels wel veilig. Hij ging eerst kop voor, en dat heeft de nodige tanden door lippen en huilbuien opgeleverd maar ineens (na tig keer voordoen) doet hij nu sinds maand z'n benen eerst. Heel prettig. Ook de glijbaan heeft hij sinds dit weekend door. Ipv kop voor gaat ie nu zitten en hij gaat omhoog via de trap ipv de glijbaan.

dinsdag 8 januari 2019 om 20:41
Zoon wil liefst van trap getild worden, maar laat ik nu meestal aan de hand de trap af lopen. Achteruit trap af heeft hij nooit echt gewild en bij op de billen zet hij zich af om trap als glijbaan te gebruiken
. Naar boven. Kan hij in principe prima, maar ik ga altijd wel mee omdat traphekje boven vaak dicht is. Want als zoon naar beneden gaat trekt hij die altijd dicht want dat traphekje dicht moet zit er wel in.

dinsdag 8 januari 2019 om 20:50
@aapje: hier ook, zodra we beneden zijn draait zij zich om om het traphekje dicht te doen!
Hier kan ze kruipend de trap op of ze geeft mij 1 handje, zet haar andere hand tegen de muur en 'loopt' zo naar boven. Deze manier doet ze ook naar beneden. Ik til alleen als ik wil dat het snel gaat!
@ aardbei: bah, hopelijk het je niet de griep te pakken. Beterschap
Hier kan ze kruipend de trap op of ze geeft mij 1 handje, zet haar andere hand tegen de muur en 'loopt' zo naar boven. Deze manier doet ze ook naar beneden. Ik til alleen als ik wil dat het snel gaat!
@ aardbei: bah, hopelijk het je niet de griep te pakken. Beterschap
dinsdag 8 januari 2019 om 20:59
Dankje lavendel!
Hebben jullie een oppasmeisje? En hoe zijn jullie daar aan gekomen? Als we nu een keer met zn 2en uit eten gaan oid gaat zoon naar opa/oma maar die passen imo al genoeg op. Ik heb echter geen meisjes van een jaar of 17 in mijn omgeving en de vriendinnen die een oppasmeisje hebben schiet ook niet op aangezien we de oppas ook nodig hebben als we met elkaar iets gaan doen...
Hebben jullie een oppasmeisje? En hoe zijn jullie daar aan gekomen? Als we nu een keer met zn 2en uit eten gaan oid gaat zoon naar opa/oma maar die passen imo al genoeg op. Ik heb echter geen meisjes van een jaar of 17 in mijn omgeving en de vriendinnen die een oppasmeisje hebben schiet ook niet op aangezien we de oppas ook nodig hebben als we met elkaar iets gaan doen...

dinsdag 8 januari 2019 om 21:10
Wij hebben als oppasmeisje, een dochter van kennissen van ons. Meestal komt ze als dochter al op bed ligt. Binnenkort toch eens proberen dat ze eerder komt en dochter op bed legt, zodat wij ook eerder de deur uit kunnen om een hapje te gaan eten! Vind ik wel spannend. Ze vraagt 15,- voor een avond, dus is goed te doen en voor haar verdient het toch nog beter dan haar bijbaantje.
dinsdag 8 januari 2019 om 21:27
Hier heeft dochter nog nooit de trap aangeraakt. Wij hebben een 'enge'
Een aan alle kanten open wenteltrap, zoiets

Dus mooi niet dat dreumes daar op mag hoor! Hier ook nog geen traphekjes. Deur naar de gang is altijd dicht en boven loopt of kruipt ze nooit op de grond ofzo. Heb haar altijd vast of ze zit in bed /bad of op de commode.
Een aan alle kanten open wenteltrap, zoiets

Dus mooi niet dat dreumes daar op mag hoor! Hier ook nog geen traphekjes. Deur naar de gang is altijd dicht en boven loopt of kruipt ze nooit op de grond ofzo. Heb haar altijd vast of ze zit in bed /bad of op de commode.
woensdag 9 januari 2019 om 10:43
Beetje rondgevraagd in de buurt en toen had ik er 3Aardbei-banaan schreef: ↑08-01-2019 20:59Dankje lavendel!
Of we zetten de babyfoon bij de buren
Of als ik wat ga drinken en vrouw is weg dan neem ik de babyfoon mee naar het cafe

woensdag 9 januari 2019 om 11:30
Ik dacht serieus dat mensen dit niet meer deden tegenwoordig. Ik laat zoon enkel alleen in huis als ik kliko buiten moet zetten of pakketje ophalen bij de buren. Man denkt er idem over.Westerpaviljoen schreef: ↑09-01-2019 10:43Of we zetten de babyfoon bij de buren
Of als ik wat ga drinken en vrouw is weg dan neem ik de babyfoon mee naar het cafe

woensdag 9 januari 2019 om 11:33
Toen mn vriend nog nacht en avonddiensten had moest ik noodgedwongen wel de hond uitlaten als hij op werk was. Dan bleef ik binnen bereik vd babyfoon. Hond moest leren op dat stukje gras waar we konden z'n behoefte te doen. Maar verder nooit alleen thuis, het idee alleen al! Zou mij maar wat gebeuren en hij is alleen thuis. Of breekt brand uit thuis ofzo
Nee getsie.
Nee getsie.
woensdag 9 januari 2019 om 11:52
Hier ook de hond uitlaten als man werkt savonds. Mijn moeder appt dan altijd om 22.30 of ik terug ben. Of oudste uit school halen als dreumes slaapt (school in onze straat), ook dan app ik mn moeder en die belt 15min later of ik weer thuis ben. Als ik dan geen antwoord zou geven komt ze naar ons thuis, om mij te zoeken/voor de kids. Gelukkig nooit nodig geweest, maar wel een fijn idee.
In het cafe gaan zitten, zou zowel man als ik niet doen als de ander niet thuis is. Dan drinken we thuis op de bank maar iets, al dan niet met een vriend of vriendin.
In het cafe gaan zitten, zou zowel man als ik niet doen als de ander niet thuis is. Dan drinken we thuis op de bank maar iets, al dan niet met een vriend of vriendin.

woensdag 9 januari 2019 om 12:04
Ik pak zoon op en zet hem ergens anders neer. Ga zelf dan weer mee verder waar ik mee bezig was. Als 't gebeurd tijdens aankleden of afdrogen bijv doe ik steeds z'n handje weg. Als 't te gortig wordt stop ik en loop ik weg. Slaan van zowel mij als hond is hier nu weer voorbij maar zal ongetwijfeld wel weer een fase komen. Niet leuk!
Zoon geen koorts meer gelukkig maar gezellig is het hier allerminst. Veel huilen en veel protest tegen gaan slapen. Heel irritant want m'n bekken doet pijn en ik ben moe. Hoe is 't met je dochter obelix?
woensdag 9 januari 2019 om 12:09
Ik breng en haal tussen de middag ook 1x per week stiefdochter van school als dreumes thuis slaapt. Zonder babyfoon. Maar ik kan school zien vanaf huis en als ze wakker is gaat ze mee.
Bordje omgooien doet ze alleen met een bakje appel ofzo. Soms gooit ze demonstratief iets van avondeten op de grond als ze het niet moet. Ik ze dan dat het niet mag en als ze het niet lust moet ze het maar laten liggen... snapt ze nog niet, maar goed om te lezen wat jullie dan doen!
Bordje omgooien doet ze alleen met een bakje appel ofzo. Soms gooit ze demonstratief iets van avondeten op de grond als ze het niet moet. Ik ze dan dat het niet mag en als ze het niet lust moet ze het maar laten liggen... snapt ze nog niet, maar goed om te lezen wat jullie dan doen!
woensdag 9 januari 2019 om 12:25
Ik hoop dat je een grapje maakt? Vooral over de laatste...Westerpaviljoen schreef: ↑09-01-2019 10:43Beetje rondgevraagd in de buurt en toen had ik er 3
Of we zetten de babyfoon bij de buren

@slaan/knijpen: zoon gaat dan de hoek in. Gelukkig wordt het hier weer minder met het slaan en knijpen.
woensdag 9 januari 2019 om 12:30
Nee dat laatste doe ik echt. En ik weet hoe de gemiddelde persoon er over denkt.Aardbei-banaan schreef: ↑09-01-2019 12:25Ik hoop dat je een grapje maakt? Vooral over de laatste...![]()
@slaan/knijpen: zoon gaat dan de hoek in. Gelukkig wordt het hier weer minder met het slaan en knijpen.
woensdag 9 januari 2019 om 12:35
@ eten gooien, 3x waarschuwen, daarna bord weg of dochter ergens anders neerzetten. Met eten gooien of bewust knoeien vind ik echt een no go.
Vaak ook een teken dat het klaar is, dus dan haal ik het weg.
Hier krijgt ze wel wat anders te eten als ze niet mee wil eten met ons. We hebben potjes op voorraad, dus dan krijgt ze dat. Hier wordt ze dus wel wakker als ze niet goed heeft gegeten, dus graag een potje dan.
@slaan/bijten, dat laatste doet ze nog niet, maar ze slaat uit frustratie ons wel eens of maait alles van tafel af. Ook dan handje vast houden, duidelijk en op lage toon nee zeggen en vaak halen we haar dan weg. We zitten nu in de fase dat ik niet weet wat ze allemaal echt begrijpt, maar ik neem het zekere voor het onzekere. Grenzen, grenzen, grenzen en blijven herhalen.. ooit zal ze het snappen.
Hier laat ik dochter niet alleen thuis, al denk ik soms wel eens om snel naar de bakker te lopen hier op de hoek. Ze slaapt goed en vast,
maar ik durf het gewoon niet. Zou mezelf niet vergeven als er toch wat gebeurd.
We hebben wel 1x de babyfoon meegenomen naar de directe buren, tijdens een BBQ. Dochter lag in bed, was al laat en we konden haar raam zien en hadden volledig zicht op het huis. Voelde niet goed en ik ben naar huis gegaan.
Vroeger gebeurde het volgens mij standaard, mijn moeder liet broertje en zusje ook liggen als ik naar school gebracht werd ( 150 m, vanuit huis was school te zien), de buurvrouwen wisten dit en ze had een briefje bij zich. Maar goed, uiteindelijk als er echt iets gebeurd thuis of met jezelf, is dat ook niet altijd genoeg.
Vaak ook een teken dat het klaar is, dus dan haal ik het weg.
Hier krijgt ze wel wat anders te eten als ze niet mee wil eten met ons. We hebben potjes op voorraad, dus dan krijgt ze dat. Hier wordt ze dus wel wakker als ze niet goed heeft gegeten, dus graag een potje dan.
@slaan/bijten, dat laatste doet ze nog niet, maar ze slaat uit frustratie ons wel eens of maait alles van tafel af. Ook dan handje vast houden, duidelijk en op lage toon nee zeggen en vaak halen we haar dan weg. We zitten nu in de fase dat ik niet weet wat ze allemaal echt begrijpt, maar ik neem het zekere voor het onzekere. Grenzen, grenzen, grenzen en blijven herhalen.. ooit zal ze het snappen.

Hier laat ik dochter niet alleen thuis, al denk ik soms wel eens om snel naar de bakker te lopen hier op de hoek. Ze slaapt goed en vast,
maar ik durf het gewoon niet. Zou mezelf niet vergeven als er toch wat gebeurd.
We hebben wel 1x de babyfoon meegenomen naar de directe buren, tijdens een BBQ. Dochter lag in bed, was al laat en we konden haar raam zien en hadden volledig zicht op het huis. Voelde niet goed en ik ben naar huis gegaan.
Vroeger gebeurde het volgens mij standaard, mijn moeder liet broertje en zusje ook liggen als ik naar school gebracht werd ( 150 m, vanuit huis was school te zien), de buurvrouwen wisten dit en ze had een briefje bij zich. Maar goed, uiteindelijk als er echt iets gebeurd thuis of met jezelf, is dat ook niet altijd genoeg.
woensdag 9 januari 2019 om 12:41
Jouw vrouw vindt dat ook prima?Westerpaviljoen schreef: ↑09-01-2019 12:30Nee dat laatste doe ik echt. En ik weet hoe de gemiddelde persoon er over denkt.
woensdag 9 januari 2019 om 12:41
En je drinkt dan ook geen cola neem ik aan?Westerpaviljoen schreef: ↑09-01-2019 12:30Nee dat laatste doe ik echt. En ik weet hoe de gemiddelde persoon er over denkt.
woensdag 9 januari 2019 om 12:43