Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
vrijdag 9 november 2018 om 23:47
Haha Rosings, ik heb de pandapunten hier ook geleerd. 25 is best wat, blijft het de komende tijd op 0 denk je?
@tanden, ik ben zo blij dat die hier nooit zoveel gedoe geven! Ik weet niet eens waar we nu op zitten maar volgens mij 8 kiezen en 6 tanden. Bij hoeveel is het compleet?
@wp, wat heerlijk een nachtje zonder kind! Geniet ervan samen.
@lavendel, ik geef je dreumes groot gelijk. Wat een stomme verpleegster. De laatste keer bij de kinderarts mocht Elsa gewoon zitten op een weegschaal , het gewicht wordt er toch niet anders van?!
Wel balen verder, maak jij jezelf ook zorgen dat ze minder aangekomen is als dat de arts had verwacht? Hopelijk zet de ontsteking in dr keel en oren niet door.
@tanden, ik ben zo blij dat die hier nooit zoveel gedoe geven! Ik weet niet eens waar we nu op zitten maar volgens mij 8 kiezen en 6 tanden. Bij hoeveel is het compleet?
@wp, wat heerlijk een nachtje zonder kind! Geniet ervan samen.
@lavendel, ik geef je dreumes groot gelijk. Wat een stomme verpleegster. De laatste keer bij de kinderarts mocht Elsa gewoon zitten op een weegschaal , het gewicht wordt er toch niet anders van?!
Wel balen verder, maak jij jezelf ook zorgen dat ze minder aangekomen is als dat de arts had verwacht? Hopelijk zet de ontsteking in dr keel en oren niet door.
zaterdag 10 november 2018 om 04:43
GlitterCupcake schreef: ↑09-11-2018 20:52@Lavendel Als iemand je dwingt om op iets te gaan staan in je blootje dan mag je best over diegene dr broek sassen. Wat zei je er bij? ‘Kijk dat krijg je dr van’?
Wat schrijf jij toch ontzettend leuk, Glittercupcake!
Ik zit hier nu op zaterdagochtend ehm nacht in mijn uppie wakker te wezen. Iets te gewend geraakt aan het idioot vroege ritme van zoon, die bij hoge uitzondering nog slaapt
zaterdag 10 november 2018 om 07:41
Vannacht eerste nacht slaaptraining om die nachtfles eraf te krijgen! Ging redelijk, hij heeft af en aan gehuild van 2.10 tot 3.45. Maar een paar keer erheen geweest want soms was hij ook opeens 10 minuten stil of alleen een beetje aan het mopperen. Toen ging hij slapen om om 4.30 luid huilend wakker te worden (voorheen kreeg hij rond die tijd vaak een fles). Ik heb hem wat water aangeboden maar daar werd hij echt woest van, heeft het ook niet aangeraakt. Toen wel snel in slaap gevallen tot 6.50.
Vannacht ben ik een nachtje weg en mag man het overnemen (die was er juist vannacht weer niet, prima getimed dus).
We houden vast aan mijn nieuwe motto 'geen flessen voor zessen'
Vannacht ben ik een nachtje weg en mag man het overnemen (die was er juist vannacht weer niet, prima getimed dus).
We houden vast aan mijn nieuwe motto 'geen flessen voor zessen'
zaterdag 10 november 2018 om 08:23
Haha goed motto. Hier was het ook half 6
en man was vannacht pas heel laat thuis en ik ben zo’n muts die niet goed kan slapen als er nog gerommel is ‘s nachts, dus ik heb een erg kort nachtje achter de rug en ben doodmoe en chagrijnig en zoon heeft ook een humeur om op te schieten dus nu hangen we samen op de bank met 1 van de katten Pingu te kijken en ik geloof niet dat er veel meer gaat gebeuren vanochtend. Als man uitgeslapen is neemt ‘ie zoon maar lekker over 
Het lullige is dat ik tegenwoordig op mijn uitslaapdag nooit meer uit kan slapen maar om de een of andere reden slaapt zoon dan altijd tot minimaal 7:30, en als het mijn vroege dag is is hij ALTIJD voor zessen wakker. Terwijl mijn man prima verder kan slapen tot 14u ‘s middags als hij de kans krijgt als zoon om om het even 06:00 of 7:30 even wakker wordt, maar ik dus niet. En ik zit altijd met de absurd vroege dienst. Echt altijd. Waarom wordt hij niet vroeg wakker bij man die op zijn dag toch standaard tot 10-11u blijft liggen?
WAAROM?!
Het lullige is dat ik tegenwoordig op mijn uitslaapdag nooit meer uit kan slapen maar om de een of andere reden slaapt zoon dan altijd tot minimaal 7:30, en als het mijn vroege dag is is hij ALTIJD voor zessen wakker. Terwijl mijn man prima verder kan slapen tot 14u ‘s middags als hij de kans krijgt als zoon om om het even 06:00 of 7:30 even wakker wordt, maar ik dus niet. En ik zit altijd met de absurd vroege dienst. Echt altijd. Waarom wordt hij niet vroeg wakker bij man die op zijn dag toch standaard tot 10-11u blijft liggen?
WAAROM?!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zaterdag 10 november 2018 om 08:35
Haha panda punten; die heb ik lang niet gehoord.
@envelop laatste loodjes dus, sterkte.
@lavendel idd wat een hork van een verpleegster. Maak je jezelf zorgen om de minder dan gehoopte/verwachte toename van gewicht?
Hier heeft meneertje tot half 8 geslapen en was daarna hangry (heeft ie van mij) dus de pap werd huilend naar binnen geschoven. Nu is ie 't zonnetje in huis. Na de pap gezellig met z'n drieën aan de feeststol. Die verkochten ze al bij Lidl en ik kon het niet laten liggen
Gelukkig valt het bij m'n mannen ook in de smaak
@lux hoop dat je morgen toch lekker kan uitslapen of anders gewoon blijven liggen en lezen of netflixBingen in bed? Dat doe ik als ik mag blijven liggen maar niet meer kan slapen.
Wij gaan zo schoenen kopen voor zoon.
@envelop laatste loodjes dus, sterkte.
@lavendel idd wat een hork van een verpleegster. Maak je jezelf zorgen om de minder dan gehoopte/verwachte toename van gewicht?
Hier heeft meneertje tot half 8 geslapen en was daarna hangry (heeft ie van mij) dus de pap werd huilend naar binnen geschoven. Nu is ie 't zonnetje in huis. Na de pap gezellig met z'n drieën aan de feeststol. Die verkochten ze al bij Lidl en ik kon het niet laten liggen
Gelukkig valt het bij m'n mannen ook in de smaak
@lux hoop dat je morgen toch lekker kan uitslapen of anders gewoon blijven liggen en lezen of netflixBingen in bed? Dat doe ik als ik mag blijven liggen maar niet meer kan slapen.
Wij gaan zo schoenen kopen voor zoon.
zaterdag 10 november 2018 om 08:49
Ja dat doe ik ook wel hoor Teckel, of ik ga ff sporten. Maar het is gewoon oneerlijk dat meneer ‘sleeping anyplace anywhere anytime’ ALTIJD de lange nacht krijgt. Echt ALTIJD.
En al helemaal als hij een lange nacht krijgt nadat hij mij de avond van tevoren een extra korte nacht heeft bezorgd met zijn gestap, dus als zoon morgen pas om 8 uur wakker wordt
dan krijgt man de hele week nachtdienst
En al helemaal als hij een lange nacht krijgt nadat hij mij de avond van tevoren een extra korte nacht heeft bezorgd met zijn gestap, dus als zoon morgen pas om 8 uur wakker wordt
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zaterdag 10 november 2018 om 14:20
Hier vanochtend wakker gemaakt door de pakketbezorger die om 9.00 aan de deur stond. Doordat dochter ons goed gezind is qua slaaptijden hebben wij nooit afspraken gemaakt over uitslapen ofzo.
@lux: kan me goed voorstellen dat het frustreerd lux. Weet je zeker dat ze geen pact met zijn tweeën hebben gesloten?
@zorgen maken: ik weet het niet zo goed. Het maakt me eerder onrustig dat zoveel mensen zich dr mee bemoeien/druk om maken en ik een kind zie die zich goed ontwikkeld. Ik vind haar zelf ook niet heel erg mager, ik zie wel verschil met andere kindjes van haar leeftijd, maar he we zijn niet allemaal hetzelfde. Het is ook niet zo dat we dr niks te eten geven enz. Ongewild komt dan wel in me op: stel dat ze dat denken. Als je dan ook vragen krijgt of je financieel gezien gewoon boodschappen kan doen, al helemaal. Maar dat zullen wel standaard vragen zijn.
@herfstblaadje: knap van je dat jee zo hebt doorgezet en volgehouden. Hopelijk is je man vannacht ook zo sterk dan is het vast snel klaar met de nachtelijke flessen!
@hier: zoals jullie weten wilde ik na het stoppen van mijn antidepressiva beginnen met afvallen. Nou ik kan vertellen dat het wel goed gaat. In het begin best snel wat kwijt geraakt en nu ongeveer 1 kilo per week. In totaal staat de teller al op 7 kilo
Er hangt een jurkje aan de kast ter motivatie!
@lux: kan me goed voorstellen dat het frustreerd lux. Weet je zeker dat ze geen pact met zijn tweeën hebben gesloten?
@zorgen maken: ik weet het niet zo goed. Het maakt me eerder onrustig dat zoveel mensen zich dr mee bemoeien/druk om maken en ik een kind zie die zich goed ontwikkeld. Ik vind haar zelf ook niet heel erg mager, ik zie wel verschil met andere kindjes van haar leeftijd, maar he we zijn niet allemaal hetzelfde. Het is ook niet zo dat we dr niks te eten geven enz. Ongewild komt dan wel in me op: stel dat ze dat denken. Als je dan ook vragen krijgt of je financieel gezien gewoon boodschappen kan doen, al helemaal. Maar dat zullen wel standaard vragen zijn.
@herfstblaadje: knap van je dat jee zo hebt doorgezet en volgehouden. Hopelijk is je man vannacht ook zo sterk dan is het vast snel klaar met de nachtelijke flessen!
@hier: zoals jullie weten wilde ik na het stoppen van mijn antidepressiva beginnen met afvallen. Nou ik kan vertellen dat het wel goed gaat. In het begin best snel wat kwijt geraakt en nu ongeveer 1 kilo per week. In totaal staat de teller al op 7 kilo
zaterdag 10 november 2018 om 22:29
Hier geslapen tot 850, maar nog net op tijd gekomen voor het zwemmen gelukkig. Het uitslapen is niet zo’nbissue, maar het in slaap komen wel. We zitten nog steeds in ons zomerritme van 2230. Eerder lukt ook niet...
De inkopen voor haar verjaardag en sinterklaasfeest zijn zo’n beetje klaar nadat we leuke speelgoedjes bij de Lidl hebben gehaald en daarna nog de speelgoedbeurs hebben bezocht:). Bedankt voor de tips hier.
@ lavendel: succes!
Nog leuke tips voor kleding voor meisjes? Ik houd van vrolijk en eigenwijs (liefst niet alleen roze, wit, grijs of zwart). We hebben nu quapi en molo.
De inkopen voor haar verjaardag en sinterklaasfeest zijn zo’n beetje klaar nadat we leuke speelgoedjes bij de Lidl hebben gehaald en daarna nog de speelgoedbeurs hebben bezocht:). Bedankt voor de tips hier.
@ lavendel: succes!
Nog leuke tips voor kleding voor meisjes? Ik houd van vrolijk en eigenwijs (liefst niet alleen roze, wit, grijs of zwart). We hebben nu quapi en molo.
zondag 11 november 2018 om 06:41
Pff wat een nacht
. We zijn gisteren uit eten geweest met zijn viertjes en zoon had bij dessert verse ananas. Nooit gehad, maar bij derde stukje begon hij te huilen en klagen dat zijn tong pijn deed
. Tong was niet dik ofzo dus wij dachten dat gaat zo wel over
. Hij is vannacht iedere 45 minuten dus huilend wakker geworden. Water en. Speen leken het beiden erger te maken. Nu zitten we inmiddels vanaf half 6 al beneden en lijkt het gelukkig eindelijk beter.
zondag 11 november 2018 om 07:11
1-Aapje schreef: ↑11-11-2018 06:41Pff wat een nacht. We zijn gisteren uit eten geweest met zijn viertjes en zoon had bij dessert verse ananas. Nooit gehad, maar bij derde stukje begon hij te huilen en klagen dat zijn tong pijn deed
. Hij is vannacht iedere 45 minuten dus huilend wakker geworden. Water en. Speen leken het beiden erger te maken. Nu zitten we inmiddels vanaf half 6 al beneden en lijkt het gelukkig eindelijk beter.
Melk of suiker maken het bij mij beter
zondag 11 november 2018 om 07:13
Melk is gegarandeerd buikpijn hier. Suiker dacht ik vannacht niet aan, maar bij mij duurt het dan ook geen hele nacht als mijn tong tintelt.
zondag 11 november 2018 om 07:50
Komt omdat ananas een vleesetende plant is. Dus jij verteert hem, hij verteert jou.1-Aapje schreef: ↑11-11-2018 06:41Pff wat een nacht. We zijn gisteren uit eten geweest met zijn viertjes en zoon had bij dessert verse ananas. Nooit gehad, maar bij derde stukje begon hij te huilen en klagen dat zijn tong pijn deed
Wel zielig voor je uk!
@hier: 3 maal raden wie er pas om half 8 wakker werd vanochtend. Het is ZO TYPISCH. Every. Fucking. Time.
Nouja ik ga maar weer zwemmen vanochtend denk ik. Dan doe ik nog wat nuttigs.
zondag 11 november 2018 om 07:57
@Envelop: soms is het wel lastig om ze goed te wegen als ze zitten, met over de rand hangende beentjes enzo. Niet ieder ziekenhuis heeft een weegstoel.
Maar goed, het kan allemaal prima met de babyweegschaal. Alleen vanaf 1.5 jaar wordt voorgesteld de grote weegschaal te proberen. Lukt heel vaak niet hoor, bij die ukken, lavendel.
Wel rot van je meisje, heeft ze ook nog andere klachten behalve afvallen?
Maar goed, het kan allemaal prima met de babyweegschaal. Alleen vanaf 1.5 jaar wordt voorgesteld de grote weegschaal te proberen. Lukt heel vaak niet hoor, bij die ukken, lavendel.
zondag 11 november 2018 om 08:14
Gelukkig is het geen afvallen, maar dus minimaal aankomen. Verder geen klachten. Vorige keer is dr bloed nagekeken en ontlasting. Geen gluten, wel parasiet in de ontlasting waar ze een kuurtje voor heeft gehad.lux- schreef: ↑11-11-2018 07:57@Envelop: soms is het wel lastig om ze goed te wegen als ze zitten, met over de rand hangende beentjes enzo. Niet ieder ziekenhuis heeft een weegstoel.
De kinderarts vermoedde nu dat ze wat pijn heeft van de rauwe keel en rode oortjes, dat ze daarom niet zo goed eet. Hopelijk wordt het geen oorontsteking, maar even in de gaten houden anders sta ik maandag vrij snel bij de huisarts op de stoep.
Zo en nu schop onder m'n komt en uit bed. Moet werken, maar het is zo lekker warm en zacht in bed en ik hoor dat het regent, dus motiveert niet.
zondag 11 november 2018 om 08:17
*Schop*Lavendel_12 schreef: ↑11-11-2018 08:14Gelukkig is het geen afvallen, maar dus minimaal aankomen. Verder geen klachten. Vorige keer is dr bloed nagekeken en ontlasting. Geen gluten, wel parasiet in de ontlasting waar ze een kuurtje voor heeft gehad.
De kinderarts vermoedde nu dat ze wat pijn heeft van de rauwe keel en rode oortjes, dat ze daarom niet zo goed eet. Hopelijk wordt het geen oorontsteking, maar even in de gaten houden anders sta ik maandag vrij snel bij de huisarts op de stoep.
Zo en nu schop onder m'n komt en uit bed. Moet werken, maar het is zo lekker warm en zacht in bed en ik hoor dat het regent, dus motiveert niet.
En haar lengtegroei?
Hier heb ik man ingefluisterd dat hij Chef Zondags ontbijt is met roerei en afbakbroodjes en dat ik koffie op bed wilde en hij doet het nog ook
zondag 11 november 2018 om 08:22
Vandaag is mijn uitslaapdag, en hoewel dochter om 5:30 bij ons in bed kwam heb ik er intens van genoten!!
Ze had even nodig, maar sliep toen heerlijk verder. Om 7:15 weer wakker, maar zooo lief!! Ze heeft mijn zwangere buik ‘ingesmeerd’ met hele kleine vingertjes Nivea en daarna papas buik ook nog. Verder fijn geknuffeld en samen wakker geworden.
Hier krijg ik energie van
Ze had even nodig, maar sliep toen heerlijk verder. Om 7:15 weer wakker, maar zooo lief!! Ze heeft mijn zwangere buik ‘ingesmeerd’ met hele kleine vingertjes Nivea en daarna papas buik ook nog. Verder fijn geknuffeld en samen wakker geworden.
Hier krijg ik energie van
zondag 11 november 2018 om 13:30
zondag 11 november 2018 om 17:37
Kunnen jullie dan niet afspreken dat jullie volgend weekend de dag zelf bekijken wie er opstaat? Als ie op zaterdag om half 6 wakker wordt, dan gaat je man eruit en is t half 8, dan ga jij. En dan de volgende dag mag de ander. T enige wat dan nog kan, is dat ie 2 dagen tot 7.30 slaapt en je man alsnog ook geluk heeftlux- schreef: ↑10-11-2018 08:49Ja dat doe ik ook wel hoor Teckel, of ik ga ff sporten. Maar het is gewoon oneerlijk dat meneer ‘sleeping anyplace anywhere anytime’ ALTIJD de lange nacht krijgt. Echt ALTIJD.
En al helemaal als hij een lange nacht krijgt nadat hij mij de avond van tevoren een extra korte nacht heeft bezorgd met zijn gestap, dus als zoon morgen pas om 8 uur wakker wordtdan krijgt man de hele week nachtdienst
![]()
![]()
Hier trouwens een peuter in huis en een baby die al een heel eind richtig dreumes gaat. Baby slaapt vrij waardeloos helaas dus wij kennen de vermoeidheid...
zondag 11 november 2018 om 18:33
Onze brokkenpiloot is vanmorgen keihard van de bank afgedonderd én precies met zijn oog tegen de rand van de ronde (!!!) salontafel aan gevallen én met de andere kant van zijn gezicht tegen de deurknop/hoe heet zo’n ding? van de koelkast aangereden met zijn loopfiets. De bult op zijn voorhoofd van de vorige keer was net weggetrokken en nu heeft hij dus weer een bult, bijna-blauw oog en een rode plek op zijn wang
zondag 11 november 2018 om 18:49
Goed bezig met afvallen Lavendel! Wil je nog veel kg kwijt?
Beterschap voor de brokkenpiloten!
Wij gaan binnenkort verhuizen dus zijn vandaag wat dingen gaan inpakken, zoon werd er heel druk van en is heel de dag druk gebleven. Hij gaat zo lekker naar bed, kunnen wij ook nog even rustig bank hangen.
Beterschap voor de brokkenpiloten!
Wij gaan binnenkort verhuizen dus zijn vandaag wat dingen gaan inpakken, zoon werd er heel druk van en is heel de dag druk gebleven. Hij gaat zo lekker naar bed, kunnen wij ook nog even rustig bank hangen.
zondag 11 november 2018 om 19:44
@herfstblaadje, hoe gaat het met de flessen nachts?
Wat onwijs goed dat je zoveel bent afgevallen lavendel! Hoe gaat het verder nu je een tijdje gestopt bent met de antidepressiva?
Wij zijn vandaag naar een indoor speelhal geweest. Ik vind het verschrikkelijke plekken maar heb zo genoten van dochter die heel blij en trots alle kanten op stuiterde. Toen we thuis kwamen gaf ze voor het eerst uit zichzelf aan dat ze naar bed wilde (ze wil normaal NOOIT slapen). Een uur later lag ze nog te brabbelen in bed maar dat doet er niet toe...
Ik merk dat ze nu ook steeds sneller groot wordt voor mn gevoel. Ze kan zelf haar jas aan en uit doen, pakt van alles als je er om vraagt, wil helpen met koken en begint echt samen te spelen ipv alleen naast elkaar spelen. Heerlijk!
Vanavond met sint maarten was ze zwaar onder de indruk van alle zingende kinderen met lampionnen aan de deur, lijkt me heel leuk om over een paar jaar met haar langs de deuren te gaan
Wat onwijs goed dat je zoveel bent afgevallen lavendel! Hoe gaat het verder nu je een tijdje gestopt bent met de antidepressiva?
Wij zijn vandaag naar een indoor speelhal geweest. Ik vind het verschrikkelijke plekken maar heb zo genoten van dochter die heel blij en trots alle kanten op stuiterde. Toen we thuis kwamen gaf ze voor het eerst uit zichzelf aan dat ze naar bed wilde (ze wil normaal NOOIT slapen). Een uur later lag ze nog te brabbelen in bed maar dat doet er niet toe...
Ik merk dat ze nu ook steeds sneller groot wordt voor mn gevoel. Ze kan zelf haar jas aan en uit doen, pakt van alles als je er om vraagt, wil helpen met koken en begint echt samen te spelen ipv alleen naast elkaar spelen. Heerlijk!
Vanavond met sint maarten was ze zwaar onder de indruk van alle zingende kinderen met lampionnen aan de deur, lijkt me heel leuk om over een paar jaar met haar langs de deuren te gaan