Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
zondag 21 juni 2020 om 14:24
Jeetje Boardbabe, dat is echt flink schrikken zeg! Niet leuk, en super lastig denk ik omdat je het nog niet goed kunt uitleggen..
Heeft ze er veel last van met spelen? Hopelijk geneest het snel, tis wel een rotplek zeg..
Hier hadden we vrijdag ook een eerste wat groter ongeluk, resultaat is een flinke snee in z'n kin. Kon wel geplakt worden en nu eigenlijk geen last van zo te zien.
Ik vind het ook wel zoeken met die verjaardagen.. ik heb zelf ook geen zin om alle kinderverjaardagen van vrienden af te lopen. Ik ga er maar vanuit dat dat voor iedereen geldt, dus nodig ook niet super veel mensen hier uit denk ik komend jaar. Met z'n 1e verjaardag ook niet gedaan, grote pannenkoeken lunch gedaan met mensen die dichtbij staan. (paste precies tussen z'n 2 slaapjes door)
Daar heeft hij wel echt enorm van genoten!
Slapen gaat nu prima, ergens tussen 12.00 en 13.00 z'n bed in en dan max 2 uurtjes omdat het anders snachts gezeur is.
Toen hij over ging naar 1 slaapje, lag hij tussen 11.00 en 12.00 in bed en sliep dan 2,5-3,5 uur achter elkaar.
Bedtijd savonds is hier wel vrij laat, rond 20.00 omdat ik hem anders op mijn 4 werkdagen helemaal niet zie savonds. Ben vaak pas rond 19.00 thuis.
Heeft ze er veel last van met spelen? Hopelijk geneest het snel, tis wel een rotplek zeg..
Hier hadden we vrijdag ook een eerste wat groter ongeluk, resultaat is een flinke snee in z'n kin. Kon wel geplakt worden en nu eigenlijk geen last van zo te zien.
Ik vind het ook wel zoeken met die verjaardagen.. ik heb zelf ook geen zin om alle kinderverjaardagen van vrienden af te lopen. Ik ga er maar vanuit dat dat voor iedereen geldt, dus nodig ook niet super veel mensen hier uit denk ik komend jaar. Met z'n 1e verjaardag ook niet gedaan, grote pannenkoeken lunch gedaan met mensen die dichtbij staan. (paste precies tussen z'n 2 slaapjes door)
Daar heeft hij wel echt enorm van genoten!
Slapen gaat nu prima, ergens tussen 12.00 en 13.00 z'n bed in en dan max 2 uurtjes omdat het anders snachts gezeur is.
Toen hij over ging naar 1 slaapje, lag hij tussen 11.00 en 12.00 in bed en sliep dan 2,5-3,5 uur achter elkaar.
Bedtijd savonds is hier wel vrij laat, rond 20.00 omdat ik hem anders op mijn 4 werkdagen helemaal niet zie savonds. Ben vaak pas rond 19.00 thuis.
zondag 21 juni 2020 om 14:39
Wat rot boardbabe. Beterschap!
Zoon zat hier al ruim 8 maanden op 1 slaapje dus dat was het probleem niet qua slapen. Ik denk dat het met de heropening van het kdv en het eerder licht worden sochtends te maken heeft. Het ging juist een tijd best goed maar nu zijn we allemaal weer constant moe
Hopelijk is dit ook weer maar een fase...
Zoon zat hier al ruim 8 maanden op 1 slaapje dus dat was het probleem niet qua slapen. Ik denk dat het met de heropening van het kdv en het eerder licht worden sochtends te maken heeft. Het ging juist een tijd best goed maar nu zijn we allemaal weer constant moe

zondag 21 juni 2020 om 14:58
Dat is schrikken boardbabe! Hopelijk geneest het goed en heeft ze er niet te veel last van.
Dochter is in de winter jarig en ik vind het dan ook sneller druk aanvoelen als we niet buiten kunnen zijn en spelen.
Qua slapen, wat gebeurt er als je haar s middags na een ochtendslaapje nog een keer op bed legt? Je zegt dat ze dan niet slaapt maar rust ze misschien wel in bed? Of maakt ze dan hoop heisa? Is het daarna dan net zo'n drama. Bij dochter helpt eten vaak als ze moe is maar zo te horen werkt dat bij jullie juist niet gezien eten dan drama is.
Dochter is in de winter jarig en ik vind het dan ook sneller druk aanvoelen als we niet buiten kunnen zijn en spelen.
Qua slapen, wat gebeurt er als je haar s middags na een ochtendslaapje nog een keer op bed legt? Je zegt dat ze dan niet slaapt maar rust ze misschien wel in bed? Of maakt ze dan hoop heisa? Is het daarna dan net zo'n drama. Bij dochter helpt eten vaak als ze moe is maar zo te horen werkt dat bij jullie juist niet gezien eten dan drama is.
zondag 21 juni 2020 om 15:12
Boardbabe wat een schrik! Goed dat je de buurvrouw hebt geroepen. Hier tot nu toe nog geen ongelukken waarvoor we naar de huisarts moesten.
Dreumes slaapt sinds +/- 14 maanden 1 keer overdag. Toevallig heeft ze vandaag twee keer geslapen omdat ze vanochtend al erg vroeg wakker was voor haar doen (05:30). Gelukkig wilde ze vanmiddag weer slapen want daar vreesde ik even voor.
Dreumes slaapt sinds +/- 14 maanden 1 keer overdag. Toevallig heeft ze vandaag twee keer geslapen omdat ze vanochtend al erg vroeg wakker was voor haar doen (05:30). Gelukkig wilde ze vanmiddag weer slapen want daar vreesde ik even voor.
zondag 21 juni 2020 om 15:21
Idd schrikken boardbabe! Hopelijk heeft ze er niet al teveel last van.
Wij hadden gisteren opeens een verkouden kleuter met een wat dikkige lip. (Ze waren een nachtje bij opa en oma geweest omdat wij een nieuwe schutting aan het plaatsen zijn)
Rond 22.00 werd hij daar voor de 2e keer huilend wakker van en was het echt flink dikker geworden en slikken ging ook moeilijk. Dus hap gebeld en om 22.30 zaten we bij de hap. Allergische reactie op honing, dus die krijgt geen honing meer.
Dreumes vond dat de dag om 5.30 moest beginnen.
Wij hadden gisteren opeens een verkouden kleuter met een wat dikkige lip. (Ze waren een nachtje bij opa en oma geweest omdat wij een nieuwe schutting aan het plaatsen zijn)
Rond 22.00 werd hij daar voor de 2e keer huilend wakker van en was het echt flink dikker geworden en slikken ging ook moeilijk. Dus hap gebeld en om 22.30 zaten we bij de hap. Allergische reactie op honing, dus die krijgt geen honing meer.
zondag 21 juni 2020 om 19:55
Schrikken boardbabe, heeft ze er veel last van?
Wij zitten hier in een rotfase met slapen gaan, ze begint echt te krijsen zodra je de kamer uitgaat. Gisteren is mijn man naar haar teruggegaan en is ze bij hem in slaap gevallen. Hij heeft haar in bed kunnen leggen zonder dat ze wakker werd. Vandaag hebben we haar laten huilen en werd het na 15 minuten stil. Maar wat een rotfase, mijn hele lichaam schiet in een stressreactie als ze zo huilt. Vooral door de oudste, die twee jaar lang extreem slecht sliep.
Wij zitten hier in een rotfase met slapen gaan, ze begint echt te krijsen zodra je de kamer uitgaat. Gisteren is mijn man naar haar teruggegaan en is ze bij hem in slaap gevallen. Hij heeft haar in bed kunnen leggen zonder dat ze wakker werd. Vandaag hebben we haar laten huilen en werd het na 15 minuten stil. Maar wat een rotfase, mijn hele lichaam schiet in een stressreactie als ze zo huilt. Vooral door de oudste, die twee jaar lang extreem slecht sliep.
zondag 21 juni 2020 om 21:59
*knuffel*fiona2018 schreef: ↑21-06-2020 19:55Schrikken boardbabe, heeft ze er veel last van?
zondag 21 juni 2020 om 22:01
Wat alert en goed dat jullie naar de hap zijn gegaan! Kon dreumes nog wel goed ademhalen?snowgirl1 schreef: ↑21-06-2020 15:21Idd schrikken boardbabe! Hopelijk heeft ze er niet al teveel last van.
zondag 21 juni 2020 om 22:03
Wij rekken het omdat ze in de namiddag hoe dan ook niet slaapt...Lazylenny88 schreef: ↑20-06-2020 21:57Kleine slaapvraag! Dreumes is nu 19 maanden en is sinds zo’n 2 maanden over naar 1 slaapje overdag. Ze slaapt dan een uur of 2 en dat gaat prima, ‘s avonds gaat ze dan ook rustig slapen. ‘s nachts nog geregeld wakker, maar dat is altijd zo geweest.
Maar de laatste anderhalve week lijkt het alsof ze in de ochtend weer erg moe is en bij de gastouder/opa en oma gaat ze dan ook rond 9.30/10.00 uur naar bed. Ze geeft dan zelf aan dat ze wil slapen. Dan slaapt ze soms ook een uur of 2, maar ‘s middags wil ze dan vaak niet meer slapen met als gevolg dat ik een verschrikkelijk moe meisje thuis heb aan het einde van de dag. Eten is drama, naar bed is drama want alles is te veel.
Thuis los ik het vaak op door even de deur uit te gaan in de ochtend en het zo te rekken, maar ook hier begint ze steeds vaker te in de ochtend al aan te geven dat ze moe is.
Herkent iemand dit en wat zouden jullie doen? Toch proberen te rekken en weer terug naar 1 slaapje in de middag? Of toegeven in de ochtend?
Ze was al met 14 mnd naar 1 slaapje over. De eerste maanden was ze rond 10 uur moe. Echt een dipje maar na een half uurtje was ze weer ok...
zondag 21 juni 2020 om 22:04
Hey wat goed snowgirl! Hoeveel mnd is jouw dreumes?
zondag 21 juni 2020 om 23:23
Wat betreft slaapjes echt niet herkenbaar. Afgelopen vrijdag is man met de kinderen naar de dierentuin geweest en dreumes weigerde de buggy en heeft bijna het hele park zelf doorgelopen. Daarna ging ik met de kinderen naar mijn ouders waar ze bleven logeren. Dreumes heeft van de hele rit slechts een half uur geslapen maar had daardoor natuurlijk geen zin meer in een slaapje ter plekke. Zonder problemen en zonder moe te lijken trekt hij het dan tot 19.30uur, toen was hij ook wel echt klaar.
maandag 22 juni 2020 om 00:44
Ach snowgirl, dat is ook schrikken zeg. Ik wist niet eens dat allergie voor honing voorkomt. Hopelijk gaat het nu weer beter?
En ik heb nog een vraag waar jullie misschien bij kunnen helpen: wat is een leuk cadeau als er door de oudere broers en zussen al veel in huis is? Kindje van een goede vriendin wordt bijna 1, maar ze is de jongste van 3 meiden en alles wat ik zelf kan verzinnen hebben ze al.
En ik heb nog een vraag waar jullie misschien bij kunnen helpen: wat is een leuk cadeau als er door de oudere broers en zussen al veel in huis is? Kindje van een goede vriendin wordt bijna 1, maar ze is de jongste van 3 meiden en alles wat ik zelf kan verzinnen hebben ze al.
maandag 22 juni 2020 om 12:32
Er zijn dus 3 meiden in huis? Misschien iets wat niet stereotype meiden speelgoed is. Bijvoorbeeld een houten gereedschapskist. Of een trein of auto. Het zou kunnen dat daar minder van in huis is.Positivevibes schreef: ↑22-06-2020 00:44En ik heb nog een vraag waar jullie misschien bij kunnen helpen: wat is een leuk cadeau als er door de oudere broers en zussen al veel in huis is? Kindje van een goede vriendin wordt bijna 1, maar ze is de jongste van 3 meiden en alles wat ik zelf kan verzinnen hebben ze al.
maandag 22 juni 2020 om 13:06
Goeie gedachte navy-blue maar ze hebben ook al meer auto's dan mijn zoontje en zijn neefjes bij elkaar, haha.
De gereedschapskist is trouwens misschien wel een idee. En door fiona dacht ik ook aan een gepersonaliseerd boek.
Het leek me in ieder geval wel leuk om echt iets voor de kleine zelf te doen, omdat ze natuurlijk al heel vaak tweedehands kleding en speelgoed heeft (waar niks mis mee is, integendeel, maar voor haar verjaardag iets bijzonders voor haarzelf is ook leuk).
De gereedschapskist is trouwens misschien wel een idee. En door fiona dacht ik ook aan een gepersonaliseerd boek.
Het leek me in ieder geval wel leuk om echt iets voor de kleine zelf te doen, omdat ze natuurlijk al heel vaak tweedehands kleding en speelgoed heeft (waar niks mis mee is, integendeel, maar voor haar verjaardag iets bijzonders voor haarzelf is ook leuk).
maandag 22 juni 2020 om 14:39
Misschien iets wat je (samen) kunt doen? Een activiteit cadeau geven ipv een materieel iets? En voor een 1 jarige hoeft dat niet te uitgebreid zijn want die hebben daarin niet zo veel nodig.. voor een ouder kind kun je dan ook nog denken aan abonnement voor tijdschrift oid maar een 1 jarige heeft daar misschien wat minder aan...
Boeken vind ik ook altijd leuk en naar mijn idee kun je daar nooit genoeg van hebben.
Boeken vind ik ook altijd leuk en naar mijn idee kun je daar nooit genoeg van hebben.

maandag 22 juni 2020 om 19:29
Wat is er een hoop geschreven! Wij waren een weekendje op de caravan. Was heerlijk alleen ben ik zelf niet fit helaas. Peuter en dreumes hebben genoten en wij dus ook.
Boardbabe wat schrikken zeg. Hoe is het nu met dreumes?
Voor de rest ben ik eventjes te moe om te reageren. Dreumes had in de auto een half uur geslapen en wilde daarna niet meer in bed dus we (ik met peuter, helaas moest man de middag werken) zijn maar door de stad gaan sjouwen zodat ze zou slapen. Wat een gedoe voor een half uurtje in de wagen. Maar goed daardoor heeft ze het wel gered tot half 7,dat was anders nooit gelukt. Peuter vond het prachtig overigens. Ijsje gehaald, met de zandtafel die op het terras stond gespeeld en terug naar huis met de bus. Mama is gesloopt. Beneden verdieping net helemaal aan kant gemaakt. Man en peuter zitten nog even met de duplo en peuter ook zo naar bed. Kan de televisie aan en vallen m'n luiken snel dicht denk ik...
Oh en dreumes legt inmiddels heuse afstanden af van zeker 15 stappen. Van die krab achtige half zijwaartse stappen
Boardbabe wat schrikken zeg. Hoe is het nu met dreumes?
Voor de rest ben ik eventjes te moe om te reageren. Dreumes had in de auto een half uur geslapen en wilde daarna niet meer in bed dus we (ik met peuter, helaas moest man de middag werken) zijn maar door de stad gaan sjouwen zodat ze zou slapen. Wat een gedoe voor een half uurtje in de wagen. Maar goed daardoor heeft ze het wel gered tot half 7,dat was anders nooit gelukt. Peuter vond het prachtig overigens. Ijsje gehaald, met de zandtafel die op het terras stond gespeeld en terug naar huis met de bus. Mama is gesloopt. Beneden verdieping net helemaal aan kant gemaakt. Man en peuter zitten nog even met de duplo en peuter ook zo naar bed. Kan de televisie aan en vallen m'n luiken snel dicht denk ik...
Oh en dreumes legt inmiddels heuse afstanden af van zeker 15 stappen. Van die krab achtige half zijwaartse stappen

maandag 22 juni 2020 om 20:03
Onze dreumes was op boevenpas vanmiddag. Ranja van broer van tafel gepakt en laten omvallen, plant uit de pot gehaald, tafelblad van zijn triptrap gegooid, met zijn nieuwe(net uur aan) sandalen in bak modderwater gaan staan en toen ik hem tijdens het koken kwijt wat stond hij in, ja in, de toiletpot
. Gelukkig slapen ze inmiddels allebei.