Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
@cadeau, ik vind een gepersonaliseerd boek zo leuk! Echt een persoonlijk en mooi cadeau. Of misschien een serviessetje met haar naam er op? Wij hebben via Greetz met de geboorte een bord gekregen (gewoon normaal plastic bord om van te eten) met zijn naam en geboortedatum, heel erg leuk!

@Teckel, leuk zeg op de camping! Zet je een paar foto's op de fb? Wat leuk dat het lopen ook al zo goed gaat!

@Due IN de toiletpot?! :rofl: klinkt als een echte boef inderdaad...
Er is flink geschreven zeg! Wij waren het weekend even gezellig bij m'n ouders op de camping.

Boardbabe, hoe gaat het nu met dreumes?

Positivevibes, ik verdenk inderdaad ook de drukte door de heropening van (in ons geval) de gastouder. Hopelijk gaat het snel beter!

Weetiknogsteedsniet, als ze niet wil slapen is het standaard drama. Ze gaat ook niet even rustig spelen, maar meteen weer staan in bed en blijft krijsen totdat ik haar kom ophalen. Eten als ze echt moe is, werkt inderdaad niet goed hier. Behalve als ik haar wat te "snacken" geef achter de tablet tijdens het koken, dus ze krijgt wel wat binnen gelukkig.

Positivevibes, lastig inderdaad! Ik zie dat er al wat goede tips gegeven zijn, hopelijk vind je een leuk cadeau :). Toen onze dreumes 1 werd, vond ze uiteindelijk de papiertjes om de cadeaus leuker dan wat er in zat, dus het zal al snel goed zijn ;).

Due-scimmie Wauw, dat zijn zeker boevenstreken! Haha

Dreumes is vanmiddag met haar voet in een wesp gaan staan :(. Ze gilde het uit, gelukkig is het niet gaan zwellen. Angel en gif eruit kunnen zuigen, maar wat was dat zielig zeg. Ze loopt eigenlijk altijd op blote voeten in de tuin, maar misschien moet ik toch maar sandaaltjes aandoen voortaan.
Heerlijk teckeltje, zo’n weekend op de camping! Hadden jullie nu zelf een caravan?

Vervelend al die ongelukken en de allergische aanval. Hopelijk eenmalig!

Haha in de wc pot staan Due, ik zou zo hard moeten lachen. Hier is het ook zo’n ontzettende boef, hij kan ook als stout kijken. En het kdv schrijft standaard dat hij allerlei streken uithaalt die zij veel te eng vinden maar waar hij dan zelf super trots op is. Vooralsnog is het goed gegaan maar ik klop het maar af voor we morgenavond op de HAP zitten om eea te hechten ofzo.

Wij hadden vandaag een dagje Efteling (ok met peuter dus telt hier niet), dreumes was op kdv. Heel erg leuk maar toch ook wel erg druk! Had het niet zo verwacht. Ach peuter had een geweldige dag en voor haar broer moest er ook een ballon mee :) .
Dat is schrikken Boardbabe. Hoe gaat het nu? Hier heeft ze tot nu toe alleen blauwe plekken en bulten opgelopen. Momenteel heeft ze een prachtig blauw oog. Het begint gelukkig al weg te trekken.

Hier was de tunnel van de IKEA een grote hit met haar verjaardag. Ook bij de grote neef (4) en nicht (7). Achter elkaar er doorheen kruipen en een lol dat ze hadden. Als hij opgevouwen is gaat ze er in zitten. Als ze niet al zoiets hebben vind ik het wel een aanrader. Een boek vind ik trouwens ook een heel mooi cadeau.
snowgirl ook schrikken zeg die allergische reactie!

due ooh wat een boef zeg

lazy ai een wesp ook schrikken, vind dat altijd een gemene pijn.

zussel jullie dagje Efteling klinkt heerlijk.

Vanmorgen op controle geweest. Het bloeden is gestopt. Nu dagelijks zelf verversen en wond in de gaten houden. Donderdag weer checkup bij de huisarts. Ze hebben er nu ander verband om zitten. Het andere had ze al aan zitten pulken. Bij thuiskomst viel op dat haar vingers donkerder van kleur waren. Verband zat dus veel te strak, na overleg assistente losgehaald en opnieuw verbonden.

Verder gebruikt ze haar hand om dingen mee te pakken maak niet om op te steunen. Ze steunt nu op pols ipv hand en staat op een andere manier op.

Weerhoud haar niet om streken uit te halen, stond net weer op het zadel van haar driewieler met losse handen en was in het raamkozijn geklommen (onze bank staat er tegen aan).
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Due-scimmie schreef:
22-06-2020 20:03
Onze dreumes was op boevenpas vanmiddag. Ranja van broer van tafel gepakt en laten omvallen, plant uit de pot gehaald, tafelblad van zijn triptrap gegooid, met zijn nieuwe(net uur aan) sandalen in bak modderwater gaan staan en toen ik hem tijdens het koken kwijt wat stond hij in, ja in, de toiletpot :facepalm:. Gelukkig slapen ze inmiddels allebei.

Ooo wat een boef! Overigens wel herkenbaar, ik probeer angstvallig de deuren naar toilet en badkamer dicht te houden
🙈🤣
zussel schreef:
22-06-2020 20:51

Haha in de wc pot staan Due, ik zou zo hard moeten lachen. Hier is het ook zo’n ontzettende boef, hij kan ook als stout kijken. En het kdv schrijft standaard dat hij allerlei streken uithaalt die zij veel te eng vinden maar waar hij dan zelf super trots op is. Vooralsnog is het goed gegaan maar ik klop het maar af voor we morgenavond op de HAP zitten om eea te hechten ofzo.
Haha. Ja ons kdv is onze peuter gewend, dus kwa streken mbt klimmen zijn ze het wel gewend. Al zitten ze daar samen om de groep en doet jongste wel oudste na. Ook is onze peuters voorhoofd al twee kee gelijmd :facepalm:. Maar dreumes is ondeugender. Als je nee zegt kijkt ie met zo'n blik van dat kan je wel zeggen maar ik doe het toch en dat doet ie dan dus ook.
snowgirl1 schreef:
22-06-2020 21:22
Ooo wat een boef! Overigens wel herkenbaar, ik probeer angstvallig de deuren naar toilet en badkamer dicht te houden
🙈🤣
Ja same. Maar als peuter dan net is gaan plassen, gaat dat dus wel eens mis :mrgreen:
Haha, heerlijk al die ondernemende kinderen! Meestal kan ik wel om die streken lachen, maar het lijkt soms alsof zoon kan klokkijken want op de meest onhandige momenten haalt hij van alles uit.
Nieuwe hit hier is speelgoed gereedschap, tweede hands een leuke set op de kop kunnen tikken. En er wordt super fanatiek mee gespeeld!
Ook zijn de 3 woord zinnen geïntroduceerd vooral 'Nee, niet doen' horen we erg vaak. En dan vooral 'Neehee, NIET DOEEHOEEN'
Naar mijn idee zeggen we dat helemaal niet zo vaak tegen hem en ongeduldig zijn we echt zelden. Ben benieuwd hoe de twee is nee fase gaat worden als dit er al 100x op een dag uit komt bij 19 maanden..
Daanstje schreef:
22-06-2020 22:03
Haha, heerlijk al die ondernemende kinderen! Meestal kan ik wel om die streken lachen, maar het lijkt soms alsof zoon kan klokkijken want op de meest onhandige momenten haalt hij van alles uit.
Nieuwe hit hier is speelgoed gereedschap, tweede hands een leuke set op de kop kunnen tikken. En er wordt super fanatiek mee gespeeld!
Ook zijn de 3 woord zinnen geïntroduceerd vooral 'Nee, niet doen' horen we erg vaak. En dan vooral 'Neehee, NIET DOEEHOEEN'
Naar mijn idee zeggen we dat helemaal niet zo vaak tegen hem en ongeduldig zijn we echt zelden. Ben benieuwd hoe de twee is nee fase gaat worden als dit er al 100x op een dag uit komt bij 19 maanden..
Ik ben erachter dat ik ben drie en ik doe het niet nog erger is :-$
Helemaal eens met Due. Hoe dichter peuter bij de 3 komt hoe erger het wordt. Ik dacht vorig jaar deze tijd al een echte peuter in huis te hebben met 22 maanden. Nou kom van een koude kermis thuis hoor. Wat ik toen heftig vond, zou ik nu een heel ontspannen middag vinden. :rofl:
Wow wat praat hij al goed daanstje!

Hier heeft dreumes eens de lievelingsknuffel van dochter in de wc gegooid, ook niet zo'n succes.

Ik vond het rond de twee absoluut het heftigste qua peuter buien, nu ze ouder zijn is het heel anders omdat je ook goed kan praten en afspraken kan maken.
Due-scimmie schreef:
22-06-2020 22:01
Ja same. Maar als peuter dan net is gaan plassen, gaat dat dus wel eens mis :mrgreen:
Haha, hier met kleuter precies hetzelfde
Teckeltje88 schreef:
22-06-2020 22:14
Helemaal eens met Due. Hoe dichter peuter bij de 3 komt hoe erger het wordt. Ik dacht vorig jaar deze tijd al een echte peuter in huis te hebben met 22 maanden. Nou kom van een koude kermis thuis hoor. Wat ik toen heftig vond, zou ik nu een heel ontspannen middag vinden. :rofl:
Oh nee toch! Ik denk het inderdaad nu al pittig te hebben met de mental breakdowns om niets, inclusief kopstoten (op grond, muur of mama) :facepalm:
Lazylenny88 schreef:
23-06-2020 07:55
Oh nee toch! Ik denk het inderdaad nu al pittig te hebben met de mental breakdowns om niets, inclusief kopstoten (op grond, muur of mama) :facepalm:
It grows on you :there:
Lazylenny88 schreef:
23-06-2020 07:55
Wie weet heb je dezelfde ervaring als dat ik had en is het rond de twee inderdaad het hefstigste. Dochter was toen ook echt niet happy omdat ze net een broertje had gekregen die aandacht vroeg wat zij niet kon waarderen. Het is sowieso een pittige tante maar rond die leeftijd beet ze andere kinderen, maakte ze ruzie, had ze breakdowns om niks, ging ze helemaal tekeer op straat en lukt het mij niet om haar mee naar huis te krijgen, deed ze haar baby broertje bewust pijn en weigerde ze te slapen (middagslaapje was er al af en nachts was het ook ruk).

Nu is ze bijna 3,5 jaar en heeft ze nog altijd een hele duidelijke mening maar het is echt een schat, ze zal niemand opzettelijk pijn doen, heeft geen meltdowns meer om niks en je kan gewoon met haar overleggen over wat we wel of niet gaan doen. Op haar broertje is ze apetrots en die doet ze echt niks meer aan.

Even als tegengeluid dat wanneer je het nu zwaar vind het niet perse nog erger hoeft te worden.
Heerlijk om te lezen allemaal! Ook het voorland haha, als ze wat groter zijn, nu vind ik het nog grappig de eigenwijze buien met anderhalf maar wat ik dan lees, kindjes bijten, kopstoten en niet meer willen slapen, poe pittig hoor! Blijkbaar toch een fase waar ze doorheen moeten, ook fijn te lezen dat het meestal 'normaal' bijtrekt , en gedeelde smart is halve smart, fijn de herkenning hier!

Hoewel het hier allemaal super soepel gaat met dreumes, op gooien met z'n eten en speelgoed na als ie het zat is aan tafel, en overal op en in klimmen (hij heeft wel al een littekentje van een wondje wat geplakt moest worden)
Ook grappig dat we vroeger zeiden dat we ons kind nooooit zouden laten eten met een filmpje ('dan maar een keer niet eten, ze krijgen vanzelf honger') nu is het hup YouTube aan met pretlettertjes als ie loopt te klieren aan tafel, en je schept het eten er zo achter elkaar in :worship: :P
Ik vond de fase vlak voor ze 4 worden tot nu het pittigste. Totaal niet meer luisteren, brutaal, zijn broertje pijn doen en op het kdv gingen zijn vriendjes allemaal weg.

Nu is hij 1 week naar school geweest en was die week erg lief, dus hoop echt dat dat het stukje echt aan school toe zijn is (wat ik van heel veel mensen hoor)
Poeh als ik dit lees valt het hier nog mee met de buien en streken. Ik kreeg haar laatst niet in de winkelwagen omdat ze zo tegenstribbelde, ik moest iemand vragen te helpen. Maar dat is het 'heftigste' tot nu toe. En ze eet momenteel slecht en is het al snel zat aan tafel wat het niet gezelliger maakt.

Wat ik eerder vermoeiend vind is dat ze niet echt even alleen kan spelen. Ze komt snel naar ons toe of begint te piepen. Ik weet dat het bij de leeftijd hoort, maar ik kijk er wel naar uit.
Oh envelop, ik ben echt blij met jouw bericht. Dank je!

Mijn zoontje is in korte tijd echt van een zoet engeltje in een soort krijsende drifterik veranderd. Precies wat jij beschrijft en dan meestal om niks. Gelukkig doet hij niemand expres pijn en is het nog steeds een knuffelkont, maar verder is álles drama als het niet precies gaat zoals hij wil. Hij gaat nu richting de 2 dus ik hou wat hoop dat het niet per se nog veel erger hoeft te worden, haha :lol:
Zo heerlijk al die herkenning! Het ligt niet aan ons als ouders, het is gewoon een faaaase
Als dingen te lang duren of niet mogen komt hier onze kleine Hulk tevoorschijn. Ze word nog net niet groen, maar de gezichtsuitdrukking en haar houding kloppen precies. Ze doet nu ook haar armen strak tegen haar lijf als ze niet opgepakt wil worden. Ze heeft dan geen zin in een schone luier, want ze is natuurlijk druk bezig met andere dingen.

Vanmorgen gaf ze de hond een hele lieve knuffel en aaide hem daarna ook heel netjes. Ze wil wel nog steeds bijna op hem zitten en dat vind de hond terecht niet zo leuk. Meestal is ze niet zo zachtjes met de hond. Mijn man roept dus bijna automatisch dat ze de hond met rust moet laten. Dat mag hij nu dus wel zichzelf weer afleveren en eerste even kijken wat ze echt aan het doen is.

Vannacht was ze erg onrustig en heb ik haar uiteindelijk maar tussen ons in gelegd. Alleen was het natuurlijk een groot feest toen ze (een half uur voor de wekker) wakker werd in het grote bed.
Wow, wat veel geschreven! Sterkte voor de pechvogels!

Peuter was het pittigst toen hij eigenlijk nog niet zonder middagslaap kon, maar met middagslaap 's avonds niet voor 22.00u sliep. Dat was begin dit jaar. Hij ging toen uit vermoeidheid z'n zusje pijn doen. Maar inmiddels kan hij goed zonder z'n middagslaap en zijn we die fase weer voorbij. Echte driftbuien kennen we eigenlijk niet van hem. Hij zit momenteel wel weer in een slechte slaapperiode, dus we zijn moe :zzz:.

Dreumes klimt momenteel echt overal op. Ik laat dat allemaal gebeuren, maar blijf wel in de buurt. En ze eet uit de prullenbak :hihi:. Oh en de sokkenla is heel leuk om leeg te halen. Dus kleine boevenstreken wel, maar eigenlijk vooral ontdekkingsdrang. Al begint de eigen wil wel meer te komen. Toen ze gisteren niet van de wip af wilde in de speeltuin bijvoorbeeld :-x.

Ik ga morgen babyspullen shoppen met een goede vriendin die zwanger is. Niet goed voor mijn rammelende eierstokken die weer meer aanwezig zijn :facepalm:.
Ho foutje
Wat een herkenning, ik moet stiekem wel een beetje gniffelen om alle verhalen :hihi:. Gedeelde smart is echt halve smart.

Envelop, dat is inderdaad een fijn tegengeluid! Wat een pittige periode hebben jullie gehad, fijn dat het nu zoveel beter gaat. Is broertje wel iets rustiger?

Navy-blue, alleen spelen zit er hier inderdaad ook nog niet in. Dochter wil alles “samen”, dat komt natuurlijk ook omdat ze in haar eentje is thuis. Ik ga op mijn vrije dag vaak even naar een vriendin zodat ze met andere kindjes kan spelen. Dan kan ik ook even 10 minuten rustig zitten.
anoniem_397580 wijzigde dit bericht op 23-06-2020 21:39
Reden: Spelfout
0.17% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven