Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:Annie Ooi schreef op 09 juni 2008 @ 22:45:

Niniane, tsja, druk schema idd. Volgens mij doe je het gewoon helemaal goed zo, tis gewoon wat drukker met 2 kleintjes. Daar voor in de plaats is het over een paar jaar veel rustiger, of zelfs als je al een paar maanden verder bent. Groot voordeel van 2 kinderen dicht op elkaar!!!! Zet hem op meid!

Moet je daarna natuurlijk niet als je net je rust terug hebt, nog twee van die schattige energie vretertjes produceren. LOL
Fluf, hahahaha!!!! Van jouw schema schrok ik idd wel. Man oh man, wat een drukte. Petje af!!!!

Mette, sterkte meid, ben even naar decembertopic geslopen om te kijken wat er scheelde. Wat een angst, gewoon een nachtmerrie. Ik hoop dat alles goed blijft gaan met je moeder.
Zalk ik er maar niet bijzetten dat de oudste twee heren momenteel in onderzoek lopen naar o.a. ADD/ADHD. Van de week bij school was een moeder aan het mopperen dat haar kind hyperactief is (zelfgediagnosticeerd welteverstaan). Waarop een andere moeder naar mij wijst en zegt: Je moet die oudste twee van haar eens een dagje lenen, dan weet je pas wat hyperactief is! LOL En zo druk vind ik ze niet eens. Mijn schema trouwens ook niet. We hebben nu eenmaal vier kinderen en de bijbehorende drukte en chaos af en toe. Daar denk ik niet over, ik doe gewoon wat moet gebeuren.
Jieeeehaaaaaaaaaaaaa....wat heb ik genoten vanavond!! Ik heb het hardste gegild van ons allemaal; zoon zat me verdwaasd aan te kijken haha. Vroegah hield ik heel erg van voetbal (toen ik 18, 19 was), maar de laatste jaren volg ik het totaal niet meer. Maar nu borrelt het weer helemaal op.
Meiden, wat hebben jullie achterlijk veel geschreven voor een maandag. Ik heb het allemaal gelezen maar ga niet reageren hoor. Ik moest werken, toen gauw Jasmijn halen en toen naar een verjaardag. Daar hebben we lekker patatjes en een sateetje gegeten. Toen Jasmijn naar oma en opa gebracht, daar ging ze lekker in bad en naar bed. Wij samen, de man en ik dus, naar vrienden om voetbal te kijken. De mannen dan, met een beamer en een groot scherm, té erg middenin de woonkamer wel te verstaan. Mijn vriendin en ik gewoon lekker kletsen en af en toe mee kijken. Wij zijn ook niet van die enorme voetbalfans, manlief vindt het wel heel leuk om te kijken, maar als het EK of WK is verandert hij echt in een enoooorme oranjefan, haha! Ik vind het altijd wel gezellig want er zijn ook altijd vriendinnen bij. Meestal kijkt hij nl. met de man van mijn beste vriendin (die ook die fotostudio heeft).

We waren best laat thuis, maar vanochtend hoefde ik niet zo vroeg op, we hebben nl. cursusdag van mijn werk. Leerlingen zijn de hele dag vrij. Jas gaat op dinsdag toch altijd al naar oma, dus was het helemaal lekker dat ze er kon slapen gisteren. Konden wij lekker weg en vanochtend heel rustig aan doen, super!

Kan iemand de link naar de groep plaatsen please??? Ik heb al een tijdje een laptop en de link staat op mijn gewone pc...

Nou, ik ben weer bij, ik ga mezelf nu aankleden en dan moet ik zo weg. Doei, fijne dag!!!
Voor Mmmoi: http://groups.msn.com/vivamamas-decemberjanuari2007
Oeh Pebbs, wat is Floor toch een lekker meisje, en wat is ze aan het veranderen zeg! Ze krijgt een heel ander koppie! Leuk zeg dat je haar altijd weer aan die mooie grijns ontdekt.

Aaaarch, wat een afschuwelijke hooikoortsdag is dit!!!!!!!!
hahaha Fluf. Ja ik vraag me ook wel eens af waarom ik nog te dik ben.... En toen ik mijn schema neerzette dacht ik al dit is peanuts vergeleken bij jou schema.

Mijn schema loopt overigens volledig in de soep als er een niet standaard bezoekje gebracht moet worden aan cb oid. Vooral als dat op een tijd is dat het niet uitkomt bv 2 uur 's middags. En het zal idd volgend jaar rond deze tijd een stuk makkelijker zijn. Maar als Myrddin aan de fruithapjes, brood. ed begint wordt het nog ingewikkelder want dan moeten ze een paar weken bijna elk uur iets hebben. Flessen afgewisseld met vast eten Een vriendin van me zat een maand of twee geleden in die fase. Hoe deed jij dat dan? En wanneer moet ze dan slapen als ze bijna elk uur iets moet eten? vroeg ze. Eh ja dat wist ik toen eigenlijk niet meer. Suf he dat je dat soort dingen zo snel vergeet.

@Pebbles. Mooi dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad. 30 weken alweer wat gaat de tijd snel, zeg.

@Babba Man wat naar zeg, maar ook wat ringel zegt je kan er niets aan doen. In ieder geval niet de schuld bij jezelf leggen. Heeft die sreptokok dan ook gevolgen voor een eventuele volgende zwangerschap?

@Ringel. Kyran krijgt al heel lang geen laatste fles meer. Hij was er bijna vanaf rond een jaar. Maar omdat Myrddin ook rond zeven uur een fles kreeg, kreeg hij weer even iets van dat wil ik ook. Drinkt hij twee slokken en de rest hoeft hij niet. NA een paar weken hoefde hij het helemaal niet meer. Wij eten rond zes uur en direct daara gaat Kyran meestal naar bed dus dan zit hij nog vol van het eten.

Vraag: Kyran wil dus helemaal geen melk meer drinken, warm of koud. Heb nog wel even optimel-drink geprobeerd dat is een paar weken goed gegaan. Maar dat wil hij nu dus ook niet meer. Ook verschillende manieren van aanbieden bv met rietje, zonder rietje, tuitbeker, gewone beker, mijn beker. Alles is leuk voor 1 a 2 keer en dan is hij er weer klaar mee. Wel eet hij rustig een grote bak yoghurt leeg. Zou dat ook mogen ipv melk?
Haha pebbles wat een leuk filmpje. Geweldig dat ze direct haar handje terugtrekt als er gezegd wordt dat het ding uitgaat als ze op de knopjes drukt.

Mooi buggy hebben jullie. Wij hebben daar het campingbed van.

Voor de shopgoeroes onder ons. Waar oh waar, kan ik een zonnehoedje kopen voor jongens? (zag floor net op de foto's met zo'n ding) Die dingen zijn alleen te koop voor meisjes en zijn dan vaak ook nog eens heel klein. Kyran heeft een groot hoofd!! Hoeft geen spectaculair ding te zijn als het maar niet te meisjes-achtig is.
@niniane: ik heb laatst een spijkerstofhoedje (unisex) bij de zeeman gekocht voor 2 euro. Die ligt nu op de creche.

Als je wat mooiers/stoerders wilt dan hebben verschillende merken ook hoedjes voor jongens.

Deze bijv: [url=https://www.kleertjes.com....kleertjes.com//index.php?page=detail&af[t]=2&af[g]=1,2&fs[g]=1&fs[mt]=1&fs[sz]=1&fs[m]=0&fs[t]=0&id=9168[/url]

Als je googled op jongen(s) + zonnehoed(je) dan krijg je er nog veel meer uit.

Op www.easy2travel.nl onder "verzorging"en dan "zonbescherming" verkopen ze speciale UV-werende zonnehoedjes in allerlei kleuren maar die zijn ook wat duurder.

Ik heb er daar 1 van met klep en nekflap maar die trok ze steeds van haar hoofd. Hoedjes werken hier beter.

Die buggy was in de aanbieding laatst. Koste nog geen 50 euro. Er staan wel autootjes op maar echt duidelijk is dat niet, ik vond het wel een mooi kleurtje.

Volgens mij mag yoghurt ook gewoon ipv melk. Heb je karnemelk al geprobeerd? Dat lijkt wat meer op yoghurt.

@annie: ik hoop voor je dat het tegen de tijd dat je moet bevallen beter weer is voor hooikoorts. Lijkt me toch niks als je in je kraambed ook nog eens last hebt van hooikoorts.

Volgens mij komt dat veranderende gezicht bij Floor doordat ze meer haar krijgt, dat zie ik hier bij bijna alle kindjes. Dan lijken ze ook meteen een stuk ouder.

Van Mats heb ik al een tijdje geen foto's meer gezien, heb je nog nieuwe op je site staan?
Niniane en Fluff: wat een schema's. Straks als Myrdinn gaat eten dan wordt het echt hapjes en papjes... Eet Kyran al stukken fruit. Zou Myrdinn ook hier snel aan laten wennen. En dan gewoon schema van Myrdinn langzaam in die van Kyran passen. Makkelijker gezegd dan gedaan...haha...

Klopt vorig jaar rond deze tijd moesten ze constant eten en drinken, Ik heb toen vaak brood en fruit achter elkaar gegeven.

En sommige dagen niet als Aimee veel sliep. Ook wel vergeten hoe het was...

Pebbles: wat een leuk filmpje. Floor is echt aan het veranderen. Staartjes en babyvet is er ook flink afgelopen toch. Echt meisje nu!!! Op naar de volgende baby!

Mmmmoi werkse vandaag...

Het is nu 10 uur en kind slaapt nog steeds. Om 630 fles in bed en niet gehoord. Wordt dan altijd zenuwachtig. Maar als ik nu ga kijken dan wordt ze wakker. Ga zo toch checken of ze het nog doet!
Ik heb me eigenlijk nooit aan vaste eet en slaap schemas gehouden. Max heeft het nu wel min of meer omdat ik met de schooltijden zit. Maar als hij niet moe is, gaat hij niet naar bedje en als hij geen honger heeft, eet hij later. Dus de introductie van vast voedsel is net zo gegaan. Voor een voeding een beetje fruit ofzo en dan dronk hij vanzelf minder uit zijn fles. Tot hij zoveel fruit en dergelijke at dat hij helemaal geen fles meer wilde, hoogstens een klein beetje. Zo zal het met Tessa ook wel gaan denk ik. Ik zit dus eigenlijk nooit met ieder uur iets. Max heeft nog wel dagen dat hij slecht eet. Zeker nu het warm weer is. Ook prima, extra fles melk of een extra danoontje en klaar is hij.
Al merk ik toch wel de voordelen van het heen en weer naar school wandelen. Bij het ontbijt krijgt Max pap. Onderweg naar school eet hij een broodje of sultana ofzo. En tussen de middag ook. Als ik Ian en Des weer terug breng naar school heeft hij een beker drinken in de wagen. Om een uur of drie, als ik de heren weer ga halen, idem dito. Hij een beker drinken en iets te eten (sultana, liga, fruit, worteltjes etc) gewoon in de wagen.
@mirjam: ik lees net je reactie bij het filmpje van Floor dat het net lijkt of Floor zelf uit het zwembad klimt.

Dat deed ze dus ook (een keer of 100 ). Wel lastig want die rand was erg glad dus je moest er constant bijblijven.

Het verbaasde ons ook wel dat ze dat al kon. Thuis had ze de smaak helemaal te pakken en ze klimt nu ook op de bank (en we hebben geen lage bank) om daar vervolgens overheen te gaan rennen, doodeng.

Ik heb nog wel een filmpje waarin je wel ziet dat ze eruit klimpt maar daar staat manlief op en die vond het niet zo'n goed idee om op mijn hyves te staan, hij blijft graag anoniem.

Als ik zo de schema's lees van de moeders met meerdere kinderen dan ben ik blij dat ik nog even een maand of 2,5 heb.

Ik denk dat ik de baby rond een half jaar gewoon met ons laat mee-eten als hij/zij dan wakker is. Dus geen extra eetmomenten inplannen anders ben je echt de hele dag met eten bezig.

@babba: Aimee ondertussen eindelijk wakker? Wat een slaapkop zeg (of heeft ze gisteravond ook stiekem voetbal gekeken?).

Floor is het ritme nog een klein beetje kwijt en begon om half 6 al te roepen en daarna huilen in bed toen ze manlief op hoorde staan.

Ik heb haar gewoon laten liggen en ze is toen gelukkig weer gaan slapen.
Pebbels, eng he, dat geklim. Max loopt nou niet bepaald lekker, maar hij klimt als de beste. Zelfs al de trappen op . Al moet ik bekennen dat ik dat ook wel stimuleer. Met heel veel trappen, een slechte rug en ruim 15 kilo kind is zelluf doen heel handig af en toe.
ninane; bij de H&m hebben ze ook zonnehoedjes in verschillende maten.

en ik heb van babybanz een bandana voor Mees (met elastiek) gekocht
hier ook een klim en klauter dreumes. ook de trappen op (en elke keer als je haar wilt ondersteunen om te voorkomen dat ze eraf donderd wordt die hand dus weg geduwd) en nu ook de trap af (op d'r billen mar wel eng, no way dat je haar nog naar beneden mag tillen)

verder echt overal op en overheen klauteren en over mama heen nog het allerleukst!

ff verder met eten.
Nou, hier ook een mijlpaal hoor..haha. Hanna kan nu een paar seconden los staan..niet te geloven met bijna 17 maanden..

Met zoon, Hanna en mijn moeder ben ik vanmiddag naar het bos in de stad (het Kralingse bos) geweest..heeeerlijk. Zoon heeft deze week vrij, vandaar. We hebben een paar uur op het speelweitje bij het peuterbadje gezeten, lekker in het zonnetje. Hanna kroop een beetje door het gras (ieks..wel eng aan je beentjes hoor, dat gras) en zoon vermaakte zich ook opperbest bij de plas (de Kralingse dus). Echt een topmiddag gehad. Nu is zoon weer bij mijn ouders aan het eten; hij heeft snel gedoucht thuis maar ging gauw weer naar opa en oma om zuurkool te eten. Misschien slaapt hij daar ook vannacht omdat mijn moeder morgen de hele dag naar een speeltuin gaat met hem. Hij heeft een leuke vakantie zo!

Mirjamman komt pas om half negen thuis (avonddienst) dus ik heb het rijk alleen met Hanna. Ze staat te persen dus ik zal zo maar eens kijken wat het heeft opgeleverd.

O ja, misschien hoor ik dan morgen eindelijk of ik op gesprek mag komen bij dat bedrijf. Ben benieuwd.
drukke schema's inderdaad. Met Roan loopt alles eigenlijk vanzelf wel. Tuurlijk hebben we een soort schema, maar meneertje is gewoon heel duidelijk in aangeven wat wel en wat niet. Hij is om 6 uur ongeveer wakker, gaat om 13 uur weer naar bed, tegen half vier eruit en vervolgens tussen 18.30 en 19.00 weer naar bed. Daartussen eten en drinken en weggaan en wat dan ook.

Volgens mij heeft hij last van de prikjes van vorige week. Jengel de jengel, Vanochtend helemaal hysterisch in bed. Slecht eten de laatste 2 dagen. Het is nooit een goede avondeter geweest, maar nu eet hij werkelijk niets. Gisteren en vanavond alleen een beetje vla met yoghurt gehad. Met de nadruk op een beetje.

Vanavond komt de leidster van de creche langs. Ze wil wat dingen mbt de planning van Roan bespreken. Ik vermoed dat ze aan gaat geven dat Roan niet meer 2 ochtenden opgevangen kan worden, maar dat het een hele dag moet worden. Zou jammer zijn. Maar goed, mss is het dat wel helemaal niet, maar ik ben er gewoon een beetje zenuwachtig om.
Krokusje, twee hele dagen crèche zou toch geen probleem moeten zijn? Het lijkt me wel een mannetje dat dat prima trekt, zeker gezien de groepsgrootte bij jullie. Is Krokusman ook thuis voor het gesprek? Wel fijn als je het samen kunt doen.
@mir, Roan gaat nu 2 volle dagen en 2 ochtenden. Dit betekent dat er 3 middagen iemand thuis is met Roan. Dit zorgt voor ons voor heel veel rust. Roan is, ongetwijfeld net als alle kinderen, niet op z'n makkelijkst tegen de avond, en al helemaal niet als hij een volle dag naar de creche is geweest.

Reden dat we liever deze verdeling hebben dan 3 volle dagen is dus voor Roan zijn rust en voor onze rust. Ik merk ook dat hij thuis meer slaapt dan op de creche. Maar dat zal logisch zijn. Daarnaast betekent een derde volle dag dat ik met mijn rooster moet gaan schuiven en dus een ochtend vrij ben en een middag moet gaan werken. Als ik dan 's middags werk is mijn man vrij. Kan natuurlijk allemaal prima, maar heb het liever anders. Ach, laat ik eerst maar afwachten wat ze daadwerkelijk te melden heeft. Ik laat het nog wel even weten vanavond.
Ik snap 'em. Lastig.. Nou, we horen het wel.

Hier ligt het kleine meisje lekker frisgewassen in haar bedje. Ze is volgens mij hartstikke moe van die hele middag buiten en alle indrukken.
Mirjam, heeft jouw zoon vakantie? Zo vroeg al?

Krokus, lastig met opvang. Ik snap wel dat je liever geen drie volle dagen doet. Ik zoek nog steeds naar werk, maar dan kan Paul schuiven met zijn rooster (lang leve de 24 uurs branche) en hebben we waarschijnlijk helemaal geen opvang nodig.

Hebben jullie trouwens weleens van Pokemon kaarten gehoord? Een helemaal hot item op de nieuwe school van de jongens, die uiteraard accuut willen gaan verzamelen/ruilen/spelen etc. Ik word er knettergek van. Want kaarten ruilen geeft ruzie en gedoe, bovendien snappen ze er de ballen van. Welke kaart is sterker en wat is die kaart dan waard etc. Daarbij zijn die kaarten vier euro voor tien kaartjes. Hoe ban ik die kaartjes weer uit ons leven? Iemand een suggestie?
helaas fluf ik ben bang dat je er aan vast zit. Die pokemonkaarten bestaan al heeeeel lang en de kids op m'n werk zijn er ook helemaal vol van en besteden dan ook hun hele zakgeld eraan. Niemand die snapt hoe het spel nu daadwerkelijk gespeeld moet worden (je hebt trainers en krachtkaarten en ergens rechtsboven staat aangegeven hoe sterk je kaart is) het gaat er eignelijk om dat jhe zoveel mogelijk van die kaarten in bezit hebt, want dan ben je stoer.
Dank voor de tips mbt zonnehoed. Heb er een besteld via de h&m-site. Die vond ik wel stoer. Had beter naar stad kunnen gaan (want nu moest ik nog wat extra dingen kopen om aan het minimum bedrag te komen) maar voordat ik daar kom is de zomer al voorbij denk ik. Ik vond die bb-banz zonnehoeden erg leuk maar duur nu heb ik voor hetzelfde geld een hoed en nog wat andere kleren die Kyran ook hard nodig heeft.

Hier ook een kleine acrobaat. Kyran klimt ook overal op hij kan al wel de trap op maar nog niet eraf. Hij is overigens ook al een keer van de bank gevallen met zijn hoofd op de tafel. Ik stond in de keuken en voor hij op de bank was lag hijer al weer naast. Enorme bult op zijn kop en brullen natuurlijik. Hoe dan ook ik had het niet kunnen voorkomen. In die tijd dat het gebeurde had ik nooit de hele huiskamer kunnen doorlopen.

Even verder met tassen inpakken, morgen weer werken dus dat begint dan nu al. N-man kanniet helpen want die heeft cursus tot laat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven