Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijhebben ze nog voor de 40 weken gestript. Maar blijf het hier verdacht rustig vinden. Zou het dan toch na de ctg meer actie zijn gekomen??????

damn blijf het spannend vinden!
Verhaal staat nu op hyves, ik kon er niet op vanmiddag.
Lees even op Mmmoi haar hyve. Alles is oke, maar nog geen baby. Duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim...
he poppies,

inderdaad lekkere peuterpubers. Hahaha. Roan schijnt vanmiddag een draak geweest te zijn. Spugen, slaan, schoppen en niks willen. Is vaak bij hem een teken dat hem iets dwars zit. Maar ja, dat betekent niet dat we dat gedrag accepteren. Ik ben net thuis (gelukkig maar, whehehe) maar lief heeft het zwaar gehad. Morgen gaat het vast een stuk beter met hem. Ik kan dus niet altijd zo vrolijk schrijven over het peuterpubergedrag van Roan, we hebben er soms moeite mee, maar zijn wel knetter op ons kereltje. Ik heb zin in de momenten dat hij weer wat beter in z'n velletje zit, en dat kan bij hem per dag wijzigen. Hahaha, vat het vooral niet op als alleen maar geklaag, want dat is het niet. Het is mijn mannetje, met z'n eigen gebruiksaanwijzing.

@mmoi, you go girl. Het duurt niet lang meer!
heb hyves net afgesloten......
@mmmoi: gelukkig was alles goed lees ik. Maar wanneer komt die baby nou eens?

@fluffy: klinkt goed zeg van dat nieuwe huis. Jammer dat het geen andere stad is geworden maar de reden daarvoor is wel heel begrijpelijk.

Hoe is de buurt waar jullie komen?

@annie: mmmmmmm, pannekoeken zijn het lekkerst 1 of 2 dagen later.

@ringel: hoe gaat het met de zieken daar?

Het oor van Floor loopt nog steeds, aanstaande vrijdag al 2 weken dus dan ga ik wel naar de huisarts. Vanavond leek het wel iets minder.

En hoera; Eva heeft vannacht doorgeslapen. Ze heeft gisteren nog een late avondvoeding gehad en vanmorgen om half 7 moest ik haar wakker maken omdat ik moest gaan aankleden.

Volgende keer laat ik haar toch wat langer liggen, dan krijgt ze wel voeding als ik al aangekleed en opgetut ben. Anders wordt ze straks op vrije dagen ook steeds om half 7 wakker.

Maar ik was stomverbaasd, na 6,5 maand verwacht je het bijna niet meer .
@krokus: die gebruikaanwijzing is hier ook wel nodig hoor. De ene dag is het super genieten van een heerlijk peutertje en de volgende dag is het alleen maar brullen en hangen en uittesten.

Slaan, schoppen en spugen doet ze gelukkig niet. Dat lijkt me inderdaad niet makkelijk.

@ringel: is zo weer opgestart toch?
Krokus, ik ken het hoor. Het is nu eenmaal niet leuk en vrolijk. Zeker niet met temperamentvolle kindjes. En van gebruiksaanwijzingen heb ik inmiddels behoorlijk kaas gegeten. Knuffel voor jou.

Pebbels, het is een van de betere buurten. Het aantal reacties als er daar een huis vrijkomt (je moet hier op een huis reageren als je er wilt wonen en degene met de langste inschrijftijd krijgt het dan) ligt op een paar honderd.
@fluffy: lijkt me wel een fijn idee om in een betere buurt te wonen met 2 bijna pubers in huis.
Ja dat is zeker fijn. En we hebben een klein grasveldje voor de deur, dus niet direct aan de weg. Ik ga proberen foto´s te maken.

Mmmoi, hoe is het? Al een lief knulletje of kek meiske erbij?

We gaan zo naar het stadhuis om een nieuw paspoort aan te vragen. Alle kinderen worden op mijn paspoort bijgeschreven, dus ze moeten allemaal mee en man om te tekenen. We hebben gister foto´s laten maken van het hele spen. Vier kinderen die niet mogen lachen en recht moeten zitten. Pfffffffffffff. Maar het is gelukt!
Mayte is weer helemaal beter (gelukkig) maar is z'ochtends zo mega vroeg wakker! Was vanochtend 5.00 (was net Fenna aan het voeden) heb haar met veel hangen en wurgen weer in d'r bed gekregen, maar gaat met veel gegil, gepiep en gedoe gepaard. Als ik s'ochtnds om 5.00 iets niet kan hebben....hoe bedoel je gerbuiks aanwijzing. Denk dat ik wel weet waar het hem in zit....de afgelopen tijd is Lief steeds met haar naar beneden gegaan en voor de tv gaan zitten. En dat wil ze nu dus steeds.....zodra Lief weer beter is gaat de tv s'ochtends niet meer aan. Hopelijk blijft ze dan wat langer liggen, maar zal eerst wel weer een strijd geven.

Lief heeft er afgelopen nacht bijkans alles uitgegooid (van boven en beneden en dan ook nog tegelijkertijd) wat er gisteren in is gekomen. Hij dacht dat hij vandaag wel naar een sollicitatie gesprek kon, nou niet dus....hij mag van mij ook pas weer werken als hij helemaal is uitgeziekt....maar wordt ook nog een strijd.

Fenna had gisteren een regeldag, om de 2uur wilde ze aan de borst. MEt als gevolg dat ze vanacht van 19.30 tot 5.00 geslapen heeft (is niet erg) maar ik had enorme knal tieten, heb om 2.30 nog staan afmelken boven de wastafel en bij de tsr deed het toch wel pijn...auwie. Was er nu ook alweer om 7.00 en ligt nu in bed te huilen.....maar even laten....maar wel lastig.

@pebbels, fijn dat Eva doorheeft hoe eht moet om door te slapen!!!! wordt ook wel tijd hoor na een half jaar!

@mmmoi...en?

Ga nu tv uit doen en Mayte in de kleren hupsen. M'n moeder is gisteren nog even langs geweest en heeft (onder andere) een Jottum bloesje voor MAyte meegenomen (kostte maar 1 euro en ziet er nog helemaal gaaf uit!) ga ik haar nu lekker aan doen...met mooi rokje eronder ofzo......
nog geen nieuws van mmoi, zal toch niet vannacht????

@fluf, als er iemand verstand heeft van gebruiksaanwijzingen ben jij het wel. Hahaha. Ach, ik voel me soms gewoon heel onzeker omdat ik gewoon echt lang niet alles leuk vind en dat ook benoem, zeker als ik hier dan bij bijna niemand anders lees dat het soms wat lastig loopt.

Vandaag zijn zoon en ik lekker met z'n 2en. Ik ben wat strakker dan lief is. Ben benieuwd wat de dag brengt. Straks lekker even chocolademelk halen en samen een kopje warme choco drinken. Hahaha. Ik heb nog 3 enorme manden was staan om op te vouwen, dus vanmiddag even druk aan de slag.
Hoi meiden,

ik heb jullie wel erg verwaarloosd, maar neem het me niet kwalijk hoor

Krook; Heel erg gefeliciteerd!! wat een heerlijk nieuws. voel je je goed?

Fluf; Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje! wanneer mag je erin?

pebbles; ben je al naar de dokter geweest met Floor voor dr oortje? en Eva na al doorslapen Hoe oud was Floor dat ze doorsliep?( wat een mazzel heb ik dan gehad met 8 weken)

Ringel; mag je lief nu een andere keer op sollicitatie komen?

en wat voor baan is het?

mmmoi; succes, hopelijk komt het nu snel!

en de rest; hoiiiiiiiiii

Gisteren had ik een gesprek met de voorlopige diagnose voor B. Ze gaan hem testen op hoog.begaafdheid en ze vermoeden toch een lichte vorm van A.sperger. dat was wel ff slikken. maar ze gaan in eerste instantie testen op iq en dan als er aanwijzingen zijn op A.sperger en observatie bijv. in de klas.

het probleem is dat hij nog erg jong is en dan is het moeilijk om 1,5 uur te testen ivm concentratie. maar er is een wachtlijst van 4/5 maanden. dus we wachten het maar af.
och jeu Pepiet, das best wel heftig....m'n jongste broertje heeft Asperger....is uiteindelijk prima terecht gekomen, maar heeft mazzel gehad met z'n hoge iq en een moeder die voor hem door het vuur is gegaan...komt met B ook wel in orde dan, maar is wel ff slikken natuurlijk!

Succes.

en nog geen mmmoi.....DUIM!!!!!
Pepiet, heftig. Maar sinds dat we weten dat Des Asperger heeft, met ADHD, en we door psycho-educatie leren hoe het in zijn hoofd werkt, begrijpen we hem wel veel beter. En dat is wel heel fijn. Vroeg erbij zijn is alleen maar handig. Dat scheelt een hoop gedoe, geloof me! Uit een IQtest komt ASS snel genoeg naar voren. Dan is er een groot verschil tussen performaal en verbaal IQ. Maar hoogbegaafdheid alleen, dus zonder verdere labels, kan ook zorgen voor bijvoorbeeld moeilijker aansluiten ij leeftijdsgenoten. Ze zitten dan een treetje of twee drie hoger en dan volgen leeftijdsgenoten niet. Heb ik bij Ian en Des gezien bij het spelen. Zij waren veel verder in de verhalen die ze verzonnen en veel gedetaileerder, waardoor de anderen in de klas ze niet konden volgen.

Krokus, ik denk dat ik de lastige dingen vaak gewoon niet opschrijf. Ze zijn er wel, uiteraard, maar ik weet uit ervaring dat het overgaat. Dat scheelt.
Lieve meiden,

Meld...met baby in de wieg!!!

Vannacht om 1.03 uur is onze zoon Thijmen geboren. Zijn 2e naam is de naam van zijn vader, maar omdat je die niet zo vaak hoort zal ik die hier niet plaatsen.

Ik zal even vertellen hoe het allemaal is gegaan, want jullie hadden echt bijna live getuigen kunnen zijn

Gisterenmiddag was ik voor een CTG in het zkh geweest, dat duurde erg lang, maar alles bleek goed te zijn en ik mocht naar huis en werd weer terug overgedragen aan de verlos. Fijn! Ik heb de man weer op zijn werk afgezet, want daar stond zijn fiets nog, zodat hij daarmee naar huis kon, en heb Jasmijn opgehaald bij opa en oma. Eenmaal thuis het eten opgezet en de man ging even het voorraam zemen, Jasmijn in d'r laarsjes erbij. Ik even achter hyves om te posten dat alles op de CTG goed was. Heb ik om 18.06 uur een WWW geplaatst en toen sloot ik af en opende ik viva. Je kunt het nog zien. En op dat moment braken mijn vliezen. Achter de pc!!! Hoe bedoel je, forum addict?!?!

Alles zat onder en ik verloor heeeeeel veel vocht dus besloot ik later te gaan forummen. De man geroepen, die had niet door wat er aan de hand was, kwam heel sloom binnen, schrok zich naar. Met handdoek tussen mijn benen naar de douche en daar lekker onder gestaan, de man ging intussen beneden opruimen, het eten maar even af gezet en mijn ouders gebeld of ze Jasmijn wilden halen, complete chaos! Jasmijn vond het wel gek, want die was nét terug van opa en oma, en nu hoorde ze ineens dat ze er mocht logeren! Huh!?!

Update later...Thijmen moet drinken...

Gefeliciteerd met jullie knul, mooi naam zeg!!!
Loos alarm, ga weer verder...

Toen Jasmijn was opgehaald, hebben we alles in orde gemaakt in huis. Toen ik eenmaal ging zitten om even voor half acht, begonnen direct de weeën met tussenpozen van vijf minuten. Waren goed weg te zuchten en later te puffen. De verlos kwam om acht uur even kijken en vond het niet verantwoord om thuis te bevallen, aangezien door de bende in de straat er echt geen ambulance voor de deur (of achter) kon komen. Dus advies: zkh. Oké dan. Ik mocht bellen wanneer het goed doorzette, dat was half elf al. Om elf uur waren we daar en had ik vier cm ontsluiting. Toen ben ik eerst een uur in de douche gaan staan. De man mij afsproeien en ik wegpuffen, we waren een heel goed team, ik kon de weeën goed aan. Voelde me erg sterk en ontspande goed tussendoor. Fijn! Om twaalf uur was ik het echt zat, aankleden en op bed gaan liggen, toen werd het errug heftig. Ik bleek 8 cm te hebben. De verlos probeerde tijdens weeën het laatste randje weg te masseren, dat vond ik helemaaaal niet prettig, maar het schoot wel lekker op zo. Het was iets van half één toen ik voelde dat mijn hele lijf wilde persen, en toen was ik het ook zo zát. Ik kon de weeën niet meer makkelijk opvangen en eindigde iedere puf puf blow in een gejengel Ik mocht op mijn rug komen liggen om te persen en eerst luisterde de verlos met de doptone. Dat bleek dus helemaal niet goed. Thijmens hartslag viel volledig weg tijdens persweeën... echt eng. De gynaecoloog werd uit bed gebeld en ineens kwamen er heel veel mensen om me heen. Totdat de vacuümpomp klaar was voor gebruik mocht ik niet persen, omdat het kindje het daarvoor veel te benauwd had. Maar ja, wat moet je, als je hele lijf meeperst? Vreselijk moeilijk vond ik dat, gelukkig was er een fantastische verpleegkundige die me daardoorheen gesleept heeft, die mijn hand vasthield en duidelijk in mijn gezicht sprak wat ik moest doen. Tijdens weeën wegzuchten, en als de wee voorbij was in mijn handen ademen zodat ik goed tot rust kwam en niet ging hyperventileren. Ze deed alles voor en was streng, maar heel lief. Echt super! Toen de vacuüm geplaatst was door de gyn moest ik juist op mijn allerhardst meepersen om hem zo snel mogelijk geboren te laten worden. Dat was pijnlijk...de gyn trekken, ik kei en keihard persen, zeker toen me gezegd was dat het van levensbelang voor mijn kind kon zijn. Er werd een flinke knip gezet en toen was Thijmen er al heel snel om 3 over één. Hij bleek de navelstreng 2x om zijn nek te hebben. Als ik thuis bevallen was, was ik zéker te laat in het zkh geweest, je wilt dus niet weeeten hoe dit afgelopen had kunnen zijn...wow.

Ik werd gehecht, dat duurde bijna een uur, heb aardig wat hechtingen maar de gyn deed het dan ook heeeeel secuur, steeds voelen of het goed zat enzo. Perfect. Daarna beschuit met muisjes en Thijmen direct al flink zuigend aan de borst! Ik was het nog niet verleerd Heeeerlijk. Na een tijdje douchen en toen mochten we al naar huis, vijf uur lag ik in mijn eigen bedje, helemaal te genieten van Thijm. Hij is echt een beauty. Hij lijkt op zijn zus als baby! Alleen veel minder en lichter haar. Vanochtend kwam Jasmijn met mijn ouders en ze vond hem helemaal geweldig. Kusjes geven, en zeggen dat ze grote zus was. Nu moeten we eigenlijk rusten maar ik heb last van krampen en van de snurkende man...haha. En natuurlijk van de hechtigen, ze trekken behoorlijk. Maar het is verder één grote roze wolk! Of blauwe?!?! Ik ga proberen een foto te plaatsen op hyves. Kan toch niet slapen.

Sorry voor ego, het is heerlijk genieten hier dat het achter de rug is en zo voorspoedig is gegaan!!!!
Oja, en Thijmen woog 3540 gram en hij is heel lang! Lange vingers en tenen. Hij heeft wel een hersenschudding aan dit gebeuren overgehouden... mag dus zo min mogelijk zijn wieg uit en slaapt alleen maar. Spuugt ook veel, voelt zich duidelijk nog niet lekker. Vanochtend om kwart voor zeven heeft hij heel goed uit de borst gedronken maar sindsdien is hij te suf. Zielig hè.
oooowww meisje!!! Wat fijn dat hij er is! En een jochie!!!! Pff, wat een verhaal. Gefeliciteerd lieverd!!
Heftig Mmmoi, maar gelukkig is het goed afgelopen. Godenzijdank dat jullie straat niet doorgankelijk was dan. Zat je in ieder geval op de goede plek. En zeker zielig zo klein en dan al dat gedoe. Knuffel voor jullie allemaal. Ik ben zeer benieuwd naar de foto!!
je ziekenhuisstuk lijkt trouwens op mijn verhaal. Laat hem de komende dagen lekker een beetje in zijn bedje liggen aub. Dat hebben kindjes die met de pomp gehaald zijn hard nodig. Lekker door jouw en je lief op laten pakken en vooral niet door al het kraambezoek!

Gefeliciteerd met Thijmen meis.
quote:pepiet schreef op 18 maart 2009 @ 10:28:

Gisteren had ik een gesprek met de voorlopige diagnose voor B. Ze gaan hem testen op hoog.begaafdheid en ze vermoeden toch een lichte vorm van A.sperger. dat was wel ff slikken. maar ze gaan in eerste instantie testen op iq en dan als er aanwijzingen zijn op A.sperger en observatie bijv. in de klas.

het probleem is dat hij nog erg jong is en dan is het moeilijk om 1,5 uur te testen ivm concentratie. maar er is een wachtlijst van 4/5 maanden. dus we wachten het maar af.en ik maar zeuren en klagen dat ik het af en toe wat pittig heb. Wat een gedoetje meis! Veel succes met alles. Weer een wijze les voor mij dat ik niet zo moet zeiken.
quote:FluffyC schreef op 18 maart 2009 @ 11:11:

Krokus, ik denk dat ik de lastige dingen vaak gewoon niet opschrijf. Ze zijn er wel, uiteraard, maar ik weet uit ervaring dat het overgaat. Dat scheelt.je hebt gelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven