Eén glaasje kan best...

03-08-2008 15:07 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geregeld lees ik hier dat er over alcohol drinken in de zwangerschap gezegd wordt 'ach, één glaasje wijn kan best' of 'mijn kind heeft er niets aan overgehouden'. Nou zal je kind niet meteen ernstige afwijkingen overhouden aan één glas per maand. Maar wat ik niet begrijp: overal kun je nalezen dat de concentratie alcohol in het bloed van een zwangere hetzelfde is als die in het kind. Het kind drinkt dus in feite net zoveel als zijn aanstaande moeder. Waarom is dat wel sociaal geaccepteerd, en wordt je gelyncht als je je pasgeboren baby een flesje geeft met bier in plaats van melk?

Ik ben hier oprecht nieuwsgierig naar! Niet om heilig te zijn of zo.
Wat een fijn beroep heb jij Blumpke.

*schrijft de visboer bij op het to-do lijstje van vandaag*

MissMara, ik begin waarschijnlijk zo rond 22 januari met de productie. Eerst een paar testrondjes natuurlijk. Dus jij hebt mazzel (mits in het bezit van de vereiste certificaten): je kunt meteen na de bevalling aan de zuip! Ik hoop dat zich nog wat december-leden melden voor productie, dan kan ik ook.
Bedankt Blumpke, voor de smakelijke adviezen! Ik ga zeker zelf sushi maken! *begint oncontroleerbaar te kwijlen*

Wen, da's goed nieuws, da's heel goed nieuws. Ik huur een bed op wielen en laat me na het colostrum meteen naar de foute buurtkroeg rijden. Mensen, gun een kraamvrouw ook es een verzetje!
quote:MissMara schreef op 05 augustus 2008 @ 19:28:

Bedankt Blumpke, voor de smakelijke adviezen! Ik ga zeker zelf sushi maken! *begint oncontroleerbaar te kwijlen*

Wen, da's goed nieuws, da's heel goed nieuws. Ik huur een bed op wielen en laat me na het colostrum meteen naar de foute buurtkroeg rijden. Mensen, gun een kraamvrouw ook es een verzetje!

edit (edit: ik kwootte dus per ongeluk), niet alleen aan jezelf denken, MM: Wen, jij bent meer thuis in de maandtopics dan ik, maar waarom plaats je geen oproepje in het december-topic voor nieuwe leden van onze bv-coöp? Dan is jouw pret ook verzekerd! (mits certificaten etc).

Of wat dacht je van een nieuw topic hier, 'bv-oppassen gezocht'. Kan best een interessante discussie worden!
Haha, ik ben maar in één maandtopic thuis hoor, ik doe één kind tegelijk - lijkt me voldoende voorlopig

Zo'n nieuw topic, daar denk ik nog éven over na, je weet hoe het hier gaat met bv-discussies op het forum. En ik wil graag mijn forumleven nog even verlengen
ik vind t niet acceptabel. als je weet dat t schadelijk is of slecht waarom zou je t dan doen? nee voor mij tijdens zwangerschap geen alcohol. ik zou allrs doen wat maar gezond is voor de baby. ik ging oa letter om meer groente en fruit te eten etc.

henri
quote:vansleentje schreef op 06 augustus 2008 @ 07:36:

ik vind t niet acceptabel. als je weet dat t schadelijk is of slecht waarom zou je t dan doen? nee voor mij tijdens zwangerschap geen alcohol. ik zou allrs doen wat maar gezond is voor de baby. ik ging oa letter om meer groente en fruit te eten etc.

henri

Ik vind dat iedereen het zelf mag weten. Je weet dat het niet goed is, maarja ik ben de eerste vier maanden zoooo misselijk. Ik eet alleen maar geroosterd witbrood of friet ofziets geks. Dan haal ik mijn groente en fruit maar even niet hoor. Is ook niet gezond.

Ik had me van te voren ook overal op ingesteld maar nu ik voor de tweede keer zwanger ben, merk ik dat ik me meer overgeef aan mijn lichaam.

En ja af en toe neem ik een slokje van mijn vriend zijn wijn.Of ik stop mijn neus in het glas en snuif...hihi...ja ik mis het heeeeel erg.
Trouwens, zo gek is het plan voor de Borstvoedings-Cooperatie niet:

Kijk hier maar eens.
Ha, we zijn hartstikke hip en happening met onze CZK!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven