Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand, wat goed dat hij er is! Je hebt er lang op moeten wachten in vergelijking met ons haha! Maar die bevalling klonk super. Genieten nu maar.
Oh en Pluimke, ik herken dat masker helemaal!!! Ik had helemaal geen zin in kraambezoek en heb dan ook veel mensen buiten de deur gehouden. Inmiddels weet iedereen het en vind ik het weer prettig om mensen te ontvangen. Ik hoef nu de schijn van gelukkige kraamvrouw niet meer op te houden en dsat geeft rust en ruimte voor emoties.

Overigens heeft man donderdag het huurcontract getekend en is nu aan het klussen. Het kan me niet snel genoeg gaan, maar ik zie ook op tegen het moment dat hij echt weg is en ik met twee kids en het verdriet achter blijf...
Kaboinke, kan me voorstellen dat het dubbel is. Aan de ene kant wil je dat hij weggaat en aan de andere kant ben je dan wel echt alleen met de kids en sta je er ook echt alleen voor.

Kate heeft helaas nog niet een heel goed dag en nacht ritme. Overdag valt ze na de fles zo in slaap, maar snachts helaas niet. Vannacht heeft ze weer gehuild tot 4.00 na de fles van 2.00 uur. Vasthouden werkt ook niet dus uiteindelijk heb ik haar maar laten huilen in haar bed. Ze huilt niet aan een stuk door, is ook wel stil tussen door. Maar dit begint wel erg vermoeiend te worden (vooral voor mijn man die om 4.00 op moet) dat ik vanmorgen besloten heb Kate naar een aparte kamer te doen. Zoon3's bed heb ik bij zoon1 op de kamer gezet en Kate heeft nu zijn kamer. Nu hoop ik vanavond dat de jongens elkaar niet wakker gaan houden, maar ja daar zullen ze wel aan wennen. Als het goed is, is de bouwvergunning nu bijna rond dus dan kan de verbouwing beginnen en heeft iedereen weer een eigen kamer (ik hoop van de zomer).

Prettig weekend !
Wat fijn Kaboink dat je het wel herkent, in mijn omgeving weet dus bijna niemand wat er allemaal speelt. Soms heel fijn, soms wil ik het ook weleens kwijt!

Ik heb echt een super lieve schoonzus die ik zo kan bellen als er iets is, en die er ook echt is voor mij, maar wil haar op dit moment ook niet teveel belasten. Soms wil ik het ook vertellen aan andere mensen wat een lul hij is ! En hoeveel mensen weten dit en zeggen niks tegen mij?

Ik had vandaag m'n vriendin aan de telefoon en zowel zij als haar partner zeggen dat ik wel lekker een nachtje of een aantal bij hun mag slapen. En de kindjes thuis laten.

Het idee alleen al! Wel super lief hoor, maar het idee dat ik onze kids bij hem alleen moet laten op dit moment...

Kaboink hoe spreken jullie de omgangs regeling af?

Is hij er wel voor je kinderen?

Gisteren vertelde een vriendin tegen me dat ze in verwachting is, echt super nieuws! Ben zo blij voor haar, maar ik kreeg wel een klap thuis, leek wel of er weer een stukje afbrokkelde.

Het is een hele goeie vriendin en ze staat dichtbij me, ik hoop zo dat zij wel een gelukkige tijd krijgt!

Eigenlijk ben ik op dit moment getekend voor het leven, ik weet niet of ik er ooit overheen kan komen dat hij mij dit aandoet net als onze dochter is geboren.

Kaboink hoe doe jij tegen je (ex)man, hebben jullie vaak woorden?

Lieke heeft wel een dag-nachtritme, maar die huilt de laatste dagen zo erg!

Ik kan haar niet in de box leggen of ze huilt.. Ze wil echt niet plat liggen, zo frustrend is dat hé.

Hoeveel FV krijgen jullie kindjes?

Moeilijk is het hé Jammie om Kate in een goed ritme te krijgen...

Lieke is ook 'snachts altijd even wakker, sinds de laatste 3dgn weer. Zit ik gerust 2-2.5uur met haar....

Hoe is het me de krampjes van Kate?
Iemand hoe is het bij jou?

We horen niks meer van Marij, ben ook zo benieuwd hoe het met haar is, en hoe het daar is.

Lijkt me zo erg als je familie zo ver van je vandaan woont.
Pluimke, ik vind het zo erg voor je, dat dit nu net nu allemaal moet gebeuren. Wat vervelend dat Lieke zoveel moet huilen, heeft ze dan krampjes ?

Kate heeft op zich bijna nooit krampjes alleen voordat ze moet poepen. Ze poept maar eens per 2 dagen.

Vannacht heeft ze voor het eerst alleen op haar kamer geslapen. Ik vond het wel lekker dat ik pas wakker werd als ze echt huilde. Helaas deed ze dat vannacht iedere 3 uur (1.00-4.00-7.00-10.00). Ze dronk altijd 6 x 90cc (+ 3 scheppen) en kwam netjes iedere 4 uur behalve vannacht dus. Ik zit nu te twijfelen of ik haar meer zou gaan geven. Om 10.00 heb ik haar dus 120(+4 scheppen) gegeven en die dronk ze in een keer op. Maar net om 14.00 uur liet ze weer 35cc staan. Op het pak staat dat ze met een gewicht van 3.5-4 kg flessen van 120(+4) mag, maar dan wel maar 5 en ze komt nu nog wel tot 6. Ik ben dus bang dat ze teveel krijgt zo. Hoeveel krijgt Lieke nu ? Op internet lees ik veel babies die gewoon 6x120 krijgen.

Zoon 1 en 3 hebben vannacht ook voor het eerst samen geslapen. Het inslapen ging prima, alleen vanaf 5.30 waren ze wakker en gingen praten en spelen dus zoon 2 werd ook wakker. Tot 6.30 hebben we ze nog rustig weten te houden. Ik hoop dat ze er snel aan wennen en iets langer blijven slapen smorgens.
Ik weet niet zo goed wat het bij Lieke is, ze is ZO onrustig, ze wil niet meer in de box slapen, ligt niet gewoon rustig rond te kijken.

Het is slapen of huilen... En ze heeft inderdaad wel meer honger.

Vannacht wel redelijk geslapen, ze is om 22.30u naar bed gegaan tot 5.15u.

Maar ze spuugt best wel veel de laatste tijd, echt lastig he als je niet weet wat er met je kleintje is.

Maar wel fijn dat Kate op haar eigen kamer heeft geslapen, dat gaat vanaf morgen ook bij ons gebeuren...Snik snik,want ik vind dat helemaal niks!Maar je hebt wel gelijk hoor dat je nu pas echt wakker wordt als zij huilt.

Al doe ik nu snachts weleens het tutje erin als ze dat accepteert en slaapt ze weer net iets langer

Maar groot gelijk dat je Kate net iets meer geeft. Lieke krijgt nog 6x90cc, maar merk dat het vaak onvoldoende is, en heb haar gisteren en vandaag ook een flesje met 120cc aangeboden.

Ik geef haar de laatste fles dus ook 120cc voeding

Lieke weegt nu 3960gram dus fan mag ze inderdaad ook wel wat meer voeding... Ze komt nu ook veel eerder voor de fles en dat is ook niet de bedoeling.

Spanned met je zoons Jammie,ik hoop dat het vannacht wat beter gaat.

Hoe laat ligt jou man eigenlijk in bed? Doe jij altijd de laatste fles omdat hij er om 4,00u uit moet?
He meiden, hoe gaat het bij jullie? Inderdaad wel lekker he om de kleintjes op hun igen kamer te hebben? Moest erg wennen, maar Luna slaapt daar goed en ik dus ook, wordt niet bij ieder kreuntje wakker.

Ik schaam me bijna om tezeggen, maar Luna krijgt al 6x 120, daar zat ze na 11 dagen al op. De kraamhulp zei dat, dus ben er vanuit gegaan dat dat goed is, ze drinkt het ook op, dus zal wel goed zijn toch?

Ik geloof er wel in dat die kids uiteindelijk zelf wel een ritme krijgen, bij de jongens weet ik nog dat ze doorsliepen voor ik weer ging werken. Dat is luxe, hopelijk hebben we dat nu weer. Maar we zijn nu zoveel meer ontspannen dan toen, maak me niet zo druk hoor. Ze is rustig, ik zie d'r groeien, ze poept en plast, dus vertrouw erop dat alles goed gaat.

Pluim, hoe ver zijn je man en jij nou in gesprek? Is er al daadwerkelijk gesproken over hoe nu verder? En heefthij gebroken met de oppas?

Jammie hoe vinden jouw jongens het nu dat ze een zusje hebben?

Kes, hoe gaat het bij jou? En Vicky nog steeds helemaal in de bonen? Vroeg me nog af of jij die medicatie nog slikt en hoe je je voelt nu?

Marijo, ik maak me ook een beetje zorgen nu we niks van je horen, gaat alles goed?

Kaboink, wanner gaat je man verhuizen? Hoe vind je dat, zie je er tegenop, of voelt het als een opluchting? En krijg je ook hulp om je heen straks met de kids?

Hier vanmorgen voor het eerst alleen de kids opgestart en naar school gebracht. Ging heel goed, de jongens hadden zich zelf aangekleed en we hebben aan tafel een broodje gegegeten, daarna hebben ze tanden gepoetst en gewassen en schoenen aangedaan. Als "beloning"mogen ze dan daarna tv kijken tot we weg moeten en kon ik mooi aankleden en Luna wassen en aankleden. Ik voelde me echt een supermamma toen ik mijn schoongewassen spul op tijd op school afleverde en zelfs zelf ook een make upje op had!

Net heerlijk een stuk gewandeld met een vriendin en haar dochtertje. Ik mocht van mezelf 2 weken snoepen en vaaf vandaag dus weer "normaal"doen. Dat wandelingetje geeft me wel een goed gevoel. Ik weet echt niet wat ik weeg, maar pas echt helemaal niks, dus een beetje beweging kan geen kwaad.

Kan niet wachten tot ik weer mag beginnen met hardlopen....

Hoe zit dat met jullie, zijn jullie bezig met je lijf of nu nog even niet? Stom misschien maar ik voel me er wel rot door soms...

Iemand, hoe gaat het bij jou meid? Genieten zeker?

Nou ik ga alles opruimen, laat wel de slingers hangen, maar de kadoos ga ik opruimen, wil mijn huisje weer een beetje terug.

Fijne dag allemaal!
Ha, grappig dat je daarover begint Mebi. Heb gister een broek aangetrokken die "vroeger" altijd iets aan de grote kant was. Nou, daar pas ik dus nu net in.... Maar door de keizersneewond eigenlijk ook weer net niet..... (drukt er een beetje tegenaan). Ik zit nu op + 5 kilo en die moeten er echt nog af.

Ik kan me er ook een beetje rot door voelen hoor. En mijn haar zit voor geen meter (zou eigenlijk 3 feb naar de kapper gaan, maar heb ik niet meer gehaald) en kan nu ook want ik zit met de bv en kan niet zo lang weg, moet ook gekleurd nl. Ach... wat zit ik ook te zeuren!

Maar wat goed dat je de kids naar school hebt gekregen en daarmee een ritme te pakken hebt.

Pluim, baker je Lieke in? Ik ben net weer begonnen met het boek van Ria Blom "regelmaat en inbakeren". Ik baker zoon2 niet, stop hem wel heel strak in met deken en hou me aan de regelmaat. Omdat Lieke zo onrustig is, is inbakeren misschien een optie?

Iemand, weer op aarde geland? :-) En hoe gaat het met de borstvoeding?

Kaboink, wanneer gaat man weg? Dubbel gevoel inderdaad, maar ws toch wel beter. Dan kun je "verder" hoe moeilijk het ook is.

Marij, ik maak me ook een beetje zorgen! Of is er iets mis met internet?

Vicky, hoe is het met jou en Berend? Om de hoeveel uur geef jij bv? En heb je daar een ritme in? Hier toch nog wel veel wisselend, soms om de 4 uur en soms na 2 uur. Ik voed dus op verzoek.

Jammie, hopelijk wennen de jongens snel!

Hier alles goed! Eigenlijk zeer weinig te melden, aangezien ik werkelijk niks meemaak dan luiers verschonen en borstvoeding geven :-) Kan er totaal niet mee zitten hoor, ben lekker gericht op mijn huisje, boompje, kindjes.

Ik weet alleen niet hoe lang ik de bv ga volhouden. Ik heb mezelf 6 maanden ten doel gesteld, maar het kan me wel aanvliegen dat ik dan 6 maanden zo gebonden ben. En dat ik moet gaan kolven op mijn werk (was vorige keer ook geen succes). Dus wie weet ga ik toch wel eerder afbouwen.

Liefs voor allemaal
Marij, waar ben je?????

Pluim,

Ik ben een ijsklomp naar man toe... ik laat hem erg weinig merken wat het met me doet en heb daar ook gene behoefte aan. Ben al afstand aan het nemen denk ik. Daarentegen praat ik er met anderen wel heel veel over en over wat het met mij doet. Ik communiceer dus echt alleen het hoognodige met hem en ga verder mijn eigen gang. Het is dus erg koel in huis...

Voor de kinderen houden we het zoveel mogelijk gezellig. Woordne beperken we zoveel mogelijk en in ieder geval niet als de kidneren erbij zijn. Er is dus weinig tijd om echt te praten, maar dat vind ik prima. Ik richt me op wat ik nu echt belangrijk vind: mijn kinderen en mezelf. Hij zoekt het maar uit.

Ik zie wel op tegen het gesprek met de scheidingsplanner, die over enkele weken het financiele plaatje presenteert... dan moet ik aan gaan geven of ik daarmee akkoord ga of niet en ik dnek dat dan d ehel wel losbreekt, aangezien het voor mij altijd financieel gunstiger zal zijn dan voor hem.

Voor de anderen over het voeden: ik geef zoontje 7 x 120 (MM) en dat heeft hij ook nodig. Soms laat hij 20 of 30 staan, meestal gaat het erin (en gooi ik het met pijn in mijn hart weg als het niet opgaat, zucht). Hij gaat dus nog niet naar 6 voedingen, jullie wel, merk ik. Ik kolf alles nog, 6 x per dag. Daarnaast probeer ik hem nog steeds aan de borst te krijgen. Het is wel een hoop ballen in de lucht houden, maar ik heb nog steeds hoop dat het lukt. Hij heeft afgelopen vrijdagnacht aan de borst goed gedronken, en zondagmiddag en zondagavond 2 x goed! YES! Vanochtend weer een keer, maar hij was onrustiger dus het lukte niet helemaal. Gewoon een fles met ong 90 cc erachter aan dus en toen was het goed. Als het zo doorgaat, krijg ik hem in ieder geval een aantal keer per dag aan d eborst. Dat zou zo mooi zijn en me zoveel tijd schelen met kolven... Ik ben er nu zo dichtbij dat ik niet wil stoppen met BV.

En over de kilo's: door alle stress was ik binnen 5 weken alweer onder mijn gewicht van voor de zwangerschap en daar blijf ik tot nu toe. Kan dus al mijn kleren met gemak weer aan. De vorige keer heb ik er 3 jaar over gedaan om 10 kilo's die waren blijven hangen eraf te krijgen, dus dat is dan weer een voordeel aan deze kl.. situatie. Dat is alvast gebeurd. Sporten doe ik nog even niet, komt wel weer!

Liefs!
Mebi, wat goed dat je het hele spul al weer netjes op school hebt gebracht. Ik ben vandaag voor het eerst ook zelf weer op school geweest. Kate was nog niet gewassen en omgekleed, moet ik bekennen....

Zoon1 begon vanmorgen om 5.00 uur al weer de naam van zoon3 te roepen om te spelen. Gelukkig werd hij niet wakker en kon ik zoon1 rustig houden bij mij in bed. Helaas werd ik om 12.00 al gebeld door school dat meneer zat te slapen in de klas. Hij is autistisch en heeft zijn slaap echt heel hard nodig. Dus vanmiddag zoon1 verhuisd naar de kamer van zoon2 en zoon2 naar de grote kamer samen met zoon3.

Kate drinkt vandaag alle flessen van 120 helemaal op dus misschien slaapt ze vannacht wat langer. Ze krijgt de laatste fles om 21.30 en wij liggen om 22.00 in bed (omdat manlief om 4.00 uur op moet). Ik zat net te bedenken dat mijn man Kate nog niet een fles heeft gegeven (hij gaat wel vaak met haar douchen 'savonds). Hij bemoeit zich meer met de andere als hij thuis is.

Ik was na een week al 10 kilo kwijt, nu de laatste 5 nog. Ik was heel veel afgelvallen en had nog wat grotere maten broeken liggen dus die kan ik nu mooi aan. Al mijn zwangerschapskleding heb ik aan mijn zus gegeven.

Kaboinke, ik vind het knap dat je zoon Bv blijft geven. Ik heb het bij mijn oudste ook zo gedaan maar het is erg zwaar en de fles geven en kolven. Ik vind het super knap dat je het al zolang volhoudt, zeker in jou situatie.
Fijn Mebi dat Luna het zo goed doet op haar eigen kamer. Eigenlijk wilde we Lieke ook naar haar eigen kamer doen vandaag, maar heb er geen fut voor….

Het is voor mij makkelijker als ze naast me in het wiegje ligt.

De kraamhulp zal inderdaad wel weten wat goed is voor Luna…. Ik weet nog wel toen de kraamhulp na 10dgn weg ging had ze nog steeds 75cc en sinds vandaag 120cc.

En dan zoekt Lieke af en toe nog wel, en denk ik weleens dat ze meer honger heeft.

Man en ik zijn een beetje wisselend in de gesprekken, we hebben 20 maart onze babyborrel.

Deze willen we wel door laten gaan, maar daarna wil ik dat man een paar dgn ( misschien wel wkn ) weg gaat.

Ik wil kijken hoe het is zonder hem alleen met mijn kinderen…. Ik moet zeggen dat ik er steeds meer moeite mee krijg wat hij heeft gedaan, en merk dan ook helemaal niet dat hij wil veranderen.

Hij moet van mij deze week uitzoeken wat hij wil, ik ga geen maanden lang wachten tot hij erachter is. Ik heb ook een leven, en wil gelukkig zijn!

Gelukkig zijn met een man die voor mij wil gaan, voor ons gezin en iemand die mij waardeert.

Maar pff, wat heb ik het moeilijk. Merk ook dat ik zo egoïstisch ben op dit moment. ZOO slecht maar ik kan er niks aan doen, alles gaat langs me heen.

Ik kan overal om janken… En kan van oudste dochter bijna niks hebben. Alleen tekenen dat er echt snel iets moet veranderen.

Ga morgen ook een afspraak maken bij de dokter. Voor hulp voor mezelf en eventueel slaapmedicatie,want ik trek het niet.

Ik kan niet in slaap komen, en lig alleen maar te piekeren. En als ik dan net lig te slapen komt Lieke voor haar flesje, die vervolgens dan ook een paar uur wakker is zoals afgelopen nacht.

Wat fijn Mebi dat het zo goed is gegaan met het naar school brengen van de kinderen. Je kunt Luna eventueel toch ook later wassen?

Over mn lijf. Voel me natuurlijk nu al extra onzeker, maar ik ben er wel mee bezig hoor!

Moet zeggen ik eet amper, vandaag 2boterhammen op en een beetje avondeten… Dus dat is ook niet goed, maar ik ben ook wel ver op mijn oude gewicht.

Wat stress allemaal niet met je kan doen.

Is het lekker opgeruimd bij je MebI?

Ik hoor goeie verhalen over Ria Blom volgens mij heeft mijn schoonzus dat Boekje . Ik zal eens vragen of ik het eens mag lenen.

Vandaag een vriendin geweest met inbakerdoeken, ze heeft het voorgedaan en vertelde dat haar kinderen er heel veel baat bij hadden

Dus dat gaan we morgen maar eens proberen.

Snap je wel hoor Kaboink,want er gaat financieel natuurlijk ook veel veranderen.

Ouders van mijn man zeggen steeds dat we daar ook aan moeten denken als we uit elkaar gaan, natuurlijk speelt dat zeker een grote rol mee, maar ik laat het er niet vanaf hangen hoor.

Zie je op tegen meer werken? En heeft je man een goeie baan dat het wel lukt om alimentatie te betalen?

Dat de BV nog lukt is zeker heel knap Kaboink, vaak hoor je toch anders in deze situaties.

I

s je zus zwanger Jammie?
Pluimke, kan me goed voorstellen dat je moe bent. Die gebroken nachten zijn al een drama, maar als je dan niet snel weer in slaap valt, is het helemaal niet te doen. Het lijkt mij ook goed dat je man even weggaat. Dan sta je er wel alleen voor, maar dan is ook een hoop spanning weg. Lijkt me wel moeilijk hoor zo'n babyborrel, de hele middag gezellig zitten doen. Maar het is ook niet handig om het niet door te laten gaan.

Ja, mijn zus is zwanger en is in juli uitgerend van haar derde kind. Al onze kinderen schelen maar een paar maanden dus dat is een gezellige boel hier altijd.

Kate ging vannacht door van 21.30 tot 2.30 en toen weer om 6.30. Helaas was zoon1 wakker om 1.30, 3.30 en 5.30. Zoon2 en 3 hebben vannacht samen op een kamer geslapen en dat ging prima. Ze waren rond 6.15 wakker en de wekker gaat om 6.30 dus dat viel mee.

Zoon1 is vandaag thuis gebleven dus ik moest vanmorgen voor het eerst met 4 kinderen op pad om zoon2 naar school te bengen en zoon3 naar de peuterspeelzaal. Vond het wel bijzonder om met al mijn kindertjes op weg te zijn!
Pluim, verstandig dat je naar de huisarts gaat. Slapen is essentieel nu en zonder slaap word je heel krakkemikkig, zeker in deze situatie. Voor jezelf zorgen is heel belangrijk, als jij niet voor jezelf zorgt, wie dan wel? En als jij niet blijft staan, wie zorgt er dan voor je kinderen? Jij bent dus prioriteit nr 1! (bovendien ben je net bevallen...)

Jammie, Die slaapproblemen met kids herken ik maar al te zeer... ligt zoon 2 net lekker te slapen, komt zoon 1 er 6 keer per nacht tussen door... zucht. Gelukkig slaap ik een paar nachten per week bij mijn zus met zoon 2, dus dan hoef ik me alleen om hem te bekommeren. Dan is het bijna even bijtanken, alleen maar wakker worden rond 3 uur en dan door tot 7 uur.

Vannacht sliep zoon 2 van 11 tot 4 (was even wakker om 2 uur, maar viel weer lekker in slaap), daarna kwam hij om 8 uur! YES! Dit mag vaker zo. Gisteren heeft hij ook maar 6 voedingen gehad. En: 2 keer goed aan de borst gedronken en vandaag ook alweer een keer. Zou het dan toch gaan lukken???

Moet bekennen dat zoon 2 niet iedere dag gewassen wordt. Ik heb het razend druk met de scheidingszaken, de zorg voor de 2 kids, mezelf, kraambezoek, een uurtje slapen, extra opleidingsdagen (elke 3 weken een vrijdag, heb er nu al 3 gehad) om die vierde dag werk op termijn te kunnen gaan doen (vanaf mei gaat dat in). Sommige dingen moet ik laten versloffen en dat is vaak het wassen of baden van zoon 2. Zoon 1 gaat drie keer per week uitgebreid in bad, zoon 2 nu 2 keer en soms wat kattenwasjes tussendoor.

Ik vind het niet zo erg om meer te gaan werken als dat betekent dat ik in dit huis kan blijven. Maar ik baal er wel van dat ik d ekids zoveel minder ga zien. Ik was altijd wo en vr thuis, nu wordt dat alleen de wo en dan zijn de kids er maar om de 2 weken...ivm co-ouderschap Dus dan 4 dagen zorg in 2 weken ga ik nu naar 1 in 2 weken.... Dat is een hard gelach, hier heb ik niet voor gekozen..... Ik heb al wel bedongen dat ik d ekinderen eerder van kdv en BSO ophaal als ik het weekend heb, dus om de vrijdag. Dan zie ik ze toch nog een paar uurtjes extra.

Liefs voor jullie!
Kaboink, kan je niet in de weken dat je de kids niet hebt, een dag extra werken, zodat je in je weken met kids een extra dagje vrij hebt? Dat zou helemaal ideaal zijn!?

Verder: respect voor hoe je het allemaal doet nu!
Zou kunnen, maar dan heb ik voor die dagen wel opvang waar ik voor betaal. Di, do en vr gaan ze naar het kdv.

Maar: Je brengt me wel op een idee... want op maandag zijn de kids vanaf mei altijd bij mij en zorgen mijn ouders bij mij thuis voor ze. Die maandag kan ik dus best af en toe eens mijn ouders ' vrij' geven en zelf lekker met de kids bezig gaan als ik in de week ervoor gewoon de hele vrijdag heb gepakt. Moet mogelijk zijn! Yes, weer een dagje meer! (en trouwens ik heb schoolvakanties vrij, dus eens in de 7-8 weken kan ik ze ook meer om me heen hebben. Wat een gepuzzel he?

Dank voor jullie steun en bijval trouwens, doet me goed!!!
Jeetje, inderdaad een heel gepuzzel! Zal niet makkelijk zijn ook, om je kindjes niet fulltime om je heen te hebben!
Kaboinke, lekker dat zoon2 van 11 tot 4 doorging. Kate wordt ook niet iedere dag gewassen, hoor. Ze gaat 3x per week in bad en dan andere dagen doe ik haar wel schone kleren aan en doe haar billen met een billendoekje en klaar! De jongens gaan wel iedere avond onder de douche.

Kate had gisteren om 21.30 de fles gehad en werd toen pas om 4.30 wakker !!!!! Ik was helaas al vanaf 3.00 wakker en ben wel even gaan kijken of ze nog leefde. Ze zit dus nu op 5 flessen, laten we hopen dat ze het vannacht weer zo doet !

Ik merk dat ik wel moe ben en toch meer til dan zou mogen. Heb wat last van mijn rug en mijn buik. Zoon3 slaapt en 1 en 2 zijn bij oma, dus ik ga even lekker met mijn dochter op de bank liggen.
Wat een gepuzzel inderdaad Kaboink. Gelukkig heb je nog even verlof. Wedden dat jij je heel goed gaat redden met de boys!

Pluim, goed dat je naar de dokter gaat. Ik snap heel goed dat je zo aan het piekeren bent, maar je slaapt inderdaad sowieso al minder ivm Lieke. Kun je je man eventueel een nacht Lieke laten voeden en zelf op zolder slapen ofzo? Ik begrijp dus dat weinig mensen het weten in je omgeving. Dat lijkt me heel moeilijk.....

Jammie, voel jij je litteken als je tilt? Heb net iets te zware boodschappen getild, maar ging eigenlijk prima. Op 19-3 heb ik nacontrole en hoop daarna weer lekker zonder na te denken alles te mogen tillen. Ik wil nu bijv boven stofzuigen (zoon1 zit op kdv) maar ik krijg de stofzuiger niet omhoog, zit te twijfelen of ik toch niet stiekem... maar nee!

Over het badderen: Ik ben een luie mama! Toen ik in het ziekenhuis hoorde dat je je kind echt niet elke dag hoeft te wassen (sterker nog, dit is niet goed voor het huidje) hou ik me daar keurig aan, haha. Wij doen zoon2 in keer in de 2 dagen in de tummy tub. Wel schone kleertjes elke dag (maar goed, dat moet ook wel met zijn enorme maat 56 garderobe.... :-)

En ik heb net een irakees mannetje de ramen laten zemen, whoehaaa! Zal ik vanavond goede sier gaan maken bij mijn man of zal ik het maar opbiechten haha? Maar heerlijk hoor, de ramen zijn superschoon en hij heeft het ook boven gedaan (oei, daar zou ik al door de mand vallen).

Hebben jullie al een eerste lachje gehad? Ik zit hier te smachten (zoon nu 5 weken)
Hier ook nog geen echt lachje, al beweerde zoon2 dat ze gisteren naar hem gelachen had (zal toch niet waar zijn). Af en toe denk ik dat het er wel aan zit te komen, dan vertrekt ze haar mond of gaat ineens heel tevreden kijken. Volgens mij lachten mijn andere kids pas met 6 weken.

Ik merk wel dat ik op moet passen met tillen. Ik til de maxicosi wel en af en toe zoon3 ook als hij echt niet luister. Ik dacht dat je helemaal niet mocht stofzuigen die eerste 6 weken (doe ik wel hoor). Ik heb nacontrole pas 6/4.

Kessie, heb jij ook een afspraak voor een echo voor de heupjes ?
Hallo dames

Ik daal eventjes neer uit mijn roze wolk, maar moet zo wel weer voeden...

Wat is het ontzettend gaaf om een kind te hebben! Ik vind echt alles leuk! Zoon lacht al heel uitbundig onbewust, maar dat zullen jullie niet bedoelen he? Hij heeft schattige kuiltjes in zijn wangen als hij lacht.

De afgelopen week was heel bijzonder. Woensdag waren we pas rond 11.30 terug uit het ziekenhuis, om thuis een beetje overvallen te worden door kennismaking van honden met zoon, kennismaking met kraamhulp EN bezoek van beide opa's en oma's binnen 2 uur. Plus natuurlijk voeden etc. Dat vond ik allemaal niet prettig, en de kraamhulp vond ik een vervelend mens: heb 'savonds nog overwogen om snel een andere te vragen. De volgende dag werd alles overzichtelijker en toen had ik snel waardering voor haar. Je zit elkaar in dit kleine huisje sowieso snel op de lip, dat is gewoon het nadeel. Ze heeft echt veel geholpen, ook door even zoonlief een paar uur over te nemen terwijl mijn man en ik iedere dag probeerden bij te slapen. Omdat ik bijna geen ruimte heb om beddengoed uit te hangen, nam ze die was mee naar huis om in haar droger te doen... Heb gister toen ze wegging een grote bos bloemen gegeven en de opa's en oma's hadden ook allebei een kadootje voor haar.

Nachten probeer ik veel in mijn eentje te doen zodat mijn man dan een beetje bij kan trekken. Ging natuurlijk pas vanaf dag 3 ofzo: daarvoor was ik nog wel verrot en kon ik minder zelf. Hij begint ritme te krijgen: voeding rond 11 uur en dan pas weer rond 4 uur, en dan om 7 of 8 uur. Maar helaas ligt hij tussendoor niet de hele tijd te slapen: krampjes in zijn buikje (poepen is een hele opgaaf voor zo'n klein kindje) of gewoon een wakker uurtje om met zijn armen te wapperen en met zijn ogen te knipperen... Is voor mij wel even vechten tegen de slaap, maar het zal steeds beter gaan. Hij is trouwens wel een makkelijke drinker: drinkt goed (en ik stik van de melk gelukkig), hoeft vaak geen boertje en geeft geen melk terug.

Had nog redelijk zere onderkant (vooral botten; schaambeen, stuitje etc.) dus lopen en zitten ging niet helemaal super, maar dat gaan nu steeds lekkerder. Buik is al erg geslonken: ik voel me met de dag fitter. Is ook wel handig want in een week tijd is het hele huis al weer volgeraakt met spullen waarvan de kraamhulp niet wist waar ze moesten worden opgeborgen of met cadeaus waar we niets in zien. Dat laatste vind ik lastig want we zijn heel kritisch omdat we zo weinig ruimte hebben. Maar of we het nou aan de gevers moeten melden of niet...?

Hoe doen jullie dat? Het varieert van een mand kadootjes van schoonmoeder waarvan we met meer dan de helft echt nooit iets gaan doen (een design slabbertje met suffe polkadots, een "groeimeter" waar je foto's in kan schuiven, een voorgekauwd boek met stomme opdrachten om het eerste jaar van je baby te noteren etc.) tot een heel uitgebreid zwitsal-pakket van mijn zus, terwijl we zwitsal zo enorm sterk vinden ruiken (yuk!) dat we dat helemaal niet gaan gebruiken omdat kind zelf veel te lekker ruikt. Maar goed; als je niets zegt, blijven mensen zwitsal billendoekjes aandragen (het gaat hard he? zag dat de vorigen al weer op zijn!). Je zou ergens een online ruilbeurs moeten hebben: dat schijnt ook ieder jaar met kerstpaketten te kunnen.

Zo; nu weer de roze wolk in. Groetjes...
Pff Jammie jij hebt ook best wel pittige nachten hoor als ik het zo lees, niet met Kate maar dan met je andere zonen.

Respect hoor! Bouwvergunning was er toch?

Kaboink, Lieke wordt ook niet iedere dag gewassen hoor. Ja een kattewasje, of met zwitsal vochtige washandjes, maar niet iedere dag onder de douche of in badje.

Zelfs vanavond lukte het niet met oudste dochter, omdat Lieke al vanaf 16.00u aan het huilen is.

Dus die doe ik morgenochtend maar in bad…

Zo knap hé hoe jij hier in staat! Zoveel respect voor je hoor, ook hoe je het doet met de kinderen!

En de omgangsregeling. Hebben jullie samen gekozen voor co-ouderschap?

Laat je weten of het gelukt is voor de maandag? Extra dag vrij eventueel. Ben wel benieuwd.

Is je werkgever wel meelevend?

Wat goed van Kate zeg! Met die 5flessen!!!

Ben heel benieuwd hoe ze het vannacht doet, want dat is zo lekker hé als ze zo goed slaapt.

Ik merk dat rust zo belangrijk is.

Knuffel jij ook zo veel met Kate? Ik vind het toch anders nu ik er eentje heb rondlopen….

Jij hebt er natuurlijk al 2rond lopen…

Let wel goed op jezelf hoor,want je lichaam geeft aan dat je dus teveel hebt gedaan.

Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen iemand!!

Dat je zo op de roze wolk zit, daar word ik dan wel weer vrolijk van hoor.

Je merkt ook wel dat het je eerste kindje is, je beleeft de dingen zo anders dan dat ik de dingen beleef.

Vind het wel knap hoor dat je al vanaf dag 3 de nachten zelf probeert te doen, is toch zwaar!

Cadeautjes: Wij hebben op het geboortekaartje staan dat Lieke al veel van haar grote zus heeft, ofdat ze liever haar spaarpot willen vullen.

Want ik herken het wel hoor met die cadeautjes, je kunt evt ook cadeaubonnen vragen? Soms krijg je van mensen ook van die ongelooflijke onhandige maten kleding.

Hier gaat het echt slecht hoor, ik moet het even kwijt!

Pff man heeft het hele weekend gewerkt en ook ‘savonds weg geweest. Dus Lieke en dochter1 zelf gedaan, maandag heeft hij gewerkt en ‘savonds kraamvisite, gisteren gewerkt en hij was savonds weg en zo ook vandaag.

En Lieke is ZOO onrustig, is nu vanaf 16.00u bijna non-stop aan het huilen. Pff ik trek het echt NIET meer!

Als ik met haar wandel gaat het goed, nu krijg dochter 1 kiezen dus die wilde vanmiddag niet slapen en vanavond niet gaan slapen… Heeft amper gegeten vandaag dus dat wordt wat vannacht.

Ik zeg wel vaak dat ik het alleen kan maar dat kan ik helemaal niet, zit gewoon jankend op de bank, omdat ik me zo ellendig voel.

Gelukkig is hij do-vr en het weekend wel vrij, maar dan heeft hij ook nog wel zn dingen te doen. Ik ga morgen maar eens een paar uur alleen weg,merkt hij hoe zwaar het is,want hier draait ook gewoon alles door.

Boodschappen doe ik weer zelf en het eten staat elke avond op tafel, maar dit weekend is hij aan de beurt!

Met Lieke ben ik vandaag naar de huisarts geweest, niet alleen voor Lieke maar ook voor mezelf. Ga naar maatschappelijk werk.

Lieke niest heel erg veel en dat kan samen hangen met reflux. Nu 2wkn johannesbroodpitmeel proberen en als dat niet werkt weer terug naar de HA en dan kijken ze verder.

Jullie kindjes geen last van?

Heb bij minimonkey een draagzak besteld zo kan ik Lieke tegen me aanhouden,want dan is ze het rustigste…

Ben het weer even kwijt, ga maar eens de boodschappenlijst verder maken voor de babyborrel.

Kus
Ha lieve Pluim,

Ik snap dat je het zwaar vindt! Ik ook!!! Vandaag twee kids in bad gedaan, zoon 1 wilde niet maar moest van mij (grote huilbui), zoon 2 had natuurlijk geen keus, maar lag ook al een tijdje te krijsen.... En daarna moest ik nog koken, kolven, eten en de kids naar bed. Stond er vandaag dus ook alleen voor, dus even pittig. En het huilen stond mij na al die krijspartijen ook nader dan het lachen.

Ik hoop van harte dat je meisje niet teveel last van haar tanden heeft en toch lekker gaat slapen en jij een beetje bij kan tanken. Inschakelen hoor, die vent! Ga jij morgen maar lekker op pad, of ga slapen!

Liefs!
He Pluim, wat heb ik met je te doen meid! Ik geloof dat ik me net zou voelen als jij. Je kunt best een hopeloos gevoel hebben als ze zo huilen en dan draag jij ook je bagage met je mee. Ik voelde me toen met mijn man destijds net zoals jij. Ik zat ook veel huilend op de bank. Probleem is alleen dat dat niet helpt.

Uiteindelijk raaskalde ik een beetje raar tegen mijn vader omdat ik 3 weken amper sliep en alleen maar appels at en veel rookte. Mijn vader heeft me toen bij de huisarts gebracht en die heeft me door de crisisdienst laten ophalen. Na 2 nachten slaaptabletten was de ergste wanhoop weg, maar laat het zover niet komen hoor lieverd. Kan iemand om je heen de kindjes niet een dagje en nachtje hebben, stuur je je man weg en kan je lekker bijslapen? Kies voor jezelf hoor, wat hier ook al ergens staat; JIJ bent de spil, als jij je goed voelt, doen je kids dat ook. Vind het zo en zo knap dat je inziet dat het zo niet gaat....ECht meis, vraag hulp om je heen, dat masker ophouden gaat ten kosten van jezelf. Hele hele dikke knuffel meid.

Kaboink, ik vidn het zo bijzonder dat jij denkt in oplossingen ipv in beperkingen. ECht, dat is een kunst hoor! Hoe oud is jouw oudste? Gaat hij bijv al bijna naar school? Met jouw inzet en motivatie en disicpline komt het vast helemaal goed met jou en de boys! En dan ook de bv stmuleren, echt je verdiend een medaille meid! Ook voor jou een knuffel!

IEmand, wat schrijf je heerlijk over je kleintje, idd zo fijn om te lezen hoe jij alles ervaart! En wat goed dat hij zo lang tussen zijn voedingen laat zeg!! Blijf lekker genieten samen, het is een bijzondere tijd! (oja, wat een topkraamhulp zeg!!)

Jammie, wat een zware nachten zo met je andere kids. Kan me voorstellen dat je doodop bent. Ik was daar ook zo bang voor maar mijn kids slapen overal doorheen. En Luna brult toch echt de hele boel bijelkaar hoor als ze honger heeft haha. Zijn ze vaker zo onrustig s'nachts, of moeten ze nu wennen aan het samen slapen en hun zusje?

Wel onwijs knap dat ze al op 5 flesjes zit!

Kes, hahah, jij schrijft zo grappig! Dat Irakeesje ik zie het helemaal voor me.

Jeetje is hij al 5 weken? Dat gaat hard joh!

Dat lachje zit er vast aan te komen hoor...

Nou Luna is toch ook een beetje begonnen met rommelen, ze komt weer veel sneller voor haar flessen en blijft maar honger houden. Mag nu van het burootje ophogen naar 150 cc en dat klokt ze echt om de 4 uur weg..ik heb het idee dat deze voeding (hypoallergeen) lichter is ofzo, want ze lijkt niet verzadigd. Is baby nummer 3 en toch voel ik me weer onzeker; wat ga ik doen, over op zwaardere voeding met risico op krampen en huiduitslag (hadden de jongens) of blijf ik hierop en is dit misschien een hongerige fase??

Lastig! Tips?

Was wel trots maandag, het burootje kwam en ze woog bij haar geboorte 3750, dag 8: 3640 en afgelopen maandag dus dag 15 woog ze al 3980! Buiten de honger is ze heel rustig en zoet, ze heeft hele guitige oogjes, zo lief!!

Nou ik ga eindelijk eens douchen, mijn man is vrij dus ik ben een beetje aan hangen in huis haha.
Mebi, zo drinkt Luna al 150cc en dan 6 keer ? Helaas had Kate er vannacht geen zin in want ze kwam weer om de 3 uur (1.00-4.00-7.00) en drinkt dan amper 90cc dus vandaag weer op 6 flessen, helaas. Vannacht weer een hoestend kind hier. Dat is echt het nadeel van meer kinderen, er is er vaak wel een die iets heeft snachts (maar de laatste tijd is het wel extreem, waarschijnlijk door alle veranderingen). Ik ga vanavond ook om 19.00 naar bed en laat manlief de laatse voeding doen (kan hij zijn eerste flesje geven!). Goed gegroeid die luna !

Iemand, wat heerlijk dat alles zo goed gaat met je en met de kleine man.

Pluimke, kan me zo voorstellen dat je moe bent. Toch proberen de kids af en toe aan je man over te laten. Dat is wel lastig, maar hij blijft hun vader en je moet ook aan jezelf denken.

Oh voedertijd hier....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven