FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
Morning!

Hier ochtendergernissen. Eerst dochter die Kiloknaller wakker heeft gemaakt om 6.45 (terwijl hij gisteren nog op zijn kamer aan het spelen was toen ik om 21.00 op zolder kwam ). Dus dochter uit zijn kamer gevist en Kiloknaller ligt gelukkig weer te tukken. Daarna dacht ik lief te zijn en Linoleum aan te bieden dat hij nog even mocht blijven liggen omdat hij pas om 02.00 AM thuis was vannacht. Zijn reactie "dat is goed". Dat is goéd???? Grmblll. had het bijna weer teruggedraaid, maar gelukkig mompelde hij uiteindelijk nog een "fijn" erachter aan. Tssssk... (en even voor de duidelijkheid dat jullie begrijpen hoe nobel ik ben , zondag is mijn uitslaapochtend ).
En nog even Aagje: waar gaan die discussies met jouw zus over? Heb altijd het idee dat mijn broer veel intellectueler is dan ik, ik vermijd discussies doorgaans .
Oh echt over heel onzinnige dingen. Mijn zus is zeker niet intellectueel . (Maar verder best een schatje hoor). Gisteren hadden we het over de Efteling, en toen begon ze Eurodisney af te kraken, en te blaten dat de Efteling zoveel leuker was en Eurodisney maar stom en commercieel. En dat mag je van mij best vinden, maar niet als je nog nooit in Eurodisney bent geweest. Dat vind ik hetzelfde als zeggen dat je geen spruitjes lust als je ze nog nooit geproefd hebt. En bovendien vind ik het heel oening en zogenaamd politiek correct om Disney commercieel te vinden (alsof de Efteling niet commercieel is, en alsof commercieel iets 'vies' is). Nou ja, zoals ik al zei, heeeeel onzinnig maar mijn zusje en ik zijn net pitbulls af en toe en blijven dus heel erg hangen in dit soort dingen. En dan is het dus echt enorm irritant als de stompzinnige discussie eindelijk achter de rug is dat vriendjelief 'm nog even dunnetjes overdoet .

En ik had een soortgelijke discussie met Sjaak vannacht als jij met Linoleum. Poppetje was aan het huilen en toen maakte hij mij wakker (terwijl ik er al twee keer uit was geweest) en zei: Poppetje huilt, 'WE' moeten er echt naartoe. M.a.w. uit je bed Lila, en rap wat. Word ik zoooo sjacherijnig van midden in de nacht.
Morgen!

Hier geen ergernissen hoor . Schorrie heeft bij opa en oma gelogeerd (en dan heb ik vannacht toch 2 keer gedacht dat ik hem hoorde.....) dus toen Knorrie om 7.30 uur wakker werd ben ik er lekker met hem uitgegaan voor een broodje. Harrie geroepen om 8.45 want die zou gaan zwemmen met Schorrie en een vriendje. Eigenlijk gewoon relaxed allemaal .

Ik was wel blij overigens toen Harrie vannacht thuis kwam. Ik weet niet hoe laat het was, maar er lag allemaal sneeuw en dat vind ik dan toch eng ondanks 4-wiel aandrijving.

Ik heb vaak discussies met mijn schoonvader, die ook redelijk rechts is en ik niet. Vind het vaak irritant, want ik voel de behoefte nooit zo om te discussieren zoals jullie weten, maar hij wel. Mijn schoonmoeder die praat meestal 'voor haar beurt' zoals Harrie dat noemt. Die tettert van alles zonder na te denken, ze heeft niet zoveel tact. Dus dan is het altijd wat fel.

Nou, nog geen smsjes op mijn mobiel, van wie dan ook .

Ik ga maar eens naar beneden, Knorrie zit in zijn eentje in de box, hij kletst wel maar het is misschien toch een beetje zielig .
quote:Morrie schreef op 24 januari 2010 @ 09:38:

Ik heb vaak discussies met mijn schoonvader, die ook redelijk rechts is en ik niet.

Ook, wie heb je in gedachten .\

En Schorrie logeren en dan toch zo vroeg op om naar zwemles te gaan? Sjemig. Dat vind ik stoer, ik zou geloof ik overgeslagen hebben.

En ik heb allemaal juristen om me heen, discussies ga ik doorgaans niet aan, intellectueel of niet . Ben het helemaal met je eens Lila, eerst zelf ervaren, dan pas mag je een mening hebben. Of het nou over spruitjes gaat of Eurodisney. En Efteling is heel commercieel en dat is goed, Klaas Vaak in gedachte hebbend (http://kindertijd.kro.nl/cms/promo.php?id=246) .
quote:lien schreef op 23 januari 2010 @ 20:01:

Inad, het is ineens weer met beide benen op de grond, maar jullie moeder laat jullie wel vaker schrikken, zoals toen de verhuur-maatschappij van de auto belde. Hoop echt dat het heel erg mee gaat vallen, hopeloos alleen dat er eerst weer meer onderzoek en tijd overheen gaat...

Ja, dat is waar

Ze parkeert auto's ondersteboven en van haar laatste reis naar Egypte kwam ze ook weer terug met twee blauwe ogen en een kapotte neus. Gestruikeld over een stoepje in Caïro. Mille en ik grapten al dat ze gewoon eigenlijk op wilde partyreisjes gaat ipv reisbegeleiden en in kroeggevechten belandt

Dat wachten is t naarste. En natuurlijk eventuele behandelingen. Maar belangrijkste is dat ze gewoon weer beter moet worden.

En nu laat ik jullie weer lekker verder frissen winden
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:lien schreef op 24 januari 2010 @ 09:58:

[...]

Ook, wie heb je in gedachten .\

En Schorrie logeren en dan toch zo vroeg op om naar zwemles te gaan? Sjemig. Dat vind ik stoer, ik zou geloof ik overgeslagen hebben.

En ik heb allemaal juristen om me heen, discussies ga ik doorgaans niet aan, intellectueel of niet . Ben het helemaal met je eens Lila, eerst zelf ervaren, dan pas mag je een mening hebben. Of het nou over spruitjes gaat of Eurodisney. En Efteling is heel commercieel en dat is goed, Klaas Vaak in gedachte hebbend (http://kindertijd.kro.nl/cms/promo.php?id=246) .

De stiefvader van LLL, dat schreef ze toch? [Edit, heb het nog even gecheckt en ja, dat schreef ze ]

En het was geen zwemles maar vrijzwemmen. Dat had Harrie al afgesproken gisterochtend met Schorrie en zijn vriendje. En Schorrie bleef onverwacht slapen bij mijn ouders, dus vandaar dat hij nu daar opgehaald moest worden. Maar Harrie vind dat soort dingen heel erg leuk, hij staat er graag voor op, ik heb hem niet horen klagen in ieder geval.

Ik ruik poep. Ga maar eens even verschonen.
Morgen/BijnaMiddag,

Hier vaak discussie met schoonouders. Die brengen hun mening altijd als feit en dat werkt op mij als een rode lap op een stier. En aangezien ik discussie niet uit de weg ga (probeer het tegenwoordig wel steeds vaker... is gewoon gezelliger ) worden dat langdradige gesprekken. Oh ja, en ze vallen elkaar nooit af dus je bent altijd met/tegen 2 personen aan het discussiëren, want GW houdt niet van discussie dus mengt zich er niet in en laat ons. Zo irritant..

Ik las je aanbod en antwoord van Linoleum vanmorgen, Lien, en begreep al niet waarom het antwoord je niet beviel (vond het al heel wat zo'n volzin als je nog slaapt ) maar het is nu jouw uitslaapdag. Jij nobel mens

Hier lekker uitgeslapen, maar wel heel onrustig geslapen. Denk dat ik er wel 8 keer uit ben geweest om te plassen of omdat ik dacht dat ik de kinderen hoorde. De jongens zijn nu zwemmen met mijn ouders (denk ik) en ze komen om een uur of twaalf thuis.

Ik ga nog maar even wat doen...
quote:lilalore schreef op 24 januari 2010 @ 07:16:

Nou Wind, het klinkt niet alsof je vannacht bent gaan bevallen. Ik vind het echt knap dat je niet klaagt, ik was er zó klaar mee op het eind! Maar goed, je weet maar nooit, misschien is ze er toch wel ineens uitgefloept vannacht. Mijn telefoon ligt nog boven, zou zomaar kunnen dat je gesmst hebt .

Fijn om dit te lezen. Ik heb zo het gevoel dat ik hier alleen nog maar loop te zeiken over de bevalling die maar niet begint. Nee, ik vind zelf ook dat ik loop te zeiken. Over twee uur komen de kinderen weer thuis en het had me zo leuk geleken als de baby er dan was geweest. Ik denk dat ik het daarom ook zo anders beleef dan de vorige keren. Ik ben zo benieuwd naar de reactie van BRS en KW. Gisteravond ook heel onrustig gaan slapen en kon alleen maar aan de baby denken. Ik ben zo benieuwd hoe hij/zij er uit ziet/ Of het een hij of zij is, ook rood haar heeft, op KW en/of BRS lijkt etc. Nou ja, nog uiterlijk 8 dagen

En 'ze' ?
Kan me heel goed voorstellen dat je met niets anders meer bezig bent dan met de baby en wanneer 'ie komt. Zou me er niet bezwaard over voelen hoor. Het is volgens mij alleen maar heel logisch.

Wat je misschien helpt is om los te laten is dat het te plannen valt. Het zal hoe dan ook anders gaan dan jij in je hoofd hebt . Zomaar ineens begint de bevalling en dan is het ook goed zoals het gaat!

Trouwens, je redt het nog best, bevallen voor KW en BRS thuiskomen .
Haha Morrie, ik wilde ook al adviseren dat dit wellicht een mooi lesje loslaten was voor Wind, maar had dat vanochtend ingeslikt. Nu schrijf jij het en kan ik het toch niet laten alsnog te roepen . Zo, nu ga ik sneeuwballen gooien.
Lief Morrie. Natuurlijk weet ik dat het niet te plannen valt, maar in mijn hoofd 'fantaseer' ik dan over hoe het zou kunnen gaan en wanneer het komt. GW zei vanmorgen aan het ontbijt ook al dat ik het los moet proberen te laten, maar dat is echt moeilijk. Ik word gewoon constant met die buik geconfronteerd of met de baby omdat ik nou eenmaal een grote buik heb en de baby beweegt.
Wind, het is ook een beetje tricky om het zo te plannen in je hoofd. Bij Mannie had ik ook een prachtig roze beeld van hoe snel het wel niet zou gaan en dat ik met een baby in mijn armen zou liggen en Mini haar verse broertje zou knuffelen. Alleen moest ik naar het ziekenhuis omdat hij verkeerd lag en werd het na anderhalf uur helse persweeën een spoedkeizersnede. Lag ik daar in mijn uppie op de verkoever. Niet echt mijn roze idee. Daar heb ik nog best lang last van gehad, dat het helemaal niet was zoals ik gedacht had.

Ik hoop dat natuurlijk dat jouw droom uitkomt maar plan 'em niet te definitief oké?
I know, I know... weet je dat is het niet. Ik weet natuurlijk donders goed dat een bevalling niet te plannen valt, maar dat is ratio. Emotioneel beleef ik het nu even anders en dat is lastig te beïnvloeden merk ik nu.

En het is echt niet zo dat ik hier dagenlang nutteloos voor me uit zit te staren op de bank en te wachten op de eerste tekenen dat de bevalling begint. Ik doe gewoon nog mijn ding en ben druk, en af en toe (en vooral hier ) laat ik me meenemen naar fantasieland en uit ik mijn frustraties waar die baby nou blijft.

Although... bedankt voor jullie lieve en relativerende woorden.
Ik snap het ook wel. Toen Mannie er niet was op de uitgerekende datum (zoals Mini) dacht ik echt dat hij nooooooit meer zou komen. Hij kwam 4 wekendagen later.
Ja, loslaten, dat is echt het advies. Je moet de baby loslaten, dan komt 'ie .

Ik ga Knorrie op bed mikken.
Ja, dat is het denk ik ook. Je beleving van tijd is anders.

Het voelt als 5 weken, maar het zijn nog maar 5 dagen dat ik over de uitgerekende datum heen ben.

Verloskundige zei donderdag wel dat als ik dit weekend niet bevallen was ik maandag dan mag bellen en dan willen ze me strippen. Gek genoeg ben ik daar nog niet uit. Ik ben nog niet zo wanhopig dat ik een afspraak tussendoor wil om gestript te worden. Dan denk ik dat ik ook wel kan wachten tot mijn afspraak aanstaande woensdag.
Toch al 5 dagen, het gaat hard.

Schorrie kwam een week te vroeg. Toen Knorrie er bij 39 weken dus nog niet was, werd ik al bang dat ik over tijd zou gaan lopen. En toen de 40 weken in zicht kwamen, werd ik al bang dat ik ingeleid zou moeten gaan worden bij 42 weken. Het zal toch niet.... dacht ik dan. Gelukkig kwam hij precies op de uitgerekende datum. Over tijd lopen had ik echt irritant gevonden . Maar dan vooral omdat ik bang zou zijn dat ik ingeleid zou moeten gaan worden. Lijkt me trouwens iets wat bij een 3e niet snel gebeurd, als de andere 2 ook gewoon spontaan kwamen.
quote:lien schreef op 24 januari 2010 @ 09:58:

[...]

En Efteling is heel commercieel en dat is goed, Klaas Vaak in gedachte hebbend (http://kindertijd.kro.nl/cms/promo.php?id=246) .

De jongens hebben vanochtend met open mond naar de wolf en de zeven geitjes zitten kijken, moest nog aan je denken!

En ik meende het hoor Wind, natuurlijk heb je het er vaak over, maar je zeurt niet, en dat vind ik echt knap. Dat je er mee bezig bent is alleen maar logisch, die buik is ook niet echt te vermijden lijkt me.

Ik ben net naar 'stoeigym' geweest met Dim en Sum. Soort judo-gebeuren, maar dan voor kleinere kinderen. Dim heeft de hele les aan de kant gezeten, maar Sum vond het prachtig en deed superleuk en enthousiast mee. Heb hem gelijk opgegeven, dus hij gaat nu met Dims beste vriend stoeigymmen op zaterdag, grappig hoor . Dim heeft waarschijnlijk zwemles om die tijd vanaf volgende maand, en is bij elkaar in de buurt, dus prima. Nu zo naar verjaardag van de dochter van vrienden, ze wilde een barbie. Wat zijn die krengen duuuuuuur!
Oh zulke discussies belandde ik ook vaak in met mijn (nu ex-) schoonzusje. Zij zei dan dingen heel stellig die simpelweg niet waar zijn. Dan moet ik ook echt op mijn wang bijten en soms lukte dat niet

Ergernis weer over, Lien? Zou ik ook hebben in zo'n situatie want voor iemand zorgen is leuk maar als diegene het als vanzelfsprekend ziet is het een stuk minder leuk.

Ach arme Wind, die baby vindt het veel te leuk bij jou! Ik weet hoe vervelend dat wachten kan zijn. Apie kwam uiteindelijk net aan spontaan de maandag dat ik naar het ziekenhuis moest voor een inleiding. Zit toch de hele tijd in je achterhoofd.

Ik vind dat je je dagen wel hartstikke gezellig invult hoor! Zeker geen zeik zwangere.

Aap is boven aan de klus en ik heb een megaberg aan was opgevouwen terwijl de kindjes in bad zaten.

Ga zo wat grotere manden naaien om de hal op te ruimen. Geeft echt voldoening want die stof heb ik toch al liggen en nu heeft het nut. Normaal had ik mandjes gekocht, dus helemaal fijn.

Ligt bij jullie ook een laagje sneeuw?
Wheeee, Knorrie heeft iets in de Wii gestopt en nu kan hij geen disks meer lezen. Wat nog erger is, Schorrie zegt dat hij het gezien heeft en dat het een magneetje was.... Dat zal wel het einde van de Wii betekenen schat ik zo in.

Hier ook sneeuw inderdaad.
Hier ook sneeuw. Maar een heel dun laagje hoor!

Op de auto's zie je wel hoeveel het gesneeuwd heeft vannacht.

Wat ga je in die manden doen, Nathje?

Manden voor op de hal? En wat gaat er in jouw mandje Peb?

Balen van je Wii, Morrie!

En nu?

De jongens zijn weer thuis. KW stond voor het raam en stond te gebaren met zijn handen naar mijn buik en toen ik opstond en hij mijn buik zag zag je de teleurstelling op zijn gezicht

Die kinderen zijn er toch meer mee bezig dan we denken.

Nu even rummikubben met KW.
Nu ga ik hem zo openschroeven als Harrie wakker is en me kan vertellen waar de allerkleinste kruiskopschroevedraaier is die we hebben.

Hier ligt wel een laagje sneeuw, maar volgens Harrie geen lekkere sneeuw. Ik was wel gelijk al blij met de snowboots, ondanks dat ze stuk waren.
Nou, de familie Morrie in de bocht hoor! Wii half uit elkaar geschroefd, echt monnikenwerk, waarna Harrie constateert dat er volgens hem niks in zit.

Ik probeer het nog een keer, hij doet het nog steeds niet. Ander cd-tje erin dan maar, en toen deed hij het wel. Mario nog eens opgepoetst, en die deed het toen ook. Schorrie, bijna gelijktijdig: 'O ja, nou weet ik het weer, het magneetje had ik er al uitgehaald toen Knorrie het erin stopte.'
Hahaha, die Schorrie! Doet me denken aan de secretaresse bij mijn vorige baan, haar zoontje stopte altijd boterhammen in de videorecorder. Kon me altijd zo goed voorstellen dat dat een logische plek is voor een boterham als je drie bent .

Leuk hoor al die mandjes! Zou willen dat ik het ook kon, mandjes heb je nooit genoeg.

En zielig die teleurgestelde KW. Wel heel schattig dat ze er zo mee bezig zijn, het is natuurlijk ook niet niks zo'n klein zusje erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven