Full House deel 3

15-02-2011 12:56 2599 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'113000Umini

2-3-'1129805450 gr

60 cm

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
Foei RW haha!

Mm falafel erg lekker. Ben je nu op de camping?

Klinkt lekker allemaal hoor.

Ben ook toe aan wat vakantie sferen en luxe, ja ik merk het aan alles. Ik kan eigenlijk de boel helemaal niet meer zo aan. Vaatwaser kapot, cv kapot, kraan boven al een tijd ( nu alleen koude douche ) droger kapot. Wandelwagen is ook al tijd kapot ( sinds december ) dus mc er nog steeds op zonder de variatie van lig en zit.

Nog geen stucer gezien hier sinds de vorige keer en maandag wilde ik al de boel schoonbikkelen, zei man : viool morgen is het weer wit. Nou nu loop ik er alweer een week doorheen.

Aan de bus is ook een onderdeel stuk gegaan, man probeert het te maken vandaag ( en hopelijk ook een van de huishoudelijke apparaten) scheelt 250 onderdelen.

Mn energie isgewoon laag. Ik doe het hoognodige hier maar het houd me momenteel echt wat mat. Maf hoor. Ik voel me ook wel lullig. Ik heb ook onredelijke slechte gedachten, zoals, man was bij kennissen/ vrienden van ons. Super leuk gezin, gastvrij, lief. Hebben een landgoed met boerderij, perfect tot in details, gastenhuis, zwembad, paarden. En man was er geweest met vriend en oh oh oh het was zo'n lief mens ( is ook zo ) en ik dacht ja en ik natuurlijk niet ( ik voel me helemaal niet meer mezelf of blij als ik hier gasten krijg, in een propvol huis, waar niemand helpt opruimen en ikgewoon het overzicht nuet heb en waar de bierflesjes en peuken op mn aanrecht gedumpt worden grrr ) maar hoe zou ik me voelen en zijn als ik zo woonde ?? Ook ontspannen! Want toen ik er logeerde voelde ik me echt ander mens.

Enfin heel zwart wit natuurlijk. En ik weet wel dat het ooit wel weer wat wordt mijn huis.

Ooit. Argh alleen dat woord al. Drie maanden? Jaar? Twee jaar ?

Is er iemand al vrolijk geworden van mijn gezellige verhaal ?

Ik ben gewoon moe, vooral van de minst leuke mijzelf zijn, al een lange tijd. Ik mis best mijn leuke zelf, die is er wel ! Maar goed, ik mis dus een ontspannen comfortabele basis.

Iets wat redelijk af is vraagt dan niet zoveel aandacht meer, dat is er gewoon en dan ga je vanuit die basis ook weer meer toekomen aan leuke dingen voor jezelf zoals knutselen, schilderen, uitgebreid koken, weet ik veel. Ik doe die dingen veel minder.
En als ik het teruglees vind ik ook dat ik wazig denk momenteel
zo even uppen voor uma

ik kamperen??? nu? Hoe kom je daar nou bij? Ik ben ook wel eens thuis

Viool ik snap je vermoeidheid en gevoelens, ze zeggen niet voor niks *cliche maar waar* een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Ik zou ook gek worden van al die kapotte apparaten, een groot gezin en een klein huis. Dat kost onwijs veel energie overal steeds achteraan lopen en waarom zijn die stucers niet meer geweest dan?

bbq was super gezellig, s'middags naar een soort cultureel festival geweest stelde weinig voor maar de zon scheen, er was bier en een bandje, de kinderen dansen, wij lekker chillen nou dan is het al snel gezellig
Huisartsenpost :( koorts enzo
Huisartsenpost :( koorts enzo mviool
He, Viool Eens met rozeslak, het vreet energie om overal achteraan te lopen. Herken het wel

Misschien eens een goed en rustig gesprek met man hebben? Hem dit eens laten lezen? Want het geeft én veel onrust dat je niet veel kan, maar het scheelt bij jezelf dus ook nog behoorlijk wat energie als dingen gewoon werken. Ik bedoel: nu is het nog niet zo erg, een kapotte cv, maar het is nu zomer. Nog 4 maanden, en de kachel gaat weer aan... Dan moet ie wel weer werken lijkt me. Hetzelfde met de douche: jullie douchen nu toch niet koud? Een kapotte vaatwasser scheelt ook heel veel: voorheen hadden we 'm niet, en zaten we telkens tegen de vuile vaat aan te hikken. Nu mikken wij de ene helft in de vaatwasser, en wat we er niet in doen (flessen van jongste, sommige messen en snijplanken) doen we dan gelijk even met de hand. Dus die keren dat er vaat staat, is het en weinig, en je doet het ook sneller even want het is niet zoveel. Dat scheelt enorm. En schone vaat is minder frustrerend (bij mij dan ) dan vuile vaat.

Nou ja, lang verhaal, maar heb het er eens op een rustig moment over. Weer eens. Misschien dat het kwartje een keer gaat vallen.

En Mviool: ernstig? Weer z'n blindedarm?

Lekker rozeslak, chillen op een festival...

En verder ben ik het kwijt...

Hier vandaag flink opgeruimd op zolder. Tafel uit elkaar, bureau gaat morgen naar een klein kamertje, en het streven is er om maandagavond boven op zolder te slapen. Zal wel wennen zijn, maar dan kunnen we in ieder geval met de nieuwe kamer van oudste aan de slag. Maar dit geeft al wel een lekker gevoel. Mijn ouders hebben de wieg ook opgehaald, dus op de kamer van jongste ook weer wat ruimte.

Net met man nog even wat vragenlijsten ingevuld, over 1,5 week moeten we voor algemene onderzoeken met oudste naar het ziekenhuis, en nu moeten we allerlei vragenlijsten over zijn ontwikkeling en gedrag invullen. Ben wel benieuwd wat eruit gaat komen, het blijft toch wel confronterend.
Mviool is nu naar de kinderafdeling en ik wacht nog hier, krijgt antibiotica en misschien operatie drain (?) voor ontsteking ?
Viool Hoe gaat het nu met Mviool? Wat een schrik ineens weer

Heb je al meer duidelijkheid?

Wat is het rustig hier verder... iedereen op pad?
Hoi Tieger mviool heeft inmiddels een combi van infuus en drain om de ontsteking te bestrijden, die zit er ws al sinds de operatie en is komen opspelen na stoppen van de abkuur. Het was heel zielig, hij had erg veel pijn bij de ingrepen maar was wel erg stoer. Ik ben nu net even thuis om te koken voor Ootje en ga zo met de trein door weer naar het ziekenhuis. Hm en dat rijbewijs... Gister taxi.. Dat moet mij toch gaan lukken dames ? Dat is toch veel handiger, net als jij laatst, even naar de dokter rijden..

Na twee uur slaap vannacht en geen avondeten en ontbijt ga ik maar eens wat meesmikkeken van ootjes eten. Die was heel zoet hoor. Dan is het ook echt een makkelijk droppie wat gezellig is.
Klinkt lekker dat opruimen Tieger !! Fijn!
viool, schrikken zeg, en zielig voor mviool (en ook voor jou). beterschap Hopelijk snel weer helemaal ok en thuis.

ff snel: gisteren ziek geworden op vriendinnenweekend, koorts en vol snothoofd. Nu weer thuis, duik m'n mandje in. kolven ging goed gelukkig, straks drinkt Lmeisje weer 'live'. vind ik wel fijn.

beetje wazig, sorry. tot later
jemig viool wat een schrik sterkte en beterschap voor mviool!

Sardegna jij ook beterschap!!! Wat onwijs jammer van je weekend weg! Gelukkig maakt knuffelen met Lmeisje weer een hoop goed!

Tieger spannend die onderzoeken weer enzo! Wat willen ze precies weten? Hoevaak vinden die onderzoeken plaats?

Ik heb zoiets geks, vanacht is er iets met mijn nek gebeurt, het kraakte gewoon zo hard terwijl ik lag te slapen dat ik er wakker van werd heel raar maakte een verkeerde beweging ofzo?

Nu heb ik dus onwijs pijn in mijn nek straalt uit naar rug en armen, vandaag al nerofen geslikt ik kan mijn armen maar half omhoog doen en niet meer tillen. hopelijk schiet het vanzelf weer terug raar!!!

En die arme J ligt nu overprikkelt in bed gisteren al een drukke dag voor hem en afwijkende korte slaapjes, vandaag naar de dierentuin weer druk en weinig geslapen nu slaapt hij steeds een half uur en begint dan heeeel zielig dramatisch te huilen arm kind ook echt eerst even ontroostbaar terwijl ik hem dan allang weer uit bed heb gehaald overstrekken etc zielig!!! Anders neem ik hem lekker in bed vanacht nog nooit gedaan hij valt soms nog wel in slaap op mijn arm

nou ja saai verhaal hihi sorry er mag overheen gelezen worden
Viool, hoe is het nu met Mviool? Knapt hij al wat op? Hoe lang moet hij nu in het ziekenhuis blijven?

Rozeslak, heb je J nooit in je bed had? Nooit nodig gehad, of uit principe niet? Hier slaapt Jongste dan helaas niet meer door, na de ochtendfles dan. Hoewel ze dan wel heel vrolijk is

Vandaag verder met hopelijk het laaste deel van de interne verhuizing part I... Aan het einde van de dag is ons bed als het goed is boven, en kunnen wij daar gaan slapen... Kunnen we deze week de spullen halen voor interne verhuizing part II...

Sardegna, vervelend dat je ziek bent, grieperig? Ben je nu korter weggeweest, of zou je maar 1 nacht? Hoe heeft L-meisje het gedaan?

De rest nog lekker op pad?
ik kwam ook even kijken of er al nieuws was van mviool hopelijk gaat het weer wat beter met hem!

Tieger j heeft nog nooit naast ons geslapen want niet nodig gelukkig! Wel eens toen hij ziek was half liggend/ zittend op mij een paar uurtjes maar verder niet.

Andere twee ook zelden eigenlijk is op een hand te tellen! Maar als ze ziek zijn/ onweer/ nachtmerrie oid zou het wel mogen hoor we hebben een bed van 1.80 maar het liefst in eigen bed natuurlijk!

J en dochter liggen op bed! Ze waren zo moe van de afgelopen drukke dagen, we gaan vanmiddag naar mijn oma op de veluwe.
Rw hier ben ik. Mviool ligt nog even vanwege die ontsteking ( die zat er al natuurlijk maar is na het stoppen van de ab kuur weer oo komen spelen ) mviool voelt zich nu weer beter.

Man maakt de kraan zodat we geen koude douches meer hebben ( kon ik niet meer hebben ) en probeert de vaatwasser nog eens te maken ( sardegna ik heb hem toch maar niet meer aangezet ) en de droger is gelukkig gister gemaakt want ik liep helemaal vast.

Verder ben ik zonder wat te doen 4 kilo afgevallen, haha, fijn hoor pfff ik zeg nog eens zoiets

En RW hoe is jouw nek ??

Sardegna beterschap !

De mensen op de camping... Ook regen? Hier wel. Ik hoop dat jullie het drooghouden
Jeee, wat een schrik,Viool! Hoe gaat het nu met mviool???

Wat jammer,dat je ziek bent geworden tijdens je vriendinnenweekend, Sardegna. Heb je het nog wel leuk gehad? En hoe gaat het nu met je?

Hoe ging de nacht van lmeisje?

Wat raaaaar vanje nek, RS! Nog steeds last?

Uma, heb jij die make up al laten zetten? Ben heel benieuwd! Lijkt me ook wel wat. Mits subtiel idd!

Amalia, hebben jullie het leuk gehad??

Tieger, hebben die onderzoeken te maken met de evt operatie van je oudste? Is hij trouwens nog steeds zo gemotiveerd?

5x5, lekker, dat jullie zo'n fijn weekend hebben gehad!

Wij waren gister naar Movieworld in Duitsland gereden. Kids hadden er zin in. Maaaaaar bij de 2e attractie werd middelste zo hard geduwd door een ander kindje in de rij, dat hij met zijn hoofd tegen een soort vensterbankje viel en...bloed bloed bloed! Dat was dus het einde van ons uitje... Het viel uiteindelijk mee. Geen hechtingen ofzo. Wel vannacht om de 3 uur wakker moeten maken. Gelukkig mogen we nu gratis een keertje terug komen, want de jongens waren natuurlijk helemaal sip.

En verder hoop ik, dat flink aan het PMS-en ben, want anders ben ik de afgelopen dagen gewoon een enorm zeikwijf...

Gatver. Ben zoooo moe, alles gaat valt uit mijn handen en loop op iedereen die zijn meuk laat slingeren te foeteren. Klinkt gezellig he? Als ik weer ongesteld word, ga ik weer met de pil beginnen, want word gewoon moe van mezelf...
Oh Rikst, herkenbaar... hier ook flink aan het pms'en Extra balen, ik kwam er gisteren achter dat ik met een beetje pech tijdens de eerste week van onze vakantie ook ongesteld ben

En man pms't lekker mee, dus gezelligheid ten top bij ons

En wat sneu van middelste, wel netjes dat jullie nog een keertje terug mogen komen.

En de onderzoeken zijn niet in het kader van de operatie van oudste, maar meer omdat hij in algemene zin gevolgd wordt. Hij heeft nu twee keer eerder (met een half jaar en 2 jaar) een onderzoek gehad, en wordt dan qua groei, algemene ontwikkeling, gedrag, sociaal-emotionele ontwikkeling, etc. gevolgd. En wij moeten dan dus aangeven hoe wij hem zien, maar ook hoe het met ons gaat.

Nou, interne verhuizing deel I is afgerond! Man en ik hebben afgelopen nacht boven geslapen, we kunnen (in theorie) boven werken als dat nodig is, en er staan nog maar een paar dingetjes op onze slaapkamer. Alleen onze kleren moeten nog naar boven, maar dat gaat gewoon langzaamaan met de was Zodra we boven uit de kast dingen gaan halen, kan alles wat nog beneden ligt weg, ruimt ook lekker op Moet ik alleen man nog even vertellen

Vanavond maar even een stapeltje wegwerken, en vast een boodschappenlijstje maken. Kunnen we volgende week weer lekker aan de klus.
@rikst he wat een fijn uitje :( bah wat naar voor jullie. Gelukkig geen enge wond.

@tieger jeeeeeeh interne verhuizing. Goed gedaan.

@rw je nek ? Beter ?

@amalia weggeregend of juist mooi gebruind?

Hoe was zeeland ?

@5x5 aan het oefenen

@uma foto (??) make-up

@sardegna weer beter geworden ?

Zit naast mviool, die heel wat moet doorstaan. Dat is echt geen fijn gezicht, voel me erg gefrustreerd. Maar heb wel een bikkel, wat helpt.

Drain mag er nog niet uit, dat is voor afvloei ontsteking. Wat een gezeur! Bah !

Verder vanuit hier facturen voor man verstuurd, de bouwvakkers maar weer eens gebeld, overlegd met de gietvloer man over de ondervloer. Omdat we moeten vlakken d m v een cementlaag aan te brengen kunnen we meteen vlierverwarming leggen. Daar moet ik het dus met man over hebben.

Of dat een goed plan is. Lijkt me voor Ootje de komende jaren best fijn.

Ben erg blij dat de vaatwasser het weer ( lijkt ) te doen en gelukkig ook weer wasdroger.
Hallo meisjes, ik ben er weer hoor!

Inderdaad wel wat verregend maar het was erg gezellig. Ik ben wel echt gesloopt; ben zo moe, niet normaal meer. Lijkt wel net zo erg als toen ik van Aatje zwanger was.

Viool, fijn dat eea nu weer gebeurd in je huis. Hopelijk een stijgende lijn. Vloervewarming altijd doen!!!!!

Rikst wat schrikken dat bloed! Was R ook mee? Oei hier ook PMS. Ik ben nu net 2 dagen aan de Cerazette, ben benieuwd hoe dat bevalt. Ik had ook echt pijn met mijn ei sprong en dat wil ik ook niet meer.

Tieger, leuk intern verhuizen maar zo'n schuifbende

RW, hoe was de biologische taart? Ik ga voor Aatje maar gewoon bestellen ha ha. Heb altijd het taartbakplan maar toch maar niet als het puntje bij paaltje komt....

Sardegna wat balen dat je ziek werd en uitgerekend op zo'n fijn weekend! Hoe had man het met 3 kindjes? Doe hij dat vaker?

Uma, kan je nog komen hier? Of ben je ons kwijt?

Bengel, lekker op vakantie?

5x5 jij komt snel in het schema hoor

Nouhouuouo, mijn dochter heeft haar 1e stapjes los gezet op de camping.

en ik was er net even niet Wel papa en 3 vrienden. Nou leuk zeg... en de herhaling is nog niet gekomen, dat snappen jullie, zucht.

Maar wel stoer he, voor haar 1e verjaardag!!!!!!!
Viool, ik neem aan dat gietvloer kan in combi met vloerverwarming, maar in dat geval doen! Het is gewoon een heel stuk comfortabeler.

Vervelend dat Mviool nog niet zo opknapt

Amalia, fijn dat je er weer bent. Jammer dat je niet bij de eerste stapjes was, maar wat is je meisje vlot! Heel snel hoor, nog voor haar verjaardag!

Jongste begint hier de eerste kruippogingen te doen, trekt af en toe haar knietjes onder zich. Maar nog niet te fanatiek. Afgelopen vrijdag heeft ze voor het eerst op de fiets gezeten, ze gaat nog niet vanuit zichzelf zitten, maar zit al wel heel lang heel netjes rechtop, dus ik vond dat het al wel kan. Ze vond het geweldig, zat de hele tijd te wapperen met haar beentjes

Wat een rust verder... maar ik ga ook weer aan de slag 't Is veel te mooi weer
Hallo, wat gezellig, iedereen is er weer.

Rikst wat een schrik met dat bloed! En nu maar snel nieuw uitje plannen, sneu zeg voor de jongens.

Amalia 1e stapjs, wauw wat goed van aatje! En wat zonde dat je net weg was, zul je altijd zien.

Viool wat zielig voor mviool en wat dapper dat hij het zo goed doorstaat. Al enig idee wanneer jullie weer naar huis mogen? Is de koorts nu weer weg? En gaat eten een beetje, sterkt hij al weer wat aan?

Tieger goed bezig met de interne verhuizing. Veel werk zeker? Maar wel fijn als het straks af is.

RW hoe gaat het met je nek? brrr, klinkt gek zeg.

Ik ben weer wat beter, koorts is iig gezakt, nu alleen nog verkouden en dichtzittend hoofd. Lmeisje had het prima gedaan toen ik weg was, ook 's nachts. Uurtje of 6 wakker, beetje geknuffeld bij vriend in bed. Rond half 7 is hij er uit gegaan om een flesje gekolfde melk warm te maken en zelfs nog even samen gedoezeld tot 7. Nou, goed toch?

En nu..... zit ze onder de waterpokken, arme drommel... Veel op haar hoofdje en gezichtje, niet leuk
Foto met pokjes geplaatst
Amalia, zo moe, kan je niet per ongeluk weer zwanger zijn??
Argh Sardegna ik kan maar geen foto's op hyved zien !

Hebben jullie toevallig nog een O kapsel foto gezien of is dat ook mislukt ??

Hier nog niks gehoord over naar huis mogen of dat het beter is, kwestie van vier vijf dagen dan weet je pas waar je aan toe bent en if de ontsteking slinkt. Het is gewoon erg zielig en pech pure pech en mss wel een beetje " nalatig" als ze hem nog een keer een echo hadden gegeven voor zn ontslag was het wel duidelijk geweest dat de vorige kuur niet genoeg was, had veel pijn, ingreep, ziekenhuisopname uitgemaakt. Maarja heb ik nu niks aan en hij ook niet

Ohhhhhhhwat ben ik moe. Lag er half 2 in, hele discussie met man over advocaten. En half 6 eruit. Gaaaaaaap.
Viool wat onwijs schrikken van M!!! Arme kind... Afwachten nu dus, niet leuk. Sterkte daar.

Ai en dat is wel heel kort slapen, oef.

Sardegna ik zwanger?????? Ha ha nee hoor, ik ben ongesteld dus dat kan niet.

Pfff moet er niet aan denken hoor. Ik kijk nu bevallingsverhalen... nou geef mijn portie maar aan Fikkie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven