Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
@ Tinkerbel: jammer meid... misschien te vroeg getest? Had ik ook gedaan.

@ Zaza: ja, hebben bruidstaart gegeten en hij was heerlijk. Nog net zo lekker als toen, maar dat mag ook wel want hij was HEEL duur . Ook hebben we gisteren na 5,5 maand eindelijk ons fotoalbum opgehaald bij de fotograaf. Hij had het heel leuk gedaan. Mooi album geworden, mooie foto's. Vandaag gaan we er eentje uitzoeken (hebben ze op DVD) om morgen even te laten uitvergroten en inlijsten als kerstcadeau voor onze ouders.

Wat de echo betreft. Laat ik beginnen te zeggen dat hij geod was!! Hoera!! Baby Sluijs was erg druk aan het bewegen, koppeltje duikelen, zwaaien, trappen en zelfs even aan het duimen. Ik heb 3 foto's waarvan er 2 duidelijk zijn. Ik heb laatst op het juli2008forum geleerd hoe je foto's moet plaatsen, dus hier komen ze...

Wat goed nieuws B80! En wat een duidelijk foto's! Schiet er gewoon helemaal vol van, maar dat heb ik de laatste weken meer.....
Ik voel me wel alsof er een last van mijn schouders is afgevallen. Het hartje knipperde mooi (zonder hartje valt er ook weinig te bewegen, denk ik.) en de verloskundige was helemaal tevreden. Hoe dichter het bij kwam, hoe nerveuzer ik werd... Maar gelukkig was het niet nodig. de datum is trouwens weer een dag doorgeschoven naar 07-07-08 en die datum gaan ze aanhouden.

Nu de komende dagen eens op marktplaats speuren naar kinderkamertjes, boxen, luieremmers, e.d. Gisteren waren we in de burgerhout om een cadeautje te kopen voor het dochtertje van mijn neefje. Mira Naomi, 18 dec. geboren. Ja, vruchtbare familie, eerst mijn zus, toen mijn neefje, straks in april mijn andere neef, en in juli wij. Heb verder nog 1 neefje van 16 (en daarvan hopen we dat ie nog even wacht) en dan heb je alle 5 kleinkids van mijn opa & oma gehad. Mijn opa zou zo trots geweest zijn. Helaas is hij in 2006 en mijn oma afgelopen juli overleden... Mijn oma was vast ook trots geweest, maar die was al jaren heel erg dement dus die had er denk ik sowieso niet zoveel van meegekregen. Jammer hoor, ik mis ze wel hoor. Zeker nu.

Goed, het eind van het jaar komt eraan. B80 wordt weer sentimenteel

Genoeg om blij over te zijn, dus dat komt wel goed.

Oh ja, ik had het over de Burgerhout. (hoezo afdwalen).

De mexx(zomer)kleertjes waren 50% afgeprijsd. Veel hing er niet meer tussen, maar heb wel een heel lief klein groen kort broekje gekocht, met in grote letters Mexx op de kont voor 6 euro. Kon het niet laten liggen.

Ik bazel weer... ik ga maar een douchen.

xxx

@Zaza: hoe voel je je?
@Ongeduld: ja, dat emotionele heb ik nog niet zo heel erg gelukkig (behalve dan de einde-jaars-tranen), maar het komt ongetwijfeld nog. Gaat het nog goed met jullie?

xx
B80, mooie echo hoor heel duidelijk inderdaad!

Ik heb een koortslip, ik heb nooit een koortslip! Nou zei mn zus dat dat gevaarlijk kan zijn. De vk had haar gevraagd of ze wel eens een koortslip heeft.

Maar alles wat ik op internet kan vinden zegt dat een koortslip alleen gevaarlijk is voor een pas geboren baby, niet tijdens de zwangerschap. Weten jullie het? Mag geen zovirax gebruiken, ga zo even de richting drogist (gelukkig koopzondag) om te vragen wat wel mag.
Hier is alles goed. Ben vandaag een dagje alleen, want mannetje is skien in Landgraaf. Dus heerlijk op de bank met Grey's Anatomy. Morgen weer voor een echo naar het ziekenhuis, vind ik toch weer enorm spannend!

Zaza: Er was inderdaad iets met een koortslip en zwangerschap.... Maar of het nou ook gevaarlijk was tijdens de zwangerschap weet ik niet meer. Ik zou gewoon een verloskundige bellen of langs een apotheek gaan. Ik vertrouw zelf meer op een apotheker dan een drogist....
@ Zaza: weet je zeker dat het een koortstlip is? Een koortslip is nl. een herpes virus wat je dus bij je draagt en wat dus tot uiting kan komen door tintelende blaasjes op en/of rond de mond. Maar omdat je zegt dat je nooit een koortslip hebt, vraag ik me af of het er ook daadwerkelijk een is en niet gewoon een irritatieplekje ofzo.

Mijn man heeft geregeld een koortslip. Ik weet niet of het ook gevaarlijk is TIJDENS je zwangerschap (dacht van niet), maar voor baby's is het erg gevaarlijk. Het is ontzettend besmettelijk. Pas als alle blaasjes ingedroogd en dus korstjes zijn, dan pas mag je weer wat "actiever" je kindje vasthouden enzo. Mijn man moet dan van mij ook altijd zijn handen wassen voor hij aan Nick zit. Hij pulkt nl. vaak aan z'n lip zonder dat er zelf erg in heeft. Kussen en knuffelen met gezicht-contact is in die periode helemaal uit den boze! Ik wil echt voorkomen dat Nick het herpes virus krijgt.

Informeer idd maar eens bij de drogist; ben erg benieuwd wat ze zeggen.

Suc6!!

Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
@Zaza: ja, ook mijn verloskundige zei dat een koortslip gevaarlijk was. Ik heb dat nooit (gehad) dus ik heb niet zo heel goed opgelet of ze nou bedoelde tijdens de zwangerschap of erna. Ik weet alleen dat het een vorm van herpes is...

Ik google even en knip-plak (ouders online.nl):

Maar er zijn nog een aantal andere infectieziekten die vooral tijdens de zwangerschap risico's met zich meebrengen. Een overzicht.

(...)

Herpes

Herpes simplex aan de geslachtsdelen (herpes genitalis) ontstaat door een virus. In veel gevallen merk je er nauwelijks iets van. Soms is de huid rood, jeukt het vaak en ontstaan er pijnlijke blaasjes. Meestal ben je wat moe, in het algemeen wat appelig, met hoofdpijn of spierpijn. Als het virus eenmaal in je lichaam zit, gaat het niet meer weg. Het komt terug in tijden van verminderde weerstand. Naarmate het vaker terugkomt, zullen de verschijnselen minder merkbaar zijn.

Herpes simplex is een seksueel overdraagbare aandoening, maar je krijgt het ook via speeksel (zoenen).

Een koortslip ontstaat ook door het herpes simplex virus, maar is niet gevaarlijk tijdens de zwangerschap. Een koortslip kan echter wél gevaarlijk zijn voor een pasgeboren baby. Zorg er na de bevalling dus voor dat je mensen met koortsblaasjes niet in de buurt van je baby laat. Moeders met koortsblaasjes moeten ook extra maatregelen nemen (niet knuffelen, mondkapje dragen).

Risico: als het virus actief is, zit het ook in het geboortekanaal. Tijdens de geboorte wordt de baby dan besmet. Een besmetting met herpes is voor een pasgeborene levensbedreigend. Als u of uw partner herpes hebt gehad of nog hebt, dan moet u dat melden aan de verloskundige of de gynaecoloog. U wordt dan goed in de gaten gehouden. Als u tijdens de laatste twee weken voor de uitgerekende datum een actieve infectie hebt, moet u rekenen op een keizersnede.

Nu nog niet gevaarlijk lijkt mij... Zou het straks wel even aan de verloskundige melden. Heb je al gebeld?

xx
Ja, dank je b80. Dat zeggen eigenlijk alle sites. Heb bij de drogist gevraagd maar ze hebben niets dat je wel mag gebruiken als je zwanger bent. Nu iets homeopatisch. De eigenaar zei, en zijn collega die net een kleintje heeft gekregen ook, dat het verder niet gevaarlijk is. Zit niet bij een vk, alleen nog bij de gyn. Maar alles zegt dat het niet gevaarlijk is, alleen wel de geslachtziekte. En zeker ook voor baby's.

Heb net nog even weer een zwangerschapstest gedaan.. erg eigenlijk.. of niet? Wordt er behoorlijk onzeker van allemaal.. test was gelukkig "gewoon" positief.

Zaza meid, postitief is echt zwanger hoor! Niet te druk maken om je koortslip, dit is alleen gevaarlijk voor de baby als het geboren is. Geniet lekker van je zwangerschap meid. Het komt helemaal goed!! Dikke knuf.

B80, mooie echo hoor!! Fijn dat alles goed is!

Ongeduld, hoe is het gegaan meid?

Harleygirl, hoe is het met jou?

Sweety, dikke knuf meid!!

Thinkerbell, is je NOD al geweest dan en ben je al ongesteld geworden? Misschien te vroeg getest??

Ik wil iedereen een hele fijne kerst toe wensen!!!

Allemaal hele fijne kerstdagen en een gezond, gelukkig

en vruchtbaar 2008 toegewenst!

Nadine & familie
@ B80: ik denk dat ik op de echo kan zien wat het wordt! Weten jullie het zelf al of willen jullie het niet weten?
Nadine, dat kan je toch pas zien na 15 weken ofzo, meestal op 20 weken echo? Dit is toch 12 weken?
@ Nadine: ja, we willen weten wat het wordt. De echoscopiste kon zelf echter nog niks zien en zei dat alle baby's in dit stadium een soort van piemeltje hebben. Dus feel free to guess, maar ik vrees dat we toch even moeten wachten... Maar ben wel benieuwd wat je denkt te zien...

@Zaza: nou, dan zal ik het maar aannemen. Alleen hopen dat het hier wel bij blijft en dat het niet steeds terug komt, maar dat zal wel gaan gebeuren, vrees ik. Ik heb ook nog wel eens een extra test gedaan. Ik begrijp het heel goed. Gelukkig nog steeds positief.

@Ongeduld: succes met de echo. Spannend weer...

@Tinkerbel: nog nieuws?

Gaan 2e kerstdag naar de BabyDump, die is dan open en heb biedingen op kamertjes en boxen uitstaan op marktplaats. Nu kunnen we een beetje gaan beginnen.

xx B
Hmmm.... zaza, dan heb ik me misschien toch vergist. Dacht eerlijk gezegd dat B80 al verder was (niet goed onthouden dus) Mijn geheugen is na m'n zwangerschap helaas absoluut niet meer wat het geweest is, sorry!

Bij Mirreke konden ze met 15 weken het geslacht idd al zien. Wij hebben zelf ook moeten wachten tot de 20 weken echo, al had ik vanaf het begin al heel sterk het gevoel dat het een jongetje werd.

@B80: veel plezier 2e kerstdag. Wij hebben dat ook een keer gedaan, ik geloof met pinksteren of zo, maar dat was echt GEEN succes. Ik werd helemaal kriegelig van alle drukte. Zoiets doen we dus nooooooit meer! Desalniettemin, VEEL PLEZIER! Babyshoppen zelf is en blijft natuurlijk heeeeeeeeerlijk!!!

Vanavond komt mijn vader en z'n vrouw op visite, dus ik ga maar eens even de keuken in voor wat lekkere hapjes. Zoonlief ligt net te slapen en 'smorgens slaapt ie niet zo lang, dus de tijd die ik heb, moet ik goed benutten. Ook moet ik zo het dorp nog even in om her en der wat bestellingen op te halen.

Nadine
@b80, Mooie echo's!

Ik ben nog niet ongie geworden. Mijn NOD was afgelopen donderdag. Ik heb wel iets bruin verlies nu. We zien het wel.

Lieve meiden allemaal een hele fijne kerst!
Tinkerbel: Ik blijf heel hard duimen hoor............
@Nadine: inderdaad pas 12 weken, maar je mag sowieso wel een voorspelling doen? Zal idd best druk zijn bij de baby dump. Gaan gelijk 's morgens als hij open gaat. Zien het wel. Anders gaan we gewoon weer. Hebben tenslotte geen haast. Gelukt met je boodschappen? Zeker druk in het dorp... Bij ons wel iig.

Maar ik had een kamertje in optie op marktplaats en daar mogen we donderdag langs om te gaan kijken. Ziet er heel leuk uit, maar moet het wel geschilderd/gespoten worden.

@Tink: ik blijf ook heel hard duimen... xx

Wie nog kijkt voor / op de kerst: uiteraard wens ik ook iedereen (ook namens B80 man) hele fijne kerstdagen!!

x britt
MERRY CHRISTMAS!!!!!!!!! Meiden allemaal superfijne dagen en op naar een nog vruchtbaarder 2008. (hoop voor Tink en mezelf dat dit de laatste babyloze kerst mag zijn........)

Natuurlijk ook voor de anderen maar gezien de tijd......kruipen wij effies voor hahaha (flauw)

Hier gisteren ff een baalmoment....zo verdrietig weer een kerst en oud en nieuw zonder baby en dat gaat in principe al jaren zo he? (zij het met een andere partner toen)

Maar kop op Sweety geen geklaag het is nu feest!

xxxxxxxxxxx
Lieve Sweety, logisch dat je je zo voelt! Kan het me heel goed voorstellen. Probeer er gewoon leuke feestdagen van te maken met je vriend en familie. Probeer te genieten van wat je om je heen hebt. Heel moeilijk soms, ik weet het. En 2008 gaat voor jullie heel goed worden, dus ga er met veel plezier in!
Hey allemaal, de kerstdagen goed door gekomen? Wij wel, leuk gehad!

Alleen gister ochtend echt gigantische buikpijn gehad. Dik uur op mn tanden liggen bijten op de bank. Erg bang dat het mis was, maar niets gebeurd. Misschien toch mn darmen? Ik hoop het maar.. Maar anders had ik het ook al wel gemerkt neem ik aan.

Morgen komt een vrouw van moeders voor moeders. Ben benieuwd.
zaza: kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Zullen vast je darmen geweest zijn, op naar de 13 weken meis!

sweety: ook een voor jou. Kan me voorstellen dat je juist deze dagen een beetje extra zelfmedelijden krijgt en terecht! Jij en Tinkerbel wachten al zolang...ik wens voor jullie in 2008 alle goeds!

Tinkerbel: al ongesteld geworden? zo balen van je test, weer een teleurstelling. Op naar 2008!!

B80: leuk die echo's, lijkt me zo leuk om te hebben! en dan trots aan iedereen te laten zien! wel een raar idee dat dat babietje dan toch echt in je buik zit, want je voelt het nog niet. Behalve alle andere symptomen dan haha. Klinkt ook leuk dat broekje en voor dat geld kun je het niet laten liggen natuurlijk. Vorige week met mijn vriendin kleertjes gekocht in de v&d in de uitverkoop, superleuk, al die merken waar je normaal belachelijk veel voor moet betalen en die nu leuk geprijsd zijn!

Ongeduld, hoe is het?? Hoe voel je je? heerlijk he greys...weet natuurlijk niet bij welk seizoen je bent, maar seizoen 2 vond ik zoooo mooi!!

voor iedereen xxx

ik heb een heerlijke kerst in de zon gehad! Spontaan een paar daagjes weggegaan naar mijn ouders en het was super!

Morgen de uitslag, net een vragenlijstje opgesteld voor de gyn. Spannend, ben toch best zenuwachtig. Ik hou jullie op de hoogte!

doeg xx
Zo, ik meld me ook weer. Met het nodige gerommel in de buik, maar die is nog steeds inclusief baby!

Zaza: Ik kan me je schrik zo goed voorstellen! Probeer je niet te veel zorgen te maken, want je kunt het uitrekken van je baarmoeder heel goed gevoeld hebben. Op naar de 13 weken grens!

Tink: Hoe is het meis?

B80: Hoe was het kamertje?

Bloem: Seizoen 4 beloofd ook weer wat..... Alle afleveringen zijn nu geweest in Amerika, nu is het afwachten tot de schrijversstaking over is....

Sweety:

Hier heerlijke dagen gehad. Eerste kerstdag lekker met z'n tweetjes aangerommeld, gister naar de schoonfamilie voor het traditionele gourmetritueel. Het was weer ouderwets gezellig! Gister ook weer goedgekeurd bij de gyn, nu mag ik morgen weer heen. Ik ben natuurlijk erg blij dat de kleine zo goed in de gaten wordt gehouden, maar ik merk dat het wel een aanslag qua inspanning is. Helemaal omdat vriendlief nu ook vakantie heeft, willen we het er echt effe van nemen. Dus we sjouwen na ieder ziekenhuisbezoekje door een bouwmarkt, tuincentrum, winkel etc. Toch maar es wat strenger voor mezelf zijn!

Ik ga naar beneden, ik wil de hond nog onder de douche zetten. Ben benieuwd of ik er zelf een beetje droog bij kan blijven!
Hoi meiden,

Wij hebben ook heerlijke dagen gehad. Kerstavond en 1ste kerstdag bij mijn ouders. Lekker gegourmet. 2de kerstdag naar mijn schoonouders. Ook heerlijk gegeten en super veel kadootjes onder de boom.

Ik ben eerste kerstdag ongie geworden. 2007 is nu dus echt over. Op naar 2008. Ik ben wel aan mijn pillen begonnen,want ik wil toch liever niet een ronde weggooien. Ik kan 7 januari pas bellen voor een fm en dan moet ik ook direct komen eigenlijk, want dan is het dag 14. Ik ga nu ook duidelijkheid vragen over hoe nu verder als het weer niet is gelukt. Ik zit nu al zolang aan die rot pillen en heb niet het gevoel dat het hiermee gaat lukken.

@Bloem78, ooo wat lekker kerst in de zon. Wonen je ouders in het buitenland?

@Sweety, Moed erin houden hoor. We komen er wel.

Mijn broertje begon eerste kerstdag weer over dat hij snel oom wilde worden. Hij kan soms echt een botte boer zijn dus ik schoot uit mijn slof en heb hem alles naar zijn hoofd geslingerd. Had het hem liever anders vertelt maarja. Hij was er helemaal van in de war. Begrijpelijk maar hopelijk vraagt hij het nu niet meer.

Nou meiden in ga hier ff de boelopruimen en boodschappen doen. Tot later weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven