Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
a la montessori 2? Kan dus ook 3 zijn. Ja, ik vind het ook veel. Ze zitten idd lang bij 1 lk Mamax, maar dan bouw je daar ook wel echt een band mee op, is ook fijn.

Vind het zo moehoeilijk!!! Stomme scholen
A la ouderwetse montessori

Moet jij ook nog niet inschrijven? Of zijn er geen wachtlijsten daar?
Ik heb nu ook nog geen zomerjas nodig, kan nog wel even wachten.

Moeder belde net dat opa opgehaald wordt met de ambulance. Heeft heel erg pijn in z'n buik. Ik hoop dat het niks raars is.
Ik heb toch zo heel erg geen zin meer. Zit vandaag achter de receptie en verveel me best behoorlijk
O ja, toch geen blindedarm?
Hoi, hoi,

Star, fijn dat Ceetje is aangenomen

Mal, bijna in scheiding? Ik zal manlief voorbereiden

Het wordt een totaal ander plaatje, dus ik zal (als alles af is) een voor en na foto laten zien :-)
Niet Mamax? Geen zomerjas nodig? Ik ga morgen anders maar met korte broek naar buiten denk ik
Receptiewerk Star? Heeft de Arbodienst dat voor je bedacht?

Mamax, buikpijn kan van alles zijn. Ik hoop dat het meevalt voor je opa.
De Arbodienst bedenkt niks voor mij. Ik ben de back-up van de back-up. En zowel receptioniste als back-up zijn niet aanwezig vandaag dus dan ben ik de lul.
Dat wil ik wel zien Star (van die korte broek)

By the way, ik was gisteren verrast door manlief. We gingen naar bed, sloeg ik mijn dekbed open, lag daar een heel mooi pakje met een rood lint. Er stond in kleine letters Triumph op en dat komt me bekend voor . Heel mooi lingeriesetje gekregen .
Lekker dan Star. Nog 3 kwartier te gaan?
Star, Laurens staat op 5 scholen ingeschreven! Op 2 heeft hij sowieso plek (1 jena maar die vind ik te ver, en die montessori) op die andere montessori waar ze 2 leerjaren in 1 klas hebben staat hij nummer 7 op de wachtlijst, maar ze ging iedereen bellen of ze nog wilden dus mss schuift dat op. En op de vrije school had ie geen plek en op de school om de hoek, boehoeoeoeoe, had ie bij lange na geen plek. Daar moet ik nu inschrijven voor een 3e die nog niet in de maak is zeg maar. Zulke wachtlijsten
quote:Kokos2 schreef op 27 februari 2009 @ 16:12:

By the way, ik was gisteren verrast door manlief. We gingen naar bed, sloeg ik mijn dekbed open, lag daar een heel mooi pakje met een rood lint. Er stond in kleine letters Triumph op en dat komt me bekend voor . Heel mooi lingeriesetje gekregen . Fotootje wanneer je het aanhebt!!!!
quote:Kokos2 schreef op 27 februari 2009 @ 16:12:

By the way, ik was gisteren verrast door manlief. We gingen naar bed, sloeg ik mijn dekbed open, lag daar een heel mooi pakje met een rood lint. Er stond in kleine letters Triumph op en dat komt me bekend voor . Heel mooi lingeriesetje gekregen . Oeoeoeoeoeoe Kokos is getting jiggy with it
Ow ok Amalia, je hoeft je dus niet druk te maken dat hij geen plekje heeft volgend jaar.

Zal overigens eens gaan bellen voor zwemles.

Mamax, al iets van opa gehoord?
Star, fijn dat ze is aangenomen! Opluchting! Hoe doe je die broodsticks?

Kokos, ik ben benieuwd naar de foto´s! Wordt prachtig denk ik!

Compu, fijn dat ze zich (traag maar) goed ontwikkelt. Had je dat ook verwacht? Wat zij de begeleiding vanmiddag?

Mamax, akelig van opa. Al nieuws?

Ik hoef me nog niet druk te maken om scholen gelukkig. Zoon gaat tot zes naar Kindergarten (Kita), dus heb nog even. De Kita is een kruising tussen creche en kleuterschool, vandaar.
Jin, soepstengels (van bladerdeeg, maar je kan ook om het gezonder te houden van brooddeeg maken) en dan ham eromheen en even in de oven. Hoeft overigens niet, rauwe ham kan ook, maar misschien voor die kleintjes wat lastig te eten. Je kan er ook wat geraspte kaas overheen smelten.
Sesame Bread Sticks

* 536 gram tarwebloem

* 300 gram water

* 32 gram olijfolie

* 17 gram malt syrup (gerstemoutstroop)

* 9 gram zout

* 1/2 theelepel droge gist

* sesamzaadjes

Maak met genoemde ingredienten, behalve de sesamzaadjes, een soepel deeg. Laat 1 uur in een ingevette kom rijzen.

Verwarm de oven voor op 190 °C.

Verdeel het gerezen deeg in stukjes van 38 gram voor dikke stengels en in stukjes van 19 gram voor dunne stengels. Van ieder stukje deeg een balletje maken en afgedekt 10 minuten laten rusten.

Rol ieder balletje uit tot een stengel van ongeveer 30 cm. Natmaken met wat water en door sesamzaad rollen. Op bakplaat leggen. Ze kunnen nu direct de oven in, 2e rijs is niet nodig.

Dunne stengels in ongeveer 20 minuten gaar en bruin bakken, dikke stengels in ongeveer 30 minuten. Ze moeten door en door knapperig zijn.

De bread sticks kunnen 5 dagen in een luchtdichte trommel bewaard worden.
Deze zijn overigens met wat suiker en kaneel....lekker snoepen

Dank Star, ik heb het recept geprint!

Mamax, ik zal eens spitten naar die zandkoekjes.
Je kan er overigens nog meloen bijgeven ook, meloen en ham altijd lekker.
Ik zat zelf te denken aan allerlei verschillende tosti´s. Zou dat ook leuk zijn? Dan bewaar ik dat van jou Star om eens thuis uit te proberen. En dan aardbeien met slagroom toe.
Tosti's doen het altijd goed! Wat wil je op de tosti's doen? Misschien zijn er kindjes die geen kaas lusten, weet je dat?
Ik vind dat hele ontbijtgedoe trouwens erg leuk, is dat op alle Kita's zo?
Nee, is lang niet op alle kita´s zo. Ik vind het ook leuk! Ik ga eens spitten voor tosti´s met allerlei variaties. Kindjes zijn hier alleen lang niet zo verwend als in Nederland qua eten en zo. Ze kennen (en lusten) over het algemeen minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven