Groep 3 topic (schooljaar 2019-2020)

30-06-2019 20:44 392 berichten
Voor iedereen die wil meeschrijven of -lezen over de bevindingen van onze kinderen, die komend schooljaar (2019-2020) naar groep 3 gaan.

Maar eerst: een hele fijne vakantie!

Om verder te gaan in schooljaar 2020-2021: kinderen/middenbouw-topic-schooljaar-20 ... #p31595231
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 16:13
31.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen een tas gekocht omdat de vorige inmiddels versleten bleek. Hij moest dan ook zeker elke schoolvakantie in de was. Ook was de vorige iets aan de te kleine kan in het geval van een groeispurt en HONGER! We hebben thuis 2 mee gesmokkelde schoolpotloden liggen, dus die gaan na de vakantie weer mee terug. De potloden hadden in haar laatje gelegen en van de juf moesten ze alles uit hun laatje mee naar huis nemen, dan krijg je dat.... :bonk:

Hier is er juist door de hoogslaper ook nog ruimte voor een bank-achtig iets later. Ons huis is wat ouder en heeft inbouwkasten waardoor er meer vloerruimte in de kamer overblijft.
Hier geen schoolspullen nodig, althans niet aan pennen en etuis enz.

Wel heeft ze een nieuwe tas en moet er nog een dopper en broodtrommel bij. Dan heeft ze 2 doppers en 2 broodtrommels voor afwisseling maar ook omdat ze met ingang van nieuwe schooljaar moet overblijven op school. Dankzij mijn nieuwe baan.

Er blijven behoorlijk wat kinderen over, dus ze zal het wel leuk gaan vinden.
snorriemorrie schreef:
13-08-2019 08:59
Ik vind het niet erg als het een beetje off topic gaat, is juist wel leuk om van gedachten te wisselen met moeders van andere kinderen in dezelfde leeftijd.

Ja, lijkt mij ook maar wilde het voor de zekerheid even checken.
Hier heeft zoon al een jaar een halfhoogslaper (die van Ikea), bevalt wel goed. Hij vindt het nu nog leuk om onder zijn bed op de grond te spelen. Natuurlijk geen idee hoe lang dat zo blijft maar we zien wel :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik Koop ook niks voor groep 3. Misschien heeft ze nog gymschoenen nodig.

Dochter wil ook graag een halfhoogslaper, maar dat kan niet omdat ze op zolder slaapt. Ze heeft wel een grote kamer met ook een bureau.

Dochter houdt ook van puzzelboekjes en werkboekjes. Die koop ik los dus geen abbo. Ik koop die voor 6-8 jaar, want anders te makkelijk.
Wij zijn net thuis van vakantie, maandag begint school weer. Hebben vandaag nieuwe gymschoenen besteld en verder geen spullen nodig zover ik weet.
Puzzelboekjes koop ik ook vaak los inderdaad. Anders blijft de helft liggen, dat vind ik zonde. Hij krijgt een niewe als hij (bijna) alle puzzels af heeft. En het is hier ook soort van traditie om de bobo zomer- en winterboeken te kopen in de zomer- en kerstvakantie. Ik merk wel dat hij hier steeds meer mee kan, in het begin vond hij toch nog wel veel opdrachtjes te ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Hier een halfhoogslaper, die nu te laag is geworden voor zoon om onder te kunnen staan. Wordt nog wel veel onder gespeeld. Ik heb wel eens gedacht om andere poten te kopen, zodat het een echte hoogslaper wordt, maar dat lijkt me voor mijzelf zo onhandig met verschonen, of met voorlezen.
Alle reacties Link kopieren
Hier regio Zuid dus Maandag weer naar school , je merkt aan hem dat hij er zin in heeft maar het ook spannend vind.

In de vakantie flinke groeispurt gehad dus we mogen aan de nieuwe kleren.

We geven een etui mee maar weet eigenlijk niet of hij hem nodig heeft

Hier leest hij het liefst Donald Duck de junior is net iets minder favoriet.
Wel het goede moment om aan de nieuwe kleding te gaan... Na de vakantie hebben alle winkels vaak "back 2 school sale" is me opgevallen :idee:
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook heel erg 😂 om nieuwe kleren te gaan kopen.
Deels sale maar ook nieuwe collecties hangen er nu ...Heerlijk
Voeten gaan ook als een speer maat 32 alweer..
Laatste dag van de vakantie hier! Zoon is gegroeid zag ik dit weekend. Een trui die hij voor de zomer droeg paste hem gister niet meer en de pyjama die hij nu aan heeft heeft hoogwater. We hebben een stapel nieuwe collectie kleding klaarliggen voor dit najaar, benieuwd of we qua maat goed zitten.

Verder ben ik er volgens mij meer mee bezig dan hij. Hij is er heel nuchter onder. Heeft zin in school maar heeft het er zelf niet over. Ik ben vooral benieuwd hoe het sociaal zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook groeispurt in de vakantie. Dochter is relatief klein, juf van groep 3 zei voor de vakantie al dat veel kinderen een groeispurt krijgen in de vakantie voor groep 3. Er zijn wel lage tafeltjes en stoeltjes 😊

Nav hier toch in de schoolgids gekeken en ze heeft wel gymschoenen nodig. Gelukkig nog niet gekocht, want voeten zijn ook gegroeid 🤩 maat 26 nu (Ik heb zelf maat 35, dus ze heeft die kleine voeten niet van een vreemde)
Vanmorgen de kledingkast doorlopen, er kan een heleboel weg.
Ik shop eigenlijk altijd in de uitverkoop, maar lees hier ook mensen die nieuwe collectie hebben geshopt. Ik vraag me af wanneer ze daar over gaat beginnen.
Tot nu trekt ze alleen aan wat lekker zit en wat ze leuk vindt.
1 trui is aan de korte kant, tranen met tuiten dat die weg moet. Compromis is nu dat ze hem thuis mag dragen, maar niet op school.

Onze reuzin wordt over anderhalve maand 6 jaar en is nu 128 cm.

Ze is ontzettend smal en zit qua gewicht op de min 1 lijn. Heel veel kleding maat 134 is nog veel te ruim, maar de lengte heeft ze wel nodig.
Alle reacties Link kopieren
Zoon is 1.23 en heeft schoenmaat 32, en is net 6. Volgens mij iets bovengemiddeld.
Geen groeispurt gehad in de vakantie, dus we kunnen gewoon door met wat er in de kast ligt.
Wel bij Zalando wat nieuwe Lego-shirts gekocht en een nieuwe regenjas. Ze moeten nog geleverd worden, maar ik hoop dat die jas inderdaad een fijne voering heeft zoals leek op de foto's.
Zoon is nogal van de zachte, dus een kale regenjas wordt hier geweigerd. En aangezien buiten spelen in weer en wind steeds belangrijker wordt voor hem, is er een goede jas nodig.
Alle reacties Link kopieren
Iets heel anders: zijn alle kinderen hier al nachtzindelijk? Zoon nog niet, en heeft ook nog helemaal geen haast om dat te worden. Ik heb nu zelf aangedrongen op oefenen, omdat ik denk dat het helpt als hij zonder luier slaapt - dat hij met een luier makkelijker onbewust zijn plas laat lopen.
Nou ja, dat heeft nu bij de twee pogingen twee natte bedden opgeleverd, maar we zijn er allebei heel relaxt onder, dus we proberen nog even door.

Volgens de schoolarts een half jaar terug was dit nog volstrekt normaal, en zou zij zich pas enigszins zorgen gaan maken als hij al ruim de 7 voorbij is.
Ik maak me dus ook geen zorgen, maar ik denk dat het voor hem fijn is als hij zonder kan als de eerste logeerpartij bij vriendjes zich aandient.
Hier een kleine slanke dame.
1.12 (laatst gemeten bij kinderarts) en zo'n 17 kilo. Ze zit dus pas net in maat 116, waar veel kleding erg breed valt, voor haar.

Zindelijkheid is hier al sinds 2. Ze was heel vroeg. Echt boffen, heb voor haar dag en nacht echt niks hoeven doen. Dat is bij mijn jongens wel anders ;).

Neefje hier is net 6 en slaapt ook met luier, dochter kijkt daar niet van op of om. Dat is gewoon zo. Hopelijk zijn de vriendjes van jou manneke ook zo.

Dochter heeft super veel zin in morgen! Hoe is dat bij die van jullie?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons ook een die niet nachtzindelijk is.
Bij de laatste afspraak met kinderarts vertelde ze me dat overdag zindelijk te trainen is .
Maar in de nacht met heel veel andere dingen te maken heeft en het gewoon een kwestie van tijd is.
Luiers halen we in Duisland daar zijn ze ook groter ( maat 7 en 8 ) ook stukken goedkoper

Hier al flink bezig met lezen en rekenen dus ben benieuwd wat hij van alles gaat vinden.
empanada wijzigde dit bericht op 18-08-2019 19:05
15.11% gewijzigd
Geen tips over zindelijkheid. Ze was eerder 's nachts droog dan overdag. Met 2,5 jaar was beiden droog.

Nog 2 weken vakantie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons start morgen de school ook weer! Zoon heeft er zin in!

Hij is ‘s nachts nog niet zindelijk, ook niet bijna, en we doen er nu niks aan. Daar wachten we nog zeker een jaar mee. Overigens al 2x bij vriendjes wezen logeren en dat is totaal geen probleem.
Overigens is onze dochter (2 jaar jonger) wel al ‘s nachts zindelijk (vanaf 2 jarige leeftijd al)
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een week vakantie. Hier zindelijk prima hoe moeilijk het overdag gong zo vlot en vanzelf gingen de nachten.... dochter is ander verhaal die moet over 3 maanden naar school inmiddels bekkenbodemfysio ingeschakeld en daarmee bezig.
Hier zijn we op de nieuwe bso wezen kijken voor zoon... hij heeft er wel zin in....
Hier nachtzindelijk sinds hij 3.5 is. Nachtzindelijk kwam tegelijk met overdag zindelijk (en zowel plas als ontlasting). Heel vreemd, want letterlijk van de een op de andere dag.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog 2 weken vakantie te gaan. 2 Weken daarna wordt ze 6. Ze is niet extreem lang, maar wel erg smal. Ze is ongeveer 1,20 en weegt maar 18 kg. Gelukkig heeft ze een sterke voorkeur voor jurkjes, want passende broeken heb ik nog altijd niet voor haar gevonden. Ze moet maat 122 hebben voor de lengte, maar ze past qua breedte nog in zo'n skinny broek/legging van de HM in maat 104. Iemand nog tips?

Zindelijk is ze sinds voor haar tweede verjaardag dag en nacht. Haar zusje was nog sneller die was met 20 maanden dag en nacht zindelijk. Luiers zijn hier dan ook iets uit een ver vervlogen verleden.

Van dochter zou school ook vandaag wel mogen beginnen, ze mist het echt enorm...
Alle reacties Link kopieren
veel succes voor diegene die vandaag starten.
hier nog 2 weken te gaan.
hier allebei zindelijk rond hun 2e verjaardag dus ben al even uit de luiers.
Alle reacties Link kopieren
starfish0704 schreef:
19-08-2019 08:58
Wij hebben nog 2 weken vakantie te gaan. 2 Weken daarna wordt ze 6. Ze is niet extreem lang, maar wel erg smal. Ze is ongeveer 1,20 en weegt maar 18 kg. Gelukkig heeft ze een sterke voorkeur voor jurkjes, want passende broeken heb ik nog altijd niet voor haar gevonden. Ze moet maat 122 hebben voor de lengte, maar ze past qua breedte nog in zo'n skinny broek/legging van de HM in maat 104. Iemand nog tips?

Zindelijk is ze sinds voor haar tweede verjaardag dag en nacht. Haar zusje was nog sneller die was met 20 maanden dag en nacht zindelijk. Luiers zijn hier dan ook iets uit een ver vervlogen verleden.

Van dochter zou school ook vandaag wel mogen beginnen, ze mist het echt enorm...
Heb je de extra smalle broeken geprobeerd bij Name It? De extra smalle van h&m (extra slim geloof ik) past dochter bij ons ook (1,15 lang en 16,5kg maar wel korte benen). De gewone skinny broeken van h en m zakken bij dochter van haar billen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven