Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
maandag 13 november 2017 om 21:42

dinsdag 14 november 2017 om 13:51
Ik ben er ook al aardig uit, nog niet helemaal rond maar dat komt wel goed.
Lijstje sinterklaas, zijn kadootjes van ons maar ook van beide grootouder(s)
Stiefkind 10,5 jaar;
- jaarabonnement Freek Vonk
- Adventkalender lego
- Lego tape
- Ps3 spel (nog kopen)
- Dekbedovertrek Freek Vonk
- Lego Ninjago boek
smartje 4 jaar;
- playmobil huis met toebehoren
- Adventkalender playmobil
- Jumbo Dessineo
- Dekbedovertrek Paw Patrol
- Nog 2 kadootjes (denk oa een my little pony paardje en een boek)
Gezamenlijk; spel Muizenval
Schoenkadootjes;
stiefkind; Strijkkralen sinterklaasset (is in de schoenzetperiode 1x bij ons)
smartje; strijkkralen sinterklaasset, digibird, schilder je eigen Chase (paw patrol) en een juwelensetje (zelf plakken enz) (mag op zaterdag en woensdag schoen zetten, in totaal 4x)
Kerst;
stiefkind;
-Boek van de Grijze jager
-en nog iets, misschien nog een deel van de Grijze jager of een ps3 spel
smartje;
- verkleedjurken van Assepoester en Sneeuwwitje
- spel Poepie knor
Lijstje sinterklaas, zijn kadootjes van ons maar ook van beide grootouder(s)
Stiefkind 10,5 jaar;
- jaarabonnement Freek Vonk
- Adventkalender lego
- Lego tape
- Ps3 spel (nog kopen)
- Dekbedovertrek Freek Vonk
- Lego Ninjago boek
smartje 4 jaar;
- playmobil huis met toebehoren
- Adventkalender playmobil
- Jumbo Dessineo
- Dekbedovertrek Paw Patrol
- Nog 2 kadootjes (denk oa een my little pony paardje en een boek)
Gezamenlijk; spel Muizenval
Schoenkadootjes;
stiefkind; Strijkkralen sinterklaasset (is in de schoenzetperiode 1x bij ons)
smartje; strijkkralen sinterklaasset, digibird, schilder je eigen Chase (paw patrol) en een juwelensetje (zelf plakken enz) (mag op zaterdag en woensdag schoen zetten, in totaal 4x)
Kerst;
stiefkind;
-Boek van de Grijze jager
-en nog iets, misschien nog een deel van de Grijze jager of een ps3 spel
smartje;
- verkleedjurken van Assepoester en Sneeuwwitje
- spel Poepie knor
dinsdag 14 november 2017 om 17:24
ik heb ook een vraagje
ik wil voor mijn jongste sensory blokken kopen. Iemand daar ervaring mee?
En de grimm regenboog?
Verder zoek ik een leuke set dieren en/ of dino's die wel een beetje een leuk formaat hebben (niet heel iniminie, maar ook niet heel groot) maar waar vind ik die?
En iemand nog een leuk idee voor een meisje van bijna 3 (met een oudere en jongere broer en dus veel speelgoed al in huis). Iets van rond de 20/30 euro (keukentje heeft ze al, barbies krijgt ze binnenkort mijn oude, duplo hebben we al.. maar misschien weet iemand een leuke uitbreiding? of iets anders)
En de grimm regenboog?
Verder zoek ik een leuke set dieren en/ of dino's die wel een beetje een leuk formaat hebben (niet heel iniminie, maar ook niet heel groot) maar waar vind ik die?
En iemand nog een leuk idee voor een meisje van bijna 3 (met een oudere en jongere broer en dus veel speelgoed al in huis). Iets van rond de 20/30 euro (keukentje heeft ze al, barbies krijgt ze binnenkort mijn oude, duplo hebben we al.. maar misschien weet iemand een leuke uitbreiding? of iets anders)
dinsdag 14 november 2017 om 19:31
Wij hebben zo'n koker van de HEMA met dino's, die bevalt heel goed. Er wordt hier heel veel mee gespeeld (2 en 5 jaar).christinayang schreef: ↑14-11-2017 17:24Verder zoek ik een leuke set dieren en/ of dino's die wel een beetje een leuk formaat hebben (niet heel iniminie, maar ook niet heel groot) maar waar vind ik die?
Voor een meisje van 3 met al een oudere broer, zie mijn posts ergens in de vorige pagina's. Samenvatting: Playmobil, Sylvanian Families, prinsessen verkleedkleren, Tiptoi boerderij of muziek, spelletjes (op dochters lijstje staan Djeco Little Cooperation en Goula mozaïek).

dinsdag 14 november 2017 om 19:35
Piep hier krijgen ze de vrachtwagen van Paw patrol. Wij hebben daar ook de auto’s voor. Bij de boot zou ik bang zijn dat we weer extra auto’s/ bootjes zouden moeten nemen. Ik kan je dus wel na de sint vertellen of ze met de vrachtwagen spellen.
My little appletree hier de dag van aankomst een wat duurder kado, namelijk de auto’s van sky en Everest van Paw patrol. Dit doen we omdat de jong het heel graag wil hebben en het op pakjesmiddag niet echt tot zijn recht komt
My little appletree hier de dag van aankomst een wat duurder kado, namelijk de auto’s van sky en Everest van Paw patrol. Dit doen we omdat de jong het heel graag wil hebben en het op pakjesmiddag niet echt tot zijn recht komt
dinsdag 14 november 2017 om 19:44
christinayang schreef: ↑14-11-2017 17:24ik heb ook een vraagje
En de grimm regenboog?
Ik ben heel enthousiast over de grimm's regenboog! En dochter ook

Qua dieren kun je eens kijken bij Holztiger of Ostheimer. Beetje prijzig, maar zo mooi.
dinsdag 14 november 2017 om 20:12
Nog 2 vragen aan jullie:
- Ik zoek een leuk voorleesboek met korte verhaaltjes/hoofdstukken voor een jongen van 5, om elke avond voor het slapengaan uit voor te lezen. We hebben Jip en Janneke al gehad, Het grote kwispelstaartjesboek (van Carry Slee), Pluk van de Petteflet en Otje. Met name Pluk viel in de smaak. Bij elk verhaal minstens 1 of 2 leuke plaatjes is een must. Het hoeft geen boek te zijn wat nog te koop is, uit de bieb lenen is ook zeker een optie. Heeft iemand een tip?
- Verder ben ik aan het denken hoe we de knutselspullen/ideeen zo kunnen uitbreiden dat het weer leuk en uitdagend is voor kinderen van 2 en 5. Ze hebben heel vaak met klei gespeeld, maar daar zijn ze een beetje op uitgekeken. Verder hebben we kleurboeken, papier, potloden, stiften, waterverf, schaar, prikblok en stempels. Hier doen ze weinig mee. Maar we realiseerden ons pas dat dit allemaal 2-dimensionale dingen zijn, terwijl zoon juist veel meer een 3D-speler blijkt te zijn. Een setje van SES om een dino te gieten van gips viel wel heel erg in de smaak, maar dat zijn maar eenmalige dingen, duur en het doet ook niet echt een beroep op de creativiteit. Ideeen die ik nu heb om mee te laten knutselen: wc-rolletjes, doosjes, karton, plakkaatverf, behanglijm en wc-papier (-> papier mache), touw, speelmais. En misschien kleine dingetjes zoals wiebeloogjes. Zijn er nog meer dingen die een hit zijn bij knutselen bij jullie kinderen? En zoeken jullie dan dingen op internet/Pinterest om na te maken of laat je ze zelf dingen bedenken en ermee aanklooien?
- Ik zoek een leuk voorleesboek met korte verhaaltjes/hoofdstukken voor een jongen van 5, om elke avond voor het slapengaan uit voor te lezen. We hebben Jip en Janneke al gehad, Het grote kwispelstaartjesboek (van Carry Slee), Pluk van de Petteflet en Otje. Met name Pluk viel in de smaak. Bij elk verhaal minstens 1 of 2 leuke plaatjes is een must. Het hoeft geen boek te zijn wat nog te koop is, uit de bieb lenen is ook zeker een optie. Heeft iemand een tip?
- Verder ben ik aan het denken hoe we de knutselspullen/ideeen zo kunnen uitbreiden dat het weer leuk en uitdagend is voor kinderen van 2 en 5. Ze hebben heel vaak met klei gespeeld, maar daar zijn ze een beetje op uitgekeken. Verder hebben we kleurboeken, papier, potloden, stiften, waterverf, schaar, prikblok en stempels. Hier doen ze weinig mee. Maar we realiseerden ons pas dat dit allemaal 2-dimensionale dingen zijn, terwijl zoon juist veel meer een 3D-speler blijkt te zijn. Een setje van SES om een dino te gieten van gips viel wel heel erg in de smaak, maar dat zijn maar eenmalige dingen, duur en het doet ook niet echt een beroep op de creativiteit. Ideeen die ik nu heb om mee te laten knutselen: wc-rolletjes, doosjes, karton, plakkaatverf, behanglijm en wc-papier (-> papier mache), touw, speelmais. En misschien kleine dingetjes zoals wiebeloogjes. Zijn er nog meer dingen die een hit zijn bij knutselen bij jullie kinderen? En zoeken jullie dan dingen op internet/Pinterest om na te maken of laat je ze zelf dingen bedenken en ermee aanklooien?

dinsdag 14 november 2017 om 20:14
Hier een succes:nicole123 schreef: ↑14-11-2017 20:12Nog 2 vragen aan jullie:
Het grote voorleesboek voor rond de 5 jaar. Bevat bloemlezingen uit bekende kinderboeken. Ook verkrijgbaar in andere leeftijden. Is hier stukgelezen.
https://www.bol.com/nl/p/het-grote-voor ... 015713688/

dinsdag 14 november 2017 om 21:10
De regenboog wordt hier bijna dagelijks gebruikt. Ofwel door zoon van 6 ofwel door zoon van 1,5. Zowel als op zichzelfstaand speelgoed als bij de treinbaan/blokken/kapla/baufix/... . Wij hebben ook de halve schijven erbij.christinayang schreef: ↑14-11-2017 17:24ik heb ook een vraagje
En de grimm regenboog?
Geen ervaring met sensory blokken maar na even googlen lijkt het me leuk, zou ik zo kopen als we niet al zoveel soorten blokken hadden

dinsdag 14 november 2017 om 21:17
Oh nu ben ik heel erg nieuwsgierig naar pagina 181! Er staat 1 vernietigende recensie bij over die ene pagina. Mocht je ook nieuwsgierig zijn en tijd hebben, kun je die pagina dan eens opzoeken?Cherilee schreef: ↑14-11-2017 20:14Hier een succes:
Het grote voorleesboek voor rond de 5 jaar. Bevat bloemlezingen uit bekende kinderboeken. Ook verkrijgbaar in andere leeftijden. Is hier stukgelezen.
https://www.bol.com/nl/p/het-grote-voor ... 015713688/

Leuk boek trouwens, zet ik op het verlanglijstje voor de oudste als ze over een aantal maanden jarig is.

dinsdag 14 november 2017 om 21:25
@Nicole: dit iets ? https://www.bol.com/nl/p/tommie-en-lotj ... _role%3Din
Tommie en Lotje - De avonturen van Tommie en Lotje 1
Tommie en Lotje - De avonturen van Tommie en Lotje 1

dinsdag 14 november 2017 om 21:28
Mijn interesse was ook gewekt, heb het verhaaltje er even bijgezocht.ShaunTheSheep schreef: ↑14-11-2017 21:17Oh nu ben ik heel erg nieuwsgierig naar pagina 181! Er staat 1 vernietigende recensie bij over die ene pagina. Mocht je ook nieuwsgierig zijn en tijd hebben, kun je die pagina dan eens opzoeken?![]()
Leuk boek trouwens, zet ik op het verlanglijstje voor de oudste als ze over een aantal maanden jarig is.
Is een stukje over immigranten, nieuwe Nederlanders. Er wordt op die pagina een kind (nieuw in Nederland) uitgescholden voor vieze Turk. Is een verhaal met een moraal (mijn kinderen riepen heel hard: dat mag je niet zeggen). Hoofdpersoon en het nieuwe kind worden uiteindelijk vrienden.

dinsdag 14 november 2017 om 21:42
Thanks voor het opzoeken! Nieuwsgierigheid bevredigdCherilee schreef: ↑14-11-2017 21:28Mijn interesse was ook gewekt, heb het verhaaltje er even bijgezocht.
Is een stukje over immigranten, nieuwe Nederlanders. Er wordt op die pagina een kind (nieuw in Nederland) uitgescholden voor vieze Turk. Is een verhaal met een moraal (mijn kinderen riepen heel hard: dat mag je niet zeggen). Hoofdpersoon en het nieuwe kind worden uiteindelijk vrienden.

En blijft me een leuk boek lijken voor Uk.

dinsdag 14 november 2017 om 21:44
Voorleesboek: de boze heks. Fantastisch leuk boek, grappige verhaaltjes, een heks die helemaal niet zo boos is, een mopperige egel, bange uil en wijze haas. Oudste van 8 vindt het hier nog steeds leuk.
Voor de dieren/dino's: schleich. Levensecht, allemaal op schaal, dus geen konijn dat groter is dan een olifant, stevig.
Voor het meisje van bijna 3 (met twee oudere broers): een pop!!! Of een smartgame?
Voor de dieren/dino's: schleich. Levensecht, allemaal op schaal, dus geen konijn dat groter is dan een olifant, stevig.
Voor het meisje van bijna 3 (met twee oudere broers): een pop!!! Of een smartgame?

dinsdag 14 november 2017 om 21:47
Absoluut een aanrader. Met name de variatie: kort, lang, spannend, grappig, poëzie en proza.ShaunTheSheep schreef: ↑14-11-2017 21:42Thanks voor het opzoeken! Nieuwsgierigheid bevredigd
En blijft me een leuk boek lijken voor Uk.
dinsdag 14 november 2017 om 23:22
Bedankt voor het meedenken over mijn Sylvanian/ Playmobil vraag. En inderdaad, naast de lengte zijn de beestjes van Sylvanian ook breder dan de Playmobil figuren. Ik heb vandaag alvast een gezin Sylvanian dieren en de bijbehorende, inderdaad tuttige, meubels besteld. Het zou anders toch jammer zijn als de dieren steeds van hun mooiere stoel vallen en niet in hun bed/bad passen
Over het huis twijfel ik nog even verder: het Playmobil herenhuis, het Sylvanian inklaphuis of een houten poppenhuis.
Die blauwe Sylvanian auto vind ik ook tof! Net zoals de caravan en de vuurtoren. Budgettechnisch gezien krijgt ze de rode auto in plaats van de blauwe + gaan de konijntjes nog niet op vakantie dit jaar.
Dank voor de kortingtip BahcoBarbie. Ik had hem nog op tijd gelezen (maar uiteindelijk niet meer gebruikt). In die erg mooie winkel zijn we afgelopen zomer één keer geweest, en daar is mijn dochter haar liefde voor de Sylvanian konijntjes ontstaan.
Ha, met zo'n jong kindje ben je inderdaad 'verdacht' goed op de hoogte

Over het huis twijfel ik nog even verder: het Playmobil herenhuis, het Sylvanian inklaphuis of een houten poppenhuis.
Die blauwe Sylvanian auto vind ik ook tof! Net zoals de caravan en de vuurtoren. Budgettechnisch gezien krijgt ze de rode auto in plaats van de blauwe + gaan de konijntjes nog niet op vakantie dit jaar.
Dank voor de kortingtip BahcoBarbie. Ik had hem nog op tijd gelezen (maar uiteindelijk niet meer gebruikt). In die erg mooie winkel zijn we afgelopen zomer één keer geweest, en daar is mijn dochter haar liefde voor de Sylvanian konijntjes ontstaan.
Ha, met zo'n jong kindje ben je inderdaad 'verdacht' goed op de hoogte

dinsdag 14 november 2017 om 23:37
Nicole123 wat betreft de knutselvraag heb ik vanmiddag bij Pippoos goede tips gekregen. Zelf kom ik niet verder dan een kleurplaat kleuren en een bakje vouwen.
Bij deze winkel kreeg ik de tips (dochter 3 jaar):
- Pixels (de grotere). Het kwam op mij als een soort ministeck over.
- Dierenvormen / fotolijstjes / houten figuren beplakken met dun scheurpapier. Een beetje zoals papiermaché denk ik.
- Pakket 'Re Cycle Me'. Lijkt mij erg leuk. Wellicht overbodig als je wat creatiever bent, meer knutselspullen in huis hebt en idd inspiratie opdoet op Instagram/Interest. Voor nu heb ik zelf gekozen voor zo'n pakket.
Wellicht is knutselmais/ funmais leuk voor je zoon? Dat zou 3D zijn. Ik heb er nog geen ervaring mee hoor. Ik heb het pas net besteld.
Aanpassing: speelmais stond al in jouw post lees ik nu.
- Dierenvormen / fotolijstjes / houten figuren beplakken met dun scheurpapier. Een beetje zoals papiermaché denk ik.
- Pakket 'Re Cycle Me'. Lijkt mij erg leuk. Wellicht overbodig als je wat creatiever bent, meer knutselspullen in huis hebt en idd inspiratie opdoet op Instagram/Interest. Voor nu heb ik zelf gekozen voor zo'n pakket.
Wellicht is knutselmais/ funmais leuk voor je zoon? Dat zou 3D zijn. Ik heb er nog geen ervaring mee hoor. Ik heb het pas net besteld.
anoniem_358668 wijzigde dit bericht op 14-11-2017 23:39
Reden: Idee al beschreven.
Reden: Idee al beschreven.
3.59% gewijzigd
woensdag 15 november 2017 om 00:18
[quote=nicole123 post_id=27783963 time=1510686731 user_id=143055]
Nog 2 vragen aan jullie:
- Ik zoek een leuk voorleesboek met korte verhaaltjes/hoofdstukken voor een jongen van 5, om elke avond voor het slapengaan uit voor te lezen. We hebben Jip en Janneke al gehad, Het grote kwispelstaartjesboek (van Carry Slee), Pluk van de Petteflet en Otje. Met name Pluk viel in de smaak. Bij elk verhaal minstens 1 of 2 leuke plaatjes is een must. Het hoeft geen boek te zijn wat nog te koop is, uit de bieb lenen is ook zeker een optie. Heeft iemand een tip
Mijn zoon vond op die leeftijd Willem en dikke Teun van Vriens enorm leuk. Verder ook Het grote voorleesboek van Rintje, door Posthuma.
Nog 2 vragen aan jullie:
- Ik zoek een leuk voorleesboek met korte verhaaltjes/hoofdstukken voor een jongen van 5, om elke avond voor het slapengaan uit voor te lezen. We hebben Jip en Janneke al gehad, Het grote kwispelstaartjesboek (van Carry Slee), Pluk van de Petteflet en Otje. Met name Pluk viel in de smaak. Bij elk verhaal minstens 1 of 2 leuke plaatjes is een must. Het hoeft geen boek te zijn wat nog te koop is, uit de bieb lenen is ook zeker een optie. Heeft iemand een tip
Mijn zoon vond op die leeftijd Willem en dikke Teun van Vriens enorm leuk. Verder ook Het grote voorleesboek van Rintje, door Posthuma.
woensdag 15 november 2017 om 10:36
Dank je wel! Die eerste twee zijn (op termijn) denk ik wel wat voor mijn dochter. Voor zoon is zo'n pakket denk ik een schot in de roos, zeker de wat stoerdere varianten! Hij zou denk ik het liefst die met de proefjes willen, maar die is voor 8+ zie ik dus daar moeten we nog maar even mee wachten. Als ik die pakketten zie dan denk ik inderdaad wel 'hmm, kan ik dat niet gewoon zelf?', maar ik denk dat het wel een mooie opstap is. Als je vaker zoiets maakt dan gaat het steeds makkelijker denk ik om zelf iets creatiefs te verzinnen. Ik zie in die pakketten ook weer dingen om af te kijken, zowel wat betreft de onderwerpen/creaties als de materialen: gekleurd karton, splitpennen, pijpenragers, blikjes, melkpakken...Manoja schreef: ↑14-11-2017 23:37Nicole123 wat betreft de knutselvraag heb ik vanmiddag bij Pippoos goede tips gekregen. Zelf kom ik niet verder dan een kleurplaat kleuren en een bakje vouwen.
woensdag 15 november 2017 om 10:56
Wat grappig dat hier zoveel kindjes echte knutsel/puzzel/spelletjes liefhebbers zijn.
Mijn dochter heeft een hekel aan alle 3 (en dan krijgen we haar schoolrapport waarin staat dat ze zo heerlijk creatief is.... wij denken dan alleen maar fijn dat ze op school wel gewoon meedoet)
Ik heb nog steeds niet besloten wat ik wanneer ga geven.
Erg he.....
Mijn dochter heeft een hekel aan alle 3 (en dan krijgen we haar schoolrapport waarin staat dat ze zo heerlijk creatief is.... wij denken dan alleen maar fijn dat ze op school wel gewoon meedoet)
Ik heb nog steeds niet besloten wat ik wanneer ga geven.
Erg he.....