Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
o ja mijn oudste liep vandaag ineens op zolder te snuffelen (waar hij eigenlijk nooit komt) en vond iets wat ik voor Sinterklaas wilde geven :"-(

Hij 'oooooh wat is dit voor leuks?!'
ik *shit* 'oh dat is het cadeau voor je broer zijn verjaardag, Zullen we het samen inpakken, dan kun jij dat aan hem geven'

Toch wel handig, verjaardag bij Sinterklaas.
Pieps2016 schreef:
11-11-2017 11:42
Haha ik wil het wel weten, plaatsen dus haha. Ik denk dat ik maar weinig uit heb gegeven, rond de 100 euro denk ik en dat is dan voor ze alle 3 dus dat valt reuze mee. Maar de ellende is dat wanneer ik iets leuks zie het toch weer haal en ik geef vaak cadeautjes tussendoor. Toen ik kanker had kregen ze bijna elke dag wel een klein dingetje en de middelste kreeg een cadeautje omdat hij zindelijk is geworden, geef cadeautjes als ze ziek zijn en cadeautjes als ze heel lief zijn geweest en heel vaak dus haha.
Heerlijk toch om ze zo te verwennen! Ik geniet er ook zo van om dat gezichtje van de oudste te zien als hij een cadeautje krijgt :love: en ik vind dat de Jongste dan ook wat moet krijgen bij sint en kerst. 100 voor 3 kinderen vind ik echt heel netjes, ik ga daar ruim over heen en heb er maar 2 en de jongste is pas een paar maanden dus snapt het niet eens :bonk:

@Pieps, Leoni en Vivapimpelmees vooruit dan... het lijstje... (wel zonder prijzen :$)

Oudste
Sint (schoen en 2/3 vieringen):
* knuffeltje
* brio monorail aanhang wagen
* politie auto
* Bus
* Brandweer auto
* Lidl politie trein
* Lidl pizza set
* Duplo kleine doos
* Lidl Vliegveld
* Boek woezel en pip
* Flexibele rails
* Gereedschapsriem
* Prentenboek woezel en pip
* Lidl Treinbaan wegsleephulp set
Zelf gemaakte adventkalender:
* Stempels
* Plastic Diertje
* Klei vormpjes en klei
* Stuiterballetjes
* Kleine treintjes
Kerst (verdeeld over 3 vieringen)
* Brio set cargo
* Duplo doos
* Boek Merry Christmas Ollie
* Flapjes boek
* Uitbreiding rails
* Bestuurbare trein
* 1 soort flexibele rails
* Vissen spel

Jongste
Sint (schoen en 2/3 vieringen)
* knuffeltje
* knuffeltje
* Sinterwoezel en pietje pip
* toet toet vliegtuig
* Triangel
* zoef zoef dier
* Smartmax set van marktplaats
* kubekid
* Stoffen blokken
* woezel en pip, kerst in de tovertuin
* Bakje en bordje
* Kartonnenboekje woezel en pip
* Duplo doos
* Goedies box
Kerst (verdeeld over 3 vieringen)
* Duplo doos
* Boek
* Janod noppen puzzel met geluid
* Geluidenboekje
* Duplo kleine doos
* Lidl steek spel
* kubekid
* Waterdoodle mat

Andere kinderen
Sint
* Autobaan
* Badboekje en badponcho
* Letterslinger
* Kartonnen boekje woezel en pip
* Gereedschapsriem (bob de bouwer)
* Bouwhelm? (Nog niet gekocht)
* Letterslinger
Kerst:
* Slinger (kinderkamer decoratie)
* Bordje, Bakje en beker
* Goedies box
* Muziek boekje
* Nijntje puzzel
* Bouwhandschoenen
* Boor (bob de bouwer)
* Prentenboek/flapjes boek
* Woezel en pip spel
* mix and match spel action
* Waterkleuren kaarten ses
* Playin cubes Action
* Lidl steek spel
Verjaardagen december (3×)
* Janod Stapel toren
* Playin cubes action
* Janod noppen puzzel met geluid
* Zoef zoef dier
* Janod Funny Magnets
* Prentenboek intertoys

Het is echt enorm veel.... maar er komt wel gelukkig echt niks meer bij nu. (Oké er komen nog 2 kerstcadeaus bij voor kinderen van anderen waar ik nu nog niks voor heb en het cadeautje wat ik nog niet zeker weet, maar niet meer voor mijn eigen kinderen) En is verdeeld over een aantal dagen steeds, helpt dat om het goed te praten? Nee hè.. vast niet.. :facepalm:
@Nicolesayv: wow! Jouw lijstje is zeker ook niet klein.. :biggrin:

Kan je me laten weten of het Knappe kopen spel bevalt? Ik zat daar over te twijfelen, maar de oudste krijgt al genoeg zo dus ik doe hem voor nu niet. Alleen vanmiddag zat hij opeens lotto te spelen en hij speelt ook al memorie dus hij gaat snel meer uitdaging nodig hebben. Het zelfde voor hamertje tik trouwens, lijkt me erg leuk ik denk alleen dat hij daar nu nog iets te jong voor is, speelt ze bij jou er al mee?

Beatbo is echt heel leuk, zullen ze veel plezier aan hebben (onze oudste is er gek op hier en heeft er het afgelopen jaar enorm veel mee gespeeld).

Grappig trouwens dat onze beide kinderen (ongeveer) even oud zijn en jij juist 2 meiden hebt!
my-little-appletree schreef:
12-11-2017 01:46

Kan je me laten weten of het Knappe kopen spel bevalt? Ik zat daar over te twijfelen, maar de oudste krijgt al genoeg zo dus ik doe hem voor nu niet. Alleen vanmiddag zat hij opeens lotto te spelen en hij speelt ook al memorie dus hij gaat snel meer uitdaging nodig hebben. Het zelfde voor hamertje tik trouwens, lijkt me erg leuk ik denk alleen dat hij daar nu nog iets te jong voor is, speelt ze bij jou er al mee?

Beatbo is echt heel leuk, zullen ze veel plezier aan hebben (onze oudste is er gek op hier en heeft er het afgelopen jaar enorm veel mee gespeeld).

Grappig trouwens dat onze beide kinderen (ongeveer) even oud zijn en jij juist 2 meiden hebt!
Hahaha dat is super toevallig inderdaad! Grappig ook dat jij dan 2 jongens hebt. Leuk dat ze zo verwend worden.

Ik kan ook niet wachten om het gezichtje van mijn oudste te zien.

Ik zal je zeker laten weten of knappe koppen bevalt en ook wat ze van hamertje tik vindt (ze heeft dat nog nooit gedaan). Op de doos staat wel vanaf 2 jaar dus ben benieuwd. Hier krijgt ze trouwens ook nog een bus, die van little people (shame on me dat ik niet eens meer weet wat ik allemaal heb gekocht haha). Wat voor bus krijgt jouw zoontje? Ik zie dat hij ook een aanvulling krijgt op zijn houten treinbaan. Wordt hier veel mee gespeeld? Een houtentrein baan lijkt me ook nog zo leuk (voor een andere gelegenheid).
my-little-appletree schreef:
12-11-2017 01:46

Ik heb knappe koppen op verjaardagslijstje dochter staan dus eens kijken of iemand het koopt, zoniet dan heb ik inspiratie voor sinterklaas of kerst ;-)
Wij hebben knappen koppen en zoon vindt hem hartstikke leuk (en ik ook). Voor kindjes van 2 zitten er eigen vragen in zoals "wat is dit" met een plaatje van een huis, of "wat voor geluid maakt een kip?". Er zitten ook doe-vragen bij zoals "spring zo hoog mogelijk in de lucht" en vragen waarbij ze met blokjes iets moeten nabouwen van het plaatje. Zoon is nu 4 en speelt het spel al vanaf zijn 2/2,5 en hij vindt het nu nog steeds heel leuk. De buurkinderen die hier regelmatig komen trekken dat spel ook als eerste uit de kast.
fanatic schreef:
11-11-2017 20:48
Hoe oud is jouw Zoontje? Het blijft ook lastig uitleggen... die 7 kado's hebben misschien wel even veel gekost als 15 kado's voor een ander.
In januari jarig. Ach, je hebt tenminste nog wat tijd er tussen... mijn dochter is in de laatste week van November jarig... gelukkig is dit het laatste jaar Sint. Ze krijgt wel errug veel in 1 week tijd !!!!
Mijn zoontje was vorig jaar bijna 3 jaar en hij is ons enige kind. Dus nog erg jong.
Vorig jaar snapte hij er nog niet zoveel van, dit jaar weet ik nog niet,we zullen zien.
Je dochter zit inderdaad er vlakbij! Hele huis vol dus? :proud:
Hier was Knappe Koppen geen succes. We hadden het toen de oudste een jaar of 2,5- 3 was en het was gewoon echt veel en veel te simpel. En het is niet dat hij een genie is :) Dat is echt maar 2 keer uit de kast gekomen. Castle Logix bv deed het op die leeftijd veel beter.

Ik heb volgens mij een miskoop begaan op speelgoedvlak. ... Ik wou voor nichtje een lopende pop en ik had die babyborn first steps besteld, maar die is wel erg klein. Ben nog in dubio of ik ze terugstuur of niet
Dank voor het delen van jullie speelgoedtips en kado-lijstjes. Aangezien onze dochter (3 jaar) vooralsnog de enige is in onze familie- en vriendenkring, vind ik het prettig hier ervaringen te lezen.

Ik heb nu een vraag, waar ik gezien de ontbrekende ervaringen in mijn omgeving niet aan uit kom:

Weten jullie of de konijntjes van Sylvanian in een huis en de meubels van Playmobil passen?

Mijn dochter van 3 jaar lijkt heel graag de konijntjes van Sylvanian te krijgen. Superschattig vind ik ze zelf ook.
Een huis en de meubels van Playmobil zijn alleen net wat minder prijzig. Zo bedacht ik deze combi. Echter, Sylvanian diertjes zouden zo'n 9 cm hoog zijn en de Playmobil poppetjes 7,5 cm. Wellicht heeft een van jullie ervaring met deze combi?
Ik lees hier al een tijdje mee. Leuk topic! Ik hou ervan😊

Hier is knappe koppen wel een succes! De opdrachten zijn vrij simpel inderdaad maar mijn kinderen genieten ervan.

Hier drie kindjes. Zij krijgen:

Oudste 9
*Robot
*Rugzak
*Schoolbeker en broodtrommel
*Spirograafset
*Lego tape
*Beyblades

Middelste 6
*Vtech action camera
*keepershandschoenen
*soort air hockey/voetbalset
*lego tape
*Robotje die reageert op robot die de oudste krijgt
* Max Verstappen auto

Jongste 3
* Hubelino knikkerbaan
* Playmobil babywinkel
* Frozen jurk
* hakjes, ketting, tasje etc set van action
* Knuffel
* nog iets bedenken

Van opa en oma krijgen ze alle drie een smart game spel en pantoffels

In hun schoen gaat chocolade letter, boek, jojo, kleine rol lego tape, shirt met veeg pailletten.
Manoja schreef:
12-11-2017 13:08
Dank voor het delen van jullie speelgoedtips en kado-lijstjes. Aangezien onze dochter (3 jaar) vooralsnog de enige is in onze familie- en vriendenkring, vind ik het prettig hier ervaringen te lezen.

Ik heb nu een vraag, waar ik gezien de ontbrekende ervaringen in mijn omgeving niet aan uit kom:

Weten jullie of de konijntjes van Sylvanian in een huis en de meubels van Playmobil passen?

Mijn dochter van 3 jaar lijkt heel graag de konijntjes van Sylvanian te krijgen. Superschattig vind ik ze zelf ook.
Een huis en de meubels van Playmobil zijn alleen net wat minder prijzig. Zo bedacht ik deze combi. Echter, Sylvanian diertjes zouden zo'n 9 cm hoog zijn en de Playmobil poppetjes 7,5 cm. Wellicht heeft een van jullie ervaring met deze combi?

Die diertjes zijn ook wat dikker dan Playmobil. Ik vind het zelf niet mooi staan. Bij Su & Jill krijg je trouwens 20% korting op al het speelgoed vandaag met de code "7JAAR" Ik zou deze kopen :heart: https://suenjill.nl/product/sylvanian-f ... venseater/

Afbeelding
oh die auto is leuk zeg!
Tis dat ik echt al teveel heb, anders zou ik deze nog kopen voor mijn zoontje! Vooral voor mezelf eigenlijk maar het excuus is dat hij dol is op zowel autos als konijnen :)
Ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheid van Sylvanian poppetjes in een Playmobil huis. Mij lijkt het dat andersom makkelijker kan: Playmobil poppetjes in een Sylvanian huis. Maar eens dat die Sylvanian huizen schrikbarend duur zijn en ik vind ze eerlijk gezegd ook niet zo mooi (behalve het boomhuis, dat vind ik wel gaaf maar dat is al helemaal belachelijk geprijsd voor een stuk plastic - mocht iemand het tweedehands voor de helft van de nieuwwaarde weg willen doen dan houd ik me aanbevolen). De inrichting van Sylvanian vind ik ook nogal truttig over het algemeen, maar misschien is dat voor sommigen juist een onderdeel van de charme? Als je het qua ruimte kunt hebben dan zou ik gaan voor een gewoon houten poppenhuis zonder poppetjes, waar je dan naar believen Sylvanians en Playmobil poppetjes in kunt laten wonen.

Over Knappe Koppen: met onze kinderen van 2 en 5 spelen we het weinig. De doe-opdrachten zijn wel leuk, de blokjes-bouw-opdrachten zijn te moeilijk voor de jongste en te makkelijk voor de oudste en de vragen zijn vaak voor de jongste zelfs slaapverwekkend (plaatje van een schaap en de vraag: wat is dit?). Het is wel een spel waar peuters al heel snel aan mee kunnen doen, mijn jongste snapt bijvoorbeeld Memory nog niet zo heel goed, maar dit spel kan ze wel goed meespelen.
nootboek schreef:
13-11-2017 11:05
oh die auto is leuk zeg!
Tis dat ik echt al teveel heb, anders zou ik deze nog kopen voor mijn zoontje! Vooral voor mezelf eigenlijk maar het excuus is dat hij dol is op zowel autos als konijnen :)

Ja heeeeel leuk :-D Hij heeft ook kinderzitjes, om het goede voorbeeld te geven ;) Je kan hem ook ombouwen naar een soort campertje:

Afbeelding
Het erge is dat ik dit soort dingen nîet weet omdat ik een kind heb.. die is namelijk pas 1 :-*
Door dit topic heb ik Dixit gekocht voor mijn kinderen. Ik ben heel benieuwd of ze het ook zo leuk vinden als jullie!
Agapanthus schreef:
12-11-2017 08:36
Mijn zoontje was vorig jaar bijna 3 jaar en hij is ons enige kind. Dus nog erg jong.
Vorig jaar snapte hij er nog niet zoveel van, dit jaar weet ik nog niet,we zullen zien.
Je dochter zit inderdaad er vlakbij! Hele huis vol dus? :proud:
Misschien was hij toen nog te jong. Meestal is het op die leeftijd van hallo waar is de rest? hahah

Ja hier een heel huis vol speelgoed want dochter is een echt speelkind.
Het begint wel iets af te nemen, ze wordt 8 jaar dus niet alles is meer even leuk
Knappe koppen was hier ook veel te makkelijk, die hebben we snel weer doorgegeven dus.
Ik ben, op 1 dingetje na ook klaar voor de kinderen. Ik moet wel nog voor alle volwassenen iets halen, dat is altijd een hele opgave. Vorig jaar had ik alle mannen een paar Happy Socks gegeven en de dames een fles doucheschuim van Rituals. Dit jaar wat inspiratieloos eigenlijk.

Mijn lijstje:

Dochter (8)
Pakjesavond:
Canterlot kasteel 49,50
Doos constructiespeelgoed Heros 22,50
Pyjama 8,00
Boek 15,00
Lego 6,00
Pony speelset 14,00
Glitterklei 1,50
Knutselpakketje 4,50

Dag van aankomst:
Hatchimals 13,00
Ponyhuisje 22,50

Schoen:
3x pony totaal 17,00
Knuffel 3,00
Hatchimals sleutelhanger 6,00
Adventskalender 1,50

Zoon (=6)
Pakjesavond:
Hot Wheels racebaan 40,00
Doos constructiespeelgoed Heros 26,50
Pyjama 6,00
Boek 10,00
Lego 6,00
Cars auto 15,00
Glitterklei 1,50
Knutselsetje 10,00

Aankomst:
Hot wheels stuntset 10,00
Hatchimals 13,00

Schoen:
3x auto Cars totaal 16,00
Knuffel 3,00
Hot Wheels wegdelen 3,00
Adventskalender 1,50

Samen krijgen ze nog een coöperatief spel: Max de Kat, die kost 25,00.
Nicolesayv schreef:
12-11-2017 02:11
Hahaha dat is super toevallig inderdaad! Grappig ook dat jij dan 2 jongens hebt. Leuk dat ze zo verwend worden.

Ik kan ook niet wachten om het gezichtje van mijn oudste te zien.

Ik zal je zeker laten weten of knappe koppen bevalt en ook wat ze van hamertje tik vindt (ze heeft dat nog nooit gedaan). Op de doos staat wel vanaf 2 jaar dus ben benieuwd. Hier krijgt ze trouwens ook nog een bus, die van little people (shame on me dat ik niet eens meer weet wat ik allemaal heb gekocht haha). Wat voor bus krijgt jouw zoontje? Ik zie dat hij ook een aanvulling krijgt op zijn houten treinbaan. Wordt hier veel mee gespeeld? Een houtentrein baan lijkt me ook nog zo leuk (voor een andere gelegenheid).
De bus is een gewone kleine bus, hij is gek op auto's en 'vraagt' de laatste tijd om een bus bij het spelen. Eigenlijk vind ik de grote bus van Connction super voor hem, maar nu is de kans nog te groot dat hij kapot gaat door iets te wild spel. Zeker de deuren daar van.

De treinbaan is een grote hit van het moment. Hij vind treinen helemaal het einde en speelt er zo goed als iedere dag mee (soms alleen niet na een hele dag opvang, dierentuin oid). Hij maakt zelf ook banen, maar krijgt de uiteinden nog niet sluiten vandaar ook een setje flexibele rails.

Little people hebben we hier niet, naast de duplo en toettoet/zoefzoef wilde ik niet ook nog een verzameling little people of 123 playmobile. Dan wordt het huis te klein :P
Bedankt iedereen die iets over knappe koppen schreef, ik denken dan dat ik het niet ga doen tenzij ik hem voor een paar euro op marktplaats kan kopen ofzo. Hij speelt nu memorie, lotto, een simpel dobbelspel met een kleuren dobbelsteen (al doen we nog niet echt aan winnaars want we spelen gewoon door tot iedereen/alles compleet is) en maakt puzzels van 6 stukjes zonder hulp en soms lukken die van 9 ook al. Ik zoek dus juist echt die extra uitdaging en ik betwijfel of dit dat dan lang geeft.

Iemand ervaring met Day or night? Lijkt me van af 2 goed te doen in het Day gedeelte en voor meer uitdaging als ze het door hebben daarna het moeilijkere night gedeelte.
Jouw kind is 2?

Leuke spellen zijn dan:

Grote boomgaard
Huisje, boompje, beestje
Dobble (wel klein spelletje)
Max de kat schijnt ook al leuk te zijn voor peuters
mijn dochter (8 jaar): krijgt in de schoen: Katrien duck, knutselset, klein doosje playmobil.
van sint: topmodel spullen, monopoly spel, boek. Bij opa: doh Vinci set, boek handlettering en nachtjapon.
met kerst bij oma:jil doe boek, superjuffie boek , zoomer pup

mijn zoon (7 jaar): schoen: Donald duck jr, iedereen kan schilderen doosje, knutselset.
van sint: playdoh touch, 3d puzzel Ravensburger, boek. bij opa: lego Technik, ochtendjas tekenboek studio stift ,

kerst oma: buurman en buurman kaarthuisspel, disco bal, Donald duck scheurkalender.

Allemaal leuke kadoos, maar niet te absurd, en verdeelt over diverse momenten. Tussen sint en kerst is zoon jarig, maar krijgt dan mn kadoos mbt zijn hobby. En deels geld, waar hij in de zomer speelgoed van kan kopen.
Leuk om het allemaal zo te lezen! Ik heb er weer wat bijgehaald voor in hun schoen maar het was gratis dus dan er altijd wel iets bij.

Hamsters met autootje of borsteltje. Ze hebben een bepaalde naam maar die ben ik vergeten, heb ze gratis met mijn kruidvat punten. En toch maar een electro wonderpen gehaald, blijkt het toch te moeilijk te zijn dan kan hij altijd weer een jaartje de kast in.

En even een vraag: heeft iemand de paw Patrol sea patroller? Mijn middelste wordt helemaal wild als hij daarvan de reclame ziet en hij wordt in januari 3 dus een groot cadeau mag dan wel maar is hij echt leuk en doen jullie kinderen er veel mee?
@Cerilee: is er een achterliggende rede om met de aankomst al grote cadeaus te geven? Niet vervelend bedoeld ofzo, vraag het me gewoon af omdat ik hier juist tot pakjesavond (of altans een van de pakjesavonden) in de schoen iets die waar ik maximaal 5 euro voor betaald heb.

En hoort niet in dit topic thuis, maar voor de vrouwen van die lekker warme pluisjes soken? Voor de mannen een fles speciaal bier/Glühwein? Heel veel koekjes bakken en dan aan ieder gezin/stel een kersttrommeltje met 4 soorten (kerst)koekjes geven? Of setjes geven om zelf koekjes te bakken (je weet wel van zulke in die glazen potten)? Of een mok met wat spullen er in om warme chocolade melk te maken (van die chocolade op een frokje waar je nog melk bij moet doen, mini marshmallows en een zuurstok voor wat kerstsfeer)? Eventueel kan je die mokken nog versieren. Ik heb laatst mokken gemaakt met een letter er op (je hebt speciale stiften er voor, dan moet je ze wel nog bakken in de oven maar het gaat er niet meer af in de afwas).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven