Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
twee keer
Gelukkig niet meer zo koud. Wij gaan zo naar de eerste schaatsles. Ben benieuwd. Hoop dat BNJMN het nog even uithoudt op de creche (gisteren moesten we hem halen) zodat ik vandaag in elk geval niet op schaatsbaan hoef te staan met kleine dreumes. Morgen en overmorgen moet hij al mee, dus liever niet vandaag (en is sowieso zielig als hij ziek is, maar heb even geen alternatief). Nu ja, de crecheleidster vond dat hij er gezonder uitzag (ik ook) en zei dat ze hem in elk geval tot 13.00 wel bezig zou houden.

Sterkte met tandarts Nath, wat een gedoe..
Oh balen zeg Nathje die kies. Maar hopen dat het gedonder dan klaar is na die wortelkanaalbehandeling. Ook zonde van je vrije dag.

Hier op mijn werk is het heerlijk rustig, kan lekker doorwerken zo. Alle laatste k-klusjes afmaken, morgen dagje vrij en donderdag een half dagje denk ik. Ik had al wel helemaal het kerstvakantiegevoel door de sneeuw!
Huh, Lien helemaal gemist! Scherm stond al lang open denk ik. Leuk zeg schaatsles, voor Dochter en Kiloknaller? En is dat dan op een binnen of buitenbaan?

Wij hebben het er gisteren over gehad om dit jaar op wintersport te gaan. Iemand ervaring met kleine mannetjes in een skiklasje? Ik dacht altijd dat ze daarin mochten als ze zindelijk waren, maar ga nu twijfelen of dat wel zo is.
Meestal vanaf 4 jaar echt in de skiklas Lilalore. Onder de 4 jaar ben je afhankelijk van kinderopvang/creche. Of je kan zelf met ze gaan skien of oefenen. Wij gaan speciaal pas later in het seizoen, zodat middelste net 4 jaar (en koukleum van 2 jaar dumpen we een week bij oma ).
Ah, dus toch vanaf vier. Ik heb wel in het Zillertal (waar we al eerder zijn geweest) iets gevonden waar ze ook soort skilesjes voor 2 tot vierjarigen hebben. Is inderdaad misschien meer kinderopvangidee met spelen in de sneeuw en beetje leren skiën, maar denk dat ze dat wel leuk vinden. Vier uur per dag, dus dan kan Sjaak halve dagen skiën en ik lekker met Poppetje in de sneeuw keutelen. Heb ook al een leuk appartementje gevonden dus ik ben er klaar voor .

Heb jij wel eens gebruik gemaakt van dat soort kinderopvang toevallig? Dit is de site.
Goedemorgen, o nee, het is al middag.

Hier dooit het, jammer. Maar morgen misschien nieuwe sneeuw. Heb vanochtend gezwommen met Schorrie, we waren heel eventjes de enigen in het hele zwembad! Superfijn. Zo leuk om te zien dat Schorrie al echt een beetje kan zwemmen.

Nu hebben we honger, en gaan we eten.

O ja Nathje, die schaatsfoto's waren niet van vorig jaar maar ook van 2009 . Sterkte bij tandarts, ik benijd je niet.
Lilalore, nee geen ervaring mee. We hebben wintersport eigenlijk steeds uitgesteld omdat ik merkte dat de kinderen sneeuw pas nu eigenlijk écht leuk beginnen te vinden. Toen ze nog jonger waren vonden ze het voornamelijk nat en koud en wilden ze na een uurtje buitenspelen weer naar binnen . Dat is ook de reden dat de jongste van dan net 2 jaar niet meegaat, die vindt sneeuw eventjes leuk, maar daarna toch glad, nat en koud.

We gaan trouwens wel naar het Zillertal (als Francofiel ben ik eindelijk overstag gegaan ). Ben benieuwd hoe het ons bevalt.
Oh grappig. Wij zijn er drie jaar geleden met Sjaaks familie geweest, toen in een kleiner dorpje, en was echt heel erg leuk. Oostenrijkers hebben weinig gevoel voor stijl maar zijn wel echt superaardig en gastvrij. Maar alles ziet eruit alsof de tijd in 1978 is stil blijven staan...

Ik denk dat het met Poppetje nu net nog gaat, ze is dan 1 jaar en drie maanden, en is nog volmaakt happy als ze lekker in haar kinderwagentje onder haar slaapzak kan zitten. Ik ben geen skieër, dus vind het wel leuk om een beetje met haar te wandelen. En dan laten we haar volgend jaar gewoon bij opa en oma, goeie tip .
Zo, tot op het bot verkleumd, maar kinderen hebben het leuk gehad. Dochter ging echt als een tierelier en Kiloknaller heeft met name aan de boarding gehangen, maar ook een rondje los geschaatst. Aan hem is (kind van z'n moeder ) die kou en dat geglij niet zo besteed. Wintersporten zullen we dan ook niet zo snel gaan doen schat ik zo in .

Ik heb zelf nog steeds een blafhoest waar ik helemaal gek van word.... Hoesten is zo vermoeiend soms.... Gelukkig verder geen programma en ik ben net in bad geweest om op te warmen terwijl de kinderen een boterham aten (en BNJMN nog steeds op de creche gelukkig).
het ging niet goed bij de tandarts. Hij kreeg me niet verdoofd.

Dat komt 1 op de 10000 keer voor zei hij doodleuk. Uiteindelijk na heel veel prikken gelukt en toen wortelkanaalbehandeling gehad.

Moet nu ook aan de AB vanwege het vele prikken en heb dus nu een kaak die gezwollen is en nauwelijks open gaat. Ik heb zo'n pech met die stomme kies.

Verder nog heel veel gezeur gehad maar ik zal het jullie besparen. Ik zit nu te wachten tot Aap me op mijn werk komt ophalen...

Ik geloof dat ik thuis mijn bed in rol en deze dag maar even oversla.

Ach Nathje, dat klinkt niet goed. Hoop dat het snel beter voelt!

Ik heb nog nooit gewintersport en er ook geen gevoel bij dat ik het eens zou moeten doen.

Net met de bus naar de kapper geweest, ik had een afspraak voor de Pebbeltjes. Was vorige week al met de bus inentingen halen. Ga toch liever fietsen, maar dat is met de sneeuw en 3 kinderen geen optie. Enfin, boodschappen gedaan en kapper geweest en dag is bijna voorbij. Alles duurt veel langer met sneeuw, ik kom er op sommige stukken met wagen amper door!

Pebbeltjes zijn door schoonouders opgehaald, Moshje slaapt (in zakje in wiegje) en ik heb Pebblo gesommeerd pizza's te ha;len voor ons vanavond. We eten samen.

Nu kerstkaarten afschrijven, dan krijg ik ze nog net gepost vandaag!
Jemig Nathje, klinkt niet fijn, dat tandarts gedoe. Krijg er helemaal de rillingen van. En nog meer gezeur was werkgerelateerd?

Ik wil ook naar de kapper, maar weet niet wanneer want Schorrie is natuurlijk thuis. Lastig, zo'n vakantie . Harrie werkt ook gewoon tot donderdag einde van de dag door, dus ik moet misschien maar even vragen of mijn vader even een uurtje op wil passen. Of Schorrie meenemen, maar ik wil misschien ook highlights en dan duurt het wel erg lang voor hem.

Lekker Pebb, saampies eten.

Mijn auto moest naar de apk (mijn leaseauto) dus die heb ik weggebracht, daarna met de slee en Schorrie teruggelopen. Was leuk! Toen naar opticien om bril te laten stellen, naar de AH waar ik allemaal lekkere kerstdingetjes zag en toen Schorrie opgehaald. Allemaal met mijn nieuwe auto, die heerlijk rijdt.

Wat eten jullie met Kerst? Ik denk dat ik voor eerste kerstdag lekker een visschotel bestel bij de visman. Of misschien maak ik zelf zalmsalade en koop ik daar nog makreel bij (daar is Schorrie dol op). Als toetje chocoladefondue (ook daar is Schorrie dol op, alles voor het kereltje ). Tweede Kerstdag eten met de familie, allemaal hapjes. Derde Kerstdag moeten we ook nog eten natuurlijk.....

Wind, hoe was het met KW vandaag? En hoe was het bij de verloskundige?
Ieuw Nathje, dat klinkt niet fijn. Het moet nou maar eens afgelopen zijn met dat gebit van jou. Jij bikkel doorstaat het maar allemaal.

Ik hoop dat het morgen beter met je gaat.

Wintersport. Heerlijk!

Vorig jaar een miniwintersportweekje gedaan (5 dagen Willingen, Sauerland) en het was fantastisch! KW was toen 4,5 jaar en BRS bijna 2 jaar. We hebben echt genoten van sneeuw als gezin, dus wandelen, sleeen, en sneeuwpoppen bouwen. Oh, en KW heeft priveles gehad en vond het heel leuk. De kinderen hebben zo genoten. Dat jaar ervoor in Oostenrijk geweest en toen was BRS nog geen 1 en KW dus 3,5 jaar. Omdat schoonouders mee waren konden GW en ik ook samen skien (halve dagen) omdat schoonouders dan met de kinderen iets gingen doen. Ideaal. Maar ik denk dat dit (bijna 3 en 5,5) echt een leuke leeftijd is om te gaan. Dacht vandaag dat we misschien over 3 jaar weer eens gaan, dan is de baby 3 jaar en gaan we tussendoor wel weer een keer naar Sauerland.

Vandaag ook weer heerlijk dagje in de sneeuw gehad. Grote heuvel opgezocht en 4 uur buiten geweest. Morgen gaan we weer

Morrie, KW werd om 08.15 uur wakker! Man, wat was hij chagrijnig, Niet normaal. Hoe was het met Schorrie?

Bij vk alles goed. Baby ligt nog goed en is nog verder ingedaald. Mooi! Vandaag ook klossen en kraampakket gehaald. Nog 1 week en ik mag thuis bevallen.

Nu film uitzoeken want we gaan film op bed kijken en picknicken
Schorrie was geloof ik om half 8 wakker.

En erg gezellig moet ik zeggen. Het is echt heel leuk om met hem te zijn zo in de vakantie. Hij heeft hele verhalen en is net een minivolwassene, maar dan leuk .

Hij was nog wel moe geloof ik.

Gelukkig heb je een heuvel gevonden want KW verzuchtte maandag dat hij thuis niet zo'n heuvel hadden. Bij huppeldepup (waar jullie die verjaardag hadden) en bij ons in het park had je een heuvel, maar bij jullie niet .

Nog even snel factuur printen voor Harrie voor morgen en dan gaan wij weer eens slapen.

Wintersporten nooit gedaan, net als Pebbles ook nooit gemist. Zeker niet met dit weer hier nu, dan hoef ik niet weg want alles wat ik op wintersport zou doen doe ik nu hier.

Skieen is toch niet aan mij besteed want ik schijt al in mijn broek als ik een hoge heuvel af moet sleeen ivm hoogtevrees (als ik het dan toch doe vind ik het geweldig en kan ik niet meer ophouden ). In een liftje ga ik van mijn leven niet. En Harrie wil ook niet want als hij iets breekt kan hij niet werken en heeft hij geen inkomen.
He, ben ik de eerste? Nou, goedemorgen maar weer!

Ik ga zo even naar de kapper, mijn vader komt even op de jongetjes letten. Fijn! Aan nieuwe kleren voor Kerst ben ik niet meer toegekomen maar een fris kapsel is ook lekker.

Ik ga straks ook beginnen aan de kerstboodschappen, ben benieuwd hoe druk het is in de supermarkt, het lijkt nu nog mee te vallen als ik naar buiten kijk.

Ligt de sneeuw er nog goed bij bij jullie? Hier op het dakterras smelt het zie ik, maar ik denk dat dat ook komt door de verwarmde ruimtes er onder.
Gisteren gingen we film kijken. Helemaal geïnstalleerd in bed met thee, chocolade etc. en toen we na 5 minuten kijken werden gebeld door een klant van fantasie-rijk. GW naar boven en toen hij beneden kwam (na 5 minuten?) sliep ik. Lekker lange nacht gehad dus.

Lekker dat Schorrie uitgeslapen en gezellig is. KW is ook wel gezellig maar brutaal en luistert niet/nauwelijks. Dus daarom veel naar buiten. Hebben alle partijen afleiding en is het toch nog onwijs gezellig

We hebben trouwens een heuvel gezocht en gevonden

Nu gaan we zo met de buren en hun 3 kinderen naar een hele hoge heuvel. Gisteren afgesproken toen we pas om 18.30 uur naar binnen gingen en in de straat nog hadden gesleed en sneeuwballen hadden gegooid. De skibroeken en -sokken liggen al lekker op de verwarming voor te verwarmen.

Ik ben ook niet opgegroeid met wintersportvakanties en kwam er pas mee in aanraking toen ik GW 10 jaar geleden leren kennen en sindsdien denk ik 8 of 9 keer geweest. En nu vind ik het nu zo leuk! Het is gewoon zo'n andere vakantie dan de zomervakantie. Het is gezellig, kneuterig (in Oostenrijk) en sportief. Heel de dag buiten en bezig. Vroeg op en vroeg naar bed. En 's avonds spelletjes doen... En Morrie, GW heeft ook onwijze hoogtevrees, maar kan skiën als de beste (ik vind hem dan zo sexy als hij zo soepel die berg af komt ). Hij zegt dat het een andere hoogte is door de sneeuw. In de liftjes kijkt hij niet naar beneden en is hij ook wel bang, maar heeft het er voor over.

De kinderen zitten nu bij me aan tafel te kleuren en GW doet de boodschappen. Zo maar even douchen en dan naar de heuvel.

LLL, al een beetje aan het opknappen?

En hoe is het met Nathje en haar kies? Heeft de nacht je goed gedaan? Mille, lekker aan het genieten van je nieuwe keuken? Is er nog iets over van de sneeuwpop? Lien, al opgewarmd? En bevalt de auto? Nog een paar nachtjes Peb... en dan lekker werk- en winkelvrij!

Zijn er hier eigenlijk nog mensen aan het werk of zijn we allemaal vrij, in between jobs of met verlof?
Je was nét de eerste... als ik niet zo'n lap had gehad
Hahaha, ja, eigenlijk was jij de eerste .

KW luisterde hier heel goed (dat zegt mijn moeder altijd als ik een van de kinderen kom halen en ze doen dan ineens dwars. Dan zegt ze: 'Nou ja, dit heb ik de hele dag nog niet gezien. Hij was hier zo lief en gehoorzaam, niks geen problemen.' En dan kan ik haar wel schieten .
Heb de laatste zin in mijn post even aangepast. Wist niet of het wel zo'n leuk grapje was Maar jij hebt hem nu al gelezen!

Oh, ja... zo herkenbaar en irritant! Dat doet mijn schoonmoeder ook áltijd. Dan zeg ik altijd dat ze zichzelf zijn bij degene waar ze zichzelf kunnen zijn
Morning!

Ik ben ook geen wintersporter hoor, wij gingen vroeger wel (voordat mijn ouders zijn gescheiden) maar mijn moeder zegt dat ik er geen klap aan vond en liever binnen bleef . Maar drie jaar geleden zijn we met de hele schoonfamilie geweest en ik vond het net als Wind zo leuk en kneuterig. Maar hebben nu bedacht dat het misschien handiger is om naar Zuid-Duitsland te gaan. Waarschijnlijk wordt zo'n klasje toch geen succes, en Sjaak kan heel goed skieën (en vind ik net als Wind heel sexy als ie zo de berg af komt zoeven ) dus die gaat de jongetjes dan zelf wel skiles geven. Beetje low-profile wintersport dus. Maar wel lekker met z'n allen in een huisje in de sneeuw, heb er nu al zin in. Ik heb ook onwijze hoogtvrees, ik durf niet eens op een kruk te staan, en ben in Oostenrijk een keer mee de berg op geweest om lekker in het zonnetje een boekje te lezen. Toen ik eenmaal boven was vond ik het prima maar die lift vond ik echt afschuwelijk. Ben sowieo echt a-sportief dus ik ga echt nooit skieën, moet er niet aan denken.

Vandaag lekker dagje vrij, maar moet nog veel doen dus ga nu maar snel aan de slag voordat de poets op de stoep staat (ze komt weer elke week, ).
LLL, als jullie naar Sauerland gaan dan weet ik nog een heel leuk adres. Is wel een gebied (maar dat weet je ws al) waar je meer familieplezier hebt dan echt skiplezier voor gevorderden. In Oostenrijk (Tirol) heb ik ook een heel leuk adres trouwens.

Ben weer thuis. Wat was het koud...

Ik had mijn skibroek aan, maar die gaan natuurlijk niet meer dicht en knelde enorm onder mijn buik en mijn jas ging niet dicht. Brrrr... ben dus maar weer terug gegaan. Kinderen hebben hoop lol dus die zijn gebleven ook met buurkindjes en buurvrouw. Ik zit nu lekker aan een bakje winterthee en chocoladekransjes.
Ik vond de grap heel leuk, jammer dat je hem weggehaald hebt Wind! Wij kunnen met zijn allen toch wel wat hebben?

Ben net 2 uur bij de kapper geweest. Heb nu twee kleuren strepen in mijn haar. Echt leuk, geloof ik, het moet nog even wat meer opdrogen.

Nu even kopietjes voor het UWV maken en daarna lego-en met Schorrie als Knorrie dan nog slaapt.
Weggehaalde grappen zijn zeker niet leuk, want dan vraag je je heel erg af wat de grap was en wat zo erg was dat hij moets worden weggehaald.

Ik heb vanmorgen gewerkt en nog een paar uurtjes en dan 9 dagen rust!
Oh leuk Wind, ik hou me aanbevolen! Sjaak en ik gaan van de week even bedenken wat we nou willen, kom er nog op terug. En ik ben nu ook wel benieuwd naar je grap. .

Hoe gaat het met Moshje Peb, slaapt hij al wat beter? Lekker dat jullie bijna vakantie hebben!

Je haar klinkt leuk Morrie!

Nou, ik ging de stad in voor kerstcadeautjes voor de kinderen, om Sjaaks kerstcadeau op te halen en om iets leuks te kopen voor de vrienden waar we eerste kerstdag vieren, maar ben nu weer terug met alleen maar kerstkaarten en kleding voor mezelf. Wat ben ik toch een aso . Ben wel in tien winkels geweest en uiteindelijk bij de H&M vier dingen gekocht. Zo suf, ik vind het echt zo'n doorsneewinkel maar ik slaag er altijd. Ben zelf ook maar doorsnee denk ik . Maar echt leuke kledingwinkels zitten hier ook niet, daarvoor moet je eigenlijk naar een dorp in de buurt .

Nou nog even opruimen hier en dan maar weer terug, Om vier uur moet ik op het kdv zijn voor de kerstborrel, altijd wel gezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven