Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
quote:Wind schreef op 23 december 2009 @ 09:31:

Zijn er hier eigenlijk nog mensen aan het werk of zijn we allemaal vrij, in between jobs of met verlof?Er stond: Zijn er hier eigenlijk nog mensen aan het werk of zijn we allemaal vrij, werkloos of met verlof?

Toen ik het nog een keer las dacht ik... mmmh, misschien toch niet zo leuk en eerder kwetsend. GW noemt zichzelf Koos thuis en heeft de nodige zelfspot als het om zijn werkloosheid gaat, maar die zit inmiddels al een half jaar (!!) thuis en aan de situatie gewend (mmh..), maar bij jullie is het nog zo vers dus even een subtielere benaming gekozen omdat ik dus twijfelde.
Morrie, ben benieuwd naar je haar. Foto?

En Pebbles al gewerkt.

Hoe ging het? Of lees ik het verkeerd?!?

Wat heb je gekocht, LLL?

En andere kadootjes komen later wel. Heb je nog een excuus om de stad in te gaan Wintersport tips staan in de SG trouwens.
Ik heb idd gewerkt Wind, van 9 tot 12.45 uur. Ging goed, ik heb echt weer helemaal de drive als ik op de zaak ben. Moshje mee ging wat minder, maar heb gewoon maar klanten geholpen met kind op de arm. Maar, hij heeft ook wel in de wagen geslapen hoor.

En LLL, Moshje slaapt nog niet beter. Gisteren was het een drama in het bakerzakje, hij heeft een half uur gehuild, ik heb hem tussentijds wel kunnen sussen maar telkens voor heel korte duur. Na een half uur kon ik het niet meer aan, kind had inmiddels natte haartjes van het zweten (zo druk maakt hij zich!) dus toen toch maar zonder zakje in mijn armen geslapen.

Hij heeft wel al 2 avonden de hele avond geslapen, dat is ook nieuw, en daar zijn we blij mee.

In GP's babyboek schrijf ik met 4 maanden trots dat hij 1,5 uur slaapt tussen de middag. Toen vond ik het dus duidelijk minder lastig. En vannacht herinnerde ik me dat mijn moeder bij GP zei dat ik eens moest proberen zijn oogjes te bedekken met een spuugdoekje, en dat hij toen opeens in slaap kon vallen. Dus zonder indrukken, afgezonderd.

Zo hebben we 's nachts gelukkig geen problemen. Totdat Pebblo vannacht slapeloos was op moment van nachtvoeding Moshje, vervolgens ging liggen lezen, en Moshje 1,5 uur lang met grote ogen in zijn wiegje lag rond te kijken en uiteindelijk oververmoeid (en overprikkeld?) ging huilen. Ik was er niet blij mee, maar wilde Pebblo ook het lezen niet ontzeggen, dus heb ik 1,5 uur naar Moshje liggen kijken, me onderwijl ergerend (zo dat is een gek woord, ergerend!?).

Kind heeft dus overduidelijk een rustige, niet prikkelende omgeving nodig met weinig indrukken om in slaap te kunnen vallen. Hous ik al rekening mee met positioneren wagen in de kamer als hij gaat slapen. Misschien ook oogjes afdekken, maar GP was wel iets ouder toen.

Pebblo is met mijn lijstje kerstboodschappen halen. Ik ga maar naar beneden, naar telefoon, want hij zal wel bellen straks. Ik krijg allemaal grote eters vrijdag, mijn familie.
2 keer...
Ik heb een grijze truijurk gekocht, een lekker warm zwart vest dat van voren langer is dan van achteren (?), een simpel grijs coltruitje en nog een jurkje-achtig iets wat ik terug ga brengen omdat ik het toch niks vind. En trouwens ook nog drie broeken voor Sum en een legging voor Poppetje. En mijn marktplaatsjurkje is binnen en is echt superleuk en past precies! Ik heb trouwens ook nog een oudejaarslot gekocht, schrok me dood, kost gewoon 30 euro!

Thanks voor de wintersportinfo, ik krijg de link niet geopend maar dat komt omdat mijn laptop moeilijk doet. Kijk morgen op werk wel even .

En ik werk nog steeds, dus voel me totaal niet aangesproken door kwetsende grappen .
Nou Wind, ik weet niet wie je bedoeld met het is nog vers, maar ik geniet met volle teugen van het thuis zijn, dus voor mij hoef je geen blad voor de mond te nemen, liever niet . En werkloos is toch ook een heel gewoon woord?

Kreeg vandaag nog een kerstkaart van iemand die schreef dat 2009 niet zo leuk geeindigd is en dat ze hoopten dat ik maar snel een nieuwe baan zou vinden. Ik vond het echt een niet toepasselijke tekst want voor mijn gevoel is 2009 goed geeindigd. ik had eerst niet eens door dat het op mij sloeg. Ik zit heel goed in mijn vel en hoop helemaal niet dat ik snel een andere baan vind. Of alleen maar een hele leuke baan.

Een foto van het haar heeft geen zin, het valt haast niet op. En dat voor 118 euro. Harrie is net even thuis geweest en heeft niets gezien..... Maar door de krullen in mijn haar zie je gewoon niet zo heel veel verschil behalve dat ik zelf het gevoel heb dat ik er verzorgder uitzie.

Inmiddels is Pebbles er tussen gekomen, ik had weer internetkastjeproblemen dus heb pc even opnieuw opgestart en Schorrie naar bed gebracht.

Lekker Pebbles, dat je even hebt kunnen werken, je klinkt er enthousiast over!
O, en LLL is er inmiddels ook!

Ik wil ook nog kleren kopen, leuk!
Nou ja, het is dat Morrie het zegt want ik had Pebbles dus helemaal gemist.

Wat balen zeg dat het maar niet wil lukken met slapen van Moshje. Echt frustrerend is het he, als je ziet dat ze moe zijn maar dat ze toch niet gaan slapen. Ik vond dat echt een van de lastigste dingen van die babytijd denk ik. Wat grappig dat je dat zegt van dat spuugdoekje, want ik leg bij Poppetje inderdaad ook altijd iets over haar ogen, het oor van haar knuffel. Maar dat gaat zo vanzelf dat ik daar nooit aan gedacht zou hebben om te vertellen. Wel lekker dat je zo'n lol hebt in het weer aan het werk zijn!

Ik moest erg lachen om je kerstkaartverhaal Morrie. Ik heb ook echt nooit het idee gehad dat het iets 'ergs' was, dat ontslag van jou. Inderdaad een soort fijne uitkomst van een situatie waar je niet al te blij mee was ofzo.
Het stomste is nog dat het een hele goede vriendin is die het schreef. Ik begon me echt af te vragen of ik misschien verkeerde signalen heb afgegeven toen ik haar de laatste keren zag.... Maar het is iemand die wel vaker de plank misslaat qua reacties, grapjes vat ze ook altijd serieus op enzo, kan zij ook niets aan doen .

Kunnen we het gaten in broeken issue nog even ophalen? Schorrie had gister voor de derde keer in korte tijd een gat in een spijkerbroek. Het wordt wel erg gortig zo. Jullie doen daar dus kniestukken op? En doe je die broeken dan ook aan naar school?
Ja kniestukken erop, en wel naar school, niet naar feestjes en andere dingen waar ie leuk voor de dag moet komen .

Oh dat is wel raar ja als het zo'n goede vriendin is. Maar mensen betrekken dingen ook vaak op zichzelf, en zijn ook erg gehecht aan zekerheid. Ik heb hier op het forum nu al twee of drie topics voorbij zien komen over of je met iets (baby, op jezelf gaan wonen) moet wachten tot je een vast contract hebt. Alsof er dan niets meer mis kan gaan in het leven ofzo.

Ik ga lekker Shrek kijken en was vouwen (ja echt waar, alweer, er komt echt nooit een eind aan!).
Aap is ook met mijn lijstje kerstboodschappen aan het doen

Lieve mannen hebben we toch, hè?

Het gaat al weer een stukje beter met me. Dat tandartsbezoek hakte er behoorlijk in. Ik ben er 2,5 (!) uur geweest omdat hij me maar niet verdoofd kreeg. Echt frustrerend als de tandarts het ook gewoon niet meer weet wat hij moet doen. Maar ik slik braaf de AB (kreeg bijna nog penicilline mee waar ik allergisch voor ben dat was helemaal een ramp geweest) en hoop dat het ergste nu wel geweest is.

Andere gezeur was gedoe met onze bus, de sneeuw en de leveringen die ik na het tandarts bezoek moest doen. Ik baalde er echt van.

Ik ben van plan extra van de vrije dagen te gaan genieten. Wij logeren 1e kerstdag bij mijn ouders en worden altijd flink in de watten gelegd door hen dus ik zal wel helemaal fit terugkomen. Dan nog lekker twee dagen thuis aanrommelen, verheug me er nu al op!

Geen ervaring met kniestukken, tenminste nog niet, Morrie.

Ik moest ook wel lachen om je kerstkaart verhaal. Zij dacht helemaal empathisch te zijn en jij weet niet waar ze het over heeft.

Lekker zeg nieuwe kleren, LLL. Je kleding klinkt als leuk! Dat zou ik ook graag doen maar zou niet weten wanneer. Als de hectiek op de zaak over is, ga ik een paar dagen blokken in mijn agenda voor wat q-time.

Dapper hoor Pebbles, weer aan de slag! Het scheelt natuurlijk wel enorm dat Moshje mee was. Wel lief met zo met hem op de arm klanten helpen. Lekker idee zeg, die 9 dagen rust!

Hoop dat jullie allebei ervan opknappen.

Ik vind Aap ook sexy in zijn wintersport outfit en helemaal als hij een berg af komt. Hij kan goed skiën en boarden. Ik kan een beetje snowboarden maar al lang niet gedaan. Als Japie 4 is, hopen wij ook weer te kunnen gaan. Lijkt me echt leuk en gezellig!
twee keer? Alweer?
Je klinkt stukken beter Nathje, gelukkig!

Ik heb zelf mijn boodschappen gedaan vandaag. Was 94 euro kwijt, en dat ik nou echt zeg dat ik heeeele bijzondere dingen had, nee.... Zo gaat dat met Kerst.

Morgen nog even makreel halen bij de visman, beleg bij de slager en nog iets wat ik nu even niet meer weet, en dan ben ik klaar. Wilde eerst de Pavlova van LLL maken maar doe het toch maar niet omdat ik geen zin heb om op de avond zelf nog het fruit te moeten snijden, dat moet wel vers. Dus nu maak ik een charlotte van chocolade mousse en een trifle met vanille en gember.

Klopt wat je zegt LLL, dat mensen het op zichzelf betrekken. Heel veel mensen reageren ook enorm geschokt als ik vertel dat ik thuis ben. Logisch ook wel hoor, maar ik voel me altijd een beetje bezwaard om dan daarna te zeggen dat ik er van geniet. Als ze dan nog even door blijven gaan met opmerkingen als: 'maar heb blijft toch niet leuk', dan mompel ik altijd maar een beetje mee.

En inderdaad, die topics begrijp ik nooit, wachten op een vast contract wat dan nog een jaar gaat duren bijvoorbeeld.
Kniestukken dus wel naar school? Hmmm, ik heb daar moeite mee, ik wil dat hij op school ook goed voor de dag komt.... Maar misschien kan dat ook mét kniestukken? Of niet? Het is wel een drempel voor mij hoor, maar het wordt me wel een beetje te gortig, ik blijf nieuwe broeken kopen.
Ach het valt reuze mee hoor, die kniestukken. Mijn Dimmetje ziet er echt altijd leuk uit als hij naar school gaat. Als de rest van de kleding maar verzorgd is staat het ook best stoer soms, die kniestukken. Maar als ik hem echt extra leuk aankleed, als we naar een feestje gaan ofzo, dan doe ik hem niet zo'n kniestukkenbroek aan. Maar het valt de laatste tijd ook wel weer mee hier met de gaten eigenlijk.
Wat je trouwens ook zou kunnen doen is de plek waar het gescheurd is aan de achterkant bedekken met een stuk spijkerstof, en daar dan heel vaak overheen naaien met de naaimachine. Als je dan zorgt dat de draad dezelfde kleur is als de stof zie je daar bijna niks van. En dat wat je ziet lijkt een beetje op zo'n express afgeragde broek, beetje stoer. Mijn moeder deed dat vroeger bij broeken van ons, dat werkt denk ik ook best goed.
Fijn dat het weer beter met je gaat Nathje! Ellendig hoor zo'n dag. Wel fijn dat je meteen AB hebt gekregen. Ik heb een paar keer een wortelkanaalbehandeling gehad, en had dat iedere keer nodig maar kreeg het steeds pas als ik al een paar keer terug was geweest met pijn.

Sjaak heeft hier ook net alle kerstboodschappen gedaan trouwens, met zijn eigen lijstje, dat is helemáál handig .
Ik kreeg die AB niet voor de wortelkanaalbehandeling maar voor de grote hoeveelheid prikken (zeker 15-20) die hij heeft moeten zetten voor het verdoven :( Hij was ervan overtuigd dat het zou gaan ontsteken. Maar zou het ook helpen om de WKB goed te laten verlopen? Dat zou wel een meevaller zijn!

Aap heeft zijn best gedaan maar veel dingen waren er niet meer.

Morgen nog een poging wagen, dan maar!
Zielig joh, Japie was net uit het bed van Apie gevallen, Ze liggen samen in het 140 cm brede bed van Apie en daar is hij niet aan gewend. Zij waren allebei zo geschrokken dat ze even wat mochten drinken, beneden. Nu liggen ze weer als een getrouwd stel in bed, heel lief.
Ach, arm Japie. Waar een beetje drinken beneden terwijl het allang bedtijd is niet goed voor is

LLL, heb gereageerd in SG, maar weet niet welke je nu leuk vindt en meer indo over wilt.

Ja, inderdaad... nu je het zegt. Jullie zijn ook echt werkloos. Dus niets kwetsend aan. Alleen kan ik me wel voorstellen dat Lien er wel een beetje klaar mee is. Zo twee keer in korte tijd. Dat jij het vooral fijn vindt is me niet ontgaan Geniet er lekker van meid!

Zo, de baby is onrustig!

Ik ben er misselijk van...
Oh, kniestukken. Hier hetzelfde (typisch jongens?) probleem. In 1 maand 3 nieuwe spijkerbroeken naar de maan. Heb dezelfde als Morrie. Doe je die dan ook aan naar school. Ja dus

En dan spijkerstukken? En waar koop je die anders dan op de markt? Idee van LLL klinkt ook leuk, maar kan nog niet zo goed naaien. Wil je er eens een foto van maken (van dichtbij) zodat ik het na kan doen
Ohhhwwww wat een ellende Nathje bij die tandarts. Brrr. Ik leef met je mee! Getver zeg.

Ik had gisteren ook wat sufs zeg. Kinderen waren naar bso/kdv, dus Millenium en ik zijn een dagje naar de sauna geweest. Doen we wel vaker en het gaat altijd goed, maar nu kwamen we de sauna uit en gingen we voor het afkoelen even op het dakterras buiten in de sneeuw kijken.

Toen ik buiten stond voelde ik me duizelig worden, dus ik zei dat tegen Millenium, die gewoon doorkletste. Ik tegen hem gezegd dat ik echt duizelig was en hij me moest helpen, dus ik deed een paar stappen terug zijn kant op, pakte zijn arm en ging gewoon compleet knock out. Ben echt een paar minuten weg geweest en het heeft wel anderhalf uur geduurd voor ik me weer een beetje normaal voelde.

Millenium had hulp geroepen en ze hebben met naar binnen gehaald, waar ik eerst drie kwartier heb liggen suffen op de vloer (zo'n klein stukje bovenaan de trap) voor ik me in staat voelde de trap af te gaan. En toen heb ik beneden op een bed nog dik een half uur gelegen, en toen wat gedronken en gegeten en toen ging het wel weer.

Heel typisch. Waarschijnlijk weer eens lage bloeddruk, in combi met net grieperig geweest zijn en erg groot verschil tussen binnen en buiten ofzo. Ik hoop in elk geval dat het een eenmaal iets was, want het was Niet Leuk.

Hier geen kapotte knieen op broeken nu, maar wat LLL zegt heb ik bij Maxi ook wel gedaan; stof erachter gestikt. Zie je dan idd. bijna niks van.

Lien, leuk die schaatsles!

Nu even met Millenium hangen nog. Hebben een tafel en krukjes voor in de keuken, maar ik zal morgen wel even plaatjes zoeken en plakken!
Jeetje Mille, dat is ook wat! Schrok Millenium zich niet dood?

En hoe voel je je nu?

Ik móet het vragen: had je je badjas aan of lag je heel de tijd bloot? Sorry, sorry, sorry!
Ach, die Japie. En schattig dat ze even wat mochten drinken beneden. Dat zijn van die dingen die ze zich misschien over 30 jaar nog kunnen herinneren. Ik heb dat wel in ieder geval, dat ik nog weet dat ik een keer 's avonds uit bed mocht om iets te drinken. Dat maakte erg veel indruk .

Ja, een stukje er achter naaien doet een moeder van een vriendje ook vertelde ze me laatst (toen haar zoon een gat in zijn broek had gekregen door een spijkertje in onze houten vloer......). Dat leek me toen ook al wel handig. Ik weet alleen niets van naaien en naaimachines, dat is wel onhandig met dit soort dingen. Ik heb twee van de 3 broeken bewaard, ik kan het allicht eens proberen. Moet ik wel naar mijn moeder, die heeft een naaimachine.

Lien is er klaar mee, maar kijkt volgens mij ook vooruit. Dat hoop ik in ieder geval want ik weet zeker dat het Lien ook alleen maar veel goeds gaat brengen, dat ze bij deze wg weg is. Toch Lien ?
Jeetje Mille, dat is ook wat zeg. Gatver.

Maar in de sauna maken ze dat toch wel vaker mee lijkt me. Je hoort het in ieder geval wel vaker, dat mensen niet goed worden in de sauna door het grote temperatuurverschil.

Maar vervelend is het wel. Ik ben ook wel eens flauw gevallen in het openbaar en dat vond ik dan toch ook wel een beetje ongemakkelijk ofzo. Iedereen die naar je kijkt en om je heen staat en later komt vragen of het wel gaat.

Ook wel weer lekker dat je daar lekker kon relaxen en bij kon komen op die ligbedden .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven