Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
Proest, Wind, ik zie jouw vraag nu pas!
O ja, nieuwe topictitel: Hoofdstuk 2010
Nog een verhaaltje, hebben jullie wat te doen .

Vanmiddag in de supermarkt kwam ik de moeder tegen van een lagere schoolvriendinnetje. Zij vertelde dat haar dochter een 2e had gekregen. De oudste is net zo oud als Knorrie dus ik merkte op dat ze de vaart erin had. De reden was volgens haar dat haar schoonzoon al 37 was en dat hij anders zo'n oude vader zou zijn! Daar stond ik, met een Harrie van 43 thuis, die ik alles behalve een oude vader vind. Heb maar niets gezegd en alleen lief gelachen, maar wat zeggen mensen soms toch dingen waarvan ze zelf niet doorhebben dat het onhandige opmerkingen zijn .
Al 37. Ik zeg maar niks tegen Millenium

Pebbles, blablabla (lampenvraagje, maar ik had me een dag vergist, het was gisteren geen dinsdag. Dus het komt volgend jaar wel )

Wind, ik lag er heel netjes bij, in mijn badjas. Gelukkig wel
quote:Morrie schreef op 23 december 2009 @ 22:06:

O ja, nieuwe topictitel: Hoofdstuk 2010Of we noemen 'm Morrie. En dan de keer daarop Pebbles, of Nathje, of Lien ofzo
quote:Mille schreef op 23 december 2009 @ 22:45:

Wind, ik lag er heel netjes bij, in mijn badjas. Gelukkig wel Oh, gelukkig.... dan kan ik gaan slapen
Goedemorgen!

Nu naar de stad voor de laatste cadeautjes...

Latterzzzz
Wij gaan zo zwemmen met de kinderen. Gelukkig geen boodschappen meer nodig, behalve lenzenvloeistof. Lekker rustig dus!

Pebbles, gefeliciteerd met jullie vakantie! Moet wel een heerlijk gevoel zijn, die rust
Wij hebben het belangrijkste wel in huis. Misschien straks nog even met zijn vieren eropuit. Aap is nu nog aan het werk en de kindjes zitten lekker te kleuren. Het is hier gezellig dus.

Leuk zwemmen! Beter dan bezweet door de supermarkt rennen Mille.
Ik vind die kniestukken helemnaal oke. Mijn kinderen gaan er mee naar school. En ik vind dat ze er heel goed mee voor de dag komen. Als we gewoon bij iemand langsgaan hebben ze ook gewoon broeken met kniestukken aan. En ik ben best op het uiterlijk van mijn jongens, dus dat zegt genoeg.

En ik heb een winkeljte gevonden waar spijkerstof kniestukken in 3 kleuren blauw en zwart hebben en kies dan de kleur die het meest overeenkomt met de broek. Ik doe geen andere applicaties op knieën, dat vind ik wel stom en broeken anders dan spijkerboreken stik ik door. En dat vind ik wel wat armoediger, maar kan nog net.

Ik ben ervan overtuigd dat jullie met kinderen al eens met kniestukken hebben gezien. Dat kan bijna niet anders.
Morning! Ik bedoelde inderdaad die van de link die je gaf Wind. Sjaak was ook meteen enthousiast en heeft geprobeerd te boeken, maar toen hij opgaf dat er nog een baby bij was kon het niet omdat het maar voor vier personen is. Hij gaat vandaag even bellen. Weet jij hoe sneeuwzeker dat gebied is?

Wat een verhaal Mille, naar zeg! Ik ben nog nooit flauwgevallen, lijkt me heel vreselijk. Maar inderdaad fijn dat je je badjas aanhad .

Lekker handig van die moeder Morrie, mensen roepen ook maar wat hè? Als je had gezegd dat Harrie 43 is, had ze het waarschijnlijk meteen helemaal gebagateliseerd . Ach en Patricia Paay wil ook nog een baby, dus oud is een relatief begrip...

Ik zit hier echt zo ongeveer in mijn eentje. Het hele parkeerterrein was leeg en alleen mijn baas is er van mijn afdeling, verder niemand. Is gelukkig een heel leuk mens, dus gaan straks gezellig samen lunchen en denk dat ik rond drie uur wel klaar ben en lekker naar huis ga. Nu maar snel verder dus.
Oh en daar waren Nathje en Pebbles ook ineens. Ik ben echt een trage poster geloof ik... Ik vind andere applicaties ook heel suf trouwens, van die cars-auto's op knieën. hoewel ik zo'n ouderwetse appel geloof ik ook nog wel grappig zou vinden .
Oh, ik lees net van je saunabezoek Mille. Jeetje zeg, wat vervelend! Kan het misschien ook zijn doordat je veel bent afgevallen? Dat je anders op de warmteverschillen reageert?
Pebbles ik heb trouwens jouw gebreide Uggs (in het zwart) ook nog besteld bij mijn moeder. Krijg ze voor kerst van haar . Kun je ze met dit weer ook aan of krijg je dan natte voeten?
Traditie getrouw zijn de kinderen op kerstavond aan het koken. Zij zijn de chef en Linoleum is chef gas pit. Het menu bestaat uit toast met zalm vooraf, daarna diverse klein gesneden rauwe groente (paprika, tomaat, wortel en komkommer geloof ik) en pizza. Volgend jaar zal ik eerst een met ze in een kookboek kijken om ze op andere ideeen te brengen .

BNJMN en ik zijn ziek, beiden nog steeds de blafhoest en ik heb twee dagen koorts gehad en vandaag nog steeds wiebelig, maar geen koorts meer.

Hier ook kniestukken zoals Pebb ze doet, werkelijk nog nooit verzonnen dat zo'n broek niet naar school of partijtje zou kunnen, maak daar werkelijk geen enkel onderscheid in. Zou het werkelijk niet kunnen verzinnen dat ze er daardoor niet goed uit zouden zien, het ziet er keurig uit en alle jongens moeders hebben toch dezelfde problemen schat ik zo in? Al die workers met zijvakken hebben vaak ook opzet-achtige stukken en dan zijn ze zelfs nieuw, dus ik vind het echt geen probleem.

En verder die kies van Nath, yegh, hoop dat het nu voor eens en altijd is opgelost.

Morrie, dankjewel voor je lieve kaartje! En verder weet ik niet meer wat ik wilde schrijven. Ik ga nog even plat met mijn jongste en dan zo aan het kinder-kerstdiner verschijnen.

Fijne dagen allemaal!
Ik had vanmorgen gepost maar niet bijgelezen, alleen over kniestukken. Nu nog niet bijgelezen trouwens.

Pebblo lekker thuis, er heerst hier een serene rust. en Moshje slaapt (daardoor?) heel erg goed vandaag. KP heeft nu zwemles (op kerstavond, hoe verzinnen ze het?) en GP eet bij zijn verkering.

De gebreide UGGS zijn niet waterdicht, maar ik draag ze wel en vermijd zoveel mogelijk nattigheid. Toen de sneeuw vers was droeg ik ze maar even niet.

Stoofperen staan op, we hebben voor morgen eten voor een weeshuis. Maar krijgen ook allemaal grote eters.

En verder... kom ik hopelijk eerdaags een keer in alle rust terug, maar dat zal waarschijnlijk niet morgen zijn ivm voorbereiden kerstdiner!

Oh, en ik heb een keer voor GP (toen hij in groep 1 zat) op een legergroene broek knalgele plastic appeltjes genaaid toen de knieën door waren en dat vonden we allebei helemaal leuk.

Ook fijne dagen van mij!

Oh, en ik heb Morrie ook een baan toegewenst in 2010 trouwens. Maar niet gedacht dat je je nu rottig werkeloos voelt.
Ik kreeg je kaart vandaag Pebb en las het en dacht gelijk: O jee, nu heb ik net hierover geschreven gisteren . Maar jij schreef niet dat 2009 niet leuk geeindigd was, en een baan mag je me best toewensen. Maar dan wel een leuke en dat heb jij gedaan volgens mij . Heb vandaag de Volkskrant van 2 weken doorgenomen en daar staan trouwens wel leuke banen in! Leuker dan op Monsterboard enzo. Ga mijn ouders vragen de kranten voor mij te bewaren (zij lezen de Volkskrant).

Lien, ik vind dat zo'n leuke traditie van jullie! Wil ik ook gaan invoeren als ze ietsjes groter zijn. En bedenken ze dat dan helemaal zelf, die groentes erbij enzo???

Ok, ik kan dus aan de kniestukken... En haal ik die dan op de markt? Verder hebben we hier geen fourniturenwinkeltje oid namelijk. En strijk je die erop, of moet je die erop naaien? Misschien heb ik ook nog een ouderwets idee bij kniestukken en zien ze er tegenwoordig anders uit dan vroeger.....

Ik heb steeds Internet problemen, heel irritant. Verbinding valt steeds weg en kan soms net aan mail binnenhalen en even snel hier posten. Nu gaat het even goed.

Ik hoor allemaal sneeuw van het dak glijden, klinkt spooky (ik ben er ook pas net achter dat het sneeuw is wat ik hoor....).
Wat superleuk Lien, die kokende kinderen van jou! Is inderdaad iets om te onthouden. Wanneer zijn jullie daarmee begonnen? Bij ons mochten ze ook kiezen en dan eten we altijd wontonsoep . Rare apies. Maar wel lekker . Wij hebben gisteravond de cadeautjes onder de boom gelegd (voor het eten) en ze waren er zo blij mee! Het was echt te lief, ze kregen de brandweerkazerne van playmobil en Sum deed een rondedansje door de kamer en gaf kusjes op de doos . Ze kijken nu UP, die had Sjaak voor ze gehuurd. Wat een lieve film is dat zeg. De jongens snappen er niks van maar ik heb al een traantje gelaten .

Kniestukken heb ik inderdaad op de markt gehaald, bij dat kraampje hebben ze ook drie kleuren. En ik doe ze niet naar feestjes aan omdat ze bij mij op een gegeven moment een beetje gaan rafelen aan de randjes, maar dat komt denk ik omdat ik ze niet ook nog met de naaimachine vastzet, ik strijk ze er alleen maar op.

Ga zo de tasjes inpakken want we blijven toch slapen bij vrienden vanavond, en rijden hier om 12 uur weg.

Hele fijne kerst allemaal!

Merry Christmas!!!!

Zoooo zeg, witter dan dit wordt de Kerst niet! Toen ik vanochtend beneden kwam was het al een beetje wit gesneeuwd weer, en nu sneeuwt het echt! Grote vlokken mooie sneeuw. Echt super!!

Wij gaan zo ontbijten met vrienden. Moeten toch nog weer haasten met aankleden, de reden waarom ik eigenlijk niets wilde afspreken . Ga nu maar snel even wat strijken van de blousejes van de jochies.

Up is dus wel geschikt LLL? Ik heb hem ook, maar was bang dat hij nog een beetje te eng zou zijn voor Schorrie. Niet dus? Wij hebben gisteravond met Schorrie Ice Age gekeken. Toastjes erbij, zo gezellig. Dan wordt het echt al een grote kerel. Nu kijkt hij de film nog een keer, samen met Harrie en liggen ze constant in een deuk.
Witte Kerst! Leuk hoor.

En dan het treurige bericht dat nijlpaard Tanja overleden is, zal de niet-Artis gangers waarschijnlijk niets zeggen, maar toch. Ik vind het zielig. Hoewel ze heel erg oud geworden is, dus ach.

En nu aankleden en richting mijn ouders. Altijd beetje gekke dag omdat Linoleum ook jarig is.

Kinderen zitten laatste stukje Kruimeltje te kijken, dochter vind het doodangstig en akelig allemaal en Kiloknaller is uit wat steviger hout gesneden .
HoHoHo, merry christmas!

Bij ons zie je de witte sneeuw steeds minder worden (al ligt er nog aardig wat op straat) omdat het regent (en dus niet sneeuwt, lucky you, Morrie!) en +2 graden is.

Gisteren kniestukken (Snelfix reparatiedoek) gekocht bij fourniturenzaak op de Meent in Rotterdam. Ben nog steeds benieuwd hoe jij dat zigzag naaien doet, LLL. Ik kom er niet uit!

LLL, ik zal ook wat foto's zetten op de SG van die vakantie in Willingen. Is inderdaad een huis voor 4 personen, maar kan makkelijk met 5! Popje kan heel goed bij jullie of de jongens op de slaapkamer. Kamers zijn groot genoeg. Ik heb nog ergens een direct nummer liggen van ze (van de verhuurders). Kun je hun direct bellen. Waren hele aardige mensen. En hoe sneeuwzeker het is? Niet, geloof ik Er ligt nu (as we speak) 50 cm op de berg en 40 cm in het dal. Wanneer willen jullie gaan?

Wat een leuke traditie, Lien! En ik vind nog dat jouw kinderen een culinair kerstverantwoorde keuze hebben gemaakt. Die van mij zouden patat met frikadellen, pannekoeken of pizza kiezen

Voel je je al wat beter?

Gisteren naar de stad geweest met GW en de kinderen bij opa en oma. We moesten echt winterschoenen hebben voor GW want die liep nog steeds op zijn lage zomersneakers en hij had koude voeten Van ouders kerstbonus gekregen dus dat was helemaal leuk. GW mooie schoenen gekocht en ik heb me, door jullie enthousiasme, in Uggs gehesen. Wow, wat een beleving!

Warm!

Ik wilde uiteindelijk

of

Maar ik twijfel... heb al laarzen en dus niet echt nodig (wat een onvrouwelijk antwoord hé? ) en twijfel of ik de kerstbonus niet moet bewaren zodat we iets ruimer kunnen leven. Wat zouden jullie doen?
Gefeliciteerd met Linoleum!

En nu kado's inpakken.
Zo, cadeaus zijn ingepakt.

Foto's van Willingen uitgezocht (kon niet keizen ) en zijn nu aan het uploaden op de SG.

GW is de kinderen halen (zijn gisteren bij opa en oma blijven slapen) en ik maar eens even douchen.
Wij hebben heeeeerlijk ontbeten. Ik voel me alsof ik de hele dag niet meer hoef te eten, maar toch ben ik nu de aardappels aan het koken voor de zalmsalade van vanavond .

Gefeliciteerd met Linoleum Lien. Hoe oud is hij eigenlijk geworden?

Wind, het ligt eraan hoeveel geld het is. Ik zou ook best Uggs willen inmiddels. Maar eerlijk gezegd vind ik die jij hier plaatst niet mooi. Ik zou de gebreide nemen, die vind ik iets 'vrouwelijker' en deze wat 'lomp'. Die grijze die Pebbles heeft vond ik echt heel leuk. Maar misschien moet je deze aanzien. Al denk ik dat vriendin waar we net mee ontbeten hebben die bruine had, en ik vond ze bij haar ook niet mooi. Ze kreeg er ook natte voeten in zei ze.

Ik denk dat ik van een bonus wel echt iets leuks voor mezelf zou kopen hoor. Zo 'niet ruim' dat je het kerstgeld echt nodig hebt om gaten te dichten zitten jullie nou ook weer niet toch? Tenminste, die indruk krijg ik maar ik kan het mis hebben en dat zou ik dan weer vervelend vinden. En als je het gebruikt voor iets ruimer leven dan zul je het misschien ook niet eens zo merken. Terwijl je met Uggs wel heel erg blij zult zijn en een rijk gevoel zult hebben als je ze koopt.

Hier regent het inmiddels ook.

Knip je die kniestukken zelf op maat van dat doek Wind? Want dan kun je dus ook bijvoorbeeld rechthoeken over de hele breedte van de broek maken? Dan lijkt het me al een stuk minder lelijk.

En inderdaad, Tanja overleden. Ik ken dr hoor Lien. En mijn neefje is echt verliefd op haar. Hij noemt alle nijlpaarden Tanja. Maar ja, ze was oud en ziek, het is niet anders. Het zijn net mensen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven