Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
Leuk... ontbijten met vrienden op 1e kerstdag

Ik vind de gebreide (grijze) Uggs ook leuker, maar zijn niet waterdicht en dat vind ik niet praktisch. Voor 200 euro wil ik wle comforatbele schoenen hebben die ik heel de winter kan dragen. En niet verrast worden door een regenbui en daarna natte voeten Die bruine (foto) heb ik gepast en stonden heel leuk onder zwarte legging met zwarte truijurk.

Wij bijten niet op een houtje en draaien niet ieder dubbeltje om.

We zijn niet arm, maar feit is wel dat er 1100 euro binnenkomt bij GW en dat is vele malen minder dan wat hij had in loondienst. Dus heeft meer met levensstandaard nu en toen te maken. En we doen wel zuinig (letten op boodschappen etc.) en doen geen gekke dingen. Tja, en soms ineens wle omdat we het zat zijn

Deze maand veel extra dingen dus dan dicht 200 euro wel een gat. Meer op die manier...

Nu slapen en als we wakker zijn naar mijn broertje!
Maar die bruine had mijn vriendin dus, en die had net wel natte voeten.... Misschien is deze sneeuwprut ook wel extreem hoor, dat het daardoor kwam. Maar ik kwam in ieder geval nog wel even terug om te zeggen dat Uggs ook echt handig zijn voor als je straks veel achter de kinderwagen loopt!
O, en vriendin had ze onder een zwarte legging maar nee, ik vond ze er vooral praktisch uitzien, leuk vond ik het niet staan. Ik ben dus nog niet helemaal gewend aan de Uggs in het straatbeeld en dat bewijst maar weer dat ik een echte laggard ben .
Ik heb me omgekleed en loop nu weer lekker in spijkerbroek en warme trui. Ik geloof dat ik Kerst op deze manier wel relaxed vind. Ik ben zelfs een wasje aan het draaien .
Gisteren heb ik trouwens naar IClaudia gekeken van Claudia de Breij. Vond haar erg goed. Het ging ook over alles via een schermpje bekijken en dat het ook goed is mensen in het echt te ontmoeten, naar elkaar toe te rijden.

Nu zag ik net een stukje uit de kersttoespraak van Beatrix en die ging over hetzelfde onderwerp.

Dus: zullen we nog eens proberen om iets af te spreken? Januari vind ik ook altijd maar een saaie maand, zou het ons lukken om nog een eetdate te plannen? Voor Wind wordt het misschien wel lastig, dat realiseer ik me, maar als we in februari plannen is het misschien ook nog te vroeg voor jou? Ligt ook een beetje aan bevaldatum natuurlijk.
Gisteren bij mijn broertje en schoonzus geweest. Heel gezellig en leuke cadeaus! Ik heb mooie oorbellen, ketting en een boek gekregen en de kinderen o.a. Rummikub Junior en Aap's kleine plascircus (geweldig boek LLL. Een succes, nu al!). Lekker gegeten en de kinderen zijn daar blijven slapen. Nadat de kinderen op bed lagen en wij hebben zitten kletsen zijn we om 22.00 uur gaan Kolonisten (een nieuw spel met Nederland als kaart) en we gingen pas om 02.30 uur naar huis! Gelukkig konden we uitslapen dus we zijn net wakker en hebben ontbeten en gaan zo de kinderen halen. Vanmiddag in de namiddag komen mijn schoonouders en mijn ouders hebben het goed in Limburg met vrienden in een huisje met sauna en bubbelbad

Die Uggs... gisteren ook nog even met schoonzusje over gehad dat ik ze bijna had gekocht maar toch twijfelde. Over het geld, maar ook of ik ze wel leuk genoeg vind. De bruine lage met dat bontlaagje heb ik willekeurig uit het schap gepakt en aangetrokken om de Ugg eens te beleven En toen werd ik positief verrast! Wat een heerlijke schoen en ze stonden (vind ik dan) echt leuk onder die legging en jurkje. Eenmaal buiten na gaan denken en verder kijken naar andere Uggs en toen die gebreide aangetrokken maar die zaten toch echt minder. Wel heel lekker, maar meer een pantoffel dan een schoen. Ik zie ook zoveel van die Uggsdragers op straat naast hun schoenen lopen dat ik me afvraag of het echt lekker blijft zitten na verloop van tijd. Daarnaast zie je ze nu zoveel en vooral bij bepaalde types (jullie uitgezonderd hé, Peb en LLL ) dat ik niet weet of ik ze wel wil. En dat ze praktisch zijn is voor mij een eis, want mooi zijn ze niet

Geloof niet dat ik emotioneel toe ben aan Uggs

Ik vind begin/half januari afspreken prima hoor! Zolang ik me goed voel schuif ik aan en zo niet dan sla ik over. Dus gezellig

Meteen maar even data;

vrijdag 8, zaterdag 9 (of zit ik dan in het weekend dat Apie en Nano hun verjaardag vieren?) of vrijdag 15 of zaterdag 16 januari? Daarna gaat mij niet meer lukken.
Even tussen chaos door (In mijn arm hangend Moshje met poepluier maar ook bijna in slaap): ik wil jullie heel graag zien in januari, maar ben er nog niet aan toe Moshje 's avonds achter te laten. Mag hij mee?
Mag hij mee?!? Hij MOET mee

Natuurlijk.
Hij MOET mee! En ik had al gezegd dat jullie van harte welkom zijn hier om nieuwe keuken te bekijken enz., dus als we hier afspreken is het ook niet zo ver met hem

Nano viert de 10e zijn verjaardag. Wat mij betreft zijn alle genoemde data ok!
quote:lilalore schreef op 23 december 2009 @ 21:19:

Wat je trouwens ook zou kunnen doen is de plek waar het gescheurd is aan de achterkant bedekken met een stuk spijkerstof, en daar dan heel vaak overheen naaien met de naaimachine. Als je dan zorgt dat de draad dezelfde kleur is als de stof zie je daar bijna niks van. En dat wat je ziet lijkt een beetje op zo'n express afgeragde broek, beetje stoer. Mijn moeder deed dat vroeger bij broeken van ons, dat werkt denk ik ook best goed.Dat bedoel ik met doorstikken. Is wel lastig, want je moet de pijp van de broek over je naaimachine heenkrijgen. Ik heb wel zo'n smalle voet (ik kan er een stuk afhalen) en dan gaat het net.
En ik lees nu dat Mille is flauwgevallen in de sauna, wat een toestand! Heb je dat vaker?

Verder is Ice Age leuk, Pebblo en ik moeten ook altijd enorm lachen om Madagascar. Gisteravond, toen iedereen weg om 21.30 was was Home Alone op tv. Pebbeltjes mochten nog even kijken, het was toch al laat, en kwamen ook niet meer bij. Samen met Pebblo trouwens.

Gisteren waren mijn 2 broers er met hun vrouwen, mijn zusje met haar man en mijn vader. En dan nog 2 neefjes en 2 nichtjes. Totaal dus 9 volwassenen en 7 kinderen (inclusief Moshje). Pebblo en ik hebben met de traditie gebroken dat iedereen wat meeneemt voor 'buffet' en het gehele kerstdiner verzorgd. We eten namelijk al járen hetzelfde.

We begonnen met een cremand de Bourgogne als aperitief (soort champagne), daarna carpaccio, vervolgens een kippensoepje en voor het hoofdgerecht hadden we een winterrollade van AH, kalkoenbraadstuk, spareribs (op verzoek pa, van erg goede slager), roergebakken spruitjes, sperzieboontjes, stoofperen en gebakken aardappelen. Voor het dessert hebben we ons ook laten inspireren door AH met pakketjes van een crèpe gevuld met roomijs en gekarameliseerde appel, smeltende chocoladecakejes, champagne truffels en bavarois. En afgesloten met koffie, veel verschillende chocolaatjes, kerstkrans en een kersttulband. Ik krijg er spontaan weer honger van.

Geen culinaire hoogstandjes, wel veel en lekker en vooral gezellig. Ik vind het heel fijn dat we dit kúnnen doen. Dat we de gastvrijheid hebben (als wij met zijn allen eten is het altijd bij ons, vraag me niet waarom), dat we iedereen hebben verwend en dat ze zichtbaar genoten. Vooral mijn vader.

En dat we het financieel zonder consessies kunnen doen. En dat zeg ik vooral omdat ik wel eens 'klaag' over geld, maar mijn hulp vertelde geen pakjesavond te kunnen vieren omdat ze er geen geld voor heeft terwijl ik net had verteld dat mijn laarzen ¤ 159,- euro kosten en Pebbeltjes en schoonouders op onze kosten naar Preston Palace gaan.... Ik geneerde me er een beetje voor. Ik heb haar een week later gevraagd of ze als extraatje voor de kerst een kadootje wilde of liever een extraatje in de vorm van geld en ze koos voor het laatste. Wel lastig, ik heb ze ieder ¤ 25,- gegeven.

Moshje was trouwens erg onrustig in de drukte gister en op een gegeven moment overstuur. Wel zielig, mijn weke moederhart maakte dat ik moest huilen dat ik hem dat aandeed. Ben benieuwd hoe het straks gaat, met schoonfamilie. We worden tussen 15 en 16 uur verwacht bij schoonouders, ik heb er wisselende gevoelens bij en morgen vast weer een mooi verhaal voor SG .

Oh, en december blijft een rare tijd. Toen iedereen weg was gisteren, Moshje uitgeteld in mijn armen lag en Pebblo en de Pebbeltjes Hone Alone keken voelde ik me blij en gelukkig, maar kwam het gemis van mama op zo'n avond,opeens op en maakte me triest. En zo was ik gelijktijdig triest om wat ik niet meer heb, en gelukkig met wat ik wel heb. Mijn mannen.

Zo. We gaan.
Wat ligt geluk en verdriet dan dicht bij elkaar, Peb
quote:Pebbles schreef op 26 december 2009 @ 14:30:

[...]

Dat bedoel ik met doorstikken. Is wel lastig, want je moet de pijp van de broek over je naaimachine heenkrijgen. Ik heb wel zo'n smalle voet (ik kan er een stuk afhalen) en dan gaat het net.

Dat vroeg ik, mijn schoonmoeder en die man van die cournifourezaak ons ook al af. Hoe je die pijp over je naaimachine krijgt.

Morrie, jij schreef iets over een doek en dat is het inderdaad (11cm x 23cm) en kun je zelf op maat knippen.
Hallo!

Nou ik ben ook eindelijk even online na twee dagen kerst. Oh oh wat was het leuk, we hebben echt genoten! Gisterochtend naar België gereden naarj vrienden die met hun eigen gezin (4 kinderen) en gezinnen van twee neven en een nicht en nog een vrijgezelle neef in een huisje zaten. Alles bij elkaar waren we met 10 volwassenen en 15 (!) kinderen. Een van de neven kan net zo lekker koken als mijn Sjaak en samen hebben ze echt een heerlijk kerstdiner in elkaar gedraaid voor al die 25 man (oh nee 24, want Poppetje was al naar bed). Vooraf zeebaars op een bedje van allemaal heel dun gesneden groente, daarna ribeye met foie gras en zelfgemaakte appelchutney, als hoofd hertenbiefstuk met de lekkerste spruitjes die ik ooit geproefd heb, rosevalaardappeltjes uit de oven, groene asperges, stoofpeertjes en een heerlijk sausje en toe zelfgemaakte biscuitbakjes met gele room en rode vruchten. En de kinderen hebben van alles supergoed gegeten, zo grappig, ook van de hertenbiefstuk en de ribeye enzo. Het ging erin als koek. De sfeer was zo leuk, het was echt kerst, supergezellig. Kinderen om elf uur in bed gegooid en zelf nog tot een uur zitten kletsen. Wel een slechte nacht achter de rug want sliepen met z'n vijven op drie m2 (Sjaak en Dim in bovenste stapelbed, Sum en ik in het onderste en Poppetje in het campingbedje ernaast). Ik werd er gewoon claustrofobisch van! Maar was de moeite waard. Daarna teruggereden, hier hard gewerkt aan het in elkaar zetten van de nieuwe brandweerkazerne en daarna bij mijn zusje gaan gourmetten. Doen we nooit, maar Sjaak had bedacht dat de kinderen het wel heel leuk zouden vinden, dus gourmetstel geleend en was een groot succes. Dim heeft denk ik wel een kilo spekjes gebakken en Sum de ene pannenkoek na de andere. Zo lief die kleine mannetjes met hun pannetjes.

En nu ben ik supermoe en ga zo lekker slapen. Morgen naar schoonouders waar de jongens dan blijven slapen. Dus lekker even rust.

Ik heb snel bijgelezen en Wind, ik geloof dat je al van het uggs idee bent afgestapt, maar als je ze koopt zou ik niet dat model nemen. Ik heb die in het beige, en ze zijn heel irritant want als je ze past staan ze mooi omhoog, maar na een paar keer dragen al gaan de randen omkrullen en dat ziet er niet uit (vind ik). DIt idee krijg je dan:

En leuk dat het boek zo'n succes is!

Januari afspreken wordt voor mij lastig, mijn moeder is jarig en het weekend van 15-16 gaan we met vrienden naar een huisje in Drenthe. 8 of 9 zou wel kunnen misschien, maar omdat het al zo'n drukke maand is hou ik even een slag om de arm
Iedereen aan het bijkomen van de kerstdagen? Wij vertrekken zo richting schoonouders. Ik kwam nog even kijken en zag dit. Toch maar een andere titel verzinnen?
Ja, die zag ik ook net voorbij komen. Ik dacht: Huh, zijn we nu al vol? En toen: huh, heeft Morrie een nieuwe nick? Niet handig dus inderdaad

Zo, eindelijk even wat tijd om op laptop te duiken. Millenium is Nano aan het luchten, Mini ligt ziek te slapen op de bank (ze is echt zielig, hoest zich een versuffing en is heel erg duf).

En Maxi is huiswerk aan het doen (Ja, dat staat er echt. Zou opvoeden dan toch iets uithalen..?).

Nu dus hapsnap reageren op wat ik nog weet, en daarna teruglezen en nog wat dingen erbij schrijven, en dan een rijtjespost posten waarin ik de helft nog vergeten ben
Jouw kerst klinkt ook echt super, LLL!

Leuk ook dat de kinderen fijn mee aten... scheelt al de helft

Hier zijn schoonouders gisteren komen eten (gourmetten) en was weer erg gezellig. Daarna tot een uur of 12 gekaart (jokeren) en is altijd leuk.

We hebben echt leuke en relaxte dagen gehad!

Nu pyamadag ingelast met spelletjes, dvd's, Wii'en (we hebben Mario op de winterspelen gekregen van mijn ouders onder de kerstboom) en kleuren enzo. Lekker hoor!

Iedereen leuk gehad of aan derde kerstdag begonnen?
Alleen moet je dan dus niet te snel op posten drukken

Over Uggs houd ik mijn mond maar. Ik ben in elk geval geen laggard Morrie, ik ga ze ook als iedereen ze over 10 jaar nog draagt niet mooi vinden vrees ik..

Pebbles, wat een lief bericht, over je moeder en je mannen, verdriet en geluk, en over hoe je je voelt tov. Moshje. Ik vind het altijd zo mooi hoe jij dat allemaal gewoon huppekee verwoordt en het forum opkwakt! Kan ik niet, zo recht uit het hart. Maar ik geniet wel erg van jouw berichten

En nee, flauwvallen is gelukkig geen gewoonte van me en dat hoop ik er ook niet van te maken. Een keer eerder gedaan, toen ik 16 en erg ziek was. Dus eens in de 20 jaar zo ongeveer

LLL, jullie kerst klinkt ook heel gezellig! Druk, maar leuk. En nu dus weer op pad. Veel plezier!

Hier een heel rustige kerst gehad. Lekker allebei de dagen thuis geweest, wel mensen over de vloer gehad maar ook niet heel veel tegelijk (behalve tijdens brunch gisteren met mijn zussen, broer, aanhang en kinderen, maar dat was ook wel heel gezellig).

Ik was vanwege zieke Mini heel blij dat we niet weg hoefden, nu hoefde er ook niks afgebeld te worden en kon ze gewoon lekker bankhangen.

Pebbles, viel het gisteren een beetje mee?

En waar is Lien, hoe ben jij de kerstdagen doorgekomen? Ik moest nog erg aan je denken eerste kerstdag, aan Leen en zijn hele verhaal. Ik hoop dat jullie goede dagen hebben gehad. Een beetje zoals Peb schrijft; dat je ondanks het gemis toch kon genieten van wat er wel is.

Ik heb op een raar knopje gedrukt, blijkbaar per ongeluk op 'bekijk bericht' gedrukt. Dus teruglezen gaat niet meer. Wordt het toch een minder lang verhaal dan ik dacht
Wind dus ook lekker ontspannen dagen gehad, mooi! Hoe gaat het met harde buiken enz. nu je verlof hebt? Ik hoor je er minder over iig., hopelijk betekent dat dat de rust jullie goed doet?
Oh, en nog iets wat ik me ineens afgelopen nacht om 3.30u bedacht, toen ik Nano uit bed viste omdat hij moest plassen : heeft GW eigenlijk nog wat gedaan met leuke bij-jullie-voor-de-deur-idee?

Die vraag plopte zo ineens op in mijn duffe hoofd vannacht.
Haha, Mille, waar je al niet an kan denken . Maar inderdaad: hoe staat het ermee .

Hier eindelijk geen koorts meer. We hebben Leen afgezegd (zou hier komen) en zijn nu alleen met BNJMN. Oudsten logeren bij opa en oma. Heerlijk rustig! Was met de twee boys ook vast goed geweest, maar ook wel eens rustig om alleen met BNJMN te zijn. We eten ons kerstdiner van eerste kerstdag, want toen zijn we onverwacht bij mijn ouders ook blijven eten (hadden alleen lunch afgesproken).

Mille, lief, het gaat wel echt beter dan vorig jaar, want toen waren de dagen echt taai en lang. Nu eigenlijk prima te doen, zeker omdat Leen er niet is deze week, want dan wordt je er ook niet zo mee geconfronteerd. Leen zelf is overigens prima te doen hoor. Maar het idee dat papa dan weer alleen naar huis rijdt... Nu ja, verder prima dagen. Gisteren bij zus van Linoleum geweest en vanochtend alweer naar mijn neefje die morgen jarig is. Daar dus kinderen overgedragen aan opa en oma voor logeerpartijtje.

En Uggs zijn lelijk, hoewel ik bij Pebb met die spijkerbroek aan het wel heel leuk vond, maar verder blijven het idiote dingen. Eens met Mille dus en ik ben ook geen late adaptor .
Zooo, ik ben ook weer online Heerlijk genoten van vrije en kerstige dagen!

Kerstverslagen klinken erg gezellig allemaal.

Vandaag hadden wij ook een leuke kerst en vandaag nog zo'n lekkere dag. Lekker in het bos gelopen, toen thuis aangerommeld, voor het eerst stoofvlees gemaakt en die bij nicht gebracht zodat ze niet hoefden te koken. Daarna thuis gegeten en poppenkast gespeeld voor de kindjes met vingerpoppetjes. Heel erg gelachen!

Nu is Aap warme choco met slagroom aan het maken. Lekker!

Ik vind Uggs wel leuk maar het valt of staat met de combi. En volgens mij hebben die scheef lopende mensen gewoon neppers.
Leuk om weer af te spreken! Ook leuk om het bij jou te doen Mille. Ik ben benieuwd naar je huis in het echt!

Ik ga nu even surfen naar een hotel in Antwerpen of een andere stad. Aap en ik hebben dat gekregen van mijn ouders voor de kerst. Echt leuk en heel veel zin in!
GW en ik zaten van de zomer in een heel mooi en modern hotel in Antwerpen (loopafstand centrum). Wil je dat ik check welke het was?
Oh wat heerlijk, ik zou er ook wel met Pebblo tussenuit willen! Maar ben voor nu al blij dat hij nog 5 dagen thuis is.

Kerst met schoonfamilie gisteren ging heel goed, ik heb er eigenlijk niets negatiefs over te melden. Iedereen (ja, iedereen!) was sociaal en gezellig en vrolijk en Moshje was nu weer voorbeeldig.

Vandaag uitgeslapen, beetje aangerommeld, gewandeld, warme choco met slagroom gedronken, met m'n Moshje in bad geweest en met Pebbeltjes racebaan gemaakt, geverfd en 1.000 stukjes puzzel van zolder gehaald (waar Pebblo en ik dan weer meer mee bezig zijn dan Pebbeltjes, maar goed).

Mille, lief wat je zegt. Ik heb niet eens in de gaten dat het voor een ander moeilijk(er) is zulke dingen uit te spreken. Mij kost het geen enkel moeite, maar ik ben ook wel een open boek. Denk ik.

Weekend van 8/9 en weekend van 15/16 zijn geen probleem. Pebblo is 14e jarig, maar viert het toch niet echt en als wel dan op de dag zelf. Op 17e wel verjaardag, maar dat is overdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven