Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
Nathje, wat leuk zeg, broer die gaat trouwen! Van harte! En ga jij de bruidskinderen leveren, of doen ze daar niet aan?

En Morrie gefeliciteerd met je auto. Goed zo! Lekker nog mobiel zijn idd. straks

Nathje, klinkt idd. als een zinnig boek. Hoewel ik de basisprincipes al best aardig beheers

Pammie, zo'n verbouwing kan ook best geordend en redelijk rommelloos verlopen. We hebben een aantal dagen de woonkamer niet in gekund, en die moest ook nog leeg. Dus de halve inboedel stond boven op onze slaapkamer, en daar moesten we nog met z'n allen ontbijten ook.

Maar dan mik ik bv. mijn ondergoed en sokken tijdelijk in 1 ipv. 2 lades, en heb ik een la met ontbijtbordjes, bekers, bestek, brood en pindakaas, pakjes drinken enz.

Dus dan is het wel allemaal anders dan anders, maar het is nog steeds opgeruimd en terug te vinden allemaal. Ik word pas kriegel als het er rommelig uitziet, of als ik dingen niet kan vinden.

Zou je het thuis zitten of alleen maar vanuit huis werken dan op een gegeven moment ook niet vervelend gaan vinden Morrie? Ik had na de geboorte van Nano met zomervakantie enz. erbij praktisch 8 maanden verlof, en ik was het op een gegeven moment toch echt wel zat.
Ja, die voordelen die jij opnoemt, dat zou ik ook echt voordelen vinden......

En Harrie helpt mij met keuzes maken, die is er erg goed in .
Mooie auto Morrie!

En niet zelf kiezen is eigenlijk ook een keuze

En ook daar is in principe niks mis mee, als je er zelf prima mee kunt leven. Als je het wel vervelend vindt, is het idd. goed om ermee aan de slag te gaan, maar het hoeft natuurlijk niet per se een probleem te zijn
quote:Mille schreef op 08 december 2009 @ 22:32:

Zou je het thuis zitten of alleen maar vanuit huis werken dan op een gegeven moment ook niet vervelend gaan vinden Morrie? Ik had na de geboorte van Nano met zomervakantie enz. erbij praktisch 8 maanden verlof, en ik was het op een gegeven moment toch echt wel zat.Als ik aan zo'n baan denk, denk ik wel aan een baan waarbij je communicatie met externen hebt (klanten, prospects, leveranciers). Zoals vandaag, ben ik weer naar Schiphol geweest voor oudbuurjongen. Ik heb thuis gedaan wat ik voor hem moest doen, maar moest wel de deur uit om het af te leveren. En dat was gelijk weer een hele ervaring want moest echt het vliegveld op, had Schorrie mee moeten nemen want ik mocht in de hangar kijken (niet gedaan, nu spijt van).
Mille, ik hou ook niet van verplaatst meubilair

Morrie, Pamman was het destijds helemaal niet eens met mijn beslissing. Maar het is goedgekomen en sindsdien heeft hij er ook wel vertrouwen in dat ik wel weer op mijn pootjes terecht kom. En hoewel ik zijn mening uiteraard graag hoor was het in dit geval erg belangrijk dat ik mijn eigen keuze maakte, iets wat voor mij goed was.
quote:Mille schreef op 08 december 2009 @ 22:35:

Mooie auto Morrie!

En niet zelf kiezen is eigenlijk ook een keuze

En ook daar is in principe niks mis mee, als je er zelf prima mee kunt leven. Als je het wel vervelend vindt, is het idd. goed om ermee aan de slag te gaan, maar het hoeft natuurlijk niet per se een probleem te zijn Nou, het zorgt er wel voor dat je maar een beetje voortkabbelt. Ik denk (en weet misschien ook wel) dat ik er wel voldoening uit zou halen zelf een keuze te maken. Ook al is het misschien een verkeerde keuze. Alleen het feit al dat je zelf kiest, geeft een kick. Zoals Pammie met dat ontslag, ik kan me helemaal voorstellen dat dat een goed gevoel gaf!
quote:Pammie schreef op 08 december 2009 @ 22:37:

Morrie, Pamman was het destijds helemaal niet eens met mijn beslissing. Maar het is goedgekomen en sindsdien heeft hij er ook wel vertrouwen in dat ik wel weer op mijn pootjes terecht kom. En hoewel ik zijn mening uiteraard graag hoor was het in dit geval erg belangrijk dat ik mijn eigen keuze maakte, iets wat voor mij goed was.Stoer hoor, kan me voorstellen dat je hier veel zelfvertrouwen uit gehaald hebt!
Ja precies, dat zou voor mij dan ook wel een voorwaarde zijn, dat je wel contact met anderen hebt. Alleen maar vanuit je eigen kamertje met je eigen ding bezig zijn zou niets voor mij zijn.

Leuk trouwens, zo echt het vliegveld op. Had Schorrie inderdaad vast geweldig gevonden!
Buurjongen had Schorrie ook aangemeld dus die man waar ik moest zijn vroeg waar ik hem gelaten had, hij had geregeld dat we in de hangar mochten! Maar Schorrie zat natuurlijk gewoon op school (buurjongen is verhuisd toen Schorrie nog niet op school zat en is daar een beetje in blijven steken denk ik ).

Nee, alleen maar thuis zitten dat zou ik ook niet willen. Maar dat bestaat denk ik haast niet, qua banen.
quote:Morrie schreef op 08 december 2009 @ 22:38:

[...]

Nou, het zorgt er wel voor dat je maar een beetje voortkabbelt. Ik denk (en weet misschien ook wel) dat ik er wel voldoening uit zou halen zelf een keuze te maken. Ook al is het misschien een verkeerde keuze. Alleen het feit al dat je zelf kiest, geeft een kick. Zoals Pammie met dat ontslag, ik kan me helemaal voorstellen dat dat een goed gevoel gaf!

Ja, dan zou ik er zeker wat mee doen, als je daar zelf ook behoefte aan hebt of het prettig zou vinden.

Ik bedoelde alleen dat je er volgens mij niet een probleem van moet maken als je er zelf gen enkele moeite mee zou hebben. Dat je het dan meer zou doen omdat het zo hoort ofzo, zo van 'ik hoor zelf keuzes te maken'
Wel fijn en leuk en interessant om dit onderwerp met jullie uit te diepen .
Maar ik vind ook echt wel dat dat hoort. Je hoort als je volwassen bent toch gewoon zelf je keuzes te maken.... En dat zijn ook weleens grote keuzes, maar ik heb het al met kleine dingen. Ga met mij in een restaurant zitten en ik kan heel lang dubben over wat ik moet bestellen. Zal ik dit, of zal ik dat, maar wat nou als ik toch spijt krijg, enz. enz.

Nou kan ik in een restaurant uiteindelijk de knoop nog wel doorhakken omdat ik geleerd heb te denken dat ik altijd nog een keer terug kan gaan om het andere gerecht te bestellen . Dat principe moet ik ook op de wat grotere zaken in mijn leven gaan toepassen .
quote:Pammie schreef op 08 december 2009 @ 22:37:

Autist

Ik zou allang naar bed gaan, maar stel het uit omdat Millenium nog niet thuis is en ik dan toch niet echt slaap, met de wetenschap dat hij nog met een hoop herrie en licht enz. boven komt. Maar ik ga nu toch maar eens een poging wagen.
Doe maar, dan ga ik ook zo. Morgen weer een drukke dag . Niet vergeten dat ik uit school Schorrie naar het partijtje moet brengen, en dat hij dus het cadeau mee moet!
Maar als je de ober laat kiezen of een dagmenu neemt maak je ook een keuze, vind ik nog steeds. Alleen weet je dan minder goed wat er op je af gaat komen, zit het 'm dan daar misschien in?
Ja, en dan zie ik een bericht en ga ik toch weer reageren. Ik kan wel keuzes maken, maar me er vervolgens niet aan houden
Dat ontslag is al 7 jaar geleden. Op dat moment was het ook nodig voor onze relatie dat ik iets deed voor mij. Of klinkt dat heel vaag? Ik moest wat onafhankelijker worden.
Hahaha, je kiest in ieder geval!!

Ja, dan maak je ook een keuze, maar ik denk dat je dan minder snel de keuze maakt die het dichtst bij jezelf ligt.
Morrie, als een keuze niet uitpakt zoals je dacht, aan wie wijt je het dan? Aan jezelf, of aan degene die de keuze voor je gemaakt heeft?
O ja, kan het me voorstellen Pammie.

Ik heb ook weleens ontslag genomen hoor, twee keer zelfs. En dat gaf twee keer een heel goed gevoel.

Kan me ook voorstellen dat het nodig was om voor jezelf te kiezen, dat je daar onafhankelijk door werd. En Pamman heeft waarschijnlijk toen begrepen dat hij heel goed op jouw beslissingen kan vertrouwen.
Maar als je wel iets kiest wat dicht bij jezelf ligt, hoef je er eigenlijk niet aan te gaan twijfelen of je er spijt van krijgt, toch? Dan is het meestal wel goed

En gelukkig zijn maar relatief weinig beslissingen onomkeerbaar

Pammie, klinkt niet vaag hoor, ik snap wel wat je bedoelt.
quote:Pammie schreef op 08 december 2009 @ 22:49:

Morrie, als een keuze niet uitpakt zoals je dacht, aan wie wijt je het dan? Aan jezelf, of aan degene die de keuze voor je gemaakt heeft?

Ik snap de vraag geloof ik niet . Als ik zelf de keuze maak, dan wijt ik dat ook aan mezelf, als een ander hem maakt, dan wijt ik het ook aan mezelf. Altijd aan mezelf dus, is het antwoord .

Maar het probleem zit hem er in dat ik niet vaak keuzes maak, omdat ik juist bang ben dat het niet gaat lukken. Faalangst, een soort van.
quote:Mille schreef op 08 december 2009 @ 22:52:

Maar als je wel iets kiest wat dicht bij jezelf ligt, hoef je er eigenlijk niet aan te gaan twijfelen of je er spijt van krijgt, toch? Dan is het meestal wel goed .

Precies, en toch kan ik het niet goed, vind ik het eng en ben bang dat 'het' dan toch niet gaat lukken en dat ik dan teleurgesteld ben, of verdrietig, of......

Harrie ligt al in bed, ik ga eens even mijn tanden poetsen .
Het lijkt me erg pittig voor jezelf Morrie, om daar zo mee bezig te zijn. Klinkt inderdaad bijna als een soort van faalangst he?
Welterusten dan maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven