Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
ja mijn oudste is een voorbeeldig kind, vooral bij anderen (echt al-tijd!) en dat is natuurlijk resultaat van onze opvoeding, ik bedoel: vanzelf . de juf van het kdv vraagt altijd of hij thuis wel eens vervelend is, omdat hij echt voorbeeldig is op het kdv.

en sja, het beetje vervelende gedrag is gewoon een stukje karakter, daar kunnen wij natuuuuurlijk helemaal niets aan doen

wat meespeelt is dat hij zich thuis niet meer goed lijkt te vermaken en dat je merkt dat hij echt klaar is voor school. nog even 2 maanden en dan is het zover en dan gaan we weer een nieuwe fase in. ik ben heel benieuwd, kan ook alle kanten opgaan natuurlijk.

en wat ook nog een verschil is is dat het een jongetje is en dan ook nog een met veel energie. pfff. maar wat een lekker ventje, echt waar. om op te vreten
Proficiat Kate en NJB! Een hele fijne dag gewenst.

Nu zijn geloof ik alle kindjes 1!
Kate en NJB, van harte!

mens, wat zoek jij altijd een mooie en lekker uitziende taarten op Wen!

van harte gefeliciteerd Kate en NJB, maak er een hele leuke gezellige dag van!
Grappig om te lezen hoe iedereen er toch zijn eigen draai aan geeft.

Ik ben in mijn werk al de hele tijd bezig met opvoeden (werk in de kinderpsychiatrie), en zoals ze zeggen; bij de timmerman hangen thuis ook de kastjes scheef .

Dus...ik denk er weinig over na. Doe wat ik op dat moment denk dat goed is. Probeer wel duidelijk te zijn, maar het daarnaast vooral heel gezellig te hebben met de kinderen. We hebben wel best veel regels denk ik. Kastjes en laden zijn hier verboden terrein. Ze spelen maar met hun eigen keukenspulletjes. Ik ben wat dat betreft dus juist wel van de regels en van het straffen en belonen. Met niet teveel uitleg en gepraat eromheen, maar wel korte een uitleg.

Ben zelf ook wel naar tevredenheid opgevoed. er is eigenlijk maar 1 ding dat ik anders wil doen. Mijn moeder was uberconsequent. Dus als ze ' nee' zei was en bleef het altijd nee. Dus ik heb eigenlijk nooit geleerd goed te onderhandelen, want mijn argumenten waren toch niet belangrijk. Dus; als de kids nu goede argumenten hebben om iets anders te doen, zeg ik eerder; ok'e, goed idee.
Ik heb nog even een ander iets;

Hoe vaak poepen jullie kinderen? (Altijd leuk onderwerp ;) )Lize heeft altijd vrij veel gepoept, wat ik altijd aan de BV weet. Nu krijgt ze sinds een maand geen Bv meer, maar ze poept nog steeds zo vaak en zo dun. De afgelopen twee weken is wel heel erg: ik denk wel 6 keer op een dag en vaak zo dun dat we haar helemaal moeten verschonen omdat het uit te luier loopt. Elke ochtend is haar hele pyama en slaapzak vies.

Nu is ze wel kiezen aan het krijgen, en dat is ook niet bevorderlijk. Maar wat denken jullie; moet ik even naar de dokter, of is dit normaal? Misschien is het wel een virus in combinatie met die kiezen ofzo, maar ik weet eigenlijk niet wanneer ik aan de bel moet trekken.

Ze is verder wel gewoon levendig en vrolijk. Wel meer moe, dus ik leg haar wat vaker in bed.

Hoe is dat bij jullie?
Laatste bericht:

Gefeliciteerd Kate en NJB!!! Hoera!!!
Voor een eerste verjaardag verdien je toch ook een mooie taart Hip?

Hier wordt zo'n 3-4 x gepoept op een dag (maar met BV). Dat mag van mij wel wat minder. Ik weet niet hoe kiezenpoep is, maar ik geloof dat ik in jouw geval wel even zou overleggen metde dokter, als het al zo lang duurt en zo dun is.
Zo erg als dat het bij Lize is ken ik het niet Helena.

We hebben hier wel een diarree tijdje gehad ( klinkt lekker )

Ze had volgens mij op dat moment ook het welbekende RS virus ( ze snottert en hoest trouwens nog steeds )

Daarbij is ze ook 4 kiezen tegelijk aan het krijgen, bij haar heeft dat ook wel een tijdje geduurd voordat het over was.

Sterker nog, soms heeft ze het nog.

Dieke was daarbij ook gewoon vrolijk levendig enz, at en dronk ook goed.

Met oog op hoe vaak en hoelang het duurt zou ik denk ik ook even overleggen met de huisarts.

Tegenwoordig is het hier meestal een keer of 2 per dag.

Niet echt een vast patroon in ontdekt nog
euh, hier is poepen erg wisselend, o.a. afhankelijk of hij per ongeluk iets koemelkachtigs heeft gehad. Ik ben me nu ernstig aan het afvragen of hij wel geitenmelk zal moegn ( mn ivm de kaas), maar ik vind op internet erg wisselende antwoorden.

Helena, ik zou gewoon even met de assistente overleggen. ik doe dat meestal als ik denk dat ik niet hoef te komen, maar het wel even wil bespreken. 9 vd 10 x belt de huisarts dan zelf even en ben ik gerust gesteld. Maar ik herken het gevoel van, wel of niet gaan.

Wat betreft uk loopkunsten, hij heeft ze niet meer vertoond. Wel is hij ineens echt helemaal opgeknapt, ik ben toch redelijk overtuigd van het vsm gebeuren. HIj eet ook ineens echt supergoed en helemaal zelf. Als hij zijn buik vol heeft schuift hij zijn bord aan de kant en doet zijn handjes over elkaar. Dan moeten we het ook snel weghalen, anders bedenkt hij zich alsnog om het om te gooien!!

Sam, heel herkenbaar! Hier is oudste ook echt een engeltje bij anderen. Op het kdv vroegen ze inderdaad ook of hij wel eens tegendraads is. Nou dat is hij inderdaad en hoe af en toe! Met name uk is het slachtoffer als hij in een baldadige bui is. Stiekem omduwen, speelgoedjes afpakken enz. Aan de andere kant is hij er ook gewoon enorm lief voor. Aandacht lijkt inderdaad het grote toverwoord. Ik merk dat we nu langzaam spelletjes met ze samen kunnen gaan doen en dat dit veel scheelt. Dus met zijn 3tjes een bal overrollen, uk tussen ons in op en neer laten lopen enz. En het scheelt dat uk nog twee maal daags 2 uur slaapt. Dan heeft oudste alle aandacht en zelf ook rust om te spelen zonder dat uk het overhoop haalt.

ik zal eens even een fotootje van onze pipo op de hyves gooien!
Dankjullie wel voor de felicitaties!

We hebben vandaag cadeautjes gedaan, het echte feestje is zaterdag. We hebben haar een Hello Kitty poppenhuis gegeven. Ze kan nu alleen nog maar met de poppetjes ´spelen´ maar het is in eider geval iets dat lang meegaat. Ben net ruim een uur bezig geweest het huis in elkaar te zetten (a la duplo) en stickers plakken. Jake heeft dr een bumba muziek-boek cadeau gegeven. En vanochtend op de creche was t ook feest, leuk hoor. Vanavond heeft ze zitten smullen van de pannenkoeken met aardbei.

Ook 'heuglijke' dag voor Jake. Zijn speen is met een helium ballon de lucht in! (nu maar hopen dat er geen vliegtuigongeluk gebeurd....)

Ze hebben allebei een echte mooie helium ballon gekregen om te houden, maar k geloof dat Jake toch liever zn speen had gehad....

Zaterdag het feestje met de taart. Niet zo mooi als die hierboven(wat gaaf!! zou dolgraag zo'n cursus volgen!) maar een foto taart van de hema....ook leuk. (en errug makkelijk )

Poepen: hier zo om de 2 a 3 dagen.

NU naar bed, ben moe!
Hoe eet Uk dan Golfje? Met zijn handjes of met een vorkje?

NJB, het klinkt als een superverjaardag. En jij heb ook lekker gespeeld zo te lezen

Wanneer gaan jullie dat beruchte weekendje weg? Of is dat al achter de rug?

Had ik wel eens verteld dat we hier tegenwoordig een heus ritme hebben? Overdag slaapt Bloemetje al een tijdje na de lunch tot een uur of half 4, en 's nachts wordt ze (meestal, haha) 1 x wakker. Hoe is het mogelijk.

Al was het vannacht toch even anders, sinds gisteravond was ze weer aan het spugen. Arm kind, de hele nacht ging het door. Bij elke kik die ze gaf deed ik het nachtlicht aan en hield vriend een bakje onder haar kin, we raakten er aardig bedreven in. Het gaat net als de vorige keer, ook vanochtend weer gespuugd, hopelijk duurt het niet zo lang als toen. Ik baal er wel van hoor, ze is al zo vaak verkouden geweest, en nu is ze én verkouden én moet ze weer spugen. Wanneer houdt het nou eens op?
Leuk, al die opvoedingsverhalen . Wen, zoals jij het beschrijft, zo gaat het hier eigenlijk ook. Elena maakt vaak een behoorlijke puinhoop, vooral nu ze goed loopt. Omdat we klein wonen zet ik vaak de deuren naar de hal, slaapkamers en badkamer open (alles gelijkvloers) zodat ze lekker op en neer kan rennen. Tja, en af en toe is het een poosje heel stil en als ik dan ga kijken is ze druk bezig om dingen uit de kast te halen. Ik laat het maar zo. Ruim het wel weer op als ze naar bed is. Overdag hoeft er geen puin geruimd te worden omdat ze dan toch in de creche is. Wat eten betreft hoef ik haar niet te laten kiezen aangezien ze nog steeds alles lekker vind (behalve potjes). Meestal geef ik eerst een boterham met smeerkaas en daarna nog een met appelstroop. Eten jullie kleintjes allemaal al zelf? Elena niet hoor. Ik voer haar nog met een lepeltje en houd ook haar bord vast. Brood eet ze natuurlijk wel zelf, maar ik geef het stukje voor stukje omdat ze anders alles tegelijk in haar mond propt. Er kan dus niet veel op de grond gegooid worden.

Wen en Chili, wel opmerkelijk dat jullie allebei (streng) gelovig opgevoed zijn en nu jullie kinderen (voor zover ik weet van Wen dan) niet gelovig willen opvoeden. Zelf ben ik wel gelovig opgevoed, maar het geloof was er alleen maar op de achtergrond en ik heb er ook geen problemen mee om Elena zo op te voeden.

Hip, leuk filmpje op Hyves en gezellig die lachbuien met Dieke!

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat dat 'coachend' opvoeden, zoals NJB en Sam aangeven, niet altijd helpt en dat je dan toch tot straffen moet overgaan.

NJB, ik had dat ook wel bij Elena toen ze 1 jaar werd, dat ik terugdacht aan een jaar geleden. Nu is ze alweer 13 maanden....

Als ze me nu ooit ziet in m'n blote borsten, als ik me aan het omkleden ben, dan begint ze gewoon te lachen. Tja, denk ik dan, een jaar geleden dronk je er nog van!

Jammer dat bij jou de bv productie lijkt terug te lopen Wen. Geef je nu een fles afgekolfde melk of kunstmelk 's nachts?

Helena, Elena poept vaak 1 a 2 keer per dag. Ze heeft ook wel een paar weken last gehad van diarree, maar na 2 weken was het toch echt wel over.

Golfje, jammer dat Uk het lopen blijkbaar toch niet zo beviel maar goed nieuws zeg, dat hij zo opgeknapt is. Dat is veel belangrijker. Ontzettend leuke clownsfoto's trouwens van hem op Hyves.

Oh Wen, Bloem weer aan het spugen. Hoop niet dat het deze keer digitaal besmettelijk is . Beterschap!

Lucia, hoe is het met jullie? Zijn jullie weer terug?
(ik ben hier echt veel te vaak!)

Ik ben niet streng gelovig opgevoed hoor Kittycat, alhoewel... waarschijnlijk wel strenger dan gemiddeld. Maar mijn ouders zijn behoorlijk streng gelovig opgevoed, vrijgemaakt, die richting.

Voeren met een lepeltje ontaardt hier in een chaos, ze wil zélf eten. Dus ook met een lepel. Nou ja, niets wat met een doekje niet opgelost kan worden.

In principe (zeg nooit nooit, wij zijn ook maar mensen) gaan wij helemaal niet straffen, ook niet als uiterste redmiddel. Dat coachend opvoeden zie ik niet als aanvulling op opvoeden met straffen, maar echt als in plaats van. Best spannend, want je hebt dus geen middelen om je kind onder controle te houden.

's Nachts geven (gaven?) we kunstmelk, de voorraad afgekolfde melk was een week voor haar verjaardag op en ik ga niet meer kolven als het niet hoognodig is. Met dat ding ben ik nu echt wel klaar. Vannacht moeten we maar eens zien hoe het gaat. Vandaag heeft Bloem veel geslapen en bijna niet meer gespuugd, wel diarree. Fingers crossed voor vannacht dan maar!
arme bloem, alweer aan de spugeritus. Wel fijn dat het in een bakje kon, ik vind het zo vies als alles onder zit. En dan zo n sneu vies kindje, dat eigenlijk wil slapen maar nog gewassen moet worden. Wel balen dat je voeding terugloopt als je dat zelf nog niet wil!

Kitty herkenbaar, uk ziet mijn borsten ook meer als speelgoed als iets anders. Gek idee dat hij er een half jaar geleden nog uit dronk.Wat leuk dat ze zo het helemaal appartement door crost. Hier hebben we tegenwoordig best een royale woonkamer met open keuken(56m2) en uk legt wat metertjes af. Met name een ballon of een bal vindt hij erg leuk.

Uk eet sinds deze week zelf. Ik bedacht me dat oudste op deze leeftijd al lang zelf aanklooide met eten, dus tijd om dat uk ook maar eens te laten proberen. Ik zet nu een bordje met het eten in stukjes gesneden voor hem neer en hij pakt het dan met zijn handjes. Hij grijpt soms best veel, maar hij eet het wel rustig op. Hij verslikt zich nog wel soms, maar ja, hij moet het natuurlijk ook leren. Gisteren hadden we rijst, dat is wel wat moeilijk, dus dan help ik hem soms. Vandaag met de stamppot ook, maar zijn vlees eet hij dan zelf. Een lepeltje heb ik nog niet geprobeerd, kan ik eigenlijk wel eens doen bij de pudding, al is het maar voor de foto.

Uk had gisteren weer een actie. Ik stond aan de kassa bij de supermarkt. Oudste zat in de kar, uk in het zitje van de kar. Ik sta aan de achterkant uit te laden, komt uk ineens mijn kant op, was hij op de band geklommen, echt in een fractie van een seconde. En kwaad dat hij was toen ik hem er af haalde. Hij heeft alles bij elkaar geschreeuwd. De cassiere moest er wel om lachen. Het was ook echt een komisch gezicht, uk tussen die boodschappen.

Hier worden de kinderen ook niet gelovig opgevoed. Hier in het zuiden worden nog relatief veel kinderen gedoopt, maar wij hebben er voor gekozen dit niet te doen, met als reden dat wij er zelf niets aan doen. Ik kom alleen in de kerk met bruiloften en uitvaarten.

fijne avond allemaal. ik ga zo eens kijken naar die generatie 2010 Wen, ik ben benieuwd!
NJB: nog van harte Gefeliciteerd. En alvast veel plezier het weekend met het feestje! Bereid je maar voor op het nog tig keer opbouwen van het huisje. Mijn vriendin heeft er ook een voor haar dochter van anderhalf en ze heeft het imiddels opgegeven…

Wen: ik stuur je via de hyves zo even een bericht met de antwoorden op je vragen (herkenbaarheid). Wat vervelend zeg dat de bv terugloopt, ik hoop dat de regeldagen geholpen hebben? Ik heb wel net als Sam vragen bij hoe je sommige dingen gaat oplossen. Daarom vroeg ik ook om voorbeelden. Ik ga dat weghalen uit de situatie zeker vaak gebruiken. Denk dat het hier een combi gaat worden. Wel alles uitleggen maar toch ook wel eens belonen en straffen.

Helena; ik zou ook zeker even de huisarts bellen. Maar dat heb je misschien al gedaan? Gaat het weer beter? Oh en Wen, Bloem ook weer aan het overgeven? Gaat het vandaag weer iets beter?

Yuna wil niet meer anders dan zelf eten en niets geprakt, alleen maar stukjes. Dus inderdaad erg lastig met rijst (en dat eten we zeker ¾ keer per week). Ik maak er tegenwoordig maar bolletjes van maar nog beland meer dan de helft op de grond. Gelukkig begint ze het leuk te vinden om van een lepeltje te eten (ook zelf), al blijft dat nog wel moeilijk.

Kitty; Yuna eet ook nog steeds erg gulzig. Heb jij er al iets opgevonden bij Elena? Ik probeer er wel telkens iets van te zeggen maar het helpt helaas nog niet. Ze stopt soms wel drie druiven tegelijk in haar mond! Hoe gaat het trouwens op het KDV? Moet ze nog huilen als je weggaat?

Golfje; enorm leuke foto’s op hyves! Wat is het toch een ondernemend mannetje. Fijn dat VSM geholpen heeft, hopelijk blijft het voorlopig even goed gaan.
Is het vannacht ook goed gegaan met Bloem Wen? Ik ben benieuwd of het jullie gaat lukken. Helemaal niet straffen. Jullie moeten dan denk ik wel over heel veel geduld beschikken! Of Bloemetje kan natuurlijk ook gewoon een superlief kind blijven .

Best een royale woonkamer Golfje? In mijn ogen een superroyale woonkamer. Ons hele appartement beslaat 60 vierkante meter.....

Niet dopen dus. Wel carnaval vieren binnenkort ?

Die Uk van jou moet wel een heel grappig manneke zijn. Ik zou hem wel 'ns in het echt bezig willen zien. En zo ook alle andere kindjes natuurlijk. Hoe staat het met de 3 april meeting? Nog animo?

Chili, nee we hebben nog geen echte oplossing gevonden. We geven haar nog bijna alles geprakt of in kleine stukjes. Druiven durf ik haar niet eens te geven. Net zoals mandarijn. Gelukkig eet ze nog wel alles geprakt en vind ze het ook nog prima als wij haar eten geven. We laten het voorlopig dus nog maar even zo.

Ik heb nog een andere vraag. Geven jullie je kinderen al (pittig) gekruid eten? Gisteren bijv had ik Elena 2 boterhammen gegeven en yoghurt omdat ze op de creche al warm eten gehad had. Daarna aten m'n man en ik chili con carne waar ik flink wat kruiden, chili pepers en knoflook in gedaan had. Natuurlijk moest Elena dat ook hebben. Wij geven haar dan toch maar wat. Ze vind het heerlijk maar ik vraag me dan af of dat eigenlijk wel mag op deze leeftijd.
Kitty; wij willen de rapley methode blijven aanhouden maar doordat Yuna zo gulzig is, geef ik nu wel iets kleinere stukjes. Dus een partje manderijn snij ik doormidden, zo ook een druifje. Maar goed, dan stopt ze gewoon het dubbele in haar mondje ;(. Ik geef Yuna nog geen gekruid eten. Wij eten altijd erg pittig dus lijkt me nog niet verstandig. Vraag me dus ook af hoe ik dat moet gaan introduceren. Misschien zelf een periode iets minder pittig eten.

Ja, lijkt me hartstikke leuk om 3 april door te laten gaan.
3 april lijkt mij ook erg leuk!

Wij eten niet erg pittig, dat scheelt. Wel wat uien en knoflook her en der, dat geven we Bloemetje ook steeds meer. Rode pepers nog niet, maar als ze er geen last van krijgt lijkt het me toch geen probleem? Volgens mij is het dat meer, als het geen allergeen iets is zoals schaal- en schelpdieren.

Het overgeven is gelukkig weer voorbij sinds gisterochtend! Wel heeft ze vannacht 13 uur geslapen met maar één keer wakker worden, echt een unicum voor haar.

Heel veel geduld... mmmm ik geloof dat dat wel meevalt Maar je kunt ook boos zijn zonder straf te geven. Het gaat er wat mij betreft meer om hoe je kind de opvoeding ervaart ipv wat jouw intenties zijn, en met straffen en belonen kan dat allebei worden gevoeld als het ontzeggen dan wel geven van liefde op basis van hoe het kind zich gedraagt. Zo weet ik zelf nog van vroeger (en veel kinderen wel, denk ik) dat ik op de gang staan vooral ervaarde als dat mijn ouders mij niet in de buurt wilden hebben omdat ze mij op dat moment niet lief vonden (ipv mijn gedrag) en andersom, met belonen, dat leuke dingen blijkbaar alleen maar gebeuren als je leuk lief en aardig doet. En ik wil zelf niet dat ze alleen maar lief leuk en aardig doet omdat ik het wil, ik hou immers net zoveel van haar als ze boos is. En dat gevoel wil ik haar meegeven. Een ander belangrijk punt is dat je met een straf of een beloning de aandacht van je kind op de gevolgen van zijn gedrag voor hemzelf focust ipv de gevolgen die het heeft voor een ander, terwijl dat laatste nu juist is wat ik het belangrijkste vind. Dus straffen dan wel belonen voor bepaald gedrag zou voor mij gewoon niet goed voelen. Haar wijzen op de gevolgen voor anderen voelt voor mij beter.

Maar hey, mocht het wel een keer voorkomen dat ze straf krijgt omdat ik het ook even niet meer weet, dan ga ik me daar ook weer niet schuldig over voelen. Of als ik haar toch een keer moet omkopen om stil te blijven zitten bij de kapper En voor ons moet het in de dagelijkse praktijk natuurlijk ook nog prettig aanvoelen. Het moet niet (langdurig) krampachtig zijn.
Chili, dat zal ik dan ook 'ns proberen, om mandarijnen en druiven door te snijden. Op de creche geven ze Elena ook fruit en daar zeggen ze dat ze het in stukjes snijden en het met een vork aan haar geven. Ze hebben daar nog niet gemerkt dat ze zich snel verslikt. Vreemd, want wij hebben haar echt al verschillende keren ondersteboven moeten houden! Maar als ik iets als stukjes fruit aanbied dan is het altijd stukje voor stukje. Wel wat werk maar dat is de enige manier om te voorkomen dat ze het niet allemaal tegelijk in haar mond duwt.

O, ja, Elena is nu inmiddels weer een stuk makkelijker achter te laten in de creche. Ze trekt nog wel een pruillip maar verder geen geklaag. Vanmiddag maakte ik het tegenovergestelde mee. Ze wilde niet mee naar huis. Het is ook nooit goed .

Leuk dat je ook wil komen op 3 april.

Dertien uur slapen Wen, dat is lang inderdaad. Dan ben jij waarschijnlijk ook goed uitgerust . Gelukkig dat het ziek zijn weer voorbij is.

Hmm, ik heb niet gemerkt dat Elena last heeft van pittig eten. Vorige week, toen ik 's avonds weg was, had m'n man Indiaas als afhaalmaaltijd gehaald en dat heeft ze ook meegegeten. We geven dan wel telkens maar kleine beetjes.

Weet je, ik kan me eigenlijk helemaal niet herinneren dat ik vroeger echt gestraft ben als kind. Ik moet wel een voorbeeldig kind geweest zijn . Nee hoor, het kan ook gewoon aan m'n geheugen liggen. Maar het heeft in ieder geval niet veel indruk gemaakt. M'n zus, die 3 jaar jonger is, kan zich vaak veel meer herinneren. Ik zal het haar 'ns vragen. Het enige wat ik me kan herinneren is dat we op de (katholieke) basisschool waar ik op zat samen moesten bidden als we 's morgens binnenkwamen. Als je te laat kwam, moest je alleen voor de klas staan bidden. Haha, dat heeft dus wel indruk gemaakt! Belachelijk ook zoiets.

Maar goed, het zou wel mooi zijn als het opvoeden lukt zonder straf te geven. Het is in ieder geval een goed uitgangspunt.

Nou, prettig weekend allemaal. Ik zal het er met m'n man 'ns over hebben of hij bereidt is om rond Pasen mee naar NL te gaan. Dat zou het reizen in ieder geval een stuk gemakkelijker maken.
Het gaat opeens wat beter met Lize, dus (nog) niet naar de huisarts geweest. Haar poep is weer iets steviger (meer een brei zeg maar. Smakelijk voor degene die aan het eten zijn ). Ze eet sinds gisteren ook weer goed gelukkig.

Ik ben wel begonnen met sojamelk om eens tekijken of de melk misschien de bosdoener is. Maar grote zus had ook opeen diaree, dus ik denk toch dat het een hardnekkig virus was.

3 april; ik ga overslaan. Leuk voorstel hoor! Maar ik heb eerlijk gezegd geen behoefte om jullie ' live' te ontmoeten, of klinkt dat heel erg onaardig? Ben wel nieuwsgierig hoor naar de gezichten achter de namen, maar vindt juist het anonieme zo fijn. Dus heeft niks met jullie te maken!

Nog even leuk: vandaag even wat verkleedspulletjes voor de oudste gekocht. Ze wilde als prinses, maar we zijn met een aardbeipak thuis gekomen. Ze was helemaal blij! We hebben ook een klein balletpakje met roze tutuutje gekocht om te verkleden. Lize vond die helemaal leuk en wilde het rokje aan. Nu kruipt ze de hele tijd door het huis met een wijduitstaand rokje met roosjes erop. En ze kijkt helemaal tevreden. Zo lief!
Fijn dat het weer beter gaat met wegbrengen Kitty. Hier sinds een paar weken ineens huilen bij het afscheid. Niet leuk maar gelukkig is het wel snel over (volgens de leidsters). Misschien eet Elena rustiger op het kdv? En neemt ze meer tijd om te kauwen?

Helena; wat lief zeg! Dus jullie gaan carnaval vieren? Fijn dat het beter gaat met Lize.

Wen; volgens mij gaat het jou wel lukken. Je neemt overal de tijd voor dus dat is al een goed begin. Blijf wel benieuwd naar hoe je situaties gaat aanpakken dus blijf lekker schrijven ;).

Hier helaas na vijf weken ook weer een ziek meisje. Koorts en ontstoken oogjes ;(. Ze wordt net wakker na een kort slaapje, ga haar snel weer knuffelen.
goh, al die zieke kindjes, tijd voor lente!

maar volgens mij moeten we daar nog wel even op wachten als ik de weersvoorspellingen moet geloven.

Nisykind forte heb ik ook geprobeerd.

Ik ben niet zo van de homeopathie moet ik eerlijk zeggen maar op een gegeven moment was ik wel zover dat ik iets wilde proberen zonder gelijk met "zwaardere" middelen te gooien.

Ik kan niet echt zeggen dat ik een wonderbaarlijke opknapping heb gezien maar wie weet heeft het de genezing wat geholpen.

Alhoewel het hier ook nog steeds hoesten en snotteren is.

Iemand heeft me geloof ik ook eens gevraagd of Dieke al liep.

Nou, achter de loopwagen of blokkenwagen rent ze bijna de kamer door.

Ze probeert dan ook alles te raken wat ze raken kan, het liefst een van de katten....

Los lopen gebeurt nog niet, los staan wel en voorzichtig van het ene obstakel naar het andere stappen ook.

We wachten in spanning af

Kastjes zijn hier ook niet veilig, vooral de keukenkastjes zijn geliefd.

Degene waar de schoonmaakspullen ed inzitten is beveiligd.

Ze heeft een soort kar waarvan het zadel eraf kan.

Van de week kwam ze me voorbij sjezen met de kar en in het midden stak de pasta lepel omhoog.

Kwam goed uit want ze ging richting de tafel en die hadden we nou net nodig die avond

Tafeldekken is hier toch al een populaire bezigheid.

Bij papa op zijn arm en dan haar eigen bordje dragen, lepels, onderzetters enz.

Vorige week kwam ze terug van het kdv en die hadden in het schriftje geschreven dat ze uit zichzelf zo graag hielp met tafeldekken

3 april lijkt me leuk!

Ik moet altijd even een slag om de arm houden ivm onverwachts werk maar ik denk wel dat het te regelen is.

Is er al een idee over een locatie ?
Het leek hier vanochtend beter te gaan dus Yuna zonder koorts met nog wel rode oogjes naar het KDV gebracht. Maar tussen de middag belden ze al, het werd toch weer erger. Ze raden me aan langs de huisarts te gaan. En ja, erg ontstoken dus een zalfje meegekregen. Hopelijk is het nu echt snel over! Voelde me wel erg schuldig naar het KDV toe.. normaal ben ik altijd zo voorzichtig met brengen en nu...

Leuk dat je ook komt Hip. Werd weer helemaal vrolijk van je berichtje. Je schrijft altijd zo grappig. Hier zelfde verhaal, heel stoer achter haar karrentje aan rennen maar los, ho maar :0).

Locatie maakt mij niet uit. Ik woon in de omgeving Arnhem dus lekker centraal voor noord en zuid.
Nou, het is geregeld hoor. Vluchten zijn geboekt voor vertrek op 31 maart en terugkomst op 5 april. We hebben even getwijfeld hoor. De vluchten waren zo ontzettend duur rond Pasen maar m’n nieuwsgierigheid heeft gewonnen (in tegenstelling tot Helena ben ik wel erg nieuwsgierig aangelegd ) dus vanmorgen heb ik toch maar voor ons drieen geboekt.

Arnhem zie ik wel zitten als ontmoetingsplaats Chili. Mooie omgeving en vrij centraal. Nu nog een kindvriendelijke locatie bedenken.

Fijn dat het weer wat beter gaat met Lize, Helena. En wat moet dat inderdaad een schattig gezicht zijn om haar in zo’n roze tutu te zien. Heel erg meisjesachtig.

Chili, hoe gaat het nu met Yuna? Weer wat beter hoop ik? Mijn ervaring is dat dat huilen ook weer snel overgaat gelukkig. Ik kan nu gewoon weggaan zonder dat ze moeilijk doet. Het ophalen daarentegen verloopt niet meer zo soepel. Ze duikt de ballenbak in als ik eraan kom en sputtert ontzettend tegen als ik haar jas aandoe.

Wat leuk dat tafeldekken Hip! Bij ons is de vaatwasser uitruimen favoriet. Elena geeft het bestek aan mij, maar soms loopt ze er ook mee weg en kan ik er weer achteraan.

Nou, genieten jullie er nog maar even van dat jullie kindjes niet helemaal loslopen want dan heb je weer andere ‘problemen’. Afgelopen weekend besloten we ergens te gaan eten in een hotel waar veel ruimte was om Elena te laten lopen. Dat hebben we geweten. Na elke hap die we namen moesten we gaan zoeken waar Elena was. Ze liep vrolijk het hele hotel rond en ging tussen vreemde mensen instaan die ze dan met open mond aankeek. Hoezo schaamteloos ?

O ja, ik heb nog met m’n zus gesproken en ook zij is van mening dat we vroeger als (klein) kind nooit gestraft zijn. Helaas hebben m’n ouders dat niet heel lang volgehouden want ik kan me goed herinneren dat we, toen we op de middelbare school zaten, wel gestraft zijn, en beloond en er werd gedreigd dat als we niet ons best deden we.......... Maar goed, hopelijk lukt ons het om het anders te doen al heb ik er geen trauma’s aan overgehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven