Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Dat zat ik net te denken Wen, toen ik de vorige posts las! Leuk dat we nu met z'n drietjes zijn.

Chica is nog steeds verkouden, het is er ook echt het weer voor. Vorige week sliep ze, toen ze ziek was, weer even enorm slecht, wilde ook niet naar bed enzo. Maar gelukkig gaat ze nu weer zonder protest slapen, slaapt ze overdag weer langer en 's nachts gewoon door..

Nu ligt ze ook alweer 2 uur te pitten. Ze zal zo wel wakker worden, gok ik. Vorige week sliep ze een paar dagen maar 45 minuten ofzo.. Da's echt kort!
Kitty; echt super leuk inderdaad dat de meest fanatieke schrijfsters hier weer zwanger zijn. Alleen Wen dan niet, jammer . En weet nog dat Hip twijfelde, zou die twijfel al weg zijn?

Pamper probleem helaas nog steeds hier. Met 4+ en 5 lekte ze beide 's nachts door. Wel vervelend. Het is niet elke nacht maar toch wel te vaak.

Je bent ongeveer tegelijk met mijn beste vriendin uitgerekend Kitty. Leuk! Zo kan ik het goed onthouden. Zij heeft di a.s. de 20 weken echo.

Wen; krijg je ook helemaal geen kriebels als je zo leest over zwanger zijn enzo? Door ons of in je omgeving?

Lucia; Ga jij ook wel eens lekker slapen als Chica slaapt? Of heb je nog wel voldoende energie? Wel vervelend hoor dat ze er dan zo slecht doorslaapt!

Yuna slaapt doordat het 's ochtends langer donker is, steeds langer, echt heerlijk. Was het eerst vaak 6:15 nu is het soms zelfs half 8. Wat een luxe! 's Middags ook nog 2 uur dus ik ga zelf ook wel eens liggen, net ook even een dutje gedaan. Ik heb het nu echt even nodig. Ze slaapt nu nog dus vandaag weer 3 uur. Alleen 's avonds maakt ze er een spelletje van. Nog een filmpje, nog een liedje, nog een keer de lamp uit doen etc. etc. Hele verhaal afgewerkt, gaat ze toch gillen in bed. Gelukkig maar 5 minuten maar vind ik toch al erg lang
Bedankt Wen weer voor de uitleg. Ik zal eerst die doek nog 'ns gaan proberen en als ik het echt te omslachtig vind ga ik maar 'ns naar een Bondolino kijken.

Raar Chili, dat het nog steeds lekt. Heb je al 'ns een ander merk luier geprobeerd? Huggies of zo? Die had ik laatst voor Elena (was in de reclame) en ik merkte dat de pasvorm heel anders was.

Ik ga in het weekend ook wel vaak liggen hoor, als Elena slaapt. Vaak slaapt ze thuis ook langer, soms ook 3 uur dus dat is wel lekker. Van dat langer donker zijn trekt Elena zich niets aan. Vanmorgen hoorde ik haar om 6 uur al weer volop babbelen en zodra haar slaapzak uit is springt ze in het rond. Nou ja, voordeel is wel dat ik voordat ik naar m'n werk ga nog wat tijd met haar kan doorbrengen. Ik heb ook ontdekt dat elke ochtend om half 7 de Teletubbies op tv zijn dus dat geeft mij de tijd om even te ontbijten (zonder dat zij m'n ontbijt wegkaapt ). Naar bed gaan gaat bij haar wel goed. 's Avonds wil ze wel eerst op ons (kingsize) bed spelen maar daarna gaat ze braaf slapen.

Pfff, straks opruimen want m'n ouders staan morgenmiddag op de stoep. Ik hoop dat de schoonmaakster morgenvroeg komt opdagen. Scheelt weer!
ik ben er nog..... maar te weinig hier, sorry!

Alles gaat goed maar het is hectisch.

Er gebeurt veel op het moment.

Baan van man staat op de tocht dus dat geeft zorgen.

Mijn vader moet a.s. maandag geopereerd worden ( vandaag oproep gekregen )

Maandag moet hij in Nijmegen een 3 voudige bypass operatie ondergaan en ik heb daar best een beetje pijn in mijn buik van.

Er moet dus het een en ander geregeld worden met mijn werk en opvang er na enz enz.

Verder heb ik chronisch slaap tekort door de nachtdiensten maar tussendoor probeer ik dat maar "bij" te slapen ofzoiets

Mijn eigen bedrijf staat even op een laag pitje nu, domweg geen tijd voor met alle dingen die erbij komen.

Nog wel bezig met een opleiding en daar probeer ik in mijn nachtdiensten dan maar voor te leren.

Verder probeer ik oplossingen te bedenken voor het geval man straks echt zonder baan komt te zitten.

Geen tweede op komst hier, al zou ik het voor Dieke wel erg leuk vinden als ze een broertje of zusje zou hebben.

Verder ben ik even vergeten wat er nog meer geschreven is.

Ik probeer echt echt! snel weer van me te laten horen.
Sterkte Hip . Ik kan me voorstellen dat dat veel zorgen geeft. De baan van je man en dan nog de gezondsheidssituatie van je vader erbij. Ik hoop dat het allemaal goed afloopt.
Ach Hip, dat zijn geen leuke tijden. Alvast veel sterkte voor maandag dan! En wat gaat dat snel zeg, nou ja, dat is dan ook wel goed denk ik.

Chili, nee, gek maar ik heb helemaal geen kriebels. Vind het hartstikke schattig die kleintjes, maar eigenlijk net als voor ik zelf zwanger werd, van een klein afstandje zeg maar. Het zal vast wel weer komen, maar gelukkig houden mijn eierstokken zich qua rammelen aan onze 'planning' Wel zo handig want ik heb ook helemaal geen ruimte / tijd voor een baby! Volgend jaar willen we gaan verbouwen, nieuw bedrijf, cursussen...

Dus ik geniet lekker op een afstandje mee met jullie
Ach Hip, wat een ellende allemaal. Sterkte overal mee

Je hoeft je niet te verantwoorden over je afwezigheid hoor! Je hebt al genoeg aan je hoofd!

Chili, nee eigenlijk ga ik altijd werken als Chica slaapt. Zo kom ik aan mijn thuiswerk uren.

Ik heb trouwens ook op vakantie Huggies gebruikt en die hebben inderdaad een hele andere pasvorm, met meer elastiek rondom, zeg maar. Wie weet helpt dat?

Gaaaaaaap, Chica was aan het spoken vannacht. Regelmatig een beetje aan het huilen, maar ik kon niet ontdekken wat er was. Ze was ook al om half 6 wakker (normaal ruim 1,5 uur later) en wilde niet meer slapen.

Na het ontbijt kwam de boosdoener tevoorschijn in de vorm van een enorme poepbroek. Ze zal wel buikpijn hebben gehad vannacht. Zielig..

Gelukkig maar Wen, dat gevoel en verstand het met elkaar eens zijn over een tweede!

Ik ga eens aan de bak!
hip, dat klinkt allemaal helemaal niet fijn. Sterkte ermee!!

Arme chica, buikpijn.Is het nu helemaal over?

HIer een zieke oudste. Gisterenavond ineens 40 graden koorts, Toen we hem naar bed brachten nog niks te merken. Uk leek vanmorgen bij de gymles ook met de minuut hangeriger en slaapt nu al vanaf 10.30, dus ik vermoed daar dalijk ook een ziek kereltje.Overuren voor de dvd speler dus!!

Oudste wordt in februari 4. Het is echt al een kleuter. En een compleet ander kind als uk. Hij heeft echt een engelen geduld, kan uren puzzelen en is dol op spelletjes.Met hem kan ik echt al hele gesprekken voeren en ik moet erg lachen om alle vragen die hij stelt. Zo wijs al. Ik vind het alleen echt vreselijk dat hij straks naar school gaat. Ik hoor van iedereen om me heen, oh heerlijk he. Ik vind er echt niks heerlijk aan, ga hem denk ik enorm missen.Maar ja, hoort erbij en zal vast wel wennen. Voor uk is het denk ik ook wennen, maar ook erg goed als hij straks af en toe alleen is. Hij speelt weinig echt zelf, draaft constant achter broer aan en is soms erg gefrustreerd als hij de dingen die broer doet, nog niet kan. Dan kan hij gewoon die uurtjes lekker "het kleintje" zijn.

Ik ga even snel proberen iets in het huishouden te doen nu beide mannen slapen.

ps: hier zeker babykriebels, maar een man die er echt niet meer aan meewerkt.
Wen, volgend jaar biedt je zo te lezen al genoeg uitdagingen!

Lucia, gelukkig dat je in ieder geval de oorzaak weet van je onrustige nacht. Hopelijk slaap je vannacht beter.

Golfje, wat leuk dat je zo'n verschillende kinderen hebt. Wel vervelend als ze nu allebei ziek blijken te zijn. Ik kan me voorstellen dat de overgang groot is als je oudste naar school gaat en je veel tijd met hem hebt doorgebracht. Gelukkig heb je je Uk nog die je ongetwijfeld genoeg zal bezighouden!

Ik ben wel zwanger, maar ik heb ook niet zo'n babykriebels hoor. Ik vind het allemaal heel spannend allemaal, weer zo'n kleintje, maar ik vind de babytijd behoorlijk zwaar. Het komt misschien een beetje egoistisch over maar ik vind het vooral veel geven en er nog weinig voor terugkrijgen. Zodra die interactie op gang komt vind ik het veel leuker worden. Wat dat betreft kan ik me ook wel verheugen om interactie te zien tussen Elena en haar broertje of zusje. Dat lijkt me ook ontzettend leuk.

Ik moet zeggen dat ik, voordat ik Elena had, wel altijd gedacht had dat ik zo'n moeder zou worden die vooral de babytijd heel leuk zou vinden en het liefste 7 dagen per week alleen maar bij haar kinderen zou zijn, maar dat komt denk ik omdat ik m'n moeder altijd als voorbeeld zag. Ik ben er inmiddels wel achtergekomen dat ik toch heel anders ben dan m'n moeder. Gelukkig maar trouwens . Over een paar uur is ze bij ons en ik vind het heel leuk voor Elena, maar zelf wordt ik er alleen maar zenuwachtig van! Prettig weekend allemaal.
Hier ook weer ziekenboeg. Chica heeft alweer sinds vrijdag flinke koorts. Houdt t dan nooit op?

Ik zie er na al die slapeloze nachten ongeveer zo uit:
Hip; sterkte meid! Wat een vervelend tijd voor jullie! Ik hoop dat de operatie vandaag goed is gegaan. Enne voel het niet als een verplichting hoor om hier te komen schrijven. Zou het alleen raar vinden als jij en Dieke ineens weg zijn.

Vervelend zeg Lucia. Weet je al waar de koorts vandaan komt? Hoop dat het snel weer beter gaat bij jullie! Voel jij je naast het slaapgebrek wel okay?

Kitty; wat jammer dat Elena niet langer slaapt nu het langer donker is 's ochtends. Enne heel herkenbaar, Yuna pakt ook alles wat er op ons bord ligt . Was het weekend nog gezellig met je ouders? Is Elena nu met hen mee naar Nederland?

Wen; heel handig inderdaad dat je gevoel en je verstand het samen eens zijn. Hoop niet dat wij je vervelen met onze verhalen .

Golfje; lijkt me dat twee kids al erg druk is, zou je er dan helemaal niet tegen opzien met nog een kindje en drukte erbij? Zijn jou kindjes alweer beter of nog steeds ziek?

Ik heb sinds vandaag geen keelpijn meer, het is eindelijk over! Vriend is na de kuur gelukkig ook weer helemaal beter. En Yuna nog steeds niet ziek het lijkt er dus op dat haar weerstand echt beter is. Haar krentenbaard was ook na een paar keer smeren weer verdwenen. Van het weekend alvast wezen kijken voor een peuterbedje. Erg leuke gezien voor maar 40 euro bij de Ikea dus die wordt het waarschijnlijk. Nu nog nadenken of Yuna naar zolder gaat of de baby...
Lucia, he gat, wat naar weer! Wat kan een volle nacht slaap dan heerlijk lijken he. Hopelijk gaat het snel beter!

En Hip, ik heb vandaag nog even aan je gedacht, hopelijk is alles goed gegaan met je vader

Net als Chili vind ik het leuk dat je af en toe wat van je laat horen, logisch dat je wat anders aan je hoofd hebt en niet zoveel schrijft maar helemaal zonder jou is het niet hetzelfde hoor!

Chili, nee hoor, ik vind het hartstikke leuk om te lezen van jullie zwangerschappen en straks van de verse baby's. Meeleven is juist handig, niet de lasten, wel (een klein beetje van) de lol!

Welk bedje had je gezien? Ik kom de laatste tijd vaker bij Ikea dan goed voor me is, en kijk ook steels even naar de peuterbedjes (maar zolang Bloem niet uit bed probeert te klimmen vind ik het zo ook wel prima).

Komt de baby niet bij jullie op de kamer? Ik weet niet meer hoe je het bij Yuna deed.

Golfje, lastig he, dat je er dan met z'n tweeën over moet beslissen. Soms is het handiger als je gewoon je eigen zin kunt doen (maar je hebt je man wel nodig voor een derde natuurlijk ) Wel heel leuk dat je nu al twee van die verschillende karaktertjes in huis hebt.

Gaat het beter met de heren? Wat een ziekenboeg!

Kittycat, ik meen me inderdaad te herinneren dat Elena weer een weekje naar Nederland ging toch?

Ik geloof dat ik ook niet heel erg een babymoeder ben, eigenlijk. Voor zover je dat wel of niet kunt zijn, natuurlijk, je groeit er denk ik ook in mee. Nu Bloem wat groter wordt en de communicatie wat duidelijker wordt vind ik het wel veel makkelijker worden in ieder geval.

Al is het soms ook wel sneu: ze kan nu zelf aangeven dat ze pijn heeft, en waar, en dan denk ik: dat kon ze eerder niet, maar ze had dan heus ook wel pijn! Nu is het soms een luier die niet lekker zit of zo, van die kleine stomme dingetjes, die ik eerder nooit op had kunnen lossen.

Oh ja, ze zegt haar volledige naam sinds dit weekend, dat had ik nog niet verwacht met zo'n naam het klinkt wel een beetje potsierlijk
Hip, is de operatie bij je vader goed verlopen?

Vervelend Lucia, die slapeloze nachten. Slapen zal toch al moeilijker gaan met je dikke buik. Hopelijk is Chica snel weer beter.

Chili, fijn dat jullie weer beter zijn en Yuna niet ziek geworden is. Wij gaan voor Elena wel een nieuw bed kopen en haar kamer opknappen, maar over de baby heb ik nog niet zoveel nagedacht. Ik verwacht dat de baby toch wel ongeveer weer een half jaar bij ons op de kamer ligt dus we kijken volgend jaar zomer of zo wel waar die daarna naartoe verhuisd. Misschien wel bij Elena op de kamer aangezien haar kamer best groot is.

Wen, wat knap dat Bloem haar lange naam helemaal kan zeggen!

M'n ouders waren trouwens in opperbeste stemming afgelopen weekend dus het bezoek viel mee. Zondag is Elena zonder problemen met hen meegegaan naar Nederland. Helaas werd ze zaterdag ineens wel wat verkouden. Zul je altijd zien, is ze ruim een half jaar niet meer verkouden geweest, gebeurd het net voordat ze moet vliegen. De vlucht was verder zonder problemen verlopen. Helaas is haar verkoudheid wel erger geworden. Er komen momenteel ook weer kiezen door want er wordt veel gekwijld, dingen (zoals haar tuitbeker) worden achterin haar mond gestopt, ze had een hele rode wang en dunnere poepluiers dus het zal er allemaal wel mee te maken hebben. Gelukkig is er aan aandacht geen gebrek bij m'n ouders dus wat dat betreft is ze beter af daar dan in de creche nu ze zich niet helemaal goed voelt. Vrijdag gaan m'n man en ik ook naar Nederland dus dan zien we haar weer.

Gisteren was een vrije dag hier. Ik ben de stad ingegaan want m'n man liep de marathon in Dublin (in 3 uur en 42 minuten) dus dat was wel leuk. Nu weer aan het werk en morgenavond een uitgebreide echo. Spannend dus!
Wat knap Wen dat Bloem al haar hele naam zegt! Ik zou het wel willen horen . Inderdaad handig he, dat ze nu kunnen aangeven als ze pijn hebben. Hoe vaak gaat Bloem eigenlijk naar het kdv? Vroeg het me ineens af. Waren het niet vier halve dagen? Yuna gaat ook nog niet in een peuterbedje hoor, we waren bij de Ikea voor een tafeltje met 2 stoeltjes voor haar. En ze vindt het heel leuk al valt ze nog wel eens met stoel en al om Yuna klimt ook nog niet uit haar bedje dus ik vind het ook nog niet nodig. De baby gaat straks eerst in het wiegje bij ons op de kamer, denk ook weer een maand of vier (net als Yuna heeft gedaan). Dus eigenlijk hebben we pas volgend jaar er eentje nodig. Ik weet dus alleen niet goed of zij al moet wennen aan het bedje in het kamertje waar ze nu slaapt of gelijk in een nieuw bed in een nieuwe kamer? En voordat de baby komt of kan het wennen ook als de baby er als is? Er zal voor haar al zoveel veranderen!

Kitty; wat een sportieve man heb jij zeg! Knap hoor. Enne succes met de 20 weken echo morgen. Hebben jullie geen extra kamer voor de baby? Of vind je het gewoon fijn dat de baby na een half jaar bij Elena gaat?
wij hebben er met oudste voor gekozen om alles al te veranderen voordat de baby er was. Beetje het idee dat hij er dan aan kon wennnen, zonder het idee dat hij plaats moest maken, maar ook omdat ik het met een klein babietje niet zag zitten oudste van slag te hebben. Dan liever van te voren. Samen slapen hadden wij dus ook bedacht, in het oude huis was geen andere kamer voor uk. Helaas vond oudste uk zo lief dat er gewoon bij in bed sprong of er knuffels bij gooide. Niet zo veilig dus.

Uk kan ook zijn naam zeggen, maar dat is natuurlijk niet zo lastig Wel echt knap dat Bloem het ook kan, want haar naam is wel even andere koek!

Qua drukte tja, ik denk dat een derde daar niet zoveel in uit maakt. Als ik al zie hoe makkelijk uk mee ging in het al bestaande ritme. Ik heb me na de geboorte van uk echt heel vaak afgevraagd hoe het kon dat ik het na de geborte van oudste best een tijdje druk vond. Ik vond uk ronduit saai toen hij net geboren was, de hele tijd slapen! En nu wordt het steeds makkelijker, zeker nu ze samen spelen. Ik kan gewoon echt op de bank een boek lezen oid, zonder ze te horen!!

Hopelijk is het een mooie echo morgen Kitty, toch altijd ook wel een beetje spannend of niet??

Ik zit nu betaald thuis. Ik heb zorgverlof, KDV belde dat oudste toch echt niet lekker was. Hij ligt nu onder een dekentje op de bank en snurkt enorm!Uk heeft zo nu en dan verhoging, maar ik denk inderdaad ook dat hij een kies krijgt! Ik heb geprobeerd te voelen, maar het enige resultaat was dat hij me hard in mijn vinger beet!

We zijn trouwens naar plopsaland geweest! Uk vond het helemaal geweldig. Zegt tegen iedereen: ikke bumba. Plop kietelen!! Zo leuk, zijn gezicht straalt als we het er over hebben, dat is voor het eerst dat ik zo duidelijk kan zien dat hij zich echt iets herinnert!
Chili, ik denk dat we Elena begin volgend jaar aan een groot bed laten wennen, dus voordat de baby er is om wat je al schrijft, dat er al zoveel veranderingen plaats vinden als de baby er is. Ze blijft wel in haar eigen kamer die we wat meer/anders willen aankleden. We hebben trouwens 4 slaapkamers dus ruimte genoeg, maar 1 kamer hebben we nu als logeerkamer ingericht en als die niet in gebruik is doe ik er de was/strijk en het verschonen van Elena. Dat vind ik dus wel erg handig en wil ik niet graag missen. M'n man heeft de kleinste slaapkamer als werkkamer ingericht en wil deze ook niet graag opgeven....... We zien dus wel hoe we het gaan doen. M'n vriendin heeft haar tweeling van 1,5 jaar en haar oudste dochter van bijna 4 op dezelfde kamer gelegd en dat schijnt erg goed te gaan dus vandaar dat ik dacht dat dat misschien voor ons ook wel een (tijdelijke) mogelijkheid is.
Golfje, wat betreft waar de baby gaat slapen wil ik het daarom ook allemaal eerst 'ns een beetje aankijken. Wanneer gaat de baby beter slapen, hoe gaat Elena met de baby om etc. Elena wilde de eerste 4 maanden helemaal niet in een eigen bed/wieg slapen en sliep 's nachts tussen ons in dus ik heb wel geleerd om niet teveel te plannen . Wel fijn om te horen trouwens dat jij de komst van een tweede als minder druk ervaren hebt!

Leuk dat jullie naar Plopsaland geweest zijn. Ik heb er wel 'ns van gehoord maar weet eigenlijk niet precies wat voor soort pretpark het is. Zit het niet op meerdere plaatsen in NL en Belgie?

Enne, fijn dat je weer betaald krijgt voor het thuiszitten. Hopelijk is je oudste snel beter. De echo vind ik inderdaad spannend. Gelukkig voel ik nu regelmatig beweging dus dat stelt me wat gerust.
Kitty; hoe is de echo gegaan? Is alles goed? Ik hoop het wel!! Nog gezien wat het gaat worden

Golfje hoe gaat het nu met je mannetjes? Alweer wat beter? Denk dat ik ook voor wennen vooraf ga. Dus het peuterbedje zal toch al wel begin volgend jaar gekocht worden. Ik denk dat het het handigste is als zij naar zolder gaat (dus verhuizen). Dan maken we het daar ruim van te voren in orde en kan ze langzaam wennen.

Yuna wil ineens af en toe niet meer in de tripptrapp eten maar bij mij op schoot. Een heel drama dus vanavond. Iemand tips hoe hier mee om te gaan?
Ik ben ook benieuwd hoe de echo was Kittycat! Spannend hoor.

Chili, Bloem heeft dat ook wel, dan klimt ze van de stoel af en bij mij op schoot. Enige tip die ik heb is gewoon laten gaan, ik denk dat het vanzelf weer overgaat.
hier nog iemand die nieuwsgierig is hoe het is gegaan bij de echo!

Hier nog steeds ziekenboeg. Uk is er wel ok aan, denk dat hij last heeft gehad van doorkomende kiezen. Hoest wel als een zeehond, maar niks aan te merken verder.

Oudste ben ik gisteren mee bij de huisarts geweest, heeft nu al een week koorts. Bleek een fikse oorontsteking te hebben. Gekke vind ik dat hij zelf zegt geen pijn aan zijn oor te hebben. Zo lang koorts kan echter niet door oorontsteking komen, dus als hij morgen nog koorts heeft moet ik terug, dan krijgt hij ab.

Vandaag dus maar weer zorgverlof. Het is fijn dat het bestaat, maar ik voel me wel bezwaard om het op te nemen. Nou ja, in elk geval hebben we vandaag wederom een betaalde huishoudelijke kracht!

Gisteren was hier 15% korting bij de speelgoed winkel, dus hebben we de sint cadeautjes ingeslagen. Ze krijgen nu samen de playmobil speeltuin, de speeltent en een keukentje, met servies etc en een zelfgemaakte schort en koksmuts. Uk krijgt daar nog aquadoodle van nijntje, een badspeeltje en een peuter op afstand bestuurbare auto. Klinkt toch wel weer als erg veel, zo bij elkaar. Die auto is wel uberjongens achtig, ben niet zo van het hele uitgesproken jongens spul, maar uk is echt gek op auto s. Denk dat hij dit wel heel leuk vind.

Op schoot zitten wil oudste hier ook wel eens. Bij hem kan ik al onderhandelen, 3 hapjes bij mama, dan weer op de stoel. Uk heeft dat nog niet, maar ik zou hem denk ik even op schoot nemen, en dna als "smoesje"iets gaan pakken na een tijdje en hem dan in de stoel zetten. Eten met een kind op schoot is niet zo heel handig.

Uk is trouwens een groeispurt aan het maken. Ik heb hem gisteren ook eens gewogen en hij is ( eindelijk!!!) over de 10 kg. Hij weegt nu 10.4. Oudste woog met twaalf maanden 11.6.

Ik vind het ook echt peutertjes worden, gisteren heeft hij de champignons gesneden!!!. Wel met de eiersnijder hoor! En wat prakken met een kindermesje. Resultaat zijn wel enigzins geplette champignons, maar die smaken ook en uk is dan zo blij! fijne dag!
Hier een berichtje uit de ziekenboeg. Met Chica gaat het al wel weer wat beter, al heeft ze maar weinig energie en hoest ze nog aardig.

Ik word er steeds gammeler op, bleeegh..

Kitty, ben ook benieuwd naar de echo!!

Het op schoot zitten tijdens het eten wil Chica ook regelmatig. Dan eet ze eerst haar eigen bord leeg en wil dan bij een van ons zitten om van ons bord verder te eten. Ze kijkt ook echt wel bord haar het beste bevalt.. Tuthola..

Chica heeft laatst ook geholpen met koken: de groene kroontjes van de cherrytomaatjes gehaald. Ze vond het superleuk om te doen. De helft van de tomaten verdween wel in haar mond, maar dat mag de pret niet drukken, haha.
Het winterseizoen is weer begonnen denk ik... ik ben bang dat we nog heel wat keren de ziekenboeg kunnen vullen.

Bloem mag niet helpen met koken: ze heeft een voorliefde voor scherpe messen en weet er altijd feilloos eentje uit te kiezen die helemaal niet in de buurt zou moeten liggen maar er toch ligt.

Ik hoop ook dat met Hips vader alles goed is gegaan...

Ik heb een filmpje gemaakt van Bloem die haar naam zegt, eens kijken of ik die op de Hyve kan zetten (zo stom, maak je een filmpje met je telefoon, wil je hem versturen, zegt 'ie dat het bestandsformaat niet wordt herkend. Uhuh, het is je eigen formaat, stom ding! Dus nu via de ouderwetse manier)
Echo was goed! Pff, wat een opluchting weer. Alleen dan realiseer je je hoeveel er eigenlijk mis kan gaan en wat een risico je eigenlijk neemt door weer een kind op de wereld te zetten. Dit kind wordt weer geen ‘kleintje’ vrees ik. Het meette nu alweer een week vooruit! Het enige is dat m’n placenta in de buurt van de uitgang ligt. Ik moet daarom met 34 weken weer een uitgebreide echo laten maken om te kijken of de placenta dan niet voor de uitgang ligt. Is dat bij jou ook niet het geval Lucia?

We weten het geslacht niet. Ze vroeg meteen aan ons of we het wilden weten, maar we hebben besloten om het toch maar niet te weten aangezien we de kans op onze mond voorbij praten te groot achten.

Elena wil alleen bij mij op schoot eten (of m’n man) als ze ziet dat wij aan het eten zijn en zij niet dus we zorgen ervoor dat zij zoveel mogelijk tegelijkertijd iets op haar bord heeft en dan wil ze wel gewoon in haar stoel zitten.

Golfje, die jongens van jullie worden inderdaad verwend! Leuke dingen die je allemaal voor ze gekocht hebt.

Vervelend zeg dat je oudste zo ziek blijft. Hopelijk zakt de koorts snel.

Fijn dat Chica weer wat beter is Lucia. Mee laten helpen met koken heb ik nog niet aangedurfd met haar. Het lijkt me wel leuk als ze de leeftijd krijgt om koekjes te gaan bakken en zo. Ik zag de vormpjes laatst liggen in een winkel en bedacht me toen dat ik dat zo leuk vond vroeger.

Volgens m’n moeder heeft Elena deze keer wel erg veel last van de achterste kiezen die doorkomen. Als m’n moeder een vinger in haar mond steekt begint ze te huilen van de pijn terwijl ze toch niet heel kleinzerig is. Verder wil ze alleen maar vloeibare of zachte dingen eten als soep, yoghurt en banaan. Ze is ook nog steeds erg verkouden. Ik ben blij als ik haar morgen weer zie.

Ondanks dat ze deze week stukken minder gegeten heeft dan normaal gesproken, blijkt haar gewicht toch op 15,6 kilo uit te komen...... bij een lengte van 89 cm. Ik heb ‘ns naar de grafieken gekeken van de WHO op internet en met haar lengte en gewicht zit ze bij de meisjes op het bovenste lijntje.

Wen, ik ben benieuwd naar dat filmpje. Mij lukt het trouwens ook niet om filmpjes op Hyves op te laden. Ik raak er alleen maar gefrustreerd van.

Vanmiddag heb ik nog een afspraak bij de gyneacoloog om te zien of ik weer door de ‘keuring’ kom en morgen dus richting Nederland.
Fijn Kitty!! Ik herken helemaal wat je zegt, dat je je op zo'n moment weer realiseert wat er allemaal niet goed kan zijn..

Klopt, ik krijg ook nog een uitgangsecho, over 2 weekjes.
Hallo allemaal,

Even tussen de bedrijven door..

De operatie van mijn vader is goed gegaan gelukkig.

Het ging er maandag nog even om spannen of er ook nog een nieuwe klep geplaatst zou moeten worden.

Dat vonden de artsen uiteindelijk niet nodig.

Na de operatie maandag verloor hij eerst nog wat teveel vocht en bloed maar gelukkig stopte dat op gegeven moment.

Vervolgens bleef hij ( natuurlijk ) het langste van iedereen op de IC slapen en moest daardoor ook het langst beademt (d. dt ? ) worden.

Rond 20:00 werd hij eens wakker, maakte wel gelijk grapjes toen de beademing eraf was.

Zo kende we hem weer

Al met al spannend geweest en nog natuurlijk.

Vandaag is hij overgeplaatst naar zijn eigen ziekenhuis, nu verder herstellen.

Dieke is vandaag ontzettend vrolijk en jolig, gewoon grappig om te zien.

Ze is eigenlijk altijd vrolijk maar vandaag is het opvallend

Ze doet niet anders dan gillend en lachend met de hond door de kamer rennen.

Als ik naar haar kijk begint ze hardop te lachen naar me, moet er zelf ook steeds om lachen!

In de winkel liep ze ook al jolig en joelend te doen...

Heeft zeker iets met het weer te maken ofzo

Het is hier nogal stormachtig.

Fijn om te lezen dat de echo's goed waren, blijft spannend he ?

Leuk filmpje Wen, wat spreekt ze het ook al mooi uit.

Ik hoop dat de zieken onder ons snel helemaal opknappen, zo vervelend dat ziek zijn...

Tot snel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven