Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Poeh, ik ben blij dat te lezen Hip! Al maakte je vader het dus nog wel even spannend.

En Kittycat, van harte met je goede echo!
Hip fijn dat de operatie goed is gegaan.Hopelijk blijft het herstel ook goed gaan. Leuk zeg dat Dieke zo'n heerlijk vrolijk meisje is. Ben ik soms wel jaloers op

Kitty heerlijk zeg dat alles goed is met de baby. En heel herkenbaar ook hoor, wat ik laatst al schreef op hyves, ben er ook heel veel mee bezig. Vanochtend Yuna ook op de weegschaal gezet, 12.8 kilo! Ik zal haar het weekend ook eens gaan meten. Ben wel nieuwsgierig. Elena is al echt een meid. Veel plezier dit weekend, haar lekker weer knuffelen.

Wen; ik had al gehoopt dat je dat als tip zou meegeven. Mijn vriend wilde niet dat ik haar op schoot nam omdat ik haar dan haar zin zou geven. Maar oh ik vind dat zo moeilijk. Geef toch wel heel vaak toe... Ik ga zo even het filmpje bekijken, leuk!

Lucia gelukkig gaat het dus weer iets beter. Kon ze wel naar het kdv? Of werk jij dan thuis als ze ziek is? Wel ook je rust nemen hoor wanneer het kan natuurlijk... herkenbaar trouwens: tomaatjes eten, van ons bord mee eten
quote:Chili schreef op 28 oktober 2010 @ 21:30:

Wen; ik had al gehoopt dat je dat als tip zou meegeven. Mijn vriend wilde niet dat ik haar op schoot nam omdat ik haar dan haar zin zou geven.

Is dat erg dan? Ik zie daar nooit zo het probleem van in. Als het onredelijk is, tja, dan wel, maar over zoiets ga ik niet moeilijk doen hoor. Zonde van de energie

Jeetje, wat zijn ze hard aan het groeien! Bloem zit nog rond de 11 kilo, maar ze is dan ook echt slank, zit geen vetje aan zonder schrielkip te zijn. Ze gaat graag op de weegschaal staan (digitaal) dus ik kan het goed in de gaten houden, haha. Ze vindt de getalletjes zo leuk.
Gelukkig dat de operatie van je vader goed is gegaan Hip, maar inderdaad nog wel spannend zo te lezen!

Heerlijk he, als die ukkies zo happy zijn, geeft zoveel energie!

Chica is vandaag weer naar het kdv, voor het eerst deze week. En ik zit (ook voor het eerst deze week) met mn duffe kop achter de computer..

Chili, ik doe daar ook niet moeilijk over hoor, ik ben van het type 'pick your battles'. Wil zij even op schoot, doet ze dat maar lekker.

Eigenlijk krijgt ze maar heel weinig nee te horen, als ik er zo over nadenk. Ze wil maar weinig gekke dingen en is ook wel zo voorzichtig met alles dat ik daar weinig te ' corrigeren' heb.

Ik vind het ook leuk om te zien hoe creatief ze soms is in haar spel. Laatst was ze driftig op zoek naar een 'luiler' in de luiertas. Alles werd overhoop gehaald (zat namelijk geen luier in, haha). Die bleek voor een popje bedoeld te zijn. Die pop kon 3 keer in de luier, maar dat maakte blijkbaar niet uit..

Chica zit denk ik ook rond de 11 kilo, of er nog onder. Zit ook weinig vet aan. En eten dat ze doet! Gisteren spande de kroon. Over de hele dag: 3 boterhammen, een cracker, 2 borden avondeten, 1,5 banaan, 2 mandarijnen, 2 kiwi's, 2 plakken ontbijtkoek en nog een gewoon koekje.

Of zijn dit voor jullie hele normale hoeveelheden?
Golfje was gister nog vergeten te reageren. Wat een leuke cadeaus allemaal. Krijgen ze dat allemaal te gelijk of zo af en toe wat in de schoen? Welke keukentje heb je? De jongens alweer helemaal beter? En jij niet ziek geworden?

Wen; nee ik vind het zelf ook niet erg. Inderdaad, zonde van de energie als het zo is opgelost. Maar vriend is bang dat ze zo te verwend wordt. hahaha Yuna gaat er ook vaak op staan, vindt de getalletjes blijkbaar ook leuk. Vanochtend ook gemeten, ze is ongeveer 85 cm. Qua gewicht heeft ze vanaf het begin al net iets boven gemiddeld gezeten. Maar wat wil je, ze eet en drinkt als een bouwvakker .

Lucia; klinkt als een normale dag voor Yuna . Waar ik wel oplet is dat ze gezonde dingen eet en dan vind ik het prima zo. Ze krijgt alleen op visite 'slechte' koek en snoep. Wel grappig trouwens, bij het liedje 'hondje woef' roept ze na 'blijf van al mijn lekkers af' altijd ; koek'!
hip: fijn dat het naar omstandigheden goed gaat. Hopelijk herstelt hij snel verder. En die kleine Dieke klinkt echt als een heerlijk moppie!

Uk eet denk ik net iets minder fruit, maar verder komt hij aardig in de buurt. Wel meer brood, minimaal 4 sneetjes op een dag.

Avondeten vind ik soms echt abnormaal. Hij eet (als het zou moegn) met gemak dezelfde portie vlees als een volwassene, vandaag bijv. heeft 3/4 cordon blue gegeten. Hij is echt wild op het vlees. Hij eet de rest ook goed op, dus tja, soms heeft hij dan geluk, zoals vandaag.

Tja snoepen. Oudste heeft heel lang geen snoep gehad. Bij uk is dat toch echt anders. Ik ben er zelf iets makkelijker in en hij heeft natuurlijk een voorbeeld.

Qua corrigeren merk ik ook wel dat er twee zijn. Als ik iets bij de ene laat gebeuren, kan ik er gif op in nemen dat nummer 2 volgt. Zo zat ik dus vandaag met 2 kids op schoot te eten, tja, dat lukt toch niet zo goed.

Wen: ik denk dat uk dan qua gewicht wel bij Bloem in de buurt komt. Al zie ik hem de laatste weken ineens boller worden, echt een kinnetje!! Hahaha, zal binnenkort welweer de hoogte ingaan, dat herken ik van oudste. Die wordt altijd pafferig en is dan ineens een stuk de lengte in.

Vandaag weer naar de huisarts geweest met oudste. Heeft een dubbele middenoor ontsteking en een kuur gekregen. Ws nog een ontsteking ergens omdat zo lang koorts ( 9 dagen), niet bij oorontsteking past, maar ze konden zo niks vinden. Hopelijk knapt hij nu snel op.Het is echt zo sneu, mn s nacht is hij zo beroerd. Hij is zichtbaar afgevallen, walletjes onder oogjes. Vanmiddag viel hij in mijn armen in slaap.

Mijn nachten zijn beroerd, ik ben ook al een week bijna niet buiten geweest (hele week zorgverlof), dus mijn humeur wordt ook niet beter.

Uk is er weer prima aan. Hij is wel ontzettend grenzen aan het opzoeken. Gisteren had hij in de hoek moeten staan op het kinderdagverblijf. Hij had alle kindjes omgeduwd, ook de groten. En het erge is: hij verteld met een stralend gezicht tegen iedereen die het wil horen: ikke stout, ikke hoekje, ikke niet duwen, om vervolgens helemaal te gaan lachen. Klein lief monstertje!!

Hij is overigens super lief tegen oudste. Hij merkt echt dat die ziek is en brengt hem de hele dag zijn slaapknuffel na en vandaag haalde hij ook die van hemzelf uit bed toen oudste bleef huilen!

Kitty, heb je een goede reis gehad en weer lekker bij je meisje??

Zo ik kruip mijn bed in. We hadden eigenlijk een ( erg leuk) feestje vanavond. Logeren vind ik nu niks voor oudste en een oppas hier ook niet. Ik wil dan toch zelf bij hem zijn, dus vriend is alleen gegaan. Ik baalde eerst gruwelijk, maar na vanacht ( tot 3 uur in de weer en vanaf 5,30 weer) ben ik alleen maar blij dat ik mag slapen!!
Goeiemorgen,

Hoe is het bij iedereen? Met alle zieke kindjes en ouders?

Ik lag t weekend in de lappenmand, maar Chica is weer opgeknapt gelukkig.

Ik haar van de week eens op de weegschaal gezet en ze woog maar liefst 11.9 kg! Stuk meer dan ik dacht! Vandaar dat al haar kleren opeens te klein zijn.. Qua shirtjes heeft ze maat 86 gewoon overgeslagen in de zomer, heb nu meteen 92 gekocht!
Hip, wat fijn dat de operatie van je vader goed verlopen is. Hopelijk hersteld hij snel en hoef je je over hem alvast geen zorgen meer te maken.

Lucia, Chica heeft inderdaad ineens een groeispurt doorgemaakt. Zomaar een maat overgeslagen. Dadelijk haalt ze Elena nog in . Die heeft nu maat 98.

Elena eet trouwens ook volwassenen porties, zelfs vaak wel meer dan een gemiddelde volwassene. Ze is ook gek op vlees en heeft afgelopen weekend weer gesmuld van de gehaktballen die m’n moeder maakt. Zelf eet ik bijna geen vlees, dus ik kijk soms met verbazing toe.

Waar ik me soms ook over verbaas is wat andere kleine kinderen al aan snoep krijgen. Nu is het niet zo dat Elena helemaal geen snoep krijgt hoor. Ze krijgt ook regelmatig een boterham met Nutella of hagelslag bijv nadat ze eerst brood met kaas of appelstroop gegeten heeft. Maar als ze vraagt om een koek dan geef ik haar dingen als een minirijstwafeltje, een banaan, een vruchtensmoothies (van die knijpzakjes), stukje kaas, worstje en als ze blijft vragen om dingen dan heeft ze dus gewoon honger en dan maak ik een boterham voor haar. Ze is daar nog tevreden mee en zolang dat het geval is ben ik niet van plan om haar aan chocolade, chips, frisdrank etc te laten wennen. Zelf ben ik echt gek op chocolade maar ik eet het alleen als Elena het niet ziet, dus hier op het werk of als ze in bed ligt. Thuis is er dus geen probleem. Het probleem ontstaat echter als we bijv naar haar neefjes gaan. Die zijn nu 2,5 en 3,5 maar ik herinner me nog dat ze een jaar geleden met kerst al aan de bakken chips, M&M’s en frisdrank zaten. Een week geleden zat ik bijv in de auto bij vrienden en ook hun dochtertje van 2,5 zat erin. Hoor ik haar ineens om ‘coke’ vragen ! Soms vraag ik me af of ik de enige ben die dit niet normaal vind.

Chili, dat probleem met op schoot zitten en hoe ermee om te gaan herken ik wel. Wij hadden zoiets gisterenavond, in het vliegtuig. Vlucht was vertraagd, ik had Elena al het vliegtuig mee ingesjouwd omdat m’n man met buggy bezig was en toen we zaten vond ik dan ook dat ze maar bij m’n man op schoot moest zitten tijdens het opstijgen want ik was doodmoe en ik heb ook nog ‘ns een baby in m’n buik zitten. Nu wilde ze (zoals altijd) dus perse bij mij op schoot zitten dus ze zette het op een krijsen. Ik heb dan dan de neiging om uiteindelijk toch maar toe te geven maar m’n man vond dat ze moest leren om niet altijd haar zin te hebben dus hij hield stug vol. Gelukkig hadden we een stoel naast ons wel vrij weten te houden dus kon ze daar de rest van de vlucht opzitten en toen we gingen landen heb ik het anders opgelost. In plaast van haar bij een van ons op schoot te nemen heb ik haar gewoon op die vrije stoel vastgeriemd. Qua lengte en gewicht is ze toch groter dan een gemiddelde 2-jarige dus dat ze over 2 maanden pas 2 is maakt dan ook niet zoveel uit. Dat vond ze gelukkig wel goed.

Dit was een voorbeeld maar over het algemeen ben ik dus ook erg gemakkelijk maar ik begin me wel steeds vaker af te vragen of ik niet strenger zou moeten zijn. Ik merk namelijk dat zodra Elena haar zin niet krijgt of dingen gaan niet meteen zoals ze wil dat ze gaan, dat ze het steeds sneller op een huilen begint te zetten en eerlijk gezegd heb ik me daar bij andere kinderen vaak aan geergerd.

Golfje, je Uk klinkt wel heel ondeugend maar volgens mij is het ontzettend moeilijk om echt boos op hem te worden. Ik zal trouwens ‘ns vragen hoe ze bij ons op het kdv omgaan met kinderen die dingen doen die niet mogen. Ik heb wel ‘ns gelezen dat volgens de regelgeving hier straffen als ‘time out’ ed verboden zijn maar ben benieuwd of ze zich daar ook daadwerkelijk aan houden. Ik geloof niet dat ze Elena er ooit ‘gestraft’ hebben.

Heeft de kuur inmiddels geholpen bij je oudste? Ik kan me voorstellen dat je baalt dat je een feestje mist en nog erger, een hoop slaap, maar ik zou ook liever bij m’n kind willen zijn.

Zelf baalde ik best wel dat Elena afgelopen week bij m’n ouders was terwijl ze zich niet lekker voelde. M’n ouders hebben verschillende nachten met haar opgezeten en ik ben aan de ene kant blij dat ik dat ‘gemist’ heb maar aan de andere kant voel ik me schuldig omdat ik weet dat ze dan toch het liefste haar mama in de buurt wil hebben. Ze was trouwens ontzettend blij toen ze me zag afgelopen vrijdag. Toen ze me van een afstand aan zag komen veranderde haar mond in een ‘big smile’ en rende ze met gespreide armen op me af om een paar seconden later in mijn armen te vallen. Gelukkig heeft ze nergens geen last meer van.

Nou, het is weer een erg lang verhaal geworden. Tijd om wat werk te verrichten nu!
Kittycat, ik kwam dat toevallig vanochtend nog tegen, dat in Ierland 'conditional parenting, in which the level of care shown to a child is made contingent on his or her behaviours or actions' onder emotionele mishandeling valt. Je snapt dat het mij niet zou verbazen als daarom time-outs op kdv's niet mogen

Met die snoepjes e.d. ben je volgens mij echt niet de enige hoor. Wij waren op een verjaardag waar Bloem een spekje kreeg, de andere kinderen hadden hem binnen 10 tellen op, ik kreeg een kwartier later de overgebleven helft in mijn handen geduwd en iedereen was reuzeverbaasd. Tja, ze krijgt ook nooit snoep van mij, ze eet veel liever mandarijntjes of ander fruit, bij uitzondering een keertje een stukje Liga. Grappig trouwens, de m&m's zag ze aan voor besjes, toen we zeiden dat het dat niet was, verloor ze alle interesse, haha.

Verder eet Bloem niet zoveel op dit moment, zeker geen volwassen porties. 's Ochtends een boterham of 'chippies' zoals ze de volkoren cornflakes noemt, 's middags twee boterhammen, 's avonds een schaaltje avondeten. Het hangt er ook erg vanaf wat we eten, spruitjes, doperwtjes en rijst gaan in grote hoeveelheden naar binnen. Maar ze is denk ik ook de lichtste met haar krappe 11 kilo?

Hopelijk is iedereen weer een beetje beter?

Ik kan het me voorstellen Kittycat, dat je het liefste zelf bij Elena was geweest. Gelukkig was ze in goede handen en is ze nu weer fit.

Chili, weet jij al of je reis voor je werk op een later moment doorgaat?
Wat grappig Wen, dat je dat gelezen hebt. Lopen we hier tenminste nog ergens mee voor .

Het is trouwens niet zo dat Elena dingen als snoep, koek, chocola ed niet lust hoor. Ze eet en drinkt zo'n beetje alles wat haar aangeboden wordt. Alhoewel, ik kan me een keer herinneren dat m'n schoonzus haar Fanta gaf en ze na een slok gedronken te hebben haar beker maar snel aan mij gaf. Maar ik kan me dus wel flink ergeren als m'n man haar mee naar z'n zus heeft genomen om met haar neefje te spelen en bij thuiskomst verteld dat ze wel geen honger meer zal hebben omdat ze al zoveel troep achter haar kiezen heeft. Dat vind ik gewoon zonde omdat ze de gezondere opties ook lust.
Chica krijgt ook weinig snoep hoor, zeker thuis niet. Vind ik ook niet nodig.

Als we ergens zijn, gaat ze ook helemaal niet af op de zoetigheid.

Maar chips of andere hartige dingen vindt ze echt heerlijk. Als we ergens zijn om te eten of bij een feestje en er verschijnen hapjes op tafel vind ik het soms echt lastig om te voorkomen dat ze zich helemaal volpropt. Andere mensen vinden het ook prachtig om haar een toastje met blauwe kaas te zien eten, dus dat helpt ook niet echt. Gelukkig komen dit soort situaties niet wekelijks voor.

Hoe leg je zo'n ukkie ook uit dat iedereen van die hapjes mag eten, behalve zij? Of dat ze een handje chips mag, maar daarna niet meer? Jullie nog tips?
Wij vertellen het gewoon, dat ze best wat mag hebben maar dat ze het eventjes moet vragen, omdat andere mensen ook wat willen. Gestage toevoer, dus niet alles snel achter elkaar, maar verspreid over het bezoek. En tussendoor desnoods wat afleiden door te wijzen op speelgoed aan de andere kant van de kamer

Gaat tot nu toe eigenlijk heel goed.
Ja, dat proberen wij ook wel, maar zeker op de momenten dat ze honger begin te krijgen, vindt ze even wachten toch wel erg moeilijk..

Afleiden met andere dingen doe ik ook wel, maar dat is vaak van tijdelijke aard..
Wij nemen vaak 'gezonde' snacks mee als we ergens heen gaan en proberen haar die te geven in plaats van al de snoep, koek en chips die aangeboden worden. Ik moet zeggen dat het bij ons ook niet vaak voorkomt dat we bij mensen komen waar ze dat krijgt. Doordeweeks eet ze gezond in de creche en 's avonds gaan we nergens meer naartoe. Het scheelt ook dat verjaardagen voor volwassen hier niet gevierd worden zoals in Nederland dus die feestjes voor volwassenen waar vanalles op tafel staat hebben we ook niet. Het gebeurd eigenlijk alleen als we ooit in het weekend bij familie of vrienden op bezoek gaan die ook jonge kinderen hebben en die kinderen krijgen dan wel al die dingen. Het heeft dan geen zin om tegen Elena te zeggen dat ze dat niet mag want waarom mogen die kinderen het dan wel en het voelt voor mij ook een beetje als 'een aanval' op de ouders die wel eens beledigd kunnen zijn. Daarom laat ik het die keren dan ook maar gewoon gebeuren.
Het gebeurt hier ook niet vaak hoor, maar toevallig hadden we zondag zo'n situatie. We waren op bezoek en door het verzetten van de klok aten we later dan Chica gewend is en er stonden heerlijke hapjes op tafel.. Het waren vooral toastjes met kaas e.d. gelukkig, dus niet megaongezond.
Oh ja, wij nemen ook wel eens een fruitreepje of een mandarijntje mee als ik denk dat het van pas komt.

Kittycat, hoe worden verjaardagen van volwassenen bij jullie gevierd eigenlijk?
Wen, verjaardagen voor volwassenen worden niet uitgebreid gevierd. Mensen uit m'n omgeving gaan bijv uit eten met hun partner of ze vieren het thuis met alleen de kinderen. Toen m'n man enkele weken geleden jarig was heeft Elena hem cadeautjes gegeven toen hij in bed lag (zijn reactie: oh, nou voel ik me oud, ik kan me nog herinneren dat ik dat bij m'n ouders deed ) en ik had een taart gekocht die we later toen Elena wakker was gegeten hebben. Kijk, bij zo'n gelegenheid vind ik het niet erg dat ze dat ook een keer eet. We hebben ook nog 'happy birthday' gezongen en Elena vond het allemaal geweldig. Volgens mij dacht ze dat het om haar te doen was!

Trouwens, verjaardagen als mensen 21 worden of 30 worden hier wel heel uitgebreid gevierd. Vaak wordt er een ruimte voor afgehuurd. Daarna heb ik het idee dat mensen hun verjaardag liever voortaan vergeten .
Ah, wat grappig, zo'n verschil. Ik denk dat veel mensen in Nederland ook wel blij zouden zijn als verjaardagen niet meer zo zouden worden gevierd

En 50 of 65 worden?
Ik vind het eigenlijk ook best wel een verademing dat ik niet elke week verplicht naar een verjaardag moet of dat ik niet verplicht ben om allerlei mensen uit te nodigen en dingen in huis te halen als ik er geen zin in heb. Vooral omdat ik een grote schoonfamilie heb.

Ik hoor zelden dat 50 en 65+ verjaardagen gevierd worden. Heel af en toe hoor ik dat het gevierd wordt als iemand 40, 50 of 60 wordt maar volgens mij willen de meeste mensen er echt niet aan herinnerd worden! Dat er Abraham's en Sara's voor iemands huis geplant wordt als iemand 50 wordt in Nederland, daar kan m'n man nog steeds niet over uit. So embarrassing, verteld hij iedereen hier .
Golfje, alweer een beetje bij geslapen? Of nog steeds een zieke broer? Wel jammer van het feestje natuurlijk maar kan me voorstellen dat je dan alleen nog maar wilt slapen.

Wen, ja mijn reis is eerst verplaatst naar november, toen naar januari en nu staat het vast voor februari . Wel spannend hoor, dan heb ik toch ook al een redelijke buik. Wat een bescheiden meisje is Bloem. Ik probeer Yuna op zo'n feestje ook altijd af te leiden met rozijntjes of een boekje, tekening of zo maar dit is net als bij Chica van korte duur. Volgens mij proberen veel ouders van eerste kindjes het snoepen zoveel mogelijk te voorkomen maar denk dat het bij de tweede wel moeilijker zal gaan zoals Golfje al schrijft. Gelukkig hebben wij ook niet al te veel van die feestjes!

Lucia, helaas geen tips voor je. De tips die Wen gaf lukken hier dus ook niet of maar heel even. Ik vind het ook erg lastig want Yuna vindt wachten ook erg moeilijk. En snapt het ook niet dat zij niet mag en de rest wel...

Kitty, de situatie die jij omschrijft vind ik dus ook erg moeilijk. Ik geef er vaak aan toe omdat ik denk dat het wel weer overgaat. Maar vriend wil soms toch volhouden. Gelukkig valt het de laatste dagen weer mee al is het wel de hele dag mama mama mama mama. Maandag werkte ik thuis, vriend paste op haar maar dat werkt dus echt niet. Hoorde haar telkens roepen 'mama kijken?' en ze wilde niet naar bed gebracht worden door mijn vriend dus ben niet echt op geschoten. Elena nog last gehad van het verzetten van de tijd?
Chili, ik hoop voor je dat die reis in februari nu echt doorgaat en dat het niet nog later gaat worden .

Dat mama geroep is heel herkenbaar. Als Elena alleen is met haar vader is er niets aan de hand maar zodra ik er ben moet ik haar uit bed halen, in- en uit de kinderstoel hijsen etc. Kortom is het echt alleen maar 'mama'. Aan de ene kant vind ik het best leuk maar het is ook wel vermoeiend vooral nu ik zwanger ben. M'n man gaat er gelukkig goed mee om. Hij is blij dat de 'hechting' goed gelukt is .

Daar zeg (schrijf) je me wat, Elena last hebben van het verzetten van de tijd. Want dat zou namelijk best kunnen. De klok werd verzet toen we in Nederland waren en daar is het een uur later. Toen werd de klok verzet naar dezelfde tijd als die we hier hadden maar tegelijkertijd werd de klok hier ook een uur teruggezet dus toen we thuis kwamen was het eigenlijk zo'n 2 uur vroeger dan dat we in Nederland gewend waren. Afgelopen weekend bij m'n ouders sliep Elena tot half 8, 8 uur. Sinds we thuis zijn is ze om half 6 wakker . Dat betekent dat ik 's ochtends 2 uur met haar doorbreng voordat m'n man haar naar de creche brengt en dan moet ik mezelf nog snel, snel klaarmaken om op tijd naar m'n werk te kunnen. Tegen de tijd dat ik in de auto zit heb ik het gevoel dat ik er al een hele dag heb opzitten!

En Yuna? Slaapt ze nog steeds goed?

Ik moet zeggen dat ik me nu iets beter voel nadat ik net een van de (vrouwelijke) managers gesproken heb voor wie ik werk. Zij heeft een kind dat ook geboren is in januari 09 en zei dat hij de laatste 4 maanden 4 keer per nacht wakker wordt en vanaf half 6 is zij ook op met hem. En zij maakt heel wat langere werkdagen dan ik doe!

OMG, ik had chocolade pepernoten gekocht in NL en uit zelfbescherming heb ik ze maar mee naar m'n werk genomen in de hoop dat m'n collega's er een aantal weg zouden werken. Nu blijkt niemand hier ze te lusten dus zit ik me nog helemaal ziek te eten aan die dingen!
Kitty wat grappig dat de verjaardagen van volwassenen zo weinig gevierd worden bij jullie.

Ik hou zelf helemaal niet van die verjaardagen waar je in een kringetje zit, dat doen we zelf dan ook nooit. Wij vieren het óf niet, óf we maken er echt een feestje van met dansen en muziek en eten etc. Daar komen de latino-kant van de familie dan om de hoek kijken

Chili, gelukkig dat Yuna ook niet zo bescheiden is, haha.

Chica is af en toe zelf zo erg dat ze gezellig bij andere mensen gaat kletsen en spelen (we laten haar altijd lekker rondhobbelen als we bij iemand anders zijn), en dan met een schuin oog naar het lekkers in hun hand kijkt.. Dan zet ze haar allerliefste glimlach op en zegt 'happie'? Nou, ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand dat kan weigeren.. Ze weet haar charmes nu al strategisch in te zetten, dat wordt nog wat!

Dat ge-mama is hier ook hoor. Ze vindt de meeste mensen heel erg leuk, maar als ik er ben, is mama the one and only.

Chica is de laatste weken ook aan het spoken 's nachts. In het gunstigste geval wordt ze een keer per nacht wakker, en dan vaak rond de tijd dat wij naar bed gaan, en met een beetje pech nog vaker..

Ze slaapt ook sinds een paar nachten in haar nieuwe kamer, maar dat maakt tot nu toe niet uit qua slapen, t gaat niet beter en niet slechter.

Wel heb ik het idee dat haar laatste kiezen er misschien aan komen. Ze is hangerig, vindt sommige dingen pijnlijk om te eten en heeft een rood wangetje.

Kitty, bestaan die mensen, die geen chocoladepepernoten lusten? Het zou voor mij een zegen zijn, als ik ze niet lekker vond..
Lucia, ik heb het idee dat het ook wel erg Nederlands is om (veel) mensen uit te nodigen en dan in een kringetje te gaan zitten. Af en toe best leuk hoor, maar sommige mensen hebben bijna elke week zo'n verjaardag en dan wordt het zo'n verplichting.

Wat grappig dat Chica zo charmant om eten kan 'schooien'. Ik kan me voorstellen dat je haar moeilijk iets kan weigeren. Elena komt mij regelmatig om een 'koekoek' vragen. Ik geef haar dan zo'n rijstwafeltje (met yoghurt of kaneelsmaak) en doe dan net of het iets heel speciaals is wat ze vraagt en dan kijkt ze me ook met van die ondeugende ogen aan waardoor ik moeite moet doen om niet in de lach te schieten.

Vervelend dat Chica vaak wakker wordt momenteel. Elena wordt momenteel weer een uur later wakker gelukkig en slaapt 's nachts ook goed door. Het valt dus mee. Zij heeft vorige week dus ook veel last van die kiezen gehad dus het zou goed kunnen dat Chica er nu last van heeft.

Tja, die pepernoten heb ik nu dus zelf bijna op..... en m'n toenemende gewicht maar aan de baby wijten.....:).

Verder is Elena erg lief momenteel maar ook af en toe stronteigenwijs. Voorbeeld: ze wil haar sloffen zelf aandoen, maar dan aan de verkeerde voet. Dus zeg ik haar dat het andersom moet. Antwoord ze op zo'n geirriteerd toontje: Noooooo! Even later blijkt het zelf niet te lukken dus dan zegt ze 'helpen'. Ik wil ze dus aan de goede voet doen en daar gaat ze weer, Noooo! Uiteindelijk geef ik het dan maar op en loopt ze weg met aan haar linkervoet haar rechterslof en omgekeerd! Of gisteren, toen ik een heel leuke bodywarmer van suede en bont voor haar gekocht had. Thuis wil ik het haar aandoen. Heb ik het aangedaan, zegt zij meteen 'uit!' en trekt het ding weer uit! Nou ja, ik hoop maar dat het de leeftijd is en niet haar karakter!
Ja Yuna slaapt nog steeds goed. Echt heel fijn. Ook fijn dat Elena weer iets beter slaapt. Wat bedoel je trouwens dat je je nu iets beter voelt nadat je je manager had gesproken? Voelde je je ergens schuldig over? Oh en heel herkenbaar hoor, Yuna kan ook stronteigenwijs zijn. Hoopte ook al dat het niet haar karakter is!

Nee bescheiden is ze zeker niet Lucia. Soms wil ze niet bij iemand op schoot zitten maar zodra diegene iets leukers heeft wil ze het opeens wel. Rarara... Hier ook rode wangen. Denk dat ze inderdaad in de leeftijd zitten voor de kiezen. Mogen van mij nu snel komen die laatste vier. Is Chica weer helemaal beter? En hoe voel jij je?
Zo, allemaal van het (sombere) weekend aan het genieten?

Chica is zo goed als beter hoor, al blijft ze een kdv-hoestje houden. Ze slaapt gelukkig weer een stuk beter. Vanochtend pas om 8 uur wakker, lekker hoor!

Haha, Yuna is dus ook een klein opportunistje

Dat eigenwijze van Elena komt me ook heeeeeeel bekend voor. Met niks mag je helpen, en als het niet lukt wordt ze boos! En inderdaad moet ik dan helpen, maar uiteindelijk toch weer niet..

Geniet van de zondag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven