JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Ohh leuk Marlee, een jongetje. En fantastisch dat alles goed was uiteraard. Wel stoer, twee jongetjes! Dat trekt de boel hier trouwens ook weer een beetje recht...

Ik zet het erbij. Gefliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Marlee! Een jongetje, goed voor het evenwicht hier inderdaad

Maar eh, op Sam na krijgt iedereen die een tweede krijgt, nu een kindje van hetzelfde geslacht als de eerste. Da's ook typisch!

Vriend en ik hebben wb de 20-weken echo een soort compromis bereikt: ze mogen alles laten zien, en als we zien wat het wordt, dan is dat prima. Maar we gaan er dus niet expliciet naar vragen. Ik wil wel nog steeds een envelopje mee, voor als ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen.

Voyager, wat grappig dat je dochter-in-wording geen fan is van buikslapen
Voyager; wat leuk! Ook al de babykamer gekocht! En je bent zo lekker vrolijk, word al vrolijk van jou berichtjes.

Wen; jij bent er nu dus wel zeker van. Super man! Geniet ervan. Ik nog steeds niet maar dat komt vast snel. Hoop stiekum vrijdag tijdens de echo dat ie ff schopt en dat ik het dan ook voel. Dan weet ik zeker dat het de baby is ;). Ik duim voor je dat je het kunt zien tijdens de 20 wkn echo! Maar schijnt toch wel erg lastig te zijn als leek... Wil ook gaan spieken maar denk niet dat ik het kamertje er op ga aanpassen ;).

Helena; dat lijkt me ook zo bijzonder. Dat je eerst kindje ondanks dat ze het misschien nog niet helemaal snapt zooo lief kan zijn al voordat de baby geboren is. Volgens mij smelt je daarvoor als mams.

Lucia; ik heb ook erg last van brandendmaagzuur. Had ik eigenlijk al heel vroeg in de zwangerschap. Probeer er nu qua eten rekening mee te houden. Van vis bijvoorbeeld krijg ik het heel erg.

Sam; fijn dat alles weer goed was bij de verlos. En heerlijk, vakantie! Zoals het er nu uit ziet, wordt het eind deze week weer mooi weer! Hopelijk blijft het dan even zo.

Marlee; gefeliciteerd. Jij deze een stoere mannen gezin. Inderdaad wel bijzonder dat bijna iedereen hetzelfde geslacht krijg als de eerste!

Ook bijzonder dat zoveel meiden hier buikslapers zijn en dat die dus nu allemaal moeten gaan wennen aan een andere slaaphouding. Ik kan er nog maar niet aan wennen...
Marlee, leuk een jochie erbij! Inderdaad supertoevallig dat bijna iedereen twee kindjes van hetzelfde geslacht heeft!

Ik heb gisteren Gaviscon gekocht tegen brandend maagzuur en dat hielp heel goed. T is behoorlijk aan de prijs, maar ik heb gelukkig een stuk beter geslapen!

En pff, ik moet ook nog steeds wennen aan het op mijn zij slapen, echt lekker vind ik het niet liggen..

Lekker dat een paar mensen hun vakantie nog voor de boeg hebben! Geniet ervan meiden!

groetjes!!
Leuk Marlee, ook een jongetje. Tis in het schema (of is het de schema?) nog net geen fifty-fifty. De meisjes zijn nog in de meerderheid.

Belletje en Chili, zijn jullie zenuwachtig of valt het mee? Ben zelf wel een beetje gespannen voor vrijdag. Hoop dat alles goed is. Ga er op zich wel van uit, maar had dat toch liever meteen vorige week al gehoord.
Gefeliciteerd Marlee!

Marianne, komt vast helemaal goed!

Even klagen;

Ik ben een beetje stil hier, ik voel me echt ellendig! Na een dag werken kan ik geen stap meer verzetten en zak ik letterlijk door mijn hoeven. Dan ga ik eerst een potje janken en als ik vroeg genoeg ben dan nog even slapen en dan weer rond 20.30 naar bed. Vriend werkt ook hard en maakt lange dagen en dan vole ik me zo schuldig dat ik niet de vaatwasser heb uitgedingest en meer van zulks omdat ik wel vroeger thuis ben dan hij. Ik schiet te kort, zo voelt dat.

En dan lees is die verhalen van vrouwen die overlopen van de energie en dan kan ik wel weer janken. Kutver!

Straks om 1730 naar VK, wil haar niet vertellen van mijn moeheid want zo emotioneel incontinent als het maar kan maar en dan ga ik weer janken.

En ik moet nog zo lang! Als dit de goede maanden zijn dan hou ik mijn hart vast...

Einde klaag!

Positieve nieuws: door een shop actie bij mijn zus heb ik nu de kinderkamer compleet (heel mooi white wash met metalen grepen) een maxi cosi (van vorig jaar) en ander meuk (magnestronsterilisator, elektrische kolf, kruiken, badje, god knows what zo veel.) Dat het enige wat ik nog nodig heb 'mutsjes' zijn en een kinderwagen. Hahaha. Dus Wen, het kan altijd erger!

Ik ben echt heel lucky want dit scheelt mega veel geld en mijn zus heeft echt mooi spullen! Dus voor gratis heel veel cools.

Nu ga ik me opladen voor een vergadering, báh!
Lily, wel zeggen hoor, tegen je VK! Misschien heb je bloedarmoede ofzo, dat kan ook de vermoeidheid in het tweede/derde trimester verklaren, zeker als het zo extreem is!

Ik snap je ook wel hoor, ik vind er bij tijd en wijle ook even niet zoveel aan. Heb continue dingen als hoofdpijn, maagzuur,bekkenpijn, slapeloosheid.. Dan ga je inderdaad denken, hoe zal dat worden als je echt een dikke duik krijgt!

Maar wat heerlijk dat jullie allemaal al zover zijn met dat kamertje.. ik word er bijna zenuwachtig van.. Ik heb net een paar knuffels en een verdwaald rompertje gekocht.. Ik zit onbewust geloof ik toch te wachten op de 20 weken echo..
Ook namens mij proficiat Marlee met je aanstaande tweede zoon!

Heb net even snel bijgelezen en fijn dat het met de meesten zo goed gaat. Een dip is ook helemaal niet zo vreemd hoor Lily.

Ik voel me over het algemeen wel goed, maar vandaag ook wat minder. Komt denk ik door de vermoeidheid van het afgelopen weekend. Ouders en zus zitten nu in het vliegtuig terug naar NL. Ben daar eerlijk gezegd best wel blij mee. De relatie met m'n moeder is best gecompliceerd doordat ze niet accepteerd dat ik in het buitenland woon en om haar dan een lang weekend hier te hebben was niet altijd makkelijk aangezien ze overal zo negatief over doet. Heb wel hele leuke babykleertjes van ze gekregen. Dat zijn de eerste kleertjes! Het begint steeds 'echter' te voelen. Vanmorgen in bed draaide ik ook even een beetje op m'n buik en ik voelde die kleine meteen protesteren. Leuk, maar wel wennen dat ik niet meer baas over m'n eigen lichaam ben! Ga me nu even verheugen op een avondje lekker nietsdoen!
Hallo meiden,

Marlee, gefeliciteerd! Leuk, een jongen!!

Kitty, wat vervelend van je moeder zeg. Hoe lang woon je al in het buitenland? Ze zal op een gegeven moment toch wel gewend zijn?

Wel leuk dat ze leuke kleertjes gegeven hebben!

Wen, goed dat jullie een compromis hebben bereikt over de 20-weken echo! Nu maar even goed op internet speuren naar echofoto's van jongens en meisjes!! Kun je je misschien een beetje voorbereiden.

Lucia, dat je nu al zo'n last hebt van brandend maagzuur zeg, wat vervelend, gelukkig heb je al iets gevonden ertegen. Ik hoop voor je dat je het daar de rest van de zwangerschap mee redt!

Lily, wat vervelend van je dip, is het eventueel geen optie om minder te gaan werken?? Dat zou je wel de rust kunnen geven die je nu juist zo nodig hebt!

En ik zou het ook echt wel aankaarten bij de vk straks hoor!

Ik heb gelukkig weinig last van dips, af en toe wel dat ik een beetje gek word van de meiden en mij moeilijk in kan houden. Daarom ben ik des te blijer dat ze allebei op school zitten nu en dat geen van beiden meer in de peuterpubertijd zitten. Mijn jonste kan er desondanks echt wat van en ik moet zeer consequent zijn met haar en daar heb ik af en toe best problemen mee, daar word ik soms echt enorm moe van.

Wel leuk ook is dat ze allebei ook van die lieve dingen zeggen over de baby. Kusjes op mijn buik ook inderdaad en zeggen dat ze de baby lief vinden. Ik hoop dat dat zo blijft als de baby straks geboren wordt!

Geweldig dat er al zoveel de babykamer (zo goed als) klaar hebben! Ik heb ondertussen ook al veel spullen in huis. Heel veel gekregen van vrienden/kenissen. En van één vriendin heb ik een kinderwagen (+bak), maxicosi, box, tummytub en nog allerlei kleine accecoires voor 100,- kunnen overnemen.

Mijn moeder verhuisde afgelopen zaterdag en zij had een kast die erg goed als commode dienst kan doen over, dus die staat nu al bij ons op de slaapkamer. Een wieg kunnen we lenen, een ledikantje krijgen we. Dus wij zijn eigenlijk ook wel grotendeels klaar met de babykamer (in onze slaapkamer dus) Het geeft wel een lekker rustig gevoel, ben er erg blij mee!

Ik ben geloof ik zo ongeveer de enige niet buikslaper hier denk ik?? Ik krijg altijd enorme last van mijn nek als ik op mijn buik slaap, dus ik slaap altijd al op mijn rug en (alleen linker) zij. Straks kan ik alleen ook niet meer op mijn rug slapen dus dan wordt het alleen nog de zij en dan wordt het vervelend...

Ik voel de baby sinds twee dagen ook aan de buitenkant, nu twee keer gevoeld. Ik heb gelukkig nauwelijks last van een speklaag dus daarom voel ik het nu al denk ik. Wel typisch omdat ik als laatste van jullie allen uitgerekend ben, maar goed...

Nou, ik stop er maar weer even mee, het wordt weer een beetje erg lang zo...

Groeten Esther
Esther, ik slaap ook niet op m'n buik hoor. Nou ja, soms wel, maar meestal op mijn zij of rug. Gelukkig ben ik flexibel daarmee, het maakt me eigenlijk weinig uit.

Lily: hopelijk heb je het wel gezegd tegen de verloskundige (en die zien vast wel vaker overemotionele zwangeren). Ik slik nog steeds Gravitamon, misschien dat ik me daardoor ook wel zo heel erg goed voel. Maar overweeg inderdaad ook minder te gaan werken als je je zo kut blijft voelen (of kan dat niet in jouw beroep?). En vergeet niet dat jij misschien vroeger thuis bent, maar je vriend is niet zwanger! Die misselijkheid heeft misschien ook wel veel van je energie gevraagd in het begin?

Als ik jullie zo lees mag ik niet klagen! Geen vermoeidheid, brandend maagzuur (hoe voelt dat eigenlijk?), hoofdpijn, bekkenpijn (nou ja, een beetje last van m'n SI-gewricht, maar 't mag geen naam hebben) enz. Ik mazzel tot nu toe heel goed door het zwanger zijn heen!

Chili: ga er maar vanuit dat het de baby is die je voelt. Bij mij waren het precies de blubjes/plopjes waar ik over twijfelde, die ik nu de hele dag door voel. Nu nog net als Esther aan de buitenkant, dan heeft vriend er ook plezier van!
Alles was ok bij de vlos. Ik had een vervangster, mijn favoriete vlods is met verlof tot begin januari. Deze dame is denk ik vers van school want super jong en niet echt zeker van haar zaak. Gelukkig is ze tegen de tijd dat ik beval wel wat meer ervaren of ik krijg mijn favoriet dan. Ik heb haar pas 3x ontmoet maar goed, ze is echt heel leuk.

Ik heb haar verteld over de moeheid en tis volgens haar een zaak van prioriteiten stellen; ik mag dus niets meer doen in mijn vrije uren alleen maar rusten. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Er is lichamelijk iig niets aan de hand dus gewoon maar even bikkelen.

Minder werken kan wel maar dan moet ik uren inleveren en verdien ik dus iets minder. Dat is opzich niet zo erg maar omdat ik ook al mijn ouderschapsverlof opneem wil ik dat met mijn fulltime salaris doen want ik krijg 70% doorbetaald en 70% van fulltime is meer dan van 0,8 % werken om maar iets te zeggen. Dus niet zeiken en door gaan en als er echt iets medisch aan de hand is ben ik ziek en lever ik geen uren in. Dat is normaal.

Verder bloeddruk weer goed 70/110 en hartje gehoord. Ze was het er niet zo mee eens! Ze zwom de hele tijd weg en begon keihard tegen doptone te schoppen, heel stoer!

Ze ís gewoon stoer want ik heb net voor het eerst met mijn dochter 'gespeeld'! . Ik was op een bepaald plekje op mijn buik aan het wrijven en dan stopte ik en dan *bam* op die plek een keiharde schop, en zo nog een stuk of 5x ook op andere plekje volgde ze me! Volgens de boekjes kan het pas over een week of twee geloof ik maar ik weet zeker dat ze op mij, de wrijving reageerde. Moest er helemaal van huilen!

Chili, Wen; als je de bewegingen denkt te voelen kun je een (zwaar)boek op de buik leggen en dat maakt de bewegingen echt super duidelijk. Dat was een eerdere tip van de vlos.

Ik ga slapen!
oooh Lily, wat lief dat verhaal van dat spelen . Kan me helemaal voorstellen dat je dan even een traantje wegpinkt. Toch wel een beetje roze dan he?

Vervelend dat je zo moe bent. Waarom kun je niet minder gaan werken, dat moet toch gewoon kunnen als je zwanger bent? Is dat niet wettelijk geregeld dan? Of geldt dat alleen als je een vast contract hebt? ik weet het eigenlijk niet. Maar zou wel balen zijn, want ik denk wel dat fulltime werken na jouw zware beginperiode erg veel is. Heb je geen vitaminetekort? Mijn verloskundige adviseerde Floradix; een kruidendrankje wat ze bij Etos hebben (geloof ik). Werkte voor mij als een tierelier. Erg goed voor de vitaminen en vooral je ijzer.

Goh, dat jullie allemaal al met de kamertjes bezig zijn! Wij hebben nog niks nieuws. Tegen de tijd dat de baby naar haar ledikantje gaat (dus uit de wieg) willen we een groei-bed van de Ikea kopen (of hoe heet dat) voor de oudste. Het ledikantje waar de oudste in ligt wordt dan voor de baby.

We gaan wel de oudste verhuizen naar een andere kamer voordat de baby er is. Ik vind het zielig als ze 'weg' moet omdat de baby erin moet. Alvast vantevoren een andere, grotere kamer is misschien fijner voor haar. We hebben veel slaapkamers (6, schaam...) dus we kunnen kiezen. Ons huis is niet zo groot hoor. Maar wel 3 verdiepingen met op elk 3 slaapkamers. En toch staat alles vol; knap he?

Ik vind het best moeilijk dat ze van 'haar' kamertje af moet. Ze lijkt er zo happy. Maar de baby op een relatief grote kamer vind ik ook weer zo sneu. Ligt ze daar helemaal verloren.

Ach ja, we maken er gewoon een leuke kleuter/peuterkamer van.

Ik heb vakantie!!!!

Sorry. Moest even. Ik heb het maanden van collega's moeten aanhoren, maar nu mag ik eindelijk .
Wen, ik vind het best een goede compromis, al heb ik het gevoel dat op het moment supreme.... nouja, ik zeg niets, my lips are sealed! Ik zou even een studie maken van allerlei echo's, hoe je het geslacht kunt herkennen. Kijk hier maar eens:

http://pregnancy.about.com/od/boyorgirl ... ultras.htm

Chili, ook een buikslaper dus? Heel irritant, ik slaap ook gewoon niet lekker in en het blijft zo oppervlakkig, de slaap.

Fijn, Lucia, dat de Gaviscon helpt! Ik kan het voorlopig nog goed met Rennies af. heel vervelend gevoel inderdaad.

Marianne, inderdaad spannend vrijdag. Ik zal voor je duimen meid!!!

Lily wat vervelend dat je je zo moe voelt!! Ik wou dat ik tegen je kon zeggen: gaat wel over, maar helaas kan ik dat niet. He naar meis. Goed dat je het wel aan je VK hebt verteld. Ik hoop echt voor je dat het snel over is. Wat lief hoe je met je kindje speelt!

Kitty, dat is ook niet leuk. Komt je moeder een keer over (eerste keer toch??) is het nog niet leuk.. Vervelend zeg. Wel leuk dat je kleertjes hebt gehad!

Esther, fijn dat jij ook goed slaagt voor de babyuitzet! En handig van die commode! Wat leuk dat je je baby aan de buitenkant voelt, kun je er ook mee "spelen", zoals Lily!

Haha Helena, dat is een riante keus, zes slaapkamers! Durf je dat aan, je dochter in een meegroeibed? Even kijken, bijna twee is ze als het baby'tje geboren is.. Ik durf dat niet met mijn dochter hoor Ze kan sinds kort ook zelf deuren openmaken, dus ik houd haar echt zo lang mogelijk in haar ledikant. Maar dat is ook een dondersteentje hoor!

Gisteren zijn we met zijn drietjes (viertjes eigenlijk ) naar sprookjeswonderland in Enkhuizen geweest. Mijn dochter vond het geweldig, ze heeft genoten. En dankzij het enorme aantal bankjes wat daar stond ik ook!

Ik ga even een boterhammetje eten. Tot later!
Lily: wat lief van dat spelen in de buik. Ik heb nog niet echt het idee dat baby reageert op mijn handen. Lijkt me wel heel bijzonder om te voelen.

En dat klagen mag hier, hoor. Vind ik tenminste. Is ook wel eens even lekker. In ieder geval goed te weten dat je vermoeidheid niet iets lichamelijks is. Zelf zat ik na het 1e trimester ook te wachten op het hele blije gevoel en de rijke energie die dan schijnt te komen. Nou, bij mij ook niet hoor. Mn energie is zo'n beetje hetzelfde als altijd, maar eerder iets lager dan hoger. En mn humeur is ook echt niet altijd om over naar huis te schrijven. Ik sta echt niet van de daken te juichen.

Ik las in een artikel dat als je normale toestand versterkt wordt tijdens de zwangerschap. Dus als je blij en positief bent, word je nog blijer en positiever, maar als je eerder wat ernstig en serieus bent, wordt dit ook sterker. Weet niet of het waar is, maar bij mij klopt het wel aardig.
Hé meiden, een drukke dag hier achter de rug.

Lily; wat onzettend vervelend zeg dat je je zo voelt. Wel goed dat je het bij de verlos hebt aangegeven. Wat dan wel weer ontzettend leuk (en emotioneel, kan ik me heel goed voorstellen!) moet zijn is het momentje met jou meisje! Super man. Bedankt overigens voor de tip. Ga ik vanavond in bed eens proberen.

Lucia; ook bedankt voor de tip ga ik onthouden voor als het erger wordt. Hier is het nog niet zo dat ik er iets voor nodig hebt maar komt vast nog!

Marianne; ben wel een beetje zenuwachtig ja. Ben echt aan het af tellen! Ben blij dat het nu eindelijk bijna zover is. Ga ook voor jou duimen hoor maar zoals de verlos al zie, maak je niet te veel zorgen! Bij mij klopt het ook wel wat je schrijft, voel me ook een beetje hetzelfde als altijd. Ben dan ook wel een nuchter mens volgens mij.

Kittycat; jammer zeg dat je relatie met je mams niet zo is als het moet zijn. Waarom wil ze het niet accepteren, weet je dat? Lijkt me erg moeilijk voor je vooral nu jezelf zwanger bent.

Esther; het ligt aan waar je placenta ligt en helaas ligt die van mij aan de voorkant dus moet lang geduld hebben... ook ligt het aan of het je eerste of meerdere zwangerschap is.

Wen; mijn vriendje kan ook niet wachten! Hij vraagt elke avond of ik het nu al zeker weet. Zo lief!

Helena; tuuuuuurlijk mag dat! Geniet maar lekker van je vakantie! Ik heb gelukkig nog een weekje gepland in oktober. Leef er echt naar toe.

Voyager; sja helaas toch ook echt een kwaaltje dat oppervlakkig slapen. Heb het ook... droom ook veel en ben tig keer per nacht wakker. Geniet nog ff van je jullie samen zijn.

Fijne avond allemaal. Ga ff gezellig een happie eten met vriendinnen. xxx
Hele fijne vakantie Helena!
Helena, fijne vakantie. Marianne en Chili veel succes morgen!

Tja en wat m'n moeder betreft.... ik woon nu ruim 4 jaar in Ierland maar accepteren kan of beter gezegd wil ze het niet en ik heb inmiddels ook geen hoop meer dat dat gaat veranderen. Ze vind het gewoon verschrikkelijk dat ik haar 'in de steek gelaten' heb en ze had gehoopt dat als ik kinderen heb, zij dan op kan passen zodat ik kan gaan werken. Ze is helemaal gek van kinderen. Dat plannetje gaat nu dus niet door. Alhoewel ik zo'n 8 keer per jaar richting NL vlieg is het nooit genoeg. Ik had gehoopt op een kleine verbetering nu ze eindelijk een keer deze kant op kwam, maar ik kan nu niet zeggen dat dat een groot succes was. Het enige probleem is dat ik ook had gehoopt dat ze na de geboorte voor 1 a 2 weken zou komen om mee te helpen (geen kraamhulp hier) maar dat zie ik nu niet zo zitten. Ik denk dat zij dat wel zou willen maar ik ben bang dat ze meer een last voor me is dan hulp dus ik ga toch even naar alternatieven zoeken. Ben er van overtuigd dat dat uiteindelijk wel zal lukken.
Ja een vervelende situatie Kitty, dat hoop je toch anders. En dat je kinderen dat later niet gaan meekrijgen. Mijn ervaring is wel dat zodra er een kind is de dynamiek met je ouders wel eens helemaal kan veranderen. Ik had nooit een goede band met ze, we hadden eigenlijk altijd ruzie. maar nu onze dochter er is zijn we veel milder tegen elkaar geworden en kan ik eindelijk zeggen dat we een goede band hebben. Ik hoop voor je dat zoiets ook bij jou gebeurt!

Marianne, zou kunnen hoor, dat je emoties die je al hebt versterkt worden tijdens je zwangerschap. ik ben ook altijd al iemand geweest van diepe dalen en hoge bergen (huh....zeg je dat wel zo???) en nu wordt dat ook nog eens versterkt inderdaad. Er zit wat in!

Chili veel succes morgen meid, spannend! was het eten lekker en gezellig gisteren?

Hier alles wel ok, ik heb de afgelopen dagen weer iets te veel gedaan en dat moet ik nu bezuren.. Maar ik ga zo lekker nog even liggen als dochter slaapt. Heerlijk!
Kitty, dat klinkt inderdaad erg vervelend. Ik hoop dat de situatie in de toekomst van zonniger wordt met je moeder (zoals Voyager al schreef over haar band met ouders)

Voyager, niet te veel doen in 1 keer .. Ik herken het wel. Heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook bekkeninstabiliteit gehad (j ziektewet gezeten) en had dinsdag ook te veel gedaan in huis en moest dat gisteren en dinsdagavond bezuren met heel veel pijn. Gelukkig gaat het nu wel.

Chili: veel succes morgen en geniet ervan!!

Ben echt snipverkouden en voel me hondsberoerd. Heb ook al twee nachten slecht geslapen doordat alles vastzit (al heet bad genomen, vroeg naar bed etc).. niks helpt .. Nou ja, manlief en zoon hebben het al gehad dus hoop maar dat het snel overgaat
Kitty: vervelend joh. Kan me voorstellen dat je daar wel last van hebt. Vind het een beetje vreemd van je moeder (ik wil je hiermee echt niet kwetsen hoor) dat ze jouw geluk niet het allerbelangrijkst vindt. Ik vind haar een beetje egoistisch overkomen, maar misschien is dat mijn beeld. Hoop dat het beter gaat als je kindje er is. Zoals Voyager ook zegt.

Marlee, balen van je verkoudheid. Hier gaat het ook weer rond. Vanacht werd ik wakker met een zere keel en verstopte neus, maar eigenlijk was dat vanochtend weer over. Hoop voor je dat het snel over is. Gebruik je geen neusspray? Mijn moeder zweert altijd bij zout water snuiven.

Emms en Belletje: hoe ging het vandaag?

Voor Chili: succes morgen!

Groetjes Marianne
Emms Belletje, hopelijk was alles gisteren goed?

En Chili, heel veel plezier en sterkte vandaag! Hou je de zenuwen een beetje onder controle?

Marianne, geniet er van vandaag!
Marlee, ik ben gelukkig net van de verkoudheid af. Balen he! Ik merk ook echt dat ik veel sneller vatbaar ben tijdens de zwangerschap, alles wat dochter meeneemt van het kdv krijg ik ook. Hopelijk voel je je snel wat beter!

Kittycat, lijkt me een hele lastige situatie, maar ik heb trouwens net als voyager wel de ervaring dat de band met ouders positief verandert als er een baby komt. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn. Dat was inderdaad wel fijn geweest als je in die periode wat extra hulp hebt, aan wat voor alternatieven denk je nu? Is vriend/man wel vrij in die periode?

Helena, wij zijn ook van plan om dochter over te doen op een ander bedje ( meegroeibedje) tegen de tijd dan we het ledikantje nodig hebben. Maar eerst gaat de baby een tijd in de wieg dus dan zal dochter ook weer wat ouder zijn. En lekker vakantie, fijn om even bij te komen!

Lily, wat lastig met die vermoeidheid en dat minder werken dus ook geen optie is. Floradix vond ik inderdaad een goede tip! En wat leuk dat je zo contact hebt gehad met de baby, ik heb dat de afgelopen dagen ook steeds meer en kan er zo van genieten!

Hier gaat het prima, gisteren even gewinkeld voor een winterjas. Ik was bang dat ik niet al te laat moest gaan omdat er zo'n kleine collectie is, wat ook klopte verschillende kleuren en maten waren al weg maar uiteindelijk toch een leuke gevonden van noppies. Verder ook nog wat leuke kleding gekocht, rokje met vestje en nette pantalon met een topje en vestje en nu heb ik volgens mij zo veel dat ik wel redelijk klaar ben! Ook nog even naar de kinderwagens gekeken en we zijn er nu toch van overtuigd dat het de easywalker wordt. Het lijkt me een hele fijne wagen, heeft een meerijdplankje van easywalker zelf en een grote bak. Kortom mijn meeste wensen zijn vervuld. Via de postbank kunnen we hem met rentepunten voor de helft van de prijs kopen en dat is ook wel fijn!

Dochter is vandaag naar het kdv en ik ben gewoon fijn thuis. Dat is wel even lekker, alle klusjes kan ik dan mooi rustig afhandelen en ook even bijkomen.
Emms en Belletje, ik hoop dat alles goed is gegaan gister!

Marlee, wat irritant dat je zo verkouden bent! Ik neem dan ook neusdruppels voor ik naar bed ga trouwens, dat is mijn enige zonde die ik bega tijdens mijn zwangerschap. Maar met een volle neus kan ik gewoon niet slapen!

Marianne en Chili, succes vandaag meiden! Ik ben gewoon plaatsvervangend een beetje nerveus voor jullie! Goed spieken he chili!

Melloo, je "klinkt" goed. heel rustig zeg maar. Lekker dat je even de tijd aan jezelf hebt, en super van de kinderwagen! Wij gebruiken de mutsaerts transaction van onze dochter gewoon nog. Eigenlijk niet een heel fijn ding, maarja. Ik weet niet of er een meerijdplankje voor is eigenlijk, moet ik me eens in verdiepen..

Verder gaan we vandaag nog even wat doen, misschien naar een bos of strand of iets dergelijks. Het is toch vakantie he!
Emms en Belletje, hoe was het gisteren, alles goed?

Chili, veel succes vandaag.. geniet ervan!

Voyager, ik gebruik ook de neusspray, maar dan de babyvariant. Die schijn je gewoon te mogen gebruiken, verder gebruik ik geen paracetamol want die helpen helaas niet bij mij (vanwege zware medicijnen die ik normaal gebruik voor migraine).

Vandaag gaat het iets beter, alles komt lekker los en dat lucht op. Vanavond uit eten met nichtje. Wilde het eerst afzeggen, maar heb er veel zin in.. Misschien knap ik er enorm van op.

Wij gebruiken ook de kinderwagen van zoon (mutsy) en daar koop ik ook een plankje bij. Volgens mij heb je ook een soort van universele plankjes die op diverse wagens passen, maar dat weet ik niet zeker..

Zijn jullie al druk bezig met namen nu jullie weten wat het wordt (ook al je het natuurlijk niet weet ). Merk dat ik veel minder met tweede zwangerschap bezig ben (hoor dat ook van jullie en in mijn omgeving) en voel me daar af en toe best een beetje schuldig over..
He meiden,

Lief dat jullie allemaal aan me denken zeg! Ik ben niet heel erg zenuwachtig maar ik ben ook niet 'blij' dat ik straks de echo heb. Zal blij zijn als het achter de rug is en alles goed blijkt te zijn. Daarna ga ik een afspraak maken voor een pretecho met ca 26 wkn. Hoop dan een keer ontspannen naar ons kindje te mogen kijken!

Marianne jij ook heel veel succes vandaag!!

Rest lees ik later bij ga nu douchen en op weg naar de verlos. Laat jullie nog wel weten hoe het is gegaan vandaag!

xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven