JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even snel; Hip, ik zag ook tegen het gesprek op met mijn baas, maar ik vond het wel nodig aan de rem te trekken. En zo te horen is dat bij jou ook nodig inderdaad.

Ik werk nu 2 uur per dag minder sinds deze week en het is echt een verademing! Het lijkt niet zoveel, maar het scheelt enorm om eerder thuis te zijn en later op te mogen staan. Het voelt alsof het verlof al een beetje is begonnen. Ik heb nu opeens ook iets meer tijd om me echt te realiseren dat er een kleine aankomt. En niemand die er raar van opkijkt op het werk hoor, iedereen zegt dat je aan jezelf en de baby moet denken en dat is natuurlijk ook zo.

Echt doen; het voelt heel goed om iets minder te hoeven werken.

verder; fijn al die goede berichtjes! En wat gaat het toch snel he? Ik hoef nog maar 6 weken en 1 dag te werken! Dan begint mijn verlof al.
Alles goed bij de vk. Bloeddruk 57/108, dus heel okee. Gemiddeld een pond per week gegroeid (dus op schema.) De baby stond recht, dus zn hoofdje tegen mn maag. Baarmoeder 28 cm (?). In ieder geval was dat okee. Ze gaf aan dat ik hoog draag. De volgende keer wordt eiwit en HB gecontroleerd.

Volgende afspraakk vk:31 oktober
heee rustig hier!! hier ook geen bijzonderheden. baby beweegt lekker, vooral als ik eet (vaag).

man is van huis, dus ik ben "uit" eten gegaan met mijn zoon naar de snackbar. hahaha echt zo leuk, hij heeft een heel bakje patat op, wat een smulpaap.

en ik ben gisteren op kraamvisite geweest bij een goede vriendin. ze is vorige week bevallen, maar omdat ik me niet lekker voelde kon ik er helaas niet eerder heen. ze heeft een zoon gekregen en het was echt een schatje!! en zo leuk om haar en haar man zo te zien stralen, ik heb er de hele dag al een verliefd gevoel van. nu kan ik ook echt niet meer wachten, heb het idee dat ik beter weet wat me te wachten staat.

heb er zin in, nog ruim 3 maanden.

verder ging ik vandaag behang uitzoeken, maar het behang dat ik wilde kostte in totaal 500 euro!! dat vind ik echt te gek. wel balen, nu moet ik weer opnieuw zoeken....
Whoei, 500 euro, was toch wel met goud en diamantjes hoop ik?

Morgen lekker naar de sauna!
Hoi!

Lily had jij niet je echo vandaag? Veel plezier meid!

Zo hee, Sam! 500 euro, da's een beheurlijk bedarag inderdaad. Heb je intussen al wat anders gevonden?

Mooi Marianne weer door de APK!

Het gaat inderdaad verschrikkelijk snel Helena, en zes weken is echt zo om!

Gister realiseerden wij ons ineens dat wij over een week of negen hoogstwaarschijnlijk twee kinderen hebben! (ze laten mij als mijn bloeddruk zo hoog blijft ongeveer tot 37 weken doorlopen zei mijn gyn) Negen weken!!!!

O, ik vergis me, de echo van Lily was gister. Hoe was het??
Haha, het was inderdaad gister. Nou het was weer helemaal geweldig, niet dat we nu meer zagen dan de vorige x, zelfs minder in 3d maar who cares, ik smelt helemaal als ik haar daar zie liggen sabbelenen op haar vuistje!

Ze blijft liggen hoe ze ligt want door de ligging van de placenta kan ze niet meer omdraaien in een stuit dus das ok. Verder zagen we dat ze de 'familieteen' heeft haha. Alle vrouwen uit mijn moeders familie hebben een freaky kleine, kleine teen hoort erbij zeg maar. Dus de echo mevrouw van gezellig tenen aan het tennen 'oh wat leuke lange tenen! en.... hé?......hééééle kleine teen?'dus ik mijn schoen uit doen en liet haar mijn voet zien en toen moest ze super hard lachen. Ik belde later mijn moeder en die kwam ook niet meer bij en wéér een generatie met dé teen :D

Verder is haar haarin 1,5 week tijd flink aan het groeien geslagen heeft ze nu ruim 1,5 cm lange haren. De vorige keer waren ze een centimeter. Dus die gaat er met staartjes uit komen

Voyager; het gaat opeens héél snel! Ik werk deze week 3 dagen, dan een week vakantie dan nog 3,5 week werken en dan verlof!

9 weken...*zucht*

Wen je echo komt ook dichterbij, eindelijk! Je dacht dat het een jongen zou zijn toch?
Wat grappig van die kleine teen, Lily, Bij ons zit er een puntje op het oor. Heeft mn moeder en de kinderen van mn zus ook. Leuk dat zoiets dan toch weer terugkomt in een volgende generatie. Ik twijfel nog steeds over de pretecho, maar begin nu toch wel een beetje naar een "ja" te neigen. Lijkt me toch ook wel heel leuk om die kleine nog te zien in mn buik.

De tijd gaat idd snel. Als ik de babyticker op hyves zie ook. Nog 87 dagen! Oeps... Spannend.
anoniem_68039 wijzigde dit bericht op 12-10-2008 19:04
Reden: tikfoutje
% gewijzigd
Hoe was de sauna, Wen? Kon je het nog een beetje volhouden? Heb ook wel zin om een keer weer te gaan. Het was er ook hartstikke lekker weer voor vandaag.
Lily, leuk van dat teentje! Ja, snel gaat het ineens he? Voor mij nog hooguit 17 weken, da's dan toch nog wel een stukje langer.

En ik verwacht inderdaad dat het een jongen is, sterker nog, vrijwel iedereen met wie ik het erover heb, denkt dat het een jongen wordt. Ik ben benieuwd!

Marianne, het was héérlijk. Het was een heel groot luxe complex, met belachelijk veel sauna's. Ik heb er drie gedaan (niet al te heet), lekker rustig aan gedaan, en dat ging heel goed. Gewoon goed naar je lichaam luisteren.

Ik ben nu wel echt bekaf!
Vergeet ik helemaal te melden dat de kinderwagen (de Easywalker) hier ook al in de huiskamer staat Hij was dus na iets meer dan twee weken binnen, terwijl ik ook wel verhalen gehoord heb over 8 weken levertijd. Maar dat waren mensen die hem vorig jaar besteld hadden, blijkbaar zit er nu meer vaart achter. Ik heb hem nog niet kunnen testen met een kind erin, maar wel even over ons grasveld gewandeld. Tot nu toe ben ik ook heel enthousiast! Makkelijk in- en uit te klappen, héle grote wieg, vering, een fijne wagen. Ik las soms verhalen over de sluitclipjes van de wieg, dat dat nagelbrekertjes zouden zijn, maar die gaan bij mij ook heel soepel (nou ja, misschien is het minder als je centimeters lange nagels hebt).

Welke kleur heb jij, Melloo? En Hip, had jij hem nu ook besteld of twijfelde je nog?

Lucia, ben benieuwd wat je verloskundige te zeggen heeft over je buik!

En Lily, het is me even ontschoten, maar wanneer ga je ook alweer trouwen? Duurt niet lang meer toch?
Fijn dat je de wagen al hebt Wen! Bij ons staat ie ook al helemaal klaar.

Ben ook geslaagd voor meubels! Joepie! Vrijdag gaan kijken bij een kamertje via MP. Zag er nog perfect uit, geen schrammetje en helemaal onze smaak. En maar 200 euro! Ben er helemaal gelukkig mee. Hun zoontje sliep er nu nog in, maar dit weekend of volgend weekend gaan ze het uit elkaar halen en kunnen we t ophalen. Helemaal goed dus.

Lekker zo'n saunadagje, wij gaan ook nog een dagje plannen de komende weken. Ben aan het sparen met optimelpunten. 2 voor de prijs van 1!

Wat grappig van jullie familieteentje Lily, hihi. Helemaal leuk om dat nu al te zien op de echo. Ben benieuwd of er nog duidelijk dingen te zien zijn bij ons, maar ik moet er nog even op wachten.

Fijn dat alles goed was bij de vk Marianne!

Jeetje Voyager, dat klinkt wel heel snel al! Bij ons nog ongeveer 15 weken, max 17.
Lily gaat donderdag trouwen toch? Brrrr spannend!

Wen wat fijn dat de wagen zo goed bevalt! Voelde je je niet heel raar toen je er voor het eerst achter liep? dat had ik wel de eerste keer, alsof ik met een poppenwagen liep ofzo. Ik voelde me heel opgelaten. Gek natuurlijk..

Ik ben erg benieuwd of je voorgevoel klopt!

Lucia wat een mazzeltje met die babykamer, zelfde als hier!

Ik heb vandaag weer een bijzonder pijnlijke dag, misschien schiet het straks nog goed, maar voorlopig zit mijn dochter nu alweer voor de tv naar de tweenies te kijken. Ik voel me zo enorm schuldig naar haar toe dat ik zo weinig met haar kan op het moment. We maken het wel goed op de "goede" dagen en als mijn vriend thuis is gaan we zo veel mogelijk met haar naar buiten en leuke dingen doen, maar ik vind dat tv kijken zo niks. maar ik weet ook even niet hoe ik het moet oplossen..
Hebben jullie het ook zo warm?? Ik zit gewoon te zweten!
Ik vind het trouwens erg schattig, dat teentjesverhaal van Lily!
Ik lees dat de bezoeken aan de verloskundige bij iedereen weer goed verlopen zijn. Gelukkig maar. Hoop dat het bij jou ook goed gaat Lucia.

Hip, heb je al een gesprek gevoerd op je werk?

Wat betreft het late avondeten, dat valt wel mee bij ons hoor. Meestal eten we tussen 6 en 7 's avonds. Het vorige berichtje waarin ik postte dat ik zou gaan eten was om 8 uur maar dat is Nederlandse tijd. Hier in Ierland is het een uur vroeger. Vandaar de verwarring.

Voyager, de kans is dus groot dat jullie kerst dit jaar met z'n viertjes vieren! Misschien wordt het wel een kerstkindje! Ik denk zelf dat ik later beval en probeer me daar ook op in te stellen om een teleurstelling en te lang wachten te voorkomen. Reden is dat de meeste eerstgeborenen (60%) na de uitgerekende datum komen en m'n moeder is van mij en m'n zus ook later bevallen.

Lily, leuk dat op zo'n echo alles zo duidelijk zichtbaar is. Alvast een hele fijne trouwdag deze week!

Wen, ik ben erg benieuwd of je gelijk krijgt wat betreft het geslacht. De meeste mensen vinden het moeilijk in te schatten bij mij en ik denk dus dat ik nog minstens 12 weken moet wachten voordat we het weten! Fijn dat je zo tevreden bent met de Easywalker.

Goede prijs voor een kamertje Lucia. Alleen al het bedje dat wij willen bestellen kost 250 euro dus 200 euro voor een heel kamertje is echt fantastisch, zeker als het je smaak is.

Voyager, ik heb het ook een stuk warmer dan normaal. Normaal ben ik echt een koudkleum en nu zit ik in oktober nog met blote voeten in m'n zomerschoenen!

Nou, ik ga maar 'ns beginnen met het invullen van een hele stapel formulieren om een uitkering aan te vragen voor tijdens m'n zwangerschapsverlof. Dat geld is denk ik hard nodig want morgen wordt hier het budget van de overheid voor het komende jaar bekend gemaakt en dat ziet er niet goed uit. De verwachting is dat er oa in de kinderbijslag gesneden wordt. Dat krijg je met een economische crisis!
Hé meiden,

Helaas mijn vakantie zit er weer op. Gelijk weer een drukke dag vandaag. Geen tijd voor pauzes dus neem nu ff een break. Had het weekend al wel bijgelezen maar nog geen tijd om te reageren.

Voyager; ik was echt blij om te lezen dat de groei echo goed was! Super. Wel balen dat het vandaag iets minder gaat met je… Het is vervelend voor je dochtertje maar zij vind het vast niet erg om tv te kijken en later haal jij de schade ruimschoots weer in. Dat weet ik zeker! En goed op jezelf en de baby passen hoor.

Lily; nog 3 nachtjes slapen en dan ben je een zwangere getrouwde vrouw. Spannend! Hopelijk ben je dan weer helemaal beter! Ik moet nu vaker op controle. In plaats van om de 3 weken om de 2 weken en als ze het weer een te grote baarmoeder voelen dan maken ze weer een echo om te kijken wat de groei van het kindje is. En hier ook maagzuur maar wat wil je met zo’n baarmoeder hahaha En hou op over het aantal dagen… ik vind het zooooooo snel gaan!!! Geniet nog maar ff lekker na van je echo. Leuk man om weer ff gespiekt te hebben.

Wen; veel plezier alvast met de pretecho. Nog een nachtje slapen en je weet wat het gaat worden. Ook spannend. Fijn dat alles goed was bij de verlos. Hahaha heb jij ook juist DAN trek in drop? Ik heb precies hetzelfde. Alles wat niet mag of minder is aantrekkelijk. En had jij ook zo’n bekijks in de sauna? Ik vond het wel grappig. Volgens mij dachten veel mensen ‘die is gek!’. Maar ik vond het heerlijk, heb echt genoten. Ook nog van een heerlijk massage (wel op mijn zij). En Bussloo is mooi he?!

Hip; wel om jezelf en de baby denken hoor. Ze zijn verplicht je nachtdiensten aan te passen.

Lucia; ben je nog bij de verlos geweest? Ben benieuwd wat ze bij jou zeggen. Volgens mij is het per praktijk ook enorm verschillend wat ze er mee doen.

Marlee; leuk weekend gehad met z’n 3tjes? Waar zijn jullie geweest?

Marianne; fijn dat je minder last hebt van je harde buiken. Heb jij dan ook steken? Of wat voel je precies?

Kittycat; krijg jij sowieso een echo de 21e of heeft dat een reden? Succes met het invullen van alle papieren… leuk werk is dat altijd. Hier ook nog veel administratie te doen. Bah. Volgend weekend maar doen…

Evince; hoe was het bij de verlos? Hopelijk was alles in orde.

Melloo; En? Is het wiegje nog mooi of moet je hem toch weer verven? Nog gefeliciteerd met je dochter. Lijkt me leuk zo’n 2e verjaardag!

Helena; wauw nog maar 6 weken. Da’s echt kort. Ik moet nog zeker 9 weken. Wil stiekem al wel aftellen maar is nog net iets te ver weg. Heb geen zin meer in werken. Wil gewoon lekker thuis zijn. Hahaha nooit gedacht dat ik nog eens een huismus zou worden ;).

Sam; waar blijft je foto op de hyves ;). Ben nieuwsgierig ;).

Heb een heerlijke week gehad al ging die weer veel te snel voorbij. Was alleen toch best geschrokken bleek achteraf en had ook nog eens veel 'steken' vorige week (groei baarmoeder?!?!). Dus ben nu wel blij dat ik volgende week alweer naar de verlos moet (dinsdag 21/10). En dan 23/10 de pretecho. Echt super veel zin in door al jullie verhalen!
jaaa mijn foto... nou dat zit zo: oplader ligt in de auto en accu fototoestel is leeg. dus elke keer dat ik er even aan denk, is vriend weg met auto en daarna vergeet ik het weer. erg he? ik ga er deze week echt echt echt aan denken. ben trouwens wel mega gegroeid de afgelopen weken, heb natuurlijk voornamelijk op bed gelegen en geslapen en de baby doet het er erg goed op! elluk nadeel heb zijn voordeel toch?

ik ga naar bed. heb net gezwommen, speciaal voor zwangeren, maar nu ben ik helemaal rozig... gaap..
Jaaaa Wen vandaag is het jouw dag, wat spannend!!!!! Hoe laat mag je?
Even een vraagje: hoe voelt een harde buik? Of zou dat weer per persoon verschillend zijn?

Ik heb af en toe dat ik ga staan en dan een soort strak/vol/stevig gevoel krijg in mijn hele buik. Het doet helemaal geen pijn, het is ook geen bandenpijn ofzo. Soms heb ik het ook als ik lig.

Het trekt meestal na een seconde of vijf/tien weer weg.

Zou dat een harde buik zijn? Of is het zo dat als je er een hebt je ook zeker weet dat het er een is?

Verwarrend hoor. Ik kom natuurlijk langzaam in een periode die ik ook nog nooit heb meegemaakt, dus wat dat betreft is dit mijn eerste keer!
Sam; was maar een grapje hoor. We zien vanzelf wel weer nieuwe foto's verschijnen ;).

Voyager; ik heb geen idee hoe het voelt. Vroeg het me ook af, vandaar mijn vraag aan Marianne. Ik heb de laatste tijd dus juist weer steken. Maar nu overal, niet meer alleen in mijn zij. Vind ik ook erg verwarrend. Ben nu ook onzekerder weer door vorige week. Maar eerlijk gezegd klinkt dat van jou meer als harde buiken dan dat van mij. Ik zat mezelf laatst al 'gek' te maken met weeen. Maar had het over de steken gehad met de verlos vorige week en zij gaf aan dat het wel bij deze periode hoort, je baarmoeder groeit heel hard. Dus daar hou ik me dan maar aan vast.
Lucia; was je nog naar de verlos geweest gister? Wat zeiden ze bij jou? Ben erg benieuwd.
Voyager, naar mijn idee zijn dat harde buiken. Ik heb dat ook, en een enkele keer zo lang en wat pijnlijk dat ik ze weg zit te zuchten. Maar inderdaad vaak als ik ga staan of iets actiefs doe.

En hier trouwens ook steken Chili, volgens mij is dat ook wel vrij normaal, inderdaad door het groeien, misschien wat bandenpijn enz.

Voyager, Dochter kijkt hier trouwens ook wel eens wat langer tv dan ik eigenlijk zou willen, maar zolang het prima programma's zijn en het op andere dagen wel minder is probeer ik me er niet zo druk om te maken.

Lucia, fijn dat je een kamertje hebt, weer iets van de lijst af!

Wen, jij hebt de kinderwagen dus ook al, gaat toch wel snel he met de levering! Ik heb hem nog niet echt zoveel geprobeerd uit en in te klappen maar volgens mij valt dat inderdaad erg mee. Ik heb de rode, en jij?

Ben jij trouwens ook al achter de adapters aan geweest? Ik twijfel nog een beetje waar ik ze het beste kan bestellen.

Lily, wat leuk weer een echo, en wat grappig dat teentje. Ik vind het toch heel bijzonder dat je dan vantevoren zoiets al kan herkennen, net alsof je haar dan al een beetje leert kennen.

Gisteren belde de kraamzorg ook al, volgende week komt ze langs voor een intake gesprek. Ik was verbaasd om er al iets van te horen, leek nog zo vroeg. Maar de vorige keer was het volgens mij ook wel aan de late kant door vakanties, en onze verhuizing en bruiloft.

Ik heb het wiegje al helemaal klaargezet, maar moet het toch nog wel een keer verven helaas. Denk dat ik dat vrijdag maar eens ga doen.
Hallo!

Ja, ben bij de vk geweest en ze hebben me weer opgemeten. Ik was de afgelopen weken wel weer gewoon gegroeid, maar de voorsprong was niet groter geworden, dus dat was goed. Over twee weken moet ik weer terug en dan bekijkt ze weer hoe veel ik gegroeid ben. Als de voorsprong dan groter is geworden, gaan ze me prikken op suiker. Maar vooralsnog dacht ze dat ik door mijn sterke buikspieren in combinatie met genoeg ruimte naar boven (ben vrij lang) gewoon wat makkelijker in de hoogte groei dan naar voren.

Voyager, volgens mij is dat inderdaad een harde buik. Ik heb weleens hetzelfde als jij, vooral als ik net in bed ga liggen (of bij de vk op de tafel..). Mijn buik ziet er dan ook kleiner uit en voelt harder aan. Dat doet bij mij ook totaal geen pijn, het voelt alsof tegelijk alle buikspieren aangespannen zijn. Bij mij is het ook zo weer weg.

Wen, ben echt heeeeeeeeeeeel benieuwd!!!
Lucia; goed dat je naar de verlos bent geweest. Voor mij geldt hetzelfde, moest ook over 2 weken terug komen omdat ze dan weer de groei willen bepalen. Zal dan voor mij ook wel gelden dat als de voorsprong groter wordt, ze me gaan prikken op suiker. Maarrrr we gaan gewoon uit van het positieve, dat onze baby's gewoon lekker veel ruimte willen om te zwemmen ;). Rare is dat ik niet zo heel lang ben (1.68) dus daardoor was het wel bijzonder.

Melloo; thanks voor je berichtje. Daar hou ik me ook aanvast. Jammer dat je het wiegje toch moet verven maar ja, misschien kan je het nu een leuke andere kleur geven?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven