Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
quote:Djoels schreef op 19 oktober 2010 @ 20:43:

oww ik zoek ook nog een jongensnaam!

Zoontje is in februari geboren, komende februari komt er een broer of zus. Meisjesnaam is het probleem niet, maar jongensnaam...... gek word ik ervan......

Ik heb hetzelfde probleem, alleen iets meer haast dan Djoels, want ik ben begin november al uitgerekend. Ook wij hebben al een zoon en kunnen gewoon geen naam vinden die we minstens net zo mooi vinden. We zoeken een naam met liefst 2 lettergrepen die niet begint met een G, B of S. Ons zoontje heeft een latijnse naam die niet zoveel voorkomt en die niet zo moeilijk is uit te spreken. Mensen spreken zijn naam ook nooit verkeerd uit en dat zou ik met de 2e ook graag willen.Hoeft overigens niet per se een latijnse naam te zijn.

Hopelijk hebben jullie wat ideeen, want wij zien het inmiddels niet meer
voor jerillo

Latijnse namen

Caelum

Cesar

Elias

Florian

Javan

Justen

Leander

Loran

Magnus

Maxim

Roman van Romanus

Tycho

volgens babybytes zijn dit latijnse namen
Jerillo

Julius

Justus

Olivier

Pepijn

Jochem

Karsten

Lysander

Merlijn

Silvijn

mss ff nog meer hints geven wat je precies mooi vindt, weten wij in welke richting wij het moeten zoeken
Mooie latijnse jongensnamen (vind ik dan):

Lukas

Silas

Dux

Faber

Ben zelf meer van de 'Holandse namen' als Willem en Gijs, maar dat was je vraag niet
verder misschien nog

Aldin

Feran

Finan

Lucan

Kenric

Julius

Justus

Ardin

Casijn

Ersan

Finas

Iben

Jeron

Jesmer

Jorben

Lumen

Maurik

Maurijn

Romin

Tobian

te apart of is dit de goede richtig??
Misschien dat jullie dé naam voor ons weten, wij komen er zelf nog niet uit. De meisjesnaam staat al wel vast, maar nu zijn we nog op zoek naar een jongensnaam passend bij Max. Niet te lang, een krachtige naam, nederlands of scandinavisch, maar welke? Moeilijk hoor! Hebben jullie ideeen?
Junee

Sam

Sem

Chiel/Giel

Sven

Swen

Noah

Stef

Gijs

Thijs

Raff

Tren

Lars

Stan

Per

Gust

Guus

Tom

Tim

Pim

Siem

Sten
nog meer voor Junee

Tygo

Roel

Krijn

Cas

Bas

Abel

Dirk

Jur(re)

Tijn

Juul
voor junee

Max en

Nick

Finn

Jorn

Kaj

Luuk

Sepp

Seth

Tom

Nils

Lars

Tim

Lenn

Lex

Guus

Teun

Joost

Stijn

Stef

Ben

Tijn

Sil

Mels

Noud

zo iets??
Dank jullie wel voor de snelle reacties.

Ik was alleen nog even vergeten te vermelden dat namen die beginnen met een O of eindigen op -an ook geen optie voor ons zijn.

Justus vind ik erg mooi uit jullie rijtje, maar heeft vriend al eerder afgekeurd. Justen is nog wel een optie die ik ga voorleggen. Justin is op dit moment de optie die we hebben

Ook Tycho is een naam (net als Viggo) die door vriend is afgekeurd, maar dat is wel de richting waarin ik een beetje zoek. Het hoeft van mij ook niet heel apart te zijn, maar liefst geen 'top 50', zeg maar. Overigens zit ik niet vast op het Latijn hoor!

Leander hebben we heel lang nog als optie gehad, maar uiteindelijk zijn we er beiden over uit dat dat hem niet gaat worden omdat we het toch niet zo fijn vinden uitspreken.
Max en

Willem

Gijs

Ties

Bent

Nils (Niels)

Fedde

Siem
Jerilla

Matthijn

Matthijs

Mattheo

Hugo

Victor

Renier

Reinier

Arthur

Marnix
Raspberry, ik zet deze op het lijstje

Sven

Thijs

Guus

Tom

Sten

Tijn

Cejo, deze komen er ook bij

Kaj

Sepp

Tom

Nils

Lenn

Joost

Ben

Seha, leuke namen alleen komen bijna alle namen al voor in onze omgeving. Ik ga toch Bent nog toevoegen.

Het zijn ook de namen die ik al in mijn hoofd heb (gehad), alleen wat vind ik het toch moeilijk om juist die éne te vinden die er bovenuit springt. En dan is er nog een wederhelft die er net zo over moet denken..... Dank voor het meedenken!
anoniem_55406 wijzigde dit bericht op 20-10-2010 20:16
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een korte lieve/stoere naam. Verder hoeft het niet met een speciale letter te beginnen,maar tot nu toe komen we niet echt ver met namen.

Daan ( vinden we mooi maar is een top drie naam)

Levi

Noah

Wie kan ons op het goede spoor zetten?
quote:Junee schreef op 20 oktober 2010 @ 14:56:

Misschien dat jullie dé naam voor ons weten, wij komen er zelf nog niet uit. De meisjesnaam staat al wel vast, maar nu zijn we nog op zoek naar een jongensnaam passend bij Max. Niet te lang, een krachtige naam, nederlands of scandinavisch, maar welke? Moeilijk hoor! Hebben jullie ideeen?

Simon

Bram

Sam

Daan

Koen

Niels

Ole

Sven

Sverre

Björn

Lars

Thijs

Siem

Sem

Syl

Syb

Seth
quote:HaLi schreef op 20 oktober 2010 @ 22:21:

Wij zijn op zoek naar een korte lieve/stoere naam. Verder hoeft het niet met een speciale letter te beginnen,maar tot nu toe komen we niet echt ver met namen.

Daan ( vinden we mooi maar is een top drie naam)

Levi

Noah

Deze namen zijn in mijn ogen ook lief en stoer en toch iets origineler:

Abel

Vigo

Tycho

Luca

Ezra

Syl

Toby

Ravi

Lenn

Xam

Tijme

Jaro

Cody

Merijn

Boaz

Ole

Duuk

Aan de andere kant... Daan is wel een leuke naam. Dus als jij 'm gaaf vindt, jammer dan dat ie in de top 3 staat. Dan zou ik er toch voor gaan!
quote:jerilla schreef op 20 oktober 2010 @ 15:28:

Justus vind ik erg mooi uit jullie rijtje, maar heeft vriend al eerder afgekeurd. Justen is nog wel een optie die ik ga voorleggen. Justin is op dit moment de optie die we hebben

Ik ken een Just! Is dat misschien iets?
quote:jerilla schreef op 20 oktober 2010 @ 15:28:

Ook Tycho is een naam (net als Viggo) die door vriend is afgekeurd, maar dat is wel de richting waarin ik een beetje zoek. Namen die ik hier een beetje bij vind passen: Noah, Milo, Jaro, Nero, Hero, Jethro, Aron, Boaz, Rowan, Yvo.
quote:blogbabe schreef op 20 oktober 2010 @ 22:26:

[...]

Aan de andere kant... Daan is wel een leuke naam. Dus als jij 'm gaaf vindt, jammer dan dat ie in de top 3 staat. Dan zou ik er toch voor gaan!

Bedankt ik zal sommige namen bespreekbaar maken, maar ben bang dat hij het weer niks vind haha. En ik wil geen top drie naam omdat ik zelf een (oude) top drie naam heb en heb dat altijd als heel vervelend ervaren dus de namen Daan/Sam/Xam laten we schieten ondanks dat we ze heel mooi vinden.

Levi is een naam waar we ons allebei in kunnen vinden,maar ik wil me toch nog verder vebreden.
Hali,

werk op het ziekenhuis (kinder/couveuseafdeling) en hoor Daan zelden meer voorbij komen. Heb het idee dat de grootste hype er af is. Maar goed , ik vond Daan ook altijd erg leuk, maar om dezelfde reden niet gedaan.

Het is Chiel geworden, misschien iets, of als je dat mooier vindt met een G.

Ik vind Levi weer een andere naam als Daan eerlijk gezegd, minder stoer.

meer suggesties:

Bram

Gijs

Max

Thijs

Jur(re)

Tieme

Juul

zie verder bij de namen voor Junee
Heeej even een vraagje, wat is jullie mening over de naam Kylian voor onze zoon in wording (of het word het een meisje maar dan natuurlijk een andere naam). Ik hoor het wel!

Groetjesss
Ik vind Kylian een stoere naam. Origineel. Wel een beetje Engels, en ik houd niet van Engelse namen. En ik denk aan kil of het Engelse kill. En dat vind ik minder. Maar goed, dat is misschien gewoon mijn vreemde geest die dat bedenkt.
hoe spreek je uit poeh-beer, als Kielian, is het uitspreekprobleem van blogbabe ook niet aan de orde...

Het is niet mijn smaak, maar die verschillen nu eenmaal he? Ik ben meer van de Hollandse korte namen. Maar in zijn soort is Kylian absoluut origineel en stoer
Eigenlijk spreek je het uit met 3 lettergrepen: Ky-li-an eigenlijk dus gewoon zoals je het schrijft. De naam past niet echt bij onze namen maar we vinden het gewoon een stoere aparte naam die niet zo veel voorkomt. Een spelertje uit het voetbalteam van mijn vriend die hij coacht (hmmm rare zin) heet zo dus vandaar!

We hebben ook andere Nederlandse namen zoals Thomas, Nick, Thijs maar dat vinden wij toch minder 'leuk' dan Kylian.
Kylian is niet mijn smaak naam,Kyan vind ik dan leuker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven