Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Kylian vind ik mooi! Stond ook op ons lijstje. Het werd een meisje
hey Poehbeer, ook hier haha, ik vind hem erg leuk hij lijkt een beetje op de meisjesnaam die wij hebben gekozen.
haaa HaLi, goh dus jullie meisjesnaam lijkt er op? es ff denken... nee hoor grapje. Wij zijn er sowieso nog niet uit, vind het ook iets te vroeg eigenlijk om nu al iets vast te leggen. Ik ben namelijk het type dat met alle winden mee kan waaien dus mijn smaak/bui kan nog wel eens veranderen!
Thanx Blogbabe, hoe spreek je Jethro uit? Als Jeetrow of Jétro (bedoel het tekentje op de e de andere kant op, maar kan niet vinden hoe je dat doet)

Noah begin ik toch wel steeds leuker te vinden en ga ik zeker opperen en ook Aron vind ik wel leuk, maar moet ik nog even laten zinken.

Just vind ik ook leuk, maar ik combinatie met de achternaam klinkt zo'n korte naam niet fijn.
@jerilla: ik vind Jethro mooi, maar er is een band die Jethro Tull heet. Op zich wel mijn ding, maar niet bepaald mainstream... Je zou je kind in ieder geval wel naar een paar legendes noemen;-)
Oh ja, Jethro als in de band spreek je uit als Djethro(of zoiets)
Maar spreek je de e lang of kort uit? De naam van mijn andere zoon blijkt ook een bandnaam te zijn, dus wat dat betreft zou het er mooi bij passen. Het is een naam die ik even moet laten bezinken en zeker niet meteen afwijs.
Kort...

En nou ben ik wel nieuwsgierig naar de naam van je andere zoon;-)...

Jethro betekent 'in overvloed' geloof ik.
Of voortreffelijkheid
quote:Punkiedunkie schreef op 21 oktober 2010 @ 20:18:

Kort...

En nou ben ik wel nieuwsgierig naar de naam van je andere zoon;-)...

Jethro betekent 'in overvloed' geloof ik.

we gaan gewoon gokken:

Kane

Ko (van de gebroeders Ko)

Duran
quote:jerilla schreef op 21 oktober 2010 @ 15:03:

Thanx Blogbabe, hoe spreek je Jethro uit? Als Jeetrow of Jétro (bedoel het tekentje op de e de andere kant op, maar kan niet vinden hoe je dat doet)

Ik ken een Jethro en je zegt jeetro/jétro. En niet jètro.
Grappig, want da's toch echt niet de Engelse uitspraak... Maar misschien de vernederlandste ofzo? Ik vind 'jeetro' niet mooi...

@blogbabe: euhm... Freddie, Mick, Beatle;-), Iron...?
quote:Punkiedunkie schreef op 21 oktober 2010 @ 22:18:

Grappig, want da's toch echt niet de Engelse uitspraak... Maar misschien de vernederlandste ofzo? Ik vind 'jeetro' niet mooi...

@blogbabe: euhm... Freddie, Mick, Beatle;-), Iron...?Hoezo? Jethro is een bijbelse naam, niets Engels aan dus.

Grappig, want da's toch echt niet de Engelse uitspraak... Maar misschien de vernederlandste ofzo? O! Nou ja, Jèthro is eigenlijk ook wel mooier. Ik kende die uitspraak nog niet. 't Is iig een originele naam. Je hoort 'm niet vaak.

@blogbabe: euhm... Freddie, Mick, Beatle;-), Iron...?Ik zoek geen naam, hoor! Ik adviseer slechts.
@roelfien: je hebt gelijk, maar Jethro wordt in Engeland veel gebruikt en dat gegeven in combinatie met de bandnaam maakt dat de naam meestal als Engels gezien wordt en ook zo uitgesproken, maar niks moet natuurlijk;-)

@blogbabe: ik was gewoon met je mee aan het gokken;-)
we hadden het hier over Kylian, kwam ook ergens Kaydian tegen ...
quote:raspberry71 schreef op 22 oktober 2010 @ 09:45:

we hadden het hier over Kylian, kwam ook ergens Kaydian tegen ...Kieran, ook ok.
Ik vind Jèthro stukken minder mooi klinken dan Jéthro, maar goed, ik vind beide namen niet geweldig.

Ken ook een Jermo (djermoo), misschien vind iemand dat iets?
Kyran vind ik op zich ook wel ok maar wel een beetje een 'hardere' naam dan Kylian. Blijft nog steeds met stip op 1 staan bij ons :D
Ken een vrouw die Gilian heet lijkt er ook op.

Waarom zou je Kilian niet met i ipv y schrijven?
Jéthro is echt een afgrijselijke naam. Hij komt nogal gezocht over.
quote:Junee schreef op 20 oktober 2010 @ 14:56:

Misschien dat jullie dé naam voor ons weten, wij komen er zelf nog niet uit. De meisjesnaam staat al wel vast, maar nu zijn we nog op zoek naar een jongensnaam passend bij Max. Niet te lang, een krachtige naam, nederlands of scandinavisch, maar welke? Moeilijk hoor! Hebben jullie ideeen?Ik ken iemand met een Max & Lasse, heel leuk!
Ben 20 weken zwanger en had al een naam in gedachten.

Sufijan en als het een meisje zou zijn Sufijana. Nu is mijn vriendin 2 weken terug bevallen en heeft haar zoon Sofian genoemd,maar noemt hem Sufijan,terwijl ze wist dat ik deze naam aan mijn kindje wilde geven! Ben allemaal namenlijsten afgegaan,maar met geen enkel heb ik een klik. Is er iemand die me leuke islamitische namen kan geven die ook leuk in het Nederlands klinken beginnend met de S of als het echt een mooie naam is,dan mag een andere letter ook. Als ik geen naam vind,noem ik hem alsnog Sufijan,of is dat raar?
Vreemd van je vriendin en jammer voor jou. Ik weet niet wat ik zou doen; andere naam kiezen of deze naam houden... Ik zou wel even met je vriendin praten als ik jou was..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven