Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
zaterdag 30 oktober 2010 om 13:00
Ridder, daar zou ik dan echt niet opkomen.
en namen zoals Finn, Noah, Levi, vind ik zo populair... kun je niet echt voorkomen, maar heb dan liever een naam die je niet zo vaak hoort.
Renze is op zich leuk, maar klinkt in mijn oren heel ouderwets. Heb een familielid op leeftijd die zo heet.
Ik vind Cas ook wel leuk!
en namen zoals Finn, Noah, Levi, vind ik zo populair... kun je niet echt voorkomen, maar heb dan liever een naam die je niet zo vaak hoort.
Renze is op zich leuk, maar klinkt in mijn oren heel ouderwets. Heb een familielid op leeftijd die zo heet.
Ik vind Cas ook wel leuk!
zaterdag 30 oktober 2010 om 19:00
Ik vind Almar niet zo mooi, weet niet precies waarom, maar het is inderdaad wat gezocht wellicht. Hebben jullie de naam
ook verzonnen of heeft ie een speciale betekenis, of...? En waarom twijfel je? Als het vanwege je genoemde redenen is: smaken verschillen toch altijd en als het echt DE naam is voor jullie, moet je je niks aantrekken van wat anderen zouden kunnen vinden!
ook verzonnen of heeft ie een speciale betekenis, of...? En waarom twijfel je? Als het vanwege je genoemde redenen is: smaken verschillen toch altijd en als het echt DE naam is voor jullie, moet je je niks aantrekken van wat anderen zouden kunnen vinden!
zondag 31 oktober 2010 om 13:19
Bedankt voor jullie reacties over Almar. Ik heb geen idee wat de naam betekend.
Mijn man kwam hier deze week mee aanzetten. Vond het een erg mooie naam en niet zoveel voorkomend.
We hebben de naam Lucas. deze staat helaas op nr 1 in de top 20.. en daar baal ik wel eeen beetje van. De andere kant is; we wonen in een dorp in het hoge noorden, en ik ken echt geen andere kinderen die Lucas heten. ws hoor je het meer in het westen?? dus de twijfel is; of een niet veel voorkomende naam zoals Almar. of de nummer 1 Lucas (of lukas, dat vind ik eigenlijk mooier)
Mijn man kwam hier deze week mee aanzetten. Vond het een erg mooie naam en niet zoveel voorkomend.
We hebben de naam Lucas. deze staat helaas op nr 1 in de top 20.. en daar baal ik wel eeen beetje van. De andere kant is; we wonen in een dorp in het hoge noorden, en ik ken echt geen andere kinderen die Lucas heten. ws hoor je het meer in het westen?? dus de twijfel is; of een niet veel voorkomende naam zoals Almar. of de nummer 1 Lucas (of lukas, dat vind ik eigenlijk mooier)
zondag 31 oktober 2010 om 14:06
heb het even voor je opgezocht:
Almar is een Nederlandse jongensnaam. De betekenis van de naam is `Vermaard om zijn ervaring`.
In 2006 werden in Nederland 3 jongens met de naam Almar geboren.
De naam stond daarmee op plaats 2253.
In 2007 kregen 1 jongen de naam Almar.
De naam stond toen op plaats 4019.
In 2008 is de naam aan 1 jongen gegeven.
Het stond toen op plaats 4161.
In 2009 is de naam aan 3 jongens gegeven.
Nou, het is iig een erg originele naam en absoluut origineler dan Lucas. Wat ben je trouwens laat met het verzinnen van een naam! Haha! Ik ben er al mee bezig voordat ik überhaupt zwanger ben.
Almar is een Nederlandse jongensnaam. De betekenis van de naam is `Vermaard om zijn ervaring`.
In 2006 werden in Nederland 3 jongens met de naam Almar geboren.
De naam stond daarmee op plaats 2253.
In 2007 kregen 1 jongen de naam Almar.
De naam stond toen op plaats 4019.
In 2008 is de naam aan 1 jongen gegeven.
Het stond toen op plaats 4161.
In 2009 is de naam aan 3 jongens gegeven.
Nou, het is iig een erg originele naam en absoluut origineler dan Lucas. Wat ben je trouwens laat met het verzinnen van een naam! Haha! Ik ben er al mee bezig voordat ik überhaupt zwanger ben.
zondag 31 oktober 2010 om 14:58
zondag 31 oktober 2010 om 18:42
quote:pregnantmama schreef op 24 oktober 2010 @ 19:09:
Ben 20 weken zwanger en had al een naam in gedachten.
Sufijan en als het een meisje zou zijn Sufijana. Nu is mijn vriendin 2 weken terug bevallen en heeft haar zoon Sofian genoemd,maar noemt hem Sufijan,terwijl ze wist dat ik deze naam aan mijn kindje wilde geven! Ben allemaal namenlijsten afgegaan,maar met geen enkel heb ik een klik. Is er iemand die me leuke islamitische namen kan geven die ook leuk in het Nederlands klinken beginnend met de S of als het echt een mooie naam is,dan mag een andere letter ook. Als ik geen naam vind,noem ik hem alsnog Sufijan,of is dat raar?http://labudovi.tripod.com/id14.html
en
http://bosnjacki.forumpro ... -njihovo-znacenje-t48.htm
Misschien heb je daar iets aan (hele lijst met zowel bosnische meisjes als jongensnamen. Met betekenis en afkomst van de naam(arabisch, turks, etc)
Zelf vind ik de volgende wel leuk en goed uit te spreken in het nederlands:
Adnan
Adil
Benjamin
Davud
Edin
Emin
Emir
Enes
Esad
Fadil
Halim
Hasim
Husein
Ibrahim
Isa(maar wordt in NL vaak gebruikt als meisjesnaam)
Ismail
Junuz
Kemal
Kenan
Mahir
Mahsud
Malik
Miralem
Mersad
Mirsad
Mirza
Munever
Murat
Musa
Nadim
Nadir
Naser
Nedim
Nihad
Rasim
Sabir
Salim
Selim
Semir
Zaid
Zaim
Ben 20 weken zwanger en had al een naam in gedachten.
Sufijan en als het een meisje zou zijn Sufijana. Nu is mijn vriendin 2 weken terug bevallen en heeft haar zoon Sofian genoemd,maar noemt hem Sufijan,terwijl ze wist dat ik deze naam aan mijn kindje wilde geven! Ben allemaal namenlijsten afgegaan,maar met geen enkel heb ik een klik. Is er iemand die me leuke islamitische namen kan geven die ook leuk in het Nederlands klinken beginnend met de S of als het echt een mooie naam is,dan mag een andere letter ook. Als ik geen naam vind,noem ik hem alsnog Sufijan,of is dat raar?http://labudovi.tripod.com/id14.html
en
http://bosnjacki.forumpro ... -njihovo-znacenje-t48.htm
Misschien heb je daar iets aan (hele lijst met zowel bosnische meisjes als jongensnamen. Met betekenis en afkomst van de naam(arabisch, turks, etc)
Zelf vind ik de volgende wel leuk en goed uit te spreken in het nederlands:
Adnan
Adil
Benjamin
Davud
Edin
Emin
Emir
Enes
Esad
Fadil
Halim
Hasim
Husein
Ibrahim
Isa(maar wordt in NL vaak gebruikt als meisjesnaam)
Ismail
Junuz
Kemal
Kenan
Mahir
Mahsud
Malik
Miralem
Mersad
Mirsad
Mirza
Munever
Murat
Musa
Nadim
Nadir
Naser
Nedim
Nihad
Rasim
Sabir
Salim
Selim
Semir
Zaid
Zaim

maandag 1 november 2010 om 13:21
quote:laussie schreef op 30 oktober 2010 @ 18:07:
Hallo dames
2 weken voor de uitgerekende datum begin ik te twijvelen...
Mag ik jullie mening over Almar?
Klinkt het niet meisjesachtig of te gezocht?
Ik vind Almar heel leuk. Lukas is veel te populair, zit je kind straks op school zit hij met nog 4 Lukassen in de klas.
Almar is veel leuker en aparter! En hij past prima bij een hollands jongetje vind ik.
Hallo dames
2 weken voor de uitgerekende datum begin ik te twijvelen...
Mag ik jullie mening over Almar?
Klinkt het niet meisjesachtig of te gezocht?
Ik vind Almar heel leuk. Lukas is veel te populair, zit je kind straks op school zit hij met nog 4 Lukassen in de klas.
Almar is veel leuker en aparter! En hij past prima bij een hollands jongetje vind ik.
maandag 1 november 2010 om 22:10
quote:jelu schreef op 01 november 2010 @ 21:12:
Ik had even een vraagje, wat vinden jullie van de volgende namen:
Twan - geen mening over
Gijs - ouderwets
Jip - leuk voor een kindje, niet voor een volwassene
Rune -best leuk
Jitse - heb ik weinig mee
Imre - meisjesnaam?
Len - leuk
Laz - hmmm...weet niet
Kes - nee