* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
*** breekt even in voor Marit ***

Marit, zie ik nou goed op jouw foto's dat je de deur op een haakje kunt zetten? Ik wil dat ook graag voor Nick, maar wij hebben kunststof kozijnen, dus daar timmer je niet ff een haakje en oogje in. Hoe heb je dat gedaan??

Groetjes Nadine

*** en is weer weg.... ***
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D

Utregmeissie, het is soms ook echt gewoon NIET leuk!

slópend zo'n fase... godzijdank komt er een keer weer een eind aan.

Deze fase heb ik met ilse ook gehad hoor!

Is eigenlijk pas 2wkn voorbij. Ook in combinatie met ziek zijn .. heel irritant niet-alleen-spelen en eigenlijk ook niet bij je willen zitten. Ik zocht ook de oplossing in 'dingen doen' zodat ik niet zo veel last had van haar gejengel.

Moeilijk ook als je in ogen van andere het juist goed voor elkaar hebt .. maar inmiddels weet ik dat ook de 'ideale' gezinnetjes het super zwaar kunnen hebben.

Hier net zo dus!

Probeer dingen te gaan doen waarbij ze is afgeleid en de kans niet krijgt zich te vervelen/etc. ?

Dat helpt mij om zelf niet super geïrriteerd te raken.

En uitkijken naar de slaapjes ;)

Nadine, dat gele op de deur is een deurstopper in vorm van olifantje. Kado gekregen, geen idee van waar?

Ik vermoed dat je dit ook bij HEMA ofzo kunt krijgen hoor.

Die schuif je (is rubber) gewoon over de deur heen en hierdoor kan deur niet meer helemaal dicht.

link naar plaatje van zelfde idee

ook hema heeft ze !

ik heb vandaag erg gemene pijn in mijn rug,

heb er echt last van met dingen doen... nieuw en lastig.

Hopen maar dat ik morgen weer rechtgeschoven ben.

Hier even snel een teken van leven. Schrijf even erg weinig, voel me niet al te lekker in vel zitten momenteel. Hoop shit gehad qua werk (leugens van uitzendbureau enzo) dus hoofd staat er niet zo naar. Gaat goedkomen en voordat jullie het weten zit ik hier weer hele lappen tekst te tikken.

Verder alles helemaal prima met Eva. Ze zit momenteel nergens anders op dan op haar loopauto. Toen ze dat ding net had wist ze niet hoe ze vooruit moest. Legde ze voetjes op stuur om gereden te worden. Hoorden we een dag later op de opvang dat ze daar ook vaak op zo'n ding zit en prima weet hoe het moet. Ze vond het gewoon erg makkelijk om als koningin zijnde rondgereden te worden.

He lieve allemaal, tot snel weer. Ik zal proberen er aan te denken tussendoor eens berichtje neer te zetten en schrijf zsm mogelijk weer écht mee.

.
Marit, bedankt voor je ontzettend lieve tekst! deed me goed.

Soms is het ook zo heerlijk om al je ellende en tijdelijke zelfmedelijden te spuien... dan is een forum toch wel ideaal. Ik vind het ook erg fijn te horen van anderen dat het idd soms niet leuk is, en niet een roze kinderwolk wordt opgehouden, van wat is het allemaal toch leuk die kinderen. soms is het gewoon afzien!.

Hoe is het met je rug Marit?

Ik ben hier weer met frisse moeder aan de slag. Heb nieuw speelgoed voor Fiene klaargelegd en negeer haar gezeur. Dat werkt al een beetje beter. Verder chamodent voor de kiezen aangeschaft, wie weet dat dat ook wat scheelt. Had net genoeg energie om mijn hele huis te dweilen, lekker hoor, kan ik me al poetsend afreageren...

Utregjochie had het deze week helemaal gehad met zijn werk, dat maakt de sfeer hier in huis ook niet leuker. Door zijn toedoen is er servies en het klepje van de vaatwasser gesneuveld...

zucht... adem in , adem uit... Hem flink toegesproken want daar heb ik geen zin in!!

Metis, ik denk aan je, aan je eerste baanloze dagje..

Voelt vast heftig. Lekker toegeven aan je verdriet, er even in zwelgen en dan jezelf goed verwennen.Ik zou zeggen; denk aan jezelf en meld je ziek en neem de tijd om echt weer jezelf te worden.Doen!! Goed voor jezelf zorgen is het allerbelangrijkste wat er is ( sprak zij door schade en schande wijs geworden )

Ben nu 'Eten, bidden. beminnen' aan het lezen. Aanrader als je behoefte aan troost hebt! of gewoon lekker wilt ontspannen..

Jane, hoe zou het bij jou zijn op je vakantieadres? en bij anderen? allemaal lekker aan het zwembad gebivakkeerd?

Vakantieverhalen, iemand?!

Fiene wordt wakker, wij gaan eens een verlaat boterhammetje eten...

UM, fijn te lezen dat je weer wat positiever bent

slim om eens met nieuw speelgoed uitdaging te bieden!

Wat ik hier trouwens vaak probeer is haar niet te laten merken dat ik op haar let!

Zodra ze me namelijk ziet/oogcontact maakt word ik meteen weer betrokken in haar aandacht, en dus geen rust meer voor mij

Uiteraard krijgt ze ook vaak genoeg wel van een afstandje commentaar op wat ze doet hoor, positieve bekrachtiging heet dat geloof ik he? Maar, soms kijk ik ook even snel weg als ze omkijkt .

Vandaag met mijn moeder in Maastricht geweest,

2 leuke stofjes voor op haar kamer gehaald op de markt, lekker op terrasje gezeten en daarna ander terrasje voor de lunch.

Mijn vader heeft ilse opgehaald en vermaakt... madam ligt nu net in bed en ik heb dus wel even 'vrij' nog tot Vin weer thuis is.

Morgen gaan we de babykamer afmaken !!!

Whaaaa...30wkn zwanger alweer.

wat een rust hier!

pff, wat is het heerlijk koeler buiten!

nu wel gezellig zonnetje hoor,

maar door wind lekker koel.

Fijne zondag jullie !

Rust hier inderdaad !

Wij zijn heerlijk een weekje weg geweest naar Zuid-Brabant. Vanmiddag thuis gekomen.

Veel gedaan en veel niets gedaan. O.a. naar het zwembad geweest, naar het strand geweest, veel gefietst en gewandeld (DD: geen tijd gehad om bij je langs te komen, hihi). We hebben het erg getroffen met het weer !!! En heel leuk gehad.

Laura zit sinds gisteren onder de rode vlekjes, alleen op de benen + voeten, armen + handen en op/in de oren. Net de huisartsenpost gebeld, maar ze denken daar aan een allergische reactie. Tja, zeg maar waarop... kan van alles zijn. Zit te denken aan zonnebrandcrème v/d Etos. Het typische is, dat het alleen niet op de romp en in het gezicht zit. Dus geen kinderziekte. Maar het ziet er wel zielig uit.

Ik ben zelf een paar dagen grieperig geweest en Jane-man stond vanochtend niet lekker op. Wel balen. En dan is de zorg voor een kleine erg zwaar. Als je het allerliefst op bed zou willen liggen, maar je kind voortdurend aandacht vraagt. Ik heb het deze week ook een paar momenten héél zwaar gehad en soms erg getwijfeld of ik het eigenlijk wel leuk vind om moeder te zijn. En of ik überhaupt nog wel een 2e wil. Ik zie Jane-man urenlang geduldig met haar spelen, terwijl ik dat niet op kan brengen. Ik ben het spelen met haar na 5 minuten zat en vind dat ze zichzelf moet kunnen vermaken.

Laura is verder erg jengelig, omdat ze zichzelf aan het regelen is van 2 slaapjes naar 1 middagslaapje. Haar gebruikelijke namiddagslaapje levert momenteel namelijk alleen maar een wakkere Laura op tot 21.00 uur. Dus: naar 1 middagslaapje. Alleen... nu is ze eind v/d ochtend en eind v/d middag niet meer te genieten, pffffff.

Dus, net als wat UM schrijft, vréselijk hangen aan je benen, huilen, armpjes naar me uitstrekken, maar als ik haar oppak, wil ze weer losgelaten worden. GEK word ik er van.

Het klinkt misschien heel erg, maar ik ben gewoon niet geschikt voor fulltime moederschap. Ik verlang bijna weer naar een rustige werkweek.

Maar goed, morgenochtend vertrekken we voor een midweekje Duitsland. Erg zin in. De rotzooi staat nog allemaal in de gang. Dat kunnen we morgen zó weer in de auto gooien.

Volgend weekend logeert Laura bij mijn schoonouders, zodat we zelf ook nog een paar dagen rust hebben.

Utregmeissie, ik begrijp je gevoel HE-LE-MAAL ! Jammer dat het vaak nog een taboe is, want het moederschap is af en toe gewoon retezwaar en niet leuk ! Ik heb diepe bewondering voor jou dat je fulltime voor Fiene zorgt. En jammer van je verbroken vriendschap met je vriendin. Altijd hard, als zoiets gebeurt. Ik vind het dan wel weer knap dat jullie het uitgesproken hebben.

Sterkte meis.

Marit, wow, 30 weken alweer?????? Time flies !

Gaaf kamertje hoor. Het ziet er heel crea uit, leuk gedaan !

Sterkte met je pijnlijke rug !

Metis, wat vervelend dat je niet lekker in je velletje zit. Het is ook k*t dat je nu thuis zit en helemaal als je nog leugens (trap na?) hebt gekregen. Neem lekker je tijd om even stoom af te blazen en te genieten van Eva (kleine boef, hihi).

Andere meisjes: alles goed? Punkertje? Zonnetje? DD? Malar? Marianne? Emmetje? Catpower? Tinok?

Peetje zal wel lekker in La douce France zitten....

Ik ga even de was uit de machine halen en in de droger stoppen.

Lieffies, tot over een week weer !!!

XXX
.

Oeh Jane,

wat een zware fulltime dagen kunnen dat thuis (of op vakantieadres) zijn he ?! Ik ben zó blij dat jullie dit dus ook zo ervaren!!!!!

Ik zou echt ook geen geschikte moeder zijn voor fulltime moeder hoor. Na onze vakantie kon ik me nog voor die over was ook al weer verheugen op een rustige werkdag !

Godzijdank kan ilse zich nu opeens weer wel heel behoorlijk alleen vermaken. Nu net uitgevonden dat ze heeeel blij is met mijn brillendoosje (en rozijnen er in) en mijn handtas.

(waar die brillendoos nog in bleek te zitten)

Alle duplo er in .. uit .. in .. uit .. hihi

Hier ook net nog 2 slaapjes,

maar dit kan nu net als bij Laura opeens maar één slaapje worden denk ik.

Ik ga madam in bed doen,

kan ik ook lekker plat. Moeite met ogen open houden, gezien wat slechtere nachten inmiddels.

Oh..pen gaat in brillendoosje zie ik nu :-)

de techneut !

He girls,

weer even een teken van leven. Ben twee weekjes vrij geweest en dat was erg leuk, gezellig, vermoeiend! en druk.

Ik herken het gedrag van jullie kiddies ook. Jayda komt vaak even aan mijn benen hangen, dan til ik haar op, wil ze er weer af. Het valt me nu op omdat ze normaal juist heel goed alleen kan spelen.

Wat ik moeilijk vind is dat ze zo slecht drinkt. Ze drinkt het liefst uit haar babyspeentje nog. Tuitbeker wil niet lukken (verzamelt ze en laat het weer uit haar mondje lopen). Heb nu een nuby beker gekocht met een zachte tuit. Gaat iets beter maar ook nog niet goed. En het is moeilijk vol te houden als het 30 graden is en de plasluiers minder worden

Metis meid, hoop dat je snel weer in je goeie vel komt te zitten. Dikke knuf voor jou. (grappig die Eva op d'r gouden koets he, hier ook favoriet het autootje)

UM, voor jou ook een meelevende knuffel. Ik hoop dat je snel een leuke baan vindt, al is het maar een paar uur. Want - en dan neem ik mezelf als voorbeeld - die combinatie is juist erg goed te doen. En voor Fiene zal het misschien ook prettig zijn om eens een andere omgeving te zien zoals bijvoorbeeld de kinderopvang....? Is dat sowieso niet te organiseren, 1 dagje ofzo naar de opvang? Dat je een vast moment voor jezelf alleen hebt? Hoop niet dat je me te bemoeierig vindt.

Marit, leuk he als je ze zo observeert terwijl ze zichzelf vermaakt. 30 weken alweer, wat gaat het hard! Blijf je werken tot 4 wk ervoor?

Jane, heerlijke vakantie gehad dus? Hoe is het nu met de uitslag van Laura, is het al minder?

Hier kunnen we ook al toekomen met 1 slaapje per dag. Meestal van 11.30 - 14.00 uur ongeveer. Ben daarmee gaan oefenen omdat ze op de creche zo weinig/slecht slaapt. We proberen overal zo veel mogelijk 1 lijn in te trekken.

Na vanmiddag zit mijn werkweer er alweer op. Morgen osv en vrijdag vrij. Vertrekken vanavond naar CP's waar mijn zusje met gezin is. Blijven een nachtje over. Heb er zo'n zin in!!!!

Tot over een paar daagjes dus weer!

liefs DD
Even snel een dikke voor iedereen die em nodig heeft!

Ben ik ook weer een keer. Alles wel prima hier. Zit nog in de ziektewet dus doe rustig aan. Uitzendbureau zit alleen nog steeds moeilijk te doen *zucht*

Zondag naar de kinderboerderij geweest, groot succes weer. Nog een tip: stoepkrijt! Helemaal geweldig en M en ik krijten vrolijk mee. Dus nu heel fleurig balkon.

Zal binnenkort weer wat foto's neerzetten.

Dvd van K3 komt er aan hoor, door toestanden even helemaal niet van gekomen (sorry)
Diddle

Lees jouw stukje over tuitbeker en hier dus precies hetzelfde. In het begin vindt ze het machtig interessant maar ze drinkt er amper uit. Het liefst wil ze uit een gewone beker drinken maar die brengt ze nog iets te enthousiast naar d'r mond waardoor hele inhoud over haar heen gegoten wordt. Dus tja, ze moet toch drinken dus dan maar uit fles. Sowieso is Eva geen grote drinker, heel lastig soms.
hey hey,

ik kom even langs met een snelle tip. waarom proberen jullie niet een rietje. dat gaat hier als een trein. tuit beker heeft ze nooit gesnapt.

verder heeft k. vankantie en doen we veel leuke dingen buitens huis.

geniet van het weer!

groetjes marianne

Marianne, ik wilde ook al met de rietjes-tip komen

hier trouwens vooral de open beker,

maar dan wel mee vasthouden en proberen gefaseerd in mond te laten lopen. Gaat best goed!

Hoewel, het soms dan toch weer met rietje gaat.. dan weer eens een tuitbeker..

mijn schoonmoeder vertelde me net vol trots dat ze op een terrasje vandaag wel de hele fristi op had !

FRISTI !!!!!!

Getverdemme, vieze zoete caloriën troep.

Hm. Niet zo blij mee.

Voortaan duidelijk wijzen op de pakjes roosvicee die in de kast staan voor als ze op pad gaan!

Open beker en gefaseerd laten drinken gaat hier ook goed. Alleen wil ze na een paar slokken het zelf doen en wordt het een strijd om wie de beker vast mag houden. Rietje is wel goed idee om te doen, dus die ga ik hier eens proberen in te voeren. Knijpfruit krijgt ze ook weleens, vooral als we dagje weg zijn ofzo, en dat vindt ze ook geweldig lekker.

Fristi? Hmm nee, dan inderdaad maar de pakjes roosvicee. Eva had laatst slok cola van me te pakken. Draaide me om, hoorde ineens "mmm" achter me en zat madam uit mijn glas te drinken. Misschien goed moment om mijn cola-verslaving eens in te dammen.

Welterusten allemaal!
Mijlpaaltje

Eva is vanmorgen naar de kapper geweest! Ging hartstikke goed, ze vond het reuze interessant. Plukje haar meegekregen dus meteen in boek geplakt.
wat een rust hierzo....

de visite is hier net weg. dus even tijd voor het forum.

Zoë heeft haar eerst echt val gemaakt. ze was op haar stoel geklommen en voor overgevallen. ze had echt een vreselijk bloed neus. wij allebij in paniek gelukkig viel het erg mee. nu hebben we alles maar weg gezet waar ze op kan klimmen. helaas kunnen we de bank niet weg zetten waar ze nu dus ook op klimt.

metis heb je al een foto van eva met haar nieuwe kapsel? zat ze een beetje stil.

zoë bleef aardig stil zitten met haar 1e knipbeurt tot dat ze bij haar nek kwam toen moest ik haar hoofdje even vast houden.

ik ga maar is kijken of wat op tv....

fijne avond
Hai chicas,

Even snel, loop al zover achter! Twee weken vakantie gehad, eerste week vriend weg, tweede week samen veel weg/luieren/enz. Nu weer begonnen met werken en alleen maar moe moe moe, dus even geen puf voor andere dingen.

We genieten erg van ons lieve mannetje dat steeds meer begint te kletsen, bewust beweegt op muziek en gewoon heel gezellig is!

Marianne, schrikken die val! Hier is meneer van de week met kinderstoel en al achterover gevallen, nota bene toen ik naast hem stond. Uit nijd duwde hij zich tegen de tafel achterover.. Poeh, wat ben ik geschrokken..

Metis, leuk naar de kapper! Bleef ze lief zitten? Noot is nu 2 keer naar de kapper geweest, vindt vooral het kammetje razend interessant om te pakken te krijgen. Tis nu al weer een hele tijd geleden, maar we gaan het denk ik maar laten groeien. Matten zijn hip, toch?

UM, dikke knuf en respect hoor! Ik zou allang gillend gek zijn geworden als ik fulltime voor Noot zou moeten zorgen.. Hopen dat je snel iets vindt, eerst assessment toch?

DD, ik moet toegeven dat ik Noot ook nog vaak zijn water uit een flesje geef hoor Tuitbeker lukt ook niet bijster goed en ik vind het lastig om hem met een gewone beker voldoende binnen te laten krijgen.

Jane, nog een keer vakantie, heerlijk!

Marit, de nachten worden al wat minder? Pff, zwaar.. Het weer zal ook niet meehelpen denk ik he? Wel lekker dat Ilse nog 2 keer slaapt, kan je tussendoor ook even je rust pakken.

Veel liefs voor iedereen en ik doe mn best om snel weer even helemaal bij te lezen!
Godsamme zeg, wat loop ik achter. En eigenlijk zou ik dus nu niet moeten typen maar lekker in m'n bedje kruipen maar nu ik eindelijk na lange tijd weer eens op het forum ben, en de laatste bladzijde gelezen heb, wil ik ook reageren.

Jane, lekker op vakantie geweest en al weer weg. Dat doe je goed hoor. Herken helemaal wat je zegt, ik zou ook geen fulltime moeder kunnen zijn denk. Hoewel ik de klein wel steeds meer mis op m'n werk, ze is zo leuk nu.

Marit, Jeetje was gaat dat snel, nog maar een week of tien en dan heb je er een tweede bij. Leuk kamertje hoor, ziet er super strak uit.

Al weer vier forummers zwanger zeg, dat gaat voorspoedig. Trouwens, de eerste tweede babies laten ook niet lang meer op zich wachten.

Verder weer herkenbare verhalen hoor, ook hier, opgepakt willen worden en dan toch weer niet en soms huilen om het minste of geringste, dan kan er werkelijk helemaal niets. Om moe van te worden. Hier merk ik ook dat het soms maar he beste is om een activiteit te plannen (net wat Marit zei), dat vindt ze dan helemaal gewelig, kinderboerderij of speeltuin doen het altijd goed. En net als zoe is Carlijn gisteren voor het eerst echt gevallen, met bloed en al. Ze struikelde over een tasje dat haar ontaarde moeder had laten liggen en viel keihard met haar hoofd tegen het raamkozijn. Gevolg, dikke wenkbrauw en een barst, op dezelfde plek als waar ik ook een litteken heb zitten (zou het erfelijk zijn?) Voor haar was gelukkig de schrik weer snel over, een babykoekje deed wonderen, wij deden er wat langer over. Verder in de catogerie eersten: Carlijn eet rozijntjes, al een tijdje hoor. Haar vakantie gastouder had ze nietsvermoedend een keer gegeven en vertelde dat dus zo wist ik dat ze ze hebben kon. Ze peutert ze heel wijs uit het doosje en eet ze netjes een voor een op. Bovendien eet ze grotendeel met de pot mee (maar doen alle andere kindjes hier al langer volgens mij) en krijgt nog maar een flesje op een dag (voor het slapen en die gaat nog altijd bijna helemaal leeg). Al krijgt ze bij het ontbijt wel hypoallergene opvolgmelk in een tuitbeker omdat we het idee hebben dat gewone koemelk niet lekker "valt". Dat moeten we dus laten testen maar de huisarts is op vakantie.

Verdere mijlpalen, vandaag voor het eerst echte schoenen aan gehad toen we naar de kinderboerderij gingen en voor het eerst van de glijbaan. Had ik al gemeld dat Carlijn loopt, volgend mij was dat zo'n beetje het laatste zo rond haar verjaardag. Iedereen trouwens nog ontzettend bedankt voor alle felicitaties en kaarten enzo, ik vond het echt heel leuk om te lezen, werd er ook helemaal blij van.

Wat betreft die sollicitatie, voorlopig is daar eigenlijk geen nieuws over omdat ze blijkbaar niet alle eerste gesprekken konden afronden, dat doen ze nu deze maand en daarna hoor ik meer. Is een beetje raar en ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken maar ik wacht voorlopig maar even af. Het heeft trouwens nog al wat los gemaakt hier in huis. Manlief zit toch wat minder goed in zijn vel de laatste tijd en het idee om naar Drenthe te verhuizen vloog hem een beetje naar de keel (ondanks dat het hem ook trekt). Het was dus een hoop een en weer gepraat "we gaan wel", "we gaan niet" en dat wisselde minstens zo'n drie keer per dag. Maar inmiddels lijkt de kogel door de kerk en willen we toch wel verhuizen, mits ik een baan vind daar, dat is wel een vereiste. Maar goed, inmiddels heb ik een tweede sollicitatie de deur uit naar het UMCG, ook een interressante functie maar wel psychiatrie en het is dus nog maar de vraag of ik in aanmerking kom. Vrijdag zijn we weer in het noorden en we hebben afspraken gemaakt om twee huizen te bezichtigen, eens kijken hoe het zou voelen om daar te wonen. Ook hier in huis zijn al makelaars langs geweest om te kijken of we ons huis kunnen verkopen zonder verlies en dat ziet er vooralsnog gunstig uit, al is de markt nogal veranderlijk momenteel.

Ik had eigenlijk een beetje op iedereen willen reageren maar het is toch weer een beetje een algemeen en ego verhaal. Toch ga ik nu slapen en kom ik gewoon snel weer.
Hallo allemaal,

Hier even snel een berichtje van mij vanuit Israel.

We hebben een fijne tijd hier en het is super leuk om te zien dat Guy nu eindelijk eens bij zijn grootouders kan zijn. Hij vindt het helemaal fantastisch hier en loopt de hele dag bijna alleen rond in zijn pamper. En Guy is een echte waterrat. Hij is helemaal gek van water en wil er het liefst de hele tijd in blijven. Dus soms moeten we een kwaad meenemen uit het zwembad. Een fijne vakantie ook voor ons maar wel vermoeiend. Heel erg warm veel dingen doen met Guy. Jammer genoeg wil hij nog niet alleen met zijn grotouders zijn dus er moet wel altijd iemand van ons in de buurt zijn.

Dus bij jullie ook veel valpartijen. Guy is al drie keer goed gevallen: een keer van de bank en twee keer zijn tand door de lip. Hij viel hierbij ook van een krukje. Hij wilde erop klimmen. Guy loopt nog niet maar kan bijna alleen staan en hij loopt wel aan onze handen. Dus nog eventjes wachten.

En Guy vindt eten het lekkerste. Hij eet zoveel tijdens een maaltijd, zoveel eet ik niet eens. Soms stoppen mijn man en ik hem met eten geven want hij blijft maar dooreten. Laatst had hij zoveel gegeten dat hij moest overgeven. Hij eet gewoon graag warm. Wat vinden jullie moet ik hem stoppen? Guy krijgt voor de rest trouwens geen tussendoortjes alleen een fruithap om 16.00 en heel soms een rijstwafel dsu wat dat betreft eet hij alleen gezonde dingen.

Het is nu onze laatste week hier dus ik ga er nog evem van genieten en ik schrijf jullie weer als ik terug ben!!

Liefs Tinok (die zelfs een beetje kleur heeft gekregen)
Hoi Tinok, klinkt goed, jullie vakantie. Mooi om te zien he, hoe blij grootouders met hun kleinkind kunnen zijn. Wat betreft eten, misschien zou je hem toch wat meer (gezonde) tussendoortjes moeten geven. Volgens mij is het goed om ongeveer om de tweeeneenhalf a drie uur iets te eten en het dan meer te spreiden ipv drie grote maaltijden. Maar misschien is dat voor Guy anders.

Hier een beetje een onrustige nacht. Ze viel wel steeds zelf weer in slaap maar we hebben het vermoeden dat er enkele nachtmerries van boven het hoofd uittorende geiten voorbij kwamen. Toch indrukwekkend zo'n kinderboerderij.

goedemorgen!

hoera, weer leven hier op het forum!

Tinok, jouw verhaal klinkt goed!

Malar, schrikken als er bloed bij komt kijken he ?

de paniek dan opeens even met het gehuil erbij... bah

Spannende tijden voor jullie nu keuze gemaakt is: gaan.

Succes moet zoeken !!

Hier lekker nachtje, not

om 5uur bruut gewekt door krijsende ilse. Na troosten werkte het niet meer om haar terug te leggen, na haar toch tijdje hebben laten huilen werd het na eerst rustiger, alsnog weer veel erger en zijn we maar opgestaan.

6:15uur dus aan het ontbijt !

Inmiddels heeft zij al weer 2e slaapje gehad en hebben wij onze nieuwe extra kast neergezet en ingericht.

Ik heb ondertussen last van buik/rug dus Vin is met ilse naar zijn ouders zodat ik lekker kan luieren in bed nu.

Ik ga dus maar afsluiten en eens zien of ik kan bijslapen !

Hallo allemaal,

terug van vakantie !

Een leuke week gehad. Laura was een stuk rustiger nu. We zijn nog met haar naar de huisarts geweest voor die rode vlekken: het bleek netelroos te zijn, arm schaap. Met een drankje was het na een paar dagen over.

De teletubbies zijn momenteel 'hot'. We hadden nl. een DVD mee, voor in de auto. Het blijkt dat ze er helemaal wild van is. Ze zegt nu de hele dag door: 'ehehhhh' (meestal als vooraankondiging dat ze iets laat vallen, hahaha).

Laura is nu aan het logeren bij mijn schoonouders. Vanmiddag halen we haar op. Ipv een paar dagen rust, heb ik de afgelopen nachten bijna niet geslapen (heb tot 04.30 uur wakker gelegen vannacht....). Ik weet niet wat er met me aan de hand is. Voel me nerveus en onrustig door verschillende dingen. Maar gaat wel weer over.

Marit, die kleine Ilse van jullie kan 's ochtends wel een vroegertje zijn hè? Lastig als ze dan niet meer wil gaan slapen. Is het dan honger denk je? Of iets anders? Of gewoon de slaap uit?

En FRISTI? Echt niet ! Mijn schoonmoeder vroeg vrijdag of ze Nutella op brood mag.... Ik geloof dat ik niet wil weten wat er dit weekend allemaal gebeurd is.

Tinok, wat leuk om van je te horen vanuit Israël. Fijn dat jullie daar zo genieten met elkaar. Met name goed voor de band met schoonouders. Laura vindt badderen/zwemmen ook heel erg leuk. Grappig om te zien. Geniet er nog lekker van !

Malar, leuk om weer eens lekker van je te lezen ! Zielig dat Carlijn zo naar gevallen is, met bloed en al, boehoe.... Knap dat Carlijntje al zo goed los kan lopen. Laura ging op hetzelfde moment als Carlijn ook los staan en de 1e stapjes los lopen, maar sinds die tijd nog geen enkele vooruitgang. Ze weigert om los te lopen, dat vindt ze veel te eng. Maar ze kan het wel. Het zal vanzelf wel komen, maar iedereen zei toen: "nou, die loopt binnen een week". Echt niet...

Spannend van die sollicitatie in het noorden (ben als recht-geaarde Drenth wel benieuwd waar....). Duurt wel lang, maar ik heb dat wel eens vaker meegemaakt. Er kunnen allerlei politieke of economische dingen een rol spelen. Ik blijf voor je duimen.

Zonnetje, wat zielig dat Noot ook al een keer gevallen is. Die kinderstoelval gaat hier vast ook nog een keer gebeuren. Ze kan zich zo hard afzetten. En al 2x naar de kapper??? Wow.... Das nog eens een welige haardos dan. Die 3 sprietharen van Laura schieten nog steeds niet op (whaaaaa, ik wil elastiekjes en haarknipjes gebruiken, grrrr).

Jouw vakantie zit er dus ook weer op, boehoe... Ik moet morgen ook weer aan de bak (gatver).

Marianne, dus Zoë is echt gevallen met bloed en al? Zielig zeg. Volgens mij schrik je je rot hè? Dat zou ik wel doen, tenminste. Gelukkig is Laura nog nooit hard gevallen.

Metis, gefeliciteerd met de haar-mijlpaal van Eva, hihi. Dus zij heeft ook al een weelderige dos (*jaloers*). Die strijd van zelluf uit een beker drinken, is hier ook wel eens geëindigd in een beker drinken over haar heen (zucht....).

DD, wat rot dat Jayda zo slecht drinkt. De rietjestip is wel een goeie. Laura kan dat sinds kort ook. Ik hou verder eigenlijk nooit bij hoeveel ze drinkt, maar ik schat dat ze ook iets van 500/600 ml per dag binnen krijgt. Plus een bakje yoghurt 's avonds. En in fruit zit ook best veel vocht. Een gewone beker lukt hier ook goed, hoewel ze meestal uit een tuitbeker drinkt.

Was het leuk in CP?

UM, hoe gaat het met Fiene en haar lastige fase? Al iets beter? En met jou? Trek je het nog?

Punkertje, ik ben wel benieuwd naar jullie vakantiebelevenissen hoor !

Een vraagje over het warm eten (n.a.v. Malar's opmerking over het met de pot mee-eten).

Wat krijgen jullie kindjes? En hoe geven jullie het?

Tot nu toe krijgt Laura òf een potje Olvarit òf ze eet iets wat ik zelf bereid heb. Dan kook ik tijdens het koken wat ingrediënten apart voor haar, zonder kruiden etc., omdat ze dat (nog) niet lust. En dan prak ik het fijn en voer het haar.

Eten jullie kinders al zelf met de hand? En snij je het dan fijn ofzoiets? Hoe moet ik me dat voorstellen? Dat ze gewoon zelf stukjes aardappel met stukken boontjes zitten te eten? En hoe doe je dat met macaroni? En rijst?

Eten ze dan wel voldoende? Ik bedoel, gaan ze niet zitten kliederen na 2 minuten?

Laura eet 's avonds nooit met ons mee, omdat we pas laat thuis zijn (18.30 uur) en laat koken. We gaan vaak pas om 19.00 uur/19.30 uur koken, nadat zij op bed ligt.

Ik ga me nu douchen en aankleden.
GvD net te horen gekregen (pas zo laat door kapot smsje) dat mijn schoonzusje (zusje van man) in Georgie zit op het moment. Nu in de hoofdstad Tbilisi maar ze kan niet weg. Er gaan geen vluchten en ondertussen wordt er gebombardeerd, ambasade onderneemt ook al geen actie. Hopenlijk lukt het vannacht een vlucht te krijgen naar Riga. Rot nieuws zeg.
Kut Malar.

Veel sterkte !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven