* * Ju(n/l)i 2007 * *
zondag 10 augustus 2008 om 15:00
jeetje Malar, wat een ellende!
vreselijk lijkt me dat, zeker omdat wij hier via het nieuws alleen de meest erge beelden zien en het dus nog erger lijkt dan het al is waarschijnlijk!
Jane, welkom terug!
Fijn dat Laura afgelopen week wat rustiger was, dan is het ook makkelijker genieten he?
Jammer dat je nu toch weer onrust voelt joh, gek dat zoiets meestal niet verklaarbaar is he? Hopen dat het snel weer voorbij is!
Ilse slaapt normaal godzijdank hartstikke goed hoor!
op werk-dagen moeten we haar rond 7:30 wakker maken, anders slaapt ze door tot 8uur ofzo.
Vanmorgen (gisterochtend ook) denk ik wakker geworden door droom ofzo?
Ze zit nu ook net in de fase tussen 2 of 1 slaapje in denk ik,
vorige week 2x maar één slaapje gehad.
Nu is ze net wakker van slaapje 2.
Ik net wakker van slaapje 1. Héérlijk!
Qua eten,
ilse zit gewoon met ons mee aan tafel en krijgt in haar bordje (zo'n zuignap-ding) wat wij eten.
Niet geprakt ofzo, wel in bijna hapklare brokken.
Ze pikt dan heerlijk onderzoekend er uit wat ze lekker vindt, soms komt er zonder te proeven al vanalles op de grond
(godzijdank een hond hier!) maar meestal eet ze van alles wat... lekkerste eerst en daarna dan toch ook andere dingen.
Direct na het eten een toetje, yoghurt.
Het valt me op dat ze zich eigenlijk niet meer laat voeren, met beetje geluk lukt dat met eerste hapjes yoghurt nog wel voor ze zelf gaat knoeien.
We doen dit dan ook in een open drinkbeker, dan krijgt ze al 'zelf-doend' toch bijna alles wel binnen.
Direct na het eten is het duidelijk bad-tijd en gaat ze vanuit bad naar bed.
zondag 10 augustus 2008 om 16:39
Hallo!!!
Hier was ik ook weer eens, terug uit Frankrijk. Jammer genoeg niet zulk mooi weer hier, hoewel het nu wel even meevalt. We zijn vannacht aangekomen om 2 uur, om elf uur 's ochtends zijn we vertrokken. We moesten ongeveer 1200 km. rijden. Ivm "zwarte zaterdag" hadden we eigenlijk bedacht om tot Orléans te rijden en daarna een hotelletje te zoeken, maar we hebben geen file gezien dus zijn we maar doorgereden. Met Femke ging het wel goed, hoewel we wel steeds na 1,5 uur à 2 uur moesten stoppen. We dachten dat ze rond 8en wel zou slapen zodat we het laatste stuk (vanaf Parijs ongeveer) in één ruk zouden kunnen rijden maar ook toen moesten we nog 2 x stoppen, steeds ongeveer na 2,5 uur. Dan had ze het weer even helemaal gehad. Maar goed, is ook begrijpelijk als je dan al de hele dag in de maxi-cosi hebt gezeten. Toen we thuis waren en ik even met haar de woonkamer inging werd ze toch enthousiast! Wijzen naar al haar speeltjes en naar de slingers (hingen nog steeds van haar verjaardag). Echt leuk.
Doordat zij dus ook niet in één ruk heeft geslapen konden wij lekker uitslapen tot kwart over negen vanochtend. Toen zijn we maar eens naar Femke gaan kijken en werd zij langzaam wakker.
De vakantie was heerlijk, we hebben niet veel gedaan, waren normaal altijd toch een stuk actiever, maar we zijn lekker uitgerust en hebben van het zonnetje genoten en het zwembad. Femke vindt zwemmen ook gewéldig. Ze had helemaal geen last van het koude water, was zo "door" met behulp van haar papa en begon dan enthousiast te "zwemmen" terwijl ik 10 minuten later pas door was (nou ja, 5 minuten later dan).
We zijn nog 2 x uit eten geweest terwijl we een oppas hadden geregeld voor Femke en 2 keer hebben we gegeten in het "parkje" zelf, omdat 2 x in de week de eigenares kookte. Was voor ons erg handig en het smaakte ook erg lekker en het was gezellig.
Nu hebben we nog 1 weekje vrij. Nou ja, ik heb nog 1 weekje vrij en P. nog wel 3. Hij gaat met een nieuwe baan beginnen en is per eind juli gestopt bij de vorige werkgever en gaat per 1 september beginnen bij z'n nieuwe werk. Hij neemt het er dus van, maar ik geef hem groot gelijk.
Jane, Femke zegt ook ohoooh als ze wat laat vallen. Of laat vallen, ze smijt het eigenlijk gewoon op de grond en zegt dan ohooh, haha. Ze kijkt alleen nooit naar de teletubbies dus misschien heeft ze het via de creche geleerd of via mij misschien wel???
Wat betreft het avondeten: Femke krijgt ook een potje olvarit of eet soms met ons mee. Tijdens de vakantie at ze een paar keer met ons mee, maar een potje geven vind ik eigenlijk handiger omdat ze dan sneller eet en het gaat helemaal op. Tijdens het eten met de pot mee begint ze ermee te spelen, haalt ze het weer uit haar mond op een gegeven moment of ze spuugt het weer uit. Daar heb ik niet zoveel geduld mee, ik heb gewoon niet zo'n zin om daar zo lang mee te zitten. (foei peetje)
Als wij werken eet ze ook eerder dan wij, dus krijgt ze dan of het eten wat wij die avond vantevoren hebben klaargemaakt of een potje.
Wij voeren haar nog wel, want zelf eten lukt volgens mij nog niet.
Het brood snij ik wel in stukjes en dan zet ik het bord voor haar neer en dan eet ze dat op. In het begin voerde ik haar stukje voor stukje en op een gegeven moment zette ik het bordje dan voor haar neer als daar nog een halve boterham in stukjes op lag. Dan begon ze te stralen, naar mij te kijken en dan verheugd naar haar bordje en dan wilde ze een stukje pakken maar wist van enthousiasme niet welk stukje ze moest pakken, ze kon niet kiezen. Dan ging ze met haar handje naar een stukje, pakte het dan toch niet en wilde weer een ander stukje pakken, maar pakte die dan ook niet en dan keek ze weer blij naar mij en dan pakte ze op een gegeven moment een stukje, en met haar andere hand een ander stukje en dan begon ze toch te eten. Echt grappig om te zien. Nu zetten we gewoon meteen de hele boterham in stukjes voor haar neer en eet ze het op, stukje voor stukje. Soms propt ze er wel meer naar binnen, maar over het algemeen neemt ze niet heel veel stukjes tegelijk in de mond.
groetjes, peetje
zondag 10 augustus 2008 om 22:04
Malar: heb je al wat meer van je schoonzus gehoord? wat een ellende zeg!
zo de vakantie gangers zijn weer terug!! zo te lezen hebben hebben jullie allemaal een leuke vakantie gehad.
Peetje: wow wat een end rijden. wat een voor beeldige dochter heb je met eten!
Jane: zoë voeren we nog steeds tenzij we het op een vorkje kunnen prikken dan eet ze het zelf. we houden het bordje heel ver bij haar vandaan want anders ligt alles op de grond.
ze eet nu alles met de pot mee tenzij we het niet halen om te koken. de boterham kunnen we in stukjes geven dat stopt ze dan zelf in haar mondje. het grappige is wel dat ze fruit en groente het lekkerst en aardappels vreselijk vind!
Tinok: guy is dus ook al z'n goeie eter. mijn neefje kan er ook wat van. als hij de kans krijgt dan blijft tie eten. ik denk wel dat je guy moet stoppen als hij echt teveel gaat eten.
Marit: makkelijk hè een hond? de hond mag ook echt niet bij zijn als zoë eet. dan weet ik zeker dat de hond een volle buik heeft en zoë een lege.
hoe ist nu met de buik en rug? hopelijk niet teveel last nog.
zoë haar favoriete woorden zijn nu echt mama en hallo. continue word ik geroepen en dat is het hallo. echt zo schattig.
maandag 11 augustus 2008 om 10:13
@ Jane: Rottig dat je zo onrustig bent allemaal. Wat betreft eten: Eva eet gewoon met de pot mee. Bij "vast" eten (aardappels, groente, vlees, rijst etc) eet ze zelf. Wij snijden het in stukjes, zetten bordje voor haar neer en dan pakt ze het zelf. Zoals gisteren aten we kip siam en dat is nogal dunne saus, dat geven we met lepeltje. Brood snijden we in stukjes en dat eet ze ook zelf. Proberen haar te leren eten met lepel maar dat lukt nog niet. Dan pakt ze het namelijk alsnog met d'r vingertjes van de lepel af om het met d'r handjes op te eten.
@ Malar: Jee wat een rotnieuws. Heb je al wat meer gehoord?
@ Peetje: Klinkt helemaal lekker jullie vakantie. En nu dus nog lekker een weekje vrij.
Hmm jouw dochter eet dan netter dan die van mij. Eva propt soms wel alles tegelijk naar binnen. Bolle wangen en eten wat uitpuilt. Dan verslikt ze zich, spuugt het weer uit en begint vrolijk weer opnieuw.
@ Marianne: Wat schattig he dat roepen? Beetje jammer hier: Eva roept vooral papa en al helemaal als papa even uit zicht is. Gaan we bijv met z'n tweetjes boodschappen doen, zijn we bijna thuis...begint ze al te stuiteren: papa! Vanmorgen ging papa douchen en dan heel klagerig papa! Papa's kindje dus.
Ik zal van de week even weer foto's op hyves zetten, heb er ook wat gemaakt nadat we terug waren van kapper.
@ Tinok: Ik ga met advies van Malar mee: tussendoor wat gezonds geven. Eva krijgt hier tussendoor fruit ('s morgens rond 1000) en 's middags een koekje/rozijntjes oid rond 1500. Maar goed, Eva is niet helemaal een goede vergelijking want zij is juist een hele kleine eter.
@Zonnetje: matten zijn heel hip! Ik vind trouwens een beetje langer haar bij jongetjes wel heel lief. Eva bleef wel stil zitten alleen vond ze het veel te interessant wat de kapster aan het doen was dus ze draaide zich steeds om. Was niet zo handig met knippen. Aan het einde was ze helemaal trots want ze kreeg een koekje "omdat ze zo'n grote meid was geweest" Op de terugweg liet ze aan iedereen glunderend het koekje zien. Heel schattig.
Zo, hopelijk niemand vergeten.
Hier verder alles prima. Als ik zo eens lees hebben wij niks te klagen. Eva slaapt namelijk graag uit, de luilak. Zaterdag heb ik haar om 0930 maar eens uit bed gehaald, lag ze zich uit te rekken en me aan te kijken of het nog midden in de nacht was. Eva is ook echt een avondmens geloof ik. Dan is ze heel lang wakker achter elkaar in vergelijking met overdag. Maar goed, dat zijn M en ik ook dus niet zo verwonderlijk dan.
Fijne dag allemaal!
@ Malar: Jee wat een rotnieuws. Heb je al wat meer gehoord?
@ Peetje: Klinkt helemaal lekker jullie vakantie. En nu dus nog lekker een weekje vrij.
Hmm jouw dochter eet dan netter dan die van mij. Eva propt soms wel alles tegelijk naar binnen. Bolle wangen en eten wat uitpuilt. Dan verslikt ze zich, spuugt het weer uit en begint vrolijk weer opnieuw.
@ Marianne: Wat schattig he dat roepen? Beetje jammer hier: Eva roept vooral papa en al helemaal als papa even uit zicht is. Gaan we bijv met z'n tweetjes boodschappen doen, zijn we bijna thuis...begint ze al te stuiteren: papa! Vanmorgen ging papa douchen en dan heel klagerig papa! Papa's kindje dus.
Ik zal van de week even weer foto's op hyves zetten, heb er ook wat gemaakt nadat we terug waren van kapper.
@ Tinok: Ik ga met advies van Malar mee: tussendoor wat gezonds geven. Eva krijgt hier tussendoor fruit ('s morgens rond 1000) en 's middags een koekje/rozijntjes oid rond 1500. Maar goed, Eva is niet helemaal een goede vergelijking want zij is juist een hele kleine eter.
@Zonnetje: matten zijn heel hip! Ik vind trouwens een beetje langer haar bij jongetjes wel heel lief. Eva bleef wel stil zitten alleen vond ze het veel te interessant wat de kapster aan het doen was dus ze draaide zich steeds om. Was niet zo handig met knippen. Aan het einde was ze helemaal trots want ze kreeg een koekje "omdat ze zo'n grote meid was geweest" Op de terugweg liet ze aan iedereen glunderend het koekje zien. Heel schattig.
Zo, hopelijk niemand vergeten.
Hier verder alles prima. Als ik zo eens lees hebben wij niks te klagen. Eva slaapt namelijk graag uit, de luilak. Zaterdag heb ik haar om 0930 maar eens uit bed gehaald, lag ze zich uit te rekken en me aan te kijken of het nog midden in de nacht was. Eva is ook echt een avondmens geloof ik. Dan is ze heel lang wakker achter elkaar in vergelijking met overdag. Maar goed, dat zijn M en ik ook dus niet zo verwonderlijk dan.
Fijne dag allemaal!
maandag 11 augustus 2008 om 11:14
Hmm, ja sorry hoor, dat ik met dat nieuws zo maar binnen kwam vallen op ons fijne forum. Ik moest het geloof ik even kwijt maar het hoort hier natuurlijk eigenlijk niet. Maar goed, inmiddels hebben we nieuws dat ze vannacht of vanmorgen in Armenie is aangekomen (na evacuatie van de ambasade). Waarschijnlijk zet ze haar reis nog voort en gaat ze nu nog naar St Petersburg (waar je maar zin in hebt maar goed ). We hebben met man's familie niet zo'n goed contact dus dit soort stress valt altijd raar dan.
maandag 11 augustus 2008 om 13:55
Hé Malar, waarom zou je dat hier niet op mogen schrijven? Is toch juist fijn dat je het even kwijt kan? Gelukkig dat ze nu geëvacueerd is.
Ik kwam er gisteren toen ik naar het toilet ging achter dat ik wat bloedverlies heb... Ik weet dat het niets te betekenen hoeft te hebben, maar maak me toch wel wat zorgen. Had gisteren ook een gevoel alsof ik ongesteld moest worden. Nu komt er eigenlijk niets meer, alleen een klein beetje met afvegen.
Nou ja, morgen maar even aankaarten bij de vk en dan hopen dat ik snel een echo krijg...
Ik kwam er gisteren toen ik naar het toilet ging achter dat ik wat bloedverlies heb... Ik weet dat het niets te betekenen hoeft te hebben, maar maak me toch wel wat zorgen. Had gisteren ook een gevoel alsof ik ongesteld moest worden. Nu komt er eigenlijk niets meer, alleen een klein beetje met afvegen.
Nou ja, morgen maar even aankaarten bij de vk en dan hopen dat ik snel een echo krijg...
maandag 11 augustus 2008 om 16:18
Malar, wat een goed nieuws! en juist posten dit soort nieuws, houdt het juist veelzijdig en ik zat hier van een afstandje mee te leven, da' s alleen maar positief toch?
Heerlijk Peetje en Jane dat jullie het zo lekker hebben gehad!
Peetje, hou ons op de hoogte van je bezoek aan vlk! Dames, hebben jullie al buikfoto's? of zal ik er maar niet meer naar vragen... wordt ook zo vervelend...
Metis, geweldig, de eerste keer kapper! Hoe gaat het met jou? blijf je voorlopig thuis of aan het solliciteren?
Malar, wat een nieuws ook over jullie eventuele verhuizing. Goed om het zo aan te pakken, ik vind dat soort beslissingen zo gevoelsmatig. Dan komt het juiste moment vanzelf. Ach ja, geduld...
Jane, wat balen dat je je zo onrustig voelt en slecht slaapt. Vooral dat laatste kan je echt opbreken he. Goed slapen is zo belangrijk voor je welzijn en om het allemaal een beetje te zien zitten. Snel weer eens iets gezelligs doen met de kids? wie weet helpt dat wat.
Marit, 30 weken alweer! ik vond dat zo'n grens!!
Trek je het allemaal nog een beetje? hou je je werk nog vol? og ff he.. Respect!!
Zonnetje wat knap onthouden, ik ga inderdaad eerst voor een asessment eind september, waarvoor ik morgen een voorgesprek heb. Reuze spannend maar heb er wel heel veel zin in. Wordt confronterend ben ik gewaarschuwd, maar heb zoiets van 'kom maar op' .
Ach ja, ik vind het helemaal niet erg om hier te erkennen dt je niet in de wieg bent gelegd om fulltime moeder te zijn. Dat is toch alleen maar sterk dat je dat weet van jezelf? En dat is toch geen 'min'? Door het moederschap heb ik geleerd dat juist alle vormen van moeder zijn ( fulltime/parttime of thuis) prima zijn zolang je het bewust en met aandacht doet. We moeten niet te streng voor onszelf zijn! t moederschap is al zwaar genoeg van tijd tot tijd.
Hier gaat het allemaal een stuk beter. Utregjochie en ik hebben ook een intensieve week achter de rug want ik had het helemaal geschoten met zijn werkgever. Al die druk en stress, hij is gewoon ieder weekend minstens een dag aan het werk. Maar goed, allemaal uitgesproken en kunnen er weer tegen aan. Bovendien is ie volgende week vrij en gaan we heerlijk met zijn tweeën stadten en naar de sauna ( niet gecombineerd overigens) heerlijk even quality timen!
En we gaan ook nog aankomend weekend zeilen ( kan ik trouwens helemaal niet) hoop dat het weer nog iets opknapt. Kortom, genoeg leuks in aantocht..
Met Fiene gaat het ook lekker, ik ben wat creatiever in het omgaan met de 'dwarse' momentjes en herkende heel veel in jouw beschrijving Marit, van het negeren en het feit dat zij daar dan weer op let.
Fiene eet net zoals in Metis' haar beschrijving. Rapley sinds 6 maanden, en drinkt uit de tuitbeker. Zij wel, hahaha...
Hoe doen jullie het trouwens met ontbijt?
Wij hebben per ongeluk teveel Nutrilon ingekocht waardoor ze 's morgens nog de fles krijgt. Ik moet zeggen dat ik uit luiheid nog helemaal geen zin heb om over te stappen op een normaal ontbijt... Fiene komt rond 7 uur en ik leg haar na haar fles nog even terug en kleed haar daar na aan. Maar hoe doe je dat als ze 'gewoon' ontbijten? zit je dan om 7 uur 's morgens fris en fruitig met de kleine aan de boterham? en daarna aankleden? want Fiene trekt het niet om te wachten op haar eten!! Ik hoor het graag dames..
Ik kijk hier trouwens nog geen tv met Fiene. Heb gelezen dat dat tot haar 2e nog geen aanrader is. Ook een kwestie van smaak overigens. Marianne, wat jij vertelde over een ijsje, dat zou ik zelf niet doen, wil haar zoveel mogelijk weg houden van suiker en snoep. Nou ben ik zelf ook nogal van het biologische. Ieder haar smaak he.
Groetjes!
Heerlijk Peetje en Jane dat jullie het zo lekker hebben gehad!
Peetje, hou ons op de hoogte van je bezoek aan vlk! Dames, hebben jullie al buikfoto's? of zal ik er maar niet meer naar vragen... wordt ook zo vervelend...
Metis, geweldig, de eerste keer kapper! Hoe gaat het met jou? blijf je voorlopig thuis of aan het solliciteren?
Malar, wat een nieuws ook over jullie eventuele verhuizing. Goed om het zo aan te pakken, ik vind dat soort beslissingen zo gevoelsmatig. Dan komt het juiste moment vanzelf. Ach ja, geduld...
Jane, wat balen dat je je zo onrustig voelt en slecht slaapt. Vooral dat laatste kan je echt opbreken he. Goed slapen is zo belangrijk voor je welzijn en om het allemaal een beetje te zien zitten. Snel weer eens iets gezelligs doen met de kids? wie weet helpt dat wat.
Marit, 30 weken alweer! ik vond dat zo'n grens!!
Trek je het allemaal nog een beetje? hou je je werk nog vol? og ff he.. Respect!!
Zonnetje wat knap onthouden, ik ga inderdaad eerst voor een asessment eind september, waarvoor ik morgen een voorgesprek heb. Reuze spannend maar heb er wel heel veel zin in. Wordt confronterend ben ik gewaarschuwd, maar heb zoiets van 'kom maar op' .
Ach ja, ik vind het helemaal niet erg om hier te erkennen dt je niet in de wieg bent gelegd om fulltime moeder te zijn. Dat is toch alleen maar sterk dat je dat weet van jezelf? En dat is toch geen 'min'? Door het moederschap heb ik geleerd dat juist alle vormen van moeder zijn ( fulltime/parttime of thuis) prima zijn zolang je het bewust en met aandacht doet. We moeten niet te streng voor onszelf zijn! t moederschap is al zwaar genoeg van tijd tot tijd.
Hier gaat het allemaal een stuk beter. Utregjochie en ik hebben ook een intensieve week achter de rug want ik had het helemaal geschoten met zijn werkgever. Al die druk en stress, hij is gewoon ieder weekend minstens een dag aan het werk. Maar goed, allemaal uitgesproken en kunnen er weer tegen aan. Bovendien is ie volgende week vrij en gaan we heerlijk met zijn tweeën stadten en naar de sauna ( niet gecombineerd overigens) heerlijk even quality timen!
En we gaan ook nog aankomend weekend zeilen ( kan ik trouwens helemaal niet) hoop dat het weer nog iets opknapt. Kortom, genoeg leuks in aantocht..
Met Fiene gaat het ook lekker, ik ben wat creatiever in het omgaan met de 'dwarse' momentjes en herkende heel veel in jouw beschrijving Marit, van het negeren en het feit dat zij daar dan weer op let.
Fiene eet net zoals in Metis' haar beschrijving. Rapley sinds 6 maanden, en drinkt uit de tuitbeker. Zij wel, hahaha...
Wij hebben per ongeluk teveel Nutrilon ingekocht waardoor ze 's morgens nog de fles krijgt. Ik moet zeggen dat ik uit luiheid nog helemaal geen zin heb om over te stappen op een normaal ontbijt... Fiene komt rond 7 uur en ik leg haar na haar fles nog even terug en kleed haar daar na aan. Maar hoe doe je dat als ze 'gewoon' ontbijten? zit je dan om 7 uur 's morgens fris en fruitig met de kleine aan de boterham? en daarna aankleden? want Fiene trekt het niet om te wachten op haar eten!! Ik hoor het graag dames..
Ik kijk hier trouwens nog geen tv met Fiene. Heb gelezen dat dat tot haar 2e nog geen aanrader is. Ook een kwestie van smaak overigens. Marianne, wat jij vertelde over een ijsje, dat zou ik zelf niet doen, wil haar zoveel mogelijk weg houden van suiker en snoep. Nou ben ik zelf ook nogal van het biologische. Ieder haar smaak he.
Groetjes!
maandag 11 augustus 2008 om 18:44
Malar: joh, zulke dingen ook gewoon hier posten hoor, kun je het ook lekker even van je afschrijven tenslotte. Gelukkig dat ze nu daar weg is in ieder gevalquote:utregmeissie schreef op 11 augustus 2008 @ 16:18:
Hier wel oke. Blijf voorlopig thuis maar da's een strijd op zichzelf. Bedrijfsarts vindt hyperventilatie maar onzin etc, vanmiddag bij huisarts geweest en die gaat contact opnemen met bedrijfsarts dus da's wel gunstig.
Eva krijgt ook de fles. Zijn we tijdje geleden weer op overgestapt. Ze drinkt namelijk maar heel weinig met als gevolg constant harde ontlasting. Dus vandaar de fles, weer wat extra vocht. Zodra ze meer drinkt gaan we weer over op brood. Zitten we wel 's morgens aan het brood maar fris en fruitig kun je vergeten hoor.
Wij deden (toen ze nog brood kreeg dus) eerst brood en daarna wassen/aankleden.
Hé maar fijn dat het beter gaat joh, en inderdaad leuke dingen op de planning staan zeg, geniet er lekker van!
Groetjes!
Hier wel oke. Blijf voorlopig thuis maar da's een strijd op zichzelf. Bedrijfsarts vindt hyperventilatie maar onzin etc, vanmiddag bij huisarts geweest en die gaat contact opnemen met bedrijfsarts dus da's wel gunstig.
Eva krijgt ook de fles. Zijn we tijdje geleden weer op overgestapt. Ze drinkt namelijk maar heel weinig met als gevolg constant harde ontlasting. Dus vandaar de fles, weer wat extra vocht. Zodra ze meer drinkt gaan we weer over op brood. Zitten we wel 's morgens aan het brood maar fris en fruitig kun je vergeten hoor.
Wij deden (toen ze nog brood kreeg dus) eerst brood en daarna wassen/aankleden.
Hé maar fijn dat het beter gaat joh, en inderdaad leuke dingen op de planning staan zeg, geniet er lekker van!
Groetjes!
maandag 11 augustus 2008 om 18:47
hihi, zo'n fles nog 'sochtends zal inderdaad wel stuk rustiger zijn dan een ontbijt!
Hier gaat het trouwens wel hoor, één van ons kleedt haar aan terwijl de ander zichzelf aankleedt. Die 2 dan vast naar beneden om als eerste boterham voor madam te smeren en haar vast aan tafel aan het eten te zetten.
Tegen die tijd is de ander van ons ook beneden en zitten we knus met z'n drietjes aan tafel !
Gaat prima zo, zeker omdat ze niet acuut van wakker worden naar boterham hoeft.
Utregmeissie, heerlijk vooruitzicht heb je voor dit weekend!
Goed hoor, even bewust qualitytime plannen
Hier gaat het allemaal prima, maar toch ook moeizamer
32+2 wkn inmiddels (ik vertelde me bij de buikfoto..hihi)
en na deze week nog 1 week werken.
Netto dus nog maar 7x een dagdeel ! Ongelooflijk.
Lichamelijk merk ik meer van 'voorweeën' inmiddels dan ik bij ilse ooit had!
Merk nu echt dat ik snel te veel doe en dan dus rond dit tijdstip vage rugkrampen en onderbuik-pijn ga krijgen.
Ik ben in dubio of ik durf/wil vragen aan mijn schoonouders ilse op dinsdagmiddag na hun werk te halen en zo hun oppasdag van woensdag iets eerder te beginnen.
Ik laat het even aan V. over denk ik. Hij is bang hun goodwill al te verspillen.
dinsdag 12 augustus 2008 om 11:09
Goedemorgen!
We komen net terug van het cb, voor een extra controle van Femke. Ze weegt nu 8165 gram en is 72,6 cm. Dus de laatste maand lekker gegroeid, maar goed, ze was toen ook ietsje afgevallen, nu zit ze weer op "haar" lijntje.
We moesten ook naar de arts, omdat haar motoriek niet helemaal goed was de vorige keer (zei de arts nu). Nou ja, 't was nu allemaal wel prima, we moeten haar als het even kan op vloerbedekking laten kruipen ipv op laminaat, zodat ze gaat kruipen op haar knietjes. Maar ja, we hebben alleen vloerbedekking op de overloop.
Ze is erg beweeglijk in haar gewrichten dus vandaar dat het kruipen (op haar knietjes dan), optrekken en lopen wat later zou kunnen gebeuren.
Ik heb gelukkig geen bloedverlies meer gehad, moet vanavond voor het eerst naar de vk.
We komen net terug van het cb, voor een extra controle van Femke. Ze weegt nu 8165 gram en is 72,6 cm. Dus de laatste maand lekker gegroeid, maar goed, ze was toen ook ietsje afgevallen, nu zit ze weer op "haar" lijntje.
We moesten ook naar de arts, omdat haar motoriek niet helemaal goed was de vorige keer (zei de arts nu). Nou ja, 't was nu allemaal wel prima, we moeten haar als het even kan op vloerbedekking laten kruipen ipv op laminaat, zodat ze gaat kruipen op haar knietjes. Maar ja, we hebben alleen vloerbedekking op de overloop.
Ze is erg beweeglijk in haar gewrichten dus vandaar dat het kruipen (op haar knietjes dan), optrekken en lopen wat later zou kunnen gebeuren.
Ik heb gelukkig geen bloedverlies meer gehad, moet vanavond voor het eerst naar de vk.
dinsdag 12 augustus 2008 om 11:14
O trouwens, Femke krijgt 's ochtends een boterham en daarbij (of daarna eigenlijk) een fles opvolgmelk (150 ml). De laatste dagen kreeg ze gewoon halfvolle melk omdat het pak op was, maar we mogen nog wel even doorgaan met friso nr. 3. Of anders volle melk ipv halfvolle melk. Maar ik koop maar een pak opvolgmelk, is wel zo makkelijk eigenlijk.
Ik probeer haar wel uit een beker te laten drinken, maar dat gaat nog niet zo heel erg goed, dus geef ik haar ook nog wel vaak de fles. In ieder geval krijgt ze melk uit de fles, en sap of water probeer ik wel eens zo. Maar uit de fles drinkt ze beter. Een rietje heeft ze nog niet door, misschien nu inmiddels wel, ik zal nog eens proberen.
Ik probeer haar wel uit een beker te laten drinken, maar dat gaat nog niet zo heel erg goed, dus geef ik haar ook nog wel vaak de fles. In ieder geval krijgt ze melk uit de fles, en sap of water probeer ik wel eens zo. Maar uit de fles drinkt ze beter. Een rietje heeft ze nog niet door, misschien nu inmiddels wel, ik zal nog eens proberen.
dinsdag 12 augustus 2008 om 14:10
ilse loopt !
na periode van 'per ongeluk' stapjes als je haar lokte volgde periode van 2wkn waarin ze dat ook vertikte.
Vanmorgen opeens wel weer 9 stapjes los.. net op het werk bij V. uit zichzelf zo'n 12 stappen los en nu net weer thuis:
uit zichzelf hele kamer door !
Tussendoor even stilstaan, schaterlachen en weer dóór !
Whiehieee, dit telt ècht als lopen!!!
(toch?)
dit betekent vast dat ik nu dus nóg meer moet opletten en sneller moet zijn als ik moet ingrijpen
dinsdag 12 augustus 2008 om 14:24
dinsdag 12 augustus 2008 om 20:04
quote:marit_1978 schreef op 12 augustus 2008 @ 14:10:
ilse loopt !
na periode van 'per ongeluk' stapjes als je haar lokte volgde periode van 2wkn waarin ze dat ook vertikte.
Vanmorgen opeens wel weer 9 stapjes los.. net op het werk bij V. uit zichzelf zo'n 12 stappen los en nu net weer thuis:
(toch?)
dit betekent vast dat ik nu dus nóg meer moet opletten en sneller moet zijn als ik moet ingrijpen
Gefeliciteerd !!
Ik denk dat Ilse gisteren Laura ge-SMS-t heeft
Laura loopt nl. ook los sinds gisteren !!!!
We hebben de hele vakantie geoefend, maar het bleef bij 3 stapjes. En gisteren haal ik haar op van de crèche, zet haar in de kamer en ze loopt in 1 streep naar de keuken. Daarna helemaal naar de bank *trots*.
Vandaag kreeg ik van de crèche een 'Loopdiploma' mee ! Die prijkt nu in de kamer. Ze loopt nu echt los, vanavond ook weer. Knap hè en precies tegelijk met Ilse, hihi.
ilse loopt !
(toch?)
Gefeliciteerd !!
Ik denk dat Ilse gisteren Laura ge-SMS-t heeft
Laura loopt nl. ook los sinds gisteren !!!!
We hebben de hele vakantie geoefend, maar het bleef bij 3 stapjes. En gisteren haal ik haar op van de crèche, zet haar in de kamer en ze loopt in 1 streep naar de keuken. Daarna helemaal naar de bank *trots*.
Vandaag kreeg ik van de crèche een 'Loopdiploma' mee ! Die prijkt nu in de kamer. Ze loopt nu echt los, vanavond ook weer. Knap hè en precies tegelijk met Ilse, hihi.
What matters most is how you see yourself
dinsdag 12 augustus 2008 om 20:09
Metis, wat een lekkere luilak is Eva ! Luxe zeg.
Utregmeissie, fijn dat het lekker gaat met jou, Utregjochie en Fiene. We spreken gauw af !
Malar, gelukkig is je schoonzusje geëvacueerd ! Bikkel dat ze niet gelijk naar huis komt !
Peetje, wat schrikken van dat bloedverlies. Gatsie. Ik hoop dat het niets te betekenen had. Krijg je vanavond een echo of heb je alleen een intakegesprek?
Ik ben moe....
Morgenvroeg eerst naar het CB en daarna een sollicitatiegesprek waar ik behoorlijk zenuwachtig voor ben. Ik slaap daardoor al een paar nachten slecht. Ben benieuwd morgen.
XXX
Utregmeissie, fijn dat het lekker gaat met jou, Utregjochie en Fiene. We spreken gauw af !
Malar, gelukkig is je schoonzusje geëvacueerd ! Bikkel dat ze niet gelijk naar huis komt !
Peetje, wat schrikken van dat bloedverlies. Gatsie. Ik hoop dat het niets te betekenen had. Krijg je vanavond een echo of heb je alleen een intakegesprek?
Ik ben moe....
Morgenvroeg eerst naar het CB en daarna een sollicitatiegesprek waar ik behoorlijk zenuwachtig voor ben. Ik slaap daardoor al een paar nachten slecht. Ben benieuwd morgen.
XXX
What matters most is how you see yourself
dinsdag 12 augustus 2008 om 20:55
wat goed dat ilse en laura lopen
het word z'n stuk leuker als ze lopen. vandaag ook zonder buggy naar de supermarkt. het zo gezellig als ze dan mee loopt.
ze heeft nu ook sinds een paar dgn door dat het wel erg leuk is om knuffels en kusjes uit te delen. echte kusjes met smakgeluid. zelf de hond en de katten worden regelmatig gekust en geknuffeld.
mijn programma begint weer tot later
het word z'n stuk leuker als ze lopen. vandaag ook zonder buggy naar de supermarkt. het zo gezellig als ze dan mee loopt.
ze heeft nu ook sinds een paar dgn door dat het wel erg leuk is om knuffels en kusjes uit te delen. echte kusjes met smakgeluid. zelf de hond en de katten worden regelmatig gekust en geknuffeld.
mijn programma begint weer tot later
dinsdag 12 augustus 2008 om 21:07
hihi, meelopen in de winkel !?
dat zie ik nog niet gebeuren hier hoor!
Dat kusjes geven en knuffelen doet ze hier ook,
super schattig!
Ze knuffelt zelfs mijn scheenbeen als het zo uit komt.
Geluid erbij: "óóóhhhhh" en dan kusmondje
Doet ze ook als ze de hond ziet, die dan gretig haar gezicht/mond aflikt .. hihi
dinsdag 12 augustus 2008 om 21:47
Hallo,
Ik ben net voor een intake-gesprek geweest en kreeg ook meteen een (termijn) echo omdat ik al zo'n beetje 11 weken zou zijn en wij wel een prenatale test zouden willen laten doen en dat dus wel snel zou moeten gebeuren.
Maar helaas.......het hartje was gestopt met kloppen.
Nu dus wachten tot de miskraam op gang komt.
Ik was er stiekem al een beetje bang voor, maar had toch wel weer hoop omdat het bloeden gestopt was en ik ook geen krampen meer had....
Ik ben net voor een intake-gesprek geweest en kreeg ook meteen een (termijn) echo omdat ik al zo'n beetje 11 weken zou zijn en wij wel een prenatale test zouden willen laten doen en dat dus wel snel zou moeten gebeuren.
Maar helaas.......het hartje was gestopt met kloppen.
Nu dus wachten tot de miskraam op gang komt.
Ik was er stiekem al een beetje bang voor, maar had toch wel weer hoop omdat het bloeden gestopt was en ik ook geen krampen meer had....