Kinderen ongewenst?

09-09-2007 19:35 775 berichten
Alle reacties Link kopieren
In onze krant van gisteren stond een heel artikel met deze titel. Het ging erover dat steeds meer mensen een hekel hebben aan kinderen, dat er steeds meer vraag is naar bijvoorbeeld kindvrije restaurants, kindvrije campings, hotels en meer van dat soort dingen.

Deze mensen zijn bewust kindvrij, maar daar blijft het niet bij, ze zeggen álle kinderen irritant te vinden en vinden 'de kinderen van tegenwoordig' onopgevoed, grof, irritant en luidruchtig. En willen dan in hun vrije tijd ook niet lastig gevallen worden door mensen met kinderen. Zo zijn er ook in Nederland al restaurants met een bordje 'kinderen onder de 12 niet welkom'.

Ik schrok zelf nogal toen ik het artikel las, zeker de uitspraken die van internet (van speciale fora voor mensen die bewust kindvrij zijn) geplukt waren over kinderen.

Ik snap dat mensen geen kinderen willen, daar kan ik best inkomen. Ik vind zelf ook niet alle kinderen leuk, ik kan me ook ergeren aan schreeuwende, gillende onopgevoede koters. Maar ik vind roepen dat je aan álle kinderen een hekel hebt wel érg ver gaan. Net zoiets als roepen dat alle bejaarden stom zijn, of dat Turken crimineel zijn.

Wat vinden jullie hiervan? Heb je begrip voor mensen die zeggen kinderen per definitie vervelend te vinden? Vind je dat er inderdaad kindvrije restaurants en dergelijke moeten zijn?

Ben benieuwd.
quote:Liv schreef op 23 juli 2008 @ 12:02:

[...]

Wie beweert dat dan?Dat is duidelijk waarneembaar als ze door 'n supermarkt/restaurant lopen rennen zonder dat de ouders zich daar wat van aantrekken, laat staan maatregelen nemen. Uiteraard zijn er ook wel 'ns positieve uitzonderingen, maar dat het negatieve overheerst daar kun je helaas niet omheen.
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2008 @ 12:03:

[...]

Die smakkende man zit hoogstwaarschijnlijk aan z'n eigen tafeltje. Is ie echt ergerlijk ga je wat verder op zitten. Net zoals vroeger toen roken nog werd toegestaan, dan ging ik ook niet naast 'n tafel met rokende mensen zitten. Kinderen worden vaak niet bijgehouden en gaan door 'n restaurant lopen rennen en vallen dus ook mensen aan andere tafeltjes lastig. Is 'n kind braaf, geen probleem, maar gaat 't gillen vind ik het niet meer dan normaal als de ouders het mee naar buiten nemen om 't daar te kalmeren en als dat lukt kunnen ze ermee terugkomen en anders volgende keer toch maar weer naar de McDonalds waar kinderen kunnen doen en laten wat ze willen.

Of je gaat gewoon zelf een restaurant verderop zitten. En als daar ook kinderen zijn: gewoon weer een restaurant verderop.

Weet je, je geeft wel heel erg af tegen kinderen, maar misschien is er in deze maatschappij gewoon wel geen plek voor mensen zoals jij.
Ik heb ooit eens zo'n topic geopend op een ander forum, over bejaarden. Dat ik een hekel aan bejaarden had, ze lopen altijd in de weg, stinken, willen altijd over vroeger praten, denken dat ze overal mogen oversteken, kunnen niets meer zelf, moeten altijd de beste stoel, rijden overal tegenop met hun rollator, weten het altijd beter en bemoeien zich altijd overal mee.

Dat mensen die oma persé mee op stap wilden nemen dat vooral zelf moesten weten, maar dat ik daar niet mee geconfronteerd wilde worden, zo'n mensje zonder kunstgebit in een incontinentieluier.

Ik kréég me toch commentaar.....
quote:Eowynn_ schreef op 23 juli 2008 @ 12:07:

Ik heb ooit eens zo'n topic geopend op een ander forum, over bejaarden. Dat ik een hekel aan bejaarden had, ze lopen altijd in de weg, stinken, willen altijd over vroeger praten, denken dat ze overal mogen oversteken, kunnen niets meer zelf, moeten altijd de beste stoel, rijden overal tegenop met hun rollator, weten het altijd beter en bemoeien zich altijd overal mee.

Dat mensen die oma persé mee op stap wilden nemen dat vooral zelf moesten weten, maar dat ik daar niet mee geconfronteerd wilde worden, zo'n mensje zonder kunstgebit in een incontinentieluier.

Ik kréég me toch commentaar.....Wat raar.
Q, ik denk dat je HPL verkeerd begrijpt. Die zegt alleen maar dat 'sommige kinderen vervelend zijn'. Elninjoo zegt dat alle kinderen altijd vervelend zijn.
Ik heb geen kinderen, Intiem, en heb nog maar 1 keer op deze pijler gepost, dat was om mijn neefje en nichtje te bejubelen. Daar ben ik namelijk stapelgek op.

En wat je vertelt, kan ik me levendig voorstellen. Mijn zus heeft het ook wel eens meegemaakt en die is hartstikke consequent. Dat is dan ook precies de reden waarom ik me altijd inhoud bij krijsende kinderen. Ik geef zelfs niet De Blik aan de moeder. Ik kijk naar de grond en tel tot tien.
Je vergeet trouwens nog dat bejaarden denken dat ze het recht hebben om voor te dringen.

Nou ja, zie hieronder mijn post over negers. Typisch dat niemand daar op durft te reageren. Terwijl wat ik schrijf echt geen spat beter is dan wat hier over kinderen de ether ingeslingerd wordt.

Misschien had ik er nog bij moeten zetten dat negers onopgevoed zijn?
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2008 @ 12:06:

[...]

Dat is duidelijk waarneembaar als ze door 'n supermarkt/restaurant lopen rennen zonder dat de ouders zich daar wat van aantrekken, laat staan maatregelen nemen. Uiteraard zijn er ook wel 'ns positieve uitzonderingen, maar dat het negatieve overheerst daar kun je helaas niet omheen.

Hoe kan het nou toch ik dat niet zie? En ik kom toch (bijna) dagelijks in de supermarkt, regelmatig in een restaurantje of whatever......

Het positieve overheerst vind ik. Maar het is natuurlijk ook maar net wat je onder overlast verstaat............
quote:qwertu schreef op 23 juli 2008 @ 11:41:

[...]

Ik ben 'n vrouw en bewust anorect, ik wist als puber al dat ik niet wilde eten en dat is nooit veranderd, dus ik ben gelukkig niet gehinderd door het door de natuur ingegeven hongergevoel.

(...)

Elninjoo, dat jij die natuurlijke aandrang niet hebt, wil niet zeggen dat jij normaal bent. Verander "kinderen" in "eten" (ook een hobby, want: vrije keuze) en je zou opgenomen worden en onder behandeling gesteld worden. Get the picture?Touché, kinderen krijgen is vooral een natuurlijk bepaald iets. Het zit in de genen en daarom kun je er kort of lang over lullen, voor 99% ben je gewoon een aards porduct, net als dat pantoffelplantje van een buurman en gebeurt het gewoon. De mens die een aversie heeft tegen voortplanting, is net als de anorect, een uitzondering. er is nl. niks verhevends aan het thema kinderen krijgen. Het hoort erbij als schijten en eten en seks.
Als ik geen zin in kinderen heb ga ik niet naar plekken waar die zijn. Als ik geen zin in honden heb ga ik niet naar plekken waar die zijn. Als ik geen zin in.... etc.

Het is dus wel fijn als die plekken er zijn.

Zeker als je niet gewend bent aan kinderen/honden/.... kan het heel vermoeiend zijn om er tussen te zitten.

Voor de rest: leven en laten leven. Wat meer begrip voor elkaar en geduld met elkaar zou prettig zijn.
quote:Eowynn_ schreef op 23 juli 2008 @ 12:09:

Q, ik denk dat je HPL verkeerd begrijpt. Die zegt alleen maar dat 'sommige kinderen vervelend zijn'. Elninjoo zegt dat alle kinderen altijd vervelend zijn.

In dat geval mijn nederige excuses.

En nu ga ik mijn schreeuwende, krijsende, onopgevoede, irritante kwijlkind dat stinkende poepluiers produceert van de creche halen. Dus als u mij even wilt excuseren? Dan ga ik mij weer even aan mijn hobby wijden: de maatschappij verpesten voor de mensen Die Ook Recht Hebben Op Hun (Kindervrije) Plekje. Met genoegen.
Vino, met kinderen krijgen niet alle mensen een talent tot opvoeden bijgeleverd. Helaas. En dat vind ik een wrang aspect van dit topic, dat je kennelijk alleen maar kinderen mag 'hebben' als je ze kunt opvoeden tot niet storende wezens.
quote:Eowynn_ schreef op 23 juli 2008 @ 12:09:

Dat heb ik volgens mij niet gezegd. Alleen dat ik kinderen zich heel vaak vervelend vind gedragen. Er zijn af en toe best uitzonderingen.

Vind het wel typisch dat mensen gewoon zonder blikken of blozen durven en mogen zeggen dat ze honden afschuwelijke beesten vinden, maar als je iets over een kind zegt, dan wordt daar bijna geschokt op gereageerd. Ik heb geen hekel aan mensen, kinderen of dieren, zolang ze maar niet voor hinderlijke overlast zorgen.
Het gaat volgens mij om de nuance. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die durven te beweren dat geen énkel kind óóit vervelend is, dan is er iets mis met je wereldbeeld. Als je beweert dat kinderen áltijd vervelend zijn en je een hekel hebt aan kinderen is er volgens mij net zo goed iets mis met je wereldbeeld.

Je hebt leuke en minder leuke kinderen, je hebt leuke en minder leuke ouders en je hebt goed opgevoede en slecht opgevoede kinderen. En zelfs goed opgevoede kinderen met geweldige ouders zullen vast weleens herrie maken, dat hoort erbij, dat is waarom een kind een kind is. En ik denk dat de categorie minder leuke, slecht opgevoede kinderen met slechte ouders hier zwaar overschat wordt, dat zijn er niet zoveel.

Zodra je de nuance uit het oog verliest en kinderen altijd lastig vindt en ziet als een hobby ben je in mijn ogen erg verzuurd.
quote:MissMara schreef op 23 juli 2008 @ 12:05:

Ach, filosofisch gezien zou je dat kunnen volhouden, maar er zijn toch duidelijk gradaties. Ik zou zinsneden als 'na mij de zondvloed' en 'mijn wereld draait om mij' niet uit mijn strot kunnen krijgen.

Ach, kom op zeg! Jouw wereld draait toch ook om jou!

En als je een beetje een leuk persoon bent laat je de mensen om je heen meegenieten, maar je eigen geluk komt toch altijd eerst.

Aanvulling: met mijn egoïsme bedoel ik dus:

Eerst koop ik eten voor mezelf, pas daarna gaat er geld naar hongerende kinderen in Afrika, etc.
Zelfs al zou ik dat kunnen, Mamzelle, dan zou ik dat nog niet wenselijk vinden. Een kind is een kínd hoor. Die hóórt te gillen, grenzen op te zoeken, etc.

Je zou pas echt een verknipte, gefrustreerde samenleving krijgen als je kinderen zo in knop probeert te breken. Dat kunnen nooit leuke volwassenen worden. (Maar dan is het natuurlijk niet èrg meer. Want we fulmineren hier tegen kinderen en niet tegen negers Joden bejaarden gehandicapten volwassenen. )

*is weg*
Hoe zit het nou met die kwijlende gehandicapte? Mag die nou geweigerd worden (want: iemand tijdens het eten zien kwijlen is niet echt bevorderlijk voor je eetlust, dus overlast) of niet?
Ik vind het veel typischer dat mensen kinderen met honden vergelijken Elninjoo. Je hebt het over je eigen soort, een groot onderdeel van de maatschappij, en iets wat je zelf vroeger ook geweest bent.
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2008 @ 12:13:

[...]

Dat heb ik volgens mij niet gezegd. Alleen dat ik kinderen zich heel vaak vervelend vind gedragen. Er zijn af en toe best uitzonderingen.

Vind het wel typisch dat mensen gewoon zonder blikken of blozen durven en mogen zeggen dat ze honden afschuwelijke beesten vinden, maar als je iets over een kind zegt, dan wordt daar bijna geschokt op gereageerd. Ik heb geen hekel aan mensen, kinderen of dieren, zolang ze maar niet voor hinderlijke overlast zorgen.

*is toch nog niet weg*

Behoort een hond tot onze soort?

Nou dan. Dat is precíes mijn punt. Fijn dat je het illustreert aan de hand van een aansprekend voorbeeld.
quote:Eowynn_ schreef op 23 juli 2008 @ 12:14:

Het gaat volgens mij om de nuance. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die durven te beweren dat geen énkel kind óóit vervelend is, dan is er iets mis met je wereldbeeld. Als je beweert dat kinderen áltijd vervelend zijn en je een hekel hebt aan kinderen is er volgens mij net zo goed iets mis met je wereldbeeld.

Zodra je de nuance uit het oog verliest en kinderen altijd lastig vindt en ziet als een hobby ben je in mijn ogen erg verzuurd.Helemaal mee eens.
quote:qwertu schreef op 23 juli 2008 @ 12:17:

[...]

*is toch nog niet weg*

Behoort een hond tot onze soort?

Nou dan. Dat is precíes mijn punt. Fijn dat je het illustreert aan de hand van een aansprekend voorbeeld.

ah, dus discriminatie van alles wat niet tot jouw soort behoort is wel geoorloofd? schande! heb respect voor andere levende wezens! :P

juist op je eigen soort moet je kritischer durven zijn om het beste uit je soort boven te halen
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2008 @ 12:20:

[...]

juist op je eigen soort moet je kritischer durven zijn om het beste uit je soort boven te halenja, dus laten we alle mongolen, zwarten, dwergen en geesteszieken elimineren!!!
Dus jij hebt respéct voor een mug? Hoe uit zich dat dan? Terwijl je een kind niet verdraagt.
Dat negeren en terugschreeuwen naar kinderen vind ik eigenlijk ontzettend zielig voor ze. Als een klein kind buiten zichzelf raakt van woede of welke andere emotie dan ook, dan is het nog niet in staat zichzelf te begrenzen. Dat hoort bij de leeftijd, dat moeten ze langzaam maar zeker leren.

Denk dat een kind een ouder nodig heeft die zelf de controle houdt. Ouder ook boos en schreeuwen, maakt het allemaal alleen maar verwarrender voor de kleine. Als ouder kalm blijft en duidelijk een grens trekt, komt het kind vanzelf tot rust. Juist daarvoor heeft het de ouder nodig. Nu zijn ouders ook maar mensen, en dat ze daar niet altijd in slagen is invoelbaar.
Kritisch zijn en 'een hekel hebben aan' vind ik fundamenteel anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven