Kinderopvang tijdens staking

maandag 28 oktober 2019 om 20:21

maandag 28 oktober 2019 om 22:00
Een bso die met stakingen dicht zijn verdienen het om failliet te gaan. Gewoon omdat ze niet snappen waar buitenschoolse opvang voor staat.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑28-10-2019 21:54Daarom vind ik het ook goed dat de BSO's solidair zijn met de scholen. Ik heb liever een licht idealistische BSO dan een die 'puur commercieel' is.

maandag 28 oktober 2019 om 22:01
En die stemden nou juist tegen extra begroting voor het onderwijs. *denkt een heleboel onaardige dingen* Maar ja, als je het geld hebt voor privé-onderwijs zal het wel niet zo boeien.

maandag 28 oktober 2019 om 22:04
COtweepuntnul schreef: ↑28-10-2019 21:56Dan heb ik in ieder geval geen probleem meer als er op dinsdag gestaakt wordt
Maar even serieus. Dit is toch niet door Slob veroorzaakt. Dit speelt al veel langer.
Sander Dekker, kreeg de boel ook al niet goed op de rit.

maandag 28 oktober 2019 om 22:08
Pardon?
BSO is mijn of meer en commerciële organisatie. Die zullen winstgevend moeten draaien om niet failliet te gaan.
Dat betekent dat er een minimaal aantal kinderen nodig is om open te kunnen gaan. En ook weer een maximum aantal kinderen voor de veiligheid etc.
Op jouw school was destijds een tekort aan economiedocenten?
maandag 28 oktober 2019 om 22:12
Andersom schreef: ↑28-10-2019 22:08Pardon?
BSO is mijn of meer en commerciële organisatie. Die zullen winstgevend moeten draaien om niet failliet te gaan.
Dat betekent dat er een minimaal aantal kinderen nodig is om open te kunnen gaan. En ook weer een maximum aantal kinderen voor de veiligheid etc.

maandag 28 oktober 2019 om 22:14
Zeker met het verplichte 4-ogenbeleid..Andersom schreef: ↑28-10-2019 22:08Pardon?
7 kinderen brengen na overhead ongeveer het bedrag op voor een pm-er.
Dus tel uit je winst voor de kinderopvangorganisaties

Op studiedagen/stakingsdagen die op ma, di en do vallen kunnen pm-ers nog met hun uren schuiven waardoor het de organisatie niet teveel geld kost.
Maar met 2 pm-ers op 10 kinderen staan tijdens uren die de bso normaal dicht is levert echt geen winst op hoor.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)

maandag 28 oktober 2019 om 22:16
Nee mijn docenten hebben geleerd als je een commercieel bedrijf hebt dat je dan niet dicht moet zijn op de momenten dat je een service of dienst nodig is.Andersom schreef: ↑28-10-2019 22:08Pardon?
maandag 28 oktober 2019 om 22:28
Het verplichte vier-ogenbeleid is van toepassing op kinderdagverblijven, niet op bso’s.Lambchop schreef: ↑28-10-2019 22:14Zeker met het verplichte 4-ogenbeleid..
7 kinderen brengen na overhead ongeveer het bedrag op voor een pm-er.
Dus tel uit je winst voor de kinderopvangorganisaties![]()
Op studiedagen/stakingsdagen die op ma, di en do vallen kunnen pm-ers nog met hun uren schuiven waardoor het de organisatie niet teveel geld kost.
Maar met 2 pm-ers op 10 kinderen staan tijdens uren die de bso normaal dicht is levert echt geen winst op hoor.

maandag 28 oktober 2019 om 22:30
On topic: zolang de BSO het kan bolwerken snap ik niet waarom ze dicht zouden gaan. Zolang het ze geld opbrengt en veiligheid nog gewaarborgd kan worden dan.
Echter vind ik dat ook de ouders wel 'last' mogen ervaren hiervan. Moeten ze alleen wel hun frustraties uiten naar de juiste personen. Leraren staken, mijns inziens, voornamelijk ook voor de toekomst van het basisonderwijs. Want op deze voet verder gaat niet. Of kinderen gaan nog maar 4 dagen naar school of je krijgt inderdaad een willekeurige ouder voor de klas en dan moet je je maar afvragen of ze daar echt iets van leren.
Ik weet niet of echt alleen geld het probleem is. Mensen die willen lesgeven willen lesgeven en niet daarnaast nog uren bezig zijn met administratie. Dit vooruitzicht lijkt mij niet aantrekkelijk voor toekomstige leraren.
Omdat alle extra mensen wegbezuinigd worden (onderwijsassistent, conciërges en wie er nog meer ondersteunt bij het onderwijs) wordt het takenpakket en dus de werkdruk van leraren steeds groter. Ook al niet zo een leuk vooruitzicht.
Dan moeten scholen ook nog passend onderwijs bieden. Daar ben ik zeker niet op tegen maar wel wanneer het in de praktijk gewoon niet te doen is. De klassen zijn al enorm dan kun je de 4 kindjes met rugzakjes niet de begeleiding bieden die ze nodig hebben.
Volgens mij regelt de regering dit. Hoe meer mensen hun stem laten horen hoe meer kans dat er iets positief verandert. En tsja als ouders nergens last van hebben zullen ze ook niks laten horen.
Echter vind ik dat ook de ouders wel 'last' mogen ervaren hiervan. Moeten ze alleen wel hun frustraties uiten naar de juiste personen. Leraren staken, mijns inziens, voornamelijk ook voor de toekomst van het basisonderwijs. Want op deze voet verder gaat niet. Of kinderen gaan nog maar 4 dagen naar school of je krijgt inderdaad een willekeurige ouder voor de klas en dan moet je je maar afvragen of ze daar echt iets van leren.
Ik weet niet of echt alleen geld het probleem is. Mensen die willen lesgeven willen lesgeven en niet daarnaast nog uren bezig zijn met administratie. Dit vooruitzicht lijkt mij niet aantrekkelijk voor toekomstige leraren.
Omdat alle extra mensen wegbezuinigd worden (onderwijsassistent, conciërges en wie er nog meer ondersteunt bij het onderwijs) wordt het takenpakket en dus de werkdruk van leraren steeds groter. Ook al niet zo een leuk vooruitzicht.
Dan moeten scholen ook nog passend onderwijs bieden. Daar ben ik zeker niet op tegen maar wel wanneer het in de praktijk gewoon niet te doen is. De klassen zijn al enorm dan kun je de 4 kindjes met rugzakjes niet de begeleiding bieden die ze nodig hebben.
Volgens mij regelt de regering dit. Hoe meer mensen hun stem laten horen hoe meer kans dat er iets positief verandert. En tsja als ouders nergens last van hebben zullen ze ook niks laten horen.

maandag 28 oktober 2019 om 22:51
Je moet wel met twee pm-ers in het gebouw zijn in verband met een achterwacht. Wat prima kan als je boven of naast een kinderdagverblijf zit. Maar niet als je een op zichzelf staande bso bent, dan wel in een school zit waarvan je niet weet of er iemand is die dag. Dan zul je toch ook twee pm-ers moeten hebben.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"

maandag 28 oktober 2019 om 22:52
Huh, heb je het nou over mij? Waarom zou je onaardige dingen over me denken?
Waar komt dat privéonderwijsverhaal vandaan? Want dat is zeker niet het geval hoor.

maandag 28 oktober 2019 om 22:54
Nee, ik heb het over de D66 meneren, die van de partij vóór onderwijs, die over de begroting hebben gestemd. Ik refereer dus aan een partij, niet aan jou.COtweepuntnul schreef: ↑28-10-2019 22:52Huh, heb je het nou over mij? Waarom zou je onaardige dingen over me denken?
Waar komt dat privéonderwijsverhaal vandaan? Want dat is zeker niet het geval hoor.

maandag 28 oktober 2019 om 22:55
maandag 28 oktober 2019 om 23:04
Hier ook. Als woensdag je vaste BSO-dag is betaal je 4 uur extra voor de ochtend.
En voor de rest kan iedereen die dat wil zich aanmelden en betalen voor de hele dag.
Verer eens met de uitspraak dat een BSO die dicht is tijdens stakingen, failliet mag gaan. Alsof kinderen voor de lol naar de BSO worden gestuurd. Zelf ben ik overigens woensdags vrij en op andere dagen flexibel dus stakingen e.d. zijn voor mij nooit een probleem, maar ik kan er wel op vertrouwen dat onze BSO beschikbaar is als ik ze nodig heb.
dinsdag 29 oktober 2019 om 08:28
Stel je toch eens voor dat de kinderopvang gaat staken! Wat terecht zou zijn.. want ook hoge werkdruk, hoge verwachtingen van ouders, altijd beschikbaar moeten zijn en een gróót te kort aan personeel!
Dat wordt pas wat.. bso hoeft niet altijd verantwoordelijk te zijn voor als de school staakt. Ook pm'ers van de bso moeten dan extra werken.. wat soms niet kan... groot personeel te kort.. dus waar halen wij de mensen vandaan dan?
Dat wordt pas wat.. bso hoeft niet altijd verantwoordelijk te zijn voor als de school staakt. Ook pm'ers van de bso moeten dan extra werken.. wat soms niet kan... groot personeel te kort.. dus waar halen wij de mensen vandaan dan?

dinsdag 29 oktober 2019 om 08:34
Je bent als bso niet verantwoordelijk voor opvang als de school staakt. Maar het is wel je businessmodel om opvang te bieden buiten school. Dus wat dat betreft is het niet gek.Bollie08 schreef: ↑29-10-2019 08:28Stel je toch eens voor dat de kinderopvang gaat staken! Wat terecht zou zijn.. want ook hoge werkdruk, hoge verwachtingen van ouders, altijd beschikbaar moeten zijn en een gróót te kort aan personeel!
dinsdag 29 oktober 2019 om 09:00
Maar het is officieel niet buiten school! Het is extra.. dus ook extra voor de pm'ers die er amper zijn. En die ivm uren ook soms ergens anders in de ochtend uren werkenCOtweepuntnul schreef: ↑29-10-2019 08:34Je bent als bso niet verantwoordelijk voor opvang als de school staakt. Maar het is wel je businessmodel om opvang te bieden buiten school. Dus wat dat betreft is het niet gek.

dinsdag 29 oktober 2019 om 09:01
Ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is? Maar als ze wat PM'ers hebben die een ochtend extra willen werken dan zou ik het doen als BSO.
De mensen die je niet hebt, kun je niet inzetten. Dat lijkt me logisch.
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 09:06
8.76% gewijzigd

dinsdag 29 oktober 2019 om 09:02
Hier is de BSO ook dicht.
De afgelopen keer voor mij toen geen probleem met het regelen qua werk.
Maar voor veel ouders wel en heb ik na overleg met ouders die geen opvang konden regelen 9 extra kinderen thuis opgevangen.
Was een gezellige drukke dag.
Dit keer net aan kunnen schuiven qua werk dat ik een avonddienst kon ruilen.
Oma en opa wonen te ver, dus die kunnen ook niet opvangen.
Ik vind het goed dat er gestaakt wordt.
Ook zou er een keer naar de pabo gekeken moeten worden. Vorig jaar diverse invallers op school gehad, maar bij lange na waren meerdere invallers niet capabel om les te geven.
En dan heb ik het niet over het niveau maar gewoon weg geen feeling voor het vak en dit dus niet kunnen overbrengen. Of al bijna overspannen is, voor een nieuwe groep zetten.
Hier is toen ook veel over geklaagd bij de school.
Een kleuterklas les geven is totaal iets anders dan groep 8.
De afgelopen keer voor mij toen geen probleem met het regelen qua werk.
Maar voor veel ouders wel en heb ik na overleg met ouders die geen opvang konden regelen 9 extra kinderen thuis opgevangen.
Was een gezellige drukke dag.
Dit keer net aan kunnen schuiven qua werk dat ik een avonddienst kon ruilen.
Oma en opa wonen te ver, dus die kunnen ook niet opvangen.
Ik vind het goed dat er gestaakt wordt.
Ook zou er een keer naar de pabo gekeken moeten worden. Vorig jaar diverse invallers op school gehad, maar bij lange na waren meerdere invallers niet capabel om les te geven.
En dan heb ik het niet over het niveau maar gewoon weg geen feeling voor het vak en dit dus niet kunnen overbrengen. Of al bijna overspannen is, voor een nieuwe groep zetten.
Hier is toen ook veel over geklaagd bij de school.
Een kleuterklas les geven is totaal iets anders dan groep 8.
anoniem_63e492ea60a21 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 09:20
Reden: Fout
Reden: Fout
1.12% gewijzigd
vrijdag 1 november 2019 om 18:33
https://nos.nl/artikel/2308617-460-milj ... rwijs.html
Ben benieuwd of het nu nog doorgaat, die staking.

vrijdag 1 november 2019 om 18:56
Ik las bij AD dat ie van de baan is.Tmaar schreef: ↑01-11-2019 18:33https://nos.nl/artikel/2308617-460-milj ... rwijs.html

vrijdag 1 november 2019 om 18:59
Om deze fooi? Neuh, ben er niet dankbaar om.COtweepuntnul schreef: ↑01-11-2019 18:57Zijn jullie nu niet blij dat ik even heb gewacht met Slob pootje lichten![]()