Kinderopvang tijdens staking

maandag 28 oktober 2019 om 20:21

vrijdag 1 november 2019 om 21:24
Hier werden allerlei dingen georganiseerd. Ik was zelf van plan om een dagje weg te gaan met mijn dochter. Gelukkig nog niks gereserveerd of gekocht, maar baalde wel heel even toen ik het bericht hoorde. Ik had me er wel een beetje op verheugd.
Maar goed, een dagje school vind ik eigenlijk beter. Er komt dit jaar vast nog wel een moment dat er een docent uitvalt en er geen vervanging is op de woensdag.
Maar goed, een dagje school vind ik eigenlijk beter. Er komt dit jaar vast nog wel een moment dat er een docent uitvalt en er geen vervanging is op de woensdag.
vrijdag 1 november 2019 om 21:36
Nou, ik geef ouders (die bijvoorbeeld speciaal die dag vrij hebben geregeld) groot gelijk als ze lekker alsnog op stap gaan met hun kind.Susan schreef: ↑01-11-2019 21:10Dat de school coulant zou moeten zijn, vind ik net zulke grote onzin, dus dat maakt niks uit. Je kind is gewoon leerplichtig op die dag. De staking is niet om de kinderen een plezier te doen, maar om een doel te bereiken, en als dat doel eerder (deels?) bereikt is dan is de staking gewoon van de baan.

vrijdag 1 november 2019 om 22:01
Tuurlijk, het is maar één dagje. Geen idee hoeveel extra vrije dagen er dit jaar nog gaan volgen door het tekort. Ik zou de dagen dat er wel les gegeven wordt gaan koesteren, ze kunnen de komende jaren best schaars gaan worden.
Het probleem is met geld alleen niet op te lossen. Imago van leerkrachten moet ook omhoog. Daarom was ik ook deze keer tegen staken en benen met mij.
Het beroep moet aantrekkelijker worden, ook of juist voor mannen.
vrijdag 1 november 2019 om 22:04
Ik las ergens dat scholen de actiedag kunnen gebruiken om samen het gesprek aan te gaan oid. Zou me niets verbazen als dit door veel scholen alsnog wordt omgedoopt tot studiedag ofzo. Ben benieuwd. Hier nog geen bericht van school, terwijl ze er meestal als de kippen bij zijn, zelfs in de avonduren.

vrijdag 1 november 2019 om 22:26
Staat er ook iets in over het behoud van leerkrachten? Want tegenover de geringe instroom staat natuurlijk ook nog de royale uitstroom van leerkrachten die hun heil elders gaan zoeken.

vrijdag 1 november 2019 om 22:29

vrijdag 1 november 2019 om 22:32
Ja! Het PO krijgt € 21,2 mln voor individuele scholingsrechten. Ter behoud en ontwikkeling van zittend personeel. Mag je op zaterdag de cursus ‘Hoe effectief vergaderen?’ gaan volgen ofzo.

vrijdag 1 november 2019 om 22:33
En het vso? De uitgekotste en vergeten sector die bij niemand op het vizier staat? Zeker die 0,2 van die 12,2 als ik het ruimhartig inschat.

vrijdag 1 november 2019 om 22:33
Dank je! Komende dagen eens op zitten.lemoos2 schreef: ↑01-11-2019 22:29Dit is de droge platte tekst:
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... arentekort

vrijdag 1 november 2019 om 22:38
Ik gun iedereen de wereld... en dus ook alle leerkrachten.
Er wordt nu aangegeven dat er extra geld bij komt en dat eerdere toezeggingen naar voor worden gehaald. Niets blijvends maar wel veel veel geld dat beschikbaar wordt gesteld.
En dan lees ik hier dat het niet genoeg is.
Wanneer is het wel genoeg vraag ik me af? Dat is geen sneer of vervelend bedoelde opmerking. Het is een vraag..
Wanneer is het genoeg zodat de leerkrachten weer blij worden.
(Overigens ben ik het eens met het feit dat het imago voor de leerkracht weer opgepoetst moet worden. Ik ben van mening dat het continu negatieve geuit over alles en nog wat in het onderwijs niet positief mee werkt aan het laten groeien van de beroepsgroep. Ik zou wel uitkijken. Iedereen klaagt erover, waarom zou ik dat dan willen doen? )
Er wordt nu aangegeven dat er extra geld bij komt en dat eerdere toezeggingen naar voor worden gehaald. Niets blijvends maar wel veel veel geld dat beschikbaar wordt gesteld.
Wanneer is het wel genoeg vraag ik me af? Dat is geen sneer of vervelend bedoelde opmerking. Het is een vraag..
(Overigens ben ik het eens met het feit dat het imago voor de leerkracht weer opgepoetst moet worden. Ik ben van mening dat het continu negatieve geuit over alles en nog wat in het onderwijs niet positief mee werkt aan het laten groeien van de beroepsgroep. Ik zou wel uitkijken. Iedereen klaagt erover, waarom zou ik dat dan willen doen? )
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

vrijdag 1 november 2019 om 22:39
TOP!
Dat zal inderdaad die standaard 2 fte die open staat en die 2,5 fte die er standaard elk schooljaar open staat (op de 14) echt verhelpen. En dat voor nagenoeg hetzelfde salaris als het basisonderwijs met dezelfde normjaartaak. O waterpokken! PRO is niet diplomagericht. Gelukkig blijft de ellende bestaan.

Ze gaan goede leraren een hoger salaris geven en de gene die niet goed zijn daar blijft het salaris van ongewijzigd.

vrijdag 1 november 2019 om 22:41
Het is genoeg als mijn collega’s veilig kunnen werken. Als de lln veilig naar school kunnen. Als we het onderwijs kunnen bieden dat deze kinderen verdienen en nodig hebben.biol schreef: ↑01-11-2019 22:38Ik gun iedereen de wereld... en dus ook alle leerkrachten.
Dan is het genoeg. Hoef ik niet eens een werkende verwarming in mijn lokaal.
vrijdag 1 november 2019 om 22:43
Ik begrijp dat jij enorm gefrustreerd bent. Dat is enorm duidelijk in dit topic naar voor gekomen. Maar ondertussen is jouw antwoord geen antwoord op mijn vraag.
Ik vraag om getallen.. hoeveel moet er bij?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

vrijdag 1 november 2019 om 22:46
Geen idee, ik ben niet van de begrotingen, alleen op het niveau van mijn klas.
Gefrustreerd ja, en boos, en verdrietig. Ik heb zo veel kinderen kapot zien gaan, zoveel collega’s kapot zien gaan, zo hard gewerkt om het nu nog meer naar de klote te zien gaan. Gewoon omdat er geen docent te krijgen is. Vakdocenten al helemaal niet meer. Niemand wil in een afvoerputje werken en al helemaal niet voor een salaris waar je niet eens een normale hypotheek voor kan krijgen.
Niemand wil zelf van alles bij elkaar moeten ronselen en kopieren, omdat er geen geld meer is voor lesmateriaal. Niemand wil elke dag een deel van de klassen naar huis sturen.
Toch is het de dagelijkse praktijk.
anoniem_389813 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 22:47
12.41% gewijzigd
vrijdag 1 november 2019 om 22:47
En los van de discussie.. ik weet niet op wat voor school jij les geeft, of in welke plaats... maar mijn kinderen (1 op BO en 1 op VO) zijn veilig op school. De leerkrachten zijn veilig op school. De school is verwarmd, netjes onderhouden en alles werkt naar behoren. Bij wat jij beschrijft krijg ik Amerikaanse beelden voor me.

vrijdag 1 november 2019 om 22:47
biol schreef: ↑01-11-2019 22:38Ik gun iedereen de wereld... en dus ook alle leerkrachten.
Veel van mijn kennissen uit het onderwijs staken niet voor meer salaris. Zij staken voor de oplossing van het tekort, het gebrek aan invallers en de werkdruk. 10% erbij gaat de werkdruk niet veranderen. Meer ondersteuning wel.
Rt-ers, onderwijsassistenten maar ook conciërges, ict-ers,